Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Masini import SUA
Masini.ro Forum > Masini.ro > Juridico-financiar
Pages: 1, 2, 3, 4
20krpm
ouch... pai aia ce spui tu e lease, ma, nu cumparat. diferenta majora e ca la sfirsitul lease-ului, dupa 4 ani de dat bani luna de luna, masina e a lor, nu a ta. iar daca-i p-asa, asta inseamna ca tu platesti 82% din valoarea masinii in 4 ani si p-orma le-o dai inapoi??? drept e ca-i un dodge charger, nu ma astept ca valoarea lui sa fie mai mare de $3000 dupa 4 ani, dar *sigur* poti face mai bine decit cifrele pe care le-ai zis. cu alte cuvinte, vezi ca in cifrele alea esti suckered rau.

dar ca sa revenim la "on topic", cum ii zici tu: cum naiba sa aduci o masina luata in lease in romania? singura solutie la asta cred ca ar fi sa nu mai calci in US restul vietii tale, dar daca-i tradare, s-o stim si noi.
emy75
QUOTE (Skywalker @ Apr 14 2008, 12:06 PM) *
ON Topic
La ce am spus eu mai sus si ma repet $6000 avans si $236 rata/luna este exact cat spui tu mai putin faptul ca eu dupa 4 ani le dau masina inapoi (buy back-ul) si-mi pot lau alta noua...in cazul in care ma stabilesc acolo.

Pai ce spui tu aici e LEASE, nu ai cumparat masina.
Masina nu e a ta. Practic arunci $236 / luna + $6000 avans.
Era chiar frumos la $236 / luna si doar 4 ani.
Aici LEASE, nu e acelasi lucru cu RO. Dupa 4 ani, masina e a lor (dealer), iar vrei poti sa o cumperi la valoarea de piata din momentul ala.
Cristian37384


biggrin.gif @Sky: Flacau,eu sunt pe aici pe unde TU VIZITEZI(in scop lucrativ,bineinteles laugh.gif )de mai multi ani de cat ai tu de toti.!!!!!


Asta ca sa lamurim treaba cu TU,JUNIOR BAR bla.bla si CURCI biggrin.gif (ale mele sau ale TALE). In rest,nu cred ca are rost sa te DAI mai ROTUND decat esti,

ca nu prinde (la "specialisti" tongue.gif )...poate,pe la flacaii cu care te tragi de sireturi pe malul Begai.

Si ca sa-ti satisfac o curiozitate ,in fiecare an,cel putin de DOUA ori ,plecam (eu si familia) cate 7,sau 8 zile cu NCL(sau altele care pleaca din NYC).

"Scorurile" care se practica pe"barca"le stiu de la alti flacai si fetite , ca si tine,cu care am stat de vorba ! Fara suparare,OK ??!!!!
20krpm
aaa... Cristian, noi pe-aici sintem de obicei mai relaxati, si nu sintem unii mai importanti decit altii, in orice tara am trai. post-urile tale se refera strict la persoana lui skywalker, asa ca din respect pentru cei care discuta la subiect te rog incearca sa-i scrii lui skywalker in privat.
Cristian37384

Off topic:

biggrin.gif @20krpm:eu sunt mai mult decat RELAXAT,si nu m-am dat NICI mai importat,nici mai putin important decat altii (vezi locatia pe care am trecut-o SPECIAL => sindromul salamului cu soia din trecut ,daca ma intelegi yes.gif !!!). Daca ptr. tine a face 2 cruise /an inseamna ca ESTE CEVA IMPORTANT.....

On : Revenind,din respect ptr.cei care discuta despre subiect,in urma cu ani de zile ,ma batea si pe mine gandul sa-mi aduc un fier de p'aici si sa-l inmatriculez

in Romania.Am gasit o firma care se ocupa de treaba asta,acte,transport,etc....si m-am oprit cu cercetarile si studiul la RAR,daca iti (va ) spune ceva.


Si ptr. ca in general nu-mi place sa ma dau batut,am preferat sa iau din Germania o masina la O km,sa o inmatriculez in tara si sa termin treaba.

20krpm
foarte corect, literele mari cu care iti accentuezi cuvintele mi-au impus respectul. plus ca e 2-1 la cruise-uri pentru tine pe 2007. asa ca sint total la pamint. acum putea sa ne spui si noua totusi, de dragul discutiei generale, ce fel de probleme ai intimpinat la rar? ca despre asta era vorba. nu "daca" ai avut probleme, ci "ce" probleme ai avut.
f1anatic
QUOTE (Skywalker @ Apr 14 2008, 10:06 AM) *
OFF Topic verymad.gif
Pe barca e ceva mai mult decat spui tu, sau poate ai fost tu ca si Junior Bar Server de stii atatea.
De cand si pana cand te roade pe tine cati bani castig eu pe barca?? Prima data uita-te in curtea TA si vezi-ti de curcile tale, lasa-le pe ale mele in pace!
ON Topic
La ce am spus eu mai sus si ma repet $6000 avans si $236 rata/luna este exact cat spui tu mai putin faptul ca eu dupa 4 ani le dau masina inapoi (buy back-ul) si-mi pot lau alta noua...in cazul in care ma stabilesc acolo.


respectiv

QUOTE (Cristian37384 @ Apr 14 2008, 11:23 AM) *
biggrin.gif @Sky: Flacau,eu sunt pe aici pe unde TU VIZITEZI(in scop lucrativ,bineinteles laugh.gif )de mai multi ani de cat ai tu de toti.!!!!!


Asta ca sa lamurim treaba cu TU,JUNIOR BAR bla.bla si CURCI biggrin.gif (ale mele sau ale TALE). In rest,nu cred ca are rost sa te DAI mai ROTUND decat esti,

ca nu prinde (la "specialisti" tongue.gif )...poate,pe la flacaii cu care te tragi de sireturi pe malul Begai.

Si ca sa-ti satisfac o curiozitate ,in fiecare an,cel putin de DOUA ori ,plecam (eu si familia) cate 7,sau 8 zile cu NCL(sau altele care pleaca din NYC).

"Scorurile" care se practica pe"barca"le stiu de la alti flacai si fetite , ca si tine,cu care am stat de vorba ! Fara suparare,OK ??!!!!





Pe aici nu se tolereaza limbajul si atitudinea ta Skywalker, ca de altfel nici a ta Cristian37384. Va sfatuiesc ori sa evitati discutia unul cu celalalt, ori va potoliti cu limbajul si apelativele. Fiecare isi cistiga banul asa cum poate ... si is permite sa cumpere sau sa calatoreasca in functie de buzunar. Am fost clar, sper.


Consider ca nu intereseaza pe nimeni cite cruise-uri luate din NYC fac romanii stabiliti in America. Iar masina aia ar fi luata in lease la banii aia.

ozz86651
QUOTE
drept e ca-i un dodge charger, nu ma astept ca valoarea lui sa fie mai mare de $3000 dupa 4 ani,


Eh, nu chiar, poate 10-12,000$. Citeva mii le ramin de la cel care a facut leasing si citeva mii le storc de la fraierul care o cumpara dupa aia. De aia leasingul e cea mai proasta afacere ever (nu pentru dealer evident).

@F1: domle, nu stiu daca nu ai editat posturile initiale, caz in care imi cer scuze, dar in rest tu imi pari agitator, nu moderator. Adica care agita spiritele, nu le modereaza. Nu ma refer numai la topicul asta, ci in general. Ce ai cu Sky, nu vezi ca alalalt face misto de venitul lui fara motiv?
T u d o r
Mai baieti... calmati-va. Nu e concursul "care le are mai mari", nu? M-am referit la curci, sa nu existe nici un dubiu. biggrin.gif
f1anatic
QUOTE (ozz86651 @ Apr 14 2008, 10:47 PM) *
@F1: domle, nu stiu daca nu ai editat posturile initiale, caz in care imi cer scuze, dar in rest tu imi pari agitator, nu moderator. Adica care agita spiritele, nu le modereaza. Nu ma refer numai la topicul asta, ci in general. Ce ai cu Sky, nu vezi ca alalalt face misto de venitul lui fara motiv?



