Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Impresii Swift motor 1.5 versus 1.3 si altele
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki > Swift
Pages: 1, 2, 3
Lucian107416
Motorul este ceva mai zgomotos( in nici un caz deranjant, dar nu este vorba de acel zgomot placut de esapament, ci de motor) decat cel de 1.3 si mai putin elastic. Cuplul este ceva mai bun, dar nu foarte sesizabil. Pe cel de 1.3 l-am condus la drive test, iar cel de 1.5 a fost condus cu grija deocamdata, desi din cate am discutat cu o gramada de lume chestia cu rodajul e o prostie. Motoarele sunt gata rodate si e logic sa fie asa. Au totusi o garantie de 100 000km si nimeni nu-si permite sa repare la nesfarsit motorul unuia care-si propune sa le desfiinteze.
De masina sunt incantat. Daca ceva nu-mi place, ar fi servodirectia electrica si tendinta de autocentrare a volanului. E bine ca se intareste la viteza, dar simti ca te trage de mana cand virezi la un unghi mic si la drum lung se poate dovedi putin obositor. Oricum, asta am observat dupa 100 km parcursi cu masina, deci nu e ceva strigator.
Tinuta de drum excelenta!!! si pe deasupra si confortabila. Aveam ceva temeri privitoare la jantele de 15''. Cea de la drive test avea 14'', dar n-am sesizat vreo diferenta la nivel de confort.
Din pacate pentru cei care incearca sa se decida in privinta unui motor, diferenta de performanta dintre ele este de numai cateva procente si asta se poate observa doar cand le utilizezi la intreg potentialul lor, nu la 40-50% cum le-am condus eu. Cel de 1.3 l-am accelerat ceva mai tare, deci inca mai poate sa-mi rezerve ceva surprize. Fiind vorba de motoare aspirate, ambele se simt subturate in anumite situatii si cuplul lor este departe de a fi impresionant. Paradoxal, modul cel mai economic( doar din punt de vedere al consumului de combustibil, consecintele nu le cunosc, dar ceva pare totusi in neregula) de a le conduce este in permanenta subturat. Asta am monitorizat pe motorul de 1.5 pe display astazi.
Concluzie.
1. Diferenta dintre motoare nu este spectaculoasa, cel putin ca perceptia. Probabil o arata doar acul vitezometrului sau cronometrul. Cred totusi ca se observa diferenta de cuplu dintre ele. Din cate imi amintesc. masina de drive test a avut ceva "poticneli" in viteza a doua la turatii mici, ceea ce nu a fost cazul pe masina mea( de fapt, a sotiei de zi cu zi). Eu raman la TICO. biggrin.gif . Fiind limuzina familiei, eu sunt soferul "extraurban".
2. BS Motors - excelenti. Mai exact d-na Paula Iliescu, a fost singura interfata intre mine si companie, dar ii multumesc pe aceasta cale. Oricum, si restul au mers ca unse, deci toti si-au facut treaba.
3. Timp de livrare respectat , de fapt la minimul intervalului. A venit in 2 saptamani si 4 zile, si mi s-a promis ca se va livra intre 2.5 saptamani si o luna.
4. Client normal, n-am cunoscut pe nimeni din BS pana am intrat in showroom.
5. Grad de satisfactie in privinta Swift:99.99%. Ar mai fi fost buna ceva putere. Ii invidiez pe cei cu Sport.
6. Consider ca am facut cea mai buna alegere in gama asta de pret( oricum documentata cu ceva timp inainte) ca performante_masurabile-dotari-confort. Nu am facut drive test cu nici un alt model concurent, asa ca tratati cu rezerva orice vi se pare entuziast sau "reclama mascata" din experienta mea. N-am mai scris pe nici un forum pana acum, si am scris la sugestia sotiei care a spus ca "Shi tu ai tot citit si ar fi frumos sa afle si altii .... ". Eu citeam si asteptam cu nerabdare sa post-eze d-nul Catalin... mai multe detalii despre diferenta dintre motoare. M-am gandit sa mai completez eu cu ceva informatii pentru ca sunt convins ca de fapt asta asteapta majoritatea. Poate voi mai posta pe masura ce voi mai aduna km, dar ma tem ca pana atunci se vor estompa in totalitate amintirile despre 1.3. Oricum, ambele sunt o alegere buna. Paradoxal, 1.3 s-ar putea sa fie chiar o alegere mai inteligenta, chiar si la acelasi pret. Se platesc si asigurari, poluare etc. , nu? Swift are "CLASA", si nu toti circula in hiperspatiu, nu? Oricum, sigur e ca 1.5 nu te duce acolo, desi e mai rapid decat 1.3. Va las si multa bafta.
Aaaa. Referitor la problema cu ambreiajul prinde prea sus. Asa este, dar la masina mea prinde ceva mai jos comparativ cu masina de la drive-test. Oricum , aici privesc doar partea buna. Te obisnuiesti cu el cum e. In plus, cred ca riscurile sunt mai mici daca nu-l calci complet din greseala.
Catalin103986
biggrin.gif Lucian, hai sa nu ne domnim... Sunt atat de incantat de masina incat orice farama de timp liber o "investesc" in condus. In timpul drive-test-ului cu 1.3 nu am sesizat decat ca masina nu trage grozav la turatii mici si ca se "incoarda" destul de bine peste 3500. La inceput nu am calcat Swift-ul meu peste 3000-3500, dar dupa 1000 km am mers ceva mai sus si acum dupa 1500 am urcat ocazional si la 6000. Excelent comportament... atat la turatii joase cat si la turatii mari. Zgomotul produs de motor este de-a dreptul adorabil. Fosta mea masina - Twingo, avea toba sport si ma gandeam ca o sa imi lipseasca sunetul... nici vorba. Ce mi se pare ciudat e ca nu se simte demarajul cand esti la volan. In dreapta ai senzatia ca esti intr-un bolid de WRC, asa te baga in scaun. Nu pot sa-mi dau seama de ce... parca mi-ar placea sa simt senzatia si cand sunt la volan, de unde se vede doar pe kilometraj. Adica prima privire pe kilometraj cade pe la 60 daca pornesti in forta. So, diferenta intre 1.3 si 1.5 se simte mai tare pe la 2500 RPM, iar in rest nu e foarte mare, fiindca si motorul de 1.3 trage exceptional. Cine are nevoie de rezerva de putere in depasiri, va aprecia cu siguranta motorul de 1.5 pur si simplu nu trebuie sa retrogradezi ca sa faci o depasire... daca ai 2000 - 2500 rpm. La cel de 1.3 trebuie sa ai 3000-3500 pentru acelasi efect din cate am discutat cu alti posesori de Swift. In orice caz imi place foarte mult.
Lucian107416
QUOTE(Catalin103986)
biggrin.gif Lucian, hai sa nu ne domnim... ..................... Zgomotul produs de motor este de-a dreptul adorabil. .................................Ce mi se pare ciudat e ca nu se simte demarajul cand esti la volan. In dreapta ai senzatia ca esti intr-un bolid de WRC, asa te baga in scaun. Nu pot sa-mi dau seama de ce... parca mi-ar placea sa simt senzatia si cand sunt la volan, de unde se vede doar pe kilometraj....... . So, diferenta intre 1.3 si 1.5 se simte mai tare pe la 2500 RPM, iar in rest nu e foarte mare, fiindca si motorul de 1.3 trage exceptional. Cine are nevoie de rezerva de putere in depasiri, va aprecia cu siguranta motorul de 1.5 pur si simplu nu trebuie sa retrogradezi ca sa faci o depasire... daca ai 2000 - 2500 rpm. La cel de 1.3 trebuie sa ai 3000-3500 pentru acelasi efect din cate am discutat cu alti posesori de Swift. In orice caz imi place foarte mult.


