Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masini import SUA
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Pages: 1, 2, 3, 4
catalin adrian82685
Salutare. Se ocupa cineva aducerea de masini din SUA? As vrea sa stiu cat costa transportul pentru o masina si cat dureaza el.
Happy_Maker
Si eu sunt interesat de subiect!

Daca cinevaa reusit sa duca la capat o astfel de incercare, raman dator pentru orice detaliu!
20krpm
si io, si io. de trimis de-aici e usor (costa in jur de $1200 - $1800, depinde de cit e de mare, dureaza vreo luna si-un pic), dar mai interesant e cum se intimpla toata treaba acolo. poate circula in romania o masina inregistrata in US? exista vreo companie de asigurari in romania care sa poata face o asigurare pe o masina inmatriculata in US? cei din US - ati gasit vreo firma de asigurari care sa ofere o asigurare internationala?
Happy_Maker
Sa nu uitam de omologare (orice maisina ce circula pe drumurile publice in Romania, trebuie omologata... ce te faci cu modele fabricate in US?) si de taxele vamale (ultima oara stiam ca-s foarte mari, peste 30%!)
20krpm
imi raspund singur la ultima mea intrebare: the caveman can do it!! smile.gif de fapt dupa un google scurt am vazut ca si AIG stie sa faca international, asa ca probabil stiu mai multi.

happy: ideea mea era sa scap de toata povestea cu omologarea - eu ma gindeam sa ii trimit un truck lu frate-meu, sa nu schimb proprietarul (sa ramin tot io proprietar) si ma interesa daca si cit timp il poate conduce cu numerele de US. insa e de urmarit si firul tau de gindire, care se refera mai mult la o afacere cu masini trimise de-aici.
Happy_Maker
QUOTE(20krpm)
happy: ideea mea era sa scap de toata povestea cu omologarea - eu ma gindeam sa ii trimit un truck lu frate-meu, sa nu schimb proprietarul (sa ramin tot io proprietar) si ma interesa daca si cit timp il poate conduce cu numerele de US. insa e de urmarit si firul tau de gindire, care se refera mai mult la o afacere cu masini trimise de-aici.


Inmatriculata sau nu, imi e teama ca o masina trebuie sa fie omologata pentru a circula in Ro. Ti-o poti omologa si singur, dar nu ti-as recomanda...o sa te ingroape in datorii!

Cat despre "afacere", departe de mine astfel de priceperi.... eu doar voiam sa trimit o masina pentru sor-mea...
fishbone
Tatal meu si-a vandut un Ford F150 in Romania si de asemenea a dus din SUA cateva, printre care 3 H3-uri, 2 Escalade-uri si ceva barci. Cand spun barci ma refer la ceva asemanator cu un iaht, nu barcute de pescari.
As putea sa-l sun sa-l intreb detalii insa inainte sa o fac vreau sa-mi insiruiti exact ce sa intreb. Cert este ca iesiti mai ieftin, daca nu e vorba de o masina "exotica" cu cel mai apropiat service european la mama naibii, iesiti net mai ieftin decat daca ati cumpara-o din Europa intrucat sunteti scutiti de pretul ala "premium". Escalade, fully loaded sub 100k. H3 idem. Cred ca acum cat de curand pregateste alt container unde va pune un Dodge Caliber si inca ceva. Transportul cu vaporul dureaza 7-10 zile daca nu ma insel, taxa e undeva in jur de 2 mii USD. Omologarea se face fara probleme, taxele si pretul le stiti voi mai bine decat noi.
In ultimul timp nu a mai "misculat" nimic insa in principiu el se ocupa de asa ceva pentru oameni care aflau de el de la prieteni/fosti clienti multumiti. Lucreaza cat de direct posibil pentru a evita "middlemenii" si umflare de pret inutil. Pana acum a putut acomoda orice cerere de orice masina cu orice dotare.
20krpm
hey, umm, multam fain pentru oferta de ajutor. inteleg ca tatal tau a vindut masinile in ro; pe mine ce m-ar fi interesat ar fi fost nu sa vind o masina, ci sa exploatez o masina. (si nu eu, ci frate-meu wink.gif )

startul e simplu: cumpar masina de la dealer. probabil ca as lua o buna parte din ea cu credit, dar despre asta mai tirziu. al doilea pas tot simplu cred ca e: hop cu ea pe bampor si la romania cu ea. (o alternativa ar fi sa o trimit intr-un port din europa, dar nu stiu daca nu mai rau incurc lucrurile.) nu cred ca cineva o sa-mi spuna aici "nu trimiti nimic", odata ce pot demonstra ca e masina mea... e, partea cetzoasa apare din momentul in care masina ajunge in ro. acolo ca sa pot circula cu ea imi trebuie asigurare, deci intrebarea numaru unu: exista vreo firma din ro care face asigurare pentru masini straine care circula temporar in ro? sau intrebarea numaru unu bis: politistii romani sint de acord sa le prezinti o asigurare de la geico, de exemplu? (avind in vedere ca nu e stampilata, semnata de directorul general al geico srl, samd.) partea a doua e inmatricularea: cit timp poate circula masina aia cu numere de california acolo? daca inmatriculezi o masina temporar in romania, mai trebuie platite taxe vamale? partea a treia: omologarea. ce-i aia omologare? la ce foloseste? daca e sa judec cuvintul, ar trebui ca cineva (competent) sa se uite la masina si sa zica "da domne, masina asta a ta e ok sa circule pe drumurile din romania, pentru ca n-are shenile care distrug asfaltul". o inteleg la masini inmatriculate in ro, dar chiar e necesara si pentru masini straine care circula temporar in romania? ce se fac cu strainii care vin cu cite-o masina care n-a fost importata niciodata in romania? ii pun sa-si omologheze masinile?

