Eu as zice 40-60% sportivitate/performanta (care la rindul ei e o medie intre sportivitate, economie, fabilitate) si restul impartit jumi juma intre confort si siguranta. Mi-e foarte greu sa dau procente exacte ca voi, mai ales ca depide foarte mult de a cita masina e si de buget. De asemenea importanta unor detalii poate fi eliminatorie. De exemplu pe mine nu ma interseaza confortul, dar ala cit e e eliminatoriu. TREBUIE sa am macar AC si radio. Si sa nu fie mult zgomot in masina. Portbagajul trebuie sa fie decent ca plec des la munte sau in excursii si schiurile ar trebui sa intre dar de aici deja intru pe panta decendenta ca schiurile pot sa stea pe acoperis. Apropo, acoperisul e obligatoriu
. Un punct in plus e geamul electric. Cruise control e deja de importanta mica. Interiorul ar fi bine sa fie frumos, cu gust si de buna calitate, dar nu sufar daca nu e. Dar am atit, de aici aiurelile care le pun altii pe masini ma fac sa ridic din umeri. Senzori de ploaie de lumina de luna si de stele, computer de bord, GPS, sisteme de sunet peste o anumita calitate si putere, lcduri, trapa, piele, spinning wheels, vax. Nu-mi trebuie. Pe de alta parte daca e piele, sa vina incalzita, si daca e scaun electric sa aiba memorie, dar pot trai foarte bine cu scaune de stofa si. Chestia aia care sta in ochii tai sa vada daca ai adormit mi se pare utila insa. Si as da multi bani pe o masina cu pilot automat daca s-ar face.
Siguranta nu ma intereseaza aproape deloc, dar nu as lua o masina dezastru. Mai toate masinile moderne care ma intereseaza pe mine si care respecta criteriile de confort (adica nu-s supersport) de obicei sint satisfacatoare la siguranta.
Compromisurile oarecum optime mi s epar mie M3/5 CL63 AMG etc, RS4/6, IS-F dar si modelele mari (325 actual, 330, 335, S4/6, mai putin IS350 sau mercedes ca nu implinesc criteriul). Coborind stacheta, GTI sau A3 cu motorizare de virf, Legacy GT, WRX. Pe de alta parte Type R, STI, EVo sint ok si astea dar cam extreme pentru aplicatii practice.
Vorbind insa de a doua masina pentru mers la serviciu cind distanta e mica (sub 20km) si/sau fun deja ponderea se duce 90-100% in sportivitate si confortul nu mai joaca nici un rol, nici marimea, nici portbagajul, nici AC-ul.
Evident cum nu sintem prea multi cu bugete nelimitate si la unii limita e chiar destul de jos, si cum masini supersport ieftine de cumparat dar si de intretinut/asigurat si care sa nu vina in kit
nu prea exista, compromisurile sint inevitabile.
@ Halba: in general de acord da A4 1.9TDI 60% sportiva cind M5 e 70%? In ce sens e A4 60% sportiva? Eu la Civic as spune maxim 50% sportiva (indulgent). Cea mai mare parte din masini sint sub 50% asa ca e ok.