pista
Oct 30 2009, 09:27 PM
JohnSA
Nov 2 2009, 08:11 AM
QUOTE (pista @ Oct 30 2009, 08:49 AM)
Sunt convins ca e mult mai buna decat G900 pe sosea si chiar in softroad, are si protectie de janta. Sper ca inaltimea suplimentara de 5,5mm (225/55 <--> 215/55) sa nu induca instabilitate laterala in plus.
Salut. Instabilitatea se va reduce simtitor cu orice cauciuc cu protectie de janta umflate corespunzator. Yokohamele sunt moi , creeate mai mult pentru comfort iar presiunea utilizata impreuna cu dereglarile de geometrie dau acea instabilitate atat laterala cat si frontala.
Aveti grija la presiunea folosita daca schimbati dimensiunile. Se schimba datele problemei.
Bafta la toti.
M A R I A N
Nov 2 2009, 09:21 PM
QUOTE (pista @ Oct 28 2009, 07:57 AM)
Marian, anvelopa din prima poza nu a fost cumva pe fata ? La fel arata la mine fata dreapta si cred in cazul meu e din cauza directiei.(volanul trage un pic spre dreapta).
Cealalta coincidenta e uzura mai avansata in partea de mijloc a anvelopei; eu am avut cam tot timpul presiunea indicata de Subaru si in nici un caz mai mare.
Pista, toate anvelopele astea de 2 lei s-au uzat atat in mijloc, cat si in lateral. Presiunea a fost corecta ~90% din timp. Cauze pot fi multe:anvelopa proasta/curbe luate prea tare/mers prea frecvent pe macadam.
Atentie cu montatul altor dimensiuni la anvelope decat cele din talonul masinii. Un client de-al meu a patit-o. In cazul unui accident cu victime (cand se face o expertiza asupra starii tehnice a masinii), o astfel de decizie (de a monta sau nu pneuri cu alte marimi) poate face diferenta intre achitare si condamnare.
Marius30562
Nov 3 2009, 07:56 PM
Am patit-o si eu cu anvelopele.
Dar cu alea de iarna - Dunlop WinterSport.
Luate anul trecut la sfarsitul lui Noiembrie/inceputlul lui decembrie.
Facut cca. 10.000 km cu ele - date jos - montate iarasi acu 2 saptamani.
Dupa primul drum in afara - vibratie volan pe la 120 km/h = la intoarcere fuga in service-ul de roti si re-echilibrat (cerusem sa le echilibreze si cand le-au montat pe masina).
Acu trei zile am avut un drum de Brasov - aceeasi poveste - pana la 100 km/h liniste, dupa incepe vibratie, la 120 km/h volanul vibra cam 10 grade stanga/dreapta (fara ca masina sa ”traga” in vre-o parte), peste 130 km/h ... liniste !
Stresant !
Zic: ma intorc la Sigemo si le rup capul !
La intoarcere i-mi da prin minte sa-i sun pe pretenarii de la Subaru sa intru o tzara in service pentru o verificare (ma gandeam sa nu fie problema din alta parte, nu de la echilibrat, si sa le rup capu gratis la bajeti).
Acolo am ajuns la vorba veche: ”Cine nu are batrani sa-i cumpere !”
Nea Luca, injiner vechi, dupa descrierea simptomelor zice:
”Ma, io cred ca ai vre-o doua randuri de armaturi pleznite la un cauciuc !
Daca o pui pe masina de echilibrat, nu se simte si nici nu se vede decamdata.
Deformarea anvelopei apare doar in sarcina.
Dupa ce mai pleznesc vre-o 3-4 armaturi o sa fie vizibila gâlma !”
Ca sa ne convingem, mi-a schimbat (inversat) anvelopele fata/spate si am facut un drum de proba: liniste !
Acu, problema mea-i ca nu stiu care caucioc îi cu probleme ca sa fac apel la garantie / CASCO.
Oricum nu va fi in regula sa schimb numai un cauciuc din 4 (10-12.000 km de uzura se simt totusi...)
