@ OZZ,desi de cateva ori am facut concesii si incercari perpetue de a intretine cat de cat o relatie colegiala, cred ca am sa incep sa te evit pe cat posibil din mai multe motive:
- primul ar fi ca imi rastalmacesti textul dandu-i un inteles gresit si o interpretare total eronata,
- al doilea ar fi ca in fiecare reply de-al tau gasesc o rautate vecina cu nesimtirea dar a carei sursa sau motivatie nu am reusit inca sa o deslusesc,
- al treilea al fi acela ca prin apostrofarile de prost gust ma jignesti pe mine acuzandu-ma de superioritate, in timp ce plin de ipocrizie incerci sa iti cladesti tie un postament superior. Eu unul nu sunt aici nici sa fiu superior si nici sa imi dau aere insa cand se discuta ceva care este contradictoriu cu ceea ce stiu, imi expun parerea. OK, in afara unui text mediocru prin care ma faci prost si in care presupui ca eu vorbesc de clase de amplificatoare nu vii cu nimic nou, arunci doar cu vorbe in stanga si in dreapta.
dar uite, desi ma cam scarbeste chestia asta, am sa iti raspund la dizertatia dumitale:
QUOTE (ozz86651 @ Jan 5 2010, 10:53 PM)
1. A, B, C, D etc sint metode de a cosntrui un amplificator nu categorii de componente. A este cel mai rudimentar si cel mai inficient, dar cel mai performant din pdv audio. Vezi ca Sony face o groaza de clasa D, de aia ce zici?
Eu nu vorbeam de clasele de amplificatoare ci exact cum spuneam,
vorbeam chiar de de calitatea componentelor.
Ideea era aceea ca, producatorii de produse mai scumpe si de calitate folosesc componente de calitate adica componente electronice ale caror erori sunt cat mai mici si ai caror parametrii sunt cat mai apropiati de valoarea ceruta de design-ul aparatului respectiv. Cele ale careor parametrii nu sunt in marja lor de acceptare ca nivel calitativ sunt vandute altor producatori a caror produse nu sunt competitive dar au un pret accesibil. Si tot asa in functie de producator si pretentii.
Engleza stii asa ca uite aici o carte pe care te indrum sa o citesti
DACA TOT NU STII NIMIC si care iti va explica cum se impart componentele din punct de vedere calitativ (parametri si erori). Cartea se intituleaza "A NEW SYSTEM OF VENDOR QUALITY RATING" si trateaza calitatea componentelor folosite in constructia televizoarelor. In fact sistemul nu este asa de nou, doar au aparut ceva clase noi fata de cele studiate de mine in scoala.
http://www.informaworld.com/smpp/content~c...2162&db=allTot aici am gasit un document in PDF care explica clar clasele:
http://pdfserve.informaworld.com/151757__776222162.pdfPrecum vezi, pentru a veni in intampinarea constructorilor de televizoare acest manual explica cum se citesc si se clasifica componentele fabricate de catre producatorii de componente electronice si care sunt marjele de eroare acceptate in fiecare clasa. Iata si tabelul cu clasele raportate la AQL (Acceptable Quality Level):
Click to view attachmentdeci domnule OZZ, componentele sunt de clasa A si B si C chiar si D ori F. Eu in scoala am invatat de cele de clasa A, B si C. Intre timp lucrurile s-au mai schimbat, am trecut la LCD si Plasma, de la sterea la 7.1 si au aparut alte componente, implicit alte clase mai performante.
_____________________________________________________________________________
Acum despre Sony. Sony este un producator renumit in ale electronicii si produce tot felul de produse pentru toate buzunarele. Amplificatoarele sunt produse in functie de destinatia alocata fiecarui produs, un amplificator de clasa A de exemplu este simplu de produs dar nu are eficienta.
In functie de ceea ce trebuie sa faca un aparat (switch video, sarcina la 9 difuzoare, un sub. etc.) Este aleasa o anumita forma de amplificator ori in AV Receivers e cam greu, e ceva de genul masina perfecta ceea ce nu se prea poate. Ori faci sistem bi amp numai pentru sunet si comuti inputurile prin televizor, ori alegi un AV receiver si incerci sa obtii ce-i mai bun din amandoua teritoriile. Daca citeai mai mult vedea ca toti care produc aparate cu destinatie similara folosesc aceeasi reteta (vezi Pioneer, Yamaha, Harman kardon, Marantz, Onkyo si altii). deci tu doar vrei sa imi arati mie ce prost sunt ca imi cumpar Sony. Te asigur ca la 2000 de dolari nu este un produs prost si nici nu sta degeaba in top 10 best AV receivers in gama lui de pret.
http://hometheatergears.com/top-10-home-theater-receivers/Am si Pioneer si un Harman kardon daca asta te incalzeste.
Acum eu iti mai spun ca le aleg si din punct de vedere tehnic iar Sony este unul dintre aparatele care este construit pentru un tehnician si este "user friendly" la depanare. Am vrut sa nu fie facut in China, sa sune bine si sa aiba un THD rezonabil (de preferat sub 1), sa aiba caracteristici care imi trebuie (de exemplu sa aibe stream HD video pentru o a doua camera sa aiba stream music, photo si video si sa fie un excelent video switch) Sync cu televizorul Sony este efectiv un excelent bonus. Nu stiu cate aparate ai reparat sau modificat tu la viata ta, dar eu am ani de experienta in treaba asta si stiu cum lucreaza fiecare. pe afara or fi frumoase si cu display ca lumea dar nu toate au lucratura de calitate.
