Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Dacia in top 3 al fiabilitatii
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Pages: 1, 2
Mircea104901
Rebel, se vede ca citesti pe sarite. Daca citeai tot si taceai, filozof ramaneai.
Si nu am timp si nervi sa desfac de tot un auto sh sa-i ung bucsile (aka sa "o pregatesc de iarna" teehee.gif ).

Consider ca un incepator inevitabil mai face greseli, si o mai "atinge" pe ici-colo. In cazurile astea, Casco e foarte bun (reparatiile se fac la service autorizat, nu stau eu sa umblu dupa cele mai ieftine piese - e foarte "time-consuming" si nu-mi permit asa ceva. Prefer sa fac altceva cu timpul economisit). Ma rog, tu nu stii, dar Casco la o masina noua e muuult mai ieftin decat la un sh. Sa nu zic ca daca e peste 8 ani nu-ti face nimeni. La asta m-am referit.

"Tu ce vorbesti colier si alte lucruri domnu? Cum naiba sa cada? Dar ce crezi ca e branza?
Cum naiba puteti spune asa ceva? " Traiesti pe alta lume. Chiar pe aria Subaru s-a plans cineva ca nu i-au strans bine un colier la turbo si s-a desfacut in mers. Eu am patit-o de n ori cu sh-uri mai demult. Ma rog, poate tu stai toata ziua in garaj si strangi colierele, ungi bucsi, & stuff. Poate de-aia esti asa de priceput.
James Kilowatt
Discutia asta s-a dus dracu' offtopic.

Toata lumea incearca sa convinga pe toata lumea ca singurele criterii si alegeri corecte sunt cele personale.

Diesel
QUOTE (Rebel @ Jan 4 2010, 06:02 PM) *
QUOTE (Diesel @ Jan 4 2010, 09:11 AM) *
QUOTE (getodac @ Jan 4 2010, 01:54 PM) *
Toti laudati Dacia dar vad ca nici unul nu are... decat pe firma.
Daca e asa buna de ce nu va cumparati si una personala ca doar e mai ......fiabila decat ....toyota, hunday sau subaru, masini pe care voi le conduceti zilnic.


Daca ar avea (in ordine aleatoare): suspensie mai buna pe spate, sistem audio cu usb, AWD, finisaje mai bune, climatizare automata, cruise control, ESP, tapiserie din piele, xenoane, DSG sau macar cutie automata, senzori de parcare/ploaie/lumina, computer de bord cu mai multe optiuni, navigatie incorporata si nu in ultimul rand motoare mai bune!!... atunci ar putea fi aleasa de mai multi.


Da domnu' dar atunci nu ar mai lua-o ca nu-i fiabila.


Atunci sa facem clasamentul fiabilitatii pe nivele de pret. Cea mai fiabila sub 10k, intre 10k si 20k... si tot asa... Daihatsu probabil tot asa a ajuns in top.

Eu sunt singurul de aici care ar prefera sa mearga pe jos decat sa conduca un Logan? nu e o problema sa fiu pasager, condusul imi ridica dificultati, dar ma gandesc ca exemplarele de la munca sunt extrem de abuzate.
laurentiu
CITAT(Rebel @ Jan 4 2010, 01:40 PM) *
Casco? eu nu am casco la toate desi imi permit. Daca e vina lui primesc despagubirea suta la suta, daca e a mea nu primesc nimic pentru masina mea. Foaie verde. Doar nu o sa platesc casco sa ma rupa aia la buzunar, platind inca jumate de masina in cativa ani. Am incredere in mine si daca ceva se intampla shit happens, imi iau alta.


Hai sa-ti spun ceva: sora mea a lovit masina acum o luna si ceva din vina ei. Au trebuit schimbate un far, spoilerul fata, o aripa, discul de frana (+parbrizul care era fisurat de cand am cumparat masina). Toata treaba asta a costat cu tot cu manopera aproape 1000 de euro. Daca nu aveam full Casco acum imi plangeam de mila. Si totul a fost facut la un service bine utilat iar lucrarea a fost foarte bine facuta. Asa ca, personal, nu regret ca pe langa rata mai platesc mult si la asigurare. Scuza-ma, dar parerea mea este ca esti genul de sofer care isi spune "eu nu am cum sa lovesc masina niciodata". Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar reactiona un astfel de sofer daca loveste masina si nu e vina lui.

Si ca sa revenim la Logan: uite ce cred eu. Cu 8000 de euro poti cumpara un Logan nou sau un Golf V cu 150000 km (ma refer la unul care inspira incredere si are dotari bune). Dupa 150 000 de km Loganul va avea cat Golful cand l-ai cumparat second, iar Golful va avea 300 000 de km (oops! turned.gif). Si cu asta cred ca am spus totul.
Pe de alta parte cunosc destui care aduc masini second din Germania ca sa le vanda in Romania si pe drum au avut "surpriza" sa ramana cu ele in pana. Asa ca, personal, consider in continuare ca second hand inseamna inainte de toate un risc asumat, indiferent de numarul de kilometrii (sau cat de mult s-a dat kilometrajul inapoi).
James Kilowatt
@Laurentiu
Tu vorbesti din perspectiva din Romania, unde casco e 500€/an. Rebel vorbeste din perspectiva cuiva unde casco e probabil de 4-5 ori mai mult. In cazul asta sunt de acord cu el ca nu merita.

La mine casco e cam 1500€/an-2000€/an. Daca nu-o busesti in fiecare an n-am facut nici o afacere.... iar daca o busesti, la anu' platesti mai mult... sa nu-ti inchipui ca astia pierd bani. Si nu e o afacere din nici o pozitie daca ai o masina care costa putin.

Insa repet, discutia asta e offtopic rau.
Rebel
James a punctat bine.

casco nu este ieftin aici iar la un moment dat nu merita. In alta ordine de idei, daca am casco si cer despagubiri, ei imi dau nu e problema numai ca la anul imi creste prima de asigurare de ma rupe; si uite asa conduc o masina reparata si platesc si casco mai mult.