1) Nu am editat nici un post. Ti se pare tie.
2) E parerea ta si a lui 20krpm. Stim amindoi despre ce zic aici.
3) Sky poate sa evite confruntarea si sa ii spuna frumos celuilalt ca nu il priveste sursele de venit si bugetul sau. Nu sa aminteasca despre curci si ograzi si de Junior Bar Server. Cit despre Cristian, nu cred ca ne contrazicem in priviinta lui.

Dany_s
SKY

Niciodata nu dai avans la un lease!!! Mare greseala.

Lease-ul e bun numai in anumite situatii si contexte personale, si nu in multe.

Deci trebuia sa intrebi cat te costa sa faci financing pe 5 ani cu 6000 avans. Oricum, de obicei, la financing dobanda e mai mica decat la lease deci iesi mai bine.
Skywalker
Am vorbit cu un dealer din Miami atata tot. Nu o cumpar maine sau in 3 luni, am spus ca asta imi face cu ochiu tare de tot.
Inca nu am intrebat daca o pot cumpara masina altfel decat cu banii jos. Am viza C1D si B1B2. Daca intr-un final ma stabilesc in Florida atunci sigur imi voi cumpara masina aia, cu banii jos tre sa bag un contract fara sa cheltui niciun ban (asta e cam greu, Marshall-ul bata-l vina)
20krpm
QUOTE (ozz86651 @ Apr 15 2008, 01:47 AM) *
QUOTE
drept e ca-i un dodge charger, nu ma astept ca valoarea lui sa fie mai mare de $3000 dupa 4 ani,


Eh, nu chiar, poate 10-12,000$. Citeva mii le ramin de la cel care a facut leasing si citeva mii le storc de la fraierul care o cumpara dupa aia. De aia leasingul e cea mai proasta afacere ever (nu pentru dealer evident).

nu ma, de curiozitate am facut un kbb si e mai mult ca mine decit ca tine... un 2004 dodge stratus se (care ar fi cam echivalentu lu charger acu 4 ani), cu 50,000mi la bord si in conditie "good" are trade-in value de $4565 (in "fair" condition e $3845). fie-mi permis, e prima masina pe care-o vad ca ramine la 20% din valoare dupa 4 ani. it's a throwaway for all practical purposes.
ozz86651
Stratus nu e egal cu Charger in nici un fel. Diferenta de pret DE NOUA poate fi 10-20k$ lejer. Chargerul e 20-35k$, stratusul e 15-20,000 (depinde de an) si noi nu stim la care charger s-a referit omul.

Apoi Stratus e masina pe care nu o vrea nimeni, care nici noua nu se vinde decit la discount foarte mare. Charger e o masina care s-a vindut la un premium bunicel peste MSRP (ca si Mustang care se dadea si cu 10k$ peste pretul normal) cel putin la inceput pentru ca era cerea mare, si care are desirability factor. Stai sa vezi Challegerul care initial o sa se dea binisor peste 40k$.
Apoi cred ca te-ai uitat la trade-in price, cu care ti-o ia dealerul. Numai ca cine vrea sa se lase jecmanit asa cind cu un anunt pe craigslist vinzi o masina fara bataie de cap cu citeva mii in plus?
Una peste alta insa ai dreptate: masinile americane si dodge in special au valoare jalnica la revinzare... Dar n-as baga in galeata asta Viper, Corvette, muscle cars in general, challenger, charger.
Dany_s
asa e, mare diferenta intre trade-in value si market price.

si mare diferenta intre un Stratus Se si un Charger.

Dar regula e clara, masinile americane au valoare la revanzare proasta, de fapt de aia sunt si deal-uri bune la SH sau, de cele mai multe ori, se pot lua de noi cu discounturi serioase care sa balasenze deprecierea.
20krpm
QUOTE (ozz86651 @ Apr 16 2008, 06:35 PM) *
Stratus nu e egal cu Charger in nici un fel. Diferenta de pret DE NOUA poate fi 10-20k$ lejer. Chargerul e 20-35k$, stratusul e 15-20,000 (depinde de an) si noi nu stim la care charger s-a referit omul.

pai... si stratus in primu lui an o fi fost tot asa de hyped cum e chargeru acuma. (cred. charger-u e hyped? ca io nu stiu pe nimeni sa aiba.) daca charger ar fi existat acu 4 ani sa fac un kbb pe el, sa pot sa compar mere cu mere, asta as fi facut, dar asa - alta alegere n-am avut. am luat si io ce-am gasit mai la-ndemina. si la asta mai pune si tu faptu ca dodge e o masina de care n-am fost curios niciodata, nah. uite, peste 4 ani de zile dau bere germana multa daca chargeru o sa devina mai classy si mai hot rod-ish decit e stratusu acuma.

si fiindca-i vorba de lease, iei in considerare trade-in value. la lease vorbesti de o institutie financiara care s-a ales cu un junk dupa ce l-ai folosit tu vreo citiva ani de zile. vedea-i-as io vinzind masini off-lease pe craigslist smile.gif

edit: ba, terminati ma, ca ne muta astia pe topicu de dodge si ne fac de rusine smile.gif
ozz86651
Sa te uiti cit o sa coste challegerul. 35k e invoice dar probabil o sa fie 40-45k. 45k pe un dodge? Iaca ca se poate.
Recincarnarile astea de muscle car nu o sa le vezi prea des in Cali ca aici se golesc magazinele de priusuri si tesle smile.gif dar sint anumite locuri si grupuri de oameni care le rivnesc tare.
Skywalker
Masina este
Dodge Charger Sedan 3.5l V6 250HP facelift-ul de 2008 nivel echipare SE PLUS cu "protection group".
sau
Dodge Charger Sedan nivel echipare SXT AWD, asta este pe la $27,000.00
Ma gandeam la ce iau din US cu 27k $ (@17k eur) si ce pot lua din Europa cu aceeasi bani = oricum nu acelasi lucru.
In Europa voi plati mai mult pentru carburant si service-ul mai piperat fata de US si nu in ultimul rand drumurile mioritice.

Dany_s
QUOTE (20krpm @ Apr 16 2008, 06:48 PM) *
QUOTE (ozz86651 @ Apr 16 2008, 06:35 PM) *
Stratus nu e egal cu Charger in nici un fel. Diferenta de pret DE NOUA poate fi 10-20k$ lejer. Chargerul e 20-35k$, stratusul e 15-20,000 (depinde de an) si noi nu stim la care charger s-a referit omul.

pai... si stratus in primu lui an o fi fost tot asa de hyped cum e chargeru acuma. (cred. charger-u e hyped? ca io nu stiu pe nimeni sa aiba.) daca charger ar fi existat acu 4 ani sa fac un kbb pe el, sa pot sa compar mere cu mere, asta as fi facut, dar asa - alta alegere n-am avut. am luat si io ce-am gasit mai la-ndemina. si la asta mai pune si tu faptu ca dodge e o masina de care n-am fost curios niciodata, nah. uite, peste 4 ani de zile dau bere germana multa daca chargeru o sa devina mai classy si mai hot rod-ish decit e stratusu acuma.

si fiindca-i vorba de lease, iei in considerare trade-in value. la lease vorbesti de o institutie financiara care s-a ales cu un junk dupa ce l-ai folosit tu vreo citiva ani de zile. vedea-i-as io vinzind masini off-lease pe craigslist smile.gif

edit: ba, terminati ma, ca ne muta astia pe topicu de dodge si ne fac de rusine smile.gif


se vede ca nu te-a interesat niciodata Dodge-ul biggrin.gif

Stratus n-a fost niciodata hyped, nici macar in 95 cand a aparut prima generatie (ok, poate putin atunci pt designul avangardist de la vremea aia)

Charger e in primul rand o clasa mai sus, e la full size pe cand Stratus era la mid-size(inlocuit acum de Avenger).
Charger e o masina pe platforma Mercedes, cu RWD si cu motorul din exemplu asta de 3.5 V6. Stratus SE era fwd cu un motor 4 cyl de 2.4.

Deci, nu se compara. Oricum vezi ca exista Charger din 2005, poti sa te uiti pt anul ala ca sa-ti faci o idee.

