Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel ca marca a GM
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Pages: 1, 2
Iulian HondaFan
Reuters / September 01, 2004



FRANKFURT -- General Motors will likely have to suffer yet another year of losses at its German unit, Adam Opel, a company source told Reuters on Wednesday.


iata ca in cida succesului noii Astra, Opel ramane inca un bolovan de gatul GM care si asa gafaie in USA la randul sau.
Senator
Nu cred ca trebuie sa le plangem de mila celor de la GM , la urma urmei sunt singurii raspunzatori de haosul care a domnit la Adam Opel AG in anii 90 .

In ultimii 10 ani la Opel s-au perindat tot felul de indivizi trimisi de peste ocean de catre GM , fara a avea experienta suficienta in conducerea unei asemenea firme sau care nu realizau ce inseamna piata europeana si care sunt cerintele ei . Petreceau cel mult un an la cârma firmei timp in care nu reuseau sa duca nimic la bun sfârsit.
Scoaterea din fabricatie in 2003 a modelului cu traditie Omega B si odata cu asta renuntarea la clasa mare , in timp ce Daewoo , o alta marca a concernului , fara experienta si traditie in clasa mare apare pe piata cu un astfel de model , sunt un exemplu reprezentativ pentru politica firmei mama. :cussing:

Din pacate Opel a fost de prin 90 incoace doar o "vaca de muls" pentru GM , imaginea si traditia nu au mai contat , iar rezultatele se vad.S-a renuntat la modelele din clasa Premium si s-a mers pe serie cat mai mare facandu-se rabat la calitate pe toate planurile.

Acum lucrurile s-au mai pus la punct , GM a angajat in urma cu vreo doi ani un manager german ,un profesionist de data asta, care are o strategie bine pusa la punct in urma careia 2005 ar trebui sa se incheie cu un profit consistent. :roll:
Iulian HondaFan
E ciudat cum GM a renuntat la Omega, dat fiind ca are produse rezonabile aici in USA in aceasta clasa: Chevrolet Impala, Oldsmobile Aurora (si acest model a fost terminat in 2003 odata cu decesul marcii Oldsmobile), Buick LeSabre si Park Avenue si Pontiac Bonneville desi toate cele de mai sus sunt cam aceeasi masina la baza in diferite prezentari. :scratch:

In acest segment cei 3 din Detroit sunt mult mai competitivi in raport cu Toyota sau Honda decat la compact si mediu, unde sunt mult sub standardele acestora. :smt056

Sa fie asta situatia la Opel si pt. ca segmentul mare reprezinta sub 1% din piata auto europeana si nu ar fi rentabil sa faci o masina care se vinde numai in 15000 exemplare anual ( astea au fost vanzarile la Omega in 2003).

Spre comparatie suratele de platforma din USA au fost per total mult mai bine vandute in 2003: Impala 268.000, Aurora 3000, LeSabre 114.000, Park Avenue 27.000 si Bonneville 25.000.

Macar acest segment este unul traditional american si vapoarele astea pe roti au si ceva farmec in felul lor.

GM ofera Cadillac si in Europa si cine vrea (si are peste 40000 euro de dat) isi poate lua unul ca sa se simta ca in Texas... smile.gif
Senator
Este ciudat intr-adevar mai ales ca au fost vremuri in care Opel producea mai multe modele mari in paralel (Admiral Kapitän si Diplomat) cu motoare V8 de pana la 5400 cmc si avea o pozitie solida in acest segment de piata.

Dupa 1990 locul sau in clasa mare a fost luat de Audi care s-a multumit in primii ani cu vanzari de doar 1800 de unitati pe an :shock: , pentru primul lor model mare Audi V8.Asta in conditiile in care cu inca zece ani inainte , in 1980 , Audi nu avea nici un model in aceasta clasa si nici nu se punea problema sa indrazneasca sa arunce manusa catre Mercedes sau BMW. Concernul Volkswagen a avut insa ambitia si increderea in capacitatea sa de a reusi cu marca Audi in timp ce la GM au primat alte principii.
Daca ne uitam unde e Opel si unde e Audi astazi vom vedea foarte clar cine a procedat corect si cine a gresit. :angryfire:

Omega B se vindea si in state , pana in urma cu cateva luni cel putin , sub numele de Cadillac Catera.Chiar daca in Europa vanzarile la Omega B au fost modeste in ultimii ani , era necesar sa aiba un urmas pentru imagine si pentru pastrarea clientelei care doar in mica proportie s-a orientat spre modelele Opel mai mici , majoritatea preferand sa mearga la Mercedes , BMW si Audi . :banghead:

Inca o greseala a celor de la GM mi se pare vinzarea modelelor Daewoo in Europa de est sub numele de Chevrolet neluandu-se in calcul faptul ca si aceasta zona va avea candva potential financiar si numele Chevrolet va fi compromis.

GM incearca de ceva vreme sa patrunda cu Cadillac pe piata europeana , o miscare pe care nu o inteleg din moment ce la Opel se renunta la modele mari pe motiv ca nu exista piata pentru asa ceva.
Miscarea e cu atat mai ciudata cu cat Cadillac Seville spre exemplu incearca sa se impuna in clasa mare avand un handicap major : tractiunea pe puntea din fata . De asemenea in urma testelor facute de diferite publicatii de prestigiu a rezultat ca , in ciuda reclamei , modelul CTS nu se ridica la nivelul BMW seria 5 sau Mercedes E-Klasse , pierzand in special la sectorul "tinuta de drum". :oops:
Iulian HondaFan
GM vrea sa isi consolideze marcile. Deja operatiunile pentru Europa au fost consolidate si s-a luat din autonomia de care Saab si Opel/Vauxhall se bucurau pana acum.

Cadillac e marca de lux si vor s-o impuna peste tot ca atare. De aceea nu vor sa creeze competitie pentru ea in cadrul grupului. Nu am stiut pana acuma de Catera fiind Opel Omega, nici ca a fost RWD si nici ca era construita in Germania in uzinele Opel. :shock: Catera 1997-2001 a fost initial apreciata, dar problemele de fiabilitate au compromis-o. A fost inlocuita in 2002 de CTS/SRX care este RWD si o masina buna in banii ei ( incepe de la 30000$) dar deja e clar ca fiabilitatea e submedie. Pentru Europa Cadillac planuieste si o masina medie care sa concureze BMW3, Mercedes C-class si Audi A4.

Seful meu a avut un Seville din 1998-1999 si am mers cu el , masina este vapor ca manevrabilitate/handling dar motorul V8 Northstar de 4.6l si 275CP este foarte fin, silentios si trage excelent si directia este bine facuta fara torque steering, deci nu se simte un mare dezavantaj fata de RWD. tinuta de drum si interiorul sunt insa sub un Passat V6 fully loaded. Fiabilitatea e proasta.

Chevrolet e marca populara a grupului si nu cred ca ii intereseaza sa o proiecteze altfel. Se pare ca vor ingloba si Lada ( deja noua Lada Niva se va vinde tot sub emblema Chevrolet). Daewoo au produse totusi mai bune decat GM in clasa compacta si subcompacta: noul Kalos se vinde si aici ca Chevrolet Aveo, iar Nubira2 se vinde in Canada ca Chevrolet Optra in timp ce in USA a fost imprumutata la Suzuki sub numele de Forenza.

Saab va deveni doar o marca "deosebita" dar observ ca nu mai ramane cu nimic propriu ( motoarele sunt ecotec-uri cu turbo, platformele sunt cele de Vectra/Malibu la9-3), au introdus pana si modele non-turbo ( noul Saab9-2 este construit de Fuji Heavy Industries in Japonia si e de fapt o Subaru Impreza, vine acum si cu motor 2.5 normal aspirat al Subaru :cussing: ), desi TURBO era specific si creatia initiala a Saab. Se para ca uzina din Suedia a Saab va fi inchisa si productia mutata intr-una din uzinele Opel ( sau se va inchide o uzina Opel si uzina Saab va produce si 1-2 modele Opel). Pentru Saab se planuieste si un SUV care va fi facut in USA. Deci Saab este o VARZA :evil:. Mie mi-au placut Saab-urile aveau personalitate si erau frumos de URATE.

