QUOTE (AZAZEL @ Apr 2 2008, 10:40 AM)
pai hai sa ne gandim de ce lumea spune la toate copiatoarele Xerox si la toata incaltamintea sport adidasi. pt ca aceste doua branduri au fost primele care si-au facut imagine pe piata romaneasca incat toate brandurile concurente trebuie sa se supuna numelor de xerox si si de adidasi. o situatie similara este in india, israel si egipt unde oamenii spun la toate stivuitoarele "clarck" cu toate ca acestea se numesc Linde, jungheinrich, BT, Toyota samd. Clarck a fost primul brand de stivuitoare care a facut un nume in tarile respective si a ramas un nume respectat cu toate ca in anii 90 clarck a dat faliment.
Asta e ceva valabil peste tot in lume in multe domenii. Aici de exemplu la tractorase de tuns iarba lumea le zice John Deere-e, sau la servetele Kleenex-uri.
QUOTE (AZAZEL @ Apr 2 2008, 10:40 AM)
Nu poti acuza un popor de prostie pt simplu motiv ca lucrurile care le-au fost accesibile si le-au cumparat. si , bravo nemtilor ca au reusit sa-si creeze un nume in asa fel incat multi dintre noi sa spunem ca masina respectiva este buna pt ca este nemteasca. rusine looserilor care nu au reusit sa implementeze acest lucru in mintea oamenilor. nu poti acuza pe cineva ca are succes prin resursele proprii ci te poti acuza pe tine ca esti prost. si hai sa fim seriosi, aceasta mentalitate cu lucrul nemtesc de calitate nu este doar in romania. imi aduc aminte un episod din familia bundy in care sotii darcy radeau de bundy pt ca ei abia ce-si cumparasera un bmw seria 3 decapotabil, bmw de care erau mandri si pe care il laudau.
alta faza: am fost la socri si au vazut si ei noua mea masina. socrul meu,in varsta de 52 de ani, inginer constructor-(absolvent in anii 70, deci om care si-a tocit coatele in facultate)-nu cocalar, a scos pe gura de cel putin 5 ori cand ii aratam cate ceva la masina sau ii mai spuneam ceva legat de aceasta : "lucru nemtesc". De ce lexus nu face ceva sa il informeze si pe el ca sa stie cu alta ocazie ca si masinile japoneze sunt de admirat. Nu il poti acuza pe socrul meu ca nemtii l-au informat prin diverse resurse (si nu ma intereseaza care sunt alea) ca nemtii fac masini de calitate. Iar ca el sunt multi si nu doar in Romania ci in intreaga Europa.
nu stiu cine acuza de prostie
insa multi acuza lipsa de deschidere a mintii catre altceva. Romanii au tendinta sa fie incapatanati si atotstiutori (asta e din cauza comunismului cand fiecare pe langa meseria lui era si mecanic auto, instalator, electrician, bucatar samd) si daca lor le-a intrat in cap Vw, TDi, lucru nemtesc, asociaza imediat orice altceva cu ceva care nu-i la fel de bun, si in nici un caz mai bun. Deci intrebarea e, de ce nu e totusi o mai mare deschidere catre altceva, catre nou. E o expresie, don't knock it till you try it.
De ce a intrat aceasta imagine in mintea omului este lesne de inteles si ai explicat foarte bine. As zice chiar ca (vizavi de povestea cu socru) chestia cu "lucur nemtesc" se datoreaza si multitudinii de alte produse foarte bune pe care nemtii le faceau (electronice etc) inainte si dupa razboi si care au intrat pe piata romaneasca devreme.
QUOTE (AZAZEL @ Apr 2 2008, 10:40 AM)
Probabil daca am fi trait in Asia intr-o tara saraca, aproape de Japonia lucrurile ar fi stat altfel: Ne-am fi cumparat Sh-uri Toyota , Nissan, Mazda, Subaru si lumea ne-ar fi facut cocalari ca nu stim sa cumparam si noi un VW TDI.