1. Nu inteleg partea cu domnia. De fapt, de ce nu ne-am domni. Altfel poate stricam imaginea Swift, nu biggrin.gif ?
2. Eu si sotia adoram masina asta. De-asta AM ALES-O. In "carne si oase" biggrin.gif depaseste mult imaginatia, in special culoarea, care nu prea seamana cu ce am vazut in poze. SUNLIGHT COOPER.
3. Zgomotul motorului - subiectiv. Oricum, nu l-am auzit cum canta la 6000.
4. Orice senzatie e amplificata pe locul din dreapta de lipsa posibilitatilor de control. Masina accelereaza liniar, nu rupe aderenta. Se simte clar la 4100 momentul de cuplu maxim. Mai sus de 4500 nu m-am dus, si asta a fost la o singura accelerare.
5. In nici un caz nu mi s-a parut asa mare diferenta intre motoare: (1.5) 2000-2500 = (1.3) 3000-3500. As fi curios sa vad curbele de cuplu. Cine le are e rugat sa posteze un link.
6. Am ales totusi 1.5. Nu-mi pare rau. Stiu ca este si masina noastra de extraurban si e bun fiecare procent de performanta. In plus, alegerea mea a fost usurata de faptul ca am prins o oferta speciala pt. o masina gata fabricata( n-am avut posibilitatea sa alegem decat intre 2 culori: negru sau sunlight) cu vreo 1000E mai ieftina. S-a mai scris despre oferta asta pe forum. Pentru cine o foloseste cu precadere in regim urban, 1.3 e mai potrivit. In plus, pe mine nu ma intereseaza cat consuma masina. Poate pe altii ii intereseaza. N-am inca cifre exacte de dat, dar din cate am citit diferenta de consum intre ele ar fi mai mare decat cea oficiala. Placerea mea principala la volan este Valea Oltului. Abia astept sa merg acasa la parinti si sa-i dau si 6000( pana atunci masina va avea bine peste 1000km). Practic, cu gandul la Valea Oltului am luat motorul de 1.5.
7. Parerea mea: cine face cu 1.5 o depasire pe care nu ar putea-o face cu 1.3 conduce foarte riscant!!!!! si n-as vrea sa fiu in contrasensul lor.!!
8. Chiar tu ai spus ca diferenta nu se simte chiar asa mare la volan!!!!!!!!!!!!!!!!! Realitatea e ca nu e chiar asa mare.
9. De fapt, cel mai simplu ar fi sa poata face oamenii drive test cu ambele modele. Simplu, nu biggrin.gif !!!!
10. NU REGRET absolut nimic din alegerea facuta. De fapt, as alege la fel. Astept inca surprize de la motorul de 1.5, care se va mai lasa putin si pe care abia astept sa-l exploatez/explorez in regim sportiv.