Normal ar fi ca societatile de asigurare sa te asigure sa dormi bine dar nu-i asa. Ticalosii astia te obliga la o prima de asigurare si daca ai accident iti creste rata in asa fel incat isi acopera cel putin ultima cheltuiala. Daca mai si este vina ta ai pus-o bine...

Am si asigurare casco dar la cele care sunt aproape noi, merita, astea mai vechi nu ma mai agit cu ele.
Rebel
QUOTE (laurentiu @ Jan 4 2010, 03:36 PM) *
Si ca sa revenim la Logan: uite ce cred eu. Cu 8000 de euro poti cumpara un Logan nou sau un Golf V cu 150000 km (ma refer la unul care inspira incredere si are dotari bune). Dupa 150 000 de km Loganul va avea cat Golful cand l-ai cumparat second, iar Golful va avea 300 000 de km (oops! turned.gif). Si cu asta cred ca am spus totul.


Cu asta nu ai spus nimic. In primul rand se gasesc masini la muuult mai putini km, in al doilea rand nu o tin atata.
si eu am prieteni care aduc masini din germania si nu au avut probleme cu ele. marea majoritate sunt in cercul de oprieteni si merg bine merci.

Ultima oara, in vizita din Romania am avut o Skoda diesel adusa din Germania si masina mergea impecabil. Iti dau eu masina pe care o sa acopar km si dupa ce te uiti bine la ea si mergi cu ea te voi intreba ce an si km crezi ca are. Garantat vei lua plasa. Pe mine si masina cea mai veche din casa ma intreaba lumea ce an e: 2008 sau 2009?! blink.gif Si nu vrei sa stii anul...
Mircea104901
JK, la voi si reparatiile costa mai mult decat in Romania. Probabil ca o reparatie de 1000 Eur in Romania inseamna 1500-2000 la voi. Totul e proportional.

La masini second nu merita sa faci Casco decat daca e relativ noua (cativa ani vechime 2-3-4). Cand am luat Hilux-ul (avea 8 ani), calculasera prima la vreo 3000/an parca (nu mai tin minte, oricum o suma aberanta) si dadeau despagubire vreo 7500. Deci clar nu merita.

Rebel: daca te loveste un neica nimeni(adica unul de pe care nu poti recupera nimic, pentru ca nu are nimic) cu o "coaja" fara asigurare obligatorie (si sunt multi din astia in Ro, sa nu zic de asigurari "masluite"la masini inmatriculate "äfara" si iti face masina praf? Eu am patit-o.

Sa revenim on-topic. Din punctul meu de vedere, toate Daciile pe care le-am avut (modelele noi- am avut Solenza si Sandero. Logan nu.), exceptand Papucii (care s-au stricat cand i-am bagat in curte teehee.gif ) au adus satisfactii mult peste medie din punct de vedere al fiabilitatii. Peste Renault.
De asemenea si Citroen Nemo ne-a socat ca si fiabilitate pana acum.

Deocamdata Subaru pare ok. Mai putin cei doi pivoti care au cazut in 30.000km (nici exploatarea nu a fost chiar ortodoxa, dar totusi..). Mai vedem cum se comporta in viitor sa pot spune mai multe.
Alex-F1
QUOTE (laurentiu @ Jan 4 2010, 02:36 PM) *
parerea mea este ca esti genul de sofer care isi spune "eu nu am cum sa lovesc masina niciodata". Nici nu vreau sa ma gandesc cum ar reactiona un astfel de sofer daca loveste masina si nu e vina lui


offtopic.gif Rebel ori n-a vazut asta ori n-a avut curajul sa-ti raspunda, dar io am: DA, uite, io-s unul din acei soferi, care spun ca, din vina mea, EXCLUS 100% sa fac vreodata un accident, asta garantez pe orice! arigato.gif Sau poate mai tarziu, dupa 55-60 de ani, cand m-oi mai damblagi, ca vad si la taica-miu (si la altii), cu inaintarea in varsta, conduce tot mai prost! unsure.gif Si da, nici io nu vreau sa ma gandesc cum as reactiona daca as avea un accident si n-ar fi vina mea ohmy.gif .....pana acum thank God, in aproape 200.000 km la volan, n-a fost cazul si sper nici sa nu fie vreodata......desi sunt constient ca, pana la urma, fiind destul de mult prin trafic, s-ar putea s-o patesc si io, sa ma nimereasca si pe mine vreun berbec.....va voi spune atunci cum voi reactiona..... whistling.gif
James Kilowatt
@Mircea
Pretul la reparatii pe aici e INTOTDEAUNA aberant atunci cand o faci pe asigurare wink.gif Au grija mecanicii sa umfle devizele, pentru ca pe asigurare vor fi platite. "A, domn'le, trebuie sa demontam, sa vedem, e probabil praf pe dedesubt". Daca o faci pe asigurare costa intotdeauna peste 2000€. Daca o faci pe banii tai, acelasi lucru poate costa 5-600.

Caz concret, getzul meu. In doua reprize diferite, doi boi au zgariat aripile dreapta si fata si spate in parcare la servici ( e o parcare inghesuita unde e f usor sa atingi o masina). Am hotarat sa o repar, mai ales ca voiam sa o vand (intre timp m-am razgandit). La serviceurile "agreeate de asiguratori" devizele au fost intre 1200 si 2000€ (deja asta e ciudat). Pana la urma m-a costat 440€, si in banii astia a intrat si o spalare interioara + tapiterie si un polish(care luate separat costa cam 140€). E vorba de doua zgarieturi, deci nu are ce sa "aiba pe dedesubt" ca sa coste 2000€. Sunt sigur ca la negru se putea si mai ieftin de 400€ insa am considerat ca nu merita efortul...