Asa ca, n-am altceva de facut decat, fie astept sa se agraveze boala (nea Luca zicea ca trec iarna fara probleme, dar parca nu as risca), fie le schimb - (anvelopele adica ) dar parca ma doare sufletu - si buzunarul - sa arunc caucioace de 10-12.000 km si 700 lei bucata ...
Voi, oameni intelepti, ce ziceti ?
M A R I A N
Nov 3 2009, 09:35 PM
Eu zic sa reduci viteza si sa-i dai inainte pana se buleste de tot.
Eu personal am mers cu anvelopele Yokohama varza si cu taieturi (+ una cu galma si alta cu un cui infipt in ea) vreo 10000 km si nu s-a intamplat nimic, adica vreo explozie sau altceva.
Daca ar costa 200 RON ar fi altceva, dar sa dai 700 RON...
Rebel
Nov 3 2009, 09:56 PM
Eu nu stiu cum va schimba voua asigurarea anvelopele. Eu unul nu v-as da nimic.
Anvelopele de iarna trebuie montate pe roti de iarna. PUNCT!
Ori de cate ori dai cauciucuri jos si le pui pe janta le bulesti si pe ele si jantele. Nu stiu cati realizeaza, dar de cat ori fortezi cauciucul sa intre pe janta de atatea ori il pui lka un stres foarte mare. de-aia se duc armaturile. asta fara sa va mai aduc in vedere ce face masina de montat la frumoasa voastra vopsea de pe jante...
Daca chiar oprtezi pentru cauciucuri de iarna, pai atunci pune-le pe jante destinate, nu le tot dai jos si le pui sus, echilibrat si reechilibrat... saraca janta...
Ca sa nu mai spun ca daca ai AWD, cu un set bun the all-season si cu indemanare poti trece iarna linistit.
Marius30562
Nov 4 2009, 09:30 AM
@REBEL
Pai cine-a zis ca am montat/demontat anvelopele pe/de pe jante ?
Rotile de iarna, la mine, inseamna set complet: janta + anvelopa.
Cu toate astea, de fiecare data cand schimb rotile (vara/iarna/vara) cer sa le si echilibreze.
Asigurarea plateste anvelopele bulite in trafic (nu defectele de fabricatie) ca de-aia mi-am facut extindere de CASCO si pentru roti (jante + anvelope).
Si armatura poate sa fi pleznit la vre-o gropană luată mai cu avant !
pista
Nov 4 2009, 11:05 AM
CITAT(M A R I A N @ Nov 2 2009, 08:21 PM)
Atentie cu montatul altor dimensiuni la anvelope decat cele din talonul masinii. Un client de-al meu a patit-o. In cazul unui accident cu victime (cand se face o expertiza asupra starii tehnice a masinii), o astfel de decizie (de a monta sau nu pneuri cu alte marimi) poate face diferenta intre achitare si condamnare.
Sincer la asta nu m-am gandit. Merci, pe viitor voi avea si acest aspect in vedere.
Problema la 215/55/17 e ca nu prea gasesti de calitate, bune on si offroad cu perete intarit (XL) si aparatoare de janta.
CITAT(Rebel @ Nov 3 2009, 08:56 PM)
Anvelopele de iarna trebuie montate pe roti de iarna. PUNCT!
Ori de cate ori dai cauciucuri jos si le pui pe janta le bulesti si pe ele si jantele. Nu stiu cati realizeaza, dar de cat ori fortezi cauciucul sa intre pe janta de atatea ori il pui lka un stres foarte mare. de-aia se duc armaturile. asta fara sa va mai aduc in vedere ce face masina de montat la frumoasa voastra vopsea de pe jante...
Daca chiar oprtezi pentru cauciucuri de iarna, pai atunci pune-le pe jante destinate, nu le tot dai jos si le pui sus, echilibrat si reechilibrat... saraca janta...