Sper sa nu distruga si Subaru cum au facut cu Saab.

Nu imi e clar ce vor sa faca cu Opel, poate sa il pozitioneze ca competitor pentru marcile upscale VW si Peugeot?
Rai
Se pare ca Opel isi va pierde numele si drepturile merge de prea mult in minus.Poate o sa asambleze Opel impreuna cu Saab ca sa fie mai rentabili dar sunt prea multe dileme.Eu va las pe voi sa trageti concluzia.
Iulian HondaFan
zilele negre continua pentru Opel, desi firma ramane unul din marii producatori europeni cu aprox. 1.9 mil masini pe an.

Dat fiind ca operatiunile Opel sunt in pierdere din 1999 incoace, GM a anuntat ca va concedia aproape 20% din angajatii principalului sau subsidiar european intr-un efort de a readuce firma la profitabilitate.

12000 din cei 63000 de angajati ai celor 11 uzine Opel vor primi vestea cea proasta in cursul anului viitor :cry:. 8000 dintre concediati vor fi germani.

Productia auto a subsidiarilor GM din Europa a fost deja scazuta cu 28% din 1999 incoace, deci GM este nevoit sa reduca din numarul angajatilor sai acolo.

Cine isi creste capacitatea de productie in Europa: Toyota, Honda, Hyundai si Kia.
Senator
Din pacate , viitorul Adam Opel AG este cat se poate de incert. :roll:

General Motors isi dovedeste inca o data incapacitatea in a intelege prin ce mecanisme se realizeaza profitul in Europa. :evil:

Se vor inchide mai multe uzine , in Germania fiind vizate cele de la Rüsselsheim :shock: si Bochum. Personalul din Internationalen Entwicklungszentrum din Rüsselsheim se va reduce de asemenea cu 1000 de locuri de munca.

GM studiaza si varianta trasformarii Adam Opel AG in Adam Opel GmbH , adica transformarea firmei din S.A. in S.R.L. :shock:
Daca aceasta varianta se confirma , din Opel nu va ramane decat o marca.

Cei de la Opel au cerut sprijinul cancelarului Gerhard Schröder in aceasta problema pentru a exercita presiuni asupra GM de la nivel guvernamental si politic. Atmosfera este incendiara avand in vedere dimensiunea sociala a intregii probleme.

Azi a fost greva la Bochum , muncitorii au oprit productia pe o perioada de 15 ore. :thumbup:
BMW34294
Ma bucur intr-un fel ca nu mi-am luat Opel. Oricum e pacat sa dispara Opel din viata noastra, avand in vedere cate lucruri bune a adus pe lumea asta...
Iulian HondaFan
Nu cred ca Schroeder va putea ajuta cu mult, aici e vorba de sute de milioane de $ care Opel ii pierde anual. nu e un car de bani pentru nivelul de productie al acestei firme dar nici nu mai pot continua asa, orice intreprindere economica trebuie sa scoat profit macar cateva sute de milioane pe an.

In plus GM este in corzi si in America unde anul acesta unde vanzarile sunt in scadere desi piata per total ein usoara crestere. Nissan, Toyota si Honda ( in ordinea asta anul acesta) rod in permanenta la cota de piata a celor 3 din Detroit si, desi in anii trecuti marii pierdanti au fost Chrysler si apoi Ford japonezii musca si din placinta GM.
Rai
Adevarul e ca americanii fac masini cam proaste GM si Ford sunt peste tot cu probleme in schimb la Opel nu mai merge bine din 1990 cand si-au permis unele economii majore pe partea calitatii asa ca acum au de tras consecinta.
Iulian HondaFan
Revin cu ceva clarificari cu privire la structura GM si satelitilor sai:

Saab, Opel/Vauxhall, Holden ( marca din Australia) sunt 100% in posesia GM

In noul GM Daewoo partea GM este 42.1% si desigur au controlul, Suzuki are 14.9% din actiunile GM Daewoo.

La Fuji Heavy Industries ( producatorul lui Subaru) si Suzuki au 20% din actiuni.

La Isuzu au 12.2% din actiuni.

La FIAT detin 10% din actiuni.
Senator
Cancelarul Gerhard Schröder si guvernul de la Berlin au reactionat insarcinandu-l pe ministrul federal al industriei Wolfgang Clement sa discute cu conducerea GM in legatura cu situatia de la Adam Opel AG.Acesta a declarat ca va face totul pentru a pastra cat mai multe locuri de munca.Cu alte cuvinte doar mai rau sa nu fie :cussing: , o dovada de slabiciune totala a Berlin-ului in acesta problema.Asta in conditiile in care GM a spus foarte clar : in afara de Bochum se va mai inchide inca o locatie,uzina Saab din Trollhättan(Suedia) sau cea din Rüsselsheim.

Reactia guvernului suedez a fost foarte prompta si ferma luandu-se angajamentul de a prezenta pana la 1 noiembrie un pachet de masuri clare care ar duce la eficientizarea activitatilor si productiei la Saab.Aceste masuri cuprind dezvoltarea infrastructurii in regiune , finantarea de cursuri de specializare pentru personal , investitii in cercetare in domeniul auto si o injectie de capital (810 milioane de euro) in modernizarea uzinei si dezvoltarea zonei.Pe langa asta premierul suedez Göran Persson i-a invitat pe presedintele General Motors Rick Wagoner si pe presedintele Saab Peter Augustsson la o cina de protocol unde au discutat relaxat si prieteneste despre solutiile existente in cazul Saab. :occasion5:
Trebuie sa observ ca diferenta de abordare in cazul celor doua guverne este totala si as fi asteptat mai mult de la guvernul german....

Opel si Vauxhall sunt in posesia GM din 1929 si pana la inceputul anilor 70 modelele fabricate de cele doua firme nu au avut nimic in comun.Atunci datorita impasului in care se afla Vauxhall s-a luat hotararea de a adopta modelele Opel.

Daewoo a mai fost sub controlul GM la sfarsitul anilor 80 si inceputul anilor 90 a fost insa vandut din motive care nu imi sunt cunoscute.

Lotus Cars Ltd. , firma care era in posesia GM din 1986 a fost pusa de acestia pe butuci si vanduta in 1993 cu suma de 30 de lire sterline :shock: lui Romano Artioli , cel care detinea la acea vreme marca Bugatti.

Problemele la Adam Opel AG au aparut la inceputul anilor 90 si o buna parte din responsabilitate o poarta un anume Jose Ignacio Lopez "specialistul minune" in economii stupide , omul trimis de GM la Opel cu scopul de a reduce si mai mult costurile de productie. Activitatea acestuia in cadrul Adam Opel AG a lasat o puternica amprenta asupra marcii Opel , el fiind raspunzator de aparitia problemelor de calitate in cadrul firmei.
Sub bagheta sa , in selectia proiectelor , solutiilor tehnice si furnizorilor nu a mai contat decat un singur aspect : sa fie cat mai IEFTIN ! Asa s-a ajuns de exemplu la problemele de coroziune ale tuturor modelelor din perioada aceea , protectia anticoroziva fiind aproape inexistenta. Chiar daca incepand cu 1998 caroseriile Opel sunt zincate , lumea le priveste cu neincredere ceea ce dovedeste impactul extraordinar care il au astfel de probleme pe termen lung.Pana la perioada "Lopez" Opel-urile nu rugineau prematur , majoritatea erau peste medie la calitatea caroseriei , modelul Ascona C fiind cotat chiar exceptional.
Acelasi Lopez a fost artizanul maririi fortate a productiei dupa unirea celor doua Germanii , moment in care cererea de Opel-uri a crescut peste capacitatile normale de productie. A fost o perioada in care nu a mai contat nimic in afara vanzarilor , nu o data masinile au iesit pe poarta fabricilor neavand montate diverse amanunte ceea ce a dus mai apoi la retururi in service.
Lopez a parasit GM in 1992 insa la ideile lui s-a renuntat abia cativa ani mai tarziu.Si-a anuntat transferul la VW nu inainte de a transfera o mare cantitate de documente strict secrete catre concernul VAG , printre altele proiecte viitoare ale Opel , pe baza unuia se spune ca s-a nascut VW Lupo.
Cand a realizat ce s-a intamplat de fapt GM a pornit o actiune in justitie impotriva lui , lucru care s-a lasat cu arestari preventive , perchezitii si confiscari de documente. Scandalul care a urmat a fost unul de mari proportii VW fiind obligat la plata unor daune catre GM si fiind nevoit sa renunte la serviciile lui Lopez .
Din pacate individul a reusit sa ajunga acasa in Spania unde si-a gasit refugiul (vezi http://www.detnews.com/2000/autos/0007/13/autos-87799.htm ) sustragandu-se de la executarea pedepsei. Azi e liber, bine-merci avand diverse afaceri si un cont imens in banca din cate se pare.