@alex
poti sa mai iei si plasa. Eu "am lovit" Nubira in felul urmator: Eram in trafic blocat. Am inaintat cativaa m, dupa care m-am oprit din nou. Din spate, un camionist cascat (sau obosit) s-a infipt in mine si m-a aruncat in jaguarul din fata. In 30s s-a mai oprit un camionist care s-a declarat martor ca a vazut cum i-am taiat fata.... desi masina mea si cea din fata erau lovite frontal, nu lateral. Insa cine a fost "vinovat" in fata asigurarilor? subsemnatul. Din fericire nu a fost mare lucru, mi-a indoit haionul, iar fata nu a avut nimic (desi jaguarul a avut bara sparta). Am luat un haion sh, l-am vopsit si l-am inlocuit, una peste alta m-a costat cam 550€. Nu ar fi meritat casco, casco costa 1500 pe an. Insa nu a lipsit mult sa trebuiasca inlocuite si spoiler fata, spate, niste faruri, niste stopuri, etc.... ar fi putut fi mult mai scump. Insa Nubira a costat 3800€ cand am cumparat-o, asa ca nu ar fi meritat oricum sa platesc 1500€/an casco chiar si daca o faceam praf. La o masina scumpa insa ar merita.
Mircea104901
si eu am patit o chestie similara cu un nene in varsta cu relatii la politie - a intrat in mine in mijlocul intersectiei din lateral (a vrut sa faca dreapta de pe banda cu obligatoriu inainte sau la stanga, eu eram pe banda 1, el pe 2) fara sa se uite (ma uitam la el cum intra in mine)- cred ca a incurcat pedalele. La politie - ghici ce? a spus ca i-am taiat fata sa fortez intrarea in intersectie la semafor, si ca el statea pe loc ca era portocaliu si se facea rosu ninja.gif Am crezut ca-i dau una cand am auzit ce a declarat. Mi s-a uscat gura instantaneu (foart ciudata senzatia). Nu-mi venea sa cred. Bineinteles ca politaiul i-a dat dreptate. Nesimtitul a avut tupeul sa ma sune de la asigurari sa ma duc sa semnez, ca daca nu, nu ii platesc aia.
Si acum ma enervez cand imi aduc aminte. Dumnezeule cat tupeu au unii. Nu am semnat procesul verbal si am plecat hotarat sa-i dau in judecata, sa fac expertiza. M-au calmat asociatii, era pierdere de vreme pentru o paguba minora. Am bagat Casco si am reparat masina.

Scuze de off-topic. Dar, daca aveti situatii similare, sau accidente simple, faceti poze, filmati, sa aveti dovezi. Puneti-i pe cei vinovati sa semneze o hartie, ceva. Daca faceam o poza - doua cu telefonul mobil (pe vremea aia nu erau performante si nu ar fi iesit nimic, era spre seara) scapam de probleme.
laurentiu
CITAT(James Kilowatt @ Jan 4 2010, 02:47 PM) *
@Laurentiu
Tu vorbesti din perspectiva din Romania, unde casco e 500€/an. Rebel vorbeste din perspectiva cuiva unde casco e probabil de 4-5 ori mai mult. In cazul asta sunt de acord cu el ca nu merita.

La mine casco e cam 1500€/an-2000€/an. Daca nu-o busesti in fiecare an n-am facut nici o afacere.... iar daca o busesti, la anu' platesti mai mult... sa nu-ti inchipui ca astia pierd bani. Si nu e o afacere din nici o pozitie daca ai o masina care costa putin.


Da, am vorbit referindu-ma la Romania si sa spun sincer nici nu stiam cum sta treaba cu Casco in alte tari. Multumesc de lamurire si scuze de offtopic! smile.gif
klm
CITAT(Rebel @ Jan 4 2010, 01:41 AM) *
In afara ca este mai frumoasa, mai buna, mai dotata, mai grea, mai safe, dintre cele doua iau Golful cu ochii inchisi.

Pentru ca sunt de aceeasi parere exact asa am si ales.
CITAT(James Kilowatt @ Jan 4 2010, 11:04 AM) *
N-are imagine.... si probabil sta mai prost la confort. Insa daca as fi un tanar de 22 ani proaspat intrat in campul muncii si motivat sa scap tai cordonul ombilical cu babacii as trece peste asta smile.gif

Ai zis un lucru mare: oamenii mai cauta (din cand in cand) si confort ori o comparatie doar la acest capitol ar face Loganul sa se stinga in obscuritate, unde mai pui ca daca faci 200 km/zi ai nevoie de o bancheta cel putin ergonomica (eu nu am reusit sa gasesc o pozitie macar neutra la Clio iar scaunele de Logan mi s-au parut tari cu draci).
Dar aspectele astea nu tin de fiabilitate, hai sa trecem la ea.
CITAT( T u d o r @ Jan 4 2010, 03:54 PM) *
Ce problema are Loganul la directie? E prima data cand aud.

Luate procentual (dupa criteriile de mai sus, adica numarul de masini intrate in service-uri cu o problema) Dacia nu a avut/are probleme deoarece majoritatea duc la daune totale.
CITAT(Mircea104901 @ Jan 4 2010, 06:24 PM) *
Siguranta inseamna si siguranta rularii autovehiculului, adica sa fii sigur ca nu se strica in mers, cum se intampla la sh.

Eu zic ca o mai mare siguranta in mers iti da o masina cu care, ruland la viteza normala, ai posibilitatea sa eviti un obstacol neprevazut/neprevizibil fara sa te rastorni. Incearca sa faci asta la 90 kmh cu un Golf apoi cu o Dacie, daca reusesti sa nu te rastorni te rog sa ne spui cu care dintre masini ai prefera sa repeti incercarea.
CITAT(Mircea104901 @ Jan 4 2010, 08:08 PM) *
JK, la voi si reparatiile costa mai mult decat in Romania.