Ca sa nu mai spun ca daca ai AWD, cu un set bun the all-season si cu indemanare poti trece iarna linistit.
Si la mine rotile de iarna inseamna set complet: janta + anvelopa. Poate ai dorit sa spui jante pentru timp de iarna.
Nu cred ca bulesti cauciucurile si jantele la montaj/demontaj, mai ales la jante de otel si cauciucuri standard.
Daca te-ai gandit la cauciucuri runflat si jante de aliaj e alta discutie si alt topic.
E discutabil cat de linistit poti trece iarna cu AWD avand anvelope bune all-season. Fata de un RWD chiar cu cele mai bune anvelope de iarna sigur ca da, dar noi nu la asta ne raportam pe aria Subaru.
P.S. pe toate masinile am seturi complete de roti. (inclusiv cea care nu e pusa in semnatura)
Rebel
Nov 4 2009, 06:17 PM
Da, am vrut sa spun jante de iarna. Sorry.
Pe Jaguar (AWD) si pe BMW (AWD) am numai anvelope all-season si nu am avut probleme. Ca sa nu mai spun ca nu se compara iarna de aici cu cea de acolo.
sorintudosie
Nov 6 2009, 05:41 PM
Am cumparat cauciucuri de iarna Dunlop SJ6, nu le-am montat pentru ca nu am jante.
Stie cineva de unde pot cumpara Jante de otel (am inteles ca ar fi mai bune pt. iarna) sau chiar de aliaj pe 15'' ? Am un Subaru Forester 2.0X model 2005 . Dupa ce o sa fac prima iesire la munte va spun cum se vor comporta.
Mircea104901
Nov 6 2009, 05:50 PM
QUOTE (sorintudosie @ Nov 6 2009, 12:41 PM)
Am cumparat cauciucuri de iarna Dunlop SJ6, nu le-am montat pentru ca nu am jante.
Stie cineva de unde pot cumpara Jante de otel (am inteles ca ar fi mai bune pt. iarna) sau chiar de aliaj pe 15'' ? Am un Subaru Forester 2.0X model 2005 . Dupa ce o sa fac prima iesire la munte va spun cum se vor comporta.
Paradoxal, jantele de otel sunt mai scumpe decat cele de aliaj. Eu unul nu am gasit de tabla decat originale (parca erau peste 500ron/buc atunci), asa ca am luat aliaj pentru iarna, Rial Flair pe 16. La noi am vazut ca sigemo.ro ar fi distribuitor unic. Cand le-am luat eu nu aveau distribuitor unic, si le-am luat din alta parte, dar nu mai tin minte de unde exact.
Zetics
Nov 7 2009, 02:52 PM
Am gasit eu cam la acelasi pret cu Rial-urile anul trecut, jante de tabla pe 15. Eu le-am luat fara facatura si m-au ajuns 230 bucata. N-am facut cine stie ce afacere dar chiar preferam de tabla pentru iarna, in plus m-am saturat de la Accent sa umblu cu doua randuri de piulite, in functie de ce anotimp e afara. Asa am doar piulitele de pe masina si gata.
Nu stiu ce roti are Foresterul tau by default, daca are pe 15 te-ai scos, iei niste Rial-uri pe care pui gumele de vara iar pe tablele originale pui de iarna. Daca ale mele nu erau pe 16, asa as fi facut si eu, insa am renuntat pt ca pe 16 scorurile la gume erau astronomice pt bugetul de anul trecut.
sorintudosie
Nov 8 2009, 08:36 AM
Jantele pe care le am acuma sunt cele cu care am cumpart masina , sunt pe 15'' producatorul fiind japonezii de la ENKEI. O sa iau legarura luni cu cei de la Sigemo . Merci.
FanisA
Nov 13 2009, 05:19 PM
Se aproprie iarna.