well, cred ca ai destule intrebari deja smile.gif si nu stiu sigur daca noi cei de-aici sintem competenti sa raspundem, sau mai degraba ceidin romania ar putea sa raspunda mai usor la ele. mai mult depinde de felul in care se misca lucrurile acolo, decit aici. thanks!
ozz86651
Cum e plin de masini americane in Romania e clar ca se poate.

Omologarea ion Ro e acelasi lucru ca in USA: sa arate ca masina respectiva e sigura si e conform regulilor in vigoare. Asta include: poluare, siguranta, lumini/semnalizari. Partea cu poluarea nu stiu cum se rezolva, datt fiind ca masina nu are certificat Euro X. Probabil ca se masoara pe loc si se spune ca e ok. Partea cu luminile iarasi nu stiu cum e dat fiind ca luminile si semnalizarile la masinile pentru USA sint diferite, incepind cu faza lunga si termind cu semnalizarea spate. Partea cu siguranta e si ea ciudata, dat fiind ca masina respectiva nu a fost data de pereti de euroncap, ci de institutele americane. De exemplu asta e piedica majora pentru care nu pot fi importate masini in US de indivizi. Mult mai usor ar fi de importat un model care exista si in Europa.

QUOTE
startul e simplu: cumpar masina de la dealer.


Trebuie sa fii sigur ca e asa. In primul rind trebuie sa vezi cum e mai avantajos: sa fie masina ta care circula in Romania sau masina de export in proprietatea destinatarului. Masinile de export nu intra in cota dealerului din cite stiu eu (fiecare dealer are o cota de masini pe care o poate vinde, nu cite vrea), de asta teoretic ar trebui sa poti negocia mult mai agresiv. De asemenea nu cred ca vrei sa platesti taxele aici (8% sau cit e), fiind masina de export.
Dupa aia ma indoiesc profund ca geico iti asigura o masina care circula in Romania. Ai acolo o intrebare cu zip code where you park at night. Daca vrei bani in caz de ceva (nu numai sa platesti, ca aia e simplu) trebuie sa nu minti.
fishbone
Am sa revin cu raspuns de indata ce pot
20krpm
fishbone - whenever you have a chance, thanks.

ozz - multumesc de idei. yeah, cam la asta m-am gindit si io ca s-ar referi o omologare, intrebarea mea era in ce conditii e necesara: doar la inmatricularea masinii, sau ca sa poata intra masina in tara. si atita vreme cit masina respectiva e noua, pe ce baza se face omologarea - pe baza datelor de pe website-ul producatorului, sau vor ei sa faca fiecare masuratoare. (imi imaginez ca la a doua varianta costul e prohibitiv.) ref. cumparat masina de la dealer, sincer, nu cred ca pe dealer chiar il intereseaza unde conduc eu masina, sau cel putin eu nu am vazut vreo clauza in contract cum ca n-as putea s-o export. odata cumparata, masina e lucrul meu. a, daca as face chestia asta cu 50 de masini in loc de una, da, asta ar ridica niste sprincene. iar treaba cu geico insurance, ma refeream la clauza de international insurance oferita de geico, nu la insurance obisnuit (vezi unul din post-urile mele de mai sus).
catalin adrian82685
astept un raspuns de la fishbone. numai 10 zile drumul cu vaporul? eu stiam ca o luna, dar cine stie......
fishbone
Ok, ca sa clarificam, batranul se ocupa de masini americane, ori nu are sens sa intrebi de adusul din America a unei masini europene ...
Ce-am aflat de la el:
-Daca esti cetatean american, poti circula practic cu masina pana expira tab-urile
-Se intra cu masina fara vama, practic esti cetatean, in vizita, ti-ai adus cu tine masina pentru uz personal
-Omologarea se face daca ai de gand sa o inscri in Romania. Se face programare la RAR Bucuresti, pentru a testa ce fel de catalizator are, Eu 2, 3, etc. Masinile europene au scrise aceasta in cartea masinii.
Il citez
QUOTE
Daca are noroc sa mai fi fost aduse masini similare poate scapa de taxa de omologare care la vremea mea am platit 700 $ numai pentru asta.