Nu fi atat de sigur: in multe alte tari piesele (de producator) sunt mai ieftine iar manopera comparabila.

Am observat ca se vorbeste mult de utilitate (sau altfel spus raportul pret/performante) si costuri de intretinere si nu inteleg de ce, tinand cont de aceste aspecte, s-ar alege Dacia!
Piesele sunt la nivelul Renault (care sunt printre cele mai scumpe) iar reviziile chiar mai ridicate decat cele pentru Audi.
Dar daca tot vorbim de utilitate, de "tanarul care face 200 km/zi", de "masina de serviciu" de ce sa dau 8-12k euroi pe un Logan + minim 3-400 euro revizii (min 2 revizii) + 3-400 Casco pe an cand pot sa dau 2000 + 2-300 euro pe un Matiz, nu-mi trebuie Casco (4-5 daune totale ma costa cat Loganul); merg mai departe: de ce sa nu cumpar 1310 cu 10 mil bucata (presupun ca daca s-ar aplica criteriile topului la vechea berlina romaneasca ar iesi cu mult in fata Logan-ului) si chiar ma doare-n palarie?! Imi pare rau insa nu inteleg acest criteriu de analiza...
James Kilowatt
@Klm
Pai cred ca daca s-ar vinde acum Reno 12 nou, cu 300€, si ar avea 3 ani garantie ar fi de departe un bestseller teehee.gif. Hai, treaca de la mine, 2000€, si sa aiba un catalizator, o injectie, ABS si doua airbaguri. O masina cu confortul si marimea daciei berlina, cu 62CP la 2000€ noua ar bate la fund in vanzari orice monstru sacru auto teuton, cel putin in anumite tari unde masina nu e o prioritate.

Nici scaunele de golf nu sunt culmea ergonomiei. Eu in clio sau in golf stau pe locurile din fata la fel de confortabil. In spate e cam nasol in Symbol, e adevarat.
Nu stiu cum e G6, insa G5 si G5 plus dizal baraie mai tare decat clio.

Eu la 22 ani mergeam cu Moskwich 1500 si nu aveam nici o durere de spate. La 42 probabil o sa ma sacaie spatele si in Golf la un drum lung, iar la 62 si in RR... Oricum, am spus de la inceput ca nu toata lumea cauta acelasi lucru. Cel putin EU nu as cumpara ACUM logan (si nici Golf SH), pentru ca pot sa-mi permit un moft. Insa daca ala de 22 ani pentru care masina e o necesitate, nu un moft, care nu sta f stralucit financiar sau are alte planuri ar cumpara logan nou in loc de golf SH, il inteleg si ii dau dreptate, n-o sa incep ca altii sa-i explic ca e un prost care nu se pricepe la masini si care nu stie nimic despre raportul pret/prestatii sau sa ii tin teoria imaginii... Acum 5 ani as fi facut si eu aceeasi alegere, chiar daca acum as face alta.
ozz86651
QUOTE
2. Componentele de clasa B sau mai ales C (folosita de Tehnoton) care in afara faptului ca nu prea sunt in parametrii, sunt inferioare ca si calitate nu se pot compara cu cele din clasa A.


Complet offtopic:

@Rebel:

1. A, B, C, D etc sint metode de a cosntrui un amplificator nu categorii de componente. A este cel mai rudimentar si cel mai inficient, dar cel mai performant din pdv audio. Vezi ca Sony face o groaza de clasa D, de aia ce zici?
2. In general audio ala de calitate se face cu metode foarte simple de design dar cu volum foarte mare de materiale si curent si componente de calitate testate si imperecheate manual (din cauza lipsei de reactie negativa). Nu e necesara mare tehnologie, sint firme vestite care ansambleaza intr-un subsol de catre o mina de oameni.
3. Sony e cam 0 la audio. Daca vrei audio de calitate vorbim de firme ca Pass labs la amplif si Wilson la difuzoare care au volum foarte mic. Hai si Paradigm ca-s de-ai tai din canada. In nici un caz Sony sau alti producatori de chestii de consum (iar firmele recunoscute care fac chestii de calitate sint exagerat de scumpe, gen B&O, tocmai pentru ca-s pentru necunoscatori). Eu cred ca amplificatorul ala Rockna facut de romani bate la fund 99.9% din ce produce Sony. Sony face scule pentru bani la actionari, amplificatoarele de calitate nu se fac pentru bani, piata e mult prea mica si nu se imbogateste nimeni din asa ceva. Cu alte cuvinte sansa ca tehnoton sa faca un amplif de calitate e mai mare decit sansa sa-l faca sony.

Nu mai vorbi cu ton superior de chestii la care nu te pricepi nici macar tangential ca te faci de ris (sper sa ramii cu destule subiecte biggrin.gif). Asta ca sfat de viata. Paralela intre tehnoton si sony la audio transferata la masini e cea mai proasta posibila, in primul rind pentru ca sculele audio au viata practic infinita, n-au nimic in miscare (exceptind cd-playerul), componenetele se pot schimba usor daca se strica, nu depinzi de ele ca sa ajungi la serviciu si daca se strica nu e nici o problema vitala etc. Cu alte cuvinte daca cumperi un amplificator de 10 ani care a fost tinut in raftul lui si arata bine sau un difuzor care nu a fost stricat sa zgiriiat e cam ca si cum ai lua unul nou, cu mentiunea de care s-a vorbit ca s-ar putea sa ai de schimbat cite un condensator uscat cu o suma modica fata de banii pe care i-ai economisit daca il cumparai de nou (la alea cu lampi se mai duc si lampile si trebuie schimbate regulat si nu-s ieftine, nici macar alea rusesti care sint foarte apreciate).

