Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cine a ucis masina electrica?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini Hibride
Pages: 1, 2, 3, 4
James Kilowatt
Eu astept Chevy Volt, mi se pare un concept mai interesant decat toyota prius.
FAR EASTERN
N-ai sa vezi. Mai degraba Opel Ampera. tongue.gif
James Kilowatt
Treaba lor... cu volt se laudau ca-l vor vinde cam intr-un an.
Principiul mi se pare mai interesant pentru ca din cate am inteles tractiunea va fi exclusiv electrica, iar motorul termic va "prelungi autonomia". Adica vor renunta la legatura mecanica motor-roti, chestie pe care eu o predic pe aici de ani buni biggrin.gif Eu astept hibridul la care motorul termic sa nu mearga decat la un singur regim, ala de randament maxim, si sa nu mearga niciodata in regimuri tranzitorii. In rest nu ma intereseaza, ca e hibrid electric sau cu aer comprimat, ca e plug in sau nu, ca motorul termic ce cu piston sau turbina de gaze, nu ma intereseaza, ma intereseaza doar ca motorul termic sa aiba randamentul maxim pe care-l permite termodinamica 99.99999 % din timpul in care functioneaza.
NGZ
JK ce spui tu se intampla in cazul locomotivelor diesel-electrice. Numai ca in acest caz mai apare o componenta noua si anume generatorul electric.
In varianta folosita pana acum motorul electric era folosit in acelasi timp si ca generator (la franare pentru pentru incarcarea bateriei).
Eu raman la parerea ca automobilul electric mai are de asteptat.
Mircea104901
Eu zic ca nu mai are mult de asteptat. A fost greu inceputul. Explozia tehnologica va urma o curba exponentiala. Veti vedea in 5 ani ce va fi in oferte (pe sosele poate mai putin din cauza scepticismului). Declinul petrolului a inceput.
James Kilowatt
Pai inceputul a fost acum 120 ani. Si "explozia" a fost dezamorsata de petrolul ieftin.

Daca pretul petrolului explodeaza, poate explodeaza si numarul de masini electrice. DAca nu, am senzatia ca n-o sa se schimbe mare branza. Insa nici lithiu nu e pe toate drumurile (in china sunt rezervele cele mai mari). Probabil explozia se va produce cand raportul intre pretul petrolului si cel al litiului va depasi un anumit raport. Sau cand se va gasi un inlocuitor pt baterii.
ozz86651
QUOTE
Adica vor renunta la legatura mecanica motor-roti, chestie pe care eu o predic pe aici de ani buni biggrin.gif Eu astept hibridul la care motorul termic sa nu mearga decat la un singur regim, ala de randament maxim, si sa nu mearga niciodata in regimuri tranzitorii.


Idee e veche, e o firma japoneza care facuse asa ceva prin anii 70-80, inclusiv volanta de stocat energia la stop, 4 motoare de 40CP bucata in roti (luate pe vremea aia de la "magnetofoanele" alea mari folosite pentru stocarea datelor). Vezi alamanahul stiinta si tehnica de prin 86 sau asa ceva.

QUOTE
In rest nu ma intereseaza, ca e hibrid electric sau cu aer comprimat,


Aerul comprimat de unul singul nu merge, e cam consens aici. Randamentul e distrus de racire la expandarea din rezervor si incalzirea la umplerea rezervorului. Insa sint promitatoare tehnologii hibride de genul aer comprimat + un arzator de benzina care sa-l incalzeasca sau aer comprimat + motor in 4 timpi ca un fel de turbo (sau NOX) care ajuta in regimuri tranzitorii.
Rebel
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 7 2010, 06:57 AM) *
Treaba lor... cu volt se laudau ca-l vor vinde cam intr-un an.
Principiul mi se pare mai interesant pentru ca din cate am inteles tractiunea va fi exclusiv electrica, iar motorul termic va "prelungi autonomia". Adica vor renunta la legatura mecanica motor-roti, chestie pe care eu o predic pe aici de ani buni biggrin.gif


Confirm, e veche chestia, multi au facut-o dar i-a descurajat pretul benzinei si interesul companiilor petroliere.

Iti dai seama ca tractiunea e beton, no differential (limited sau nu), nu tu frane, nu tu transmisie... ca sa nu mai zic ce AWD se poate face.... rolleyes.gif

Compressed air car
AlexCata
QUOTE (James Kilowatt @ Jan 7 2010, 11:57 AM) *
Treaba lor... cu volt se laudau ca-l vor vinde cam intr-un an.
Principiul mi se pare mai interesant pentru ca din cate am inteles tractiunea va fi exclusiv electrica, iar motorul termic va "prelungi autonomia". Adica vor renunta la legatura mecanica motor-roti, chestie pe care eu o predic pe aici de ani buni. Eu astept hibridul la care motorul termic sa nu mearga decat la un singur regim, ala de randament maxim, si sa nu mearga niciodata in regimuri tranzitorii. In rest nu ma intereseaza, ca e hibrid electric sau cu aer comprimat, ca e plug in sau nu, ca motorul termic ce cu piston sau turbina de gaze, nu ma intereseaza, ma intereseaza doar ca motorul termic sa aiba randamentul maxim pe care-l permite termodinamica 99.99999 % din timpul in care functioneaza.