Fiind vorba de lease, e importanta diferenta dintre buy-back si market price. Pt ca, omul la sfarsitul lease-ului poate sa cumpere masina cu suma de pe contract de la buy-back si dupa care s-o vanda la market price. Trade-in e important (dpdv al cumparatorului) numai daca dupa lease o cumpara si ia alta masina dando pe asta drept trade-in. Si diferenta aici va fi de 2-3 mii, adica exact cat ar face profit dealerul respectiv intre trade-in si market price.

Intotdeauna trade-in -ul e foarte mic. Sa te uiti de exemplu si pt Tribeca sau S2000.

Sky - vezi ca preturile alea se negociaza. Uitete pe net sa vezi cam care e media de sume sub MSRP cu care se vinde modelul respectiv. Nu cumpara la MSRP, mai ales masina americana.
FAR EASTERN
Hai ca ati gasit si voi unde sa mai discutati. smile.gif
MSRP nu e pretul recomandat de producator/importator? Poate fi si un pret sub asta? Ca din esperienta de la noi, mai toti comerciantii vand peste pretul recomandat... verymad.gif
Dany_s
normal ca se poate vinde sub MSRP. MSRP este pretul sugerat de producator. Insa mai e un pret (caruia imi scapa numele, Invoice price parca) care e pretul platit de dealerul respectiv producatorului(cateodata e chiar mai mic decat Invoice). Diferenta intre ele e profitul dealerului din care se poate negocia.
E totul despre cerere si oferta. Sunt masini la care se cere peste MSRP. A dat OZZ exemplu cu Mustangul cand a aparut. Acum de exemplu, la GT-R preturile vor fi foarte mari pt ca e cerere mare si oferta mica. Dar cand e invers, dealerii prefera sa vanda la profit mai mic decat sa stea cu masinile in curte cu lunile.

Parca pe Edmunds erau niste liste cu toate aceste preturi la fiecare model.
FAR EASTERN
Asta inseamna ca in Europa, ca sa nu mai zic de Ro, se fac bani frumosi din productia/vanzarea de autovehicule.
Ma intreb ce mama naibii includ astia in pretul de vinzare(cvasinenegociabil) de sunt asa scumpe masinile la noi.
ozz86651
Nu, nu, pretul la care se vinde e INVOICE! Nu MSRP, ala e barba, marketing. Sint vreo citeva mii intre ele. Evident, depinde de masina cum s-a discutat mai sus, dar o masina matura care a aparut acum ceva vreme (citeva luni) si nu e hot (astea sint totusi exemple rare) se vinde la invoice sau foarte aproape. Masinile americane nedorite se vind chiar sub invoice. BMW de exemplu se vinde peste (acolo dealerul are cota fixa de masini si vrea sa maximizeze pretul la fiecare masina), in afara de sfirsiturile de generatii unde se duce pretul in jos. Dar Honda, Toyota, Acura, Mazda, Mitsubishi etc se vind lejer la invoice. Nu stiu de VW si Audi.
Teoretic invoice e pretul la care cumpara dealerul masina si nu face nici un ban. Practic dealerul are multe metode de a face bani, deci chiar daca da o masina la invoice tot face un ban si tot e mai bine decit sa o tina in curte. De asta in orice negociere masinile normale pot fi aduse la invoice, iar masinile spre sfirsit de generatie (sau masinile americane care se nasc uneori la sfirsit de generatie) se pot duce sub chiar cu mult. Masinile mai dorite sau cele premium care au politici speciale de marketing se vor vinde peste, uneori chiar peste MSRP la inceput.
20krpm
MSRP e manufacturer's suggested retail price, un pret pe care producatorul il trompeteaza in asa fel incit sa lase dealer-ilor spatiu de manevra. MSRP e interesant atunci cind compari ochiometric niste preturi de masini, si atunci cind iti calculezi valoarea reziduala pentru o masina in lease (valoarea reziduala se exprima de obicei ca procent din pretul initial, si pentru ca singurul pret fix e MSRP-ul, asta se ia ca referinta). pretul de invoice (de facturare) e din cite am impresia obligatoriu sa fie publicat de dealer. daca dealer-ul trebuie sa ia o masina special pentru tine, ala e pretul la care o cumpara de la producator intr-o zi oarecare, asa ca el tre sa puna peste, ca sa poa sa-si plateasca haita de libidnosi pe care o tine in curte. cind negociezi asa de rau incit ii duci pina-n invoice price, fatza plinsa a baietzelului o sa zica "uite, ti-o vind la invoice, io nu fac nici un ban". asta e rar adevarat: diler-ul cumpara masini de stoc de la producator doar in perioadele in care masinile sint "on sale", discounturile alea temporare fiind de obicei grosul profiturilor lor. de-asta un diler te pisalogeste sa cumperi o masina din stoc, pe care a luat-o el mai ieftin, in loc sa aduca una special pentru tine. aia din stoc e mai atractiva la pret, dilaru poa sa-si faca acelasi profit in valoare absoluta, si poa sa te strice de cap mai usor ca sa cumperi in ziua aia, pentru ca daca ai iesit de pe poarta de la el spund "ma mai gindesc", in 99% din cazuri nu te mai intorci.

la lupta cu dodge charger sau ne-charger ma declar batut si plec cu coada intre picioare biggrin.gif asa-mi trebe daca ma bag de vorbesc de avioane pe care nu le stiu. imi pastrez insa promisiunea cu berea si cu valoarea finala. bashka, am invatat despre challenger de la ozz - ma, aia e reproducerea fidela a hemi-ului de la inceputul anilor 70, cred c-o s-o cumpere toti veteranii din vietnam smile.gif

dany: stiu exact valoarea reziduala a masinilor pe care le iau in lease, ca doar semnez pentru ea. pe s2000 de exemplu am residual $21,500 la 3 ani, am prins-o intr-un sale foarte bun (saptamina in care tocmai anuntasera CR-ul), am avut si ceva bani sa pun jos atunci, si acum platesc ceva ridicol in rate lunare - e de parca as fi luat o jetta. residual-ul in ziua de azi la aceeasi masina e cu vreo $1000 mai jos, care teoretic te imbie si mai mult sa o cumperi (si s-o vinzi scurt) la sfirsit, dar gap-ul dintre pretul de cumparare si residual fiind mai mare, si ratele lunare sint mai mari. deci si bine si rau. la tribeca habar n-am, e cumparata, am luat-o in luna in care a aparut smile.gif asa ca ma tem ca nici ei n-ar fi stiut in ziua aia ce residual ar fi avut. din nou - si bine si rau.

far eastern: de ce vinzatorii romani vind peste MSRP? pentru ca pot. pentru ca *voi* cumparati peste MSRP. acolo "am dat cu 7,000 de euro mai mult pe ea decit a cerut ala, ca are GPS" e un titlu de mindrie. ca la nunta. "am intrat in magazin si n-a venit nimeni sa ma intrebe nimic" e echivalent cu o masina proasta. asa cum spun si ceilalti, si aici mai vezi chestii peste MSRP, dar ( a ) sint modele foarte proaspete pe care toata lumea le vrea, ( b ) sint impopotzonate cu tot felu de chestii after-market (toyota corolla cu emblemele "toyota" si "corolla" din metal auriu costa citeva sute in plus, go figure), ( c ) sint magazine in care intra numa barosanii carora nu le pasa si care pot fi pacaliti usor, sau ( d ) o combinatie a celor prezentate. din ce-am vazut eu umblind vreo 2 zile dupa o masina pentru tata, acolo toate magazinele sint croite dupa tiparele astea.
ozz86651
Realitatea e ca mentalitatea e diferita, si eu ma mir de multe ori... De exemplu in Romania (sau Europa?) mi se par foarte ciudate optionalele astea pe care da lumea banii cu galeata de parca ii creste in curte. Tot felul de senzori de ploaie, de noapte, tot felul de faruri cu xenon. Nu mai spun de vestitul computer de bord, o chestie foarte inutila care in Europa e standard si in USA e o chestie foarte ciudata si rara care abia in unele masinile foarte noi a intrat. Cui ii trebuie informatii de genul consum instantaneu sau neinstantaneu si la ce folosesc ele? Cui ii trebuie 14 variante de motoare in pasi de 2CP? Evident nu ma refer la masinile premium, toate optiunile astea sint montate pe tot felul de masinute de "buget". Pai de banii aia nu mai bine iti luai 30CP in plus la motor?
Da ma rog, diferente de mentalitate, piata, cultura locala etc.
20krpm
lasa computeru de bord... gps-u, nene. daca n-ai gps in bucuresti cred ca esti de risu curcilor. si nu-i d-ala cu traffic overlay - is numa harti statice.
ozz86651
La GPS sa zicem ca vad o oarece utilitate, sint oameni care se ratacesc des, stau prost cu orientarea si se panicheaza sau le displace sa se rataceasca (ceea ce la mine e o placere, chiar si cind ma trezesc in cartiere unde sint singurul alb si cel putin un om din 10 are la el o arma ilegala smile.gif ). Da senzori de ploaie? consum instantaneu? pentru ce?
FAR EASTERN
@20krpm,intrebarea mea se referea la diferenta dintre MSRP-ul din state si pretul de vanzare de la noi. Pentru ca la noi nu exista acel MSRP. Pretul de aici ofertat de dealer este cel afisat si pe site. Deci nu e acea diferenta ca la voi.
Ce am vrut sa subliniez e diferenta OFICIALA foarte mare intre ofertele din USA si Europa, pentru aceeasi masina.

