QUOTE(20krpm @ Feb 12 2008, 06:27 PM)
Marius, nu te supara pe mine, poate-s io mai sensibil la limbajul asta, dar...
QUOTE(Marius_RO @ Feb 12 2008, 08:05 AM)
- Centrul European al Consumatorilor are in analiza dosarul inaintat, si o solutie se va da in curand.
- Scrisoarea de protest a celor 35 de europarlamentari romani a fost trimisa catre Hertz Corporation. Se asteapta raspuns oficial, care probabil va fi publicat.
- Saptamana viitoare va fi facuta o interpelare in Parlamentul European pe tema discriminarii consumatorului roman in Europa.
desi propozitiile astea dau impresia ca "se intimpla" ceva, mie mi se pare ca-s facute in asa fel incit sa ocoleasca raspunsul la intrebarea cine si cind face. ca nu care cumva sa existe un vinovat in situatia in care, la sfirsit, "nu s-a rezolvat" nimic
bine, acuma sa nu interpretezi ca io ti-as cere socoteala asupra actiunilor tale, ci doar spun ca, expuse intr-un mod mai dinamic, actunile astea cred ca ar devin mai credibile. mie personal mi-au creat o umbra de indoiala - dar ma rog, asta-s io.
sint curios - care a fost raspunsul oficial al celor de la hertz din belgia?
bafta.
Frate, hai s-o scriu altfel
- Singura metoda prin care Hertz ar fi putut fi sanctionata era sa-i atac prin protectia consumatorului. La nivelul UE, exista un organism care se ocupa asa ceva. se numeste European Consumer Center (http://ec.europa.eu/consumers/redress/ecc_network/index_en.htm). Apartine de Comisia Europeana (un fel de "guvern" al Europei, in care fiecare comisar e un fel de ministru). Fiecare tara membra are un comisar. De ex. Leonard Orban este comisarul pentru multilingvism. Comisarul pentru protectia consumatorului, cel care conduce acest centru este Meglena Kuneva, reprezentanta Bulgariei. Acest centru are birouri in toate capitalele tarilor din UE. Ala de la Bucuresti a fost inaugurat taman saptamana trecuta, si plangerea mea a fost, se pare, prima depusa la acest centru.
Asa... am trimis plangerea si direct la "centru", si la biroul din Bucuresti, iar a doua zi am fost contactat de catre cineva de acolo, care mi-a indicat forma pe care trebuie sa o imbrace petitia, si dovezile pe care trebuie sa le trimit. Asa am si facut... Centrul de la Bucuresti a trimis tot pachetul asta la Bruxelles, unde omologii lor i-a contactat (sau ii va contacta in curand) pe cei de la Hertz Benelux, si le va transmite cerintele mele. Hertz va fi de acord sa le onoreze sau nu. Daca da, din punct de vedere comercial, litigiul e inchis. Daca nu, comisia de mediere a ECC va analiza dosarul si va decide cine are dreptate. Daca pierd, am toata libertatea sa inaintez cazul in justitie... Comisia poate decide si daca ii sanctioneaza pe Hertz, independent de cerintele mele.
- Am primit un mail de la un europarlamentar, cu scrisoarea de protest semnata de toti cei 35, trimisa la Hertz Benelux. Daca vrei s-o vezi, trimite-mi o adresa de email, si ti-o trimit... Inainte de asta, acelasi lucru a fost facut de catre doi europarlamentari, iar raspunsul poti sa-l vezi aici:
http://www.mediafax.ro/social/o-companie-b...ml?1688;2377747Pe scurt, aia zic ca nu mi-au refuzat masina deoarece sunt roman, ci pentru ca nu puteam proba o adresa in Belgia! In primul rand, asta e un mare rahat, deoarece eu stiu ce mi-au zis si aia atunci, si managerul lor, la telefon, dupa doua zile. In plus, ce nu iau in calcul domnii de acolo e ca: 1. am un martor care a fost de fata tot timpul. 2. a existat o convorbire telefonica dintre o politista si functionarul respectiv, iar motivul a fost acelasi. 3. daca adresa in Belgia ar fi fost o conditie, ar fi trebuit comunicata inainte, nu dupa ce mi-am luat bilete de avion, am zburat acolo si am mai si platit in avans
Inutil sa-ti spun ca am dovezi pentru toate acestea, dovezi pe care le-am transmis acolo unde a fost cazul...
- Da, asa mi s-a spus, ca s-a rezervat o interpelare saptamana viitoare, in plenul Parlamentului, pe subiectul asta... Care ar fi dilema?
In plus, mai sunt trei demersuri incepute:
- AAA Autorent SRL, franchiza Hertz in Romania, strange mai multe cazuri similare pentru o presiune directa la Hertz Corporation.
- Comisa de petitii a Perlamentului Europei e in posesia unei petitii pe care trebuie s-o analizeze
- Procuratura generala a Belgiei e sesizata pe tema tratamentului politiei.
20krpm, intelege ca asta-i maximul pe care pot sa-l obtin, din postura mea de simplu cetatean! Tot ce pot sa fac este sa astept concluziile, dar ele nu vin in cateva zile. Dupa cum poti vedea si aici, imi petrec o mare parte din timp explicand si popularizand o situatie care pare mica, insa tinde sa generalizeze un tratament aplicat tuturor romanilor! Publicitatea e foarte importanta, de aceea incerc sa explic tot ce e de explicat.