Adicatele daca se stie ca F150 trece testele, ai sanse sa scapi. Si le trece cu brio.

Makes sense?
ozz86651
Daca omologarea e 700$ si numai prima oara e moaca practic fata de USA.
20krpm
QUOTE(fishbone)
-Daca esti cetatean american, poti circula practic cu masina pana expira tab-urile
-Se intra cu masina fara vama, practic esti cetatean, in vizita, ti-ai adus cu tine masina pentru uz personal


me confused. in paragraful al doilea e vorba de a fi cetatean roman, sau american?... daca esti resident american e aceeasi poveste ca si cetatean? (yeah, that'd be stupid smile.gif ) de expirat, taburile nu expira decit cind nu mai vrei sa le platesti.

multumim de informatii. cei din romania care stiti care sint reglementarile *romanesti* in privinta asta, sinteti mai mult decit bineveniti sa va exprimati parerea.
fishbone
QUOTE(ozz86651)
Daca omologarea e 700$ si numai prima oara e moaca practic fata de USA.

Aceasta afirmatie nu o inteleg, in conditia in care singura taxa care o platesti in SUA pentru inmatriculare este in jur de 6-7% si este in functie de stat, nici macar lege federala. Unele state au 0% taxa de inmatriculare si nu cred ca in Europa ar fi mai ieftin.
QUOTE
me confused. in paragraful al doilea e vorba de a fi cetatean roman, sau american?

Cetatean american.
Taburile expira odata la an, este taxa pentru numere, poate folosesc termenul gresit. In momentul in care acestea nu mai sunt valabile in SUA, nu mai poti circula nicaieri.
ozz86651
QUOTE
Aceasta afirmatie nu o inteleg, in conditia in care singura taxa care o platesti in SUA pentru inmatriculare este in jur de 6-7% si este in functie de stat, nici macar lege federala.


Aia nu e taxa de inmatriculare ci echivalentul tva din Ro si e intre 0-8.5%. Taxa de inmatriculare e ceva zeci/sute de $ pentru numere + in majoritatea statelor o insepctie (50$) si cam atit. Dar aici e cazul lejer in care masina aia e OMOLOGATA in US.
In cazul naspa in care vrei sa-ti iei o masina nefacuta pentru paiata US (de exemplu orice franceza, mai toate italienelor, dar si masini facute de GM ca Holden), ca sa mergi cu ea pe strada trebuie sa dai o multime de bani. Vreun milion, ca iti trebuie citeva masini pentru crash tests samd.
De asta, din pacate, sint niste masini de serie mica care nu se comercializeaza in US (de exemplu nu am vazut Noble sau Zonda sau Ariel Atom sau Koeninseggxyz) pentru ca firmele respective nu prea isi permit sa strice masini de 1 milion bucata cind ei vind citeva masini pe luna. Acu unele din numele astea s-ar putea sa fie si sa nu le fi vazut pentru ca sint prea rare.

PS: am vazut un Clio (parca) in Texas, nu mi-a venit sa cred, dar avea numere de Mexic.
fishbone
Cu mentiunea ca sales tax se plateste in statul unde inmatriculezi masina aici. Spre exemplu, am cumparat 3 in Minnesota dar am platit 0 taxa in MN, am platit aici in Nebraska.
Clio? WTF? Some people really love their cars I guess. Sunt si Dacii pe aici.
FAR EASTERN
Salutare.
M-am decis sa deschid acest topic, din doua motive:
1. Am cautat sa vad daca mai e unul cu acest subiect si nu am gasit. Daca cumva este, rog admin-ii sa-l stearga pe acesta si sa-mi zica si mie unde-l gasesc pe celalalt. Daca se considera ca nu trebuia postat aici sa se mute, iar daca e considerat important poate se "pinn"-eaza.
2. In vara 2007 am gasit o oferta la Prius, an 2006, 6000 mile la bord, import state, la superpretul de 17.500 euro(dupa o mica negociere). Urmand ideea unui coleg de a folosi un "VIN decoder" pe internet, am ajus pe site-ul CARFAX unde am aflat ca masina avea patru inregistrari raportate la ei.
Cazul fericit a fost ca vanzatorul, la solicitarea mea, din greseala zic eu, mi-a trimis pe langa declaratia vamala si un "Salvage Certificate of Title - TOTAL LOSS CLAIM", emis de un fel de Divizia Statala de Autovehicule . In fine....am apelat la cineva din state pentru a solicita un raport de la CARFAX (nu se emite decat pentru cei de acolo - contra cost), raport care mi-a confirmat ce am reusit sa traduc din documetul ala "scapat" catre mine. Adica masina avusese dauna totala, proprietarul(Asiguratul) a dorit sa primeasca de la Asigurator contravaloarea (suma asigurata) iar Asiguratorul a vandut epava unei firme specializate in "resuscitari" care la randul ei le vindea mai departe. Si asa era sa cumpar cu 17500 euro o masina luata din state cu ...........4.200 usd, conform declaratiei vamale.
Am intrebat vanzatorul ce parere are despre aceasta situatie. Ce credeti ca mi-a raspuns...................NU MI-A RASPUNS!