Acum dupa multi ani se vehiculeaza ideea ca Lopez a fost un "cal troian" flosit in mod inteligent de VW pentru a calca in picioare imaginea Opel si de a elimina un concurent puternic.Privind la situatia Adam Opel AG din aceasta perioada se poate spune ca a reusit. Concluzia va las pe voi sa o trageti...

Deciziile recente ale GM sunt cu atat mai greu de inteles cu cat pentru prima data in ultimii 10 ani Opel este din nou pe drumul cel bun la toate capitolele.Probabil ritmul de insanatosire nu este suficient de rapid pentru conducerea GM , motiv pentru care sunt pe punctul de a actiona distructiv.

Un lucru este sigur , marile firme americane nu au invatat si nu vor invata probabil niciodata ceea ce inseamna piata europeana si care sunt regulile , pretentiile si particularitatile cumparatorului din aceasta regiune. Incearca in mod stupid sa-si impuna ideile si sistemul lor de valori nerealizand ca aceste incercari sunt sortite esecului.
Iulian HondaFan
:shock: si occidentul are bivolarii lui. sper ca ipochimenul sa fie extradat catre US unde se pare ca juriul din Detroit i-a pregatit un loc "caldut".

Suedezii au stiut sa pluseze la timp. Chestia cu facilitatile locale sunt f. raspandite. Statele din sudul USA : Alabama, Tennessee si Carolina de Sud care formeaza acum "New South Detroit" au curtat la fel pe MB, Honda, BMW, Toyota, Nissan si Hyundai care in ultimii 10-15 ani au deschis uzine in aceasta zona. Impactul economic al unei uzini auto profitabile pentru o anumita regiune este enorm: pe langa 1 muncitor care lucreaza in asamblare se creeaza alte 5 slujbe in industria orizontala si alte 6-7 slujbe in alte domenii locale ( magazine, cabinete medicale, scoli, gradinite, etc.). Salariile acestor muncitori in USA sunt de 60-80000$ pe an si cu ore suplimentare pot ajunge la 100000$ pe an. se pare ca in Germania veniturile acestor muncitori ( incluzand pensii si asigurari medicale ) sunt si mai generoase pentru ca se spune ca muncitorii germani sunt cei mai scumpi muncitori din industria auto din lume de angajat.
zefir34016
QUOTE
si occidentul are bivolarii lui. sper ca ipochimenul sa fie extradat catre US unde se pare ca juriul din Detroit i-a pregatit un loc "caldut".

Mai mult despre "ispravile" lui José Ignacio López de Arriortúa, supranumit “El Grand Inquisitor” in lumea automobilistica europeana, aici:

http://www.thunderbird.edu/pdf/about_us/ca...s/a02980003.pdf
Senator
:thumbup: Foarte interesant materialul !
Chiar daca o mare parte din "aventuri" le cunosteam , detalii interesante ca Black Monday de exemplu imi sunt noi.

Suedezii sunt si au fost intotdeauna un popor mândru si ambitios , nu se vor lasa cu una cu doua cand e vorba de una din marcile lor nationale.
Din informatiile mele salariile muncitorilor germani din industria auto nu depasesc 5000 de euro pe luna ceea ce inseamna maxim 60.000 de euro pe an. Nu pot garanta acesta informatie , cred ca Rai ar fi cel mai in masura sa aduca lumina in aceasta problema....

La Bochum nu s-a reluat lucrul nici la aceasta ora , azi au avut loc meeting-uri ale lucratorilor in fata portii principale :protest: . S-au discutat aici mai multe variante inclusiv marirea numarului de ore lucratoare pe saptamana cuplata cu o scadere a salarului. :shock:
Greva de aici afecteaza intreaga activitate a GM Europe avand in vedere ca aici se fabrica subansamble necesare altor locatii.
In zilele urmatoare se vor reuni la masa tratativelor toate partile implicate in acest conflict si se va stabili directia in care se va merge mai departe.
Rai
Pentru Iulian:Muncitori germani sunt scumpi nu ca primesc cine stie ce salar ci ca au mult timp liber,mult concediu,sarbatori etc.Dar ei platesc si un impozit imens si asigurari sociale f f mari incat poate nu ai todeauna chef sa mergi la lucru.Eu unul cu cat mai mult lucrez castig brut mai mult si primesc net mai puti si firma ma vrea mult dar ce sa fac sa stau pe gratis.Nu muncitorul e de vina ci politica ar putea sa micsoreze taxele si am lucra si noi mai mult si inca cum dar asa nu are rost.Si cand vad ce facilitati au unii. :shock:
Iulian HondaFan
desigur sunt si vini politice, dar problema rezida in drepturi salariale si beneficii sociale prea mari fata de productivitatea acestor muncitori sau a uzinelor lor. ca e vina lor sau doar a modului cum sunt facute regulile asta e alta discutie.

succesul Honda, Toyota, Nissan si mai recent al coreenilor pe piata USA este datorat si faptului ca muncitorii lor nu sunt sindicalizati. Sunt totusi platiti chiar mai bine decat cei ai UAW, dar sunt platiti numai daca vin la munca si daca muncesc. e adevarat ca au beneficii medicale mai limitate, dar a acorda asigurare sanatate de lux pe viata pentru pensionarii UAW si pentru familiile lor este o cheltuiala imensa pe care nici un gigant ca GM nu si-o poate permite, sau cel putin nu si-o mai poate permite in aceste zile cand realmente in USA poti cheltui sute de mii de dolari pe diferite tratamente si proceduri medicale pentru o singura persoana in numai cateva saptamani.

in USA cei 3 din Detroit deja au inceput sa foloseasca pe scala larga outsourcing-ul ( adica sa dea anumite parti de fabricat sau perfectionat catre firme independente) numai ca sa nu mai aiba de a face cu lucratorii UAW. Lucratorii UAW sunt f. f. greu de concediat, poate dura realmente ani de zile, cu audieri, comisii, expertize medicale, tribunal, etc. singurul mod in care pot fi concediati mai usor este sa inchizi uzina sau sa-i scoti la pensie.

eu tratez regulat muncitori ai Delco-Delphi si Chrysler din acest oras: este inimaginabil ce nivel de chiul si lene a rezultat din acest sindicalism prost inteles. sunt zeci poate sute de muncitori care sunt platiti salarii frumoase pe de-a moaca. pur si simplu daca aseara s-au imbatat critza si azi nu au chef de dus la serviciu... nu se duc, vin pe dupa-amiaza pe la cabinete cu diverse plangeri, le dai de sila o scutire... eu nu am timp si nervi sa stau sa ii demasc ca simulanti pt. ca Delco sau Chrysler ma plateste tot atat si daca petrec 5 min si daca petrec 1 ora cu ei.

desigur nu toti muncitorii fac asa, dar sunt sigur ca daca vor, pot...

pe mine nu ma intereseaza cum isi muncesc unii painea, dar daca platesc 20-30000$ pe o masina astept cea mai buna calitate si performanta in banii respectivi si nu ma intereseaza ca GM, Ford sau Chrysler au de alocat 2-3000$ pe masina in plus pentru a plati beneficiile UAW.

