Help - Search - Members - Calendar
Full Version: BMW vs. Mercedes vs. Audi
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
laurentiu
Marius, cand am zis de Peugeot 308 am facut o referire generala la marcile non-premium. La fel de bine puteam sa zic si alte marci. 308 a fost un simplu exemplu. smile.gif
HalbaSus
pai comparam masinile premium cu cele non-premium sau marcile premium germane intre ele ? (asta a fost aluzie subtila ca sunteti off-topic)

Dar nu conteaza, continuam aici si poate facem split mai incolo (eventual cu mutare la combat daca vreti biggrin.gif )

Vad ca intrebarea majora e: ce ofera in plus masinile premium fata de cele non-premium ? Mai putem vorbi de premium la o masina premium entry-level ?

Voi incerca sa raspund prin prisma ogradei proprii, adica C-ul si A3-ul.

A3-ul este o masina premium entry-level din toate punctele de vedere (fata de echiparea standard mai are in plus trapa panoramica, pe care nu am ales-o noi), eu zic ca are tot ce trebuie sa aiba o masina: climatizare, jante pe 17, geamuri si oglinzi electrice... ba mai are in plus si sistem de sonorizare premium (10 incinte inclusiv subwoofer). A3-ul este de altfel una dintre putinele masini premium care vin bine accesorizate in dotarea standard (ma rog, defapt exista si o echipare mai slaba... nu mai stiu cum se numeste, dar aia cred ca nu e selectata de nimeni, diferenta de pret este minima fiind minima fata de o echipare decenta). Partea proasta e ca a costat cat o masina de clasa medie mai ieftina (peugeot 407, passat entry level, etc) sau o compacta non-premium mai dotata. Avand in vedere ca masina a fost luata pentru sotia mea a fost o alegere buna, puterea e arhisuficienta pentru necesitatile ei, scaunele sunt net superioare fata de orice am fi putut lua de banii astia, designul (chestie subiectiva) era superior (mai ales cel interior), materiale de calitate mai buna, etc.

In cazul C-ului treaba devine mult mai simpla, am vrut o masina incapatoare cu minim 200 cp si preferabil tractiune integrala, foarte putine masini indeplineau cerintele iar in segmentul non-premium oferta era aproape inexistenta (subaru legacy 3.0 - dar asta costa cat una premium, passat 3.6 4-motion care costa cam la fel, etc...). Probabil daca C-ul nu ar fi fost la oferta as fi luat altceva (ori un A6 second, ori un passat CC 3.6, eventual A4 2.0 TFSI). Oricum nu prea as fi gasit o masina non-premium care sa corespunda cerintelor.

Concluzii:
Merita o masina premium submotorizata (eu consider ca tot ce are sub 150 cp este submotorizat si ar trebui scos de pe piata): in unele cazuri DA in altele NU. Taica-meu probabil ar considera ca 100 cp sunt suficienti si pentru 2 masini, mie 224 mi se par "acceptabili". Dar daca e sa le comparam o masina premium de 105 cp e mai buna decat una non-premium de 105 cp. De ce ? Poate nu scoate un timp mai bun pe circuit, dar "devil is in the details" adica cea premium va avea scaune mai bune, schimbator mai precis, finisaje mai bune (aka interior mai placut), etc... ori chestiile astea valoreaza cat 20 de senzori de ploaie, lumina, intuneric, etc...

Merita o masina premium puternica si dotata ? Pai... nu prea ai alte optiuni. Deci DA.

Pana la urma totul se rezuma la "ce masina imi permit". Probabil daca nu mi-as fi permis decat o dacie logan as fi fost foarte fericit si cu aia, pana la urma si aia ma duce din punctul A in B fara nicio problema.
laurentiu
CITAT(HalbaSus @ Jun 6 2009, 02:50 PM) *
Concluzii:
Merita o masina premium submotorizata (eu consider ca tot ce are sub 150 cp este submotorizat si ar trebui scos de pe piata): in unele cazuri DA in altele NU. Taica-meu probabil ar considera ca 100 cp sunt suficienti si pentru 2 masini, mie 224 mi se par "acceptabili". Dar daca e sa le comparam o masina premium de 105 cp e mai buna decat una non-premium de 105 cp. De ce ? Poate nu scoate un timp mai bun pe circuit, dar "devil is in the details" adica cea premium va avea scaune mai bune, schimbator mai precis, finisaje mai bune (aka interior mai placut), etc... ori chestiile astea valoreaza cat 20 de senzori de ploaie, lumina, intuneric, etc...

Merita o masina premium puternica si dotata ? Pai... nu prea ai alte optiuni. Deci DA.

Pana la urma totul se rezuma la "ce masina imi permit". Probabil daca nu mi-as fi permis decat o dacie logan as fi fost foarte fericit si cu aia, pana la urma si aia ma duce din punctul A in B fara nicio problema.