Japonezii s-au gandit la principiul asta cand au proiectat hibridul cel mai vandut din lume...uita-te cu atentie aici: http://www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0
Este ca la asta nu te-ai gandit? De fapt, nici cei mai multi posesori nu stiu principiul de functionare al hibridului. Conform principiului de functionare descris, rezulta ca acest hibrid poate fi transformat cel mai usor in PHEV.
dinpoplaca
QUOTE (AlexCata @ May 27 2011, 10:23 AM) *
Japonezii s-au gandit la principiul asta cand au proiectat hibridul cel mai vandut din lume...uita-te cu atentie aici: http://www.youtube.com/watch?v=ZmHpSyTsfm0
Este ca la asta nu te-ai gandit? De fapt, nici cei mai multi posesori nu stiu principiul de functionare al hibridului. Conform principiului de functionare descris, rezulta ca acest hibrid poate fi transformat cel mai usor in PHEV.


Super Video thumbsup.gif
calatorii
Nu stiu sigur cine a facut asta, dar sigur printre "killeri" se afla companiile mari de petrol, pentru ca daca ar incepe sa se faca masini electrice la scara larga ei ar avea de pierdut foarte mult, poate nu la inceput dar incet, incet lumea ar incepe sa foloseasca aceste masini, pentru ca ar deveni mai economice si nu ar trebuii sa consumam si sa platim pentru benzina sau motorina sau chiar gaz wink.gif
James Kilowatt
In Europa statele au de castigat mai mult din benzina decat companiile petroliere.
Ar fi deci mult mai interesate sa ingroape masina electrica... insa ele incurajeaza masina electrica (cel putin pe hartie). Insa desi incurajeaza masina electrica, curentul e totusi taxat.
Si o parte semnificativa din electricitate tot in cu profit pentru petrolisti se produce... Iar petrolistul Shell sponsorizeaza ecomarathonul... te pomenesti ca petrolistii si producatorii de electricitate, in loc sa se urasca si sa se saboteze concureze, de fapt ei se pupa pe gura... nu mai inteleg nimic... am nevoie de medicamente....
iHondafan
problema in Germania, UK, Olanda e de ex. ca daca ar trce pe electric tot nu ar scadea emisiile de CO2 pt ca curentul provine in principal din carbune. in acelasi timp ar trebui construite centrale noi ca sa faca fata consumului crescut ( reteaua electrica ar trebui crescuta cu 20-30% daca ai 50% din masini electrice). pt francezi care scot grosul curentului din nucleare electricele ar face sens dpdv carbon dar tot asa ar avea nevoie de cateva centrale noi.

a doua e ca masinile electrice au inca probleme practice - nu sunt statii de incarcare si dureaza mult sa le incarci. Voltul si cu cei 4000 scutire de taxe e tot extrem de scump. de banii aia mai bine iti iei un SUV upscale sau un 335i nou care eclipseaza Voltul la comfort/spatiu respectiv oomph/manevrabilitate/joy of driving.

Tesla sunt tot asa scumpe ca porcul...

tehnologia nu e inca acolo. singurele viabile pe piata sunt hibridele dar din nou in USA cu preturile actuale ale benzinei tot nu merita. un Civic, Corolla sau o Elantra 1.8 benzina costa mai putin de exploatat decat orice hibrid. nu mai zic de subcompacte - Fit, Accent, etc. SUV-urile hibrid sunt mult mai scumpe decat cele pe benzina si tot asa nu justifica economia la carburant prin pret si masa adaugata de baterii si complexitatea mecanica adaugata... hibridele mai vechi de 7-8ani cand incep sa le lase bateriile devin de fapt mai lente si mai energofage decat o compacta benzinara de aceeasi varsta care are aceeasi valoare utilitara.
James Kilowatt
Eu sunt curios cum ar evolua pretul la litiu si la alte cateva elemente cheie daca industria auto s-ar pune pe produs 50% din masini cu baterii. Si chiar pretul la curent, nu prea gred ca statele vor asa usor la accizele la carburanti.... vor taxa probabil electricitatea in loc.
Otto73
QUOTE (James Kilowatt @ Mar 7 2013, 09:01 AM) *
Eu sunt curios cum ar evolua pretul la litiu si la alte cateva elemente cheie daca industria auto s-ar pune pe produs 50% din masini cu baterii.

Cum sa evolueze?
Normal ca pretul la litiu va creste deoarece pretul e dictat de piata. Cerere mare pret mare, cerere mica pret mic.
dinpoplaca
QUOTE (iHondafan @ Mar 7 2013, 09:32 AM) *
singurele viabile pe piata sunt hibridele dar din nou in USA cu preturile actuale ale benzinei tot nu merita. un Civic, Corolla sau o Elantra 1.8 benzina costa mai putin de exploatat decat orice hibrid. nu mai zic de subcompacte - Fit, Accent, etc. SUV-urile hibrid sunt mult mai scumpe decat cele pe benzina si tot asa nu justifica economia la carburant prin pret si masa adaugata de baterii si complexitatea mecanica adaugata... hibridele mai vechi de 7-8ani cand incep sa le lase bateriile devin de fapt mai lente si mai energofage decat o compacta benzinara de aceeasi varsta care are aceeasi valoare utilitara.