Ceea ce se intampla in industria romaneasca pe vremea lui Ceasca ( "noi ne facem ca muncim ei se fac ca ne platesc") se intampla si aici numai ca aici ei chiar platesc.

daca se va continua asa nu va fi de mirare ca in 10-15 ani totul se va fabrica in China sau India.
Rai
As pute mult sa scriu si eu la accest subiect dar multe le-ai scris si tu e acceasi metodat si aici si nu stiu unde va duce si aici se incearca si s-a si reusit sa faca alte firme anumite lucruri dar in unele cazuri lasa calitatea de dorit si cand dai o caruta de bani pe masina astepti mult.Cu asa zisa boala e obiceiul si pe aici caci salariul il primesti integral fie ca esti la lucru sau acasa eu de exemplu am fost operat si am lipsit vreo 4 saptamani si culmea am primit inca mai mult decat daca eram la lucru si eu am un contract de pe vremuri ca platesc totul platit pana la 6 luni colegii mai noi dupa vechime 65-80%.Sigur si firmele nu prea angajeaza decat personal tanar si f f calificat in ziua de azi si e greu si pentru tineri.
Senator
Productivitatea muncii tinde sa devina o problema generala a tarilor cu nivel de trai ridicat iar solutiile la aceasta problema intarzie sa apara. Daca se va ajunge ca totul sa se fabrice in China sau India ma intreb cine va mai avea bani sa cumpere aceste produse , gandindu-ma la numarul coplesitor de someri care ar exista in Europa si USA in aceste conditii. Vom trai si vom vedea....

Un lucru e clar , GM va ramane pe piata europeana fara o marca sau un model in clasa mare premium.

Cadillac nu va reusi in continuare sa convinga asa cum nu a reusit in ultimii 10 ani cu toata reclama agresiva practicata.
Saab chiar daca a fost o masina fiabila candva , nu a facut niciodata parte din clasa mare premium ,a fost mai mult o masina pentru individualisti.
Opel chiar daca are experienta necesara in abordarea acestei clase este in acest moment in dificultate , totul depinzand de hotararile luate in birourile din Detroit . Asa cum declara in urma cu cateva saptamani vicepresedintele GM Bob Lutz , gama Opel va trebui in continuare sa acopere doar clasa medie in cadrul concernului , introducerea unui model mare cu motor V8 (asa cum se promisese , pe baza conceptului Opel Insignia) fiind acum mai mult ca oricand pusa sub semnul intrebarii. Ca sa nu mai spunem ca de Chevrolet/Daewoo nici nu poate fi vorba.

Ceea ce nu inteleg mai marii GM este faptul ca in Europa nu poti vinde mult fara a avea o imagine buna. De asemenea o imagine buna in Europa nu se poate creea peste noapte. Existenta unui model de lux in gama unui producator este esentiala , chiar daca nu aduce vanzari foarte mari la modelul respectiv , beneficiile aduse imaginii acelei marci in timp sunt enorme.

Apropo de asta , Nissan va introduce in 2008 marca Infinity pe piata europeana .
Iulian HondaFan
solutiile aici au aparut: japonezii si coreenii isi largesc capacitatea de productie si uzinele lor sunt profitabile si eficiente, in vreme ce americanii inchid uzine. uzina BMW din Carolina de Sud care produce X5 este de asemenea profitabila. desigur si cei 3 au si uzine profitabile dar in general acestea sunt cele care produc SUV-uri si pick-up truck.

cateva cifre:

in 2003 GM a cheltuit 4.8 miliarde de dolari pentru ingrijiri medicale acordate angajatilor sai fiind astfel cel mai mare cumparator privat de servicii medicale din USA ( programele federale Medicare si Medicaid sunt insa mult mai mari)

pe primele luni ale anului acesta din afacerea cu masini GM a iesit cu o pierdere de 130 mil de dolari, desi banca sa GMAC a scos ceva profit si una peste alta sunt pe linia de plutire.
Marcel3
Hi baetilor! Interesanta discutia voastra si din partea mea pot sa afirm sus si tare ca la capitolul calitate OPEL-ul a cam uitat ce scrie prin ISO 9000. Am in familie un Omega care face probleme doar prin calitatea scazuta ale sub ansamblelor. Nimic nu tine destul de mult si la inlocuiri avem grije sa nu mai folosim piesele originale ale lui GM ci echivalente in speranta ca il vom curata de RELE. Numai bine voua!!!!!!!!
Senator
Saptamana asta a aut loc prima runda de negocieri intre Consiliul de Administratie al Adam Opel AG si sindicate pe de o parte si conducerea GM Europe si reprezentantii centralei de la Detroit pe de alta. Se pare ca s-au facut ceva progrese si s-au obtinut asigurari ca inchiderea anumitor uzine nu este o chestiune batuta in cuie , dorinta celor de peste ocean fiind scaderea costurilor cu orice mijloc. Din partea guvernului german nu a participat nimeni :oops: ministrul transporturilor Clement asteptand sa se faca progrese in cadrul negocierilor inainte de a se deplasa la Detroit.

Surse din cadrul guvernului german sunt de parere ca ministrului îi e frica sa nu fie primit cu raceala si nepasare de catre conducerea GM si sa nu dea nastere unei situatii penibile pentru statul si guvernul pe care le reprezinta. :joker:

Chiar daca muncitorii se arata dispusi sa primeasca bani mai putini si sa munceasca mai mult , guvernul nu a miscat nici un deget in sensul acordarii de facilitati :evil: . Asta cu toate ca zona Bochum nu are alt obiectiv industrial important si aproape toata lumea e angrenata in cadrul furnizorilor de subansamble si servicii din zona. Inchiderea uzinei ar lasa zona total descoperita cu consecintele sociale greu de anticipat.

Pe indivizii din birourile din Detroit aceste lucruri nu-i intereseaza si asta pe buna dreptate . Asa cu declara chiar cancelarul Schröder :joker: "....acestea sunt regulile economiei de piata ....astfel de lucruri se mai intampla....".Daca germanii vor sa-si pastreze locatiile nu au decat sa lupte pentru ele la toate nivelele , mi se pare normal.

Ceea ce nu mi se pare normal si nu pot intelege e dispretul pe care GM il arata clientilor din Europa. Unul din lucrurile reprezentative in acest sens e reprezentat de politica pieselor de schimb.In ultimii ani una din masurile introduse de GM in Europa cu scopul de a reduce costurile e oprirea productiei de piese pentru modele iesite din fabricatie :shock: . Acest lucru se intampla in timp ce alti producatori , unii fara pretentii gen VW , infiinteaza departamente speciale pentru o buna indrumare si servire a proprietarilor de young- si oldtimere .Ca sa nu vorbim de Mercedes , BMW sau Porsche care editeaza cataloage cu piese de schimb pentru modele inter si postbelice , o mare parte fiind reintroduse in fabricatie la cererea clientilor. Bineinteles aceste masuri nu reprezinta neaparat o afacere pentru aceste firme insa aportul de capital de imagine e enorm. O alta masura luata de majoritatea firmelor europene si venita in intampinarea clientilor e ieftinirea cu pana la 30% a pieselor de schimb pentru modele mai vechi. La Opel din pacate aceste lucruri nu se intampla si ceea ce e de necrezut exista piese care nu mai sunt livrabile si la modele care au fost in fabricatie pana la jumatatea anilor '90.:shock: :shock: :shock:.Daca fraierul care a platit in urma cu 10 ani 90.000 de marci germane pentru unul din modelele cu probleme la pisele de schimb indrazneste sa contacteze centrala din Rüsselsheim va primi un raspuns standard incredibil.
Suna cam asa :
Mult stimate.....va multumim pentru adresa d-voastra din data de.....
In urma discutiei pe care am avut-o cu departamentul "Piese si Accesorii" din cadrul firmei noastre trebuie sa va anuntam cu regret ca piesa de care aveti nevoie nu mai este livrabila. Suntem convinsi ca veti intelege ca la multitudinea de subansamble si modele fabricate in decursul anilor nu putem asigura existenta tuturor pieselor in depozitele noastre.De asemenea. Pentru a va da o mana de ajutor in gasirea piesei pe care o cautati va sfatuim sa consultati mica publicitate din reviste precum Oldtimer Praxis sau Motor Klassik
( :shock: pentru o masina fabricata in 1993 :shock: ) si va atasam cateva adrese ale unor magazine de piese si accesorii. Va dorim succes in cautarea piesei si drum bun!
Cu salutari prietenesti , Adam OPEL AG 65423 Rüsselsheim


De refabricarea unor piese nu poate fi vorba , neexistand interes din partea GM atata timp cat treaba nu aduce un profit consistent.Pe fraierul care si-a cumparat Opel sa-l ia naiba!