Wow! Interesanta parerea ta despre putere blink.gif smile.gif . Oricum daca ai 100 de cai sub capota este absurd sa te gandesti la circuit. Asta daca nu esti cocalar biggrin.gif Oricum pentru un incepator de exemplu,150 de cai eu cred ca sunt cam multi.
Si la faza cu Loganul ai perfecta dreptate. Atunci cand cumperi o masina din banii munciti de tine, esti super incantat si consideri ca ai cea mai buna masina, necontand ca ai in fata un desfacator de sticle de bere sau o stea argintie cu 3 colturi. Desi iti dai seama ca poate nu ai cea mai buna masina, te face sa zambesti atunci cand o conduci. Iar acest lucru eu zic ca conteaza cel mai mult. smile.gif
James Kilowatt
Pai aia care au ales Hyundai Sonata si-ar fi putut permite A3 entry level insa n-au facut-o. Sau ala care a luat Accord si-ar fi permis A4 entry-level. Nu se rezuma totul la asta. smile.gif Fiecare are alte pretentii, fiecare are alti pitici pe creier, fiecare e dispus sa dea banii pe altceva.
laurentiu
CITAT(James Kilowatt @ Jun 6 2009, 04:14 PM) *
Pai aia care au ales Hyundai Sonata si-ar fi putut permite A3 entry level insa n-au facut-o. Sau ala care a luat Accord si-ar fi permis A4 entry-level. Nu se rezuma totul la asta. smile.gif Fiecare are alte pretentii, fiecare are alti pitici pe creier, fiecare e dispus sa dea banii pe altceva.


...fiecare dealer are reprezentantii de vanzari mai bine sau mai putini pregatiti thumbsup.gif (asta in cazul in care nu te prea pricepi la masini nu esti foarte hotarat ce vrei sa cumperi)
AZAZEL
a3-ul este singurul din gama audi ce in romania vine in 3 nivele de ehipare. cel de baza este super saracacios si bineinteles ca cel de top este mai accesorizat.
in schimb, a6-le dar mai ales a4-le vin destul de chele.
pt niste dotari decente, cand am avut a4-le bifasem optionale de 6000 euro ddp.
mariusdruta
Daca tot a alunecat spre extreme discutia, nu stiu ce super echipare si jante are o kia, dar mie jantele astea stock (primele pe 19, celelalte pe 20) mi se par destul de ok smile.gif Chiar daca intre timp au schimbat deja modelul.
HalbaSus
QUOTE (James Kilowatt @ Jun 6 2009, 10:14 PM) *
Pai aia care au ales Hyundai Sonata si-ar fi putut permite A3 entry level insa n-au facut-o. Sau ala care a luat Accord si-ar fi permis A4 entry-level. Nu se rezuma totul la asta. smile.gif Fiecare are alte pretentii, fiecare are alti pitici pe creier, fiecare e dispus sa dea banii pe altceva.


Si piticii au intotdeauna dreptate ! Pentru unii conteaza spatiul, pentru altii puterea, pentru altii designul... Iar discutia premium vs non-premium se poate reduce la pitici... si numarul acestora.
James Kilowatt
QUOTE (HalbaSus @ Jun 7 2009, 10:49 AM) *
Pentru unii conteaza spatiul, pentru altii puterea, pentru altii designul...


...fiabilitatea, siguranta, confortul, gadgeturile, economia, ecologia, imaginea... si lista de pasarele poate continua smile.gif Unii au un fetis cu jantele, altii cu senzorii...

Fiecare constructor are probabil un studiu de marketing si stie in ce nisa de piata sa intre. Stie ce sa ceara celor care se ocupa de conceptie, sau productie ca sa isi faca vanzarile si profitul. Si pe ce sa axeze publicitatea. Si in principiu merge, pe lumea asta exista si Bentley si Tata...
T u d o r
QUOTE (mariusdruta @ Jun 7 2009, 02:56 PM) *
Daca tot a alunecat spre extreme discutia, nu stiu ce super echipare si jante are o kia, dar mie jantele astea stock (primele pe 19, celelalte pe 20) mi se par destul de ok smile.gif Chiar daca intre timp au schimbat deja modelul.


Nu pot sa nu-ti dau dreptate. smile.gif Totusi, jantele astea sunt AMG puse stock pe un AMG. Echiparile entry level nu prea vad chestii de-astea fine in serie, trebuie sa scoti banu' din buzunar si George poate sa-ti dea niste preturi pentru ele. Cam ca un Logan mai binisor echipat. biggrin.gif
mariusdruta
Sunt la curent cu pretul si oricum nu le-as pune pe altceva decat pe un AMG. Am spus mai devreme care este parerea mea despre clasa premium (aici ma refer la marcile din titlu), care nu reprezinta un seria 3 entrylevel, achizitionat eventual second dupa cum nu reprezinta nici numai AMG-urile din imagine. Ci reprezinta de obicei alegerea fireasca a unei clase sociale, din pacate (pentru toata lumea as zice) slab reprezentate in Romania.
ozz86651
Clasa premium e alegerea "fireasca" a unei clase sociale numa poate la manelisti... Eu nu stiu nici o clasa care are ca alegere fireasca clasa premium. Aia bogati tare cumpara luxury, aia da, e alegere fireasca. Aia mai putini bogati sint insa in toate clasele. BMW, Merc, Audi sint cumparate si de pustanul care a absolvit scoala si are o meserie oarecare (de programator sa zicem, sau ceva la fel de banal) a dat de salariu si s-a gindit sa sa sarbatoreasca cu o masina dar si de ala care face 10 milioane pe an.
Sint niste cartiere pe aici unde o casa e 50 de milioane in medie. E plin de masini banale si accesibile: de la Mini la Passat, de la seria 3 la Beetle, de la A4 la Ford Explorer, Acura, Lexus IS, Smart (Smart is the new rage, si nu-i de oameni saraci ca are preturi ridicole) etc. Sint si citeva masini mai rasarite, dar nu sint un procent foarte mare. Sint O MULTIME de masini nepremium, SUvuri de multe ori dar si masini normale. Cred ca vezi mai multe masini premium in anumite cartiere bucurestene. Numai ca ghici care are mai multi bani, si la cine pica firescul ala.
Deci nici premiumul nu se adreseaza unei clase clare, nici cei cu anumite venituri nu-si cumpara masini premium. Imiplicatia nu tine in nici un sens.
HalbaSus
mini, beetle si smart sunt masini care nu tin de clasa sociala, adica poti sa ai o masina din asta si sa fii student sau milionar. Vorbim de masini "normale". Da, poti sa ai si masini non-premium si sa fii putred de bogat (cum zicea si JK, poti sa mergi cu megane-ul pana la yacht), in plus mai sunt cei care nu au absolut nicio pasiune pt masini (era si pe la noi un tip pe care l-au aratat la tv, era milionar in euro si avea un logan (si ala cumparat cu putin timp in urma, inaintea nu avea masina deloc)), daaaar, in europa, sa ai o pasiune cat de mica pentru masini si ai un venit peste medie nu prea ai cum sa alegi o masina non-premium. Adica e normal ca vrei peste 200 cp... p-aici nu prea poti lua nimic non-premium cu asemenea putere... poate niste SUV-uri, deci sa zici ca premiumul este alegerea fireasca in europa cel putin, nu e o greseala.