Bafta!!
sprite
...o singura data am mers cu 1.5, foarte putin, doar o tura de parcare langa Polivalenta la prima (singura) intalnire a posesorilor de Swift, la care au participat... eu si Valentin. smile.gif
Diferente - sincer, n-am simtit dar nici nu cred ca aveam cum intr-un timp atat de scurt.
Regrete - nu atat ca nu am luat de 1.5 (desi ideea de nitel cuplu/putere in plus ma cam coafa), ci faptul ca nu am luat-o automata (secventiala). Fiind masina aleasa "pe net", fara drive-test, fara macar s-o vad in realitate - atat de mult mi-a placut, am banuit ca doar cele de 1,5 au si cutie automata; eu optand deja pentru motor de 1.3 din motive de randament si... prejudecati legate de consum, nu am mai intrebat... Doar o voiam cat mai repede. smile.gif
coco102888
Salut Lucian! Si eu am luat 1.5 cu aceiasi promotie. Ultima masina din promotie. Neagra. Inca nu a ajuns, dar abia astept. Probabil saptamina viitoare. Sa o stapinesti sanatos! Ai facut o alegere foarte buna. Poate o sa ne vedem la o intilnire a swiftologilor. :wave:
Alex107620
QUOTE(coco102888)
Salut Lucian! Si eu am luat 1.5 cu aceiasi promotie. Ultima masina din promotie. Neagra. Inca nu a ajuns, dar abia astept. Probabil saptamina viitoare. Sa o stapinesti sanatos! Ai facut o alegere foarte buna. Poate o sa ne vedem la o intilnire a swiftologilor. :wave:


Asta cu ultima masina din promotie este destul de relativa. Dupa spusele dealer-ului si eu am luat tot ultima masina din promotie. Tot 1.5. Asa ca.. se pare ca dealer-ii de la noi stiu sa-si atraga clientii :bash:
Catalin103986
Sunt intr-adevar la lichidare de stoc. GS-urile noi vor veni cu climatizare automata si cine stie ce mai pun pe ele, asa ca va trebui sa scape de cele vechi. Eu imi schimb GS-ul cand vin cele noi pentru ca dealerul din Oradea are Buy-back si am negociat o depreciere foarte avantajoasa pentru mine. Poate ar merita sa asteptati vreo 2 luni... eu unul nu am avut rabdare si am platit 13300... Cele care sunt acum la promotie sunt produse in 2006 :evil:
Alex107620
Sa stii ca pe factura proforma pe care am primit-o de la dealer scrie ca masina este fabricata in 2007. Oare buy-back au si distribuitorii din bucuresti?
coco102888
Si la mine scrie tot 2007 la anul fabricatiei. B&S in Bucuresti nu are deocamdata buy-back, am intrebat. Mi s-a spus ca o sa se faca dar deocamdata au probleme mai urgente de rezolvat...
Catalin103986
Si la mine tot 2007 a scris in factura, dar masina a fost fabricata in 2006. Se ia in considerare data primei inmatriculari... In cartea de identitate va scrie corect anul fabricatiei. Singura problema care ar putea aparea din aceasta cauza, ar fi la revanzare. De aia am ales sa fac buy-back. Din ce mi-au spus baietii de la REDTOR, sunt singurul dealer Suzuki din tara care face buy-back.
coco102888
Am citit pe forum de faza cu fabricatul in 2006 si am intrebat special la semnarea contractului. Mi s-a spus clar ca e fabricata 2007. Daca nu e asa am un prim motiv de enervare....O sa mai intreb o data. Sper sa nu fie adevarat :evil: Nu ca ar fi grav, dar nu e corect. :furios:
Catalin103986
Si eu am pus aceeasi intrebare la achitarea avansului si mi s-a spus ca e din 2007. Cand am ridicat masina, normal ca m-am enervat si am vrut sa o refuz. Am negociat insa o clauza foarte avantajoasa de buy-back si am luat-o. In loc de deprecierea de 20% cat e normal in primele 6 luni, va fi evaluata la 10%, maxim 15% daca masina va arata rau. Va dati seama ca ma port cu manusi cu ea pana atunci.
Lucian107416
Am facut o excursie pana la Giurgiu( voiam Bulgaria, dar m-au intors la vama pt inmatriculare temporara - traiasca Romania ). Eram 4 persoane in masina. Masina se intinde frumos la drum, desi as mai fi vrut ceva cuplu. Cred ca cea mai buna aproximare pentru cei interesati ar fi cam:
1.5 cu aer conditionat pornit = 1.3 aer conditionat oprit.
As fi avut mult mai multe de spus daca as fi traversat Bulgaria( asta era si scopul: "rodaj?" + turism de weekend ) dar se pare ca romanilor nu le pasa ca-ti vand o masina cu care nu poti iesi din tara cel putin 2 saptamani( cartea de identitate iese de la RAR cam in doua saptamani dupa masina), iar dreptul meu la libera circulatie se refera probabil la bicicleta.
Am fost cu Tico, in loc sa calatoresc in conditii de siguranta( 8 airbaguri, ABS, etc), pentru ca niste cretini din Romania considera ca o masina noua trebuie inmatriculata "temporar"!!!!! Si apropos, ce rol are RAR-ul in tara asta? Si daca e "inmatriculata" temporar, de ce nu pot iesi cu ea din tara???????? E "inmatriculata", chiar daca peste o luna se vor schimba numerele!!!!! Am cumparat masina( dovedibil cu acte) si trebuie sa astept niste cretini sa-mi spuna cand pot sa circul cu ea in Europa!? Sistem de rahat!!! Tara de rahat!!!!
Pt. cei interesati , litoralul bulgaresc 50 clase peste cel romanesc. De fapt, e un nonsens sa le compari!!!!!!!
Catalin103986
Lucian, nu are rost sa te enervezi... eu azi am fost sa inmatriculez masina ca imi expira numerele rosii. Scrie pe autorizatia provizorie de inmatriculare: Valabil doar pe teritoriul romaniei. Poti totusi sa o inmatriculezi si a 2-a zi dupa ce ai luat-o de la dealer. Ceea ce vroiam sa te intreb este de fapt, ce se simte cand mergi cu AC? Eu nu simt nici o diferenta. Pe langa asta, mi se pare ca masina merge pe zi ce trece tot mai bine. Off topic: Felicitari Suzuki! Locul 4 in topul fiabilitatii Autobild, dupa Mazda, Honda si Toyota... Mercedes - locul 7, BMW si VW pe 15, respectiv 16.
Lucian107416
QUOTE(Catalin103986)
Lucian, nu are rost sa te enervezi... .