______________________________________________________________________________
QUOTE (ozz86651 @ Jan 5 2010, 10:53 PM)
.. firmele recunoscute care fac chestii de calitate sint exagerat de scumpe, gen B&O, tocmai pentru ca-s pentru necunoscatori). Eu cred ca amplificatorul ala Rockna facut de romani bate la fund 99.9% din ce produce Sony. Sony face scule pentru bani la actionari, amplificatoarele de calitate nu se fac pentru bani, piata e mult prea mica si nu se imbogateste nimeni din asa ceva. Cu alte cuvinte sansa ca tehnoton sa faca un amplif de calitate e mai mare decit sansa sa-l faca sony.
Bang & Olufsen sunt un fel de Saab, pare rara ca-i departe, sunt o multime de produse care ii bat la cur. Trecand peste asta iti pot spune ca produsele lor sunt bune dar stilul de lucru e cam de unica folosinta, folosesc cablaje prea fine si mult prea sensibile termic. Nu mi-as cumpara asa ceva. Prefer oricand un NAD sau un Anthem la nivel de sunet. referitor la bani, nimeni nu lucreaza pe moca domnule.
Si ca sa stii si tu, baietii enumerati de tine sunt fix pix Anthem Canada (
http://www.anthemav.com/ ) este unul dintre cei de top la sound, fa-ti temele si afla unde sunt baietii, de asemenea ei produc si difuzoarele Paradigm.
Uite aici cum lucreaza baietii:
http://statement.anthemav.com/HTML/Product...s/P_Series.htmlUita-te cate premii are Paradigm:
http://www.paradigm.com/en/paradigm/news/Din punct de vedere sound eu am optat pentru Concept de la Visonik pentru ca au o tehnologie aparte si basul sufla in jos asa cum ar trebui (nu mai vorbesc de sunet care e demential) si de modelul Studio de la paradigm pe care l-am luat pentru sufragerie ca sa zic asa. Pana sa imi permit asa ceva am folosit niste vechi Celestion englezesti primite de la un domn batran; rezonabil de bune dealtfel.
QUOTE (ozz86651 @ Jan 5 2010, 10:53 PM)
Paralela intre tehnoton si sony la audio transferata la masini e cea mai proasta posibila, in primul rind pentru ca sculele audio au viata practic infinita, n-au nimic in miscare (exceptind cd-playerul), componenetele se pot schimba usor daca se strica,
Cu alte cuvinte daca cumperi un amplificator de 10 ani care a fost tinut in raftul lui si arata bine sau un difuzor care nu a fost stricat sa zgiriiat e cam ca si cum ai lua unul nou, cu mentiunea de care s-a vorbit ca s-ar putea sa ai de schimbat cite un condensator uscat cu o suma modica fata de banii pe care i-ai economisit daca il cumparai de nou (la alea cu lampi se mai duc si lampile si trebuie schimbate regulat si nu-s ieftine, nici macar alea rusesti care sint foarte apreciate).
Ti-as comenta si prostia asta mai mult dar ma rezum la a iti spune ca electronica nu are o viata infinita. Componentele sufera schimbari majore in timp afectand calitatea produsului. Cand schimbi un condensator care a crapat nu inseamna ca ai un receiver nou. Un difuzor care a stat in raft 10 ani nu va suna bine poate nu va suna deloc , mai ales daca este cu racire ferro-fluid, material care nefiind miscat si vechi isi schimba caracteristicile.
QUOTE (ozz86651 @ Jan 5 2010, 10:53 PM)
...in primul rind pentru ca sculele audio au viata practic infinita, nu depinzi de ele ca sa ajungi la serviciu si daca se strica nu e nici o problema vitala etc.
La masini in schimb e mare diferenta intre o masina noua si una de 7-8 ani, mai ales una premium care are costuri de mentinere mari. Si daca mai vrei si sa ajungi cu ea la serviciu si n-ai alta alternativa, masina SH nu prea mai e o optiune, nu la virsta asta cel putin.
Da-mi voie sa iti amintesc de electronica din masina ta si cat de mult depinzi de ea:
- acceleratia nu mai este mecanica, este drive-by-wire
- incalzirea este electronica, are la baza senzori si termostate. fara ea o sa te ia buha la -20 de grade
- dezaburirea daca nu merge nu vezi pe unde o iei.
- transmisia automata are o multitudine de relee, fara un releu care functioneaza corect nu prea o mai bagi in viteza
- ABS-ul este declansat de senzori, fara el s-ar putea sa o iei in mana daca nu esti atent
- etc.
Nu stiu in ce esti tu inginer insa evident te-ai dat in stamba degeaba. Si ca sa te lamuresc putin, am ani in domeniu, am absolvit si o institutie de invatamant in domeniul electronic in Romania, iar diploma respectiva mi-a dat un job pentru cativa ani in Canada si mi-a pus o paine pe masa pana cand am schimbat profesia, lucru pentru care sunt extrem de recunoscator patriei mele!
Prin urmare prefer sa ma crezi tu un prost. That's fine. Asa mi-ai facut si cu teoria despre fluor pe care ti-am expus-o pe indelete dar te-ai dat la fund din respectivul punct de vedere continuand sa ma bombardezi cu ideea conspiratiei.
Intrucat nu voi accepta lectii de viata de la unul ca tine , da-mi voie sa inchei si eu cu
Nu mai vorbi cu ton superior de chestii la care nu te pricepi nici macar tangential ca te faci de ris (sper sa ramii cu destule subiecte ).