Prin acest topic doresc sa protejam in primul rand cumparatorii de autovehicule dar cred ca si importatorii ar putea invata ceva......... excl.gif


f1anatic
TOTAL LOSS CLAIM - sint obligati sa iti dea acel document. Iar masina trebuia desfacuta si revinduta bucatele in cel mai bun caz. Bineinteles ca sint jigodii si aici suficiente. Spune-ne si noua ce indica pe documentul de Total Loss ? A fost in accident sau inundatie ?
FAR EASTERN
Bifat "Yes" pentru "Has been involved in a collision..............."
Bifat "No" pentru "Has been a flood vehicle"
HalbaSus
Am si eu o intrebare care ma framanta de ceva vreme... am observat ca in US preturile masinilor noi sunt muuult mai mici decat in europa... si nu ma refer doar la masinile americane, ci si la masinile europene.

Spre exemplu Audi A3 2.0 TFSI (dotari similare):
in USA: 17.460 euro (25.300 dolari)
in Romania: 26.867 (fara taxa de prima inmatriculare).

Presupunand ca la A3-ul din state trebuie sa platesti transportul (presupun ca din 2000 de euro iese)... probabil mai trebuie sa platesti 10% neavand certificatul EURO => ca un A3 adus din statele unite iti iese la 21.206 euro... adica cu 5000 euro mai ieftin decat in romania... OK, e posibil sa nu ai garantie... si probabil inmatricularea va fi un proces anevoios... dar e vorba de 5000 de euro... la o masina fabricata in europa... daca e vorba de masini americane sau japoneze deja diferenta creste semnificativ... care este exact procedura de inmatriculare a unei masini aduse din US... daca stie cineva... ca pe mine ma intereseaza, chiar daca imi voi cumpara o masina germana as prefera sa o iau cu 5000 de euro mai ieftin smile.gif
Daniel Bogdan
Nu se intelege daca pretul in Romania este inclusiv TVA.

Pentru ca daca este, si la masina din USA trebuie sa ii adaugi TVA. Daca nu, atunci calculul tau este corect.
FAR EASTERN
QUOTE(HalbaSus @ Feb 7 2008, 06:46 PM) *
Am si eu o intrebare care ma framanta de ceva vreme... am observat ca in US preturile masinilor noi sunt muuult mai mici decat in europa... si nu ma refer doar la masinile americane, ci si la masinile europene.

Spre exemplu Audi A3 2.0 TFSI (dotari similare):
in USA: 17.460 euro (25.300 dolari)
in Romania: 26.867 (fara taxa de prima inmatriculare).

Presupunand ca la A3-ul din state trebuie sa platesti transportul (presupun ca din 2000 de euro iese)... probabil mai trebuie sa platesti 10% neavand certificatul EURO => ca un A3 adus din statele unite iti iese la 21.206 euro... adica cu 5000 euro mai ieftin decat in romania... OK, e posibil sa nu ai garantie... si probabil inmatricularea va fi un proces anevoios... dar e vorba de 5000 de euro... la o masina fabricata in europa... daca e vorba de masini americane sau japoneze deja diferenta creste semnificativ... care este exact procedura de inmatriculare a unei masini aduse din US... daca stie cineva... ca pe mine ma intereseaza, chiar daca imi voi cumpara o masina germana as prefera sa o iau cu 5000 de euro mai ieftin smile.gif


offtopic.gif Preturile sunt mici pentru ca asta e politica producatorului pentru a prinde piata. Singura formalitae suplimentara in cazul importului din afara Europei este plata taxei vamale, care e 15%, cred, sau 10%, din valoarea declarata. Restu e cum stim. offtopic.gif
Dany_s
numai ca producatorul ar putea sa-ti dea certificat Euro ca doar masina e facuta in Europa. Eventual pt o taxa suplimentara poti sa discuti cu un dealer din state si vezi ce-ti zice, daca poate sa-ti faca rost de acea hartiutza.

Apoi normal ca tre sa platesti TVA-ul in Ro si taxa de prima inmatriculare.

Transportul daca ai noroc sa mai gasesti pe cineva te poate duce cam la 1300-1500 USD.
AlexTM
Pai si-atunci cum de nu se gasesc intreprinzatori care sa faca asta la o scara mai mare?
FAR EASTERN
QUOTE(AlexTM @ Feb 8 2008, 01:52 PM) *
Pai si-atunci cum de nu se gasesc intreprinzatori care sa faca asta la o scara mai mare?


Pentru ca e prea multa bataie de cap pentru cat se poate castiga.
Intreprinzatorii "adevarati" procedeaza ca cei care imi vindeau mie masina, cu un profit cel putin dublu.
Intrun final mi-au spus fransh, ca ei cu asta se ocupa. Vind masini avariate si reconditionate la pret aproape standard.