Cat despre optionale, parerea mea este ca americanii nu prea-si bat capul cu ele, ca sa nu mai zic ca cele de gen computer de bord nici n-ar sti sa le interpreteze/utilizeze. Ma refer la americanul de rand. Plus ca unele chiar nu-s utile. Dar stiti cum e pe la noi, cu cat ai mai multe pe masina, cu atat esti mai tare. Am citit mult, in ceea ce ma priveste, despre multi americani care si-au facut modificari la masini, dar numai in scop practic (mai stim si pe cineva dintre noi de aici).
Vedeti voi, pietele de desfacere difera chiar de la o tara la alta, dar de la continent la continent. Iar producatorii trebuie sa se adapteze. De asta si diferentele de dotari standard pentru aceeasi masina.
offtopic.gif offtopic.gif offtopic.gif offtopic.gif
klm
CITAT(Dany_s @ Apr 17 2008, 04:21 PM) *
dealerii prefera sa vanda la profit mai mic decat sa stea cu masinile in curte cu lunile.

M-a distrat un magazin de incaltaminte: in 2000 si-a luat cumnatul meu pantofi cu 1 milion, in 2005 vad la acel magazin acelasi model cu 1.4 mil, in 2006 tot aveau acei pantofi la acelasi minunat pret de 1.4 mil; deci, desi e vorba de o valoare mica, nu pot sa nu ma distrez de marketingul administratorului: "Decat sa fac o reducere pentru ca nu cumpara nici dracu ciubotele alea mai bine le tin pe ele (si tin si banii blocati) pana se gaseste un gugustiuc sa ii cumpere."
CITAT(ozz86651 @ Apr 18 2008, 07:54 AM) *
Da senzori de ploaie? consum instantaneu? pentru ce?

Cum pentru ce? "Bah, da' tu n-ai senzor pentru pietricele pe cauciuc?! Ce kkt de masina!".
Watcher
Mi se pare putin ironic ca tocmai 'americanii' care au inventat cutia automata si cruise control pentru comoditate sa intrebe de ce senzor de ploaie, de lumini, de de, de, de,...
Motivul pentru fiecare gadget (plecand de la cutia automata) esta sa gandeasca si sa actioneze soferul mai putin, pentru ca atunci cand conduci sa nu fii nevoit sa fii atent la asta...
f1anatic
QUOTE (FAR EASTERN @ Apr 17 2008, 11:41 PM) *
@20krpm,intrebarea mea se referea la diferenta dintre MSRP-ul din state si pretul de vanzare de la noi. Pentru ca la noi nu exista acel MSRP. Pretul de aici ofertat de dealer este cel afisat si pe site. Deci nu e acea diferenta ca la voi.
Ce am vrut sa subliniez e diferenta OFICIALA foarte mare intre ofertele din USA si Europa, pentru aceeasi masina.

Cat despre optionale, parerea mea este ca americanii nu prea-si bat capul cu ele, ca sa nu mai zic ca cele de gen computer de bord nici n-ar sti sa le interpreteze/utilizeze. Ma refer la americanul de rand. Plus ca unele chiar nu-s utile. Dar stiti cum e pe la noi, cu cat ai mai multe pe masina, cu atat esti mai tare. Am citit mult, in ceea ce ma priveste, despre multi americani care si-au facut modificari la masini, dar numai in scop practic (mai stim si pe cineva dintre noi de aici).
Vedeti voi, pietele de desfacere difera chiar de la o tara la alta, dar de la continent la continent. Iar producatorii trebuie sa se adapteze. De asta si diferentele de dotari standard pentru aceeasi masina.
offtopic.gif offtopic.gif offtopic.gif offtopic.gif


Ce zici, nu stai tu mai usurel cu parerile despre americani ? Cu citi americani de rind ai stat tu de vorba si cu citi americani docenti ai stat la o bere ca sa stii cit il duce mintea la interpretat datele unui computer de bord cu care a venit masina din fabrica? Eu unul asa consider ca ar fi mai bine ca tu sa iti tii aceste pareri pt tine si discutiile tale private. Sint ferm convins ca Romanul de rind in schimb este super versat in degrees BTDC, IAM, Knock Correction, PSI, MAF g/s si AFR despre care si tu ai citit mult mai ales cu privire la acei americani care si-au facut modificari la masini, in scop practic bineinteles.

Cit despre computerul de bord, acesta e standard pe majoritatea masinilor moderne cu OBD-2 ECU. Media consumului este ceva util, la fel este si temperatura exterioara. Pe mine ma surprinde faptul ca la Romanica pe (anumite) masini ABS-ul si A/C inca vine optional. Eu unul nu am pomenit asa ceva in America. Toate vin cu astea din fabrica, si inchidere centralizata si alarma si CD player. Acum optionalele sint 6 CD in loc de 1 CD (ala cu mp3 oricum), navigatie, alarma cu senzori de miscare fata de doar deschidere violenta sau spargere de geamuri, piele, scaune incalzite, sunroof, scaunele reglabile pe 4 axe - astea sint optionalele la noi (xenon, awd, winter package, motorul V6 sau cutia manuala etc). Nu chestii banale respectiv esentiale, de siguranta sau comfort.

Poate lui OZZ ii plac aceste "thrills" insa eu unul nu suport sa ma ratacesc. Ca sa nu mai spun ca e periculos sa incerci sa te uiti pe o harta de hirtie de 4 lei 95 de bani in timp ce conduci. E pina la urma vorba de TIME x MONEY (de benzina) ca sa nu mai spun de siguranta. Sint cartiere in Chicago unde nu m-as duce decit ziua si cu o echipa SWAT in jurul meu iar noaptea doar in autoblindata.
20krpm
ba, io-s cam de-acord cu FE la chestia asta. asa cum nici romanu de rind nu stie sa interpreteze toate bazaconiile de pe un super-computer de bord, asa nici americanu de rind nu stie. sint chestii de baza (consumul mediu, cit iti mai ajunge benzina, viteza medie, cit timp ai condus de cind ai pornit la drum) care sint de interes pentru toata lumea, si pe care toata lumea le-ntelege. dar un display cu atita functionalitate mi-e cam greu sa-l numesc pompos "computer de bord". restul parametrilor... nu stiu zau. oricit de pasionat as fi de motoare, sa am indicatoare la bord care sa-mi afiseze iam-u in paralel cu afr-u pe acelasi ecran, ca sa stiu daca knock correction-u se modifica in limita de 5% - pfff... ma-ntelegi, monsher. chiar tre sa fiu atent la asa ceva in timp ce conduc? iau vreo masura in functie de datele alea? sint privit mai cu respect daca ma dau mare ca monitorizez parametrii astia in drum spre serviciu, in loc sa ascult jack fm? nu contest importanta lor, sa zic daca mi-a luat-o motorul aiurea, se-ncinge, sau consuma prea mult, si tre reglat sau ceva. dar atunci o duc la service, pun *aia* niste senzori, dau *aia* o tura de bloc sa culeaga datele, le pun *aia* pe calculator si-asa mai departe. ce treaba am io sa dau bani ca sa stiu cit de sanatos mi-i knock correction-u?...