La masini in schimb e mare diferenta intre o masina noua si una de 7-8 ani, mai ales una premium care are costuri de mentinere mari. Si daca mai vrei si sa ajungi cu ea la serviciu si n-ai alta alternativa, masina SH nu prea mai e o optiune, nu la virsta asta cel putin.
Rebel
@ OZZ,

desi de cateva ori am facut concesii si incercari perpetue de a intretine cat de cat o relatie colegiala, cred ca am sa incep sa te evit pe cat posibil din mai multe motive:

- primul ar fi ca imi rastalmacesti textul dandu-i un inteles gresit si o interpretare total eronata,
- al doilea ar fi ca in fiecare reply de-al tau gasesc o rautate vecina cu nesimtirea dar a carei sursa sau motivatie nu am reusit inca sa o deslusesc,
- al treilea al fi acela ca prin apostrofarile de prost gust ma jignesti pe mine acuzandu-ma de superioritate, in timp ce plin de ipocrizie incerci sa iti cladesti tie un postament superior. Eu unul nu sunt aici nici sa fiu superior si nici sa imi dau aere insa cand se discuta ceva care este contradictoriu cu ceea ce stiu, imi expun parerea.


OK, in afara unui text mediocru prin care ma faci prost si in care presupui ca eu vorbesc de clase de amplificatoare nu vii cu nimic nou, arunci doar cu vorbe in stanga si in dreapta.
dar uite, desi ma cam scarbeste chestia asta, am sa iti raspund la dizertatia dumitale:

QUOTE (ozz86651 @ Jan 5 2010, 10:53 PM) *
1. A, B, C, D etc sint metode de a cosntrui un amplificator nu categorii de componente. A este cel mai rudimentar si cel mai inficient, dar cel mai performant din pdv audio. Vezi ca Sony face o groaza de clasa D, de aia ce zici?

Eu nu vorbeam de clasele de amplificatoare ci exact cum spuneam, vorbeam chiar de de calitatea componentelor.
Ideea era aceea ca, producatorii de produse mai scumpe si de calitate folosesc componente de calitate adica componente electronice ale caror erori sunt cat mai mici si ai caror parametrii sunt cat mai apropiati de valoarea ceruta de design-ul aparatului respectiv. Cele ale careor parametrii nu sunt in marja lor de acceptare ca nivel calitativ sunt vandute altor producatori a caror produse nu sunt competitive dar au un pret accesibil. Si tot asa in functie de producator si pretentii.
Engleza stii asa ca uite aici o carte pe care te indrum sa o citesti DACA TOT NU STII NIMIC si care iti va explica cum se impart componentele din punct de vedere calitativ (parametri si erori). Cartea se intituleaza "A NEW SYSTEM OF VENDOR QUALITY RATING" si trateaza calitatea componentelor folosite in constructia televizoarelor. In fact sistemul nu este asa de nou, doar au aparut ceva clase noi fata de cele studiate de mine in scoala.
http://www.informaworld.com/smpp/content~c...2162&db=all

Tot aici am gasit un document in PDF care explica clar clasele:
http://pdfserve.informaworld.com/151757__776222162.pdf

Precum vezi, pentru a veni in intampinarea constructorilor de televizoare acest manual explica cum se citesc si se clasifica componentele fabricate de catre producatorii de componente electronice si care sunt marjele de eroare acceptate in fiecare clasa. Iata si tabelul cu clasele raportate la AQL (Acceptable Quality Level):
Click to view attachment
deci domnule OZZ, componentele sunt de clasa A si B si C chiar si D ori F. Eu in scoala am invatat de cele de clasa A, B si C. Intre timp lucrurile s-au mai schimbat, am trecut la LCD si Plasma, de la sterea la 7.1 si au aparut alte componente, implicit alte clase mai performante.
_____________________________________________________________________________

Acum despre Sony. Sony este un producator renumit in ale electronicii si produce tot felul de produse pentru toate buzunarele. Amplificatoarele sunt produse in functie de destinatia alocata fiecarui produs, un amplificator de clasa A de exemplu este simplu de produs dar nu are eficienta.
In functie de ceea ce trebuie sa faca un aparat (switch video, sarcina la 9 difuzoare, un sub. etc.) Este aleasa o anumita forma de amplificator ori in AV Receivers e cam greu, e ceva de genul masina perfecta ceea ce nu se prea poate. Ori faci sistem bi amp numai pentru sunet si comuti inputurile prin televizor, ori alegi un AV receiver si incerci sa obtii ce-i mai bun din amandoua teritoriile. Daca citeai mai mult vedea ca toti care produc aparate cu destinatie similara folosesc aceeasi reteta (vezi Pioneer, Yamaha, Harman kardon, Marantz, Onkyo si altii). deci tu doar vrei sa imi arati mie ce prost sunt ca imi cumpar Sony. Te asigur ca la 2000 de dolari nu este un produs prost si nici nu sta degeaba in top 10 best AV receivers in gama lui de pret.
http://hometheatergears.com/top-10-home-theater-receivers/
Am si Pioneer si un Harman kardon daca asta te incalzeste.
Acum eu iti mai spun ca le aleg si din punct de vedere tehnic iar Sony este unul dintre aparatele care este construit pentru un tehnician si este "user friendly" la depanare. Am vrut sa nu fie facut in China, sa sune bine si sa aiba un THD rezonabil (de preferat sub 1), sa aiba caracteristici care imi trebuie (de exemplu sa aibe stream HD video pentru o a doua camera sa aiba stream music, photo si video si sa fie un excelent video switch) Sync cu televizorul Sony este efectiv un excelent bonus. Nu stiu cate aparate ai reparat sau modificat tu la viata ta, dar eu am ani de experienta in treaba asta si stiu cum lucreaza fiecare. pe afara or fi frumoase si cu display ca lumea dar nu toate au lucratura de calitate.
______________________________________________________________________________

QUOTE (ozz86651 @ Jan 5 2010, 10:53 PM) *
.. firmele recunoscute care fac chestii de calitate sint exagerat de scumpe, gen B&O, tocmai pentru ca-s pentru necunoscatori). Eu cred ca amplificatorul ala Rockna facut de romani bate la fund 99.9% din ce produce Sony. Sony face scule pentru bani la actionari, amplificatoarele de calitate nu se fac pentru bani, piata e mult prea mica si nu se imbogateste nimeni din asa ceva. Cu alte cuvinte sansa ca tehnoton sa faca un amplif de calitate e mai mare decit sansa sa-l faca sony.


