QUOTE
tu crezi ca vanztoriide Tesle nu au/or sa aiba si ei vreun incentive sa vanda mai multe fiare si cat mai profitabil? dealerul e un targovetz... dau mai ieftin sau mai scump dupa client, dupa oferta. 'om vedea daca modelul de vanztor angajat direct de compania producatoare e mai bun.
Irelevant, nu ar trebui sa lasi piata sa decida? Ce treaba are statul cu canalul prin care imi vind eu produsele? Treaba asta e profund si evident gresita. Daca e asa bine sa ai dealeri, de ce trebuie sa puna aia spaga mina de la mina ca sa puna polticienii la votat impotriva?
Oricum, la obiect, nu cred ca o sa fie exact la fel pentru ca pretul o sa fie public, cu eticheta... masina X cu optiunile YZT face cit face. Sistemul actual cu pret secret (= asimetrie de informatii, in alte domenii intri la puscarie pentru asta) si tirguiala e hotie pe fata. De ce sa imi ia cumparatul unei masini mai mult timp decit cumparatul unul televizor? Evident si ala poate sa impinga o optiune in plus sau modelul superior dar asta e fair game.
QUOTE
la fel si cu meseriile - exista pentru ca indeplinesc o cerinta a pietei ( inclusiv drug dealeri, proxeneti si prostituate).
Exact, O CERINTA A PIETEI, nu o reactie a monopolului de dealeri care-si vad scaunelul caldut zdruncinat si a spagarilor politici care-si se vad lasati fara cotizanti.
Nu intimplator, apropo de drug dealeri, tot statele astea sint alea care nu lasa nici iarba la liber .
QUOTE
daca asunt 65kwh inseamna ca nu mergi cu ea decat 5-10min la putere maxima (calcand-o la blana)... banuiesc ca d-aia merg aia incet cu ele - ori merg incet si mai mult ori merg putin si mai repede/agresiv...
E, nu chiar 5-10 minute dar teoretic nu mai mult de 20... numai ca e imposibil sa mergi pe drumul public la blana la puterile alea. Nici macar pe circuit nu cred ca stai ma mult de 30% din timp la blana si se mai si recuperezeaza la frinari.
In mod normal cum eu cu o masina de 140CP nu merg la blana desi merg destul de alert, ca sa se miste si ei ca mine cu masini mult mai performante nu ar trebui sa mearga deloc la blana. Poate ca le-ar taia range-ul la 100 de mile, e si ce.. e suficient pentru o tura dus intors de la munca... altfel de ce iti iei o masina de 80k$ cu 4s la suta?
In orice caz dupa ce i-am vazut pe astia am ramas cu doua idei in cap:
1. Ori asa e si ramin fara baterie. Naspa.
2. Ori sint toti mosi, nici asta nu e bine.
Poate nici una nu-i adevarata dar asta e imaginea formata.
@F1: ideea e e evident sa ai inca o masina si asta sa o folosesti la naveta... se incarca in parcare la lucru, se poate incarca peste noaptea acasa, daca ai panouri solare se incarca chiar ieftin (=gratis), si oricum majoritatea oamenilor n-au nevoie de mai mult de doua incarcari pe saptamina. Nu e o idee asa rea, astia pe care ii stiu eu sint relativ incintati. Iar aici cu masina electrica poti folosi si banda aia speciala de masini cu pasageri, poate fi un mare avantaj.