Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Opel ca marca a GM
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Opel
Pages: 1, 2
Cipp
Cum sa cumperi OPEL cu 1 miliard de euro? Ce gluma buna...
sorin200693010
Se pare ca informatia de cumparare a Opel de catre firma germana nu a fost adevarata, iar GM exclude vanzarea Opel.Poate daca ar fi confirmat vanzarea Opel, ar fi scazut la bursa actiunile GM si Opel, si ar fi agravat financiar starea GM.
Daca intra in faliment GM, atunci Opel va fi vandut.Cu cat?Vom vedea.
sorin200693010
Fara subventiile statului american, GM se indreapta cu pasi siguri spre faliment.Singurii vinovati pentru aceasta stare de fapt sunt ei.Nu au oferit cumparatorilor ce isi doresc, masini fiabile pe termen lung, cu consum cat mai mic, asa cum sunt cele japoneze.Puteau foarte bine, cei de la GM , sa copieze masinile japoneze, asa cum fac coreenii, insa...s-au complacut in aceasta situatie iar acum platesc nota de plata.Au avut un termen de 3 ani pt a face acest lucru, dat de congresul american.Isi puteau echipa masinile cu motoare japoneze (Honda, Toyota, Mazda) sau europene(VW, Peugeot, Fiat), pana realizau ei un motor fiabil, insa nu au facuto.
Sansele sunt foarte mari ca piata auto din SUA si Canada, sa fie dominata ferm de constructorii auto japonezi si europeni care vor acoperi nisa creata de disparitia temporara a constructorilor americani.Sunt convins ca daca acestia ar da faliment, in cativa ani ar aparea alti constructori auto americani.Nu pot sa accept faptul ca o natiune care a ajuns pe luna, nu este in stare sa realizeze in domeniul auto, ceea ce fac japonezii sau europenii.
sorin200693010
Redau un articol din http://www.dw-world.de/dw/article/0,,4038576,00.html

,,General Motors va trimite acasă 47 000 de angajați. Ce se va întâmpla cu Opel?

Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Două companii aflate în crizăCel mai mare producător american de mașini, GM a anunțat ca mai are nevoie de un ajutor adițional de 16,6 miliarde de dolari și ca ar putea rămâne fără fonduri până luna viitoare dacă nu primește măcar o parte din bani.

Chiar dacă General Motors a mai primit recent un împrumut în valoare de 13,4 miliarde de dolari, compania intenționează să închidă mai multe fabrici în cursul acestui an și să concedieze aproape 50,000 de angajați.

Vestea dă fiori producătorului german de automobile Opel, care aparține companiei General Motors.



În urmă cu câteva luni, compania americană solicita guvernului un ajutor financiar consistent pentru a evita colapsul. Reverberațiile acestui gest s-au simțit desigur și la Opel, iar mulți prevesteau deja zile negre pentru producătorul german.



În acest moment, două lucruri sunt clare. În primul rând, situația General Motors nu numai că nu s-a îmbunătățit, ci dimpotrivă, a cunoscut o înrăutățire. Până în 2011, americanii de la GM au nevoie de credite în valoare de nu mai puțin de 30 miliarde de dolari pentru a rămâne pe linia de plutire. Și asta în pofida planurilor de restructurare anunțate.



Bildunterschrift: Großansicht des Bildes mit der Bildunterschrift: Criza schimbă fața industriei autoȘi, în al doilea rând, veștile proaste pentru Opel au fost exprimate de însuși directorul GM, Rick Wagoner. Într-o conferință de presă desfășurată ieri, acesta a declarat că negociază cu guvernul german o posibilă susținere a companiei germane. Cât privește eventuala vânzare a Opel, Waggoner cataloghează această perspectivă drept nerealistă. Acesta nu a evitat însă să afirme că toate opțiunile sunt valabile. „În acest moment nimeni nu vrea însă să cumpere compania Opel.”, a conchis șeful Waggoner.



Nici alte mărci deținute de General Motors nu se simt mai bine. Producătorul Hummer de pildă, trebuie fie vândut, fie declarat falimentar dacă vânzarea nu reușește. În privința producătorului Saab, deținut de asemenea de GM, americanii anunță că discută deja cu guvernul suedez despre un eventual ajutor financiar.



Planul de restructurare prevăzut va cuprinde inclusiv rețeaua de distribuție a marelui producător american de automobile. Astfel, numărul reprezentanțelor de vânzări va scădea de la 6200, câte sunt în prezent la 4100 până în 2014. General Motors intenționează de asemenea să desființeze 47 000 de locuri de muncă la nivel mondial.



Întrebați dacă nu ar mai bine să declare din start falimentul companiei, oficialii GM au declarat că un astfel de pas este extrem de riscant, presupune costuri extrem de ridicate, între 60 și 80 de miliarde, și este unul de foarte lungă durată.



La concurentul Chrysler situația este la fel de dramatică. Numai anul acesta, compania a anunțat că va disponibiliza 3000 de angajați și va produce cu 100 000 de autovehicule mai puțin ca anul trecut. În acest fel, spune șeful Chrysler, Bob Nardelli, vor fi economisite 700 de milioane de dolari.



Vlad Draghicescu

Feedback | Trimite | Tipărește

Alte titluri

Marchează articolul
Ce este bookmarking?
DW-WORLD.DE''
klm
Guvernul german a spus ca sprijina Opel numai daca GM se pune sub protectia legii falimentului.
sorin200693010
Sau daca Opel se desprinde de GM.Citeam azi in publicatia Capital ca Mercedes intentioneaza sa cumpere uzina Opel de la Eisenach.Posibil si cea de la Bochum.Mi-ar face placere daca Opel ar fi cumparat de Mercedes, Opel fiind divizia non-premium a lui Mercedes.Managementul american a adus Opel in aceasta situatie penibila in care se afla de la sfarsitul anilor 1980.
sorin200693010
Redau un articol aparut azi, 18.03.2009, in publicatia Capital:

,,Opel și GM mai au bani numai până în aprilie
Autor: Andrei Hărăguș
Publicat: 18 Martie 2009
Vizionari: 131;

Constructorul auto Opel si parintele sau american General Motors (GM) au fonduri care sa le asigure supravietuirea numai pana in luna aprilie, potrivit guvernului german.

Mai mult, divizia din Europa a GM se afla in fata unei crize a lichiditatilor. La inceputul acestei luni, seful operatiunilor europene, Fritz Henderson a declarat ca banii diviziei vor fi epuizati in al doilea trimestru al acestui an daca guvernele (n.r. SUA si/sau al Germaniei) nu vor veni in ajutorul companiei.

Compania americana a prezentat si un plan de salvare a constructorului Opel. Acest plan presupune alocarea sumei de 3,3 miliarde de euro sub forma unor garantii financiare din partea statelor europene unde compania are fabrici, inclusiv 2,6 milioane de euro din partea guvernului Germaniei.

Totusi, Germania si-a a firmat disponibilitatea de a ajuta subsidiara Opel, insa numai in conditiile in care poate fi sigura ca banii nu vor ajunge si la GM, care in paralel cu demersurile intreprinse pe batranul continent a solicitat sume insemnate din partea guvernului SUA.''


Lipsa unor comentarii pe acest topic ma fac sa cred ca nu exista interes , cel putin pentru acest subiect, ca sa nu vorbesc de marca Opel.



sorin200693010
Opel inchide fabrica din Belgia.
http://www.capital.ro/articol/opel-va-inch...lui-140050.html
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.