QUOTE(coco102888)
@Cristi
Coltul e posibil sa aiba performante dinamice un pic mai bune decit Swiftul. Cifrele arata ca pt a atinge 100 km/h CZ3 are 0,2 secunde avans fata de Swift. Adica daca ti-a tremurat un pic mina pe schimbator sau piciorul pe ambreiaj esti mincat
. Pentru diferenta asta de performanta, sa fie cu iertare, in Colt trebuie sa induri amortizoare care scutura rinichi si o ambianta interioara cu plastice translucide care nu au nici o legatura cu eleganta sobra si simpla a Swiftului. CZ3-ul arata foarte bine: linii sportive, mai agresive, dinamice. Nimic de zis. Numai ca pentru Colt, CZ3-ul cu spatele reusit are doar ...doua usi in timp ce varianta cu 4 usi are un spate catastrofal ce-i da intregii masini aerul de masina destinata pensionarilor ce vor sa demonstreze ca sint vasnic tineri. Pe scurt Colt e "masina tineret" pentru batrinii ambitiosi, in timp ce CZ3 arata agresiv, ca un baiat de cartier care merge la sala si iese pe bulevard in maieu ca sa vada lumea ce fizic meserias are. De preturi si dotari nu mai vorbesc ca sa nu te deprim
.
Swiftul? Nu e cazul sa ii fac inca o data apologia. Oricum este o masinuta speciala, cu o filosofie a ei. Pe forumurile frantuzesti proprietarii de Swift discuta despre Ce muzica asculti intr-un Swift?. Asemenea intrebare pentru o masina nu e putin lucru. Parerea mea. O comparatie poate cu topul masinilor de clasa mica, atit de celebrul Mini? E ca si cum l-ai compara pe Proust cu Balzac. E adevarat ca Balzac are anvergura si e stiut de toata lumea dar Proust e subtil si pentru pasionati.
Asa ca nu imi ramine decit sa iti recomand sa devii swiftorian si proustian cit mai ai timp. :idea:
Salut Coco,
interesante si corecte aprecierile tale.
Pe hartie Coltul (3/5 usi, 1.3/1.5) comparativ cu Swift (3/5 usi, 1.3/1.5) sta ceva mai bine ca putere, cuplu (foarte important pentru mine)
timpi, samd. , diferentele nu sunt asa de mari dar sunt, plus ca prefer tehnologiile Mitsubishi, MIVEC-ul de la Mitsubishi testat si perfectionat pe EVO si nu VVT-ul (de la Toyota parca, as vrea sa vad si eu o masina similara cu EVO ca performante care foloseste VVT), electronica performanta de la Mitsubishi, samd.
Diferentele intre Colt si Swift pentru motorizarea de 1.5 sunt ceva mai sugestive cand e vorba de putere (7CP in plus la Colt), cuplu (12N-m in plus la Colt) si mai putin cand vine vorba de timpi care depind de multi factori.
Desi Coltul a fost lansat in 2004 (2005 la noi), pana la momentul acesta, pentru motorizari similare, nici o marca/model din aceeasi clasa cu el nu a reusit sa-l depaseasca din punct de vedere al motorizarii, performantelor dinamice si poate chiar si al dotarilor, aici s-ar putea sa gresesc...
Anul trecut in august, nici o marca/model nu oferea toate aceste dotari la acesti bani si tind sa cred ca nici acum...ce dotari are Swift-ul (nu vorbim de sss) si la ce bani ?
Nu o sa ma deprimi, stai linistit, mai nou Coltul a suferit un facelift sumar dar placut si costisitor daca ar fi sa-l faci pe banii tai, s-au mai adaugat si niste dotari si daca nu am inteles gresit si o reducere de 1000 euro.
In Colt trebuie sa induri amortizoare care scutura rinichi si o ambianta interioara cu plastice translucide care nu au nici o legatura cu eleganta sobra si simpla a Swiftului ?
Putin fals, rinichii au putin de suferit cand masina e echipata cu pneuri 205/R45/16, altfel nu, legat de plasticele translucide iti dau dreptate, nici mie nu imi plac, chiar deloc.
Interiorul Coltului este impresionant ca design dar calitatea anumitor materiale folosite e slaba, cam mult plastic in bord, culori prost alese...spatiul este suficient indiferent de gabaritul persoanelor, in fata, cel putin te simti ca intr-o limuzina, pana si Cabral a ramas extaziat...Andrei Suzuki stie.
Totusi masina a fost conceputa in 2004...de atunci si pana acum s-a mentinut in top din toate punctele de vedere, problemele pentru Swift si nu numai, vor incepe cu noua versiune de Colt, dar deocamdata nici o grija, nu s-a anuntat nimic...versiunea asta inca face fata concurentei si mai are inca multe de spus....
hahahhaha
Da, varianta cu 5 usi are un spate catastrofal, fix pentru pensionari a fost conceputa...cum spui tu, "ce vor sa demonstreze ca sint vesnic tineri".
Da, Swift-ul este o masina speciala, imi place dar nu intr-atat de mult incat sa renunt la marca asta.
"Pe forumurile frantuzesti proprietarii de Swift discuta despre Ce muzica asculti intr-un Swift?"
ahahahh tare, nu cumva se mai intreaba si ce model de cavou prefera ? asta legat de pensionari...sau legat de rujuri, pantofi cu toc, posete...nimic ?
Eu ascult diverse genuri de muzica, in CZ3 prefer parazitii ca sa adopt stilul socant pe care-l impune masina in trafic si crede-ma ca reuseste foarte bine...trebuie neaparat sa dau peste un Swift in trafic...
Mini, o comparatie buna, imi place si masina asta, dar prefer senzatiile tari a la CZ3 in locul lui Proust si Balzac.
Cz3-ul m-a scos bazma curata din multe situatii la limita, unele nu le-as mai incerca, are 12.000 km si e la fel de voioasa ca la 2000 km cand a inceput sa-si dea drumul.
In fine...cand aveti o intalnire chemati-ma si pe mine.
Tot respectul pentru posesorii de swift si masinile lor.
Numai bine!