Concluzia mea: cu sau fara parcari destule, sa se ridice TOT ce e parcat ilegal si sa te friga la buzunar cand iti iei masina! Sunt sanse mari ca respectivul sa nu mai recidiveze {de prea multe ori}, deci oricum am fi pe drumul cel bun!
Asta ar insemna sa ridice aproximativ 75% din masinile din Bucuresti, de exemplu. Ultima statistica arata ca la 4 masini inmatriculate in Bucuresti exista un loc de parcare. Ca sa nu mai punem la socoteala masinile aflate in tranzit sau din alte judete. Sunt perfect de acord cu necesitatea disciplinarii soferilor, insa trebuie facuta cu cap.
Momentan in 5 din cele 6 sectoare din Bucuresti unde se ridica masini, sunt patrulate in permanenta doar anumite artere, mereu aceleasi. Sunt zone deja stiute unde se afla masini de ridicari. Daca ai evitat acele zone, poti sa-ti lasi masina pe unde vrei. Nu-i va pasa nimanui. Apoi, pe strazile supravegheate, se intampla adesea tot felul de mizerii precum cea descrisa in primul mesaj al topicului. Ridicarea nu se face pentru a fluidiza traficul, nici vorba, in 90% din cazuri sunt masini ce nu afecteaza in vreun fel circulatia. Ei doar vor sa-si faca baremul. Toate firmele de ridicari nu cotizeaza in niciun fel la bugetul local (cel putin in Bucuresti), iar banii platiti de invinuit ajung in procent de 100% in buzunarul acestora. Incasarile unei asemenea firme, dintr-un singur sector, ajung la aproximativ 2,5 milioane euro anual.
Totul este doar o afacere. Oamenii platesc, firmele astea prospera, iar locurile de parcare raman aceleasi. Mici sanse sa civilizam pe cineva in modul asta.