Bang & Olufsen sunt un fel de Saab, pare rara ca-i departe, sunt o multime de produse care ii bat la cur. Trecand peste asta iti pot spune ca produsele lor sunt bune dar stilul de lucru e cam de unica folosinta, folosesc cablaje prea fine si mult prea sensibile termic. Nu mi-as cumpara asa ceva. Prefer oricand un NAD sau un Anthem la nivel de sunet. referitor la bani, nimeni nu lucreaza pe moca domnule.
Si ca sa stii si tu, baietii enumerati de tine sunt fix pix Anthem Canada ( http://www.anthemav.com/ ) este unul dintre cei de top la sound, fa-ti temele si afla unde sunt baietii, de asemenea ei produc si difuzoarele Paradigm.

Uite aici cum lucreaza baietii:
http://statement.anthemav.com/HTML/Product...s/P_Series.html

Uita-te cate premii are Paradigm:
http://www.paradigm.com/en/paradigm/news/

Din punct de vedere sound eu am optat pentru Concept de la Visonik pentru ca au o tehnologie aparte si basul sufla in jos asa cum ar trebui (nu mai vorbesc de sunet care e demential) si de modelul Studio de la paradigm pe care l-am luat pentru sufragerie ca sa zic asa. Pana sa imi permit asa ceva am folosit niste vechi Celestion englezesti primite de la un domn batran; rezonabil de bune dealtfel.
QUOTE (ozz86651 @ Jan 5 2010, 10:53 PM) *
Paralela intre tehnoton si sony la audio transferata la masini e cea mai proasta posibila, in primul rind pentru ca sculele audio au viata practic infinita, n-au nimic in miscare (exceptind cd-playerul), componenetele se pot schimba usor daca se strica,
Cu alte cuvinte daca cumperi un amplificator de 10 ani care a fost tinut in raftul lui si arata bine sau un difuzor care nu a fost stricat sa zgiriiat e cam ca si cum ai lua unul nou, cu mentiunea de care s-a vorbit ca s-ar putea sa ai de schimbat cite un condensator uscat cu o suma modica fata de banii pe care i-ai economisit daca il cumparai de nou (la alea cu lampi se mai duc si lampile si trebuie schimbate regulat si nu-s ieftine, nici macar alea rusesti care sint foarte apreciate).

Ti-as comenta si prostia asta mai mult dar ma rezum la a iti spune ca electronica nu are o viata infinita. Componentele sufera schimbari majore in timp afectand calitatea produsului. Cand schimbi un condensator care a crapat nu inseamna ca ai un receiver nou. Un difuzor care a stat in raft 10 ani nu va suna bine poate nu va suna deloc , mai ales daca este cu racire ferro-fluid, material care nefiind miscat si vechi isi schimba caracteristicile.
QUOTE (ozz86651 @ Jan 5 2010, 10:53 PM) *
...in primul rind pentru ca sculele audio au viata practic infinita, nu depinzi de ele ca sa ajungi la serviciu si daca se strica nu e nici o problema vitala etc.
La masini in schimb e mare diferenta intre o masina noua si una de 7-8 ani, mai ales una premium care are costuri de mentinere mari. Si daca mai vrei si sa ajungi cu ea la serviciu si n-ai alta alternativa, masina SH nu prea mai e o optiune, nu la virsta asta cel putin.

Da-mi voie sa iti amintesc de electronica din masina ta si cat de mult depinzi de ea:
- acceleratia nu mai este mecanica, este drive-by-wire
- incalzirea este electronica, are la baza senzori si termostate. fara ea o sa te ia buha la -20 de grade
- dezaburirea daca nu merge nu vezi pe unde o iei.
- transmisia automata are o multitudine de relee, fara un releu care functioneaza corect nu prea o mai bagi in viteza
- ABS-ul este declansat de senzori, fara el s-ar putea sa o iei in mana daca nu esti atent
- etc.

Nu stiu in ce esti tu inginer insa evident te-ai dat in stamba degeaba. Si ca sa te lamuresc putin, am ani in domeniu, am absolvit si o institutie de invatamant in domeniul electronic in Romania, iar diploma respectiva mi-a dat un job pentru cativa ani in Canada si mi-a pus o paine pe masa pana cand am schimbat profesia, lucru pentru care sunt extrem de recunoscator patriei mele!
Prin urmare prefer sa ma crezi tu un prost. That's fine. Asa mi-ai facut si cu teoria despre fluor pe care ti-am expus-o pe indelete dar te-ai dat la fund din respectivul punct de vedere continuand sa ma bombardezi cu ideea conspiratiei.

