Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cine a ucis masina electrica?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini Hibride
Pages: 1, 2, 3, 4
former_ozz
QUOTE
tu crezi ca vanztoriide Tesle nu au/or sa aiba si ei vreun incentive sa vanda mai multe fiare si cat mai profitabil? dealerul e un targovetz... dau mai ieftin sau mai scump dupa client, dupa oferta. 'om vedea daca modelul de vanztor angajat direct de compania producatoare e mai bun.


Irelevant, nu ar trebui sa lasi piata sa decida? Ce treaba are statul cu canalul prin care imi vind eu produsele? Treaba asta e profund si evident gresita. Daca e asa bine sa ai dealeri, de ce trebuie sa puna aia spaga mina de la mina ca sa puna polticienii la votat impotriva?

Oricum, la obiect, nu cred ca o sa fie exact la fel pentru ca pretul o sa fie public, cu eticheta... masina X cu optiunile YZT face cit face. Sistemul actual cu pret secret (= asimetrie de informatii, in alte domenii intri la puscarie pentru asta) si tirguiala e hotie pe fata. De ce sa imi ia cumparatul unei masini mai mult timp decit cumparatul unul televizor? Evident si ala poate sa impinga o optiune in plus sau modelul superior dar asta e fair game.

QUOTE
la fel si cu meseriile - exista pentru ca indeplinesc o cerinta a pietei ( inclusiv drug dealeri, proxeneti si prostituate).


Exact, O CERINTA A PIETEI, nu o reactie a monopolului de dealeri care-si vad scaunelul caldut zdruncinat si a spagarilor politici care-si se vad lasati fara cotizanti.
Nu intimplator, apropo de drug dealeri, tot statele astea sint alea care nu lasa nici iarba la liber smile.gif.


QUOTE
daca asunt 65kwh inseamna ca nu mergi cu ea decat 5-10min la putere maxima (calcand-o la blana)... banuiesc ca d-aia merg aia incet cu ele - ori merg incet si mai mult ori merg putin si mai repede/agresiv...


E, nu chiar 5-10 minute dar teoretic nu mai mult de 20... numai ca e imposibil sa mergi pe drumul public la blana la puterile alea. Nici macar pe circuit nu cred ca stai ma mult de 30% din timp la blana si se mai si recuperezeaza la frinari.
In mod normal cum eu cu o masina de 140CP nu merg la blana desi merg destul de alert, ca sa se miste si ei ca mine cu masini mult mai performante nu ar trebui sa mearga deloc la blana. Poate ca le-ar taia range-ul la 100 de mile, e si ce.. e suficient pentru o tura dus intors de la munca... altfel de ce iti iei o masina de 80k$ cu 4s la suta?

In orice caz dupa ce i-am vazut pe astia am ramas cu doua idei in cap:
1. Ori asa e si ramin fara baterie. Naspa.
2. Ori sint toti mosi, nici asta nu e bine.
Poate nici una nu-i adevarata dar asta e imaginea formata.

@F1: ideea e e evident sa ai inca o masina si asta sa o folosesti la naveta... se incarca in parcare la lucru, se poate incarca peste noaptea acasa, daca ai panouri solare se incarca chiar ieftin (=gratis), si oricum majoritatea oamenilor n-au nevoie de mai mult de doua incarcari pe saptamina. Nu e o idee asa rea, astia pe care ii stiu eu sint relativ incintati. Iar aici cu masina electrica poti folosi si banda aia speciala de masini cu pasageri, poate fi un mare avantaj.
James Kilowatt
Iti trebuie un panou solar marisor ca sa o poti incarca intr-o singura zi.

Chestia e ca eu nu-mi fac iluzii prea mari despre cat timp va fi masina electrica o afacere interesanta. Cand (si daca) vor deveni majoritare probabil accizele la carburanti se vor aplica la curent. Motive pentru a o vor face sunt nenumarate, pui taxa pe CO2, pe productia de particule (in tari bananiere gen Germania sau US care folosesc carbune pentru curent), pe productia de deseuri nucleare, pe orice.

Asta e o cursa care ca individ nu poti decat sa o pierzi, insa esti obligat sa intri in ea. Energie scumpa -> trebuie sa faci economii (de cele mai multe ori pe banii tai, cumperi masini hibride, izolezi, etc). .Iar daca in timp daca scade consumul datoria economiilor va creste pretul incat probabil tot atat vei cheltui. Cand masinile consumau mult benzina era ieftina, acum masinile consuma putin insa benzina e scumpa. Casele erau prost izolate insa incalzirea era ieftina, acum casele sunt ceva mai bine izolate insa caldura e exorbitanta. Si esti obligat sa intri in cursa asta, intrucat nu iti poti sa iti permiti caldura exorbitanta cu o casa neizolata.
In tari asa-zise avansate din Europa de V exista termenul de precaritate energetica, exista familii care nu isi pot permite caldura (intretinerea costa un sfert din venit sau cam asa ceva) si care au ajutoare de la stat ca sa plateasca accizele la stat...

