Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Impresii Swift motor 1.5 versus 1.3 si altele
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Suzuki > Swift
Pages: 1, 2, 3
Lucian107416
QUOTE(coco102888)
@ Lucian

Bineinteles ca exista masini mai rapide. Tocmai am explicat mai sus ca Swiftul mi se pare un SLEEPER. Masinile mai rapide arata ca sint mai rapide si costa in consecinta...
Pacat ca sint asa de putine Lamborghini in Romania: la volanul unui Swift am fi vazut si noi de ce sint in stare :smoke: .

SLEEPER cu siguranta nu e. Pentru un pilot F1(sau posesor de Veyron), si Lamborghini mentionat de tine e un SLEEPER. Depinde la ce te raportezi.
sprite
QUOTE(coco102888)
...iti recomand fara parte feminina in dreapta: ultima oara am avut parte de o criza...

...se numeste limitator natural de viteza. Din pacate foarte multi il au standard.
Catalin103986
QUOTE(sprite)
QUOTE(coco102888)
...iti recomand fara parte feminina in dreapta: ultima oara am avut parte de o criza...

...se numeste limitator natural de viteza. Din pacate foarte multi il au standard.

Hihi, "limitatorului" meu ii place stilul meu de condus. Imi spune ca ar merge cu mine pana la capatul lumii, cu conditia sa conduc eu..
coco102888
Si mie imi spune pina la capatul lumii, sa conduc eu, dar sa conduc cum ii place ei... bicycle.gif

@ sprite
Nu stiam ca exista astfel de limitatoare. Desi e misogin suna foarte bine : sint dotat cu LNV :tomato:
NeGrutzY
mda... din pacate si Coltul vine cu LNV... bicycle.gif
Catalin103986
QUOTE(NeGrutzY)
mda... din pacate si Coltul vine cu LNV... bicycle.gif

biggrin.gif Pai pune picioru'n prag! Mie la inceput mi-a facut unele comentarii, da' daca a vazut ca nu merge, s-a resemnat. Suntem de 7 ani impreuna si ne-am format unul dupa celalalt. Dupa design, cea mai mare pasiune a mea, e condusul. Asa ca aici nu s-a putut umbla. Mentionez ca prima masina a fost o Mazda 626 sport din '85 si mergea de rupea pamantul. Dupa aia am avut Twingo-ul de 58 de cai pe care l-am fortat sa tina pasul cu Mazda, iar acum cu Swift-ul conduc natural, cum cere masina si masina cere adrenalina. In limita bunului simt bineinteles...

Respect all!
Andrei Suzuki
Ce bine ca unii n-au probleme dastea... biggrin.gif
Lucian107416
QUOTE(Catalin103986)
QUOTE(sprite)
QUOTE(coco102888)
...iti recomand fara parte feminina in dreapta: ultima oara am avut parte de o criza...

...se numeste limitator natural de viteza. Din pacate foarte multi il au standard.


Eu sunt fericit cu LNV-ul meu. Dar din pacate pe serpentine isi atinge limitele fizice ( ii vine sa vo.... ). Altfel, doresc tuturor norocul meu.
sprite
QUOTE(Catalin103986)
... "limitatorului" meu ii place stilul meu de condus. Imi spune ca ar merge cu mine pana la capatul lumii, cu conditia sa conduc eu..

...eee, am io impresia ca aici e vorba de cu totul altceva wink.gif
Catalin103986
QUOTE(sprite)
QUOTE(Catalin103986)
... "limitatorului" meu ii place stilul meu de condus. Imi spune ca ar merge cu mine pana la capatul lumii, cu conditia sa conduc eu..

...eee, am io impresia ca aici e vorba de cu totul altceva wink.gif

lumineaza-ma si pe mine pliz biggrin.gif
coco102888
Mi se pare ca abia aici incep problemele pentru Swift. Ramine insa de vazut pretul.
http://www.topgear.com/drives/C6/C2/roadtests/01/01.html
Catalin103986
QUOTE(coco102888)
Mi se pare ca abia aici incep problemele pentru Swift. Ramine insa de vazut pretul.
http://www.topgear.com/drives/C6/C2/roadtests/01/01.html

Mazda e o masina excelenta! Avand in vedere ca actuala Mazda doi, arata cum arata, era mai mult decat necesar sa vina cu o astfel de imbunatatire. E concurent pentru Swift, dar costa mult prea mult pentru ce ofera.
Gabriel109380
Impresii la 10.000 km:
Pozitive:
+ dinamica OK: masina mica, demaraje bune, stabilitate buna pentru inaltime a ei, frane OK;
+ consum in limite rezonabile: 6.6 l/100km medie pe 3000km cu LNV pornit :bash: , Cluj - Munchen si ceva drumuri prin Germania;
+ confortabila si aratoasa: in limitele clasei si a banilor dati;
+ ofera un feeling placut la condus si nu te simti, ca sofer, incadrat in stereotipuri de tip: sofer de Passat, sofer de jeep, etc.

