Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Recall Toyota
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
klm
CITAT(adrian_flavius @ Feb 4 2010, 10:20 AM) *
la ultimele "drift-uri" prin parcarile de supermarket, oricat de tare as intra in viraj, si oricat de tare as calca acceleratia, daca tin frana de mana trasa la maxim, in final frana opreste motorul...

Ai incercat operatiunea asta la viteza de croaziera (100-130 kmh) sau doar in parcare (la 10 kmh)?
vio
sistemu DBW este unu fff simplu nu are cu ce sa interfereze sau ceva de genu soft ... practic pedala este un reostat care da curent mai mult sau mai putin la motorashu care actioneaza clapeta de acceleratie. de aci mai pleaca unu sau doua fire la ECU. tot sistemul este controlat mecanic de catre pedala , dai doar un curent si atat .

sunt mashini cu accleratie pe cablu si au si Cruise Control ...

si chestia cu US pattent approved e jenant pt ca tot cei care fac acu gura ca nu e buna pedala au dat oki pt sistemul asta constructiv.



am incercat io sa ma opresc cu frana de mana cand am ramas fara placutze pe spate la corolla mea ... este fix pix, in afara ca face ca toate alea rotile de spate ca te astepti sa vezi cum trec pe langa mashina este cam ineficace si asta fiinda este pe saboti si tamburu ala este ffff mic oricum risti sa ramai fara saboti f repede wink.gif)


motorul ti se opreste ca nu il turezi tu cum trebuie , nu de la frana de mana . daca vrei sa pleci pleci cu frana trasa tarash .. si pe uscat .
Lucian107416
QUOTE (vio @ Feb 4 2010, 11:59 AM) *
sunt mashini cu accleratie pe cablu si au si Cruise Control ...

nu are relevanta atat timp cat motorul tau este accelerat si de software. e ca si cum ai avea 2 pedale de acceleratie. Nu conteaza care dintre ele se blocheaza, rezultatul e acelasi.
adrian_flavius
QUOTE (klm @ Feb 4 2010, 11:04 AM) *
QUOTE (adrian_flavius @ Feb 4 2010, 10:20 AM) *
la ultimele "drift-uri" prin parcarile de supermarket, oricat de tare as intra in viraj, si oricat de tare as calca acceleratia, daca tin frana de mana trasa la maxim, in final frana opreste motorul...

Ai incercat operatiunea asta la viteza de croaziera (100-130 kmh) sau doar in parcare (la 10 kmh)?



Cea mai mare viteza de la care am oprit masina cu frana de mana a fost 50-60 km/h...la viteze de autostrada, si cu acceleratia la blana, nu am incercat...recunosc... whistling.gif whistling.gif whistling.gif ...da' nici nu a fost nevoie...
Rebel
Adrian-Flavius frana "de pedala" este gandita sa faca fata oricarei situatii insa nu niciuna nu va face fata unei accelerari si unei franari simultane (cu alte cuvinte sistemul accelereaza de nebun iar tu franezi de nebun).
Foarte multe sisteme de franare sunt asistate, poate multi ati observat ca desi nu apasati mai mult pe frana ea la un moment dat franeaza si mai puternic de parca cineva apasa undeva inca o pedala. Si aici tot ECU stie ce sa faca.
Cu toate astea la un drum lung in conditii normale intervine fading-ul, imagineaza-ti ce se intampla in cazul unei apasari permanente la o viteza mare.

Frana de mana ramane o frana de urgenta si de tinut masina in deal dar nu de oprit masina la 100km/h. Incearca si vei constata ca in afara faptului ca s-ar putea sa pierzi controlul, nu vei face mare lucru cu chestia aia. Este utopic sa crezi ca vei opri o masina cu frana de mana.
Sa zicem ca blochezi rotile spate. Si ce-ai facut cand motorul invarte rotile din fata?
AZAZEL
toyota sunt atacati din toate paretile si nu mica mi-ar fi mirarea ca sa nu fie o conspiratie.

mai nou apare si o acuzatie grava in LA Times:

http://www.worldcarfans.com/110020424393/f...g-safety-issues
vio
CITAT(Lucian107416 @ Feb 4 2010, 02:16 PM) *
CITAT(vio @ Feb 4 2010, 11:59 AM) *
sunt mashini cu accleratie pe cablu si au si Cruise Control ...

nu are relevanta atat timp cat motorul tau este accelerat si de software. e ca si cum ai avea 2 pedale de acceleratie. Nu conteaza care dintre ele se blocheaza, rezultatul e acelasi.



sunt mashini cu cruise control care nu au computer si acc pe cablu ...


mda AZAZEL .. ce sa mai zicem , oricum in america e moda aia , dai pe oricine pt orice in judecata si mai ales acu pe foamea de pe piata auto nu ar fi de mirare sa fie cum zici tu ... oricum dubios este ca doar Europa si USA sunt lovite de asta , ca piesele se fac in USA pt mashinile astea . cum aceiashi pedala facuta in japonia sau Australia nu are nimic si in astea 2 Continente sunt mortale deshi sunt construite dupa aceleashi sarcini .. io in locu Toyo as rezolva treaba si dupa as da in judecata fabricantul pt nerespectarea caietului de sarcini ...si nu cred c ar pierde acel proces.
bogcot76
Morala: Cumparati masini cu transmisie manuala. rolleyes.gif Totusi, explicati-mi si mie ca la prosti - de ce o masina cu automata (nu am avut si nu-mi voi lua niciodata) nu poate fi scoasa pe neutru in mers? S-a spus ca trebuie apasata frana. Bun si??? Adica pe undeva e un pericol public o masina care nu poate fi pusa la punctul mort indiferent de situatie.
Rebel
QUOTE (AZAZEL @ Feb 4 2010, 01:39 PM) *
toyota sunt atacati din toate paretile si nu mica mi-ar fi mirarea ca sa nu fie o conspiratie.

mai nou apare si o acuzatie grava in LA Times:

http://www.worldcarfans.com/110020424393/f...g-safety-issues


Mai citeste odata. Avocatul respectiv a lucrat pentru Toyota si este in posesia unor date importante cum ar fi musamalizarea unor cazuri. Datorita fostului contract de munca care ii interzice publicarea datelor cu care a intrat in contact, nu poate publica anumite lucruri insa in urma acuzatiilor facute public un procuror va putea deschide cazul iar Toyota va fi nevoita sa furnizeze datele cerute.

QUOTE (vio @ Feb 4 2010, 01:44 PM) *
... io in locu Toyo as rezolva treaba si dupa as da in judecata fabricantul pt nerespectarea caietului de sarcini ...si nu cred c ar pierde acel proces.