Cred ca trebuie sa nu fiu de acord cu tine aici. Eu zic ca nu merite sa iei un civic sau corola.

Click to view attachment Click to view attachment

Click to view attachment

Eu pana la lucru si inapoi fac 54-56 mile si chiar acum iarna pe traseul asta scot 55MPG. Cu un civic pe acelasi drum nu as scoate mai mult de 26 MPG.



Pe an benzina la prius ma costa cu1400$ mai putin decat ar costa la civic.

Priusul e mai scump cu 6000$ daca-l iei cu 24000$ dar eu l-am cumparat cu 21900$ si daca te targuiesti, si acum poti sa-l iei cu 23000$. Asta inseamna ca diferresta de 4000$ la mine o recuperez in mai putin de 3 ani; De fapt eu mai am doar cateva luni si recuperat-o, iar dupa aceea bag diferenta in buzunar.

Cat despre inrtetinere Hybridele au cea mai mica intretinere. Deci, in america nu se merita sa cumperi altceva in afara de prius daca te uiti doar Corola si Civic.

In Europa la ce preturi sunt acolo cred ca nu merita sa cumperi masina de loc. thumbsup.gif
James Kilowatt
26mpg inseamna cam 9l/100km. Multisor mai consuma Honda aia!

La noi calculul e foarte diferit. Priusul e 28k€, iar Corolla diesel e 17k€. Priusul poate ia 4l/100km, corolla poate ia 6l/100km. Benzina e 1.6€, motorina e 1.4€.... Deci da cu virgula....
dinpoplaca
Consumul e doar pentru drumul asta , la lucru, unde e trafic si merg mai mult bara in bara. Pebtru prius e bine, dar pentru alta masina inseamna consum mai mare. Daca ai merge pe autostrada doar ar fi cum zici tu.
James Kilowatt
55mile/zi inseamna fo' 90km. La noi nu e fezabil sa faci 90km/zi in trafic bara la bara. Eu prin "bara la bara" inteleg viteze medii sub 15km/h, cand intr-adevar, si un diesel ar consuma mai mult (probabil un 9-10, eu cu petrolierul sunt pe la 14) insa trebuie sa fii foarte masochist sa mergi cu masina zilnic in conditiile astea.

Eu am plecat de la ideea ca in conditiile unde un Civic benzinar ar scoate 9, probabil o Corolla diesel (motor de 1.4) as scoate vreo 6. Insa poti sa iei si 9 in calcul la corolla, ca tot nu iese.... cu priusul economisesti 5€/100km, iar diferenta de amortizat e de 10000€. Trebuie deci 200.000km. Iar o masina cu 200.000km facuti doar in trafic bara la bara valoreaza 0€, daca ma intrebi pe mine...
iHondafan
ce zice DinPoplaca e daca stai foarte mult in trafic. Civic-ul nostru Si ( care e un fel de CTR - motor de 2l si 198CP) scoate in jur de 28-30mpg in regim suburban ( la drum lung iese in jur de 36-37mpg). Civicul anterior 1.7l 127CP scotea 38-39mpg combinat ( bine era mai mult extraurban 120km/zi dus- intors si traficul era moderat si doar pe 10-15km din cei 120km). cum am zis pe topicul meu consumul meu mediu cu 335i este de 24-25mpg ( cu drum saptamanal de 320mile/500km care e 80% autostrada).
iHondafan
dupa ConsumeReports (CR) care le testeaza in conditii similare si combinat: Corolla 1.8l 132CP scoate mixt 32mpg iar Prius 44mpg. diferenta la benzina anuala iese de 110 galoane ( daca o pui la 3.50$/gal ies 385$/an daca o pui la 4$/gal ies 440$/an)... deci nu il amortizezi pe Prius decat in minim 7-8 ani. daca benzna se face peste 5$ galonul atunci calculul se schimba... parerea mea ca Prius face sens doar in orasele mari unde stai mult in trafic stop and go. de asemenea ar face sens noul plug-in Prius daca mergi cu el doar serviciu-casa pana in 40-50km/zi si in regim suburban sau maxim 80km/h( sa folosesti partea electrica cat mai mai mult).

acum cel mai fain compact e Mazda 3 skyactiv cu 2l injectie directa - dupa CR iese tot asa 32mpg combinat dar ai 155CP fata de 134Cp ai Prius pe o masina mai usoara ( cam 100kile), mai rapida, si mai fun to drive... Corolla si Civic merg inca pe motoarele lor cu injectie port cuplate cu automate in 5 trepte. Mazda3 are si automata in 6 viteze...

in fine calculele astea dau rezultatet diferite functie de assumptions... consumul real variaza, pretul benzinei variaza.

btw, 55mpg la Prius nu ies decat la drum lung unde si Civic si Corolla scot si ele 40mpg iar Mazda3 scoate 43mpg.
f1anatic
Complet nelegat de discutia despre motoare termice in sectiunea despre masinile electrice...