P.S: Chiar, cate masini de clasa medie de peste 200 cp sunt disponbile pe piata europeana ? Este un passat de 3.6... si... mhm.... subaru legacy 3.0... si... mhm... stiu ca pe vremuri erau disponibile mondeo ST si mazda 6 MPS dar la variantele actuale nu stiu daca mai sunt disponibile.
mariusdruta
@ozz
Intamplator, nu toti ne raportam la continentul nord american. Asa ca ori poti sa accepti ca exista o cultura vest europeana (din fericire inca) diferita in anumite domenii de cea americana sau poti s-o tragi inainte cu SUV-uri, infinity si cartierele cu case mari unde vezi tu oameni bogati.

"Cultura" specific romaneasca o cunoastem toti de aici, eu cel putin nu am uitat-o si nici nu as putea, cata vreme mai citesc din cand in cand forumul asta. Doar ca eu as aspira spre o evolutie catre ceva cu anumite parti, cel putin, mai bune.

P.S. ce nu stii poti oricand sa inveti sau sa descoperi.
James Kilowatt
@mariusdruta
Intamplator, o parte relativ insemnata de consumatori de masini premium din €uropa occidentala reprezinta o clasa sociala pe care nu am dori sa o vedem generalizata.
In plus, nici viceversa nu e adevarata, nu toata lumea bine situata financiar simte nevoia sa se exprime prin masina.


Insa discutia devine offtopic...
mariusdruta
Eu nu am incercat sa generalizez, din contra, iar discutia a degenerat. Halba Sus a explicat mult mai simplu, ca sa inteleaga toata lumea.
Bine, daca tocmai sarbatoresti ca PS-ul e acolo si inca vegheaza, normal ca zici "piei satana" numai cand auzi "premium" smile.gif
ozz86651
QUOTE
Asa ca ori poti sa accepti ca exista o cultura vest europeana (din fericire inca) diferita in anumite domenii de cea americana sau poti s-o tragi inainte cu SUV-uri, infinity si cartierele cu case mari unde vezi tu oameni bogati.


Eu cred ca ai uitat tu ce e aia cultura vest europeana. Nu toti vest europenii sint italieni. O buna parte a europei are cultura protestanta, ceea ce ii face mai putin dispusi spre epatare. Si mai dispusi spre modestie, sau zgircenie, cum vrei sa-i zici. Tarile nordice, tarile de jos etc sint pline de oameni care au o groaza de bani si nu se vede pe ei deloc. Seful de la Ikea mergea cu un Volvo de cind lumea. Daca cauti putin o sa gasesti multi ca el mai ales intre oamenii nu bogati, dar suficient de instariti sa-si permita usor o masina premium.
Naturalul ala poate e asa doar prin Germania pur si simplu din cauza ca astia fac mai toate masinile premium ale lumii... dar si pentru ei s-a inventat minunatia de masina premium cu motor dizel, eventual de 100CP. biggrin.gif

Eu am spus ca masina premium nu e o alegere naturala pentru vreo clasa d-asta cu singe albastru din 2 motive: 1. ca daca nu te intereseaza ce ofera premium, sau ti se pare scump, nu dai banii chiar daca ai o groaza. In nici un caz nu-i dai din obligatie, sau ca te ride prietenii, sau ca sa faca clabuci vecinul. 2. aia care vor iamgine vor trebui sa o imparta cu o multime de muritori de rind si slujbasi care isi permit aceleasi masini fara prea mari probleme. Sau cu aia din povestea lui JK care exista in toate tarile.
James Kilowatt
Cum discutia s-a dus in offtopic si la offtopic, am sters ultimile replici (inclusiv ale subsemnatului) care n-aveau legatura nici macar cu offtopicul.
Cele ramase ar putea fi alipite unui topic mai potrivit. smile.gif
AZAZEL
http://www.autozeitung.de/node/380473/tabelle
mike.omega
Pe la 1900 cand Daymler facea masini Auto Union ce facea? smile.gif
AZAZEL
the S4 Avant played cat and mouse with the 335i xDrive, Insignia OPC Sports Tourer and Passat R36 Variant on the Sachsenring... it was the most expensive in that compare but according to the testdrivers it drove in a own class...4 seconds quicker around the Sachsenring than the 335i xDrive destroyed BMW´s sporty touch.... the tester summary... it is worth every single Cent..
Rebel
Si tu te-ai gandit sa prezinti pe un forum parerea unui forumist pe nume Georg? confused.gif

http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...b779&page=1

Unde-i linkul oficial?