Politica e aceeasi atat in cazul pieselor mai putin importante (ornamente , cleme , suruburi ) cat si a celor vitale (sistem de franare , suspensie , distributie).Un caz concret de bataie de joc a avut loc anul trecut cand s-a epuizat stocul de patine ale lantului de distributie pentru anumite modele fabricate intre 1989 si 1994.Clientii sositi in reprezentantele Opel sa faca revizia de 150.000 sau 300.000 de km au avut surpriza sa afle ca nu o pot efectua intrucat acea patina nu se mai fabrica.De mentionat ca pentru multe subansamble(intre care si cel de fata) Opel nu a vandut licente de fabricatie deci nu pot fi gasit pe piata Aftermarket .Astfel ca multe masini au ramas cu motorul demontat prin service-uri proprietarii si mecanicii nestiind care e pasul urmator. :dontknow: S-au intocmit liste cu cereri pentru piesa respectiva insa indicatia de la Detroit era clara : nu se mai fabrica piese pentru modele iesite din productie , proprietarii acestora fiind sfatuiti sa renunte la ele si sa cumpere Opel-uri noi. Dupa cateva luni situatia piesei respective a ajuns in presa si au inceput presiuni la adresa Adam Opel AG care era practic intre ciocan si nicovala.Patina respectiva se montase si pe un model foarte scump din acea perioada (125.000 DM in 1990) si proprietarii acestora s-au alaturat protestului.Dupa interventia presei Opel a preluat listele cu cereri (deja in jur de 3000) si le-a transmis la Detroit.Dupa inca 6 luni :shock: s-a refabricat un lot de patine , lista ajungand la peste 5000 de solicitari . Incredibil , nu ?
Pentru modelul Opel de 125.000 de DM de care vorbeam mai sus s-a epuizat la inceputul anului stocul de garnituri de chiulasa ( care nu exista decat originale Opel ) .Dupa un scandal asemanator s-a refabricat o serie in luna trecuta insa problema nu e rezolvata .Pentru montarea noii garnituri manualul Opel specifica pentru acest model obligativitatea inlocuirii suruburilor de fixare a chiulasei cu unele noi.Acestea sunt de asemenea nelivrabile si deocamdata nu exista nici o intentie din partea GM de a refabrica o serie. :pottytrain1:

Asta zic si eu respect pentru client!
Scriind aceste randuri nu pot sa nu ma intreb oare de ce mai conduc un Opel.
Iulian HondaFan
cineva a spus ca GM este o firma condusa de"beancounters" adica de contabili. deci scopul GM este sa faca bani, intamplator din productia de masini. BMW si Toyota sau Honda au calitatea si integritatea tehnica a produselor lor ca principal obiectiv, stiind ca banii vor veni daca ai un produs bun si adaptat nevoilor clientilor.

ai spus ca VW e una din firmele fara pretentii, eu am insa impresia ca VW este mai upscale situat pe toata gama decat e Opel. se poate ca pana in anii '90 Opel sa fi fost mai upscale dar situatia acum este alta. mie de fapt mi se pare ca VW s-a dus prea mult upscale in anii din urma si preturile masinilor VW au cam luat-o razna desi ofera calitate mai buna decat multe alte firme.
Senator
Cred ca "beancounters" e cuvantul cel mai bun pentru ceea ce sunt mai marii GM.Se ocupa intamplator in acest moment de productia de masini si cred ca nu ar avea nici o problema daca de maine s-ar apuca de fabricat incaltaminte sau mobila , atata vreme cat activitatea respectiva aduce profit.

Sunt de acord ca in ultimii ani VW a fost situat mai upscale decat Opel , e un lucru care se vede de la distanta. Eu ma refeream insa la lipsa pretentiilor cand vine vorba de traditie , de youngtimere si oldtimere. Daca ne uitam inapoi in istoria VW , in afara de Käfer si Golf I GTI nu vom vedea mai nimic. :dontknow:
Astazi VW se bucura de o imagine foarte buna , lumea se gandeste imediat la "Made in Germany" ceea ce e extraordinar. Preturile sunt asa cum spuneai cam mari insa reflecta de cele mai multe ori calitatea finisajelor si a materialelor folosite.
Ca fiabilitate insa , cel putin in Romania , nu sunt cu nimic mai sus decat Opel-urile , iar costurile de intretinere sunt mai mari.

Conducerea VW a stiut in ultimii ani cum sa-si promoveze produsele , sa respecte clientul si sa-i inteleaga pretentiile. Aceasta politica a permis deplasarea upscale a marcii VW si a deschis noi opotunitati.
S-a introdus modelul Phaeton cu scopul de a innobila marca si ca un simbol al capacitatii tehnice a concernului. Conducerea VW nu s-a plans si nu se plange nici un moment ca vanzarile sunt foarte slabe si nici nu intentioneaza , cel putin deocamdata , sa-l scoata din fabricatie.

Pana in urma cu 15-20 de ani Opel putea oferi masini solide si fiabile pe gustul fiecaruia , paleta de produse acoperind aproape toate nisele. In asta a constat forta marcii Opel , doar asa au putut fi de mai multe ori numarul 1 in topul vanzarilor in Europa.Profitul firmei era considerabil si era una din sursele sigure de venit ale concernului. Cei de la GM erau la acea vreme constienti ca pentru a mentine aceasta situatie trebuie investiti ceva bani in proiectarea modelelor noi si lasau foarte multa independenta pentru Adam Opel AG.Lucrurile au inceput sa se deterioreze la inceputul anilor 80 cand conducerea GM (care s-a umplut in acea perioada de beancounters) a hotarat sa cucereasca lumea cu noile (pe atunci) Corsa A si Kadett D rezultatul fiind un esec total. Ceea ce a urmat in anii 90 se stie.... :sad2:

Daca ne uitam astazi la gama Opel constatam ca nu a ramas decat o caricatura din ceea ce a fost candva , cu toata infuzia de modele noi.
Senator
Dupa toate probabilitatile cele 3 uzine Opel din Bochum vor fi inchise complet , conducerea GM a luat deja o hotarare in acest sens.

Uzinele din Bochum fabrica modelele Astra H si Zafira precum si punti si elemente de caroserie pentru majoritatea modelelor Opel.

Aceasta hotarare vine in conditiile in care Opel nu face fata cererii de Astra H , mai ales la variantele diesel sunt mari probleme in acest sens. Producatorul acestora , Opel Powertrain , nu poate tine pasul cu cererea mare de motoare CDTI. Acelasi lucru se poate spune si despre furnizorul de filtre de particule care e sufocat in acest moment si livrarile pentru autoturismele care trebuie echipate cu asa ceva au fost amanate cu 3 luni de zile :shock: din acest motiv.

Ca o reactie tardiva si imbecila , tipica pentru GM , se discuta abia in aceste zile (chiar daca problemele de livrare exista de luni de zile :evil: ) la Detroit eventualitatea fabricarii de motoare diesel si in uzina din Kaiserslautern incepand cu februarie-martie 2005 .
Iulian HondaFan
totusi, per total, exista exces de capacitate de productie la nivelul Opel in raport cu cererea.

asta chiar daca pentru anumite modele sau sub-modele, ca cele precizate de tine, cererea depaseste oferta. productia acestor modele poate fi facuta in alte uzine care nu lucreaza la capacitate.

decizia tine si de costurile de productie in Germania ( exceptie facand landurile din est) cat si de faptul ca uzinele din Bochum sunt printre cele mai vechi ale Opel ( in anii '90 Opel a deschis 2 uzine: una in Germania de Est la Eisenach si alta in Polonia la Gliwice; ambele asambleaza si Astra), care sunt, se pare, mai eficiente.
Senator
E clar ca exista exces de capacitate de productie si ca e scump sa produci in Germania , insa ceea ce ma nedumereste e modul in care cei de la Detroit se lasa surprinsi se supracerere , comportament demn de autoritatile locale din Romania atunci cand ninge. :joker:

Se vede aici foarte clar in ce masura (nu) cunosc factorii de decizie americani dinamica pietei europene si ce implicatii au deciziile luate aiuristic din birourile de peste ocean.

