Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cine a ucis masina electrica?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini Hibride
Pages: 1, 2, 3, 4
FAR EASTERN
Desi e din 2006, abia acum am vazut tot filmul. DVD-ul se gaseste de cumparat aici http://www.whokilledtheelectriccar.com/ Mai sunt si alte informatii, trailere. Sau se poate incerca pe mininova si subs.ro.
Mai e aici un trailer al filmului http://www.youtube.com/watch?v=MSBykAngDpY.
ozz86651
Iti spun eu cine o ucis-o: problemele tehnice MAJORE si ieftineala la petrol care evident e mult mai accesibil.
Am inceput sa cred ca lumea se imparte intre oameni care au fost atenti in scoala generala/liceu si conspirationisti.
Paul46623
Plus frica GM de vreun proces cu un eventual cumparator ce a dat de belea intr-un fel sau altul. Companiile mari fug de 'liability' mai ceva ca Zaitz de Lup.

Daca vrei conspiratie 'beton' (si care e chiar adevarata, cel putin in mare parte) vezi 'monstruoasa coalitie' dintre producatorii de autovehicule, petrolisti si producatorii de anvelope ce a dus la distrugerea retelei de cai ferate usoare (si micsorarea celei 'heavy duty'). Documentarul se numeste "Taken for a Ride" si a fost difuzat prima oara de PBS prin 1996.
f1anatic
QUOTE (ozz86651 @ May 3 2008, 01:19 AM) *
Iti spun eu cine o ucis-o: problemele tehnice MAJORE si ieftineala la petrol care evident e mult mai accesibil.
Am inceput sa cred ca lumea se imparte intre oameni care au fost atenti in scoala generala/liceu si conspirationisti.



Tesla Motors:
Price: $109,000
0-60: 3.9 sec
Top Speed: 125 mph
Range: 220 miles
Refill Charge time: 3.5 hours

Lotus Elise SC
Price: $54,500
0-60: 4.4 sec
Top Speed: 150 mph
Range: 240 miles
Refill time at the pump: 1-2 minutes

Daca cumperi un Lotus, poti cheltui $54,500 pentru benzina - exact jumate din pretul unui Tesla. La un cost de $5/gal, poti cumpara 10,900 galloane. Cu o medie de 23 mpg poti deci conduce 250,700 miles. Adica vreo 15 ani normali. Greu de justificat o masina electrica cind cea pe benzina e la fel de buna, la jumate de pret.
20krpm
QUOTE (ozz86651 @ May 3 2008, 03:19 AM) *
Iti spun eu cine o ucis-o: problemele tehnice MAJORE si ieftineala la petrol care evident e mult mai accesibil.

bai ce ma enerveaza astia care iti povestesc tot filmu si-ti strica toata placerea sa-l mai vezi smile.gif smile.gif

ieri, la vizita la subaru, de plictiseala si de ciuda ca boston o lua pe coaja de la atlanta, m-am apucat sa citesc pliante. si uite ce-am gasit. inca o masina d-aia la care-mi vine sa zic "daca o faceti, io o cumpar".
FAR EASTERN
Pentru cine nu a vazut filmul,are ocazia sa-l "citeasca".
laurentiu
Cred ca e un subiect destul de complex. In plus nu cred ca masina electrica a fost ucisa atat timp cat inca se mai fabrica. Problema cred ca se pune altfel: o mare parte din masinile electrice se vand in State. Aceste masini sunt in general mici si costa foarte mult. Si in cazul asta, americanul isi zice "De ce sa dau 50-60 000 de dolari pe o masina electrica, cand de banii astia pot sa-mi iau un Chevrolet Tahoe?" de ex. Pe de alta parte, in povestea asta cred ca sunt implicate si firmele petroliere care au obligat producatorii de masini electrice fie sa mentina pretul lor ridicat, fie sa micsoreze productia de astfel de masini.
klm
Ce mi se pare ciudat e ca pe la inceputul anilor 90 cand faceam colectie de surprize Turbo existau masini electrice facute de producatori de renume mondial cum ar General Electric, au trecut 17 ani, timp in care s-au creat si dezvoltat tot felul de motoare cu cu panouri solare sau combustibili alternativi: hidrogen, rapita insa nu s-a investit niciun cent in dezvoltarea unei tehnologii deja existente (sau cel putin nu am mai auzit eu de asta), raspunsul ar fi unul destul de simplu: era petrol kklau si la preturi acceptabile (sa nu uitam ca in America litrul de combustibil a fost 15-20 centi pana in urma cu 2-3 ani), tot pana in urma cu 2-3 ani Arabia Saudita detinea 6% din investitiile straine in SUA, daca ar fi fost sa adunam investitiile statelor OPEC in firmele de renume americanesti cred ca procentul ar fi fost mult mai mare; in ultimii ani, pe fondul exploziilor preturilor la titei si veniturile statelor arabe - si implicit investitiile - presupun ca s-au marit deci din partea americanilor sunt slabe sanse sa vedem o masina electrica de serie; europenii (cei dezvoltati economic in perioada mentionata mai sus) si-au batut capetele cu centrale electrice, avioane (ca sa ii ajunga si bata pe americani), programe spatiale, diguri, poduri si alte proiecte imobile precum si cu eta, basci, irlandezi, iugoslavi, reconstructii post-comunism, n-a fost niciodata in proiect dezvoltarea unei alternative electrice pentru masinile cu combustie interna; despre orientali nu ma pronunt insa japonezii sunt cu telefoane, cd-uri, drifturi, chinezii cu cizmele de cauciuc si cu jucariile, coreenii cu samsungurile, nici astia n-au dezvoltat masini electrice; restul tarilor nu prea conteaza in ceea ce priveste inovatiile si dezvoltarea lor.
De unde vrei masini electrice de serie la preturi si costuri competitive?
Mai nou, la cat de mari sunt orasele europene mari, se trece la biciclete iar masinile se pastreaza pentru vacante (ceea ce e chiar interesant, as vrea sa vad burtosi cu 10 tatuaje si 2 kile de aur pe ei fugarindu-se pe biciclete smile.gif).
FAR EASTERN
laurentiu, daca ai rabdare sa "citesti" filmul, o sa vezi ca nu e chiar in totalitate ce spui tu. EV1 costa cat o masina normala.