He he, nu-i chiar asa. Fabricantul componentei a facut-o conform cerintelor Toyota. Sau ai impresia ca daca erau numai ei de pus la zid nu o faceau?
Rebel
Drive-by-wire functioneaza in felul urmator:

pedala de acceleratie are un sensor extrem de sensibil care trimite informatia direct la ECU. Am explicat intr-un post anterior ca ECU este responsabil pentru comanda data injectoarelor variind timpii de deschidere in functie de input si de programa fuel-map scrisa.
Aceasta solutie a fost aleasa intrucat :
- elimina o multitudine da componente in miscare
- elimina din greutatea masinii
- are acuratete mare
- injectoarele raspund mai promt si sunt perfect coordonate
- no service (nu trebuie ajustat, uns, intretinut cablul respectiv)
- raspuns mai rapid
- temperatura exterioara nu influenteaza (nu mai exista componente in miscare)
- ECU fiind cel culege datele privind temperatura motorului, presiunea carburantului, recircularea gazelor de esapament, poate lua decizii cat mai bune
- anumiti constructori au ales varianta pedala inclusiv pentru schimbarea vitezelor ( AlfaRomeo de exemplu foloseste electronic gear shift)

Exista mai multe sisteme Drive-by-wire:
*Throttle-by-wire (acceleratie, explicata oarecum mai sus)
*Brake-by-wire (frana)
- hidraulic sau "umed" - brake-by-wire foloseste componente hidraulice pentru a crea presiune
- Electric, sau "uscat" foloseste un motor electric
*Steer-by-wire

Foarte multe masini folosesc DBW si pentru frana de urgenta aceasta fiind un simplu buton in ziua de astazi.
James Kilowatt
Problema mi se pare amestecata. In Europa a existat un scandal privind regulatoarele de viteza, cei vizati fiind Reno insa implicati au fost si altii, inclusiv Toyota. Reno sunt mai cu mot si numele lor e asociat cu scandalul asta nu pt ca ar fi avut mai multe defecte (proportional) decat ceilalti, ci pt ca au preferat sa atace in justitie pe cei care se plang biggrin.gif

Daca ai pornire din buton, in cazul unei electronici "inghetate" e posibil sa nu functioneze, si sa nu poti opri motorul.

O revista auto a incercat experimentul cu accelerarea si franarea simultan, cu o Laguna, la 130km/h. A reusit sa o opreasca insa forta necesara apasarii pedalei (care nu e dbw) era peste puterile unei femei de 50kg de exemplu. Probabil ce zice Ozz gen 250cp n-o mai opreste nici dracu', mai ales daca are o automata care continua sa functioneze si sa retrogradeze.

DBW are avantaje, insa are si dezavantaje. Unul din dezavantaje este cand se incearca corectarea din soft a unor probleme mecanice. Nu stiu sa fi facut asta cineva la un sistem de directie sau de acceleratie... insa stiu de un caz concret la o marca pe care am mai injurat-o de EGR de ex. Un contact de 80 centi intrerupe la vibratii. Un contact din clasa superioara care sa reziste la vibratii costa 2€. Marca respectiva a preferat sa adauge in cateva sute de linii de cod in softul masinii care sa detecteze intreruperea si sa extrapoleze informatia data de contactul respectiv... e mai simplu si mai iefint pt ei, incluzand si faptul ca e mai simplu de facut update de soft decat inlocuit contactele in cazul unul recall.

Daca vine un zgarcit din asta si face un DBW cu componente de cacat, baga semnal multiplexat pe acelasi fir de la directie si de la stergatorul de parbriz ca sa economiseasca un metru de cablu si mai suprima si doua sigurante ca sa mai economiseasca 50 centi poate sa devina aspru rau.

Genul asta de defecte electronice (cum au fost cele cu regulatoarele de viteza) pot sa nu lase coduri de eroare si de multe ori sunt f greu de reprodus de constructor atunci cand exista plangeri... inca un minus pt dbw.

Evident, toate dezavantajele pot fi surmontate daca constructorul respectiv nu se zgarceste. Eu as face ca la avioane, orice sistem vital sa fie dublat sau triplat, si fiecare "dublura" daca se poate sa se bazeze pe un principiu tehnologic diferit biggrin.gif
9er
Avocatul ala.....imi aminteste de cineva.....dar nu stiu de cine....... whistling.gif teehee.gif 36182451.gif .
mihaimilk
QUOTE
SAN FRANCISCO (MarketWatch) -- Toyota Motor Corp. will recall around 270,000 Prius in the United States and Japan to correct a brake problem, the Nikkei reported on its Web site on Thursday. The Japanese automaker is expected to file with the the U.S. Department of Transportation for a recall to change the control program for the hybrid's anti-lock brake system, the Japanese news agency said. The recall will affect the third-generation Prius, which was introduced in May, according to the Nikkei. The recall will reportedly target only about 100,000 vehicles in the United States.


http://www.marketwatch.com/story/toyota-to...nk=MW_news_stmp
Otto73
QUOTE (adrian_flavius @ Feb 4 2010, 04:20 AM) *
3 la mana, frana mea de mana merge ceas...la prima revizie, aia de 1000 de km, i-am pus sa mai stranga cablul, la fel am procedat si la revizia de 15 000, la cea de 30 000 nu mai era cazul...la ultimele "drift-uri" prin parcarile de supermarket, oricat de tare as intra in viraj, si oricat de tare as calca acceleratia, daca tin frana de mana trasa la maxim, in final frana opreste motorul...

Daca ai avea ceva mai multi cai putere sigur ai merge cu ea pusa fara sa-ti dai seama oricat de strans ar fi cablul.
ozz86651
Eu am facut experimentele astea inainte cind eram mai curios smile.gif.
1. Tragerea frinei de mina la 100kmh nu are nici un efect vizibil sau important. E aproape ca si cum n-ar fi.
2. Am plecat din greseala de multe ori cu frina de mina trasa bine, chiar si cu spatele. La Honda e destul de evidenet, dar la Mazda pina nu incepe sa tipe nu-mi dau seama. Si asta fara sa apas acceleratia la fund.
3. Cu un prieten cu p Dacie am mesr o data multi km prin oras cu cablul de frina (sau sabotii) inghetat si roata blocata. E drept ca era ceva zapada pe dos, ca atare frecarea rotii nu era groznica.
Otto73
Se spune ca toyota stiau de defect dar totusi au ascuns asta.
E vb. de prius.
http://money.cnn.com/2010/02/04/autos/priu...ndex.htm?hpt=T2
klm
CITAT(adrian_flavius @ Feb 4 2010, 04:27 PM) *
Cea mai mare viteza de la care am oprit masina cu frana de mana a fost 50-60 km/h...la viteze de autostrada, si cu acceleratia la blana, nu am incercat...recunosc... whistling.gif whistling.gif whistling.gif ...da' nici nu a fost nevoie...