Initial au hotarat ca Astra H va avea doar 1 motor 1.9CDTI , cel de 150 de CP (16V) , nederanjandu-se sa adapteze pe acest model si motorul 1.9CDTI de 120 de CP(8V) de pe Vectra C. Cu ceva timp in urma au ajuns totusi la concluzia ca e prea mare golul intre cei 100 de CP ai 1.7CDTI si cei 150 ai 1.9CDTI 16V si au cautat o solutie cat mai simpla si ieftina pentru problema.Au luat 1.9CDTI-ul 16V de 150 de CP , l-au "mesterit" sa scoata doar 120 de CP si iata ca in aceste zile va avea loc premiera Astrei 1.9CDTI cu 120 de CP . :oops:


Exista o uzina Opel si in Ungaria la Szentgotthárd , in 1993 a iesit acolo de pe banda prima masina , un Astra F.
Iulian HondaFan
uzina din Szentgotthárd este a Fiat-GM Powertrain si se pare ca face numai motoare: ECOTEC-urile de 1.4, 1.6 si 1.8l.

tot acolo se fac transmisiile CVT care au avut mari probleme, au fost pe cateva modele GM aici in USA si au dat chix. GM a si renuntat la aceste transmisii aici in USA, nu stiu daca Fiat sau Opel le folosesc acolo la ceva.

o sa ti le trimit pe email documentele pe care ma bazez sa te uiti la ele, le-am scos de pe autonews.com.

chestia cu motoarele CDTI e interesanta...nu stiam ca sunt turbodiesele cu numai 8 valve ( ce e drept nici nu mi-am pus problema pana acum)... ma gandeam ca fiind turbo au nevoie de mai multe valve...
Senator
Mda...se pare ca GM a schimbat intre timp destinatia uzinei din Szentgotthárd , nu am mai avut nici o informatie despre aceasta locatie de prin 1998. Pana atunci s-a fabricat acolo Astra F si mi se parea chiar ciudat ca nu apar Astre G fabricate in Ungaria. Lucrurile se schimba...

Transmisiile CVT au dat intradevar chix si de lucrul acesta s-a convins si conducerea GM care oprit dezvoltarea acestor tehnologii. Resursele ramase libere in urma acestei manevre vor fi folosite pentru dezvoltarea unor cutii de viteze manuale automatizate. Tot la partea de transmisie are loc trecerea de la transmisii automate cu 4 la cele cu 6 trepte (cu posibilitatea de comanda manuala) si se lucreaza intensiv la cutia de viteza cu ambreiaj dublu.

Motoarele turbodiesel cu 4 supape pe cilindru au aparut la sfarsitul anilor 90 , pana in acel moment au avut doar 2 supape pe cilindru.
Ca o curiozitate , prima masina de mare serie echipata cu motor turbodiesel a fost Mercedes-ul S-Klasse W116 300SD in 1978 , model destinat pietei din SUA.
Iulian HondaFan
Toyota, Honda, Nissan, VAG si recent Ford au scos CVT-uri pe unele din masinile lor si se pare ca sunt fiabile ( nu am auzit de probleme legate de aceste transmisii).

DSG ( transmisia automata cu dublu ambreiaj) este deja folosit De VW-Audi si de BMW cu un alt nume...
Senator
CVT-urile de la V.A.G. au ceva probleme , stiu asta de la un cunoscut care lucreaza la uzinele Audi si care mi-a spus ca pe langa asta nu e o placere sa conduci o masina echipata cu asa ceva.

GM are in acest moment intentia de a introduce modele cu tractiune hibrida , cel tarziu in 2006 vor aparea primele modele cu sistem starter-generator , printre altele chiar si pe Opel Vectra.

Se lucreaza de asemenea la crearea unor motoare diesel de capacitate mare cu 6 si 8 cilindri in V cu care GM intentioneaza sa doteze modelele Cadillac CTS , STS si SRX. Cu ajutorul acestora GM spera sa se impuna :smt056 in Europa in clasa mare premium , dupa ce a realizat ca 50% din modelele vandute din aceasta clasa sunt echipate cu motoare diesel (la SUV-uri de lux aproape 90% !) .
Iulian HondaFan
se pare ca GM va merge inainte cu planul de reduce numarul angajatilor sai in Europa:


Reuters / December 03, 2004

FRANKFURT -- General Motors and labor officials have reached an agreement in principal that could cut up to 10,000 jobs at the firm's Adam Opel unit, works council chief Klaus Franz said on Friday.

"GM board will meet on Tuesday in Detroit to decide on the whole package," Franz said. "It is about a voluntary compensation plan to avoid forced layoffs."

An Opel spokesman confirmed that GM's board would meet on Tuesday, but declined to comment on details.

Opel union had said on Thursday that a deal was imminent, but job cuts were unavoidable given weak orders. It said it would demand GM refrain from forced layoffs or plant closure.

GM has not made a profit in Europe since 1999, despite previous cost-cutting drives that have reduced capacity by 28 percent.

It said in October it planned to eliminate up to 12,000 jobs in Europe -- roughly a fifth of its European work force -- to save half a billion euros by 2006.

Most of the cuts target high-cost Germany, home to the world's most expensive car workers.

The maker of Opel, Saab and Vauxhall cars employed around 63,000 people at 11 production and assembly plants in Europe at the end of 2003 and produces around 1.9 million vehicles annually. It has 32,000 workers in Germany.
Iulian HondaFan
consecinta a preturilor de productie f mari din Europa, GM a hotarat ca va incepe fabricarea de modele Opel si Vauxhall in USA care vor fi apoi exportate in Europa, deoarece modificarile necesare convertirii unor modele nord-americane in cele europene sunt minime.

de asemenea GM a decis ca va echipa modelele Cadillac vandute in Europa si cu motoare diesel si exista un plan pentru introducerea unor modele GM cu motoare diesel si in USA pana in 2007. se pare ca Opel este destinat segmentului popular al pietii, dar si acolo va avea concurenta interna din partea Chevrolet-Daewoo.

in alta ordine de idei, Standard&Poor's a mentionat ca ia in discutie scaderea rating-ului capacitatii de plata a datoriilor GM. In prezent GM are datorii de 291 miliarde $, o buna parte fiind bonduri ( obligatiuni de plata), dar detine si lichiditati si valori imediat disponibile de 58,6 miliarde $.

o scadere a ratingului GM ar duce rapid la probleme financiare majore pt. cel mai mare producator auto mondial.
Iulian HondaFan
Rezultatele financiare ale GM Europe in al 3-lea sfert al 2006:

http://phx.corporate-ir.net/phoenix.zhtml?...p=irol-earnings

QUOTE
GM Europe posted an adjusted net loss for the quarter of $16 million (reported net loss of $103 million) reflecting an improvement of $105 million from the prior year's loss of $121 million. The results reflect continued execution of the GME restructuring plan, emphasizing both structural cost reductions and improved quality of sales.