QUOTE (klm @ May 21 2008, 02:17 PM) *
Mai nou, la cat de mari sunt orasele europene mari, se trece la biciclete iar masinile se pastreaza pentru vacante (ceea ce e chiar interesant, as vrea sa vad burtosi cu 10 tatuaje si 2 kile de aur pe ei fugarindu-se pe biciclete smile.gif ).



kilele alea de aur nu vor mai fi la gat ci vor fi transferate in lantul de la bicicleta si eventual in spite. laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
air_wolf
la masina electrica, cum platesc oamenii accizele si taxa de drum care este inclusa in pretul combustibilului actual? whistling.gif
mike.omega
Rovinieta aia de lipit in parbriz ce e?! whistling.gif
FAR EASTERN
off topic...Taxa de drum se plateste separat, nu mai e inclusa in costul carburantilor. Si este necesara pentru a putea circula pe drumurile aflate in afara localitatilor... si pentru care se elibereaza bulina galbena... off topic
air_wolf
smile.gif nu, e inclus si in carburant, chit ca e mascat de marire de acciza.
serios, asta e unul din motivele pentru care proiectele exclusiv electrice sint ucise in fasa: taxele si accizele pe produsele petroliere aduc o gramada de bani la buget, indiferent de tara. nici daca reuseste cineva sa faca o masina care merge 1000km cu o baterie ag1 nu va fi produsa in serie, cel putin in viitorul apropiat. sint multi care ar da faliment si tot procesul necesita o tranzitie (urasc acest cuvint) cit mai putin vizibila. eventual sa semene a proces natural si evident. sad.gif
ozz86651
Nu fi copil, statul nu are nici o problema in a-ti baga o taxa pe baterii "ca sint scump de reciclat" sau pe curent electric in sine.

@KLM: litrul nu era 25c acu 2-3 ani ci biunisore mai mult, dar acum vreo 8 ani da. Exact asta e idea, e biznis: cita vreme masina cu petrol e mai ieftina in exploatare ca aia electrica nu o sa ai niciodata masini electrice... Nu statul, nu arabii, nu amerecanii nu vor, ci TU, klm, nu vrei. TU pui bete in roate masinii electrice. Ca tu nu vrei sa dai dublu banii si stai cu ea la incarcat cu orele. Ca tu nu vrei sa dai dublu la taxe si impozte pentru centrale nucleare si retea electrica care sa le alimenteze.
Si da, masina electrica de serie exista in USA. Vezi tesla de mai sus.
Si nu e scumpa desi din comparatia lui F1anatic asa rezulta. Tesla deja intra pe tarimul supercar si se bate cu masini la acelasi pret. 0.5s/100 nu-s de colo si nici pe circuit nu se face de rusine. Genul asta de masini oricum nu-s conduse decit putin si in plus asta e si fiabila si poate fi folosita in oras ... commuter/zi de zi si supercar intr-una. Oricum pretul e foarte mare, dar la 50k e deja foarte tentanta. Sa adunam si un pret dublu la petrol fata de acum si chiar se poate dovedi o masina ieftina.

QUOTE
insa japonezii sunt cu telefoane, cd-uri, drifturi,


Adica japonezii nu fac masini? de hibride ai auzit? Si ce au bascii sau iugoslavii cu companiile autoi private, cum i-au tinut bascii si iugoslavii pe bmw sau vag in loc?