Iti doresc ca in continuare sa nu ai nevoie smile.gif.
Frana de mana e doar asiguratoare: daca poti pleca de pe loc cu ea trasa atunci la viteze mari, puteri mari si kg multe chiar nu are nicio forta sa opreasca masina; eu o folosesc doar pe unele masini de la munca sau daca las masina parcata mai mult timp in rest: viteza 1.
FAR EASTERN
QUOTE (Otto73 @ Feb 5 2010, 12:54 AM) *

QUOTE
As one driver put it in a complaint posted to NHTSA's pubic Web site, "When braking, if a pothole or bump in the road is hit, the car seemingly jerks forward/accelerates for a split second."


Deci e boi, orice sofer stie(sau ar trebui sa stie) ca nu se aplica frana cand se intra intro groapa sau denivelare. Una, pentru ca strici roata si sistemul de franare. Doua, pentru ca frana nu are eficienta scontata. Se invata la scoala de soferi asta. banned.gif
ozz86651
Eu cred ca oamenii astia au comparat cu alte masini. Mie imi frineaza foarte bine masina in gropi. Si in general lumea frineaza de nevoie nu de distractie, ca atare faptul ca e o groapa in cale e irelevant. Mai bine decit sa intri in altii, in ziduri, in pietoni.`
Apoi Toyoa a recunsocut problema.
f1anatic
http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/8502894.stm

Toyota is to recall the latest model of its flagship Prius cars because of a possible fault with the brakes, reports from Japan say.

ozz86651
Vio, se pare ca amerekanii astia sint foarte convingatori. Toyota a inceput sa faca recall la modele comercializate numai in japonia.
FAR EASTERN
"Toyota Europa a anuntat ca va rechema pentru verificari 53.000 de masini din cea mai noua generatie a hibridului Prius pentru a modifica software-ul de management al sistemului ABS. Pe plan mondial sunt chemate circa 430.000 de masini Prius pentru verificari, dar si un numar mai mic de hibride Lexus, dupa ce au existat zeci de plangeri ce indicau faptul ca franele raspund mai greu, in special pe timp nefavorabil.

Toyota spune ca in Europa nu s-au inregistrat accidente legate de problema cu franele. Compania spune ca modificarile la soft-ul de management al ABS-ului se vor face la dealerii Toyota in circa 40 de minute, iar dupa aceea timpii de raspuns ai franelor se imbunatatesc.

Clientii europeni vor fi informati in scris de acest recall si li se va aduce la cunostinta faptul ca vor trebui sa mearga la dealer cand au timp. Acest nou recall este diferit de cel anuntat de Toyota Europe pe 29 ianuarie, rechemare in care sunt implicate circa 1,7 milioane de masini din opt modele, pentru posibile probleme la acceleratie.

Ca parte a aceluiasi recall vor fi verificate 223.000 de masini hibride in Japonia si circa 148.000 in SUA.

Rechemarea Prius este inca o veste proasta pentru Toyota, dat fiind ca e vorba de cea mai noua generatie a cel mai bine vandute masini hibride din lume. "

Astia mi-au dat o idee:
O sa fac plangere la Toyota pentru ca mi se aburesc geamurile(sa mi le inlocuiasca cu d'alea care nu se aburesc);
O sa fac plangere la Michelin pentru ca, atunci cand franez/accelerez, nu am aderenta corespunzatoare si anvelopele aluneca;
La Valeo, pentru ca stergatoarele nu reusesc sa curete gheata de pe parbriz(sa nu uit sa amintesc si de faza cu gheata celor de la Toyota...);
A, tot la Toyota(credeau ca au scapat de faza cu covorasele??) o sa cer covorase care nu se murdaresc. Asta e strigator la cer! Mai ales cand ploua...

Sunt sigur ca mai gasiti si voi ceva... verymad.gif
cristsib
Este oficial si la noi.
FAR EASTERN
Toyota Romania a lansat marti actiunea de rechemare in service pentru un numar de 12.500 de vehicule posibil afectate la nivelul intregii tari, ce vor fi verificate la pedala de acceleratie. Posesorii acestor vehicule vor primi scrisori de informare de la dealerii Toyota de la care si-au achizionat masina, prin care vor fi invitati pentru programari in service. Verificarea unei masini va dura aproximativ 30 de minute, costurile urmand sa fie suportate de catre companie, a anuntat importatorul.

Campania de rechemare este o masura preventiva ce are ca scop verificarea tuturor vehiculelor indicate de catre producator (Toyota Motor Europe), chiar daca posesorii acestor masini nu au identificat nicio problema la nivelul pedalei de acceleratie sau daca masina nu prezinta problema respectiva. In Romania, la fel ca si in Europa, nu a avut loc niciun accident cauzat de eventuale disfunctionalitati la nivelul pedalei de acceleratie.

“Ne cerem scuze pentru disconfortul creat clientilor nostri. Ii asiguram ca, pentru noi, siguranta si satisfactia lor mai presus de orice. De aceea initiem aceasta campanie preventiva de recall; in acest moment, preocuparea noastra cea mai mare este aceea de a solutiona cat mai urgent si eficient aceasta situatie si de a ne asigura ca toate masinile au fost verificate”, declara intr-un comunicat, George Kyriazis, Director General Toyota Romania.

Masinile sunt parte a unui recall la nivel european, recall ce vizeaza maxim 1,8 milioane de masini din urmatoarele modele fabricate in anumite perioade, trecute in parantezele de mai jos).

* AYGO (Feb 2005 – Aug 2009)
* iQ (Nov 2008 – Nov 2009)
* Yaris (Nov 2005 – Sep 2009)
* Auris (Oct 2006 – 5 Ian 2010)
* Corolla (Oct 2006 – Dec 2009)
* Verso (Feb 2009 – 5 Ian 2010)
* Avensis (Nov 2008 – Dec 2009)
* RAV4 (Nov 2005 – Nov 2009)

Solutia pentru remedierea problemei la pedala de acceleratie

La modelele incluse in actiunea de recall exista posibilitatea ca pedala de acceleratie sa ramana blocata mecanic intr-o pozitie partial apasata sau sa revina lent la pozitia normala. Acest comportament este cauzat de probabilitatea aparitiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleratie. Uzura progresiva, in combinatie cu anumite conditii de functionare si de mediu, pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului, astfel incat, cu intermitenta, pedala de acceleratie sa poata fi apasata mai greu, sa revina mai incet la pozitia normala sau, in cel mai rau caz, sa ramana partial apasata.

Procedura de remediere dezvoltata de inginerii Toyota include instalarea unei placute de otel in ansamblul pedalei de acceleratie, menita sa creeze un spatiu ce reduce frecarea din interiorul mecanismului.