Ce recomandati pentru Legacy(jante + cauciucuri)?
sorintudosie
Nov 15 2009, 04:44 PM
Am gasit jante de aliaj OZ MSW , le-am si montat cu cauciucurile Dunloup SJ6, abia astept o iesire la munte pe zapada sa vad cum se comporta. Akuma pe asfalt uscat sunt un pic zgomotoase la viteza mica ,masina se comporta foarte bine, efectiv sta lipita de asfalt. Investitia s-a ridicat la 750 ron/ roata, 3000 Ron in total + montarea 85 Ron .
FanisA
Nov 15 2009, 05:09 PM
Oare se potrivesc pe Legy-ul meu?
QUOTE (sorintudosie @ Nov 15 2009, 04:44 PM)
Am gasit jante de aliaj OZ MSW , le-am si montat cu cauciucurile Dunloup SJ6, abia astept o iesire la munte pe zapada sa vad cum se comporta. Akuma pe asfalt uscat sunt un pic zgomotoase la viteza mica ,masina se comporta foarte bine, efectiv sta lipita de asfalt. Investitia s-a ridicat la 750 ron/ roata, 3000 Ron in total + montarea 85 Ron .
mihai pop
Nov 15 2009, 09:28 PM
QUOTE (sorintudosie @ Nov 15 2009, 04:44 PM)
Am gasit jante de aliaj OZ MSW , le-am si montat cu cauciucurile Dunloup SJ6, abia astept o iesire la munte pe zapada sa vad cum se comporta. Akuma pe asfalt uscat sunt un pic zgomotoase la viteza mica ,masina se comporta foarte bine, efectiv sta lipita de asfalt. Investitia s-a ridicat la 750 ron/ roata, 3000 Ron in total + montarea 85 Ron .
si eu am pus anul asta gume SJ6 si am prins o zapada pe munte. se comporta excelent.
sorintudosie
Nov 16 2009, 08:39 AM
QUOTE (mihai pop @ Nov 15 2009, 09:28 PM)
QUOTE (sorintudosie @ Nov 15 2009, 04:44 PM)
Am gasit jante de aliaj OZ MSW , le-am si montat cu cauciucurile Dunloup SJ6, abia astept o iesire la munte pe zapada sa vad cum se comporta. Akuma pe asfalt uscat sunt un pic zgomotoase la viteza mica ,masina se comporta foarte bine, efectiv sta lipita de asfalt. Investitia s-a ridicat la 750 ron/ roata, 3000 Ron in total + montarea 85 Ron .
si eu am pus anul asta gume SJ6 si am prins o zapada pe munte. se comporta excelent.
Cat de mare era zapada?
Eu vreau sa vad cum se comporta pe zapada mare, nu de 15-20cm unde un Subaru Forester merge fara probleme si cu cauciucurile de vara.
Zetics
Nov 16 2009, 11:32 AM
Daca e zapada d-aia intarita, ramai de caruta in 20cm de nu te vezi si cu Foresterul. Am patit-o eu asta iarna cu tot cu gume de iarna!
mihai pop
Nov 17 2009, 06:13 PM
era cam de o palma, fleshcaita si amestecata cu noroi
GLC120
Dec 20 2009, 12:28 AM
Stiti cumva ce janta mai mica merge la Impreza WRX?
Pneuri originale 205/50R17. Vreo recomandare pentru iarna?
kroko
Dec 20 2009, 12:55 AM
Depinde de anul de fabricatie. La 2006-2007 stock e 215/45/17 sau 205/55/16.
In talon ce scrie ? Ar trebui sa ai trecuta si varianta pe 16 pentru iarna.
sorintudosie
Dec 21 2009, 09:43 AM
Eu sunt foarte multumit de achizitia facuta (cauciucurile Dunloup SJ6), am avut ocazia sa le tot testez zilele trecute pe zapada si gheata (plecari din rampa, franari, acceleratii ,viraje....) au un singut dezavantaj , murdaresc masina destul de rau, dar pe mine nu ma deranjeaza(prefer sa am tractiune si sa curat masina).