QUOTE
Mai nou, la cat de mari sunt orasele europene mari, se trece la biciclete


Intradevar faptul ca orasele sint compacte e un mare avantaj in Europa si Asia.
klm
ozz, a se citi raspunsul meu anterior ca un pamflet.
Revenind la perioada in care combustibilul era 20c in SUA, am un fost coleg care a plecat acolo cam la 2-3 ani dupa terminarea liceului (adica in 2002-3) si am vorbit cu el la putin timp dupa ce a ajuns, abia isi luase masina (un Ford) si injura faptul ca pretul benzinei s-a dublat (se facuse 30-40c in conditiile in care prin Europa era de mult 1E - in Ro 50-70ec - iar E abia incepea sa bata $ la curs); nu mai stiu in ce an s-au legat americanii de irakieni insa stiu sigur ca pretul benzinei era 60c atunci deoarece era nush ce emisiune in care facusera o pompa la care vindeau cu 50c si spuneau ca toti banii se vor duce la Saddam care ii va folosi sa se inarmeze si sa omoare americani, pompa la care coada era ca in Romania pe vremea lui Ceausescu.
Acum spune-mi tu, cum as putea sa dau dublu taxe si impozite cand acestea deja inseamna vro 51% din venitul meu?! Ar insemna sa platesc 102% din ce produc adica sa vin cu 2% de acasa, sa mananc, sa-mi platesc utilitatile si sa imi mai fac si un leasing/credit pt o masina de 50.000. De unde?!
Am spus-o si in mesajul precedent ca despre orientali nu ma pronunt, sigur ca stiu ca produc hibride (e greu sa faci abstractie de FarE si de masina lui pe acest forum) insa sincer mie mi se pare o copilarie: consuma cat un dizel, costa cat o berlina medie si are performantele dinamice ale unui tuareg cu motor 1.9 tdi (ca sa le cant in struna celor care urasc vw smile.gif) desi sunt sigur ca se comporta exemplar ca masina de familie.
FAR EASTERN
klm, poate ne intalnim la o chestie de aia organizata... stii tu de care... pe undeva prin Moldova, si o sa vin cu masina sa faci o tura. Hoinarii au facut.
Mai fratilor, nu va mai dati cu parerea dupa ce stiti din citite/auzite, decat daca sunteti siguri de sursa... Practicati!...

La timpul productiei EV1 , adica productia de serie, nu era nici o problema pana nu s-a votat legea ZEV. Atunci au sarit producatorii de masini la gatul CARB , care-i obliga sa aiba in oferta si un model din asta. Va dati seama ca aici era atinsa deja latura economica, care insemna investitii serioase din partea producatorilor. Care au preferat sa insiste pana ce chiar CARB au declarat EV1 ca fiind indezirabila. Exact, au dat vina pe consumatori.
20krpm
bai klm, sa stii ca si io te invit p-aici la o bere. pa bune. prieteneste, asa. tu mai tre sa iesi in lume, ma, sa mai vezi una alta. sa vezi dup-aia ce misto o sa fie, cind o sa vorbesti, lumea o sa te asculte, atita ca in plus ce zici tu o sa se mai potriveasca si cu realitatea.

iar masina lui FE e masina lui FE. daca tot o are, macar s-o laude. da-i dreptate, ca (am mai zis io) asa-i cind iti iei hibrida, devii un fel de naturalist care iubeste boschetii si pinguinii din antarctica. atita te documentezi despre cit de prietenul naturii esti, ca poti sa-i pui cu botu pe labe si pe aia de la greenpeace.

zilele trecute ma uitam cu surprindere, la un drum mai lung, cite hibrid-astea-s pe strada acum. cred ca in curind o sa depaseasca numarul de camry-uri, sau procentajul de dacii din romania.
klm
Pai voi faceti chestiile alea organizate in Bistrita iar noi in Braila dar, cine stie!
CITAT(FAR EASTERN @ May 22 2008, 08:44 AM) *
La timpul productiei EV1 , adica productia de serie, nu era nici o problema pana nu s-a votat legea ZEV. Atunci au sarit producatorii de masini la gatul CARB , care-i obliga sa aiba in oferta si un model din asta. Va dati seama ca aici era atinsa deja latura economica, care insemna investitii serioase din partea producatorilor. Care au preferat sa insiste pana ce chiar CARB au declarat EV1 ca fiind indezirabila. Exact, au dat vina pe consumatori.

Aici m-ai pierdut.
FAR EASTERN
off topic.
20kprm, Primul alineat iti apartine in totalitate. Asta pentru a risipi eventuala ceata.

da, 20krpm, si ce-i rau in asta. O laud pentru ca nu m-am dus la piata sa o cumpar. Si sunt convins ca am facut o alegere buna. Si documentata, da.
Baga si tu 20k...euro intr-o masina si apoi sa-mi zici ca nu faci decat sa vezi unde-i benzina mai ieftina. Sau care spalatorie iti da si o cafea bonus.
Stii, in general parerile tale de pe forum cam coincid cu ale mele, dar parca cateodata nu ai ce trebuie in cana de cafea.
Anyway, mai vorbim cand o sa-ti cumperi un hibrid....
off topic

Stima.

klm, pai ultima data tot la BR am fost.....
klm
CITAT(20krpm @ May 22 2008, 10:35 AM) *
bai klm, sa stii ca si io te invit p-aici la o bere. pa bune. prieteneste, asa. tu mai tre sa iesi in lume, ma, sa mai vezi una alta. sa vezi dup-aia ce misto o sa fie, cind o sa vorbesti, lumea o sa te asculte, atita ca in plus ce zici tu o sa se mai potriveasca si cu realitatea.