In ceea ce priveste actiunea de rechemare in service anuntata la nivel international pentru modelul Prius, Toyota Romania mentioneaza ca, la nivel national, au fost comercializate 7 unitati din actuala generatie Prius, ce vor fi verificate in conformitate cu procedura stabilita la nivel international.

In Romania s-au inmatriculat anul trecut aproape 3.500 de masini Toyota noi, scadere de 63% fata de 2008.
Rebel
Toyota adauga un nou recall pentru aproape jumatate de milion de Prius.

TOKYO (Reuters) - Toyota Motor Corp said it would recall nearly half a million new Prius and other hybrid cars for braking problems as it battled criticism of its response to the spiraling safety crisis.
The world's largest automaker, whose reputation for quality is on the line, is under fire for two other recalls covering more than 8 million vehicles worldwide due to problems with slipping floormats and sticky accelerator pedal.
Toyota put an end to days of speculation on Tuesday, confirming that it would it would recall more than 400,000 hybrid models, including the latest version of its iconic Prius, to fix a problem with the regenerative brakes, which help charge the cars' electric batteries.
Ratings agency Moody's said it was reviewing Toyota's "AA1" rating for a possible downgrade, saying the carmaker faced considerable uncertainty over its operating and financial profile in the coming year, and possibly beyond.
Toyota also faces a potential rush of litigation for crashes linked to acceleration problems on the models recalled earlier and blamed for 19 deaths and numerous injuries in the United States over the past decade.
Chastised by safety authorities and members of U.S. President Barack Obama's administration for moving too slowly on those recalls, Toyota President Akio Toyoda said he never believed the company was infallible but it had always tried to repair defects swiftly.
Japanese Transport Minister Seiji Maehara added his voice to criticism from the U.S., telling Toyoda he had hoped for swifter action. Maehara was due to meet the U.S. envoy to Japan on Tuesday to smooth relations between the two sides over the recall.
"Let me assure everyone that we will redouble our commitment to quality as a lifeline of our company," President Toyoda, the grandson of the company's founder, told a news conference in Tokyo.
"With myself taking the lead, and by keeping to the 'genchi genbutsu' principle, all of us at Toyota will tackle the issue in close cooperation with dealers and suppliers together, we will do everything in our power to regain the confidence of our customers," he said, first in Japanese, then in English.
Genchi genbutsu, meaning "go and see," is one of the five principles in Toyota's much-emulated management and production philosophy.
In Toyota City, central Japan, where the carmaker is based, 55-year-old factory worker Kazuo Akatsuka said: "I think the decision came a little too late, but now the recall is official and as a Toyota worker, I feel better."


GLOBAL RECALL
Toyota said it was recalling a total of 437,000 units of its 2010 Prius, Sai, Prius PHV (plug-in hybrid) and Lexus HS250h hybrids globally, including 155,000 in North America, 223,000 in Japan and 53,000 in Europe.
Toyota said repairs to fix the problem would take around 40 minutes per car and, in the meantime, pressing hard on the brake pedal would stop the vehicle.
The latest model, Prius, is sold in some 60 countries and is a hugely important model for Toyota, which is betting on the hybrid to maintain its lead in low-emission vehicles. The Prius was Japan's top-selling car last year, a first for a hybrid.
"Toyota has been, beyond any doubt, the top player in the hybrid car segment and the fact that Prius and other hybrid models will be part of this massive recall significantly dents its image," said Suh Sung-moon, an analyst at Korea Investment & Securities in Seoul.
The fallout would likely help rivals like Korea's Hyundai Motor, which is set to launch its first hybrid model in the United States later this year, he added.
In an op-ed in the Washington Post, Toyota President Toyoda said the company would communicate more with U.S. regulators including U.S. Transportation Secretary Ray LaHood.
Toyoda said he had heard of some cancellations of orders for hybrids affected by the recall. He said he was still waiting on a fix for his own Prius.
The Toyota chief said he may travel to the United States in person next week, to explain in his "own words" about the situation.

GLITCH FIXED

Some owners of the third-generation Prius have complained that on bumpy roads and ice, the regenerative brakes seem to slip and the car lurches forward before the traditional brakes engage.
Toyota has said it fixed a software glitch in the anti-lock brake system (ABS) on the 2010 Prius at the end of January. An official at Japan's Transport Ministry said Toyota would halt sales of all other hybrid models in Japan until the fix was in place, likely in late February or early March.

Ford Motor Co said last week it would roll out a software patch for consumers to address similar problems with braking on two of its hybrid models, without filing a recall.
Meanwhile, Nissan Motor Co, Japan's No.3 carmaker, said Toyota's woes had led it to focus more on winning customers' trust, as it posted a return to profit in the third quarter.
And in a sign of the repercussions on the wider auto industry, Moody's said it was reviewing Toyota supplier Denso Corp's "AA2" rating for a possible downgrade, as the earnings of the parts supplier may suffer if major customer Toyota's problems persist.
Shares in Toyota, which lost about a fifth of their value since late January, closed up 2.9 percent, while the Nikkei average dipped 0.2 percent.
"The shares fell while Toyota appeared not to be doing anything to deal with its problems," said fund manager Hiroaki Osakabe of Chibagin Asset Management. "But now, the fact they're taking concrete steps on the issue is being seen as positive."
Complaints to U.S. safety regulators about 2010 Prius brake problems have jumped sharply since the Transportation Department announced a formal investigation last week.
Toyota faces further scrutiny on Wednesday when its North America Chief Executive Yoshimi Inaba testifies about the recall process to Congress before the House Oversight Committee in Washington.

SURSA
ozz86651
E pacat ca toyota s-a amestecat cu porcii smile.gif. Asta e al 5 lea recall ca dimensiune din istorie, primele doua apartinind lui Ford si urmatoarele 2 lui GM. Pai cu d-astia ai ajuns sa te inhaitezi ma toyota?
9er
Mai sunt si alte pareri...

"Aud tot mai multe voci care anunță prăbușirea de imagine a gigantului japonez. Rar mi-a fost dat să văd un croșeu mai dur și mai spectaculos încasat de vreo marcă auto în urma unei rechemări.

Vorbim deja despre milioane de unități aduse la service pentru o problemă care seamănă cu unul dintre coșmarurile oricărui șofer. Ca mașina pe care o conduci să accelereze dincolo de a mai putea să o oprești în siguranță. Cert e că nu a scăpat până acum vreun producător fără să fie nevoit să remedieze cel puțin un defect de fabricație după lansarea unui model, însă în cazul Toyota proporțiile sunt colosale iar tam-tam-ul seamănă mai degrabă a concert de talgere.