Ideea de baza a topicului este de a trage un semnal de alarma visavis de aceste practici "comerciale". Nu despre procedurile de import din state.
Anyway, orice discutie poate duce in final la ceva constructiv. Parerea mea de optimist.

Read ya' !
AlexTM
Exista o chestie similara la Carfax si pentru Europa?
20krpm
QUOTE(Dany_s @ Feb 7 2008, 07:17 PM) *
numai ca producatorul ar putea sa-ti dea certificat Euro ca doar masina e facuta in Europa.

asta daca e intr-adevar facuta in europa, pentru ca nu toate sint. volkswagen are o mare fabrica la tijuana, bmw face toate z4-urile pe undeva pin north carolina, mercedes in brazilia si acuma mi se pare ca se lupta sa deschida si aici ceva... samd. si daca-l intrebi pe vinzator daca poa sa-ti dea euro, o sa zica ca nu, ei nu pot face vinzarile decit in dolari. confused.gif
f1anatic
QUOTE(20krpm @ Feb 8 2008, 05:18 PM) *
QUOTE(Dany_s @ Feb 7 2008, 07:17 PM) *
numai ca producatorul ar putea sa-ti dea certificat Euro ca doar masina e facuta in Europa.

asta daca e intr-adevar facuta in europa, pentru ca nu toate sint. volkswagen are o mare fabrica la tijuana, bmw face toate z4-urile pe undeva pin north carolina, mercedes in brazilia si acuma mi se pare ca se lupta sa deschida si aici ceva... samd. si daca-l intrebi pe vinzator daca poa sa-ti dea euro, o sa zica ca nu, ei nu pot face vinzarile decit in dolari. confused.gif



BMW
Spartanburg, South Carolina - BMW Z4, X3, si X5

AUDI
http://www.audi.com/audi/com/en2/about_aud..._locations.html

MERCEDES
Tuscaloosa, AL – Mercedes-Benz U.S. International (MBUSI)
M-Class
http://www.autospectator.com/cars/mercedes...production-line
dar si in IRAN
http://www.iran-daily.com/1383/2224/html/economy.htm#47544
(mai in josul paginii)

Ca anumita parte din productie e in Europa...DA e adevarat. Dar si masinile Europene vindute in Europa sint aduse de la mama naibii.
FAR EASTERN
QUOTE(AlexTM @ Feb 9 2008, 12:05 AM) *
Exista o chestie similara la Carfax si pentru Europa?


N-am auzit sa fie asa ceva si in Europa. Mare pacat. Ar fi foarte util.
Dany_s
QUOTE(20krpm @ Feb 8 2008, 07:18 PM) *
QUOTE(Dany_s @ Feb 7 2008, 07:17 PM) *
numai ca producatorul ar putea sa-ti dea certificat Euro ca doar masina e facuta in Europa.

asta daca e intr-adevar facuta in europa, pentru ca nu toate sint. volkswagen are o mare fabrica la tijuana, bmw face toate z4-urile pe undeva pin north carolina, mercedes in brazilia si acuma mi se pare ca se lupta sa deschida si aici ceva... samd. si daca-l intrebi pe vinzator daca poa sa-ti dea euro, o sa zica ca nu, ei nu pot face vinzarile decit in dolari. confused.gif



se vorba de A3, A3-ul e adus din Germania.

Evident ca daca e vorba de unul din modelele facute in america de nord nu merge.

QUOTE(AlexTM @ Feb 8 2008, 07:52 AM) *
Pai si-atunci cum de nu se gasesc intreprinzatori care sa faca asta la o scara mai mare?


Pai sunt cativa, insa treaba merge mai mult mai modele americane/japoneze de lux, care nu se vand in Ro, sunt exotice acolo si atunci oamenii baga profit foarte mare. Sau merge la masini gen S-class (s-au adus o gramada de S-uri din america) unde diferenta de pret e destul de mare incat ei sa poate scoate un profit mare.

Nu merita pt masini gen A3 din cauza ca tot procesul e lung si greu. Tre sa calculezi si costuri de avion, avion care acum a ajuns totusi scump pana in state, timp petrecut acolo, toate probleme prin care tre sa treci cu transport, omologare etc, si atunci e mai rentabil pt astia mai "mici" sa mearga in germania sa ia chiar daca fac profit mai mic pe masina, revine mai rentabil daca calculam pe timp si munca.
AlexTM
Mai auzisem ceva: E adevarat ca masinile asamblate in SUA au toate componentele dupa sistemul imperial, adica in inchi, toli si alte asemenea?
Daca vrei sa schimbi un surub nu poti pentru ca nu are pasul normal?