Daca imi trimiti biletele de avion imi iau cateva zile libere si vin (berea o dau eu ca oricum e mai ieftina decat in Ro), cine stie, poate ca traim in realitati paralele... ah, am uitat, Europa si America sunt in realitati paralele (as spune chiar necoplanare).
Edit: FE, cf. DEX, hibrid inseamna si lipsit de armonie tongue.gif .
FAR EASTERN
Da, la figurat. Si cate nu mai inseamna, klm...
Si atunci Toyota a inventat Propulsia Bastarda? Sau Corcita? Sau Metisa? laugh.gif
Hm, mi-ai adus aminte de prima ta remarca(preluata zici tu) referitoare la Prius..., de trista amintire.

Dar hai sa ramanem la EV1.
20krpm
FE, parerile tale despre hibride sint absolut ok, nu vad de la tine mai nimic deosebit fata de ce vad la altii. doar nu crezi ca io-s intr-o cruciada aici cu scopul de a te face sa-ti vinzi masina si sa-ti iei un chevy tahoe. s-o stapinesti sanatos, si dupa mine daca ai sa reusesti sa-i faci, cu pledoariile tale, si pe altii sa devina interesati de hibride, e un punct cistigat.

astea fiind zise, chiar daca o fi sa-mi cumpar o hibrida, cred ca n-am sa-mi incep motivatiile cu "protejeaza mai bine mediul" si "consuma mai putina benzina". astea nu sint criterii majore de alegere pentru mine, si ar fi ipocrizie sa le pun in fatza doar pentru ca asa se-ntimpla sa fie masina mea. vreo 2 ani de zile sint cam stuck cu ce am acuma, iar in 2 ani sper sa mai evolueze un pic tehnologia si sa devina electricele mai abordabile. pe alea sincer tin un ochi.
klm
CITAT(FAR EASTERN @ May 22 2008, 12:08 PM) *
Hm, mi-ai adus aminte de prima ta remarca(preluata zici tu) referitoare la Prius..., de trista amintire.

Ti-am spus si atunci ca nu e vina mea ca s-a facut acel top (sau acea apreciere subiectiva - pentru ca e vorba de dizain), de obicei barbatii cu acele inclinatii au tendinta sa fie si mai rafinati in ceea ce priveste gusturile, deci ar fi o bila alba pentru Toyote smile.gif.

PS: Chiar as fi curios sa aflu ce e ev1, carb, legea zev.

FAR EASTERN
Am pus la dispoziti subtitrarea filmului cu pricina, klm. Pentru cei care nu au vazut filmul. Si care sunt curiosi.

Pentru cei care n-au chef sa citeasca acea subtitrare:
EV1 - este denumirea primei masini de serie, produsa de General Motors (am tradus si GM) drag.gif
CARB - California's Air Resources Board - se ocupa printre altele si cu clasificarea vehiculelor in functie de nivelul emisiilor poluante.
Legea ZEV - Legea Vehiculelor cu Zero Emisii Poluante
20krpm
theee... uite stire de-acu o ora. si cind ma gindesc ca anul trecut am ales, in cele din urma, intre un saturn sky si un s2000. masina cu stabilitatea si cu downforce-ul lui sky n-am condus in viata mea. sa pui motor electric pe aia cred ca iese bestial. iar la $30k pretul unei caroserii oarecum cu un pic de vechime, plus $50k conversia, iesi cu un roadster mai ieftin si mai omenesc decit tesla.
FAR EASTERN
Tanananaaaaa!
Se pare ca sunt unii care stau cu asii in maneca. Sa vedem cine-l are pe ala de pica.
James Kilowatt
Lumea se omoara sa scoata masini electrice pentru ca e trendy si curentul ecolo vinde si face bine la imagine.

Electric nu inseamna insa ecolo la nivel global. Europa are 50% din energia electrica de origine nucleara, iar o masina electrica "emite" aprox 100g/km, adica mai mult decat o Ibiza ecomotive de ex care e data la 98g/km si doar cu o idee mai putin decat rabla subsemnatului (118g/km), asa ca "ruptura tehnologica" nu aduce mare branza in domeniul mediului. Franta are peste 90% de energie de origine nucleara sau regenerabila (adica 89+1 biggrin.gif) , acolo intr-adevar masina electrica ar fi mai "eco" dpdv ar CO2-ului, "emitand" sub 20 gCO2/km (fara sa punem problema deseurilor nucleare). Insa la nivel global, doar 30% din energia electrica e nucleara sau regenerabila, asa ca masina electrica incalzeste clima cel putin la fel ca celelalte. E drept, nu emite nox si particule in oras, si asta e bine, insa marketingul ramane in continuare bazat pe pacaleala si dezimformare.... Insa decat o masina electrica de ultim racnet alimentata cu energie fosila produsa intr-o tara bananiera, mai bine un motor termic de ultim racnet....