Negative:
- pedala de ambreiaj scartie, o sa incerc sa o remediez la revizie;
- la viteze mari pe autostrazi cu vant lateral se simte o usoara instabilitate (OK, e clar ca masina asta nu e un autobahn cruiser);
- pozitia scaunului pasagerului e cam inalta si pe drumuri virajate LNV-ul intra in functiune :puke: cam repede (pana la urma asta e problema LNV-ului, dar e mai greu de schimbat de la o vreme);

Bottom line:
Dupa 10K km inca ma simt foarte bine in Swift, e mult fun oricum ai merge: tare, incet, la consum, etc.

PS: si da, merge mai tare ca un 320d (sau whatever), pe bucata aia infima de univers (300m) pe care o aleg eu, strict in intervalul delta t. Nu sustin ca Swiftul e mai tare ca racheta Pershing dar, moaca pe care a facut-o cel din bmw a meritat distractia - sunt convins ca nici el nu crede ca am o masina mai rapida ca a lui, insa pentru el Swiftul nu mai e in raftul de 'buburuze' haioase care insa nu merg prea repede.
Lucian107416
5000 km. Consum 9.2. Intrebare pentru posesorii de Swift: Ce presiune aveti in pneurile fata. Eu aveam 2 ( cred ca de cand am luat-o). Verificarile au fost doar ochiometrice. Am pus in sfarsit 2.3 cum scrie pe carte, dar mi se pare ca masina a devenit putin mai saltareata. Nu mai liniarizeaza drumul la viteza mare, dar mi se pare putin mai stabila in curbe. imi placea totusi mai mult cu 2 bari pe fata. Ati avut experiente similare?????
Gabriel109380
Eu am avut din start 3 in toate rotile si primii 3000 km masina a fost cam rigida pe gropi. Acum am 2.3 si inghite gropile cu mai multa bunavointa. In viraje mi s-a parut cam la fel.
Catalin103986
Mie la 2.3 mi se par cam moi rotile... nu stiu de ce. Poate din cauza cauciucului mai moale? Pe voi nu va deranjeaza ca la orice pornire mai voiniceasca scartaie rotile? Am testat demarajul Swift-ului cu un GPS si, sa ma bata Cel de sus daca am reusit mai putin de 10,4 secunde... Pai 2 secunde se invart rotile pe loc biggrin.gif. Evident mai am eu de invatat. Problema e la schimbatul vitezelor. Stie cineva cum se schimba vitezele cel mai eficient pentru cel mai bun demaraj? Am vazut niste filmulete pe Youtube unde au scos unii demaraje de 7.8 secunde cu motorul de 1.3... Oare e pe bune? Zicea tipul ceva... cum ca a scos ceva de la filtrul de aer. In fine, daca ati incercat demarajul, cam ce valori ati obtinut?
Andrei Suzuki
Din cate stiu eu,treapta se schimba undeva in zona de putere maxima.In nici un caz NU la rosu,unde deja puterea incepe sa scada.
Cat despre 7.8 cu 1.3... ori era modificat la greu,gen turbo,ori e la misto.Ce naiba,mai are putin si se bate cu Golfu GTI. laugh.gif
Catalin103986
Dati un search pe Youtube sa vedeti si voi despre ce vorbesc. Poate stie cineva mai multe.
Lucian107416
QUOTE(Andrei Suzuki)
Din cate stiu eu,treapta se schimba undeva in zona de putere maxima.In nici un caz NU la rosu,unde deja puterea incepe sa scada.

Cel mai logic ar fi sa se schimbe astfel incat sa ajunga in noua treapta aproape de turatia de cuplu maxim( la Swift 1.5 ar fi de 4100 rot/min ). Din pacate eu n-am vazut la motor curbele de cuplu si putere. Le are cineva??? De acolo ai putea intelege cum trebuie schimbate treptele.
De asemenea, mai trebuie considerat si timpul de schimbare al treptei de viteza. De ex., pariu cu oricine, 0-95km/h se obtine cu treptele 1 si 2. Chiar daca ajungi in zona rosie. Din pacate, acolo trebuie schimbata viteza ca altfel taie computeru' gazu'.
Din cate am observat eu la 1.5, cel mai rapid avansezi daca schimbi la rosu. S-ar putea sa ma insel, ca n-am cum sa sesizez diferente de zecimi de secunda.
Lucian107416
QUOTE(Catalin103986)
Mie la 2.3 mi se par cam moi rotile... nu stiu de ce. Poate din cauza cauciucului mai moale? Pe voi nu va deranjeaza ca la orice pornire mai voiniceasca scartaie rotile?

