Redau un articol din
http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4038576,00.html,,General Motors va trimite acasă 47 000 de angajați. Ce se va întâmpla cu Opel?
Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Două companii aflate în crizăCel mai mare producător american de mașini, GM a anunțat ca mai are nevoie de un ajutor adițional de 16,6 miliarde de dolari și ca ar putea rămâne fără fonduri până luna viitoare dacă nu primește măcar o parte din bani.
Chiar dacă General Motors a mai primit recent un împrumut în valoare de 13,4 miliarde de dolari, compania intenționează să închidă mai multe fabrici în cursul acestui an și să concedieze aproape 50,000 de angajați.
Vestea dă fiori producătorului german de automobile Opel, care aparține companiei General Motors.
În urmă cu câteva luni, compania americană solicita guvernului un ajutor financiar consistent pentru a evita colapsul. Reverberațiile acestui gest s-au simțit desigur și la Opel, iar mulți prevesteau deja zile negre pentru producătorul german.
În acest moment, două lucruri sunt clare. În primul rând, situația General Motors nu numai că nu s-a îmbunătățit, ci dimpotrivă, a cunoscut o înrăutățire. Până în 2011, americanii de la GM au nevoie de credite în valoare de nu mai puțin de 30 miliarde de dolari pentru a rămâne pe linia de plutire. Și asta în pofida planurilor de restructurare anunțate.
Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Criza schimbă fața industriei autoȘi, în al doilea rând, veștile proaste pentru Opel au fost exprimate de însuși directorul GM, Rick Wagoner. Într-o conferință de presă desfășurată ieri, acesta a declarat că negociază cu guvernul german o posibilă susținere a companiei germane. Cât privește eventuala vânzare a Opel, Waggoner cataloghează această perspectivă drept nerealistă. Acesta nu a evitat însă să afirme că toate opțiunile sunt valabile. „În acest moment nimeni nu vrea însă să cumpere compania Opel.”, a conchis șeful Waggoner.
Nici alte mărci deținute de General Motors nu se simt mai bine. Producătorul Hummer de pildă, trebuie fie vândut, fie declarat falimentar dacă vânzarea nu reușește. În privința producătorului Saab, deținut de asemenea de GM, americanii anunță că discută deja cu guvernul suedez despre un eventual ajutor financiar.
Planul de restructurare prevăzut va cuprinde inclusiv rețeaua de distribuție a marelui producător american de automobile. Astfel, numărul reprezentanțelor de vânzări va scădea de la 6200, câte sunt în prezent la 4100 până în 2014. General Motors intenționează de asemenea să desființeze 47 000 de locuri de muncă la nivel mondial.
Întrebați dacă nu ar mai bine să declare din start falimentul companiei, oficialii GM au declarat că un astfel de pas este extrem de riscant, presupune costuri extrem de ridicate, între 60 și 80 de miliarde, și este unul de foarte lungă durată.
La concurentul Chrysler situația este la fel de dramatică. Numai anul acesta, compania a anunțat că va disponibiliza 3000 de angajați și va produce cu 100 000 de autovehicule mai puțin ca anul trecut. În acest fel, spune șeful Chrysler, Bob Nardelli, vor fi economisite 700 de milioane de dolari.
Vlad Draghicescu
Feedback | Trimite | Tipărește
Alte titluri
Marchează articolul
Ce este bookmarking?
DW-WORLD.DE''