Simțiți tensiunea? Vă face să vă puneți întrebări cu privire la calitatea unei mărci despre care ați auzit numai de bine în ultima vreme, nu-i așa? Eu zic să ne băgăm capul în apă rece și să spunem pentru cinci mine: "Și totuși…"

Hai să vedem despre ce vorbim aici. Totul începe cu un incident absolut cutremurător. Un telefon disperat la 911 al unui american care se afla împreună cu alți trei membri ai familiei într-o mașină despre care spunea că accelerează fără a mai putea frâna. Apelul se încheie cu cineva din mașina spunându-le celor din mașină să se roage, apoi se mai aude doar țipătul unei femei.

Acesta este accidentul care a dus la rechemarea a 3,8 milioane de vehicule Toyota în Statele Unite ale Americii. Problema descoperită a fost un preș care aluneca peste accelerație și ar fi putut să o blocheze. Scepticii spun însă că povestea are și câteva petice cusute cu ață albă. Preșurile acelea se pare că nu ar fi fost originale, apoi că accidentul pare cel puțin ciudat. Întrebarea la care șoferul nu mai poate răspunde azi este cum de s-au blocat simultan accelerația, iar frânele s-au defectat simultan? Cum de nu a putut opri motorul ori să aducă schimbătorul în punctul mort?

Dacă până aici lucrurile rămân încă sub semnul întrebării, ce urmează pare mult mai explicit.

Secretarul american al transporturilor, Ray LaHood (echivalentul ministrului transporturilor de la noi) le-a spus public proprietarilor de Toyota rechemate că ar trebui să "nu le mai conducă". LaHood a revenit săptămâna trecută și a admis că "s-a exprimat greșit". Facil pentru un personaj care se află în poziția de transmite un mesaj cu atâta greutate încât a trimis la vale acțiunile producătorului de automobile.

După o campanie negativă foarte dură în care a ajuns să se implice chiar și guvernul american, media de peste Ocean a reacționat însă extrem de critic, mai ales pe blogurile specialiștilor din economie, acuzând administrația Obama de protecționism.

Casa Albă a ajuns astfel în situția în care se disculpă de acuzațiile că ar discredita Toyota, lider de vânzări în SUA, pentru a ajuta General Motors și Chrysler, la care a intervenit cu planuri de salvare pentru a le scăpa de un faliment răsunător. Cu toate acestea comentariul lui LaHood a înrăutățit problema de imagine a Toyota, care va fi nevoită să cheltuiască două miliarde de dolari doar pentru a remedia problemele de siguranță. Cele de imagine sunt de acum precum craterul lăsat de bomba nucleară la Hiroshima. Când spui cuiva "să se gândească de două ori înainte să urce la volanul mașinii sale potențial letale" este "o chestiune de sabotaj la scară industrială, nu un sfat de bun simț."

Asta se spune mai nou pe blogurile americane. Iar eu ascult cu atenție la cifre. În Statele Unite, din milioanele de mașini vândute de japonezi, sub 200 de Toyote au avut accidente legate de accelerație, nici unul însă concludent pentru această rechemare. În România, cu totul 84 de Toyota au fost implicate în accidente anul trecut, de la simple tamponări la accidente cu răniți, însă nu din cauze tehnice. Absolut infim.

În final, probabil că și americanii ar trebui să învețe lecția românească rezumată de candidatul președinte: "Să-ți fie rușine… Ray LaHood!" Al nostru a câștigat alegerile pentru că românii știu că toți suntem puțin băutori, puțin bătăuși, puțin mincinoși. Iar toate mașinile au hibe. Daciile vechi pierdeau arcurile de la accelerație într-o veselie și rămâneau turate, însă nimeni nu a dat fabrica în judecată.

Un lot masiv de Golf-uri V cu motoare de 1.4 benzină tremurau din toate încheieturile de noi și dădeau eroare în bord acum vreun an, însă VW nu a cerut rechemarea lor. Nissan Pathfinder sau Chevrolet Aveo sunt catastrofale pentru șofer în cazul unui impact chiar de la viteză mică, conform testele EuroNCAP, dar se vând și azi exact la fel. Despre ele nu prea ați auzit, pentru că nu sunt o miză la scară economică globală.

În opinia mea, Toyota este în aceiași situație precum alt gigant, BCR, pusă la podea și numărată până la 9 acum câțiva ani printr-o tehnică asemănătoare denumită "spinning". Se ia o chestiune, gen: "BCR are o problemă de lichidități", care este amplificată prin media până când întreaga companie este pusă să se lupte pentru propria supraviețuire. În două zile, toți clienții își cer banii din conturi, aducând compania cu adevărat într-o lipsă severă și reală de lichidități. Căreia i-a supraviețuit, din fericire.

Toyota trebuie să arate acum din ce este cu adevărat făcută. Asumarea defectului este un gest onorabil, însă următoarea mișcare se lasă prea mult așteptată."


Rebel
Deh, acum apelam la forma "mortul e de vina". Uite asa, un ofiter de patrula pe highway a ajuns de rasul oricarui blogger mediocru de pe net care vorbeste din auzite si din "stirile de la ora 5".

Nenea care a scris textul nu stie ca au fost 19 morti si ca toyotele afectate de presuri sunt 1.1 milioane. Domnul este fie un mare mincinos fie un dezinformat total. Nu sunt 3.8 milioane ci sunt 8 milioane plus alte o juma' de milion cu franele.
Iar nenea nu ar trebui sa asculte stirile ci sa citeasca concluziile tehnice, inclusiv disculparea Toyota si faptul ca firma accepta defectele. In fapt site-ul Toyota ii sta la dispozitie cu tot ce este nevoie iar discutiile aspre purtate intre Toyota si ministerul de Transport japonez sunt si ele vizibile pe net.
Acum il criticam pe LaHood care a spus sa nu le mai conduca!? Pai ce era sa spuna omul cand inca nu se stia cauza exacta? El urmarea sa protejeze cetatenii.

Nu in ultimul rand, stau si ma intreb unde a auzit el ca de aceasta marca am auzit numai de bine in ultima vreme... mai nou toate produsele Toyota lasa de dorit si se indreapta catre si mai ieftin... de bine o fi auzit el ca-i izolat baiatul...

in ceea ce priveste protejarea GM si Chrysler, nenea habar nu are ce vorbeste, aia saracii se zbat sa isi faca un drum si sa realizeze ceva, Ford este cela care prospera in mod admirabil. Nu are nimeni nici pe dracu cu Toyota. Sau in mintea lui ingusta crede ca doar Toyota si GM/Chrysler exista in state? Cine nu vrea Toyota se poate orienta catre Honda / Nissan / Subaru / Mitsubishi / Suzuki si zeci de alte de masini, nu este obligat sa intre in curtea GM. Acum daca GM are probleme, el o fi de vina, s-a gandit sa pune bete in roate Toyotei. Numai din aceasta declaratie poti realiza cat de paralele este omul cu toata problema de fata. sa se uite la cifre macar inainte sa vorbeasca...