mihai pop
Dec 21 2009, 10:45 AM
QUOTE (sorintudosie @ Dec 21 2009, 09:43 AM)
Eu sunt foarte multumit de achizitia facuta (cauciucurile Dunloup SJ6), am avut ocazia sa le tot testez zilele trecute pe zapada si gheata (plecari din rampa, franari, acceleratii ,viraje....) au un singut dezavantaj , murdaresc masina destul de rau, dar pe mine nu ma deranjeaza(prefer sa am tractiune si sa curat masina).
corect, si eu am facut deja 2000km cu ele pe zapada si sunt foarte multumit de raportul pret calitate
GLC120
Dec 21 2009, 11:36 AM
multumesc kroko. E din 2008. Sper sa scrie in talon de pneurile pe 16" desi eu as recomanda chiar pe 15" (195/65) daca intra.
Dimensiunea asta pe 17" (205/50) e foarte ciudata, nu am mai auzit de ea si se gaseste mai greu, implicit scump. Cu siguranta jante+ pneuri pe 16 costa mai putin decat pneurile pe 17".
andrei5130
Dec 22 2009, 12:37 AM
salutare,
eu am luat pentru iarna, convins de lipsa de aderenta la franare pe careoa o au Geolander-urile 900 dupa 38000 km, Continental wintercontact 225/55/17:
http://www.tirerack.com/tires/BigPic.jsp?s...erContact+TS810bugetul de anul acesta nu mi-a permis sa le iau noi asa ca sunt luate la mana 2, cauciucurile mai au 7-8 mm profil si sunt fabricate anul trecut practic asta este a 2-a iarna pentru ele, singurul dezavantaj pe care l-am simtit este latimea pneului 225 fata de 215 care a crescut cu 1% consumul urban fiind mai lat intampina o rezistenta mai mare din partea zapezii si implicit creste forta de frecare, pret de achizitie 1000 ron + transport si alte balari de taxe 81 ron + schimbatul si echilibratul lor 80 ron = 1161 adica mai putin de 2 cauciucuri
astept sa le pun la grea incercare pe Madaras sa vad daca isi merita numele ...
bakero
Jan 3 2010, 05:08 PM
eu merg pe dimensiuni stock iarna adica 215/60R16 cu gume all-season.am pe fata vredesteid quatrac2,gume noi,rulate pana azi max 10k km,iar pe spate vechile geolander g900 stock care mai au cam 5mm de profil,dar merg.pe zapada n-am avut surprize.bine,am mers in oras si a fost ok.la noi cel putin,astia au curatat zapada,se circula bine.
deci merg pe all season.pentru primavara-vara vreau sa incerc altceva,eventual ceva de la pirelli.225/45R17...sa vad ce gasesc.acum stau in dubii daca sa le iau noi,sau sh...fostele de vara au fost sh si le-am rulat cam 25-30k km....si au fost ok....oricum cu gumele e poveste lunga....
mgabi
Jan 14 2010, 11:03 PM
QUOTE (FanisA @ Nov 13 2009, 07:19 PM)
Se aproprie iarna.
Ce recomandati pentru Legacy(jante + cauciucuri)?
Din motive de buget si de graba - masina am luat-o pe 24 dec 2008, pe 28 plecam la munte
- mi-am pastrat jantele de 17 cu care vine si am incaltat-o cu un set de gume Nokian WR. Pot sa spun ca se comporta excelent, anul asta am partie in parcarea de la bloc ca pe la munte n-am ajuns.
Ca si magazin, e pe undeva pe Bd. Palady chiar langa service-ul Subaru. Ca pret, m-au costat 320RON bucata - 215/45/17
kroko
Jan 15 2010, 11:05 AM
Pentru niste gume all season sunt chiar foarte bune. Am avut pe 2 masini si am apreciat mai ales faptul ca sunt silentioase.
mgabi
Jan 15 2010, 04:39 PM
QUOTE (kroko @ Jan 15 2010, 01:05 PM)
Pentru niste gume all season sunt chiar foarte bune. Am avut pe 2 masini si am apreciat mai ales faptul ca sunt silentioase.