Anyway, in linkul cu pricina timpul masinii tale (Audi S4) este Sachsenring 1:43.83
BMW 335Xi timpul este Sachsenring 1:43:77

Uite aici unde chiar scrie "faster than Audi S4" thumbsup.gif
http://www.fastestlaps.com/index.php?page_...6306&page=3

Asta ca sa nu mai zic ca 335Xi nici nu a fost conceput pentru liga S4. De ce nu compari S4 cu omologul sau de la BMW?
Deci a luat-o in freza de la 335Xi? rolleyes.gif
Rebel
Revin, acum am vazut ca era trimitere catre M5.. WTF?
Anyway, nu gasesc timpii pentru Sachsenring la 335Xi. Tu unde naiba ai vazut in afara de parerea lui Georg?
Diesel
E destul de limpede: http://www.fastestlaps.com/track55.html
18. Audi S4 Avant (B8) 1:43.83 ´09 333 / 1819 Sportscars
23. Ford Focus RS Mk. II 1:45.00 ´09 305 / 1467 Sportscars
29. Opel Insignia OPC Sports Tourer 1:47.52 ´09 325 / 1880 Sportscars
30. BMW 335i xDrive Touring 1:47.57 ´09 306 / 1767 Sportscars
31. Ford Focus ST 1:47.98 ´05 225 / 1392 Sportscars
35. VW Golf GTI Mk. VI 1:48.65 ´09 211 / 1318 Sportscars
36. Mini Cooper S (Mk II) 1:49.17 ´06 174 / 1206 Sportscars
37. Seat Leon Cupra 1:49.36 ´06 241 / 1420 Sportscars
39. BMW 335i Touring 1:49.71 ´06 306 / 1615 sportscars

Eu ma intreb de ce a fost mai lent 335i Touring cand are 150kg mai putin decat 335xi. Pe vremea aia nu invatasera circuitul jurnalistii?
AZAZEL
s-a testat s4 impotriva lui 335xi , insignia opc si passatul ala vr6.

rebel, amandoi stim ca s4 este omologul lui 335(x)i iar rs4 omologul lui m3 insa va mai trece aproape un an pana va aparea urmatoare generatie de rs4.

linkul oficial este acesta:
http://www.autobild.de/artikel/vier-sportl...ich_995488.html

scuze de parerea lui georg. am crezut ca este luata de pe site-ul oficial al testului si a fost tradusa.
se poate folosi google translate pt articolul din germana.
simpson
Cred ca la acest test mai mult decat la alte comparative e destul de clar pt un om rational ca miimile de secunda nu au cum sa insemne ca o masina e mai potrivita ca alta pt folosinta zilnica. Nu mergem pe circuite de concurs, mergem pe strazi iar masinile le platim cu bani. Caci daca ne-am lua dupa timpii pe circuit ar insemna sa alegem o Astra OPC in detrimentul unui 335... Dar o masina nu se alege asa.... In primul rand conteaza cati bani dam pe miimea aceea de secunda in plus. Nu cati CP pe tona are...ci cati Euro pe secunda.... Si nu in ultimul rand conteaza ce pasiune starneste masina aceea in noi. Nu stiu ce pasiuni starneste Passat VR36,dar BMW sigur nu lasa pe nimeni rece. Audi are un design care nu te poate lasa indiferent, iar Insignia poate avea atuuri de alta natura. (Pret,dotari). La fel, unii pot prefera turbo, biturbo, aspirat sau compresor. Important e ca avem varietate si avem de unde alege modele diferite dar cu performante similare.
Diesel
Limitele masinii le explorezi pe circuit, nu pe sosea. Daca le explorezi pe sosea, ajungi in sant, sau mai rau. Chiar daca planuiesti sa conduci toata viata in mod legal pe strada, esti avantajat de o masina mai rapida pe circuit pentru ca vei avea o marja mai mare de control in orice situatie imprevizibila.

Ilustrez cu un caz concret, in aprilie, pe drumul spre circuit aveam impresia ca Tudor cu Accord-ul aborda virajele cu 10-20kmh mai mult decat imi imaginam eu ca se pot aborda in mod decent, fara sa fortezi masina. Am omis din apreciere faptul ca el are o masina superioara din punctul de vedere al tinutei de drum (si nu numai, dar nu e important). Apoi pe circuit m-a si depasit, fiind cu 1-2 secunde mai rapid, ca sa fie clara diferenta smile.gif

Noi vorbim insa de masini de clasa similare, cu puteri apropiate si rapoarte de putere/greutate apropiate. Ambele sunt premium, ambele beneficiaza de dotari avansate, la preturi similare. In ciuda specificatiilor similare, BMW pierde aproape 4 secunde fata de Audi pe un circuit care nu favorizeaza motoarele puternice. D-aia am inclus in lista Mini Cooper S cu puterea pe jumatate fata de S4.