Ma refer evident la cele destinate pietei interne, nu la X5 de ex., care se vinde oficial in Europa.
americana
Buna ziua! Eu sunt posesoarea unei masini americane PARK AVENUE - BUICK 1997. Am adus-o in 2005 si voi pleca peste cateva luni din tara , deci va trebui sa o instrainez. teehee.gif Eu am circulat cu numere americane si carte verde din USA. Nu am reusit sa o inmatriculez deoarece spun ei ca nu este euro 3 , in 2005 m-au trimis ei la RAR in Bucuresti sa o testez dar sincer nu mi-a convenit ideea sa dau un pumn de bani si sa nu fiu sigura ca rezolv ceva. Acum astept sa vad ce fac astia cu taxa de prima inmatriculare. Dar ma intreb oare legea va fi valabila doar pentru masinile europene sau si ptr cele care vin de peste ocean?
ozz86651
Masinile japoneze si europene folosesc sistemul metric. Da nu toate, ca sa fie mai complicat smile.gif. Aceeasi masina care se vinde si in USA si in alta parte va fi metrica.
Masinile americane folosesc sistemul ... american. La fel e si la alte produse, d-aia tot omul trebuie sa aiba 2 seturi de chei in casa.
Cum spune si Dany, sint importatori din USA in Ro.
Sint nsite probleme la import. Una e cu standardele de poluare, care-s diferite si motoarele tunate diferit uneori. Alta e la stopuri si lumini care sint diferite. Semnalizarea pe spate de exemplu e rosie in USA
Daca masina nu e noua CARFAX e obligatoriu desi nu spune chiar tot. Eu nu m-as baga sa iau masina SH dintr-o tara atit de straina totusi. Nu stii la ce sa te astepti, ce surprize pot fi si cum sa negociezi cu dealerii care la masini SH e un proces lung si anevoios.

QUOTE
avion care acum a ajuns totusi scump pana in state,


San Francisco - Munich 400$ in martie cu United. Nu te obliga nimeni sa iei in sezon full si in nici un caz nu ai de ce sa zbori pina la SF.
BMW are un program de european delivery in USA. Te duci la fabrica la Munich, il iei cu citeva mii mai ieftin decit in USA, te dai cu el, il predai in port, si iti vine peste o luna (inclus in pret). Avantajul e ca faci concediul cu el si dai niste bani in minus (pe care ii cheltui pe concediu). Din cite stiu eu, au o piedica ca sa fie sigur ca-l importi in USA dar trebuie studiat daca nu poate fi ocolita.
salesman
Salut,

Nu prea are legatura cu continutul, dar are legatura cu subiectul (titlul) topicului.

Vreau sa imi cumpar un Subaru din state si nu stiu daca sa ma bag sau nu.

In primul rand nu stiu daca sa iau o masina fara garantie. Ce parere aveti, e riscant?
In al doilea rand nu stiu care e procedura de inscriere a masinii in Romania din pdv Euro 4, omologare, etc. Conteaza ca masina are un motor care mai exista si pe alte modele Subaru (Impreza) care se vand in Ro cu Euro 4?
In al treilea rand nu stiu la ce alte costuri sa ma astept in afara de pretul de achizitie si trasportul.

Stiti pe cineva care si-a mai adus masina din state? Sau vreo firma care face asta ...

Multumesc
FAR EASTERN
QUOTE(salesman @ Feb 22 2008, 11:36 AM) *
Salut,

Nu prea are legatura cu continutul, dar are legatura cu subiectul (titlul) topicului.

Vreau sa imi cumpar un Subaru din state si nu stiu daca sa ma bag sau nu.

In primul rand nu stiu daca sa iau o masina fara garantie. Ce parere aveti, e riscant?
In al doilea rand nu stiu care e procedura de inscriere a masinii in Romania din pdv Euro 4, omologare, etc. Conteaza ca masina are un motor care mai exista si pe alte modele Subaru (Impreza) care se vand in Ro cu Euro 4?
In al treilea rand nu stiu la ce alte costuri sa ma astept in afara de pretul de achizitie si trasportul.

Stiti pe cineva care si-a mai adus masina din state? Sau vreo firma care face asta ...

Multumesc


Daca mai citesti o data cu atentie mai afli cate ceva.
Sunt producatori, ca si Toyota, care acorda garantie worldwide, cu conditia ca masina sa se incadreze in conditiile necesare.
Procedura este standard, atat ca trebuie platita taxa vamala.
Atentie la "importator". E de preferat sa identifici intai tu masina pe care vrei s-o cumperi si sa-i faci niste verificari si sa porti corespondenta cu vanzatorul. Abia dupa aia poti sa soliciti cuiva sa ti-o aduca. Pe aia!
salesman
Am citit si prima oara cu atentie, dar ca sa fiu sigur am mai citit o data. N-am aflat nimic nou legat de garantie. smile.gif

Ce am facut pana acum:
Am luat legatura cu Subaru din state care mi-au spus ca masina nu are garantie in ro.
Am vb si cu Subaru din ro si mi-au spus acelasi lucru.
Nu mi-au spus niciunii nimic de conditii speciale. Asadar am lasat-o asa - subaru din state nu are garantie in ro.

Am identificat masina, am corespondat cu dealer-ul de acolo, inca nu i-am facut nici o verificare.