Mi-a aratat si vamesul ca scrie. De inmatriculat nu puteam, deoarece abia azi imi elibereaza cartea de identitate( RAR-ul e de vina, au spus cei de la BS Motors) !! Problema e ca nici prin cap nu mi-a trecut ca n-as putea iesi si am fost foarte ocupat in saptamana dinainte de a pleca in Bulgaria. N-am avut timp nici sa aflu vitezele legale de acolo. Referitor la intrebarea ta, nu pot sa zic ca se simte foarte tare aerul conditionat, dar fa personal testul. Mergi cu aerul pornit, acceleratia constanta si opreste aerul. Se simte cum accelereaza. ( Ca si cum ai arunca brusc un pasager din masina biggrin.gif , sa zicem). In nici un caz nu se simte fara suflu motorul cu aerul pornit. Dar am spus ca nici diferenta dintre motoare nu mi se pare mare.
Motorul e normal sa mearga din ce in ce mai bine pe masura ce se aduna kilometri. Va consuma si mai putin. Cica pe la 5000-7000 km atinge optimul un motor.
PS. un alt argument pt motorul de 1.5 ar fi pt cei ce intentioneaza un tunning. Mai castiga vreo 15 cp si ceva cuplu pt vreo 300-400 euro.
Catalin103986
Stii cumv unde se poate face tuning la motor? Eventual unde se poate pune turbina si chip biggrin.gif Cu chip am auzit ca se pot castiga vreo 10-15 caluti, iar cu turbina, peste 30... Iti dai seama ca la 145 de cai si cu un cuplu de 150-170 nici varianta sport nu-i mai face fata. Am vazut un Swift GTI din generatia veche... Doamne ce masina! Rupe tot!
Andrei Suzuki
Vad ca esti din Oradea.Daca cumva stii limba maghiara,vezi ca exista ignisklub.hu. Sigur sunt dementi care au facut asa ceva dincolo.
coco102888
Lucian, imi pare rau pt ce ti s-a intimplat. Merci de post pt ca si eu intentionam sa fac exact acelasi rodaj. Pina la Balcic. :argue: Catalin ai grija cu tuningul, ca la modificari, din cite stiu, se pierde garantia!! A mea vine miine probabil, dar eu nu sint in tara, deci o voi lua abia peste 10 zile. Eu as vrea un tuning discret, niste stickere, dar nu prea se gasesc pe la noi. Daca stie cineva vreo solutie multumesc anticipat si saru mina. :wave:
Sorin71828
In Dej / Cluj este o firma care aduce tot felul de nebunii din Ungaria. Poti sa te uiti pe riderauto.hu sau pe szatuna.hu sa vezi ce gasesti. Comanada se face pe auto-accesorii.ro telefonic.
Andrei78982
si eu astept sa imi ridic mashinutza saptamana aceasta.si cei de la B&S au un catalog de accesorii, dar am comparat cu preturile din Austria care sunt semnificativ mai ieftine.eu vreau sa imi montez grila spate de swift sport si sa imi fac evacuare dubla pe spate (o sa pierd gaantia la toba dar o sa am garantie de la evacuare in schimb)
Lucian107416
QUOTE(coco102888)
Am citit pe forum de faza cu fabricatul in 2006 si am intrebat special la semnarea contractului. Mi s-a spus clar ca e fabricata 2007. Daca nu e asa am un prim motiv de enervare....O sa mai intreb o data. Sper sa nu fie adevarat :evil: Nu ca ar fi grav, dar nu e corect. :furios:

Mie mi s-a spus ca e din 2007 si este din 2007. Catalin, ce garantie ai ca ti se va face buy-back la pretul pe care l-ai spus? Ai ceva scris? Eu unul sunt mai neincrezator din fire, dar poate totusi... Ar fi o pata pe obrazul lor sa nu se tina de cuvant, insa daca n-ai nimic scris n-ai argumente intr-o disputa juridica.
Catalin103986
Am o intelegere facuta in scris in 3 exemplare, semnata si stampilata. In plus sunt in relatii bune cu dealerul. Va dati seama ca daca nu se facea intelegerea respectiva, refuzam masina... Inteleg ca masina ta e din 2007, ce model e? GLX sau GS? In cazul in care e GS, e din seria noua cu climatizare automata sau tot cu AC manual?
Lucian107416
QUOTE(Catalin103986)
Am o intelegere facuta in scris in 3 exemplare, semnata si stampilata. In plus sunt in relatii bune cu dealerul. Va dati seama ca daca nu se facea intelegerea respectiva, refuzam masina... Inteleg ca masina ta e din 2007, ce model e? GLX sau GS? In cazul in care e GS, e din seria noua cu climatizare automata sau tot cu AC manual?