Eu cred ca ori e o problema cu modelul testat, ori au fost "viciate" rezultatele, din motive intentionate sau nu.
T u d o r
Cred ca in condusul de zi cu zi cel mai important este feelingul pe care ti-l da masina, senzatia de siguranta. Limita in care masina ti se pare safe si controlabila poate diferi foarte mult de limita efectiva a controlului. Prin AM&S din luna asta sau aialalta era un test cu Focus RS, Cayman si STI, toate cu ~300 cai dar tractiuni diferite. RS-ul pe uscat a batut STI dar chiar si tipii aia care au scris (copiat) review-ul din editia germana au spus ca STI e muuuult mai controlabil de catre un sofer ca noi. Pentru un pilot poate RS sa fie mai bun dar ma indoiesc sincer ca unul dintre noi ar bate STI-ul pe circuit, ambele manuite de amatori.
Diesel
Cand compari mere cu pere, normal ca ies concluzii d-astea.

Dar niste jurnalisti nemti au comparat doua break-uri nemtesti premium, cu 4 roti motrice fiecare, cu peste 300 de cai nemtesti fiecare si au iesit niste rezultate de parca ar fi comparat mere cu pere. Daca era o diferenta de mai putin de o secunda, hai doua, nu comentam nimic.
AZAZEL
s-ar parea ca diferenta este facuta de diferentialul activ spate cu care este posibil ca S4 sa fie dotat.
in acel test s-a testat si insigna opc masina ce are tot peste 300cp si l-a invins pe 335xi cu extrem de putin insa a facut-o. si insignia are acel diferential activ spate. fara el probabil nu s-ar fi apropiat de 335xi ca timp pe circuit.
passat vr6 a fost testat tot atunci si el neavand nici de unele a iesit ultimul.
bmw are ceva similar doar pe m3(lsd) -bavaria sa ma corecteze.

nu e nici un truc. se pare ca atat de mare este diferenta intre un S4 si un 335xi pe un circuit f virajat.
Legionaru'
Azazel, sunt timpi de circuit.
Fa rost de Audi S4 si de BMW 335xi.Iei tu Audi si eu BMW si iti trag bataita pe ce traseu vrei tu. Asta am spus-o pentru ca m-am enervat, sper sa intelegeti ca nu ma dau mare sofer.Dar inversunarea unora in a sustine o singura marca ma face sa sick.gif
DORU
In conditii reale, cu soferi comuni, diferentele dintre masinile in discutie sunt date de cat de bine stie fiecare sofer sa struneasca bolidul sau...
Personal, cred ca daca ma pun la volanul unui S4 acum, fac manevre mai slabe decat pe propria masina. Cam asa trebuie sa ganditi si voi ca se intampla pe drumurile publice. Personal apreciez BMW ca brand dintre cele 3 din versus, insa nu mi-as lua nici una daca as avea banii - am alta optiune !
AZAZEL
legionare, eu am vreo 7 marci preferate si de la fiecare prefer doar anumite modele.
asta stii tu ca mie imi place doar marca x.
Rebel
QUOTE (Mircea104901 @ Nov 6 2009, 02:11 PM) *
Daca e sa facem un poll Confort BMW vs. Mercedes, clar BMW ar pierde. Si asta din faptul ca, confortul inseamna mult mai mult decat scaune bine desenate. Se stie ca BMW este un "driver's car", orientata clar spre sportivitate, cu feedback din toate partile catre sofer. Ceea ce Merc-ul nu ofera, ci chiar izoleaza cat de mult soferul fata de trenul de rulare. De aici nota de confort mult sporita a Merc-ului. Nu spune nimeni ca BMW nu este confortabil, dar fata de Mercedes e in spate.
Si, la confort, intra si ergonomia (amplasarea tuturor comenzilor, accesarea lor), care, la ultimele modele, din cauza design-ului, este iar in urma Merc-ului.
Sa dam Cezarului ce-i al Cezarului: BMW e o masina premium, orientata spre sportivitate, fiind conceputa sa aduca satisfactie in primul rand soferului. Mercedes-ul e o masina premium orientata mult spre confort, ergonomie si siguranta.
Parerea mea (am condus cateva modele, si pasager in altele, si mi-am format opinia asta - sa nu fiu acuzat ca vorbesc din "citite"). Haudi incearca sa le faca pe amandoua la un loc, dar nu-i iese. Si la preturi de ametesti.


OK, am adus textul lui Mircea dintr-un alt thread ca sa nu poluam topicul omului.

Mircea, te rog sa imi dai voie sa te contrazic in ceea ce priveste declaratia de mai sus.
Sa le luam pe rand:
QUOTE (Mircea104901 @ Nov 6 2009, 02:11 PM) *
Nu spune nimeni ca BMW nu este confortabil, dar fata de Mercedes e in spate.


Exista o baza temeinica la aceasta declaratie? Pai ia sa vedem. In conformitate cu definitia termenului de confort trebuie sa facem referire catre dimensiunile masinii implicit spatiul interior, materiale folosite (nu stiu daca are rost sa taiem firul in patri aici, cred ca suntem unanim de acord ca ambii folosesc materiale superioare), gadgeturi ce contribuie la confort si binenteles ergonomia pe care o mentionai.