Ruptura tehnologica care ne-ar scoate din kkt e necesara in materie de productie de energie, masina electrica fiind ultima si cea mai simpla problema de rezolvat....
FAR EASTERN
E adevarat. Sa ne gandim totusi ca acele sute de CO2 /km sunt oricum emise in atmosfera de centralele nucleare, pentru ca de energie electrica e oricum nevoie. Si deobicei este mai multa decat trebuie. Cu o retea de distributie bine pusa la punct, nu s-ar mai pune problema suprasolicitarii distributiei. Deocamdata fenomenul asta se produce in perioadele foate calduroase, cand se folosesc AC-urile pentru cladiri.
Am putea astfel sa eliminam una din sursele de CO2 prin folosirea retelei electrice pentru alimentarea masinilor.
James Kilowatt
Centralele nucleare nu emit CO2 in functionare. Luand in considerare si otelul si betonul din care au fost construite, cantitatea de CO2 emisa / energia produsa e inferioara oricarei alta tehnologie, inclusiv eoliene sau altor energii "verzi". Problema lor e cea cu deseurile....

Energia electrica nu se produce in surplus.... de fapt, depinde. Cand e pe baza de nuclear, se cam produce in plus in perioadele in care industria sta, insa atunci energia respectiva se stocheaza (cu unele pierderi) prin comprimarea aerului, pompat apa inapoi la deal in spatele barajelor, etc. Exista unele pierderi insa nu "merg in gol". Sau se exporta, cam toate tarile care au centrale nucleare exporta energie.
Insa termocentralele nu produc in surplus si nu emit CO2 degeaba. Productia se adapteaza functie de cerere.
Aici e unul din punctele slabe ale eolienelor, nu prea au cum sa adapteze productia functie de cerere si au timp de raspuns prea mare. Ar fi bune la o cabana in varfulul muntelui, insa nu intr-o retea gigantica care alimenteaza fabrici si uzine biggrin.gif
FAR EASTERN
Ok, mi-a scapat sa pun "emise" in ghilimele. Stiam la ce te referi.
klm
CITAT(FAR EASTERN @ May 23 2008, 08:08 PM) *
Am pus la dispoziti subtitrarea filmului cu pricina, klm. Pentru cei care nu au vazut filmul. Si care sunt curiosi.

Eu sunt curios insa n-as citi o... subtitrare.
FAR EASTERN
Si mie mi-e sete, dar beau numai EVIAN. Pffff! cool.gif
klm
In urma cu ceva vreme am vazut filmul lui Al Gore (era vorba despre el pe un alt topic) si voiam sa dau niste date din el (din subtitrarea pe care ai pus-o tot tu); acel film este plin de grafice deci n-ai ce sa citesti in subtitrare.
FAR EASTERN
Ai dreptate. Dar poti sa-ti faci o idee din traducerea aia cam despre ce e vorba, nu? Si poate eventual sa-ti doresti suficient de mult sa vezi filmul incat sa-l cauti pe net.
Dar asta tine de fiecare in parte. Hai ca ne afundam in off topic...
James Kilowatt
E vorba de graficele alea trase de par? Pana si cei mai ortodocsi "ecologisti" admit asta.... Mesajul conteaza, nu stiinta, scopul scuza mijloacele, etc.
20krpm
jk, ce zici tu e foarte frumos dar din pacate... cum sa zic io, tu critici la masinile electrice ceva ce nici nu cred ca deocamdata se afla in sfera de interes a producatorilor. masinile electrice, cel putin aici, nu sint niste masini care-s vindute pentru ca-s ecologice, sau pentru ca au cost scazut in explotare (toata lumea stie deja ca pretul lor de vinzare e mult peste ce poti salva in exploatare). nup. masinile electrice sint vindute - sau mai bine zis prezentate - ca hot rods. ca masini foarte sportive. cred ca asta e din cauza ca sint mult prea scumpe pentru a fi competitive cu masinile pe benzina, si-atunci le-au gasit si lor o calitate pe care s-o ofere la pretul ala.
klm
CITAT(James Kilowatt @ May 26 2008, 08:33 PM) *
E vorba de graficele alea trase de par?