1.5 GS. AC. In schimb are incalzire in scaune in plus fata de dotarile anuntate initial. Nu stiu daca toate GS-urile au asta, sau doar modelele din promotia masinii mele. Oricum, probabil cele noi vor avea. Referitor la tunning, eu sigur nu mi-as pune turbina. Sasiul nu e sport si nu stiu cum s-ar descurca cu atata putere suplimentara. Chip-uri am vazut pe net si-ti dau 115 cp la motorul 1.5, plus, mai important cuplu. nu mai stiu valoarea exacta. Parca era 147Nm, dar nu sunt sigur. Oricum, pana imi voi tuna eu masina se mai schimba multe, ca la garantie nici vorba sa renunt.
Catalin103986
Cred ca ar da foarte bine 115 cai pe masinuta... totusi, nu e cam mare cresterea? 13 cai e mai mult de 10% si motorul e aspirat. Pentru castigul de 13 cai, merita sa pui chip, mai ales ca nu se vede la revizie si daca vrei poti sa-l scoti. Va dati seama ca ar scoate 0-100 in jur de 9 secunde... Aproape ca un SSS. Yummy!
Lucian107416
Daca ar fi sa aleg acum, ar fi tot motorul de 1.5( de fapt Sport, dar are doar 3 portiere in Romania si e si mai scump, garda la sol redusa, deci nu cred totusi ca e o solutie practica.)
Oricum, atentie mare la borduri cei cu Swift. A atins USOR sotia o bordura cu partea inferioara si a trebuit schimbat spoilerul. Fixarea mastii este o solutie extrem de proasta. Are niste urechiuse care se rup imediat, asa ca atentie maxima.
Revenind la drum, putine masini au avut ritmul meu si alea erau cateva clase deasupra. Motorului ii place turat, trage bine, dar pentru un ritm alert trebuie sa te joci destul de mult cu cutia de viteze. Oricum, satisfactia depaseste cu muuuuult efortul. Practic, am plecat obosit din Bucuresti si am ajuns mai odihnit in Sibiu. Imi place masina si tot asta as alege. N-as renunta la nici un CP sau Nm. De fapt, as mai vrea cateva zeci din fiecare:).
Tinuta de drum este excelenta, dar din pacate Valea Oltului a fost destul de aglomerata si jn-am putut sa merg la limita. am prins 150km/h pe o scurta portiune, dar n-am putut ataca multe viraje la limita. Daca ma gandesc bine, cea mai placuta parte a drumului a fost Dealul Negru. Mie oricum, nu viteza imi place, ci virajele de viteza mica luate la limita. Cert este ca n-am prea reusit sa iau multe la limita(punctul de rupere a aderentei), de unde deduc ca masina mai are rezerve importante de explorat la tinuta. A stat ca pe sine majoritatea timpului. Din pacate nu e masina mea de zi cu zi si va trebui sa ma mai obisnuiesc cu ea, ca doar n-o sa ma bag ca prostu'n prapastie.
Parti negative : am observat ca e destul de greu sa mergi constant cu 40km/h in coloana. E destul de greu de dozat acceleratia. In oras nu am observat niciodata asta.
Tico parea o masina foarte confortabila si usor de condus in comparatie cu fosta masina : Skoda Favorit. Acum am senzatia ca trebuie sa ma lupt cu el sa ia un viraj. Parca m-am intors in epoca de piatra smile.gif
Lucian107416
Se simte clar cand intre VVT-ul pe motorul de 1.5. La 1.3 nu e cazul deoarece nu are VVT(pe Swift. pe Ignis are). Mie nu-mi place cand intra vvt-ul in functiune( dupa ce a intrat, da). Zvac-ul imi distrage atentia de fiecare data. Pur si simplu nu-mi place(chestiune de gust. cu turbo ma plangeam si mai mult probabil).
Alte observatii: intre 30-40km/h in a doua ai sub 3000rot/min. Daca vrei o depasire rapida, trebuie sa schimbi in treapta I-a(duce pana la aproximativ 55-60km/h). In a II-a ajunge pana la circa 100km/h. Putin diferit fata de masinile pe care le-am mai condus. biggrin.gif
Gabriel109380
Se simte intr-adevar VVT-ul. Cel mai mult in treptele II si III, asta e partea care imi place cel mai mult cand accelerez: mentinand pedala apasata la un unghi constant, la o anumita turatie simti un soc de cuplu si masina incepe sa ia viteza tare de tot. E aproape, intr-adevar, ca la cele cu turbina, mai putin fasaitul- pe care insa il poti imita din buze. biggrin.gif
Catalin103986
Am implinit 4900 Km... Masina asta a fost facuta pentru oameni ca mine! Sunt ingrozitor de multumit de ea! Depaseste tot ce misca... Apropo, voua cum va consuma? La mine pe BC consuma ca in carte in oras, in afara insa consuma cam 6. Iar consumul real se pare ca e cam cu 0,3L mai mult fata de ce afisaza BC-ul. In medie ia intre 6,7 si 7,6, in functie de raportul oras/afara. In oras am reusit sa scot maxim 9,5 din plin in plin, dar asta asa ca la concurs biggrin.gif.
Gabriel109380
Mie imi consuma in oras cam 9.1 (mai mult sta pe la semafoare) si 5.7 pe drumurile tarii. Am dat o tura pana in Germania si consumul mediu pe 3000km (300km drum national RO, 500km drum national HU, 1400km autostrada 130kmph, 800km autostrada >130kmph) a fost 6.6 pentru viteza de croaziera de 130kmph cu excesele de rigoare in Germania (160-170kmph pe bucati de 20-30km). De la 180kmph in sus se misca foarte greu - cred ca e cam inalta si fortele aerodinamice sunt cam mari la viteza asta.
coco102888
Am terminat rodajul(l-am tinut pina la 1500 km). Si acum...sint regele soselelor!!!!!!! band.gif :minigun: :boxing: :bandit: Mamicuta, cu masinuta asta nu imi sta nimic in fata prin Bucuresti. Din cauza asta mai nou pun antiradarul si in Buc blush.gif Motorul se-aude extraordinar si se e supernervoasa, mai ales ca imi place sa o tin la 5-6 mii de ture unde da tot ce poate. Vitezele a doua si a treia sint senzationale. Din pacate viteza inti mi se pare cam scurta si inecata fata de ce urmeaza... In fiecare zi ma felicit pentru alegere :wave:
PS: Nu va spun cu ce masini am facut liniute din stop in stop ca nu ma credeti... blink.gif
Gabriel109380
Astea cu liniutele la stop sunt copilarii si nu le face nici un posesor de Swift wink.gif. Uite eu, de exemplu, as putea zice ca am repliat pe banda doi in fata unui bmw 320d ca urmare a unei plecari mai rapide a ambelor masini (ca sa zic asa wink.gif), dar nu e un lucru cu care sa ma laud (sic!), e imposibil si e imatur sa faci asa ceva :angel: .
Va rog sa infierati public acest lucru. Mie mi-e jena de ce am facut. Era diesel si nu merita sa ma port asa cu el. Nu e vina mea, viteza a 2-a la masina asta e dementa!
Watcher
QUOTE
Mie mi-e jena de ce am facut. Era diesel si nu merita sa ma port asa cu el.