Iata un tabel comparativ intre 7 series si noul S Klasse:

Model Year 2009 2010
Model 7-Series S-Class
Body 4dr Sedan, ext. 4dr Sedan, ext.
Wheelbase 126.4 124.6
Length 205.3 206.5
Width 74.9 73.7
Height 58.7 58.0
Curb Weight 4640 4455
Fuel Capacity 21.7 23.8
R1 Headroom 40.8 37.8
R1 Shoulder Room 59.2 59.1
R1 Hip Room 59.9
R1 Legroom 41.2 41.9
R2 Headroom 38.9 38.5
R2 Shoulder Room 57.6 58.7
R2 Hip Room 59.4
R2 Legroom 44.3 42.3
Cargo Volume 17.7 16.4


Deci sunt foarte comparabile, la anumite dimensiuni BMW este peste Mercedes in special la 1st Row Headroom, 2nd Row legroom (2 inch mai mult spatiu), cargo volume. dar, eu le vad foarte comparabile si in nici un caz BMW ca fiind "in spatele Mercedesului".

QUOTE (Mircea104901 @ Nov 6 2009, 02:11 PM) *
Si, la confort, intra si ergonomia (amplasarea tuturor comenzilor, accesarea lor), care, la ultimele modele, din cauza design-ului, este iar in urma Merc-ului.

Daca am defini popular ergonomia ca fiind posibilitatea de a accesa diferitele functii ce ne sunt puse la dispozitie atunci am vedea ca iarasi nu exista acea discrepanta pe care Mircea o invoca. Ba din contra as putea spune, daca le-ati condus pe amandoua (eu le-am condus) atunci ar fi imposibil sa nu "dam Cezarului ce-ia al Cezarului" -ca sa folosesc expresia lui Mircea- si sa acordati o nota superioara lui BMW. De ce? Bordul BMW este orientat catre sofer (inca un element menit sa aduca placere soferului si sa confirme ca BMW construieste masini pentru sofer) in timp ce bordul Mercedes este echilibrat si perfect balansat intre sofer si pasager. Nu intamplator BMW a revenit la bordul orientat si a renuntat la cel "echilibrat".

Iata si pozele:
Click to view attachment
Click to view attachment

Iata cateva imagini cu noua serie 7:

Click to view attachment
Click to view attachment
Click to view attachment

Si un ARTICOL pentru cine doreste sa vada ce fel de gadgeturi pot fi gasite la bord. Head-up display, Night vision, Lane Departure Warning, sunt doar cateva dintre ele.
T u d o r
Rebel, cred ca Mircea si Chevy s-au referit in principal la confortul la rulare, nu la interior. Daca sustinem cu totii ca BMW e o masina sportiva prin definitie, confortul la drum e clar ca nu poate fi la fel cu al unei masini orientata catre confort. smile.gif Nu se poate si frumoasa si devreme acasa.
Rebel
QUOTE (Mircea104901 @ Nov 6 2009, 01:11 PM) *
....
Si, la confort, intra si ergonomia (amplasarea tuturor comenzilor, accesarea lor), care, la ultimele modele, din cauza design-ului, este iar in urma Merc-ului.
...Mercedes-ul e o masina premium orientata mult spre confort, ergonomie si siguranta.


Sper ca am lamurit-o cu textul de mai sus.



Ca sa nu mai zic si de mentiunea privind siguranta... Sau o fi si aici in urma. whistling.gif

Fara nici o urma de rautate, incep sa constat ca cei implicati in discutia respectiva nu au facut cunostinta cu 7 series.
7 Series este inca un BMW dar nu poate fi comparat cu 335i sau 540I. 7 Series are o destinatie iar masina este cu totul alta. daca s-ar cunoaste lucrurile astea, nu s-ar insista pe trasaturi generale BMW si nu s-ar face referire catre sasiu mai ales cand sasiul lui 7 este TOTAL diferit ca si conceptie. 7 Series este SI EL orientat catre Confort, Ergonomie si Siguranta.

Mircea104901
Rebel, tu faci ce faci si tot acolo ajungi. BMW nu inseamna numai seria 7. Daca ar fi fost asa, erau de mult falimentari. Compara caracteristicile generale ale marcii, pedigree-ul ei, si nu vei ajunge la concluzia ca BMW=confort (adica ca a fost construita special pentru confort.). Am zis ca este confortabila, dar comparata cu Merc-ul... Din punctul meu de vedere asa ramane, indiferent ce vei spune tu. Daca BMW va schimba optica si va face altfel masinile, mi-o voi schimba si eu.
BMW= driver's car, si pt cine apreciaza sa conduca si rafinamentul, daca se suie in BMW, devine fan. De-aia cred ca BMW nu va schimba optica. Pentru ca au un drum bine definit, si sunt foarte apreciati pentru ceea ce fac.
Otto73
Pai daca vb. la general nici Benzul nu e confortabil la Aklasse, B klasse. Eu unul nu cred ca putem vorbi ca un constructor e mai bun de cat celalalt.(strict vb. de acest versus)
BMW, Mercedes, Audi sunt constructori care fac masini aproape la fel din toate punctele de vedere, confort, sportivitate, dinamica, calitate.
OFF TOPIC Eu la confort prefer oricand un Escalade.
ozz86651
Ba masinile sint echivalente ca suma a caracteristicilor dar FOARTE deosebite. Cum dracu sa pui un BMW linga un Merc? Un m linga un amg? ciune s-a urcat in ele si le-a condus nu va spune in veci ca-s echivalente, sint extraordinar de diferite, pentru segmente diferite.
G e o r g e
a si b sunt confortabile si incapatoare si cu un caracter rutier foarte bun. trebuie sa ne raportam la clasa lor , nu putem compara un b cu un e.