iar aia cu gps-u, hai sa zic ca-l vad cit de cit util daca e sa conduc in austin tx pentru prima oara. acolo toate casele-s la fel, toate strazile-s la fel, daca te-mbeti intr-o seara ajungi sa-ti cunosti toti vecinii. il LA nu ma mai ratacesc de mult, si oricum nu stiu daca vreo harta de gps deseneaza 10 negri mititei in compton, ca sa stiu sa evit zona. (in schimb un gps mi-ar recomanda calduros s-o tai p-acolo, daca-i mai scurt, si nici nu stiu cum as putea sa-i zic "nu ba gipiesule, io tocmai, ca vreau sa ocolesc zona aia".) iar un gps in bucuresti, nu mai zic de alte orase din romania, mi se pare... of. vreau si io sa aud de la 10 oameni cum au fost ei de profitat de pe urma gps-ului, cum si-a recuperat aparatul ala valoarea lui de $1000 sau cit o fi fost. puteti sa includeti faptul ca nush ce cunostinta care s-a urcat in masina s-a uitat la el si a zis "maaaama, ce misto e", daca stiti sa monetizati chestia asta.
f1anatic
Pai, acu' sa fim cinstiti...nu poti numi computer de bord afisajul ala banal ce afiseaza informatiile enumerate de tine.
Am si eu dracia aia. Computer de bord am eu in cel mai adevarat sens al cuvintului pt ca ma f*te grija de masina citeodata. Dar computerul meu de bord are 10 Gb de muzica, 2 sisteme de navigatie separate, navigatie, filme, internet, vreme, e-mail, telefon, etc. Uitam sa iti spun, am invatat sa conduc mai economic pt ca am putut sa corelez % Throttle (cita pedala ii dau) cu PSI respectiv viteza pe care o aveam si treapta de viteza. Nici eu nu stau cu ochii in alea tot timpul. Si nici nu ma astept sa imi spuna nimeni "ooo ce misto". Lumea care ma cunoaste stie ca nu monitorizez traficul de pe internet sau numarul de bacterii de pe balustrada... Am schimbat bujiile week-end-ul trecut. Imediat dupa ce am pornit-o masina avea un idle speed variabil. M-am uitat, nu sint detonatii, afr corespunzator, am apasat 3 butoane, am resetat ECU, am repornit si s-a dus problema. Nu a mai aparut. Masina se obisnuise sa dea ceva mai multa scinteie (bujii vechi) si acum "aprinderea" reinvata cum e treaba cu bujiile astea noi si mai performante. Banuiesc ca majoritatea s-ar fi panicat ca dintr-o data masina din excelent mergea prost. Eu m-am uita, am inteles de ce mergea prost, am luat masuri. 20 de minute mai tirziu scoteam 28 de mpg reali pe autostrada si masina mergea mai bine ca oricind. Nu tu stres, nu tu intrebat mecanicul, nu tu urlat ca ce mi-ai facut la masina mah nepriceputule...Dar si atita tehnologie nu este pentru toti; trebuie sa recunoastem.

GPS-ul costa oriunde intre 100 si citeva mii de dolari. O unitate Garmin rezonabila este 200 de dolari si este o investitie excelenta pt oricine calatoreste cu masina. GPS-ul nu o sa intreaca niciodata un localnic in ceea ce priveste traficul local. Dar asta e singura lui slabiciune. In rest il poti regla bine mersi sa ocoleasca o zona, sa evite vreun drum, sa foloseasca numai autostrazi sau numai drumuri locale. Stii, ce imi spui tu e un fel de "daca nu ai...nu stii ce poate si presupui ca nu te poate ajuta asa cum ti-ai dori. Asa ca mai bine nu te complici".

FAR EASTERN
QUOTE (f1anatic @ Apr 18 2008, 05:27 PM) *
Ce zici, nu stai tu mai usurel cu parerile despre americani ? Cu citi americani de rind ai stat tu de vorba si cu citi americani docenti ai stat la o bere ca sa stii cit il duce mintea la interpretat datele unui computer de bord cu care a venit masina din fabrica? Eu unul asa consider ca ar fi mai bine ca tu sa iti tii aceste pareri pt tine si discutiile tale private. Sint ferm convins ca Romanul de rind in schimb este super versat in degrees BTDC, IAM, Knock Correction, PSI, MAF g/s si AFR despre care si tu ai citit mult mai ales cu privire la acei americani care si-au facut modificari la masini, in scop practic bineinteles.



nuke.gif Ce te turezi asa f1anatic? M-am luat de tine?! Intr-adevar, aluzia din paranteza era la tine, dar nu era decat de bine.

Nu ca ar fi o specie aparte, dar urmareste cati posesori de Prius sunt pe priuschat.com si vezi cate chestii si-au montat pe masini, in afara de MFD-ul stoc. Or fi facand parte dintre cei de rand sau docenti? yucky.gif offtopic.gif
FAR EASTERN
Si ai dreptate, nu tuturor le este acceibila tehnologia. Si mai trebuie sa stii s-o si folosesti. thumbsup.gif Aici, toata stima. thumbsup.gif
f1anatic
QUOTE (FAR EASTERN @ Apr 18 2008, 02:08 PM) *
QUOTE (f1anatic @ Apr 18 2008, 05:27 PM) *
Ce zici, nu stai tu mai usurel cu parerile despre americani ? Cu citi americani de rind ai stat tu de vorba si cu citi americani docenti ai stat la o bere ca sa stii cit il duce mintea la interpretat datele unui computer de bord cu care a venit masina din fabrica? Eu unul asa consider ca ar fi mai bine ca tu sa iti tii aceste pareri pt tine si discutiile tale private. Sint ferm convins ca Romanul de rind in schimb este super versat in degrees BTDC, IAM, Knock Correction, PSI, MAF g/s si AFR despre care si tu ai citit mult mai ales cu privire la acei americani care si-au facut modificari la masini, in scop practic bineinteles.



nuke.gif Ce te turezi asa f1anatic? M-am luat de tine?! Intr-adevar, aluzia din paranteza era la tine, dar nu era decat de bine.

Nu ca ar fi o specie aparte, dar urmareste cati posesori de Prius sunt pe priuschat.com si vezi cate chestii si-au montat pe masini, in afara de MFD-ul stoc. Or fi facand parte dintre cei de rand sau docenti? yucky.gif offtopic.gif



Pt ca faci afirmatii negative si nejustificate la adresa unor persoane pe care nu le cunosti ("americanul de rind" care nu intelege ce se afiseaza pe un "computer de bord").

Acum ceva vreme explicai cu mindrie patriotica despre sagetile tale verzi si orange: cind se incarca si cind se descarca. Cine stie, poate tu poate oi fi crezind deoarece Priusul fiind conceput pt piata americana si Dunkin Donuts are sigla cu mult orange. E clar ca daca vezi sageti orange asociezi cu faptul ca esti descarcat si trebuie sa intri la Dunkin Donuts ca sa te incarci cu cafea si gogosi...respectiv trebuie sa schimbi modul de condus, altfel descarci bateria complet ?

In general nu am de ce sa intru pe priuschat dupa cum nici tu nu prea ai ce cauta pe NASIOC spre exemplu. Simple as that.

20krpm
QUOTE (f1anatic @ Apr 18 2008, 03:50 PM) *
"daca nu ai...nu stii ce poate si presupui ca nu te poate ajuta asa cum ti-ai dori. Asa ca mai bine nu te complici".


io nu stiu cum trageti voi presupuneri d-astea. acu vreo doua zile era unu p-aici care facea misto de mine ca vezi doamne pentru mine o fi mare chestie sa merg intr-un cruise. acuma... trosc, alta. daca n-am io gps. nu-i asa, nu vorbesc chiar ca ageamiul. gps-ul pe care-l folosesc e un avmap geopilot II plus, pe care-l hranesc cu harti trimestriale de la jeppesen. si nu, nu l-am folosit niciodata in masina.
FAR EASTERN
Hai sa nu discutam acum despre cultura generala a americanilor, da? Ca e de notorietate.