A mea e echipata din fabrica cu Continental Premium Contact. Cred ca toate sunt la fel. Nu?
Catalin103986
QUOTE(Lucian107416)
QUOTE(Catalin103986)
Mie la 2.3 mi se par cam moi rotile... nu stiu de ce. Poate din cauza cauciucului mai moale? Pe voi nu va deranjeaza ca la orice pornire mai voiniceasca scartaie rotile?

A mea e echipata din fabrica cu Continental Premium Contact. Cred ca toate sunt la fel. Nu?

Cele de 1.5 au Continental Premium Contact. Cele de 1.3, au Michelin din cate am inteles.
sprite
Alea de 1,3 au GoodYear Eagle NCT 5... le tin la 2,2 si sunt ok. Cand am luat-o, nu stiu cat aveau, dar erau pietroi.
................
Mai jos e o schema cu vitezele la Swift... corecta, as putea spune. Fara sa vreau, am probat limitarea in treapta a II-a, intr-o depasire... la o idee sub o suta, s-a terminat elasticu'. Aiurea senzatie.



Linia verde: turatia de cuplul maxim;
Linia galbena: turatia de putere maxima;
Linia rosie: limitarea.
Concluzie: oricat ai tura in treapta I, cazi mult sub cuplu...
Lucian107416
QUOTE(sprite)
Concluzie: oricat ai tura in treapta I, cazi mult sub cuplu...

Corect, dar acolo poate ai 98%. De aceia am vrut curba de cuplu. Merci. Oricum trebuie corelate ambele grafice.Dar pare destul de clar ca trebuie schimbat in rosu. Cel putin pt. 0-100 km/h.
Catalin: referitor la timp: timpul de 10s se obtine probabil pe o pista uscata, perfect plana, abraziva, fara praf, cu cauciucuri aderente. Iti dai seama ca fiecare posesor de Swift ar face testul daca ar avea un aparat de masura.
Apropos de aparat. cat de profesional e. Ce abateri are????
Bye.
Cristi86127
QUOTE(coco102888)
@Cristi
Coltul e posibil sa aiba performante dinamice un pic mai bune decit Swiftul. Cifrele arata ca pt a atinge 100 km/h CZ3 are 0,2 secunde avans fata de Swift. Adica daca ti-a tremurat un pic mina pe schimbator sau piciorul pe ambreiaj esti mincat biggrin.gif . Pentru diferenta asta de performanta, sa fie cu iertare, in Colt trebuie sa induri amortizoare care scutura rinichi si o ambianta interioara cu plastice translucide care nu au nici o legatura cu eleganta sobra si simpla a Swiftului. CZ3-ul arata foarte bine: linii sportive, mai agresive, dinamice. Nimic de zis. Numai ca pentru Colt, CZ3-ul cu spatele reusit are doar ...doua usi in timp ce varianta cu 4 usi are un spate catastrofal ce-i da intregii masini aerul de masina destinata pensionarilor ce vor sa demonstreze ca sint vasnic tineri. Pe scurt Colt e "masina tineret" pentru batrinii ambitiosi, in timp ce CZ3 arata agresiv, ca un baiat de cartier care merge la sala si iese pe bulevard in maieu ca sa vada lumea ce fizic meserias are. De preturi si dotari nu mai vorbesc ca sa nu te deprim biggrin.gif .
Swiftul? Nu e cazul sa ii fac inca o data apologia. Oricum este o masinuta speciala, cu o filosofie a ei. Pe forumurile frantuzesti proprietarii de Swift discuta despre Ce muzica asculti intr-un Swift?. Asemenea intrebare pentru o masina nu e putin lucru. Parerea mea. O comparatie poate cu topul masinilor de clasa mica, atit de celebrul Mini? E ca si cum l-ai compara pe Proust cu Balzac. E adevarat ca Balzac are anvergura si e stiut de toata lumea dar Proust e subtil si pentru pasionati. arigato.gif Asa ca nu imi ramine decit sa iti recomand sa devii swiftorian si proustian cit mai ai timp. :idea:


Salut Coco,

interesante si corecte aprecierile tale. biggrin.gif

Pe hartie Coltul (3/5 usi, 1.3/1.5) comparativ cu Swift (3/5 usi, 1.3/1.5) sta ceva mai bine ca putere, cuplu (foarte important pentru mine) biggrin.gif timpi, samd. , diferentele nu sunt asa de mari dar sunt, plus ca prefer tehnologiile Mitsubishi, MIVEC-ul de la Mitsubishi testat si perfectionat pe EVO si nu VVT-ul (de la Toyota parca, as vrea sa vad si eu o masina similara cu EVO ca performante care foloseste VVT), electronica performanta de la Mitsubishi, samd.