Si un banc din Charleroi:
- Taticule, de ce stam in frig?
- Pentru ca nu avem bani sa cumparam carbune, e prea scump.
- Si de ce n-avem bani de carbune?
- Pentru ca m-au dat afara din mina si am ramas somer
- Si de ce te-au dat afara din mina?
- Pentru ca era carbunele prea ieftin pe piata mondiala...
former_ozz
QUOTE
Iti trebuie un panou solar marisor ca sa o poti incarca intr-o singura zi.


Ideea de "gratis" a fost evident o exagerare majora.
La panouri solare sistemul functioneaza asa: cit produci in plus bagi in retea. Cind ai nevoie iei. Problema e ca daca balanta iese pozitiva (adica consumi mai putin decit produci) primesti un mizilic pentru curentul vindut in retea (ceva in genul 10% din cit iti cer ei tie). Daca insa "se intimpla" sa ai un surplus de electrictate din panouri, o masina electrica nu e o idee asa rea. Nu trebuie sa ai un panou sa incarci masina intro zi, daca o incarci numai o data pe saptamina de acasa e suficient sa ai surplusul asta de electricitate adunat pe parcusrul unei saptamini.
Ajutra si faptul ca orele de virf pentru "renel" sint in timpul zilei (a/c, industrie, birouri), adica exact cind iti merg panourile in plin si nu esti acasa. Altfel, fara ajutor de la retea, stocarea energiei si acoperirea virfurilor ar fi o problema mult prea mare.
Mai e si chestia ca in California pretul creste cu consumul, deci cu cit ai casa mai mare si consumi mai mult cu atit merita mai tare.. o masina electrica ajuta la consum smile.gif.
Oricum in statele in care panourile solare nu sint o idee buna (lipsa subventii sau clima) ramine faptul ca sint multe incarcatoare gratis la locul d emunca, si chiar si alea cu bani nu sint asa scumpe. Dincolo de economie ramine insa problema ca bateriile actuale care se pot pune pe o masina tin numai citiva zeci de KWh la un pret inca foarte piparat. Dar masinile elctrice au potentialul sa devina mainstream pentru deplasarile de zi cu zi (job-casa-magazin-scoala/gradinita). Din cauza ca ai nevoie de 2 masini economic n-are cum sa fie decit daca se dau moaca.
iHondafan
QUOTE (former_ozz @ Jul 25 2013, 06:18 AM) *
QUOTE
tu crezi ca vanztoriide Tesle nu au/or sa aiba si ei vreun incentive sa vanda mai multe fiare si cat mai profitabil? dealerul e un targovetz... dau mai ieftin sau mai scump dupa client, dupa oferta. 'om vedea daca modelul de vanztor angajat direct de compania producatoare e mai bun.


Irelevant, nu ar trebui sa lasi piata sa decida? Ce treaba are statul cu canalul prin care imi vind eu produsele? Treaba asta e profund si evident gresita. Daca e asa bine sa ai dealeri, de ce trebuie sa puna aia spaga mina de la mina ca sa puna polticienii la votat impotriva?

Oricum, la obiect, nu cred ca o sa fie exact la fel pentru ca pretul o sa fie public, cu eticheta... masina X cu optiunile YZT face cit face. Sistemul actual cu pret secret (= asimetrie de informatii, in alte domenii intri la puscarie pentru asta) si tirguiala e hotie pe fata. De ce sa imi ia cumparatul unei masini mai mult timp decit cumparatul unul televizor? Evident si ala poate sa impinga o optiune in plus sau modelul superior dar asta e fair game.

QUOTE
la fel si cu meseriile - exista pentru ca indeplinesc o cerinta a pietei ( inclusiv drug dealeri, proxeneti si prostituate).


Exact, O CERINTA A PIETEI, nu o reactie a monopolului de dealeri care-si vad scaunelul caldut zdruncinat si a spagarilor politici care-si se vad lasati fara cotizanti.
Nu intimplator, apropo de drug dealeri, tot statele astea sint alea care nu lasa nici iarba la liber smile.gif.



discutam dar nu ne intelegem.. si nu vreau sa mai intru in politica. sunt absolut de acord ca piata sa decida. imi exprimam doar scepticismul ca desfacerea directa de catre producator va schimba semnificativ detaliile problemei.

pretul e public daca stii unde sa te uiti ( invoice, MRSP, sales incentives ale producatorului in vigoare la data respectiva si pt o suma modica poti obtine si pretul mediu de vanzari locale - ex ConsumerReports pt 50$ pe an iti da mura in gura - exact pretul mediu la care masina X cu optiunile a, b si c se vinde in zona metro Chicago sau SF sau Phila si iti dau inclusiv dealerii care accepta sa vanda la pretul respectiv; Edmunds are ceva similar gratis dar e de mai mica acuratete); daca ai suficienta stiinta de artimetica, ai informatia respectiva, stapanesti limba engleza la un nivel minim si oleaca de tupeu nu ai cum sa fii jecmanit de dealer.