Tocmai am intrat pe NASIOC. Foarte frumos! Si sa nu crezi ca daca nu e in aria mea de interes, nu sunt curios. Se poate invata cate ceva din orice si oriunde. Dar asta e doar parerea mea......
f1anatic
QUOTE (20krpm @ Apr 18 2008, 01:31 PM) *
QUOTE (f1anatic @ Apr 18 2008, 03:50 PM) *
"daca nu ai...nu stii ce poate si presupui ca nu te poate ajuta asa cum ti-ai dori. Asa ca mai bine nu te complici".


io nu stiu cum trageti voi presupuneri d-astea. acu vreo doua zile era unu p-aici care facea misto de mine ca vezi doamne pentru mine o fi mare chestie sa merg intr-un cruise. acuma... trosc, alta. daca n-am io gps. nu-i asa, nu vorbesc chiar ca ageamiul. gps-ul pe care-l folosesc e un avmap geopilot II plus, pe care-l hranesc cu harti trimestriale de la jeppesen. si nu, nu l-am folosit niciodata in masina.



Hey nu o lua chiar asa de dramatic. Accepta scuzele mele. Nu e un atac la adresa ta, ci o declaratie generala. Anumita lume este impotriva tehnologiei. Uite, despre GOS, din experienta, aici pe site dar si chiar aici in vata de zi cu zi, intilnesc lume care se fereste de GPS amintind chiar faze de care imi spuneai tu - ca vrei sa ocolesti taman cartierul ala cind GPS-ul indica chiar pe acolo. Omul va avea intotdeauna o finete ceva mai ridicata decit orice electronica - el stie pe unde sa ocoleasca, pe unde e mai umbra, ca strada aia e mai neteda si mai putin aglomerata etc. Valoarea GPS-ului nu este in orasul in care traiesti (daca e unul mic) sau in cartierele pe unde iti invirti viata. Valoarea GPS-ului este cind pleci departe de casa si personal spun ca nu ma voi mai intoarce niciodata la o harta de hirtie. Dar ma repet, vad de multe ori aceasta atitudine - si ma irita citeodata mai ales ca dau de cite unul cu harta intinsa pe bord si holbindu-se in ea pe autostrada. Din ce in ce mai rar e drept. Da, poate GPS-ul te prosteste si iti pierzi simtul orientarii. Asa sa fie, io sa fiu mai fraier ca restul... (per ansamblu, am 4 GPs-uri, unul in fiecare masina, unul portabil de masina si unul portabil pt teren(padure etc)).

Poate tie iti place sa zbori sau sa umbli pe apa. Uite tu esti pasionat de alte sporturi si alta tehnologie. Eu unul ma uit ca curca-n lemne la GPS-ul tau.

Am un amic care are un BMW 335. Roman. A avut Subaru Legacy inainte de BMW. Mereu merge cu masina in modul DTC (dynamic traction control sau complet anulat). El este puristul care imi spune ca vrea el sa simta masina, cum derapeaza, cum e la limita aderentei, etc. Eu unul m-as da peste cap sa pot pune stability control pe Subaru si electronically adjustable dampers (asta as putea). El nici sa nu auda de electronica. Toata iarna a mers cu lumina de la TPMS aprinsa si nu i-a pasat ca la un moment dat presiunile se cam egalizasera (trebuie sa fie parca mult mai tari pe spate) cind a controlat (avea winter tires) Eu unul m-as fi dat peste cap sa fac TPMS-ul sa mearga corect in locul lui, si mi-as fi dorit sa am tot timpul displayul cu presiunile - mi le verificam la cite 2-3 zile si modificam presiunile in functie de zapada si temperatura. Pentru el masina era mai fun to drive si nu avea nevoie.

Cultura generala a americanilor. Well, asta e o alta discutie pt alta data.




ozz86651
Ho copii, nu va incingeti.
F1, ca de obicei incepeci certuri in loc sa le termini. SI pe mine m-a pufint risul la
QUOTE
ca sa nu mai zic ca cele de gen computer de bord nici n-ar sti sa le interpreteze/utilizeze.
pentru ca intradevar e ridicola... da lasa-le domle sa mai si treaca din inima ta larga. FE are un hobby despre masini care e diferit de al tau, asta nu insemna ca al tau e meserias si al lui de kkt. Ca sa aduci si sa mentii un Prius in Romania mie mi se pare ca-ti trebuie o doza de nebuneala (practic nu-i, cu siguranta, daca vroia practic lua un dizel de 100CP) care e comparabila cu nebuneala unuia care baga mii de $ in modificari de motor si reparatii si dupa aia merge ca taximetristii din bucuresti cu motorul la 1800 rpm sa nu consume. Fiecare cu pasareaua lui, sau to each its own cum se zice pe aici. Ideea in forumul asta e sa punem pasarelele impreuna sa cinte, nu sa se sfisie.

QUOTE
daca nu ai...nu stii ce poate si presupui ca nu te poate ajuta asa cum ti-ai dori. Asa ca mai bine nu te complici

Ca sa rezolvam disputa, eu am GPS pe Mazda de cind am cumparat-o, e aftermarket si a venit cu masina. L-am si folosit o luna, dupa aia l-am inchis o data si nu i-am observat lipsa.

Revenind la subect. Nu am vrut sa zic ca americanii e destepti si romanii e prosti. Nici invers. Piata e diferita si atit. Sint trasaturi ale romanilor pe care le apreciez mai mult si sint trasaturi ale americanilor de apreciat. As vrea sa zic ca americanii sint mai practici mereu, da nu pot cind vad multimea de SUV-uri pe strada care in majoritatea timpului au numai un om inauntru. Dar sint cazuri (destule) in care sint mai practici. Discutia la GPS nu se referea la USA. Se rerefera la Romania pe care ajungi sa o cunosti usor. USA e mare, eu la 1km de casa mea deja nu mai stiu unde duce fiecare strada si nici numele de strazi nu le mai recunosc. In Romania sint cel putin 3 orase care le stiu strada cu strada, si asta fara sa fi condus masina semnificativ. Pai daca as sta in Romania si as avea masina probabil in 2 ani as invata pe deasupra toate drumurile. Tara e mica, orasele sint mici.

Mai bag citeva remarci, la amestec.


QUOTE
Hai sa nu discutam acum despre cultura generala a americanilor, da? Ca e de notorietate.


O fi ea de notorietate, dar sa nu uitam ca provenim din tara unde Becali e erou national si juma din populatie asculta manele la maxim. Despre ce vorbim? Prosti sint peste tot, destepti au si altii. Sa-ti inchipui ca americanii sint acoperiti cu blana, au bratele lungi, comunica prin rigiituri si se uita ca gaina-n lemne la un amarit de consum instantaneu e pueril.

QUOTE
Cit despre computerul de bord, acesta e standard pe majoritatea masinilor moderne cu OBD-2 ECU.


Nu stiu ce numesti tu masini moderne, dar pe Civic model 2006 in echiparea maxima (EX) cit si pe Mazda model 2003 dotari full nu exista nici miros de computer de bord. O varianta saracuta de computer de bord (cu 2-3 afisaje amarite) exista in schimb pe Chevy Cavalier 2008 care e mai ieftin.

QUOTE
Pe mine ma surprinde faptul ca la Romanica pe (anumite) masini ABS-ul si A/C inca vine optional. Eu unul nu am pomenit asa ceva in America. Toate vin cu astea din fabrica, si inchidere centralizata si alarma si CD player.


Pui pariu? Iaca iar exemplul cu Civic 2006, varianta cea mai ieftina, de baza, nu are AC. Nu are nici frine pe spate pe discuri, si nici varianta de mijloc. Fii atent ca vorbim de o masina care la clasa ei e in partea superioara de pret.
Tocmai asta e ideea: s aoferi o masina ieftina, cu mecanica buna cu care omul sa-si faca treaba. Modelul de Civic cel mai ieftin costa vreo 14000$ si ai aceeasi mecanica ca pe ala de 18000$. Omul care vrea o masina buna are varinata asta. Eu daca as avea 14k$ si as vrea sa ii dau pe o masina as prefera oricind civicul ala ieftin (poa sa aiba si manivele la geamuri) decit o masina mai proasta (la putere sau fiabilitate de exemplu) da cu mai multe optionale. Piata in Romania pare a fi pe dos.