Exemplele si comparatiile date sunt irelevante, de la deznodamantul problemelor survenite si impactul lor asupra pasagerilor si pana la clasa si categoria de pret din care exemplele fac parte. Sa incluzi Aveo langa o compacta este o lipsa crasa de cunostinte in domeniu. Sau habar nu are unde sta Eco la safety? Sau o fi stiind el ce spune? whistling.gif
Fac pariu ca nenea conduce o Toyota! smile.gif
9er
Eram sigur ca vei comenta, ar fi fost oarecum anormal sa nu rolleyes.gif ....Uite inca "un blogger mediocru" din presa auto romaneasca:


Scrisoare pentru Toyota
Postat de Mircea Mester in Opinii pe February 9th, 2010

Draga Toyota,

Iti scriu aceste randuri pentru ca m-am saturat sincer de stirile americanilor prin care anunta recall-uri la tot ce ati produs din 1940 incoace. Stim, NHTSA este un soi de drac mic care scormoneste in aceasta perioada toata istoria plangerilor clientilor vostri din State pentru a gasi probleme cat de mici. Probabil ca isi vor indeplini si scopul final, de a va slabi pozitia pe care o detineati inainte de nebunia asta al carei epicentru a fost in SUA.

Dar eu, unul, m-am saturat. Dupa aproape trei luni in care stirile despre recall-urile voastre au curs in fiecare zi mai des decat curg apele pe Cotabita la 40 de grade, observ ca orice chichita gasita de americani devine, prin efectul bulgarelui de zapada, un ditai defectul. Probabil ca intotdeauna se vor gasi clienti nemultumiti care sa injure o marca sau alta din cauza faptului ca au simtit ei ca masina nu i-a ascultat.

Probabil ca nu sunteti singurii ai caror clienti au de-a face cu astfel de probleme. Cu urechile mele am auzit cum clientii unor alte marci au patit lucruri asemanatoare iar importatorul su biroul european le-a dat cu flit. Sau cum politistii nu au vrut sa auda cand cel proaspat urcat pe copac sustinea ca masina a accelerat singura. “Ati calcat acceleratia in loc de frana”, spuneau ei.

Vreau doar ca toata povestea asta sa se termine. Stiu, veti organiza un Comitet de Calitate, un soi de CTC apasat cu ingineri de top pe care ii veti muta in SUA pentru a analiza in amanunt orice model pe care-l scoateti. Pentru ca problemele de acest tip sa nu se repete. De asemenea, probabil ca veti fi ceva mai rezervati in a le cere furnizorilor taierea la maximum a costurilor de productie pentru subansamble. Stim, e criza, dar exemplul vostru recent ne arata ca orice criza poate sa ascunda o boala reala.

Stiu si ca presa din State s-a urcat pe voi cu toate rotile din dotare si ca a adus in ajutor si alti prieteni cu rotile acestora din dotare. Pentru ca e normal ca un producator care a ingropat americanii la ei acasa sa simta lovituri in plex atunci cand se afla in genunchi.

Dar vreau sa se termine. Si dupa ce astazi ati anuntat recall-ul pentru Prius, am crezut ca va fi ultima veste proasta primita din partea voastra pe urmatorii 50 de ani. Se pare ca NHTSA cauta nod in papura si a gasit cateva indicii care i-ar conduce la o alta problema grava. Te rog, Toyota, da-le peste bot si arata-le ca totul s-a terminat. Nu mai vreau recall-uri de la tine. Pot sa trec peste scurtcircuitele recente, dar nu am niciun chef sa vad peste vreo sase luni ca ai facut fractura de stress din nou. C-atunci ne pierdem increderea.

Al tau,

Mircea.
AZAZEL
conspiratie sau nu, imaginea toyotei este terfelita.

eu daca as avea bani de masina si as fi luat in considerare si toyota, nici nu i-as mai baga in seama. poate e conspiratie , dar de ce sa risc? si probabil asa gandesc multi.

9er
Luand in considerare ipoteza conspirationista, ai enuntat exact scopul in sine al eventualei conspiratii. Eu n-am spus ca nu exista probleme, doar am vrut sa arat ca oamenii, unii mai in tema ca noi, isi pun intrebari. Si e normal pentru ca trebuie vazute si prezentate ambele fete ale monedei.
Legionaru'
QUOTE (AZAZEL @ Feb 9 2010, 09:12 PM) *
conspiratie sau nu, imaginea toyotei este terfelita.

eu daca as avea bani de masina si as fi luat in considerare si toyota, nici nu i-as mai baga in seama. poate e conspiratie , dar de ce sa risc? si probabil asa gandesc multi.


Lasa ca nici inainte nu luai in considerare Toyota.
Ce va mai place ca s-a intamplat asta. Rade inima in voi!
Luati-va ce vreti si va astept dupa pe forum sa plangeti cu lacrimi de crocodil ca nu stiu ce s-a stricat si nu va baga cei de la service in seama, ca va costa nu stiu cat intretinerea si multe altele.
Sa fiti iubiti!
James Kilowatt
@Rebel

Man, 19 morti inseamna destul de putin la 8.000.000 masini, luat strict ca cifra. In america, cica mortalitatea este de 1.7 morti / 100.000.000 mile. Daca cele 8.000.000 toyote fac anual cate 10.000mile fiecare, asta inseamna ca anual mor "normal" 1360 posesori de toyote "obisnuite".
19 in plus sunt in "zgomotul" masuratorilor.... statistic vorbind nu reprezinta mare branza, chiar daca suna urat o spui in forma asta.

Ar fi interesant de vazut o statistica a mortalitatii/km pt fiecare marca si clasa de masina, daca exista diferente semnificative intre toyota si restul lumii.

Asa ca ar trebui sa se dovedeasca ca defectul in cauza e responsabil in fiecare din cele 19 cazuri. S-a facut asta deja, sau asta e doar numarul de procese intentante? Ca in america de multe ori in justitie se cauta un "deep pocket"...

Nu le iau apararea astora de la toyota, mi se pare o marlanie sinistra sa camufleze problema, insa nici sa nu dam in extrema ailalta.
Urmatorul pas ar fi sa descoperim ca doresc sa scada populatia globului, si ca oricum fac o treaba mai buna decat aia cu vaccinul pt gripa, ca macar functioneaza cu sau fara pedale de acceleratie blocate biggrin.gif
Rebel
"Nu stiu altii cum sunt dar eu cand ma gandesc la Corolla mea cea puturos curgatoare...