FOARTE TARE! Ar fi material de semnatura, dar e inca vie asta de acum smile.gif
Vlad108086
QUOTE(coco102888)
Am terminat rodajul(l-am tinut pina la 1500 km). Si acum...sint regele soselelor!!!!!!! band.gif :minigun: :boxing: :bandit: Mamicuta, cu masinuta asta nu imi sta nimic in fata prin Bucuresti.:

Tre sa ne intalnim dupa ce termin si eu rodajul la SSS biggrin.gif :boxing: :wave:
sprite
QUOTE(Vlad108086)
Tre sa ne intalnim dupa ce termin si eu rodajul la SSS biggrin.gif :boxing: :wave:

De ce, vrei liniute? blink.gif
Vlad108086
Nu sunt amator de liniutze , dar zicea ca nu ii sta nimic in fata in Buc si vroiam sa fiu sigur ca nu am dat banii degeaba pe varianta Sport biggrin.gif
Catalin103986
M-am uitat pe un forum din strainatate si am vazut ca din motorul de 1.5 se pot scoate peste 125 de cai, si asta fara turbo sau compresor. Doar din admisie, evacuare si ceva chip tuning. Ma gandesc ca daca ii pui si turbo, chiar nu-ti sta nimic in fata... de exemplu, motorul de 1.6 se poate duce pana la 218 cai... cam atat are cel de pe Swift Super 1600 - masinuta care ia toate trofeele JWRC... Pretul? Pe masura: 120000 EUR.
Cristi86127
Salut,

Sunt placut impresionat de Swift, arata bine si sub capota ar tot ce ii trebuie, ca design imi place ca nu este asa de inalta ca mitsu CZ3.

Sunt curios sa conduc varianta de 1.5 sa vad daca este peste Colt din punct de vere al performantelor dinamice.

Mi-ar face placere sa ne intalnim, noi posesorii de Colt si voi posesorii de Swift...pe langa discutii, samd. noi mai obisnuim sa punem calutii la treaba prin bucuresti, inspre snagov...

Ce ziceti ? biggrin.gif
va provocam...glumeam. biggrin.gif
Catalin103986
Nu stiu ce greutate are un CZ3 cu motorizare de 1.5 benzina, insa are cu 7 cai mai mult ca 1.5-ul de pe Swift si cuplu mai bun. Deci, din punct de vedere a performantelor dinamice, s-ar putea sa fie mai OK. La prima vedere insa, Swift-ul pare mai stabil. Inainte de a lua Swift-ul ma batea gandul serios sa iau CZ3, insa "seriozitatea" dealerului din Oradea m-a incurajat spre Swift...
Cristi86127
Legat de stabilitate, desi e cea mai inalta masina din clasa asta, Coltul ofera maxim de puncte la capitolul stabilitate, nu il misti de pe sosea orice ai face, suspensiile sport, garda la sol mica, pneurile 205/R45/16, masina aproape are latimea unei masini normale latime fiind data de distanta intre roti...forma trapezoidala cu baza mare jos...o fac sa stea lipta de sosea in viraje foarte stranse si viteze mari...aici nu imi fac probleme. biggrin.gif

PS. greutate 1 tona
Catalin103986
Inseamna ca are performante dinamice mai ridicate decat Swift-ul... biggrin.gif Al meu are 1075 Kg. Nu pot sa ma plang de nimic! Ce mai? Masina noua! Nu am nici 5000 km cu ea, de ce as putea sa ma plang?
Cristi86127
Sa o conduci sanatos!

Swiftul e super, altfel nu m-as fi bagat sa comentez aici si chiar sa va invit la o intalnire de-a noastra.