QUOTE
Mi se pare putin ironic ca tocmai 'americanii' care au inventat cutia automata si cruise control pentru comoditate sa intrebe de ce senzor de ploaie, de lumini, de de, de, de,...
Motivul pentru fiecare gadget (plecand de la cutia automata) esta sa gandeasca si sa actioneze soferul mai putin, pentru ca atunci cand conduci sa nu fii nevoit sa fii atent la asta...


Lasa ca definitia din carte a gadgetului/optionalei o stiu si eu, n-am cazut din copac. Problema este valoare vs. pret. Si ce puteai lua altceva in banii aia. Cutia automata este cu siguranta utila intr-o multime de situatii pentru o multime de oameni. Senzorul de ploaie? Pai eu nu vad ca e ploaie? Nu vad ca e intuneric? Faruri cu xenon, am inteles, daca dai bani rezonabili, dar mi se par foarte scumpe.
Si pina la urma bagi mii de E in optionale intr-o masina la care economisesti la motor si crapi intr-o depasire de tir pe care n-ai avut timp sa o termini ca-ti lipseau 20CP.
Eu inca astept masina aia care sa vina cu minimul de dotari (AC, radio fara cd, geam pe manivela, scaune manuale de cirpa etc) si unde toti banii sa se duca in mecanica. De fapt sint citeva in stilul asta, dar nu destule.



FAR EASTERN
Haideti sa revenim cat de cat la ideea topicului, si sa va intreb ceva: dry.gif

Aveti idee daca pentru certificatul "title of salvage" sunt mai multe categorii de avarii care trebuiesc indeplinite sau sunt doar cele stabilite de autoritatea auto a statului respectiv? Am vazut ca se considera avarie totala, de la stat la stat, intre 75 si 85% dauna.
Si daca e asa cum de se baga unii specialisti sa resusciteze o masina si apoi s-o vanda, indeplinind conditiile de circulatie?
Asta e ciudat, pentru ca daca o avarie depaseste procentele de mai sus din valoarea masinii pentru a fi reparata, altii de ce se baga sa le repare si apoi sa le vanda la sfert? Care-i shmecheria? unsure.gif
FAR EASTERN
offtopic.gif f1anatic, intra un pic aici http://priuschat.com/forums/prius-modifica...prius-only.html si vezi postul #3 smile.gif offtopic.gif
Watcher
QUOTE
Lasa ca definitia din carte a gadgetului/optionalei o stiu si eu, n-am cazut din copac. Problema este valoare vs. pret. Si ce puteai lua altceva in banii aia. Cutia automata este cu siguranta utila intr-o multime de situatii pentru o multime de oameni. Senzorul de ploaie? Pai eu nu vad ca e ploaie? Nu vad ca e intuneric? Faruri cu xenon, am inteles, daca dai bani rezonabili, dar mi se par foarte scumpe.
Si pina la urma bagi mii de E in optionale intr-o masina la care economisesti la motor si crapi intr-o depasire de tir pe care n-ai avut timp sa o termini ca-ti lipseau 20CP.
Eu inca astept masina aia care sa vina cu minimul de dotari (AC, radio fara cd, geam pe manivela, scaune manuale de cirpa etc) si unde toti banii sa se duca in mecanica. De fapt sint citeva in stilul asta, dar nu destule.

Ozz, pur si simplu avem vederi diferite despre masina, scopul si modul ei de folosire biggrin.gif

Care va sa zica: tu iti doresti Ferrari Enzo si eu imi doresc Maybach.
Ideile care imi vin citind acest pasaj sunt:
- pai si ce , nu vezi ca trebuie sa schimbi viteza? smile.gif (dc tot vezi k ploua, e intuneric...)
- nu te pune nimeni daca nu ai suficienti cai sa faci depasiri. si cred ca esti de acord ca daca TOT ce ti-a lipsit in depasire erau 20CP nu trebuia sa faci depasirea aia in the first place... Iar motorul care sa conteze avea 200 de cp in plus si nu il cumparai cu cei 10 euro care costa senzorul de ploaie.

f1anatic
QUOTE (ozz86651)
F1, ca de obicei incepeci certuri in loc sa le termini. SI pe mine m-a pufint risul la [CITAT]pentru ca intradevar e ridicola... da lasa-le domle sa mai si treaca din inima ta larga. FE are un hobby despre masini care e diferit de al tau, asta nu insemna ca al tau e meserias si al lui de kkt.


Asa, vad ca iti place sa te iei de mine in public. Daca asta iti place tie asta este. Fiecare e putin pervers in felul lui. In schimb, pot aprecia cum prezenta ta in fiecare topic este divina, asemenea Papei - spiritele se relaxeaza, lumea se pupa si se impaca, inamicii dau mina...Oricum eu nu mi-am propus sa fiu Maica Teresa al acestui site, de altfel nu mi-am propus sa stau departe de discutiile contradictorii sau incinse. Daca ai ceva cu mine personal, o rezolvi personal.

Nu m-am legat neaparat de masina lui FE si de tehnologia lui. Gasesc afirmatia ca americanul de rind nu stie sa interpreteze datele unui asa zis computer de bord (afisaj banal) jignitoare la adresa americanilor. Banuiesc a Priusul atunci este o masina pt docenti nu ? Cu toate displayurile alea extra...trebuie sa fii ai doctoratul in computer science ? Asa a sunat initial mesajul.

Bun GPS-ul nu iti foloseste tie la San Francisco. Sau cel putin nu ii simti lipsa. Bravo tie. Nici mie nu imi serveste la chicago. Dar de ce nu ii vezi utilitatea in Romania...asta nu stiu.

QUOTE
Discutia la GPS nu se referea la USA. Se rerefera la Romania pe care ajungi sa o cunosti usor. Pai daca as sta in Romania si as avea masina probabil in 2 ani as invata pe deasupra toate drumurile. Tara e mica, orasele sint mici.
NU te contrazic, problema este ca uiti de functiile celelalte ale GPS-ului. Vreau sa fac rezervare la un restaurant cu specific italian - eu frecventez vreo 10 la Chicago - dar nu imi incarc telefonul cu ele. Daca nu ma duc pe metromix, il caut pe GPS si imi spune # de tel. Sau gasesc un centru Fedex cu staff. Sau un hotel la Curtea de Arges - unde stii sa ajungi si fara GPS, dar probabil vrei sa te duci direct pt ca e deja 10 seara si copilul urla in spate de foame si de nesomn si nu vrei sa il mai chinui. Sau mai stiu eu ce alte servicii. Ma rog acum depinde de software, de unitatea de navigatie si cit de bine este "cartografiata si indexata" zona. Ceea ce pt Romania nu prea e valabil momentan. Dar GPS-ul nu este numai navigatie.

Exemplele tale in priviinta masinilor ma surprind partial. "Afisaj de bord" are si Pontiac Grand Prix din 1998. Piata auto din Romania este intr-adevar pe dos.

QUOTE
Eu inca astept masina aia care sa vina cu minimul de dotari (AC, radio fara cd, geam pe manivela, scaune manuale de cirpa etc) si unde toti banii sa se duca in mecanica. De fapt sint citeva in stilul asta, dar nu destule.


Pentru asta trebuie sa te uiti la masinile sport. Subaru facea un Impreza WRX TR sau ma rog S2000 CR, Lotus, Catehram etc. Sau mai stii Dodge Neon SRT-4.

f1anatic
Well, FE, cu o floare nu se face primavara.

Dom'le...de unde vezi tu Xenon-ul asa scump ? Daca vroiam xenon imi puneam xenon cu 300 de dolari...si nu facut de gigi in garaj ci marfa PIAA sau Apexcone si ti-o da cu tot cu balast, alte cabluri, becuri si garantie.
http://www.apexconehid.com/products.php

FAR EASTERN
QUOTE (Watcher @ Apr 19 2008, 02:54 PM) *
Iar motorul care sa conteze avea 200 de cp in plus si nu il cumparai cu cei 10 euro care costa senzorul de ploaie.



Un senzor de ploaie de la Toyota e vreo 250 euro http://www.masini.ro/forum/content-page/19...isurat/page/20/ postul #22.