In ultimele 2 saptamini cred ca am vazut cel putin 10 Tesla S si doua Fisker Karma. Avem doua dealership-uri Tesla in Chicago, unul este chiar linga mine (la vreo 5 mile) si m-am oprit si eu la unul si am cascat gura. Totusi, prefer conceptul Fisker Karma / Chevrolet Volt - dar recunosc cinstit - Tesla S este Sexy !
AlexTM
QUOTE (f1anatic @ Mar 8 2013, 02:08 PM) *
unul este chiar linga mine (la vreo 5 mile)


Asta e notiunea americana de proximitate. Asa, toata Timisoara sta chiar langa mine biggrin.gif
dinpoplaca
QUOTE (iHondafan @ Mar 8 2013, 07:55 AM) *
btw, 55mpg la Prius nu ies decat la drum lung unde si Civic si Corolla scot si ele 40mpg iar Mazda3 scoate 43mpg.

la drum lung la 70 MPH pe autostrada fac doar 51, max 53.( depinde de vreme) MPG (4.6-l/100km , max 4.4). Pe drumul care-l iau acum merg intre 0 si 55 MPH. Acu o saptamana am incercat alt drum care era si mai aglomerat, pentru o saptamana si am scos 60MPG (3.9l/100km) la prius, cu cat ai viteza mai mica, scoti consum mai bun.
Chestia aia cu 44MPG la consumer report proabil ca e pentru generatia mai veche de prius. habar nu am cum poti scoate 44 MPG cu prius.
iHondafan
e ultima generatie testata.

nu contest consumul tau, dar nici civic/corolla nu scot 26mpg unde tu scoti 55...
former_ozz
QUOTE
Cu un civic pe acelasi drum nu as scoate mai mult de 26 MPG.


Eu traiesc intr-una din cele mai populate zone din america si scot 33mpg consum mixt, condus fara menajamente. E greu sa aduci un civic la 26mpg, doar daca esti rauvoitor si te uiti numai la perioadele de consum maxim.
Asta nu insemna ca Priusul nu merita daca mergi mult. Dar mai sint niste factori de luat in calcul, de exemplu placerea si bucuria condusului (nu ca civicul te rupe in gura la sportivitate). Oamenii mai cumpara si o inghetata si un pahar de vin nu numai orez si cartofi.
James Kilowatt
Azi am scos 9.1L/100km pe un traseu exclusiv urban (insa cu trafic de weekend), 22Km cu o viteza medie de 25km/h.

Iar pe autostrada la 70mph cum zice Dinpoplaca scot cam 5.5l/100km (daca reusesc sa merg atat de incet):
http://www.masini.ro/forum/index.php?s=&am...st&p=400844

E drept, am zile bune in care scot si 14L/100km, urban, cu medii de viteza in jurul a 10km/h. Insa fac maxim 1500km/anual in regimul asta, deci 150L. Mai fac in jur de 2000 in weekenduri, cu consumul scris mai sus, inca 180L. Si inca vreo 10-12.000 pe autostrada. Evident, nu scot 5.5, nici nu merg cu 70mph, insa sa presupunem ca vreau sa compar cu Priusul. Asta inseamna 550L. In total, anual 880L.

Dinpoplaca sa ar face cei 13500km cu 4.5 mediu, aka 610l. O economie de 430€/an.

Acum, pretul de catalog la petrolierul meu e 29k€. La acelasi nivel de echipare, Lounge (32.5k) + cateva optiuni (senzori parcare (450€), scaune incalzite (450€, si inca nici nu sunt toate incalzite, ca la mine), xenon (900€), geamuri "intime" (525€)ca sa comparam acelasi lucru) Priusul e 35k€. Diferenta de 6k€ se amortizeaza deci in vreo 14 ani...

Intamplator ambele au motor de 1.8 si taxele sunt aceleasi.

Insa daca voiam cu adevarat sa fac economie luam un diesel de 1.6... probabil consumul ar fi fost vreo 20% mai mic, iar pretul la diesel e mai scazut cu 10-10-15%. Atunci chiar nu ar mai fi fost justificat priusul.

Dealtfel, un Sandero pe GPL (8500€aproximativ, cam 10000 cu niste dotari cat de cat decente) ar fi imbatabil la economie, la mine GPL-ul e sub 65 centi (benzina e 1.6, motorina 1.4). Insa vorba lui Ozz, asta inseamna doar orez si cartofi smile.gif
dinpoplaca
Priusul a omorat masina electrica.

Masinile electrice trebuie sa ajunga la pretul Priusului si sa aiba baterii care sa se incarce foarte repede ca sa poata intra pe piata. Prius plugin merge pana la 100km/h doar cu motorul electric.

Click to view attachment

Consum meu mediu de 4.2 la ultimi 1080km si asta acum iarna. Daca se incalzeste, pe acelasi traseu o sa mai scada pana pe la 4%.

Masinile electrice trebuie sa manance mult ca sa se apropie de prius.
James Kilowatt
Care-i media de viteza cu care ai scos consumul ala mediu? 34Mph? E una foarte buna... de vis chiar ...