Diferentele intre Colt si Swift pentru motorizarea de 1.5 sunt ceva mai sugestive cand e vorba de putere (7CP in plus la Colt), cuplu (12N-m in plus la Colt) si mai putin cand vine vorba de timpi care depind de multi factori.

Desi Coltul a fost lansat in 2004 (2005 la noi), pana la momentul acesta, pentru motorizari similare, nici o marca/model din aceeasi clasa cu el nu a reusit sa-l depaseasca din punct de vedere al motorizarii, performantelor dinamice si poate chiar si al dotarilor, aici s-ar putea sa gresesc...

Anul trecut in august, nici o marca/model nu oferea toate aceste dotari la acesti bani si tind sa cred ca nici acum...ce dotari are Swift-ul (nu vorbim de sss) si la ce bani ? biggrin.gif

Nu o sa ma deprimi, stai linistit, mai nou Coltul a suferit un facelift sumar dar placut si costisitor daca ar fi sa-l faci pe banii tai, s-au mai adaugat si niste dotari si daca nu am inteles gresit si o reducere de 1000 euro.

In Colt trebuie sa induri amortizoare care scutura rinichi si o ambianta interioara cu plastice translucide care nu au nici o legatura cu eleganta sobra si simpla a Swiftului ?

Putin fals, rinichii au putin de suferit cand masina e echipata cu pneuri 205/R45/16, altfel nu, legat de plasticele translucide iti dau dreptate, nici mie nu imi plac, chiar deloc.

Interiorul Coltului este impresionant ca design dar calitatea anumitor materiale folosite e slaba, cam mult plastic in bord, culori prost alese...spatiul este suficient indiferent de gabaritul persoanelor, in fata, cel putin te simti ca intr-o limuzina, pana si Cabral a ramas extaziat...Andrei Suzuki stie. biggrin.gif

Totusi masina a fost conceputa in 2004...de atunci si pana acum s-a mentinut in top din toate punctele de vedere, problemele pentru Swift si nu numai, vor incepe cu noua versiune de Colt, dar deocamdata nici o grija, nu s-a anuntat nimic...versiunea asta inca face fata concurentei si mai are inca multe de spus....

hahahhaha biggrin.gif
Da, varianta cu 5 usi are un spate catastrofal, fix pentru pensionari a fost conceputa...cum spui tu, "ce vor sa demonstreze ca sint vesnic tineri".

Da, Swift-ul este o masina speciala, imi place dar nu intr-atat de mult incat sa renunt la marca asta.

"Pe forumurile frantuzesti proprietarii de Swift discuta despre Ce muzica asculti intr-un Swift?"
ahahahh tare, nu cumva se mai intreaba si ce model de cavou prefera ? asta legat de pensionari...sau legat de rujuri, pantofi cu toc, posete...nimic ?

Eu ascult diverse genuri de muzica, in CZ3 prefer parazitii ca sa adopt stilul socant pe care-l impune masina in trafic si crede-ma ca reuseste foarte bine...trebuie neaparat sa dau peste un Swift in trafic... biggrin.gif

Mini, o comparatie buna, imi place si masina asta, dar prefer senzatiile tari a la CZ3 in locul lui Proust si Balzac.

Cz3-ul m-a scos bazma curata din multe situatii la limita, unele nu le-as mai incerca, are 12.000 km si e la fel de voioasa ca la 2000 km cand a inceput sa-si dea drumul.

In fine...cand aveti o intalnire chemati-ma si pe mine.
Tot respectul pentru posesorii de swift si masinile lor.

Numai bine!
Catalin103986
QUOTE(sprite)
Iti dai seama ca fiecare posesor de Swift ar face testul daca ar avea un aparat de masura.
Apropos de aparat. cat de profesional e. Ce abateri are????
Bye.

Aparatul e un PDA cu GPS si nu stiu exact ce abateri are. Nu e al meu, insa are un soft special cu care calculeaza acceleratia. Imi pare rau ca nu am apucat sa vad daca sunt diferente intre ce vezi pe vitezometru si ce afiseaza GPS-ul.
Andrei Suzuki
Cristi,daca tot zici ca pt tine cuplul conteaza,de ce nu ti-ai luat un dizel sau un motor mai mare (de ce nu turbo) si ai luat doar de 1.5?

E incorect cand spui 205/R45/16 si nu e prima oara cand ai zis-o.45 se refera la marimea talonului,nu la diametrul rotii.Deci e 205/45 r16. wink.gif
Cristi86127
QUOTE(Andrei Suzuki)
Cristi,daca tot zici ca pt tine cuplul conteaza,de ce nu ti-ai luat un dizel sau un motor mai mare (de ce nu turbo) si ai luat doar de 1.5?