Intrucat nu voi accepta lectii de viata de la unul ca tine , da-mi voie sa inchei si eu cu
Nu mai vorbi cu ton superior de chestii la care nu te pricepi nici macar tangential ca te faci de ris (sper sa ramii cu destule subiecte biggrin.gif).
ozz86651
Stai ma omule, n-o lua asa in serios ca mie imi place de tine. Continuam miine ca azi n-am timp.
Alex-F1
Continuati, daca chiar vreti (desi mai bine v-ati abtine), dar nu aici, ca si-asa e varza deja topicul asta..... confused.gif Peace & sport! thumbsup.gif
James Kilowatt
@Alex
Ia nu mai fa bascalie.... mai bine, uita-te unde e facuta turbina ta la Passat wink.gif Vezi poate scrie pe ea Tehnoton... adica, am vrut sa spun , "Made in Romania" si spune-i si lui Rebel cum e cu calitatea romaneasca de tip D care se exporta si in Germania teehee.gif
Alex-F1
N-am inteles care-i faza cu bascalia, dar uatever.....pai da, turbina asta noua ce-am pus-o pe masina e Garett, made in Romania biggrin.gif Cea originala era tot Garett, dar made in Italy....acuma timpul ne va spune care cat e de buna......cea originala a tinut ~ 235.000 km. Daca o sa tina si asta noua tot atat, ar fi brici....cine stie ce va fi de masina mea peste alti 235.000 km! mellow.gif Cum am mai spus, se pare ca grupul VAG (VW cel putin), dupa 2001 a pus pe masinile TDI (Golf, Bora, Passat) turbine Garett, made in Romania si n-am auzit sa fie cu astea probleme mai mari decat cu cele dinainte! Interesant ca daca mergi la un magazin si intrebi de unde le vine o turbina Garett pt. un Passat, iti vor spune ca din Germania......tare, nu? Suntem in Romania, vreau o piesa fabricata in Romania, dar piesa o primesc din Germania? De ce? Raspunsul e dincolo de no®i teehee.gif
James Kilowatt
Aha, deci conduci Sony cu piese Tehnoton... teehee.gif

Toata lumea face piesele peste tot, nu asta da pana la urma calitatea masinii. Poti face si componentele in vietnam, daca impui o anumita calitate, un anumit material si un procedeu de fabricatie si esti dispus sa-l platesti ai calitatea. Si Dacia ar putea folosi piese de calitate... daca vor. Daca impun doar preturi reduse, atunci exista riscuri sa fie calitate proasta.

Din pacate, legat de modul in care fac afaceri francezii cu subcontractorii romani (si cu altii) nu am auzit lucruri foarte frumoase. E vorba de barfe, nu bag mana in foc pt valabilitate... insa din cate am inteles fac o comanda pe 1-2 ani la un pret corect, incurajeaza firma subcontractoare sa extinda capacitatile de productie (prin investitii, de multe ori pe credit), si ii ocupa practic 100%. Dupa 2-3 ani perioada "demo" de luna de miere se incheie si la noul contract ofera un pret la jumatate. Daca francezu' e singurul client (de obicei fac asta cu firmulele oarecum mici pe care le ocupa 100%) firma e practic obligata sa accepte.... si dupa 2 ani iar reduc pretul la jumate. Daca subcontractorul da faliment, o iau de la 0 cu altul, poate in alta tara si mai ieftina... Nu stiu daca in realitate nu e chiar asa de naspa, poate se plang romanii aiurea... nu m-ar mira... insa nici din partea Reno sau PSA nu m-ar mira.

Cand Reno au scos la Laguna o siguranta pt stergatorul de parbriz, ca sa economiseasca 50 centi la o masina de +30k€, si asta putea duce la blocarea electronicii in cazul in care stergatorul era intepenit (inghetat de ex) nu m-ar mira nimic din partea lor. Valabil si pentru motorul DCI de pe Nissan Terrano modelul anterior, care nu are preincalzire a motorinei....
Asta nu e barfa... . O barfa "din interior" e ca scot componente (gen cutii de viteze) sau modele la presiunea marketingului, chiar daca dezvoltarea si validarea nu e completa... prin urmare, mai degraba as lua Logan decat un Reno scos anul trecut. Poate la un model de 3-4 ani cu fiabilitatea dovedita m-as incumeta. Lumea zice ca motoarele DCI sunt fiabile, insa au uitat de celebra serie 1.5 Alizee cu probleme la pompele de injectie Delphi, sau motoarele bufnite de 1.9 pentru care au fost si dati in judecata intrucat nu au vrut sa despagubeasca pe toata lumea. Tip cu motorul de 1.9 bufnit cunosc personal, e o defectiune foarte spectaculoasa, cu fum flacari si alte alea smile.gif El face parte din fericitii caruia Reno i-a reparat masina fara mofturi.
ACUM motorul de 1.5 e poate ok, insa daca ar fi proaspat scos as avea mari ezitari inainate sa-l cumpar.

Asta ca sa ii raspund si lui Cristi de ce unii nu acorda incredere firmei mama. wink.gif Eu as acorda incredere unui model Reno, insa numai dupa ce modelul respectiv are un istoric solid, nu inainte. Si sunt multi care gandesc ca mine, chiar si unii care sunt Reno trup si suflet (da, exista si asa ceva, probabil cei care in tinerete au avut R5 turbo smile.gif )
ncristi
Toti (aproape toti) strainii care vin in ro. se comporta ca-n jungla. Noi am avut (avem) de tras cu o firma daneza de ne-a iesit prin piele. Idem cu italienii. Italienii sunt cei mai de neincredere oameni pe care i-am vazut in viata mea. Prefer rromii - si nu exagerez. Sunt mai seriosi. Am jurat ca nu mai colaborez in veci cu firme straine.

Asta legat de ce spui tu ca fac francezii la noi. Eu unu nu ma plang de francezi pentru ca dintre toti au fost singurii care au respectat contractele smile.gif.

Faptul ca simpatizezi sau nu cu anumite natii mai vin si din experientele pe care le-ai avut de-a lungul timpului cu ei...nu numai ca esti fan al unei marci, produs etc.
James Kilowatt
Probabil domeniul auto in sine e unul al naibii de dur, nu neaparat o natie sau alta.

Eu n-am nimic cu niciuna din natii... acum lucrez si cu francezi si cu italieni si sunt foarte seriosi, desi raman diferiti intre ei. Seful meu "mic" e italian si cel "mare" e francez... si am la randul meu subcontractori de toate natiile. Nu neaparat natia e mai rasarita sau nu, ci individul. Exista si italieni seriosi, exista si nemti neseriosi.