Numai bine!
coco102888
Ma scuzati domnu cu SSS-ul. Daca v-as vedea pe strada as merge cit mai pe dreapta :angel: . DAR. Ca nu imi sta nimic in fata nu inseamna ca pot sa ma iau la trinta cu orice masina si orice sofer. Mi se pare ca Swiftul de 1.5 este ceea ce s-ar putea numi un SLEEPER. Adica o masina la prima vedere absolut banala, o masinuta de oras, un mini etc. Insa cind ai calcat-o vezi in retrovizoare fetele lungi ale unor soferi de passat sau bmw sau mai stiu eu ce. Asta imi place la masinuta asta cel mai mult: ca sub aparenta de buburuza sta un monstrulet adormit care smuceste la comanda mea. Si aici nu e vorba doar de liniute. E vorba mai ales de acea delicioasa trecere din treapta a treia 3500 de ture in treapta a doua si zigzagul aferent band.gif . De altfel treapta a 4-a o folosesc foarte rar in Bucuresti ca nu am unde. De a 5-a nici nu mai vorbesc. Nu e vorba de cine ajunge primul la Iasi pt ca Swiftul nu e o masina de croaziera de clasa 20 k-50 k euro. Dar in jungla citadina face ravagii. Pe linga Swift orice sedan pare un gras cu un cur enorm, care transpira din greu la sprinturi. Orice diesel e scremut. Jeep-urile sint niste obezi care de multe ori au un sofer ce reprezinta un creier mic. Altfel nu imi explic de ce un Porsche Cayenne era in spatele meu intre doua stopuri pe cheiul Dimbovitei, desi pornisem amindoi in forta. Ma rog...Va felicit inca o data pe toti swiftologii aici de fata si nu pot decit sa ma bucur mai departe de alegerea facuta beer.gif . Cit despre cei ce imi stau in fata, ori au o masina care spune de la sine ca e o varianta sport care a costat cit o casa si consuma cit un tractor- deci nu mai au nimic de aratat interesant, stim despre ce e vorba, ori ar trebui sa aiba grija sa nu trezeasca SLEEPER-ul meu . arigato.gif beer.gif
coco102888
@Cristi
Coltul e posibil sa aiba performante dinamice un pic mai bune decit Swiftul. Cifrele arata ca pt a atinge 100 km/h CZ3 are 0,2 secunde avans fata de Swift. Adica daca ti-a tremurat un pic mina pe schimbator sau piciorul pe ambreiaj esti mincat biggrin.gif . Pentru diferenta asta de performanta, sa fie cu iertare, in Colt trebuie sa induri amortizoare care scutura rinichi si o ambianta interioara cu plastice translucide care nu au nici o legatura cu eleganta sobra si simpla a Swiftului. CZ3-ul arata foarte bine: linii sportive, mai agresive, dinamice. Nimic de zis. Numai ca pentru Colt, CZ3-ul cu spatele reusit are doar ...doua usi in timp ce varianta cu 4 usi are un spate catastrofal ce-i da intregii masini aerul de masina destinata pensionarilor ce vor sa demonstreze ca sint vasnic tineri. Pe scurt Colt e "masina tineret" pentru batrinii ambitiosi, in timp ce CZ3 arata agresiv, ca un baiat de cartier care merge la sala si iese pe bulevard in maieu ca sa vada lumea ce fizic meserias are. De preturi si dotari nu mai vorbesc ca sa nu te deprim biggrin.gif .
Swiftul? Nu e cazul sa ii fac inca o data apologia. Oricum este o masinuta speciala, cu o filosofie a ei. Pe forumurile frantuzesti proprietarii de Swift discuta despre Ce muzica asculti intr-un Swift?. Asemenea intrebare pentru o masina nu e putin lucru. Parerea mea. O comparatie poate cu topul masinilor de clasa mica, atit de celebrul Mini? E ca si cum l-ai compara pe Proust cu Balzac. E adevarat ca Balzac are anvergura si e stiut de toata lumea dar Proust e subtil si pentru pasionati. arigato.gif Asa ca nu imi ramine decit sa iti recomand sa devii swiftorian si proustian cit mai ai timp. :idea:
NeGrutzY
@coco
Cristi e o leaca in concediu asa ca o sa incerc sa iti raspund eu. Nu incerc sa compar coltul cu swiftul pentru ca in afara de apartenenta la aceeasi clasa si performante asemanatoare masinile represinta doua filosofii total diferite. Ai afirmat ca, citez "in Colt trebuie sa induri amortizoare care scutura rinichi" te invit cand vrei la o plimbarica cu coltul meu identic cu al lui Cristi sa vedem ce si cum. Mentionez ca nu am condus swift, decat modelul de acum 2 generatii, 1.3 gti, care m-a surprins placut. Tocmai de asta Cristi a zis ca ar fi buna o intalnire pentru a putea vedea/simtii/discuta diferente, plusuri si minusuri. Si coltul si swiftul au valente de warm hatch si din aceasta cauza prefer interiorul tineresc, sportiv al coltului.