E incorect cand spui 205/R45/16 si nu e prima oara cand ai zis-o.45 se refera la marimea talonului,nu la diametrul rotii.Deci e 205/45 r16. wink.gif


Si cuplul conteaza, puterea de asemenea, dar cuplul, valoarea de turatie la care devine maxim, intervalul de turatie in care ramane la o valoare maxima, curba de cuplu...determina performantele dinamice ale masinii, in special la demaraje in forta (in oras mai ales...stii tu) biggrin.gif

Toate sunt legate intre ele, putere, cuplu, cilindree, samd, insa am pus accent pe cuplu pentru ca la un bezinar aspirat cum am eu, mi-as fi dorit sa fie ceva mai mare...

E ok, insa desi in cele cateva iesiri ale noastre prin Bucuresti au fost situatii in care diselul tau a ramas ceva mai in urma la demarajul de pe loc, sunt convins ca daca as fi avut inca doua persoane in masina, asa cum ai avut tu, lucrurile s-ar fi schimbat in favoarea ta.

Cuplu maxim 145 N-m la benzinar/210 N-m la diesel biggrin.gif e o diferenta... La mine se simte surplusul de greutate mai mult decat la tine.

Stii bine ca pentru un condus la o maniera sportiva, dieselul nu se compara cu benzinarul (cel putin cand vorbim de Colt), chiar daca ofera un cuplu mai mare pentru aceeasi cilindree comparativ cu un aspirat, te limiteaza prea repede in turatii (cel putin pentru gusturile mele), limitare
care te obliga sa schimbi des treptele de viteza si asta costa...benzinarul trece frumos in fata indiferent cat de bine ai sti sa conduci dieselul. biggrin.gif

E normal sa fie asa, dar nu e ok pentru mine.

De asemenea la un benzinar esti nevoit sa retrogradezi mai repede in sarcina pentru a mentine motorul la turatii ridicate, spre deosebire de diesel.

In fine...avantaje si dezavantaje...insa eu am preferat benzina...ce-i drept nici nu am testat Coltul varianta diesel care e diesel numai cand vorbim de performante si consum, in rest motorul se aude mai frumos ca la benzinarul meu...e o bijuterie.

De ce nu mi-am luat turbo ?
Din prostie, d-aia...am crezut ca imi ajunge CZ3-ul de 1.5 si la momentul ala nu stateam asa bine cu banii.

Atunci nu era la vanzare decat lancer-ul de 1.6. 98CP la peste o tona si cuplu 148N-m (daca nu gresesc) ...exclus, si din cate stiu eu 1.5 e maximul de cilindree la Colt.

Alte marci/modele pentru motorizari si dotari similare aveau niste preturi cu mult mai mari si fie nu ma atrageau, fie nu se bucurau de prea multe aprecieri....

Imi voi repara greseala cat de curand, posibil buy-back CZ3 - > CZT, insa astept noul lancer, oricum odata ce am condus Mitsubishi nu ma despart de marca asta cu toate ca ii "caut nod in papura". biggrin.gif

Ohhh, mai prins...asa este, ai dreptate, e incorect, scuze. biggrin.gif
Cristi86127
In rest ce mai zici ? Nu te tenteaza un Swift ?
Stiu ca vrei sa scapi de Ignis, buna decizie...

Te-ai hotarat ? Suzuki sau Mitsubishi ? biggrin.gif

Sau nu conteaza, poate sa fie orice, ca bani sa te incadrezi ?

Chiar, pentru tine, masina ta...ce ai alege ? biggrin.gif
Andrei Suzuki
Nici prin gand nu-mi trece sa dau Ignisul.E prea ok masina pt ceea ce imi trebuie mie,din cand in cand.Gen drumuri de tara,de munte,din Bucuresti..
Asa ca imi pare rau,dar ai informatii gresite.biggrin.gif
Si da,m-am hotarat asupra urmatoarei masini.E doar o chestiune de timp.Ce va fi...vom vedea. wink.gif
Cristi86127
Da, ai dreptate, masina aia este ok pentru tine.

Te-am auzit cand intrebai cu speranta in glas, pe cei de la Mcar daca accepta in sistem buy-back... biggrin.gif

Daca-i schimbi ambreiajul mai tine 100 de ani. biggrin.gif
Andrei Suzuki
Daca e sa o luam asa,de cate ori ai fost tu cu Mitsubishi-ul tau in service?Pt...orice? Si de cate ori am fost eu cu Ignisul? Multumesc pt raspuns.
Oricum suntem off-topic.
Cristi86127
QUOTE(Andrei Suzuki)
Daca e sa o luam asa,de cate ori ai fost tu cu Mitsubishi-ul tau in service?Pt...orice? Si de cate ori am fost eu cu Ignisul? Multumesc pt raspuns.
Oricum suntem off-topic.