Nu vorbeam de calitatea informatiilor transmise de acel film-documentar-sau_ce-o_fi, vorbeam de faptul ca nu iti poti "reimprospata" informatiile (bune/rele) din subtitrare.
Ca sa poata fi luata in cosideratie o masina electrica ar trebui sa coste pe undeva in jurul a 10-15k e (vro 20-25k$) iar costurile lunare de intretinere/exploatare pentru utilizatorul casnic sa nu sara de (100-200E).
f1anatic
Filmulteul este vizibil in totalitate (11 parti) pe youtube. Mi-a placut pt ca este destul de obiectiv.
Da, masina electrica a fost ucisa de GM, de CARB, de Oil Industry, de grupuri de interes special (aia cu hidrogenu' lor)

DAR sa fim sinceri, consumatorul are un punct valid si de aceea nu a reusit. Era MUUULT prea scumpa pt a putea fi vinduta in masa. Si nu era buna decit in oras. Omul de rind nu poate justifica pretul urias al masinii cind e dependent de curent electric si masina e atit de mica. Dupa cum s-a mai spus: autonomia e mica - masina nu e buna decit de mers la servici si inapoi si asta in conditiile cind lucrezi aproape de locul de munca; si apoi o poti incarca la munca. In conditiile astea, vad masinile hibride un pas inainte fata de masina electrica. Cu un hibrid stiu ca nu ramin in pana daca vreau sa merg la Lake Tahoe sau la Las Vegas in week-end.
James Kilowatt
A fost killerita si de economie. Barilu' care o ia razna si nu mai revine e un fenomen nou, peak-urile de pana acum au tinut putin si nu au fost suficient de inalte ca sa merite sa cauti o alternativa la petrol.
Plus ca nici pretul unui kwh nu sta pe lor...

@20krpm
Masina electrica de pana acum e reprezentata de electrocare, stivuitoare, un 106 si un berlingo sau cam asa ceva lesinat. Au nevoie de o schimbare de imagine ca sa devina populare, mie nu mi se pare gresita miscarea cu hot-rod-urile.
20krpm
io cred ca de fapt a fost killerita de infrastructura - adica mai bine zis de absenta infrastructurii. gm-urile alea ciudatele pe care le vedeam pina acu vreo citiva ani pe drumuri aveau locuri speciale de parcare, mai bune decit alea de handicapati, linga niste alimentatoare cu niste cuple ciudate. dar nu erau o gramada de locuri din astea, cred ca trebuia sa le stii unde sint, probabil ca iti dadeau o harta sau ceva cu orasul si unde sa le gasesti, samd. proiectul ala pur si simplu n-a decolat niciodata, desi a existat bunavointa relativ buna din partea consumatorilor.

un proiect identic cred ca are mult mai multe sanse de izbinda acum, dupa vreo 8-10 ani de evolutie in tehnologie si invatatul din greselile altora:
- bateriile sint mai usoare, se incarca mai repede (jk - poti sa ma contrazici aici ca asta doar o presupun) si rezista la mai multi cicli - de unde rezulta o eficienta mult mai buna
- daca infrastructura e un stecher, la asa ceva se pot adapta pina si parcmetrele pe care le gasesti pe strada - iti parchezi masina, o pui la incarcat, platesti in acelasi timp si la municipalitate si la compania electrica (dezemplu $.50 pe ora in loc de $.25)
- daca pentru nu stiu ce motiv punctele astea de alimentare vor trebui amenajate in anumite locuri, gps-urile si overlay-urile pentru harti le fac mult mai usor de gasit si mult mai usor de actualizat
- mi-a placut ideea aia postata acu vreo 2 luni de zile (de ozz mi se pare), cu schimbatul setului de baterii din masina la statiile de... well, sa le zicem statiile de realimentare; daca statiile de realimentare incep sa fie de acord sa plateasca ele deprecierea bateriilor si sa includa asta in costul "combustibilului", masinile vor fi mult mai convenabile la pret. asta inseamna infrastructura la greu - dar nu prea mi-e mila de ei daca vor fi constrinsi s-o faca, deja au o gramada de bani de la noi
Otto73
exista si toyota RAV4 electrica(model fabricat in 2002) , GM a facut EV-1 in anii90, Eliica cu 370km/h si multe altele. De Tesla nu mai zic nimic ca ati spus voi.
Ele sint viitorul.Avantaje, noxe zero, cuplul maxim la orice turatie a motorului.
Oricum cand ele se vor fabrica in serie mare atunci vor fi mult mai accesibile.
In India vor fi masini electrice pe strazi in curindfabricate de mitsubishi. http://www.cartradeindia.com/news/electric...ors-110166.html
In China se lucreaza la fabricarea acestora http://www.forbes.com/forbes/2008/0616/074.html
Nissan vede masina electrica masina viitorului http://www.stuff.co.nz/stuff/4561976a30.html
In Israel si Danemarca se lucreaza in prezent la o retea nationala de alimentare cu energie electrica a masinilor electrice. http://blog.seattlepi.nwsource.com/electri...ives/139693.asp
Renault investeste pana la 1 mld in aceasta tehnologie
http://uk.reuters.com/article/motoringSumm...A23242420080512
GM vrea sa scoata la vanzare masini electrice sub30k$ pana in 2010 http://www.forbes.com/afxnewslimited/feeds...afx5038773.html
Mi-e lena sa mai scriu dar in consecinta toata industria auto urmareste sa scoata masini electrice,sau fuelcell, ca se termina petrolul si planeta se incalzeste din pacate .
Si inca ceva : http://electricandhybridcars.com/index.php...nufactures.html
FAR EASTERN

RAV4 EV
Toyota Motor Corporation discontinued production of the RAV4 Electric Vehicle worldwide in the spring of 2003. Therefore, Toyota will no longer take orders for the RAV4 EV.