m si amg ... prea lunga discutia , dar amandoua masinile sunt deosebite iar diferentele sunt facute doar de piloti pe circuit. pe strada intre 2 soferi normali nu exista vreo diferenta. si nu sunt radical opuse cum zice ozz. luati modelele actuale , sedanurile (ca c ul nu face c coupe) si vedeti si voi.

pana una alta ne certam aiurea , sa ne aflam in tramvai.
AZAZEL
intamplator in acest weekend conduc un mercedes A klasse.

ce pot sa spun despre acesta masina? e penala.
habar nu am cat costa, insa nu inteleg cum un om normal si-ar cumpara o astfel de masina.
la 75.000km, masina aia scartaia din toate incheieturile, haionul trancanea, pielea de pe schimbator era rupta.
antifonarea masinii incomparabil mai proasta ca la un clio, fiesta samd.
motor 180cdi extrem de zgomotos, articulatiile zgomotoase, pozitia la volan proasta, consum mare(9%), plastic prost , centuri distruse ce nu intra la locul lor atunci cand le scoti de pe tine samd.
aceasta masina nu are nimic in comun cu ceea ce se numeste premium, poate doar pretul. nu are rost sa insist, dar intre un ford fiesta sau un polo si mercedes A , prefer pe primele doua. focusul meu care probabil este comparabil la pret cu mercedces A este de 10 ori mai masina ca acest amarat.

nu stiu cum or fi celelalte mercedesuri, insa clasa A este distrusa rau.

pai cel mai ieftin audi sau cel mai ieftin bmw se compara cu mercedes A ?

seria 1 si a3 chiar sunt masini.
Rebel
ozz, noi vorbeam de 7 series si S Klasse. Amandoua au acelasi target: masina executive.
Amandoua sunt mari confortabile si superluxury, nu vad diferentele dintre ele asa cum se mentiona mai sus.
AZAZEL
In the month under review, sales of BMW brand automobiles rose to 90,383 units (prev. yr. 81,386 / +11.1%). A total of 963,712 (prev. yr. 1,104,983 / -12.8%) BMW vehicles were sold in the year to the end of November. Almost all BMW model series made gains.


In November AUDI AG delivered around 82,750 cars to customers ? 8.9 percent more than in the preceding month (2008: 75,965). Between January and November Audi sold some 870,600 cars worldwide (2008: 920,689). The distance behind the record year of 2008 thus shrunk to 5.4 percent

Stuttgart ? Mercedes-Benz posted a strong increase in sales in November, and was the premium brand achieving the highest growth rate worldwide. Last month, 88,600 vehicles were delivered to customers, a 19 percent increase (November 2008: 74,400). Jan.-November 2009 - 914,700.
% change -11,6%.

se strange clasamentul.
cu lansarile lui a8 , a1 in primavara si a7 in august, in principiu audi depaseste mercedes la vanzari in 2010.
audi s-a apropiat cu 65.000 de bucati in acest an de mercedes si cu 92.000 de bmw care este suficient de detasat astfel incat sa nu poata fi depasit mai devreme de 2011 daca se pastreaza trendul.
pmhoria
Nu stiu unde sa scriu asta....dar azi in Tm la Metro zapada din parcare nu era curatata (evident) era un client cu un BMW seria 3 cu cauciucuri de iarna care nu a putut efectiv sa intre in locul de paracre cu fata. Avea de urcat un mic prag de zapada putin batatorita de vre-o 5 cm sa zic..max 10.. si nu a putut intra in locul de parcare..patina saracu in gol. Proprietarul, om istet s-a enervat si a parcat in acelasi loc dar cu spatele. Efectiv nu mi-a venit sa cred ca la parcarea cu spatele a intrat asa de usor.
Modelul era dupa 2005 si sigur avea macar ASR (ASR-ul la mine la golf m-a ajutat f mult in niste intersectii inghetate zilele astea).
Acest comportament mi-a fost relatat de un coleg cu seria 5 (model 2007). A patit acelasi lucru pe o panta in Austria unde nu era dezapezit mai deloc si zapada tasata. A incercat cu ASR/ESP on si off pur si simplu nu a mers deloc pana nu a pus lanturile. Treceau masinile pe langa ei si ....el inghitea in sec si patina de zor. Omul nu e la prima masina si are experienta (pt a evita eventualele intrebari ulterioare).
Nu stiu cum e la restul din versusul asta dar comportamentul asta nu mi se pare acceptabil, avand invedere suma de bani data pe masina.
HalbaSus
Probabil si la mercedesurile cu tractiune spate face la fel... desi ma mira faptul ca o masina cu tractiune spate poate sa urce mai greu o panta decat una cu tractiune fata... de derapat e altceva, e vorba de faptul ca RWD va supravira iar supravirarea e considerata mai periculoasa (si in mod clar mai spectaculoasa), dar la urcare mi se pare ciudat sa fie avantajat in vre-un fel tractiunea fata.
James Kilowatt
A nins si in Belgia, si aici tot nepregatiti sunt. Dezapezire nu prea se face, se imprastie doar sare. Ieri am facut un dus-intors de 60km si am dat si de tronsoane de autostrada nedezapezite, sau pe care brusc din 3 benzi raman doua curate... in fine....