Aia cu 100 de ani am spus-o zambind dar la modul serios, masina e ok ca fiabilitate, desi nu ma atrage am recomandat-o si altora care doreau o masina fiabila...la Ignis ma refer.

Am fost de 12 ori, ultima fiind revizia de 1 an, in celelalte dati fiind vorba de montat accesorii, zgomot aripa dreapta spate (de 3 ori), amortizoare spate schimbate, in rest nimic din cele reclamate de mine nu s-a concretizat in vr-un defect... biggrin.gif
Bogdan104277
Indiferent daca e diesel sau benzina, cutita de viteze se etajeaza folosind aceleasi formule matematice, plecand de la turatiile de cuplu maxim si de putere maxima, de aceea in principiu arata identic curbelede accelerare.
Distrugerea rinichilor este data de dimensiuni anvelope/ presiune anvelope, asa ca daca vreti senzatii de curatat pietre la rinichi puteti obtine asta cu orice fel de pneu - presiune de 5-6 bari si vedeti atunci...
Lucian107416
QUOTE(Bogdan104277)
Indiferent daca e diesel sau benzina, cutita de viteze se etajeaza folosind aceleasi formule matematice, plecand de la turatiile de cuplu maxim si de putere maxima, de aceea in principiu arata identic curbelede accelerare.
Distrugerea rinichilor este data de dimensiuni anvelope/ presiune anvelope, asa ca daca vreti senzatii de curatat pietre la rinichi puteti obtine asta cu orice fel de pneu - presiune de 5-6 bari si vedeti atunci...

Total fals. Aceeasi formula cu alte valori genereaza rezultate total diferite. De exemplu, curbele de accelerare la benzina ajung pana la 6400 la Swift, la diesel sunt sub 5000. Inginerii au nenumarate posibilitati in alegerea etajarii, in functie de caracterul dorit al masinii, si care poate diferi de motorizare la motorizare la acelasi model, dupa cum si segmentele tinta pot fi diferite. Poate n-am inteles eu totusi ce voiai sa spui.
Chestia cu presiunea: sunt de acord in principiu, desi nu cred ca e important faptul ca imi pot curata rinichii cu Swift-ul( la 6 bari). Ideea e ca la parametri recomandati de functionare, una ii curata, alta nu. Nu fac referire directa la Colt, pentru ca nu am fost in nici unul, asa ca.... Oricum, curatatul rinichilor se petrece pe drumurile din Romania, si cu exceptia Logan-ului si a concurentilor lui directi( Albea etc) putine marci tintesc Europa de Sud-est. Cu certitudine Swift si Colt au tintit Europa, nu Romania & Co. Desi, ca posesor de Swift, mi se pare super ok si in Romania. Oricum, guvernantii nostri au mare grija de noi si se lauda ca in cativa ani nu o sa ne mai zgaltaie la volan :bandit:
Catalin103986
@ cristi,
In specificatiile de la colt-ul de 1.5 pe benzina, scrie ceva de genul 9,8 s 0-100 km/h, daca nu ma insel. Ai incercat vreodata sa vezi cam cat poti scoate?
Dintre Swifteri nimeni nu a mai testat demarajul? Am mai incercat o data sambata noaptea si am obtinut 10,5 s... mai slab ca prima data. O sa incerc singur in masina sa vad daca se simte vreo diferenta. Asta dupa ce imi iau suport pentru GPS... biggrin.gif
Cristi86127
QUOTE(Catalin103986)
@ cristi,
In specificatiile de la colt-ul de 1.5 pe benzina, scrie ceva de genul 9,8 s 0-100 km/h, daca nu ma insel. Ai incercat vreodata sa vezi cam cat poti scoate?
Dintre Swifteri nimeni nu a mai testat demarajul? Am mai incercat o data sambata noaptea si am obtinut 10,5 s... mai slab ca prima data. O sa incerc singur in masina sa vad daca se simte vreo diferenta. Asta dupa ce imi iau suport pentru GPS... biggrin.gif


Nu am incercat Catalin, cu discutiile voastre despre timpii astia am devenit si eu curios si o sa incerc cat de curand.
O sa va zic daca se incadreaza in 9.8 secunde insa cred ca va trebui exersat mai mult.

Pot sa iti spun ca demarajul la Colt m-a dat pe spate cand am pus un filtru K&N...e mare diferenta, consumul creste dar parca nu mai era aceesi masina.

Acum am din nou filtrul stock pentru ca i-am facut revizia si e nou dar parca e sugrumata. biggrin.gif

GPS-ul induce erori, mai mici pe la 100km/h, mai mari la capat de scala.