Toyota remains committed to developing an "Eco Vehicle," one that will have a minimal impact on the environment. Toyota believes that in order to have a positive environmental impact, a large number of consumers must embrace the technology. In order for this to happen, the vehicle must meet the lifestyle needs of, and be affordable to, the mass market. Although a significant marketing effort was undertaken for the RAV4-EV, we only sold about 300 vehicles a year.

In addition to overall customer acceptance, technical issues tied to electric vehicles remain a major hurdle. Industry practice regards batteries to be at the end of their useful life when capacity decreases to 80% of original capacity. A battery's capacity is the amount of charge that it holds, and is commonly measured by the range of the vehicle. It is cost-prohibitive to replace an EV battery. The cost to replace the battery is more than the value of the vehicle.

Although Toyota's electric vehicle sales have proved disappointing, Toyota was able to leverage valuable technology from the development and sales of the RAV4-EV. For example, some of the technology involved in the Hybrid Synergy Drive� system on the next generation Prius came from the RAV4-EV. Toyota was the first company to introduce a hybrid vehicle to the mass market in 1997.

Now, the second generation Prius is coming out. It's larger, faster, gets better fuel mileage than before, and is 90 percent cleaner for smog-forming emissions than the average vehicle on the road. It is affordable and appealing to the mainstream market, which should result in an expansion in the number of consumers driving cleaner vehicles.

Toyota has sold more than 600,000 hybrid vehicles worldwide, and 300,000 Prius hybrids in the United States.

Please be assured, Toyota will continue to ensure that dealers capable of servicing RAV4 EVs are located in each major metropolitan area in California throughout the 5-year powertrain warranty period of your vehicle.

We understand that many of our customers and supporters may have questions about the discontinuation of RAV4 EV production and sales. The linked Frequently Asked Questions (FAQ) will provide answers to many of these questions.

Once again, thank you for your interest in the RAV4 EV.
http://www.toyota.com/vehicles/rav4ev/

FAR EASTERN
Filmul intreg Who killed the electric car?.
FAR EASTERN
Masinile electrice fac furoriAutor: Dana Nicorici Prima masina electrica a Indiei, Reva, a atras atentia ecologistilor de pretutindeni, fiind cotata drept masina cu cea mai bine vanduta baterie electrica din lume. Potrivit World Wildlife Fund ( WWF), masinile electrice precum Reva reduc emisiunile de carbon si lupta impotriva incalzirii globale. Analistul WWF Gary Kendall spune ca trebuie sa acordam prioritate dezvoltarii transportului public si altor metode de transport si accentueaza faptul ca este nevoie sa se accelereze dezvoltarea autovehiculelor electrice.

Masinile electrice nu numai ca emit cu 25% mai putin carbon, dar sunt de asemenea de trei ori mai eficiente decat un autovehicul diesel. Cele mai eficiente sunt masinile electrice hybrid plug-in, dar piata indiana este inca precauta in legatura cu ele.

Apare insa o intrebare pertinenta, de altfel: oare nu vor genera aceste masini electrice mai multe emisiuni de carbon, avand in vedere ca industria Indiei se bazeaza in mare parte pe carbon?

Dar Sirish Sinha, aflat in fruntea WWF Climate Change si Energy Programme, spune ca nu exista niciun motiv de ingrijorare. Astfel ca masinile electrice nu vor suferi din cauza emisiunilor de carbon.

Se estimeaza totodata ca va creste consumul de carburanti. In timp ce electricitatea ar putea reprezenta o alternativa, solutia viabila pare a ramane aceeasi: reduceti drumurile cu masina. Ramane de vazut insa cat de mult va fi pus in practica acest indemn.


sursa
FAR EASTERN
Postat
May 12 2008 01:15 PM by Angus MacKenzie

One of America's most enduring conspiracy theories, right up there with Roswell and the Grassy Knoll, is that Big Auto conspired with Big Oil to kill the electric car. The mass reclamation of leased EV1s that ended GM's troubled electric-car program (as chronicled in filmmaker Chris Paine's disingenuous documentary "Who Killed the Electric Car?") was all the most rabid theorists needed to prove their point.



GM didn't kill the electric car. Big Oil didn't kill the electric car. The EV1 was dead on arrival.

Back in the early 1990s, I attended an electric-vehicle conference where one of the speakers was a Hughes Aircraft vice president called Howard Wilson. Hughes had been acquired by GM in 1985 for $5.7 billion at the urging of chairman Roger B. Smith, who somehow reasoned a company that built rockets might have some useful technology to transfer to a company that built Chevys. Wilson was the man Hughes put in charge of figuring out exactly what those technology transfers might be.

Wilson had worked on the GM Sunraycer, the solar-powered car that drove 1867 miles across Australia on the energy equivalent of five gallons of gas. But he was at the conference to talk about GM's electric-car program, which was then taking shape back in Detroit.