Uite consum "suburban" (oras + centura), facut azi, cu gume de iarna, dupa ce am postat data trecuta. E cu o medie de viteza mai scazuta decat a ta, portiunea de oras a fost mai mare.
dinpoplaca
Da, media e 55km/h. Cand am folosit alt drum unde media era mai joasa am scos consumul ala de 3.9% pe o saptamana intreaga.

Ce nu inteleg eu e de ce masinile electrice sunt cu mult mai scumpe decat Prius, cand Prius, pe langa motorul electric mai are unul pe benzina + baterii. Eu cred ca "controlrii" nu dau drumul tehnologiei mai avansate. NU ca nu s-ar putea face ceva mai bun.
James Kilowatt
Lumea isi pune mari sperante in bateriile litiu-aer, cand or sa fie puse la punct se spune ca masinile electrice vor ajunge la autonomia celor clasice. Pe urma ramane a doua problema, aia cu productia si distributia electricitatii, asta insa inseamna doar bani. Iar daca tot trebuie bagati bani multi si deodata, eu unu' as face o retea complet paralela, in cc.

Prius are baterii de 5kwh parca, si costa in jur de 1500€. O masina pur electrica are macar vreo 30kwh. Tesla baterii de de 85kw, 17 ori mai mult. Deci doar supracostul bateriilor e 24k€... Costul (de productie) al unui motor e mult mai redus. Si mai e si efectul de scara, o masina produsa in 500 exemplere va costa mai mult decat una facuta in 5 milioane de exemplare. Tocmai asta e pretextul pentru care unii subventioneaza masinile electice, in speranta ca odata depasita faza critica de artizanat si trecerea la cea industriala preturile vor scadea si vor deveni competitive. Insa de 120 ani inca nu-s... e prea ieftin petrolul asta scump.
iHondafan
iote parerea llui Bjorn Lomborg, unul dintre favoritiii mei:

http://online.wsj.com/article/SB1000142412...pinion_newsreel

punch lines:

QUOTE
1) When an electric car rolls off the production line, it has already been responsible for 30,000 pounds of carbon-dioxide emission. The amount for making a conventional car: 14,000 pounds.

2)Thus, the life-cycle analysis shows that for every mile driven, the average electric car indirectly emits about six ounces of carbon-dioxide. This is still a lot better than a similar-size conventional car, which emits about 12 ounces per mile. But remember, the production of the electric car has already resulted in sizeable emissions—the equivalent of 80,000 miles of travel in the vehicle.

3) To make matters worse, the batteries in electric cars fade with time, just as they do in a cellphone. Nissan estimates that after five years, the less effective batteries in a typical Leaf bring the range down to 55 miles. As the MIT Technology Review cautioned last year: "Don't Drive Your Nissan Leaf Too Much."

4) if the energy used to recharge the electric car comes mostly from coal-fired power plants, it will be responsible for the emission of almost 15 ounces of carbon-dioxide for every one of the 50,000 miles it is driven—three ounces more than a similar gas-powered car.
former_ozz
Eu nu cred ca-si face vise cineva ca intr-o lume unde majoritatea electricitatii vine din carbune masina electrica o sa rupa carbonul in doua ACUM. Nu asta e smecheria, ci faptul ca se preteaza la impercherea cu panouri solare (in viitor) si ca nu face putoare in oras.

Oricum articolul mi se pare foarte manipulator ca se dea bine. Exemple:
1. A 2012 comprehensive life-cycle analysis in Journal of Industrial Ecology shows that almost half the lifetime carbon-dioxide emissions from an electric car come from the energy used to produce the car, especially the battery. The mining of lithium, for instance, is a less than green activity. By contrast, the manufacture of a gas-powered car accounts for 17% of its lifetime carbon-dioxide emissions.

Evident in capul ziaristului 50%>17% deci trebuie sa fie ceva naspa. Cind colo afirmatia asta nu spune nimic, decirt cel mul;t ca masina electrica emite mai putin CO2. Prespunind ca ar emite 0 in funtionare, ar iesi ca 100% din carbonul emis e facut in timpul fabricarii deci probabil ceva si mai naspa in capul jurnalistului.


2. Thus, the life-cycle analysis shows that for every mile driven, the average electric car indirectly emits about six ounces of carbon-dioxide. This is still a lot better than a similar-size conventional car, which emits about 12 ounces per mile. But remember, the production of the electric car has already resulted in sizeable emissions—the equivalent of 80,000 miles of travel in the vehicle.

Aceeasi problema de manipulare... prespunind ca masina electrica n-ar emite nimic carbonul folosit la fabricare ar fi echivalentul a ... ghici .. 1 miliard de mile conduse intr-un vehicul care nu emite nimic.
Ca sa nu mai spun ca alea 6 uncii vin de la ideea ca felul in care se produce energia nu o sa se schimbe vreodata. De exemplu in California sint o multime de oameni cu panouri solare pe casa. Unii din astia au masini electrice.
James Kilowatt
QUOTE (former_ozz @ Mar 11 2013, 05:40 AM) *
... ci faptul ca se preteaza la impercherea cu panouri solare (in viitor) si ca nu face putoare in oras.