Eu am un device cu IGO si GPS insa mai degraba m-as baza pe vitezometru.

Din cate am observat pozitiile GPS se updateaza la 1 secunda, uneori receptia poate fi proasta, mai intra cate o pozitie invalida si se intarzie si mai mult...nu stiu ce sa zic legat de acuratetea GPS-ului pentru un astfel de test.

Daca vrei ne intalnim la o liniuta. biggrin.gif
Lucian107416
QUOTE(Catalin103986)
@ cristi,
Dintre Swifteri nimeni nu a mai testat demarajul? Am mai incercat o data sambata noaptea si am obtinut 10,5 s... mai slab ca prima data. O sa incerc singur in masina sa vad daca se simte vreo diferenta. Asta dupa ce imi iau suport pentru GPS... biggrin.gif

Evident ca e important. Conteaza si daca ai rezervorul plin, lumini aprinse. Scapa de tot "balastul" smile.gif si incearca din nou.
Catalin103986
Am observat la deplasare constanta, viteza de pe kilometraj este aceeasi cu cea de pe GPS. Testul nu prea am cum sa-l fac cu lumina stinsa, fiindca nu ma risc sa testez ziua... voi incerca totusi fara pasager...
Andrei Suzuki
La orice viteza indicatiile sunt la fel?
Catalin103986
la 100 sunt la fel... nu am la dispozitie aparatul oricand. O sa am drum la Budapesta peste vreo 2 saptamani si o sa imprumut aparatul pentru a-l testa pe autostrada.
Cristi86127
QUOTE(Catalin103986)
la 100 sunt la fel... nu am la dispozitie aparatul oricand. O sa am drum la Budapesta peste vreo 2 saptamani si o sa imprumut aparatul pentru a-l testa pe autostrada.


da, pana la 100 km/h erorile pot sa lipseasca, cu precadere in cazul receptoarelor cu 16 canale, pot in acelasi timp sa apara situatii, aproape insesizabile, in care masina sa ajunga la 100km/h indicati pe vitezometru si indicatia pe dispozitivul gps sa intarzie cu maxim 1 secunda sau sub 1 secunda, daca update-ul informatiilor gps se face la 1 secunda.

Sa inteleg ca tu ai un device + soft care te antentioneaza la 100km/h si inregistreaza timpul.

De fapt chiar mi-ai dat o idee, eu as putea folosi un pocketpc + aplicatie achizitie pozitii gps (5600bps), vizualizare date ca din astea am tot facut, la care as putea adauga un cronometru, monitorizare viteza, atentionare si stop cronometru la viteza limita setata de mine.

O sa incerc sa vad ce iese.
Lucian107416
A facut cineva drumuri lungi cu Swift Sport si cu alt Swift pe benzina(1.3/1.5). Cum se compara intre ele. banuiesc ca se pierde ceva in confort la suspensii. Acustic cum e? In unele recenzii am citit ca Swift Sport ar fi cam zgomotos la viteze( legale) de autostrada si as vrea sa cunosc parerea posesorilor.
Multumesc.
Cristi86127
Hehe, si eu sunt curios cat de zgomotos este Swiftul.
Coltul benzina cam este, nici insonorizare nu are.

In general toata clasa mica nu sta prea bine la capitolul insonorizare/zgomot, dar as vrea sa aud un Swift la diverse turatii/viteze...
Andrei Suzuki
S-ar putea sa auzi unul cat de curand. biggrin.gif
Din cate am vazut,Swiftul Sport s-ar putea sa fie destul de zgomotos pe autostrada din cauza cutiei care e foarte scurta.
Cristi86127
QUOTE(Andrei Suzuki)
S-ar putea sa auzi unul cat de curand. biggrin.gif
Din cate am vazut,Swiftul Sport s-ar putea sa fie destul de zgomotos pe autostrada din cauza cutiei care e foarte scurta.


sss-ul ?
Ard de nerabdare sa-l vad cum se comporta si sa-l aud....
Lucian107416
QUOTE(Cristi86127)
Coltul benzina cam este, nici insonorizare nu are.

Swift-ul 1.5 nu este zgomotos. Ma rog, depinde cu ce compari, dar pentru mine, ca utilizator normal, este suficient de silentios. Ceva zgomot la vant la viteze de peste 100, dar in nici un caz deranjant. Repet, mi se pare super ok ca silentiozitate. Oricum, se acopera cu muzica fara sa fie nevoie sa dai volumul la maxim . Deocamdata, la banii pe care i-am investit, de 10 ori daca as fi pus sa aleg din nou masina, de 10 ori as alege acelasi model. Si a doua optiune ar fi tot Swift, cu motorul de 1.3 benzina. Masina imi place tot mai mult pe masura ce adun km.
PS. Motorul de 1.3 e cava mai silentios decat cel de 1.5.
Catalin103986
QUOTE(Lucian107416)
Deocamdata, la banii pe care i-am investit, de 10 ori daca as fi pus sa aleg din nou masina, de 10 ori as alege acelasi model. Si a doua optiune ar fi tot Swift, cu motorul de 1.3 benzina. Masina imi place tot mai mult pe masura ce adun km.
PS. Motorul de 1.3 e cava mai silentios decat cel de 1.5.