"Stimabila Toyota,

Cand am cumparat masina noua de la tine eram sigur ca primesc un lucru de calitate dupa cum bine te lauzi in orice spot publicitar de la televizor. Am invatat in timp, ca adevaratele masini le fac aia care nu prea au nevoie de reclama prea multa la televizor dar asta este o alta poveste...
La nici un an, parul din mocheta s-a dus pe apa Sambetei dupa aspirarile mele saptamanale de intretinere. De ce nu stipulezi in carte ca nu am voie sa aspir mocheta? Asa voi putea inspira tot praful purtat de incaltaminte si pe care sistemul de incalzire il sufla prin masina.

La nici doua luni, a trebuit sa vin la tine sa imi reglezi ceva ca imi tremura masina la ralanti ca dracu' dar tehnicienii tai m-au trimis acasa sub pretext ca "asa face la frig"?! Am plecat de acolo si desi m-am plans de nenumarate ori niciodata problema nu mi-a fost rezolvata.

Rugina a aparut dupa prima iarna iar vopseaua de pe aripile din spate a inceput sa sara in diferite locuri. Probabil ca spalarea cu grija si produsele cumparate de la tine pentru protejarea caroseriei sunt de vina. De ce nu mi-ai spus ca vopseaua cade cu timpul, de obicei iarna si ca masina mea ar trebui condusa numai in Mexico?

Cand m-am uitat dedesupt am constatat ca masina mea de un an are mai multa rugina ca toate celelalte masini cu care am facut ierni foarte grele, unele dintre ele stand afara non-stop nu ca asta in garaj.

Cand comutatorul de directionare a aerului s-a stricat la nici 10.000 km, nu ai vrut sa-l schimbi in garantie sub motiv ca l-a abuzat cineva. Cine sa-l fi abuzat Doamne iarta-ma ca doar o femeie a condus masina si saraca nici nu prea umbla la el. De pitici si alte stafii nu poate fi vorba ca am sfintit masina cu un popa ortodox constiincios.

Dupa un timp, am observat cat de "frumos" este imbinata si taiata mocheta pe la pedale iar plasticul pe care trebuie sa iti odihnesti piciorul stang a inceput sa se miste. Cu putina tehnica romaneasca am reusit sa il prind la loc interzicand soferitei sa mai puna piciorul pe el caci daca scapa iarasi s-ar putea sa o ia razna pe sub pedale si cine stie ce accident face.

De ce nu spui cand vinzi masina ca nu este capabila sa urce un deal decat daca esti singur si pui benzina de 90? Iti spun sincer ca daca as fi stiut ca masina asta nu-i facuta pentru deal as fi cumparat una cu motor mai mare de la tine... Sa dau vina pe salesman?

Cand mi-ai cerut atatia bani pe masina de ce nu mi-ai spus ca o sa am greierasi si ca trapa daca o deschid de prea multe ori o sa faca un zgomot menit sa-mi dea de inteles ca daca o deschid nu o sa o mai pot inchide?

Cand mi-ai spus ca Special Edition e top of the line, de ce nu mi-ai spus ca CD-ul nu merge cand e frig si ca difuzoarele nu sunt capabile sa ofere decat un gajait menit sa imi imbunatateasca capacitatea mea de a ghici ce spune crainicul de la radio?

Recunosc, am cumparat masina la un pret imbatabil pentru altii dar pentru asta tot iti spun opinia mea. oare ala care a dat pretul full pe ea, cum se simte?

Totusi, trebuie sa iti si multumesc pe de alta parte:
Iti multumesc ca problemele astea cu recall-uri au aparut dupa ce am vandut-o si pentru ca am reusit sa o dau la un pret bun fara sa fiu afectat de noua ta imagine.
Iti multumesc ca m-ai lasat sa iti vad calitatea si sa observ ca pot cumpara altceva mai bun cu banii mei.
Nu in ultimul rand, iti multumesc ca m-ai convins definitiv ca nu am ce sa mai caut vreodata in curtea ta!
9er
CITAT(Rebel @ Feb 9 2010, 08:45 PM) *
Fac pariu ca nenea conduce o Toyota! smile.gif


Ca o paranteza, m-ai facut foarte curios si am navigat putin pe pagina respectivului "blogger mediocru", sa verific ipoteza ta. Fix acum un an isi vindea masina, o Honda Civic Type R. Stai putin, nu sari de pe scaun laugh.gif . Inainte de asta, a avut un BMW, model nespecificat. Totusi, masina lui de vis este BMW 335i Coupe. Nu precizeaza ce are in prezent sau nu am gasit eu.

Sigur asta nu spune nimic. Dar, sa fii putin obiectiv si impartial nici nu costa, nici nu doare.
basi
Dragilor ,

Problema nu este de la pres ci de la pedala de acceleratie care se pare in cele din urma ca a fost confectionata dintr-un material mai slab calitativ.
De aceea la o uzura in timp poate ramane blocata .
Se va face rechemare si pe modelele pentru Europa dupa cum urmeza :
Aygo, Auris, Corolla , Avensis , Rav 4 , IQ , voi reveni cu detalii despre ani de productie privind modelele afectate .
ozz86651
Opinia oricarui smecher din Romania despre Toyota e 0, pentru ca nu prea se stie in Romania ce e cu Toyota.
Rebel, si pe tine te vad foarte sever cu Toyota care totusi chiar in momentul de fata e mic copil fata de d-alde Ford la omorit oameni si rechemari... chiar si acum. Nu laudai tu pe luzarii de la ford? Pai tu stii cite recalluri au avut aia fata de toyota? Ford e leaderul la recalluri, le luau foc masinile, se bloca cruise control, vai de capul lor. Spre deosebire de Toyota, care a picat de sus, de la ford nimeni nu a avut vreodat asteptari.

QUOTE
eu daca as avea bani de masina si as fi luat in considerare si toyota, nici nu i-as mai baga in seama.


Tu esti intre aia usor de manipulat. Eu abia acum as lua in considerare Toyota. De fapt am si luat-o, in weekend am vizitat un dealer Toyota. Din pacate oricit de tentanta ar fi cu recallurile astea, Toyota nu face nici o masina care sa ma tenteze. Poate sa le reduca pretul la jumate, tot n-au nimic pentru mine, numai masini pentru chinezi si babalici. biggrin.gif
Cit despre "pericolul" de a muri, numai o mica observatie: milioane de masini, nu stiu citi ani de productie si... 19 morti. Adica sansa e de N ori mai mare sa fiu lovit de traznet. In USA mor ANUAL 35000 de oameni in accidente auto. Ce conteaza 19?


QUOTE
Ar fi interesant de vazut o statistica a mortalitatii/km pt fiecare marca si clasa de masina, daca exista diferente semnificative intre toyota si restul lumii.