Nokian WR sunt chiar de iarna
GLC120
Jan 15 2010, 06:15 PM
Pneuri de iarna Nokian pe 17" la 320 RON e super afacere. Unde e magazinul ?
kroko
Jan 15 2010, 08:50 PM
QUOTE (mgabi @ Jan 15 2010, 04:39 PM)
QUOTE (kroko @ Jan 15 2010, 01:05 PM)
Pentru niste gume all season sunt chiar foarte bune. Am avut pe 2 masini si am apreciat mai ales faptul ca sunt silentioase.
Nokian WR sunt chiar de iarna
Ia vezi ce scrie pe ele ...
SURSA SI
bogcot76
Jan 15 2010, 09:34 PM
Niste Nokianuri de iarna veritabile sunt de la 450-500 roni in sus bucata. (pe 17").
mgabi
Jan 16 2010, 05:42 AM
Sa-nnebunesc si nu alta. Din poza ar reiesi ca sunt all season, la ei pe site nu exista all season si summer nu sunt in nici un caz. Dupa profil seamana ca doua picaturi de apa cu W+ -ul pe care-l au acum.
Pe de alta parte apare la summer tyres la un search cu google ... Analizand poza si din alt unghi vad si simbolurile care apar pe un cauciuc de iarna.
Ma ce sa zic, pentru suedezi or fi chiar gume de vara ...
La cum se comporta as baga mana in foc ca sunt facute pentru iarna, cel putin astea mai blande de la noi. In plus pot sa zic ca n-am evitat nici un namete iarna asta si n-am intampinat nici un fel de rezistenta/dificultati.
Uite ca chiar m-ai bagat la idei si maine o sa ma uit cu mare atentie la ce scrie pe ele.
Oricum ar fi, sa zicem ca personal prefer gumele astea "de vara" de la nokian in fata multor alte variante "de iarna"
PS: la 320 RON le-am luat de la un depozit care este chiar langa service-ul subaru Palady.
bogcot76
Jan 16 2010, 08:06 AM
mgabi
Jan 16 2010, 11:16 AM
Ma, nici la ei nu e foarte clar, la un moment dat pe site zic ca wr g2 inlocuieste modelul wr ... in fine, chiar daca ar fi de vara, nu mai sunt ok la temperaturi peste 15-20C ca sunt prea moi.
bogcot76
Jan 16 2010, 12:56 PM
Oricum, daca sunt numai de iarna la pretul asta e foarte OK. Merita din plin.
pista
Jan 17 2010, 09:12 PM
Discutia asta despre Nokian WR s-a mai purtat undeva pe la inceputul topicului.
E
"Nokian All Weather Plus" adica un "all season" foarte bun si pe timp de iarna chiar daca nu se ridica la nivelul celor speciale de iarna.
" The tyre is designed for year-round use during all seasons. It is a winter tyre that also allows for summer comfortable and safe driving. "Pe OBK am din 2007 si chiar daca pe zapada si gheata sunt sub cauciucurile de iarna pe asfalt uscat/umed si fleasca sunt excelente. Cum a spus si Kroko sunt silentioase. Un alt avantaj important ar fi rezistenta mare la uzura. Eu le tin pe masina perioada octombrie/noiembrie-martie/aprilie.
Eu consider o solutie mai buna la noi pentru iernile din ultimii trei ani sau pentru cei care circula iarna mai mult pe asfalt si nu pe drumuri inzapezite.
Parerea mea.
GLC120
Feb 12 2010, 08:36 PM
zapada se topeste si s-au format sleauri. Rotile pe asfalt dar in rest zapada inghetata de vreo 10 cm.
Parcare laterala la mine in fata. Masina mea din clasa mica intra si iese de n ori pe zi fara probleme.