Foarte posibil. Lumea e mare si in fiecare colt al sau se cumpara un anumit tip, si anumite marci de masini, si ele au reputatie diferita. Asa cum in america Vw are reputatie proasta, asa in Ro are reputatie buna. Diferenta e ca unele piete au "gustat" cam din tot, in timp ce altele nu.
QUOTE (AZAZEL @ Apr 2 2008, 10:40 AM)
apropo: "TDI" nu inseamna doar tractorasele in 4 si 5 cilindri, TDI sunt si motoarele in 6 sau 8 cilindri de genul 2.7, 3.0 sau 4.2
Ce motoare comparabile cu ultimile trei fac japonezii pt ca, sincer, nu sunt informat pt ca nu am de unde.
incep sa faca. Toyota tocmai a bagat un V8 diesel pe Land Cruiser. De ce nu au facut pana acum? De ce sa faca? Tre sa ne amintim ca industria auto e in primul rand un business. Totul e facut pt bani. De ce sa faca diesel mare pt masinile lor cand ele sunt vandute cu preponderente pe piete unde nu se cumpara diesel? Si cu toate astea, totusi au facut motoare diesel si pt masinile lor prezente in Europa ca sa raspunda, cat de cat, acestei piete unde inca sunt in ascensiune.
QUOTE (AZAZEL @ Apr 2 2008, 10:40 AM)
totusi trebuie sa recunoastem un lucru: indiferent cate probleme tehnice ar avea o masina Mercedes, BMW sau Audi, oamenii de peste tot isi vor dori si vor admira intotdeauna aceste marci.
in fond, ce este de admirat la o masina japoneza incat sa te consideri destept pt ca ti-ai cumparat-o si sa-i faci pe altii prosti ca nu stiu sa o cumpere? Sincer, nu dau doi bani pe o masina care nu-mi inspira nimic indiferent care ar fi calitatea fabricatiei, iar calitatea fabricatiei la japonezi provine de la simplitatea masinilor pe care ei le construiesc. masinile lor nu au accesorii sofisticate si multe in asa fel incat sa poti avea probleme. prefer o Alfa 159 decat o umbra de toyota Avensis chiar daca va trebui sa merg de 'nspe mii de ori in service pt ca am o Alfa.
totusi, nu-i mai faceti prosti pe cumparatorii de masini nemtesti, faceti-i prosti pe cei care fac masini si nu stiu sa-si creeze o imagine care sa o darame pe cea a masinilor nemtesti.
argumentul asta merge in orice directie. Pot usor inlocui germana cu japoneza, toyota cu Vw, Alfa cu Mazda samd si iese acelas lucru dar pro-japonez.
Chestia cu accesorile mi se parea relevanta acum 30 de ani cand Mercedes scotea tehnologii noi pe banda. Japonezele sunt la fel de simple ca si celelalte de aceeasi categorie si la fel de sofisticate. Chiar ai impresia ca un Golf e o vitrina de tehnologie si o Corolla este extrem de simplu construita? Sunt la fel, si situatia e la fel acum si era la fel si acum 20 de ani.
QUOTE (AZAZEL @ Apr 2 2008, 10:40 AM)
BTW ce vanzari are Lexus worldwide?
Lexus are un site in limba romana?
dar Infiniti?
later edit :am gasit unul din raspunsuri:caca maca.
Lexus sales in 2006 are expected to be in the neighborhood of 470,000 to 480,000 units. Lexus targets 500,000 units for 2007
nemtii joaca in alta liga: aprox 1.3 mil bmw, 1.2 mercedes si 1.0 mil audi.
si nu ti se pare normal nemtii sa joace in alta liga de vanzari din moment ce au cel putin dublu vechime in industria auto (nu mai vorbim de Mercedes care practic a inventat automobilul acu 120 de ani), au mult mult mai multe modele la vanzare, deci automat acopera mult mai multa clientela tinta, si se vadn in mult mai multe tari, mai multe reprezentante etc. Sincer, este cel putin admirabil cum Lexus care face 20 de ani la anu, si care se vinde in principal in America de Nord, are vanzarile pe care le are si a ajuns, in acesti 20 de ani, la fel de cunoscuta de publicul larg american, ca si marcile nemtesti cu traditie care de multe ori, nu-s asa bine vazute.