Statisticile exista dar pe model nu marca... de exemplu intr-un ford explorer aveai de vreo 5X sa mori fata de toyota camry... stai sa caut si revin daca mai gasesc.
ozz86651
QUOTE
Opinia oricarui smecher din Romania despre Toyota e 0,


Ca sa fie clar., ma refeream la blogarii aia de 2 lei 50.
ncristi
Eu nu am inteles de ce daca este o conspiratie mondiala impotriva marcii toyota nu dezminte?

Sa iasa sa spuna - fratilor de ce aberati? ... nu rechemam nici o masina pentru ca nu are nici un defect. Totul este o inscenare de 2 bani pusa la cale de 2 marci disperate.

Mai rau si-au insusit defectele si incerca remediarea lor confused.gif

Nici nu cred ipoteza ca toyota (un colos) sta ca o sf. virgina fara nici o vina sa fie sodomizata de cei 2 monstii americani muribunzi.....sa fim seriosi.

Adevarul este undeva la mijloc cred.
cristsib
Alta acum! Chiar seamana a conspiratie!
vio
au fost atacati energetic inginerii de la toyota ... in EU au fost infectati cu virusu vaclav.
mihaimilk
Daca stie cineva, problema cu acceleratia blocata, nu se poate 'rezolva' daca bagi piciorul sub acceleratie si o impingi in sus? Sau altceva ramane blocat, nu pedala in sine?
pmhoria
@mihaimilk

Il citez pe FE de pe pagina trecuta:

"La modelele incluse in actiunea de recall exista posibilitatea ca pedala de acceleratie sa ramana blocata mecanic intr-o pozitie partial apasata sau sa revina lent la pozitia normala. Acest comportament este cauzat de probabilitatea aparitiei uzurii la mecanismul pedalei de acceleratie. Uzura progresiva, in combinatie cu anumite conditii de functionare si de mediu, pot genera o frecare mai mare la nivelul mecanismului, astfel incat, cu intermitenta, pedala de acceleratie sa poata fi apasata mai greu, sa revina mai incet la pozitia normala sau, in cel mai rau caz, sa ramana partial apasata.

Procedura de remediere dezvoltata de inginerii Toyota include instalarea unei placute de otel in ansamblul pedalei de acceleratie, menita sa creeze un spatiu ce reduce frecarea din interiorul mecanismului."

Deci mie imi pare a fi o problema mecanica ... teoretic ar merge ce spui tu.
vio
i-a puneti mana si cautati despre honda ...wink.gif) sa vedeti si acolo recall si mai nasol din punctul meu de vedere ca cel toyota.
mihaimilk
QUOTE (pmhoria @ Feb 10 2010, 11:36 AM) *
@mihaimilk
Deci mie imi pare a fi o problema mecanica ... teoretic ar merge ce spui tu.


Pai atunci politaiul din USA tre sa fi fost beat de nu si-a dat seama de asta? Bine ca a avut vreme sa sune la 911...
Otto73
si acum si HONDA face un recall major la mai multe modele, recall ce numara in acest moment peste 1.000.000 de masini.
http://money.cnn.com/2010/02/09/autos/hond...ndex.htm?hpt=C1
klm
Celor care spun ca 19 morti inseamna putin: in conditiile in care noile tehnologii ar trebui sa ajute la micsorarea nr deceselor chiar si 1 (unu) singur mort in plus e prea mult; poate ca pe hartie nu conteaza insa conteaza atunci cand tu sau parintele tau e cel care "plateste inmormantarea"...

Toyota Ro cheama nu stiu cate masini; de ce, daca in urma cu 1-2 saptamani declarasera ca nu exista nicio sesizare?!

ncristi
"Moartea unui om e o tragedie, moartea a milioane de oameni reprezintă doar o statistică" - Tov. Stalin

Cand nu esti tu afectata 19 oameni reprezinta o statistica smile.gif
vio
Tovarashii cu honde au cuvantul acum ... cred ca se merita un topic dedicat recall ului pt honde biggrin.gif ...
Rebel
Pai bine mai Ozz si JK, acum facem statistica de morti in total dpdv rutier? Adica comparam pe ala care moare nevinovat cu cel care moare din vina lui? Ce are sula cu prefectura?

Ideea este ca s-a murit in masinile lor insa ce ma deranjeaza la propriu este intentia de musamalizare si reparatii facute "pe muteste", lucru recunoscut de Toyota.



Ozz, Ford o fi avut probleme insa investesc in calitate si daca citesti bine ai sa vezi unde sunt acum. In afara acestui aspect Ford este total peste Toyota la structura masinilor deci se moare mai greu intr-un Ford. Daca vrei discutam separat despre problema si iti arat cum sunt construite in comparatie cu multi altii.

Celor care sustin ca este o conspiratie mondiala le spun pe sleau ca sunt paraleli rau cu industria auto sau sunt prea influentati de mandria personala. In primul rand lucrez aici si stiu ce se intampla, in al doilea rand cu asta lucrez si stiu si mai bine ce se intampla. Va pot spune insa ca Toyota este intr-un MAAARE rahat.
Abundenta de procese a aparut dupa mediatizare intrucat desi multi s-au plans de probleme, nimeni nu a stiut ca nu este unicul caz. De aceea, cei tergiversati si tarati cu presul acum au explodat. Si asa as fi facut si eu daca eram in situatia lor.
Din punctul meu de vedere isi merita palma asta din plin, eu am fost mai ferit dar stiu oameni cu probleme foarte serioase. Nu numai ca fac masini slabe dar sunt si magari la servisare. Toyota asta, dupa ce ai cumparat-o e un fel de " ai luat-o, asta e"...

Si tuturor care imi cantau mie aici pe forum ca vezi Doamne ce produs primesti pentru banii dati le readuc aminte ce am spus de mii de ori: calitatea costa bani! Cand alegi calea de a fi cheap nu numai ca ai un produs prost dar uite unde se ajunge. Nu in ultimul rand, am avut si eu una, luata de noua si desi am platit 80% din pretul ei consider 150% ca nu si-a meritat DELOC banii dati de mine. Sper ca cele din Europa sunt altfel desi am asa o oarecare indoiala...
Am fost atat de dezamagit de Toyota, de tratamentul lor post-cumparare si mai ales de produsul lor slab, incat nici clementa nu mai pot avea pentru ei.

Ce m-a socat insa, este faptul ca unii au ajuns sa il citeze pe Stalin, sa imbratiseze citatele sale criminale si sa mai si divagheze pe tema respectiva... sad.gif Pana unde poate duce ipocrizia si ce caracter au unii.
Recunosc, asta m-a lasat fara grai.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.