In ultimele 24 de ore:
musafir Santa Fe nou pneuri de iarna Dunlop, mers ca trenul pe fagas, parcat din 20 de manevre in cele din urma. "da, pentru ca nu am cuplat
diferentialul, vedem la plecare" Apasat LOCK deci blocat diferentialul ala Hyundai, incercat din nou. Si cu fata si cu spatele. Mers ca trenul. Renuntat dupa 3-4 incercari.
Azi au mai incercat doi prieteni. X-Trail cu pneurile stoc all-season care s-au comportat "perfect" pe orice munte de zapada
mers pe fagas ca trenul, renuntat rapid. Al doilea cu laguna all-season foarte bune si astea, tot ca trenul, incercat 5 minute, renuntat. Morala unele ambreiaje sunt mai proaste decat altele
Eu la masina mica am tractiune pe fata si nici macar TC/ESP. Dar pneurile sunt de iarna adevarate, profil adanc si agresiv. Nu sunt scumpe si probabil fac zgomot la 160 km/h. So what? Dar pe orice carosabil alunecos nu au nici o treaba. Le-am luat vara
inainte sa vina masina
. Pretul nu pot sa-l dezvalui, o sa spuneti ca sunt resapate in spatele blocului. E iarna nr. 6 si nu vad urme clare de uzura. Cam 40,000 km.
GLC120
Feb 12 2010, 11:45 PM
QUOTE (sorintudosie @ Feb 12 2010, 11:26 PM)
In cazul prietenului meu cred ca e vorba de neglijenta( lasa ca merge si asa...), el vinde mii de cauciucuri intr-un an si nu se pune problema de bani, acuma a zis ca nu mai pleaca cu duba fara cauciucuri de iarna(s-a speriat destul de bine).
Referitor la duba goala, plecata pe viscol cu pneuri de vara si ajunsa intr-un sant adanc.....
am ideea ciudata ca utilizand pneuri de iarna fac si economie. Pe langa siguranta si confort. Daca as uza niste pneuri de vara si niste pneuri de iarna in acelasi timp si in aceiasi km un alt cetatean ar uza 3-4 seturi de pneuri de vara sau all-season.
pista
Feb 15 2010, 02:29 PM
CITAT(bobita @ Feb 15 2010, 11:20 AM)
Dupa ce am folosit prima data lanturile (pe forester) ieri, desi nu sint convins ca era chiar nevoie, dar eram curios, caci si eu credeam, ca si tine, ca nu ai ce face cu ele pe masinile noastre daca ai cauciucuri bune,pot zice asa: diferenta intre o masina cu cauciucuri de iarna cu lanturi si una cu aceleasi cauciucuri dar fara ele,e fix aceeasi ca intre o masina cu cauciucuri de iarna si aceeasi masina cu cauciucuri de vara.
Pe ce portiune din traseu ai folosit lanturile ?
P.S. Cred ca si eu plecam mai usor de la pensiune daca aveam lanturi montate.
JohnSA
Feb 15 2010, 02:52 PM
La sfaturi si experiente.
Am batut drumurile in lung si-n lat iarna asta cu Vredestein Quatrac3 225/45/R17 . Mai in gluma, mai in serios, sa nu faceti si voi ca mine daca mergeti prin zone cu zapada/gheata. Cauciucurile sunt ok pe zonele civilizate cu minim de interventie din partea administratorilor. Adica nu in Bucuresti, de ex. dar pe A1 A21, M5, etc.
Pe gheata acoperita cu zapada au o usoara tendinta de pierdere a aderentei, factor accelerat si de presiunea care trebuie mentinuta ceva mai ridicata in cauciucurile XL. La iesirea din sleauri de gheata (parcarea laterala descrisa mai sus) ar fi fost mult mai utila partea "de iarna" pe exteriorul anvelopei. A iesit din orice sleau, dar tot am fost atent sa nu alunece lateral peste alte masini parcate.
Daca incerci sa le dezumfli putin, dai de o alta problema legata de talonul prea jos al anvelopei si multimea de gauri din asfaltul patriei. O janta e pe drum sa inlocuiasca victima din dotare.