Am vazut si eu pe aici surprinzator de multe masini de masini premium made in germany cu probleme sa urce o panta obosita. Bag mana in foc ca aveau cauciucuri de vara, conduse de piloti care cheltuie mii de euro pe gadgeturi electronice insa se zgarcesc la cateva sute niste pneuri...
Pe de alta parte, ma intreb si alta chestie: oare cutiile automate nu sunt un handicap in asemenea conditii? Nu am incercat vreodata, insa ma intreb daca totusi in conditii de aderenta (foarte) slaba nu e mai interesanta o manuala, la care sa poti tortura ambreiajul in asa fel incat sa nu rupi aderenta. Cand nu poti decat sa o pui pe "D" si sa accelerezi e f simplu sa invarti rotile in gol. Ma intreb daca nu e si asta o parte a explicatiei pt care unele masini cu pretentii au probleme pe zapada, pe langa tractiunea spate. (care nu cred ca poate fi un handicap atat de mare decat la distributii de mase f dezechilibrate cum ar fi rasnita mea, nu la distributie de mase gen bmw..)
HalbaSus
QUOTE
Pe de alta parte, ma intreb si alta chestie: oare cutiile automate nu sunt un handicap in asemenea conditii? Nu am incercat vreodata, insa ma intreb daca totusi in conditii de aderenta (foarte) slaba nu e mai interesanta o manuala, la care sa poti tortura ambreiajul in asa fel incat sa nu rupi aderenta.


Nu. E adevarat ca nu am incercat niciodata sa conduc o masina cu tractiune spate+automata pe zapada dar in principiu daca masina e echipata corespunzator atunci cutia automata E BUNA PE ZAPADA, chiar mai buna decat cea manuala ar zice specialistii. Cel putin asa am vazut eu intr-o emisiune in care unii specializati in mersul off-road pe zapada si gheata alegeau automate. Motivul (din cate am inteles) e ca exista riscuri mici ca la schimbul de viteze sa rupi aderenta intrucat cu o automata poti accelera mai "constant".

E adevarat ca eu sunt oarecum "biased" ca automata mea are awd si cauciucuri de iarna, dar chiar mi se pare foarte usor sa pornesti/urci pante etc... dar nici pe George nu l-am auzit sa se planga de automata lui... si a lui pe langa tractiune spate mai are si multe "cupluri" care vin buluc de la turatii mici... exact ce nu vrei pe zapada.

P.S: cand aveam manuala FWD nu m-a ajutat niciodata ambreajul sau ASR-ul pentru urcarea pantelor... solutia mea pentru a urca pante abrubte inzapezite a fost: ASR-OFF + acceleratia la podea,

Rebel
Eu stau in varful unui deal foarte inalt iar strada mea este in panta. Toate masinile sunt automate (mai putin un RWD cu manumatic) si am si FWD si AWD. Cu exceptia uneia toate celelalte folosesc si iarna all-season tires. Nu am avut nici o problema iar acum cateva saptamani am avut peste 40cm zapada intr-o singura zi iar dezapezitul a lasat mult de dorit. Deocamdata nu mai conduc RWD iarna dar am condus si nu am avut probleme prea mari; mai derapa sau mai patinam dar ieseam din situatie. Intr-adevar, mergeam mai precaut cu RWD.
Depinde si ce cauciucuri ai, si cum este distribuita greutatea (mai ales la RWD), si cine o conduce...
ozz86651
QUOTE
Pe de alta parte, ma intreb si alta chestie: oare cutiile automate nu sunt un handicap in asemenea conditii?


Da si nu. Din experienta mea e greu de facut "balans" la automate ca sa iesi din locul de parcare si cuplul e mai greu de dozat catre roti la plecari de pe loc. Pe de alta parte o data pornit de pe loc daca concuci automata "activ" (adica ca o manuala) e chiar un avataj faptul pa putere respectiv frima d emotor se transmit prin cinvertorul de cuplu care e mai "moale". Problema e ca soferii de automate tind sa fie mai slabi ca cei de manuale si mai putin dispusi sa puna mina pe maneta aia.

QUOTE
..dar azi in Tm la Metro zapada din parcare nu era curatata (evident) era un client cu un BMW seria 3 cu cauciucuri de iarna care nu a putut efectiv sa intre in locul de paracre cu fata.


La cum vad eu, singura diferenta in RWD si AWD la intrat in parcare si in general la mers cu viteza mica vine din echilibrarea masinilor. Astea RWD sint mai aproape de 50-50 deci au greutate mai mica pe puntea motoare in timp ce la FWD e mai multa greutate pe fata. Pe zapada (si pe ploaie) e bine sa fii greu. Probabil ca bmwul respectiv avea probleme si de la cuplul mare, cauciucurile late s ambreiajul mai rigid si greu de modulat.

De exemplu la mine intre Mazda si Honda, daca e zapada prefer Honda oricind. Putere mai mica, cuplul mai mic si cauciucurile mai inguste plus ambreiajul mult mai "moale" si care prinde mult mai gradual fac o diferenta gigantica. Mazad e un chin de condus pe zapada, Honda o placere. Cu alte cuvinte masinile ieftine se comporta mai bine pe zapapa decit cele scumpe si puternice.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.