In postul tau anterior ai zis "Jeep-urile sint niste obezi care de multe ori au un sofer ce reprezinta un creier mic. Altfel nu imi explic de ce un Porsche Cayenne era in spatele meu intre doua stopuri pe cheiul Dimbovitei, desi pornisem amindoi in forta." Te intreb, ai condus vre-odata un jeep mai tare prin trafic? Eu am condus (Outlander turbo care imprumuta motorul (2.0 turbo 200 cai) si platforma de la evo 8. Are acceleratia mai rapida decat SSS sau CZT sau ST sau... etc. Numai ca e o problema... e JEEP! Are 1700kg, centrul de greutate in tavan si nici mama suspensiilor, cauciucurilor sau franelor nu o sa poata sa il faca sa fie fasnet ca buburuzele noastre. Distantele de franare sunt cu totul altele iar limitele aderentei sunt foarte aproape. Mie asta imi place la masina, agilitatea cu care se misca.
Vlad108086
@Coco , nu stii man de gluma? Eram amuzat de entuziasmul tau si atata tot, nu vreau sa demonstrez nimic , eu am luat masina asta ca imi pune un zambet mare pe buze cand o conduc , nu sa ma dau in liniutze ca nu imi sta in fire.
In fine , sper ca nu ai luat afirmatia mea ca un atac la performantele masinii tale , ci doar ca o gluma , ceea ce a si fost.
Cu respect
Catalin103986
Stiu ca e imatur sa pleci ca turbatu' de la semafor, dar eu nu ma pot abtine biggrin.gif. Poate firea artistica e de vina pentru lipsa de maturitate... Consum mai mare de benzina, uzura la placute si discuri, etc. Problema e ca masinuta asta nu te lasa sa stai "pe cur". biggrin.gif
Apropo de suspensii, ma gandeam ca numai mie mi se pare ca masina asta nu prea scutura.
Ma bucur ca forumul nostru e urmarit si de Colt-isti. Respect! Parerea mea e ca ne asemanam mult cu voi... asa ca stil si filosofie de viata.
coco102888
@ Vlad
Eeeee, in nici un caz nu am vrut sa fiu inflamat sau prea serios. Am profitat de ocazie ca sa scriu si eu niste panseuri provocate de experienta Swiftului. M-am gindit mult sa iau SSS-ul dar am renuntat din motive practice...insa mi-ar fi placut sa nu fiu doar sofer, ci pilot.


@ Negrutzy
Am mers cu un CZ3 in dreapta. Senzatia mea a fost ca are suspensii foarte sportive, adica rigide. Swiftul mi se pare ca e un compromis intre comoditate si suspensii sport. Asta pentru ca il ajuta mult sasiul extraordinar(TopGear spuneau ca pe modelul SSS au pus ESP...desi nu prea are nevoie). Da, conduc frecvent un Touareg 10V diesel 313 cai. Stiu ca alea sint problemele unui jeep fie el si cu doua turbine, cum e cazul la 10V, si tocmai de-aia imi rid in barba cind ii vad pe cei cu masini mari care cred ca doar marimea conteaza. Problemele unui astfel de jeep puternic se termina insa la iesirea din oras...

@Catalin
Intr-adevar, apropierea de Coltisti e indiscutabila. Dar...nu as da niciodata moaca simpatica a Swiftului pe un Colt. Chestie subiectiva... Cit despre liniute iti recomand fara parte feminina in dreapta: ultima oara am avut parte de o criza de isterie :slap:
Lucian107416
Paranteza: "Mishto si Coltu'. Ar fi fost cealalta optiune a mea."
Swift 1.5 GS: 4400km, consum mediu 9.3 l / 100km( aratati de computerul de bord - n-a fost resetat pana acum). Rulaj cam asa : 1100 km pe autostrada ( viteze 140 - 180). Cam 1700 km in oras. Restul extraurban( multi kilometri la viteze de autostrada). Referitor la parerile cu zboara si consum de 5.7 % - glume. Poate daca mergi numai la consum, constant, cu 100-110km/h. Un amanunt important. Aproape toti kilometri au fost cu AC pornit.
Eu cred ca nu voi avea rabdare niciodata sa merg la consum. In concluzie, nu ma intereseaza cat consuma in regim optim de circulatie, pentru ca eu nu voi atinge niciodata acel consum. Sau acumulez multe frustrari, cu consum mic, ce-i drept. Imi place prea mult sa-i calc acceleratia.
La ambreiaj cred ca ar trebui sa mai lucreze baietii de la Suzuki( nu mi se pare prea fin).
N-am prea fost depasit, dar asta nu spune nimic. Realist vorbind, e o masina de 10 secunde 0-100km/h. Nu are cum sa fie regina soselelor. Exista masini mult mai rapide. Iar daca depasesti un 320d, nu inseamna ca masina e mai rapida.
TOT SWIFT 1.5 as cumpara daca ar trebui sa aleg din nou. Dar daca conduci pentru placere, iti asumi consumul: asa ca nu am de ce sa ma plang.
coco102888
@ Lucian

Bineinteles ca exista masini mai rapide. Tocmai am explicat mai sus ca Swiftul mi se pare un SLEEPER. Masinile mai rapide arata ca sint mai rapide si costa in consecinta...
Cit despre BMW 320d...suta in 8,5 secunde fata de 10 Swift 1.5. Adica, ce sa spun, o juma de masina in fata. O astfel de diferenta eu pot sa o accept, dar ala cu BMW a dat pe masina de trei ori mai mult decit mine wallbash.gif . Asta asa ca sa fac putina conversatie, dar nu stiu daca va dati seama la ce enormitati s-au ajuns su Swiftul nostru :bounce: . Comparatii cu BMW 320d????!!!! Nu pot decit sa ma bucur. :1: .
Pacat ca sint asa de putine Lamborghini in Romania: la volanul unui Swift am fi vazut si noi de ce sint in stare :smoke: .
Lucian107416
QUOTE(coco102888)
@ Lucian

Bineinteles ca exista masini mai rapide. Tocmai am explicat mai sus ca Swiftul mi se pare un SLEEPER. Masinile mai rapide arata ca sint mai rapide si costa in consecinta...

Nici o problema. Scuze daca am inteles gresit. Citisem "in diagonala" mesajele din ultimele 2 saptamani.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.