Deci, alea de iarna sunt de iarna, ca mai am pe Astra Snowtrac2-urile care nu mi-au dat niciodata emotii in 5 ani. Astea all season sunt mai modeste in performante dar nu imposibile.
Si poate ca nu e o teorema, dar la noi /45 pe cauciucurile de iarna e un vis, poate un R16 cu /55 /60 sa fie ceva super fezabil.
cezarm
Feb 24 2010, 09:33 PM
bobita
Feb 25 2010, 07:26 AM
QUOTE (pista @ Feb 15 2010, 02:29 PM)
QUOTE (bobita @ Feb 15 2010, 11:20 AM)
Dupa ce am folosit prima data lanturile (pe forester) ieri, desi nu sint convins ca era chiar nevoie, dar eram curios, caci si eu credeam, ca si tine, ca nu ai ce face cu ele pe masinile noastre daca ai cauciucuri bune,pot zice asa: diferenta intre o masina cu cauciucuri de iarna cu lanturi si una cu aceleasi cauciucuri dar fara ele,e fix aceeasi ca intre o masina cu cauciucuri de iarna si aceeasi masina cu cauciucuri de vara.
Pe ce portiune din traseu ai folosit lanturile ?
P.S. Cred ca si eu plecam mai usor de la pensiune daca aveam lanturi montate.
Acum am vazut intrebarea, nu prea am fost pe la calculator zilele astea.
Am pus lanturile dimineata la pensiune, vazind ce zapada era pe acolo, cu gindul ca o sa-mi fie mai usor.Mi-a fost intr-adevar mai usor,problema e ca la coltul pensiunii zapada avea 2m, da nu se vedea din cauza cetii
Pina la urma le-am folosit pina jos, in Subcetate, dar au fost utile mai ales pina am trecut de pensiuni si am ajuns in padure, ca isi lasasera unii altii masinile aiurea si trebuia sa ocolesc prin zone cu zapada mare.
barboso
Feb 26 2010, 07:48 PM
QUOTE (cezarm @ Feb 24 2010, 09:33 PM)
Ia uitati aici "cauciucuri de iarna"!
Astea ne-ar trebui si noua, la ce drumuri avem !
M A R I A N
Feb 26 2010, 10:41 PM
Cand altii se bucura ca se face cald afara, mie mi se face parul maciuca la gandul ca 4 anvelope de vara imi vor scoate din buzunar vreo 2500 RON.
Cred ca o sa merg pe Uniroyal Rainsport 2, la fel ca la Toyota.
pista
Feb 28 2010, 01:40 AM
Esti multumit cu Uniroyal Rainsport 2 ? Merita cele 4 anvelope ~2300 RON ?
Un set din Nokian Z gasesti la ~1600 RON. Sunt mult mai slabe ?
bogcot76
Feb 28 2010, 08:49 PM
Faza e ca Uniroyal pare nici sa nu fabrice dimensiunea de pe OBK BD. Cel putin eu nu le-am gasit. Dar sunt alte firme mai cu staif la preturi ok.
pista
Feb 28 2010, 09:16 PM
Cauciucuri Uniroyal Rainsport 2 pentru OBK BD:
http://ssl.delti.com/cgi-bin/rshop.pl?deta...&sowigan=SoCe alte firme sunt mai cu staif la preturi ok ?
Urmeaza sa cumpar 4 anvelope de vara.
P.S. dimensiunea pe OBK BD e la fel ca la OBK 2.5i MY07: 215/55 R17.
Zetics
Feb 28 2010, 09:36 PM
In functie de preferinte de cat de "suna bine" vreti sa fie:
Nexen N7000 - 379 leiNokian Z - 422 leiDunlopuri pe la 630-640 bucata (sport 01 si fast response), GoodYear Exellence pe la 600 bucata. Pe 4-roti.ro am vazut si Dunlop SP Sport 230 la 390 lei bucata, dar nu stiu daca cu sau fara TVA.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.