Cineva mi-a promis ca ma ajuta cu transportul din state in ro si ma costa in jur de 1500 $, astept inca raspuns de la el.
Tot de la el astept raspuns in legatura cu plata taxei de vanzare in sua (ca cica ar fi posibil sa n-o platesc).

Nu am reusit sa deslusesc cum fac sa inscriu masina in ro. Se pare ca e complicat spre imposibil, scump si descurajant.
Mai astept inca niste raspunsuri si, daca e posibil, o estimare de cost ca sa imi fac o idee despre costul total al masinii.

Daca mai aveti indicatii, sugestii, experiente, va sunt apreciate!
Multumesc
20krpm
daca afli, te rog sa ne scrii si noua cum a fost. sint curios si intr-o oarecare masura interesat de procesul asta, cum decurge, inca nu stiu pe nimeni care sa fi trecut prin el. multzam. a, si sincer, $1500 s-ar putea sa fie un pic cam piperat, mai fa niste cercetari, ai sanse sa gasesti mai ieftin.
FAR EASTERN
QUOTE(salesman @ Feb 22 2008, 06:19 PM) *
Am citit si prima oara cu atentie, dar ca sa fiu sigur am mai citit o data. N-am aflat nimic nou legat de garantie. smile.gif

Daca mai aveti indicatii, sugestii, experiente, va sunt apreciate!
Multumesc


Corect despre garantie, dar mai intrebai si despre eventuale cheltuieli suplimentare.
Undeva scrie despre vreo 10-15% taxa vamala din valoarea de achizitie.

Eventual te orientezi catre alta masina sau aceeasi din alta parte. Formalitatile de inmatriculare sunt aceleasi. RAR, taxe ici si colo, politie.
salesman
Mai studiez, ma intalnesc cu cineva luni si pana la urma ii dau de cap.
Va povestesc dupa.

Intrebare noua: cat se devalorizeaza o masina dupa 2 luni si 3700 km in romania?

Mai exact e vorba despre un Subaru Legacy Spec B (varianta romanesca):
- pret de lista = 34900 euro + TVA
- pret discountat obtinut de mine de la SMT = 32000 euro + TVA
- pret masina cu 3700 km si 2 luni = 29900 euro + TVA

Ce parere aveti? Este corect acest pret de 29900?
FAR EASTERN
Cred ca da.
pluto
salut, ai mai facut ceva cu masina din state, ca ma bate un gand si pe mine, am un prieten acolo si poate sa-mi caute o masina, dar nu stiu cum pot sa o inmatriculez aici. daca stii mai multe ma-r ajuta.

oricum o sa caut si eu si daca aflu ceva iti spun
jonrumm
QUOTE (FAR EASTERN @ Feb 7 2008, 05:57 AM) *
Salutare.
M-am decis sa deschid acest topic, din doua motive:
1. Am cautat sa vad daca mai e unul cu acest subiect si nu am gasit. Daca cumva este, rog admin-ii sa-l stearga pe acesta si sa-mi zica si mie unde-l gasesc pe celalalt. Daca se considera ca nu trebuia postat aici sa se mute, iar daca e considerat important poate se "pinn"-eaza.
2. In vara 2007 am gasit o oferta la Prius, an 2006, 6000 mile la bord, import state, la superpretul de 17.500 euro(dupa o mica negociere). Urmand ideea unui coleg de a folosi un "VIN decoder" pe internet, am ajus pe site-ul CARFAX unde am aflat ca masina avea patru inregistrari raportate la ei.
Cazul fericit a fost ca vanzatorul, la solicitarea mea, din greseala zic eu, mi-a trimis pe langa declaratia vamala si un "Salvage Certificate of Title - TOTAL LOSS CLAIM", emis de un fel de Divizia Statala de Autovehicule . In fine....am apelat la cineva din state pentru a solicita un raport de la CARFAX (nu se emite decat pentru cei de acolo - contra cost), raport care mi-a confirmat ce am reusit sa traduc din documetul ala "scapat" catre mine. Adica masina avusese dauna totala, proprietarul(Asiguratul) a dorit sa primeasca de la Asigurator contravaloarea (suma asigurata) iar Asiguratorul a vandut epava unei firme specializate in "resuscitari" care la randul ei le vindea mai departe. Si asa era sa cumpar cu 17500 euro o masina luata din state cu ...........4.200 usd, conform declaratiei vamale.
Am intrebat vanzatorul ce parere are despre aceasta situatie. Ce credeti ca mi-a raspuns...................NU MI-A RASPUNS!

Prin acest topic doresc sa protejam in primul rand cumparatorii de autovehicule dar cred ca si importatorii ar putea invata ceva......... excl.gif

Skywalker
QUOTE (Daniel Bogdan @ Feb 7 2008, 09:17 PM) *
Nu se intelege daca pretul in Romania este inclusiv TVA. Pentru ca daca este, si la masina din USA trebuie sa ii adaugi TVA. Daca nu, atunci calculul tau este corect.