Subscriu... I love it! Si dupa 5000 de km nici nu mai consuma asa mult. Acum, in oras consuma intre 8,2 si 8,6, in functie de stilul de condus.
Lucian107416
[quote="Catalin103986"][quote=Lucian107416] Acum, in oras consuma intre 8,2 si 8,6, in functie de stilul de condus.[/quote]
Cred ca depinde de oras( nu stiu cat e de aglomerata Oradea) si de stilul de condus foarte mult. La a mea computerul de bord arata 9.3 pt 5200km, mai mult extraurban si autostrada parcursa im medie cu 160-170.
coco102888
Acum, ca am invatat sa folosesc AVG-ul, rezultatele sint cam asa(la 3300 km):

Bucuresti-Tulcea cu aer pornit si mers in forta (autostrada Buc-Drajna 170-180), consum mediu: 9.3

Aceeasi ruta, aer pornit, mers normal(110-120, dar te termina nervos...): 7.3

Oras, mers normal, aer pornit: 8,4-8.8

Oras, cu liniute, slalom si alte magarii: 9,2 -10,2

Asta am facut-o de curiozitate. Daca imi doream consum mic luam un diesel. Cu masina asta e imposibil sa mergi "la consum".
Pe autostrada am mers max cu 195. Mai departe nu s-a miscat acul, desi am mers o bucata buna si in turatii eram abia pe la 5500. De mentionat ca aveam benzina de 98 si poate cu cea de 100 de la OMV urca in 200.
Am avut si o Fiesta ST in fata la un moment dat. Imposibil de depasit dar m-am tinut de ea, diferenta fiind probabil cei 5 km pina la 200.
Lucian107416
QUOTE(coco102888)
Acum, ca am invatat sa folosesc AVG-ul, rezultatele sint cam asa(la 3300 km):

Bucuresti-Tulcea cu aer pornit si mers in forta (autostrada Buc-Drajna 170-180), consum mediu: 9.3

Aceeasi ruta, aer pornit, mers normal(110-120, dar te termina nervos...): 7.3

Oras, mers normal, aer pornit: 8,4-8.8

Oras, cu liniute, slalom si alte magarii: 9,2 -10,2

Asta am facut-o de curiozitate. Daca imi doream consum mic luam un diesel. Cu masina asta e imposibil sa mergi "la consum".
Pe autostrada am mers max cu 195. Mai departe nu s-a miscat acul, desi am mers o bucata buna si in turatii eram abia pe la 5500. De mentionat ca aveam benzina de 98 si poate cu cea de 100 de la OMV urca in 200.
Am avut si o Fiesta ST in fata la un moment dat. Imposibil de depasit dar m-am tinut de ea, diferenta fiind probabil cei 5 km pina la 200.

La mine problema e ca n-am reusit sa merg niciodata la consum, oricat de curios as fi fost. Nu rezist sa calc acceleratia. Imi spun de fiecare data ca voi avea ocazia sa merg la consum cand voi fi fortat de conditiile de trafic(aglomerat). Oricum, computerul de bord nu-l voi reseta. A verificat cineva computerul de bord? Poate are abateri. Eu din cate am inteles, cam toate estimeaza mai putin( nu e vorba aici de Suzuki).
Eu la 195 km/h mai aveam pedala, dar a intervenit LNV-ul. Viteza maxima declarata de constructor este 185km/h, dar se depaseste cu usurinta. Probabil conteaza si inclinarea drumului, chiar daca nu e sesizabil cu ochiul liber. La intoarcere pe aceeasi sectiune probabil ai fi putut depasi 200km/h.
Am constatat insa ca la viteze peste 170km/h ( si am circulat destul de mult cu genul asta de viteze) devine mult mai obositor sofatul. Masina pierde din apasarea aerodinamica si nu se mai simte atat de bine "plantata" pe drum. Optimul la rulaj constant mi se pare 150-160 km/h. E si motorul intr-o zona buna de cuplu, responsiv.
Legat de ST. Sa fim seriosi, ne pierde pe drum!!!! IMEDIAT!!!!
PS. ceva comparatii cu Sport? Sau cu 1.3? sa nu uitam totusi subiectul topicului.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.