De asta ziceam ca ar fi buna o retea paralela in cc, unde ai putea imperechea si eoliene cu mai putine probleme de conexiune atunci cand vantul bate intermitent.

In Bruxelles la sol ajung anual 950kwh/m2 energie solara. Cu 15% conversie fotoelectrica (si sunt optimist) inseamna sa zicem 150kwh/m2 pe an. Asta inseamna 7.5€ la pret de noapte si cam 30€ la pret de zi. Pretul actual e 1000€/m2 de panou solar (fara TVA), deci l-as amortiza cam la Easter of the Horses indiferent daca vand energia aia ziua la pret bun si nu consum decat noaptea, sau daca il folosesc sa-mi incarc bateriile la tesla.

Daca as avea o Tesla, as putea face o afacere mai inteligenta decat sa o incarc cu panouri solare: o tin in garaj pe post de acumulator. Si noaptea bag in ea 85kwh (atata au bateriile la Tesla limuzina) cu 4.2€ si ii re-vand ziua in retea cu 16€.... sau folosesc energia asta pentru consumul din timpul zilei. Asta imi aduce un profit de 12€/zi, adica aproape sa zicem vreo 3500-4000€ anual, mult mai interesant decat as castiga din panouri solare... Evident, imi pun si un panou solar minim, ca sa am posibilitatea sa am contoar reversibil si sa pot vinde electricitatea.
iHondafan
masina electrica aprox 15 tone de emisii de carbon la fabricare ( in special din productia bateriilor). cealalta 7 tone. deci cea electrica trebuie condusa 80000mile inainte sa amortizeze cheltuiala in carbon in exces la fabricare... la care moment ( adica 80000mile) au cam trecut cei 5 ani cand asina va avea nevoie de un baterry job alte 10 tone de carbon...

desigur ca la o retea cu sub 1% productie din solar chestia face absolut sens. ce-ar fi sa scalam intai energia solara ( si daca se poate fara zecide miliarde subventii) si dupa aia sa folosim masini electrice in proprtie mare. sau sa tiparim in loc de 85 vreo 120 de miliarde pe luna si in felul asta sa il facem fericit pe DiCaprio si alti oameni nacajiti are ne vor binele... asta e exact ce zice Lomborg - pus carul (masina) inaintea boilor (ecum producem energia elecrica)...

aceeasi jmecherie e si la celebra energie curata a Californiei. companiile le vand lor energie teoretic fact in hidroelectrice, solare, vand si cealalta din carbon o vand statelor invecinate - NV, AZ, UT, ID... in final tot ala e mix-ul regional, dar lumea in Berkeley doarme mai fericita...
former_ozz
Iulian, eu nu am spus ca articolul e factual incorect ci ca in mod clar are bias si agenda in spate prin felul cum sint prezentate informatiile. Deja cind citesc genul asta de "spin" incep sa am indoieli si cu privire la date.
Masina electrica cum e acum n-are nici o sansa, d-aia e aberant sa spui ca "a ucis-o" cineva... e un moft scump, cu o utilitate limitata si fara macar sa "salveze planeta". Dar in stadiul asta asta e... la orice ai nevoie de un inceput care o sa fie inutil si prost dar trebuie sa dea un brinci spre mai multi bani bagatri in cercetare, productie mai ieftina etc. La urma urmei si de prius nu de mult se spunea ca e o prostie si acum sint pe toate drumurile.

Partea cu daca are sens finaciar vorbind e iarasi mai putin relevanta decit crede lumea. Ce iphoneul are sens finaciar vorbind pentru mai mult de 10-20% din utilizatori? dar restaurantele? hainele de firma? pantofii de 100-200$ si peste? ceasurile de 50.000$? bijuteriile? diamantele? cablul tv? jocurile video? mersul la cinema? o bere in bar? un pahar de vin? o masina peste Logan?
Cit % din lucrurile pe care dau oamenii bani in tarile mai bogate dar chiar si in Romania au sens din pdv financiar?

PS: apropo de imagine, tot vestul e o frauda... daca muti tot ce e poluant in china/india e usor dupa aia sa ii arati pe aia cu degetul ca polueaza. Cind de fapt polueaza pentru tine.
iHondafan
de acord. masina electrica va face sens in momentul in care producerea litiului se va face cu energie electrica produsa din surse regenerabile. din pacate energia electrica ramane in proportie de 65-70% dependenta de carbon fosil ( intr-o forma sau alta). cum ziceam sunt pentru carbon tax cu conditia ca banii sa nu fie cheltuiti pe pomeni electorale si alte proiecte socialist-redistributioniste. pana atunci ramane cum am stabilit.

Lomborg este centrist, este pentru carbon tax, este pentru energii alternative dar argumenteaza pentru ca totul sa se faca economic. principala lui obiectie este ca in prezent tehnologiile energetice alternative sunt inca mult mai scumpe decat combustibilul fosil.

http://www.project-syndicate.org/commentar...y-bj-rn-lomborg
former_ozz
Eu sint sceptic in privinta universalitatii pietei si ai "economicului", mai ales ca economicul de multe ori e fals si costurile reale nu sint considerate si nu pot fi impuse decit "de sus" (adica stat, adica nasol).