In USA nu stiu de TVA ci doar de o taxa federala de 7% (cel putin in Miami). Pretul la "raft" este fara acei 7%, astia ii vezi la casa...
Masinile americane sunt mult mai ieftine decat cele europene, modele noi noute.
emy75
QUOTE (Skywalker @ Apr 12 2008, 01:23 PM) *
In USA nu stiu de TVA ci doar de o taxa federala de 7% (cel putin in Miami). Pretul la "raft" este fara acei 7%, astia ii vezi la casa...
Masinile americane sunt mult mai ieftine decat cele europene, modele noi noute.


Asta difera de la stat la stat. In Washington state este 8.8%, iar in Oregon state este 0%. Mai este taxa pentru inmatriculare + numere....aprox. 200$-250$. In rest nu sunt alte taxe. Iar pretul care il vezi "pe raft" nu este cel final, poti negocia mereu acel pret, mai ales acum cand economia merge cum merge.
Skywalker
Da este adevarat, poti negocia pretul. Ce-mi place in US, reducerile de pret de sarbatori.
Mi-am negociat pretul la un Dodge Charger 2008 SE Plus (ala din semnatura) la un dealer din Miami de la $25,000.00 la 21,500.00 de nou nout cu avans de $6,000.00 si o rata de $236.00 pe 4 ani.
Oricum toate produsele sunt mai ieftine in US decat in Europa si mai ales la masinile europene gen Mercedes, BMW, AUDI, VW Passat; Golf; Jetta.
20krpm
QUOTE (Skywalker @ Apr 12 2008, 01:23 PM) *
QUOTE (Daniel Bogdan @ Feb 7 2008, 09:17 PM) *
Nu se intelege daca pretul in Romania este inclusiv TVA. Pentru ca daca este, si la masina din USA trebuie sa ii adaugi TVA. Daca nu, atunci calculul tau este corect.

In USA nu stiu de TVA ci doar de o taxa federala de 7% (cel putin in Miami). Pretul la "raft" este fara acei 7%, astia ii vezi la casa...
Masinile americane sunt mult mai ieftine decat cele europene, modele noi noute.

aaa... nu. nu exista taxa federala pe produse. nici taxa de stat pe produse (desi de asta nu-s absolut sigur - fiecare stat decide ce vrea in privinta asta). taxele federale si de stat se aplica pe venit, si ca idee in florida taxele de stat sint 0%. exista insa taxa a county-ului (echivalentul judetului din romania) si a orasului / satului, pe produse. fiecare county / oras / sat isi stabileste taxele pe care le vrea. daca nu locuiesti acolo poti refuza sa platesti taxa respectiva, pentru ca n-ai sa beneficiezi de pe urma banilor pe care-i dai (nu umbli pe drumurile lor, nu ti se joaca copiii in parcurile lor, samd). iarasi, daca vrei sa-ti cumperi o masina si sa n-o inmatriculezi, n-ai de ce sa platesi taxa de inmatriculare. in schimb, daca te duci la un dealer si ii spui ca nu vrei sa platesti aia si aia, pentru ca tu si-asa vrei sa scoti masina din US, probabil ca o sa-l scoti din ale lui, o sa-l sperii, si o sa-ti spuna ca nu poate face asa ceva pentru tine. dealerii de masini nu exceleaza in inteligenta.

asa ca, Daniel Bogdan, ceea ce primesti in romania e o masina care n-are aplicata pe ea nici o taxa. romanii se apuca sa aplice de la zero pe ea.

Skywalker, sa-ti stapinesti sanatos masina. sau ai reusit sa-l strici de cap pe dealer, sau vrei sa vinzi povesti de american wannabe. dupa calculele mele, 48 de rate (fara dobinda deloc, ceea ce in ziua de azi inseamna ca ai o istorie de credi de milionar) ori $236 pe luna egal $11.328. plus $6000 avans fac $17,328. rolleyes.gif
Cristian37384
biggrin.gif @ 20 krpm: Nu ai inteles,sau poate nu stii de vorba aia din batrani :Vrabia Mihai Viteazul !!!!

Sky viseaza sa isi cumpere asa "harb" la banutii aia,dar ,fara suparare,la ~$800,max. $1,000 /luna cat probabil ca lua el pe "barca" x 6 sau 9 luni,mai trebuie

ceva munca !!!!
Skywalker
OFF Topic verymad.gif
Pe barca e ceva mai mult decat spui tu, sau poate ai fost tu ca si Junior Bar Server de stii atatea.
De cand si pana cand te roade pe tine cati bani castig eu pe barca?? Prima data uita-te in curtea TA si vezi-ti de curcile tale, lasa-le pe ale mele in pace!
ON Topic
La ce am spus eu mai sus si ma repet $6000 avans si $236 rata/luna este exact cat spui tu mai putin faptul ca eu dupa 4 ani le dau masina inapoi (buy back-ul) si-mi pot lau alta noua...in cazul in care ma stabilesc acolo.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.