"Our turnaround in Europe is in full gear. The region continues to make strides in cost reduction, augmented by pricing improvements arising from a focused sales and marketing strategy including lower rental fleet volume," Wagoner said. "We are seeing strong results from our Chevrolet brand, which posted record sales in Europe for the quarter. And, the newly launched Opel/Vauxhall Corsa is on track to exceed its 2006 objectives, with approximately 130,000 orders already placed in Europe."
Baby Blues
Nu stiu care vor fi deciziile pe termne lung ale GM privitor la Opel dar parerea mea e ca ar trebui sa continue in modulul actual de imbinare a calitatii si fiabilitatii cu costuri de intretinere acceptabile. Si eu sunt de acord ca o masina de lux ar trebui sa fie varful de lance al marcii.
Chiar de curand am, asistat la o discutie a unor cunoscuti care-si propuneau sa-si ia o masina din clasa premium.Era vorba de o alegere de vreo 40-50 de mii de eur.Am indraznit sa fac o recomandare dupa ce picasera una dupa alta , Avensis, Auqi A 6, Bmw seria 5, Mercedes,etc. Unele picasera datorita faptului ca nu exista service in orasul respectiv, altele datorita "plasticelor", altele datorita sumelor mari care nu justifica deprecierea la jumatate in primii doi ani dupa achizitionare, etc. Recomandarea mea a fost varianta de top a Opelului Vectra, care cel putin la raportul dotari -pret batea aproximativ tot.
Am fost intrebat retoric daca Opelul nu este cumva masina care rugineste la aripile din spate. blush.gif
Dupa ani buni de la care Opel-ul a fost galvanizat, marca poarta inca pecetea prostiei unora, care nu au stiut sa intuiasca anumite urme pe termen lung ale unei calitati mai mult decat dubioase.
Skywalker
Eu zic ca Opel sa se desparta definitiv de GM si sa ramana doar Adam Opel AG.
Aici va trebui sa se implice si guvernul federal german.
Dupa toata tevatura asta cu GM si problemele lor financiare iau foarte in serios posibilitatea de a-mi schimba modelul de masina.
Iulian HondaFan
ce-are masina ta cu treaba asta...

mai intai trebuie ca GM sa vrea sa vanda. in plus Opelul este integrat in cadrul GM, separarea va lua timp si va fi cu probleme... GM se vor scoate si in America nu cred ca vor dispare...
Baby Blues
Nu stiu daca ar trebui sa se desparta dar e clar ca o anumita campanie de marketing si imagine care merge bine nu ar trebui sa fie schimbta. Cel putin momenta. Ce nu -mi place la Opel acum esunt reclamele. Opel-ul zboara? blush.gif biggrin.gif
Alex89808
mama ce vad p-aici....ca opel se desfiinteaza si GM la fel...astea sunt niste vorbe aruncate asa... cum sa se desfiinteze??? poate daewoo, dar nici asta.
Adrian94249
Eu zic ca Opel nu are cum sa dispara chiar daca GM da faliment, cei de la Opel erau sa intre faliment si acum cativa ani dar a intervenit statul german ceea ce e o raritate, acolo sunt multi angajati iar un faliment ar creea mari probleme statului.
Iulian HondaFan
gaurile financiare de la Opel au fost acoperite de GM... statul german nu a dat nici un fel de bani... au fost discutii intre GM si oficiali germani dar nu s-au materializat in nici intr-un ajutor financiar si nic macar scutiri de taxe nu s-au dat.
sorin200693010
Care este situatia acum la Opel?Au reusit sa iasa din impas?
Baby Blues
QUOTE(sorin200693010)
Care este situatia acum la Opel?Au reusit sa iasa din impas?

Eu unul personal nu stiu dar banuiesc ca dupa ce vanzaqri au cu Astra si Corsa nu m-as mira.
Iulian HondaFan
pe 2006 Opel a scos profit. momentan problemele cele mai mari le are GM acum in America, desi este cel mai bine pozitionat dintre cei 3 mari producatori americani.
Iulian HondaFan
se pare ca sefii din Detroit s-au hotarat sa dea mai mult credit diviziei Opel in America. asta este o mai veche doleanta a diviziei germane.

In principal s-a hotarat ca divizia americana Saturn care era in cautare de identitate de cel putin 10 ani sa devina echivalentul Opel in USA asa cum Vauxhall este in UK.

din vara aceasta Opel Astra va fi comercializat si in USA si Canada sub numele de Saturn Astra. masina este importata din Germania. planurile ar putea fi insa amanate deoarece dolarul continua sa se devalorizeze facand exportul din Europa in America dificil.

Noul Saturn Aura este mult mai apropiat in alura si rafinament de Vectra decat de sora sa americana Chevy Malibu.

Noul Saturn Vue (mk.2) urmeaza a fi asamblat in Mexic si este bazat pe Opel Antara. desi Vue este primul cross-over SUV mic al GM bazat pe platforma theta pe care este si Antara succesul sau pe piata americana a fost limitat. deja fratii gemeni Chevy Equinox/Pontiac Torrent au devenit mult mai populari. pe aceeasi platforma theta este construit si Suzuki XL7 (care e si asamblat in Canada alaturi de Torrent si Equinox) si Daewoo Winstorm/Chevrolet Captiva.

in schimb uzinele americane vor exporta in Europa noul Opel GT. acesta se asambleaza alaturi de Pontiac Solstice si Saturn Sky in Delaware. Solstice si Sky au avut un succes deosebit in America de Nord in primul an de la lansare cu peste 35.000 de exemplare deja vandute. cu aceasta au detronat Mazda MX-5 Miata care este de aproape 20 de ani cel mai bine vandut roadster din lume si pana anul trecut si in America ( Mazda vinde aproximativ 23.000buc anual din acest model in USA si Canada). interesat de remarcat ca designerul Solstice/Sky/GT germanul Franz von Holzhausen care si-a inceput cariera la VW este din 2005 angajat de mazda unde a realizat designul noului model Kabura care va inlocui in curand MX-5.

http://www.autoblog.com/2006/01/08/detroit...kabura-concept/
sorin200693010
Se pare ca Opelul, ca si brand incepe sa isi revina, cel putin asa reiese din aceste articole aparute in presa de specialitate:

Opel - cel mai bun brand german
Scris in colaborare cu Kata
Raportul de calitate 2006 al Auto Bild
Opel - cel mai bun brand german




Opel este deja deasupra altor fabricanti de automobile in 2005;
Dupa raportul lui J.D Power referitor la Opel Signum, se reconfirma calitatea ridicata a produselor OPEL.

Noul Opel GT a fost votat “Cabrio of the Year 2007“
Cele mai noi Stiri
Scris in colaborare cu General Motors Romania | Foto : Adam Opel AG
Noul Opel GT a primit titlul “Cabrio of the Year 2007” la cea de-a 77-a editie a Salonului Auto de la Geneva. Juriul international independent format din 21 de jurnalisti auto si experti au ales acest model mai ales datorita designului atractiv. Dupa Opel Tigra TwinTop (Geneva 2004) si Opel Speedster (Geneva 2000), Opel GT este al treilea model Opel care primeste acest premiu important ce se decerneaza din 1994.

Definitia moderna a modelului atletic cu doua locuri isi gaseste formele in acest nou roadster. Ca o caracteristica specifica acestui segment, modelul are un motor puternic de 264 CP amplasat longitudinal fata, tractiune spate, un cockpit cu instrumente sport si softtop. Cu o alura sportiva, o capota lunga si cu o consola fata si spate scurta, Opel GT iese in evidenta cu proportiile sale caracteristice unui roadster.

Modelul este disponibil spre comanda si in Romania la un pret de 30,000 de Euro cu TVA inclus.





Rüsselsheim: Automobilele Opel au cea mai ridicata calitate a tuturor fabricantilor germani, conform rezultatelor din Raportul de Calitate 2006 al revistei Auto Bild (Auto Bild Quality Report 2006). Opel a fost deja declarata Cea mai buna marca in anul 2005. Raportul se bazeaza pe criterii de rentabilitate, calitate in timp a produselor, service si satisfactia consumatorilor.
Acest raport, confirma inca o data, rezultatele altor studii de calitate. Raportul lui J.D Power, in care compara calitatea automobilelor germane, a pus Opel Signum, in capul listei, in fata altor producatori de automobile din Germania. Universitatea din Bamberg, a identificat marca Opel ca fiind brand-ul European oferind cea mai buna calitate a produselor. Studiul “Car Check” din Stuttgart, referitor la satisfactia consumatorilor, a nominalizat OPEL ca avand cea mai scazuta rata a defectiunilor si a erorilor, pentru produsele sale, fiind din nou, deasupra producatorilor europeni de automobile.