Daca acum mergem pe o planeta de unde iese din pamint peste tot un lichid care prin ardere genereaza o multime de mizerie dar si o multime de energie, cum o sa lamurim oamenii ca e mai bine sa foloseasca o metoda scumpa si proasta de produs energie doar ca e mai curata si beneficiile nu le vor vedea vreodata in timpul vietii?
Doua variante:
1. "Economic" adica taxe pe combustibilul naspa, subventii pe ala prost si scump si curat. Daca taxele se folosesc eficient in acelasi domeniu e si mai bine.
2. "Educatie" adica prin propaganda si brainwashing sa faci oamenii sa-si doareasca metoda proasta, sa fie cool sa te afisezi cu masina electrica, sa te arate cu degetul daca nu esti "green" etc Numai ca si asta costa, marketingul pe termen lung e scump.

Dar realitatea e ca nici o metoda nu e economica si nici bazata pe piata decit in masura in care piata e manipulata.
former_ozz
Pai asta cu taxarea n-are nici o legatura cu piata. Taxarea e fix pe dos, distorsioneaza piata.

Problema cu curatatul e si ea spinoasa. Din orice activitate rezulta materie. Definitia a ce e murdarie si ce nu e se schimba... acum citiva ani CO2 era cam ca H2O (acum citiva ani s tigarile si DDT-ul erau ok) iar acum e diavolulul, miine poimiine poate vaporii de apa devin raul absolut cine stie.
James Kilowatt
Pai vaporii de apa sunt responsabili pentru 90% din efectul de sera thumbsup.gif Asa zic mogulii IPCC-ului, si face parte din mecanismele climatice de feedback pozitiv.

Sunt de acord ca taxarea distorsioneaza piata. Absolut. Insa piata nu e raspunsul la tot, uneori trebuie sa fie distorsionata, insa si daca o distorsionezi la nesfarsit, risca sa plesneasca si sa te paleasca in bot smile.gif
Mie mi se pare acceptabil sa distorsionezi piata TEMPORAR ca sa permiti unei tehnologii promitatoare sa ajunga la dimensiunea critica care sa ii permita sa devina competitiva (productia sa fie industriala si nu artizanala, sa apara infrastructura necesara, etc). O sprijini intr-o forma sau alta, si apoi o taxezi ca pe oricare alta (si daca e atat de performanta aduce si un profit sanatos). Insa nu-s de acord cu subventiile eterne, daca ele sunt necesare inseamna ca ideea respectiva a fost proasta de la inceput si trebuie lasata sa moara.

Mai mult, piata in sine in general urmareste interese pe termen scurt, ori noi vorbim aici de chestii care se intind peste generatii intregi. Insa piata financiara de exempul urmareste interese pe termene de ordinul milisecundelor... asa ca, putina distorsiune nu e in mod necesar daunatoare, daca societatea considera ca scopul final e unul onorabil.

Problema cu curatatul seamana oarecum cu legea a doua a termodinamicii, nu poti curata ceva fara sa murdaresti altceva (intr-un sistem izolat). Insa poti sa murdaresti totul fara sa cureti nimic. Mizeria asta insa are un cost (ca sa o stochezi/izolezi, sau sa o re-transformi in parfum de flori de camp, sa zicem printr-un proces biologic gen fotosinteza), si cinstit ar fi sa fie platit de cel care o produce.
iHondafan
categoric nu as introduce CO2 si apa la "mizerie"... astea sunt parte din ecosistemul terestru. putem discuta de emisii de CO2 la nivel macro si e rezonabil sa le limitezi prin carbon tax dar nu sunt in aceeasi liga cu fumul si DDT-ul..

btw, DDT-ul a avut si efecte pozitive la un moment dat - a limitat tifosul exantematic in WW2 si a dus la eradicarea malariei in multe tari inclusiv Ro si sudul USA ca si limitarea probelemei in multe tzari tropicale. desigur are si efecte cancerigene dar in cazul tifosului exantematic la nivelul WW2 ai salvat probabil cateva zeci de milioane de vieti in acei ani cu pretul a catorva sute de mii de cancere/leucemii 20-30 de ani mai tarziu. desigur acum avem alternative mai bune si nu e beneficial sa il mai folosim ( desi in tzari sarace africane inca renteaza).
James Kilowatt
Am vizitat ieri reprezenta tesla din bxl smile.gif au de vânzare doar limuzina.