Am lucrat insa in ingineria "capitalista" si stiu cat e de usor sa vinzi rahat indian sau marocan cu brand de profiterol frantuzesc (si nu numai), cu sau fara stiinta ta...
Cu stiinta ta il vinzi atunci cand singurul criteriu dupa care iti alegi subcontractantii e pretul.
Fara stiinta ta atunci cand alegi un subcontractor f renumit si de incredere iar el la randul lui subcontracteaza din nou fara sa mai ai nici un control. De obicei firmele care fac asta au iluzia ca inca au control asupra calitatii, si ca verifica ce fac subcontractorii, si asta e adevarat... la inceput. Insa dupa un timp in care nu faci de fapt decat contabilitate si "management" (foarte profitabil) te descalifici, iti pierzi expertiza, si nu mai esti capabil sa controlezi pe bune ce marocanii care lucreaza pentru tine. IAr domeniul auto care este f concurential e unul din cele mai "avansate" in privinta asta.
Rebel
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 6 2010, 06:29 AM) *
@Alex
Ia nu mai fa bascalie.... mai bine, uita-te unde e facuta turbina ta la Passat wink.gif Vezi poate scrie pe ea Tehnoton... adica, am vrut sa spun , "Made in Romania" si spune-i si lui Rebel cum e cu calitatea romaneasca de tip D care se exporta si in Germania teehee.gif


Si tu rastalmacesti cum vrei?
Eu nu am spus ca Romania nu e capabila sa faca produse bune si nici ca produsele ei sunt de calitate D.
Cum era aia la Aro cu motoare de Campulung, motoare de Brasov?
Daca ar fi trebuit ca tu sa alegi si turbina aia era clasa A si B si C tu pe care o luai?
Anvelope cand cumperi de ce nu iei Montana? Ca sunt tot rotunde si tot din cauciuc...
James Kilowatt
Na ca n-ai nimerit-o... la anvelope sunt deja la al doilea set "made in Romania", unul la Nubira si unu' la Getz smile.gif

E vorba de Uniroyal, marca americana foarte cunoscuta in Belgia, pentru ca sunt specialisti in pneuri de ploaie si pentru ca produceau in Liege, fiind deci considerate belgiene pursange. Apoi uzina din Liege s-a mutat in Romania... ce ti-e cu globalizarea asta. Fosta uzina mi-a aratat-o unul din soferii firmei mele care a lucrat acolo pana a fost dat afara in favoarea conationalilor nostri...

Acum sunt produse deci in Romania si au in continuare reviewuri f bune. Eu zic ca am fost inspirat, ca de cand le-am luat tot ploua biggrin.gif

Cu Aro nu am inteles ce vrei sa spui.... nu prea cunosc detaliile. unsure.gif
ozz86651
QUOTE
deci tu doar vrei sa imi arati mie ce prost sunt ca imi cumpar Sony.


Ai inteles intentia mea gresit. N-am nici o problema cu faptul ca tu iti cumperi Sony ci cu faptul ca ii infatisezi ca pe a doua pogorire a lui mesia cind de fapt vorbim de o companie foarte mediocra in multe domenii (si bineinteles in proces nu uiti sa ne spui ca ai un produs de la ei si cit ai dat pe el smile.gif).
In rest aia cu componentele hai sa zicem ca te-ai exprimat cam tulbure si eu am inteles gresit. A fost o problema de comunicare, ca atare imi cer scuze.

Ramin insa la parerea ca comparatia intre sistem audio sau electronic si unul mecanic (auto in special) e ridicola. Exista amplifuri de 50 de ani care "merg" (adica se aud) foarte bine (nu mai zic de sintetizatoare analogice etc)! Se vind boxe de 10 ani cu preturi de 10,000$! Pentru ca pretul initial a fost de 5 ori mai mare si melomani inraiti poti sa iti explice ca nu s-a degradat sunetul. De fapt in audio medtoda optima de a cumpara ceva e SH de 5 ani sa zicem pentru ca degradarea nu exista, doar la aspectul carcasei exterioare, iar melomanii sint de obicei maniaci la pastrarea aspectului, iar imbunatatirile tehnicii nu afecteaza cimpul asta (cu putine exceptii) cum afecteaza computerele sau chiar (in mult mai mica masura) masinile.
O masina premium de 7-8 ani oricit ar avea ea componente de "clasa A", tot se supune legilor fizicii. Cauciucul imbatrineste si pocneste, piesele se uzeaza si pica, intra umezeala in locuri, corodeaza sau scurtcircuiteaza electronica... in plus n-ai nici o garantie ca masina a fost folosita si intretinuta cum trebuie. Cine face teste de compresie cind cumpara masini SH? Poti sa spui ca o masina premium are o durata de viata de 10 ani si una mai ieftina de 5 ani pina incepi sa bagi bani in ea (complet neadevarat de altfel): asta inseamna ca tot scoti 5 ani fara probleme din logan si numai 2-3 ani din masina aia SH. Dupa aia unde o sa fie mai scumpe reparatiile, la un logan sau la una premium?

Mie nu mi-ar fi rusine sub nici o forma sa conduc Logan. Nu zic ca mi-ar face placere neaparat, dar din pacate atita vreme cit utilitatea primeaza ramine una din optiunile de virf. Problema esentiala pe care o vad eu in romania e ca preturile la SH sint ridicole ... era o vreme cind masina era investitie nu cheltuiala (in anii 90) si mentalitatea a ramas ca atare. Eu prima mea masina aici am primit-o gratis, avea o valoare de 2-300$ probabil, era un Hynday Excel de vreo 10 ani vechime. In romania asa ceva cred ca ar fi cotat mii de euro.
TYGER1985
foarte interesant, nu stiam
yeotamara97
They say she was seen on occasion private investigator wichita
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.