GM's electric car was based on the Impact concept unveiled by Roger Smith at the Los Angeles auto show in January 1990. Smith was anxious to prove his expensive Hughes acquisition actually delivered technology transfer to the auto industry, even though Hughes technology used in the car was minimal. The Impact, like the Sunraycer, was largely done by engineers at AeroVironment, the blue-sky engineering shop run by Paul MacCready in California's San Gabriel valley. To everyone's surprise Smith announced GM would build a production version.

Apparently encouraged by Smith's commitment to the Impact, the California Air Resources Board (CARB) announced in September that year plans to mandate that two percent of all cars sold in the state by 1998 would be zero-emission vehicles (ZEVs) -- to all intents and purposes, electric vehicles. Only problem was, electric vehicles were a long, long way from being viable alternatives to conventional gas-powered cars for L.A. commuters. And Howard Wilson knew it.

The problem, as always, was the battery. "Scientifically [battery] storage is all right," wrote Thomas Edison in 1883, "but commercially, as absolute a failure as one can imagine." More than a century later, nothing had changed.

For reasons of durability and reliability, the GM team had decided to stick with tried and true lead-acid batteries for the EV1. A battery is merely an energy storage device, not a source of energy. Even today, a kilogram of the very best performing lead-acid battery can store barely 0.4 percent the energy contained in a kilogram of gasoline. (By way of comparison, a kilogram of the latest, most efficient lithium-ion batteries, can only store about 1.2 percent the energy contained a kilogram of gasoline.)

The 2970-lb EV1 needed 1175-lb of lead-acid battery to go just 90 miles on the highway, and 70 miles in the city -- and could manage those distances only because the rest of the car had been carefully (and expensively) optimized for light weight, reduced aerodynamic drag, and had one of the most efficient and sophisticated electric powertrains in existence.

Howard Wilson was painfully aware of the EV1's shortcomings when we spoke at that EV conference, well before the car's launch. "What I'd really like to do," he said, "is install a small gas turbine engine that could run at a constant speed to provide the electricity for the motors." Wilson was, in effect, proposing a hybrid that made the most of the astonishing efficiencies built into the EV1's basic design to compensate for the pitiful energy density of the lead-acid battery pack.

The reason he wanted to use a gas turbine was that it could be made to run on anything from gasoline to cooking oil, and running at a constant speed would reduce emissions surges caused by the need to throttle up the engine to overcome load. "The emissions would be tiny," said Wilson, "but we can't do it because the CARB mandate insists on zero emissions."

A hybrid along these lines, which would have had decent range, and not be dependent on being plugged in to a charger for hours at a time, might have made an ultra-low emission -- and therefore ultra-fuel efficient -- commuter car a lot more attractive to a lot more L.A. commuters, although it's far from clear demand would've been enough to bring the price of the vehicle down to more realistic levels (the EV1 reportedly cost GM $80,000 each to build).

In the end, though, the price wasn't an issue. The reality is the EV1 was hostage to a technology the engineers knew from the get-go just wasn't able to do the job Roger Smith and the California Air Resources Board believed it could. That's what killed the electric car.

20krpm
that's what i'm talking about!! aici vad eu energie cu adevarat verde. la $1/watt, plus scaderi de la impozite, sint unul din primii care or sa-si schimbe acoperisul si la casa, si la garaj. ce n-am aflat insa e care e raportul sqft/watt, sper sa-mi ajunga casa. oh, si inca un argument care-mi rupe inima - ca sa am mai multa expozitie directa la soare ar trebui sa tai vreo doi copaci smile.gif

edit: merge mina-n mina cu asta.
20krpm
de-acum incolo, putem sa ne asteptam cam in fiecare saptamina la cite un nou producator care isi scoate delegatul de presa (probabil un var de-al doilea) in fatza cu o trimbitza, si dupa un tut-turuuut scurt anunta: am produs un prototip de masina electrica. toate bune, ceea ce nu vad eu aici e, in afara de chevrolet cu al lor volt, cine altcineva dintre "aia mari" mai lucreaza la chestii d-astea?...

ca sa raspund la intrebarea topicului, io as zice "io nu, n-am ucis-o, io am iubit-o sincer". parerea mea e ca masina electrica e inca alive and kicking.
FAR EASTERN
Ca sa vedeti ce inseamna EVnut. Nu stiu cum de are un EV1 in curte, stiam ca GM le-a ras pe toate smile.gif
20krpm
cred ca ultimul pe care l-am vazut umblind liber a fost acu vreo 2 ani. ce ma mir eu insa e ca cineva a *pastrat* masina aia - erau oferite numai in lease. de ce naiba sa dai bani pe ea cind se termina lease-ul??
FAR EASTERN
Pai tre' sa fii evNUT, altfel cum. Oricum, e de laudat gagiu'. Pana si casa si-a captusit-o cu panouri solare. Tot ziceai tu ca vrei sa-ti montezi vreo doua...
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2020 Invision Power Services, Inc.