“Suntem foarte mutumiti ca eforturile noastre cu privire la inovatiile din ultimii ani in domeniul calitatii, sunt recunoscute de catre clientii nostrii” a declarat Alain Visser, Director Executiv, European Sales and Marketing, referitor la rezultatele pe care produsele Opel le-a obtinut. Criteriile prin care Auto Bild selecteaza marca cea mai buna, se bazeaza pe un numar de teste efectuate si printr-o serie de studii pe 24000 proprietari de automobile, raportul TUV si calitatea produselor pe termen lung.
sorin200693010
Dupa ce a intentionat sa se bata cu Ford pentru Automobile Craiova dar a renuntat, General Motors isi mentine interesul pentru plaiurile mioritice. Al doilea constructor mondial este pe punctul de construi o fabrica de autoturisme Opel in judetul Cluj.
Potrivit unor surse apropiate GM, decizia urmeaza sa fie luata foarte repede, cel mai probabil in luna octombrie sau noiembrie. GM a vizitat mai multe locuri potentiale de pe piata romaneasca dar, daca va alege Romania, fabrica va fi construita in Cluj.
Unitatea pe care GM intentioneaza sa o dezvolte in Romania va fi o fabrica de asamblare a autoturismelor marca Opel, pentru care investitia este estimata la peste 500 de milioane de euro.


Fabrica ar urma sa fie construita in parcul industrial Tetarom III, pe un teren de 100 de hectare.
Romania nu este singura tara spre care GM si-a indreptat atentia, Bulgaria si Polonia fiind de asemenea in atentia constructorului american pentru investitia de 500 de milioane de euro.

Cred ca acest demers al GM se datoreaza numarului mare de autoturisme Opel in Romania.Atat noi cat si second hand.Binenteles forta de munca ieftina este un factor foarte important luat in calcul de investitor.
Din punctul meu de vedere consider ca materializarea acestui demers ar fi un lucru benefic pentru industria auto din Romania, si pentru clienti in general.
Concurenta dintre Dacia , Ford si Opel ar duce la aparitia unor modele cat mai fiabile, unde raportul calitate-pret sa fie cat mai apropiat de realitate.Evident ca castigator va fi cumparatorul.
sorin200693010
Din pacate pentru Romania, Opel inca nu a facut nicio miscare pentru a-si deschide o fabrica la noi in tara, in schimb se pare, in acest an , va fi lansat inlocuitorul lui Opel Vectra(care nu se va mai fabrica), Opel Insignia, iar anul viitor va fi lansat noul Opel Astra I .
Redau mai jos, un articol preluat din publicatia AutoMarket , privind Opelul Insignia.
,,Noul Opel Insignia, al doilea teaser oficial 13 martie 2008
Opel a dezvaluit astazi al doilea teaser al viitorului Insignia, modelul care va inlocui actuala generatie Vectra. La sfarsitul lunii noiembrie Opel dezvaluia primul teaser al viitorului model Insignia, inlocuitorul actualului sedan Vectra. Abia la trei luni dupa primele indicii, constructorul german a decis sa publice al doilea teaser al modelului, incearcand astfel sa obisnuiasca publicul cu linia blocurilor optice si grila frontala.
Asa cum reiese si din prelucrarea digitala, noul Insignia va fi echipat cu cea mai noua tehnologie AFL, care ajusteaza automat distributia fasciculului luminos, in functie de conditiile de drum si vizibilitate. Blocurile optice AFL, care vor debuta in premiera pe Insignia, vor beneficia si de lumini LED.
Viitorul Opel Insignia va debuta oficial in luna iulie la Salonul Auto de la Londra, urmand ca primele livrari sa inceapa chiar la sfarsitul lui 2008. Potrivit primelor declaratii ale oficialilor germani, noul sedan Opel va avea un caracter premium si va creste considerabil in dimensiuni.
Pentru dezvoltarea modelului Insignia, Opel va apela la platforma Epsilon II, cu tractiune spate, imprumutata de la GM si va dispune de mai multe variante de caroserie: sedan, hatchback si break. ''







sorin200693010
Opelul trece din nou printro perioada critica.GM-ul are mari probleme financiare, si trage in jos dupa el si Opelul, care reusise in ultima vreme sa inregistreze profituri, cu modelele Astra H, Corsa. Insignia, declarata masina anului 2009 in Europa ar intari imaginea Opel in randul publicului.Sper ca Opelul sa depaseasca aceste probleme cat mai repede posibil.Ar fi ideal ca Opel sa nu mai faca parte din GM si sa apartina unei firme auto germane.
Redau mai jos niste articole din presa privind situatia critica a Opel.

,,GM reduce beneficiile salariale ale managerilor de la Opel

Beneficiile salariale ale personalul de conducere de la concernul Opel vor fi reduse drastic în următoarea perioadă de către șefii de la General Motors. Potrivit cotidianului Bild, șeful GM pe Europa, Carl-Peter Forster, a tăiat toate bonusurile și primele pentru următoarele 14 luni. Regulile se aplică la toate filialele europene ale Opel și la o altă companie deținută de General Motors, Saab, din Suedia. Opel intenționează o reducere a producției cu 10% și reducerea programului de lucru săptămânal la 30 de ore, potrivit declarațiilor conducerii companiei.''

,,Pregătiți să cumpere uzinele Opel cu 1 miliard de euro!
Autor: Valentin Vioreanu
Publicat: 19 Noiembrie 2008
Vizionari: 504;

Grupul german Solarworld pregateste o oferta pentru achizitionarea celor 4 uzine germane ale filialei General Motors pentru suma de 1 miliard de euro, arata un articol aparut astazi in presa internationala.

Compania, care produce panouri solare, va oferi 250 de milioane de euro cash si restul sub forma de credit bancar.

Singura conditie pentru care aceasta companie germana sa faca o oferta celor de la Opel este separarea completa de General Motors, se arata in comunicatul companiei.

Aceasta precizeaza in comunicat ca ar continua sa produca masini in toate cele 4 uzine, dar ca va incepe sa dezvolte "o noua generatie de automobile, cu emisii reduse si consum mai mic".

Solarworld are 2.000 de angajati,in timp ce Opel are la ora actuala nu mai putin de 26.000 in Germania.

Sursa: lessentiel.lu''


''Germania, pregatită să ajute Opel
Autor: Andrei Hărăguș
Publicat: 17 Noiembrie 2008
Vizionari: 722;

Guvernul german va face tot ceea ce este necesar pentru a ajuta constructorul auto Opel, insa trebuie sa se asigure ca vor fi respectate regulile concurentiale si acest ajutor nu va declansa un lant al solicitarilor, a anuntat un purtator de cuvant.

Potrivit acestuia, discutiile de luni ale cancelarei Angela Merkel impreuna cu repreyentantii Opel au drept scop informarea guvernului cu privire la problemele cu care constructorul se confrunta din cauza dificultatilor companiei mama, General Motors (GM).

Pe de alta parte, ministerul german al finantelor, Peer Steinbrueck a declarat ca guvernul nu va acorda ajutoare tutiror companiilor aflate in suferinta din cauza crizei.

"Sunt zeci de mii de locuri de munca legate in mod direct sau indirect de Opel. Niciun politician nu poate ramane indiferent in fata unei astfel de situatii", a precizat Steinbrueck, citat de cotidianul Leipziger Volkszeitung.

Peer Steinbrueck a explicat ca "acele companii care sunt responsabile pentru problemele cu care se confrunta nici nu ar trebui sa apeleje la ajutoarele de stat, pentru ca acest lucru pur si simplu nu va functiona in cazul guvernului german".

Afirmatiile ministrului derman al finantelor sunt sustinute si de catre ministrul economiei, Michael Glos, care si-a exprimat opozitia fata de alocarea unui pachet de ajutor pentru intregul sector auto din Germania.

Glos a explicat ca "nu este rolul statului sa intervina atunci cand cererea consumatorilor scade".

Criza financiara internationala a lovit puternic cererea de noi automobile, ceea ce a amplificat temerile germanilor de a nu ramane someri. Unul din cinci muncitori isi desfasoara activitatea in mod direct sau indirect in industria auto.

Opel este primul constructor auto din Europa care a solicitat ajutor guvernamental pentru asigurarea unitatilor de cercetare si asamblare in cazul in care GM nu va mai furniza lichiditatile necesare pentru acest lucru.

In uzinele Opel din Germania lucreaza circa 25.000 de angajati.

Sursa: ANE''
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.