cel putin mie nu mi s-a intamplat. tine hartiile cu numerele tale in fata, nu te lasa deraiat de aburelile lui si vei pleca de acolo cu pretul pe care ti l-ai stabilit. unde am luat plasa o data ( in 2007 cand am luat Civica Si) a fost cand desi i-am spus financiarului de la dealer ca nu vreau nu stiu ce garantie suplimentara el tot a pus-o; nu ne-am uitat cu atentie la tzidula inainte sa o semnam si a trebuit dupa aia sa ma tziganesc cu ei sa anuleze respectiva tranzactie vreme de cateva saptamani, dar pana la urma au returnat banii. de atunci cand imi pune hartiile in fatza sa semnez, las pixul jos, iau hartia in mana ma dau pe spate si ma uit la ele tacticos cu atentie. si daca sunt nerabdatori le spun ca m-am fript o data cu un coleg de-al lor si ca nu semnez nimic pana nu citesc.
former_ozz
QUOTE
imi exprimam doar scepticismul ca desfacerea directa de catre producator va schimba semnificativ detaliile problemei.


Eu cred ca alta e problema, si anume ca cei care cumpara la pret mic acum prin negociere severa si informatii se prea poate sa plateasca mai mult cind pretul va fi egal pentru toti (acum fraierii platesc mai mult si desteptii mai putin, daca il ingheti undeva la medie desteptii pierd).

QUOTE
pretul e public daca stii unde sa te uiti ( invoice, MRSP, sales incentives ale producatorului in vigoare la data respectiva si pt o suma modica poti obtine si pretul mediu de vanzari locale - ex ConsumerReports pt 50$ pe an iti da mura in gura - exact pretul mediu la care masina X cu optiunile a, b si c se vinde in zona metro Chicago sau SF sau Phila si iti dau inclusiv dealerii care accepta sa vanda la pretul respectiv; Edmunds are ceva similar gratis dar e de mai mica acuratete); daca ai suficienta stiinta de artimetica, ai informatia respectiva, stapanesti limba engleza la un nivel minim si oleaca de tupeu nu ai cum sa fii jecmanit de dealer.


Iulian, lumea asta e plina de oameni care abia stiu ce e ala internet. Poti sa spui ca e treaba lor, dar ramine inselatorie. Daca la banca poti sa afisezi dobinda in clar si costurile, daca la un tricou sau un televizor e pretul pe eticheta de ce la masini e un proces obscur?
Si apoi internetul e relativ recent, acum 10 ani sa te fi vazut de unde luai informatiile astea.
Orice restrictie a accesului la informatie e o incercare de golaneala.
iHondafan
acum fraierii platesc mai mult si la tricouri si la televizoare si la orice... mergi prin cateva magazine sau site-uri online si vei vedea ca sunt diferente de pret si acolo ( poate chiar mai mari procentual/relativ vorbind). la masini se simte mai mult ca e vorba de sume mai mari. in mare e acealsi lucru ca si la masini. targuiala ca si reclama fac parte din comert.
former_ozz
Argumentele astea sint pe linia "ce coteaza ca l-am omorit dom judecator, murea oricum peste citiva ani".

Eu personal urez moarte in chinuri clasei de paraziti care vind masini, chiar daca cred ca nu o sa am un beneficiu financiar din asta. Deja lucrurile se misca in directia asta, Tesla are magazine de fabrica, la ceilalti poti sa cumperi masina pe internet acum, ori de pe anumite siteuri ori de la dealer dar prin email (eu ultima masina am fost la un pas de a lua pe internet dar nu era nicaieri disponibila fiind model foarte nou, pina la urma am luat-o de la dealer prin email). In curind dealerii o sa ia calea agentiilor de turism si a chioscurilor de reparatii radio-tv, numai ca aia chiar faceau o munca cinstita si produceau un serviciu.
Daca iti poti face o configuratie pe internet si poti vedea/conduce masinile itr-un showroom chiar nu exista vreun motiv sa interactionezi cu un vinzator, asa cum nu exista motiv sa stochezi 5000 de masini in parcari in orase... masinile se pot livra cite 20 cu camionul.
RadioClick
Si eu cred ca din cauza unor interese nu se accelereaza productia hibridelor ...
FAR EASTERN
Off, ce vremuri, cum se mai certa lumea. smile.gif) Ce parere mai aveti acum? In cate limbi avem reclame cu masini "all electric"?

Salutare, gashca!
FAR EASTERN
Dacia cu carburator electric tongue.gif http://0-100.hotnews.ro/2017/09/14/despre-...groupe-renault/
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.