Imi raspunde si mie cineva la intrebare?!
f1anatic
Fiecare stat are regulile lor

ILLINOIS

When a vehicle has suffered damage that would cost more to repair than the vehicle's market value, it may be declared salvage. It will be issued a salvage certificate of title ($4) and removed from the road―a salvage vehicle cannot be registered.

If a licensed rebuilder performs repairs on a salvage vehicle that bring it back to road-worthiness, the "salvage" branding on the title may be changed to "rebuilt." The vehicle may then be registered and used.
Inspections for Rebuilt Vehicles

Before this can happen, though, the vehicle must pass a safety inspection at an Illinois Department
of Transportation (IDOT) Safety Testing Lane.

After that, vehicles eight model years or newer must pass a salvage vehicle inspection. This inspection is performed by the Illinois State Police. It's not a safety inspection. Rather, the police are looking for signs that the vehicle (or any of its parts) was stolen.

You'll need to bring quite a bit of documentation with you to the salvage inspection station. A complete list is available in the informative Salvage Vehicle Inspections brochure.


Dany_s
apropo de "Computer de bord"

pt mine nu e ceva esential dar nu ma deranjeaza daca e acolo. Unele arata mai multe informatii iar altele mai putin.

Insa acest gadget nu e ceva nou. Americanii, aveau asa ceva pe unele modele inca din anii 80. De fapt, aveau de atunci mutle de gadgeturile care acum sent considerata de ulltima generatie. Insa au realizat pe oameni nu-i prea intereseaza (mare diferenta intre faptul ca nu-i intereseaza si ca nu stiu sa citeasca un amarat de consum si viteza pe display) asa ca le-au scos pana mai de curand (pe unele modele le-au pastrat).

Acum majoritatea masinilor au macar optional acest gagdet. Cateva printre compacte si sub-compacte inca nu-s echipate cu asa ceva, in special Vw (stiu ca in europa au) si unele japoneze.

Ozz- ala de pe Cobalt (cavalierul nu mai exista din 2005) are 5 functii, e foarte ok pt o masina entry level.
20krpm
FE, "salvaged" e o chestie destul de aproximativa, pentru ca e mai degraba compania de asigurari care baga o masina in salvage decit oricine altcineva care ia o decizie tehnica. sa zicem ca ai un accident de masina, si compania cu care ai asigurarea tre sa te despagubeasca. unele companii de asigurari, mai ieftine, vin si-ti examineaza masina bucata cu bucata, si au contracte cu cele mai cheap service-uri ca sa o repare cit mai ieftin. in cazul respectiv, masina tre sa fie mototolita rau ca sa fie declarata salvage. cu alte companii de asigurare vorbesti la telefon, te-ntreaba "are you alright? did the airbags deployed?" si daca au bufnit airbag-urile - gata, salvaged. salvage depinde de o gramada de factori:
- cit de mult platesti asigurarea pe luna, si cit de client fidel ai fost
- cit de tare vrei tu sa iti fie declarata masina "salvaged" si sa primesti alta noua (sau valoarea ei): daca valoarea masinii e mare si insisti ca vrei salvage, atunci drept e ca o sa ai masina noua, dar o sa-ti cam creasca polita de asigurare
- fiecare firma de asigurari are, teoretic, stabilit un procent care reprezinta valoarea reparatiilor vs valoarea masinii; daca procentul asta e depasit, se declara salvaged.
prin urmare nu sint niste criterii absolut stricte. sau mai bine zis *nu cred* ca sint, sau ca e nevoie de-asa ceva, pentru ca bunul simt e un criteriu predominant: in general nu-ti convine tie sa cari dupa tine o istorie de masini totalite, pentru ca asta inseamna ca o sa platesti asigurari mai mari o buna bucata de vreme. in plus nici n-ai sa poti obtine anumite slujbe in care trebuie sa conduci mult, sau sa conduci masini ale firmei.

oricum, odata ce o masina a fost salvaged, stampila aia de "salvaged" ramine in istoria ei, si in mod legal tre propagata de la cumparator la cumparator. dar nu inseamna ca masina e distrusa total si reconstruita, nu inseamna ca e reconstruita bine sau prost, nu inseamna mare brinza altfel decit ca masina a fost, la un moment dat in viata ei, intr-un accident cit de cit mai serios.
ozz86651
F1, nu mai iau de tine ci ma iau de titlul ala din stinga sub avatar care pur si simplu nu se potriveste cu personalitatea ta smile.gif. Cit despre xenon, ia uita-te cit e pe o masina ca optional in Romania, nu aftermarket. Nu tin minte exact dar ramasesem cu ideea ca e destul de usturator la pret.
Functiile de care spui pe gps ori nu exista in Romania ori pur si simplu iarasi e o problema de mentalitate/personalitate. Nu cred ca in Romania se intimpla atit de des sa te duci la un hotel gasit pe gps. Eu n-as face asta nici in USA pentru ca aterizezi in tot felul de hrube naspa. Si la urma urmei cam cit de des ajungi pe an sa iei hoteluri la misto?

@Dany: Asa, Cobalt. Foarte adevarat ca e ok, n-am zis nimic. Era ok si fara. Sint sigur ca la productie nu costa nimic aproape, dar n-as plati o punga de galbeni pentru asa ceva. Stiu ca afisajele alea vin de mult cu masini americane, dar ele cred ca vin gratis sau ieftin intr-o tara care la urma urmei isi permite, nu ca optionala de nus cite sute de euro. Eu ma uit pe toate forumurile romanesti si toata lumea vorbeste de consumuri instantaee si medii de 200km si ma necajesc ca eu nu am asa ceva smile.gif.

QUOTE
Care va sa zica: tu iti doresti Ferrari Enzo si eu imi doresc Maybach.
Ideile care imi vin citind acest pasaj sunt:
- pai si ce , nu vezi ca trebuie sa schimbi viteza? (dc tot vezi k ploua, e intuneric...)
- nu te pune nimeni daca nu ai suficienti cai sa faci depasiri. si cred ca esti de acord ca daca TOT ce ti-a lipsit in depasire erau 20CP nu trebuia sa faci depasirea aia in the first place... Iar motorul care sa conteze avea 200 de cp in plus si nu il cumparai cu cei 10 euro care costa senzorul de ploaie.


1. Dar nu era vorba de noi doi, si ca sa fie clar nu e vorba de NIMENI de pe acest forum. E vorba de omul normal obisnuit mediu statistic, si care nu fabrica bani si care nu are ca interes major masinile, dar care are nevoie de o masina sa-si indeplineasca anumite necesitati practice. Cit e venitul mediu in Ro? 300-4000E/luna? Pai si atunci cine cumpara sutele de mii de masini cu sute de mii de optionale? Mie mi se par bani aruncati. La veniturile astea numai strictul necesar ar trebui cumparat.
2. Schimbatul vitezei nu e o chestie de "vazut", e un efort si un "skill". Eu stiu ca tu poti, dar "bunicile nostre" ca sa te citez smile.gif pot? Cu cafeaua intr-o mina si hamburgheru in ailalta mai poti smile.gif? Stii ce febra musculara poate sa-ti dea un ambreiaj tare in trafic bara la bara de 3 ore? De plecari in rampa de la semafor sau parcari paralele in pante abrupte nu mai zic, astept sa vezi cu ochii tai in SF.
Pe de alta parte pfarurile si stergatoarele sint la un deget departare de mina de pe volan.
3. Nu era vorba de practica de a face depasiri aiurea, era vorba de 1 depasire, 1 data. O greseala sau o chestie neprevazuta. Si daca vrei mai e chestie de confort, sigur 20CP iti aduc mai mult confort decit 5 senzori.

@FE: la masinile alea cu salvage se face o reparatie de mintuiala care costa putin si ti le vinde tie in alta tara sau in alt stat. Masina nu e obligatoriu inmatriculabila pe cinstite. Posibil masina sa fie inmatriculabila daca autoritatile nu stiu si nu afla provenienta ei, posibil ca in USA pusul unei masini pe strada sa fie mult mai ieftin si mai putin strict ca in UE unde se merge pina la a nu permite sa pictezi masina.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.