Apropo, am văzut o reclamși interesanta la Nissan leaf. Idee e ca o iei în leasing, avans+169/luna, și curentul cică te costa 2e/100km. Iar în banii ăștia intra și 4 săptămâni de închiriat o mașină normala de la hertz. Ideea mi se pare interesanta, pentru mers la birou și supermarket autonomia ajunge, iar pentru câteva drumuri lungi anual ai mașină închiriată. Plus ca asta o poți folosi și local.... Adică iei avionul pana la Budapesta și pe euroring te dai cu BMW -ul de la hertz.
former_ozz
Am citiva prieteni cu Leaf si unul cu Tesla limuzina.
Tesla e evident un moft ca sa arati ca ai bani si esti verde.
Leaf e ok, dar aici primesti 7000$ subventie care reduce rata la leasing si e curent gratuis in multe locuri (multe companii au incarcatoare moaca) si chiar si asa nu prea merita (sau e la limita) daca nu ai panouri solare.
iHondafan
Tesla nu e f scumpa in leasing... cu incentives & stuff iesi pe la 600$ pe luna pt sedan la 65kW ( 100CP). nu e putin dar e competitiv. nu stiu cat de stabile vor fi incentivele respective dar pe moment mi se pare atractive. nu as cumpara una dar daca as sta in oras si ar fi timpuls aimi upgradez motorizarea m-as gandi serios sa lizez una... la noi e una in garaj din cate am inteles a unuis anestezist.
former_ozz
65kw sint 60kwh, energia bateriei nu puterea masinii. Mai e o varianta de 85kwh si aia parca e mai poluara desi n-am facut o statisca, doar ochiometric.
Problema cu Tesla e ca eu depasesc zilnic 5-10 e (relativ populara pe aici)... adica mi se pare ca toti merg incet cu ele. Cam ciudat pentru o masina care face 4-6s pina la 60mph depinzind de model. Nu cred ca toti sint de-aia care vor sa economiseaca curentul (sau or fi naiba stie), ci mai degraba imi par ca el tzitzie fundul sa nu ramina fara baterie in drum.
Nu m-am gidint la leasing, evident daca se poate la Leaf se poate si la Tesla.
Aopropo de Tesla, imi pare bine ca lupta sa sparga tagma asta jegoasa de dealeri, paraziti care nu aduc nici o valoare adaugata si care au ca singura afacere pacalirea oamenilor. Interesant e ca dealerii primesc cel mai mult suport in statele astea "pro business" in timp ce Tesla are magazine la comunisti.
James Kilowatt
Mie imi place de Tesla ca vrea sa sparga imaginea ghei a masinilor electrice. Si ca au ales sa faca asta facand o masina sport electrica, nu un SUV electric ... inca biggrin.gif
former_ozz
Vine si ala, nimeni nu rezista tentatiei...
iHondafan
QUOTE (former_ozz @ Jul 23 2013, 01:39 AM) *
65kw sint 60kwh, energia bateriei nu puterea masinii. Mai e o varianta de 85kwh si aia parca e mai poluara desi n-am facut o statisca, doar ochiometric.
Problema cu Tesla e ca eu depasesc zilnic 5-10 e (relativ populara pe aici)... adica mi se pare ca toti merg incet cu ele. Cam ciudat pentru o masina care face 4-6s pina la 60mph depinzind de model. Nu cred ca toti sint de-aia care vor sa economiseaca curentul (sau or fi naiba stie), ci mai degraba imi par ca el tzitzie fundul sa nu ramina fara baterie in drum.
Nu m-am gidint la leasing, evident daca se poate la Leaf se poate si la Tesla.
Aopropo de Tesla, imi pare bine ca lupta sa sparga tagma asta jegoasa de dealeri, paraziti care nu aduc nici o valoare adaugata si care au ca singura afacere pacalirea oamenilor. Interesant e ca dealerii primesc cel mai mult suport in statele astea "pro business" in timp ce Tesla are magazine la comunisti.


daca asunt 65kwh inseamna ca nu mergi cu ea decat 5-10min la putere maxima (calcand-o la blana)... banuiesc ca d-aia merg aia incet cu ele - ori merg incet si mai mult ori merg putin si mai repede/agresiv...

tu crezi ca vanztoriide Tesle nu au/or sa aiba si ei vreun incentive sa vanda mai multe fiare si cat mai profitabil? dealerul e un targovetz... dau mai ieftin sau mai scump dupa client, dupa oferta. 'om vedea daca modelul de vanztor angajat direct de compania producatoare e mai bun. din cate stiu magazinele Gostat nu au spart piata alimentara si faceau acelasi lucru care il face Tesla - aia cu cartofii si ceapa astia cu teslele... e cumva ca si cum ai zice ca ce faina ar fi savana fara hiene. orice vietuitoare traieste pen'ca are nisa ei. la fel si cu meseriile - exista pentru ca indeplinesc o cerinta a pietei ( inclusiv drug dealeri, proxeneti si prostituate).
f1anatic
Tesla SUV e pe vine... Sau cel putin era, acum vreo jumatate de an, conform dealer'ului local.

Nissan Leaf este un moft. Am o colega care are unul - de fapt sotul ei, inginer electronist. M-am dat si eu cu el, nu stiu daca mai am pozele. Insa recent, colega mi-a raportat ca au fost in Down Town Chicago la o petrecere si nu au avut suficienta "zeama" in baterie pt a se intoarce si au trebuit sa stea pina tirziu, pentru a se putea incarca bateria (in centru au aparut si la noi statii din acestea de incarcat bateria la masinile electrice), sotul ei verificind pe telefon nivelul.

Eu nu as accepta o asemenea limitare. Cu un Chevy Volt; Ford Fusion Plug In Hybrid sau un ...Fisker Karma m-as mai incurca dar cu ceva strict electric in nici un caz.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.