Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Rav4
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Toyota
Pages: 1, 2, 3, 4
Xalanx
La GV mi se par lufturile cam prea evidente si deranjante. Ca linii generale e relativ ok, desi la spate parca au avut alt designer. Chestia cu masina de gagica / masina de barbat e cam aiurea, as zice. Daca era vorba de un Micra C+C mai credeam. Dar un suv...
Am vazut o tipa zilele astea intr-un G Klasse, inscriptionat AMG pe lateral. Ii statea bine, ca sa zic asa tongue.gif
S O R I N
Sunt si eu curios asa ...nu ca m as supara,dar unde ai studiat acele

lufturi ?

Si stii de ce te intreb ? Pt ca eu care am cumaparat aceasta masina m am cam chinuit sa o vad si sa o studiez...pt simplu motiv ca se gaseau cam greu sau deloc pe strazi ...si numai la dealerul din Buc sau Timisoara...

Sa nu mi spui ca ai vazut in poze....ca nu te cred...
Xalanx
biggrin.gif ba chiar in poze. In pozele tale mai exact. Tocmai m-am uitat la sectiunea cu "masina mea" ca ai o gramada de poze. Spatiul ala de sub capota, de langa parbriz mi se pare aiurea. No offense.
Intre capota si faruri de asemenea, uita-te si tu ca ai pozele cu avensis langa gv si o sa vezi.
Xalanx
Sper ca nu esti genul care-si imagineaza ca a lui e cea mai 'mumoasa si mai ochioasa si mai bengoasa. Nu? beer.gif
S O R I N
Eu nu pot impartasii asemenea parere.

Eu cred ca sunt mult mai in masura sa fac o comparatie intre cele

doua ,mai ales ca le am studiat indelung .....si posed una din ele .asa ca

nu vorbesc din poze.

In fine. Pareri pareri.

Visavi de "mumoasa..." te asigur ca am trecut de mult de varsta aceea. smile.gif
Xalanx
E bine atunci. S-ar putea ca pozele sa nu fie relevante, ce-i drept. Poate reusesc s-o vad live, daca tot stai in Pitesti si sa ma lamuresc. wink.gif
S O R I N
Ok.

Dar inainte mergem la toyota ,studiem bine bine ravul din toate punctele

de vedere iar dupa ne suim in GV. smile.gif


p.s. Nu se poate sa nu o fi vazut pe strada ,doar e singura din Pitesti.
Xalanx
Alright, iti dau un pm cu date de contact.
S O R I N
Ti am raspuns wink.gif
Dan52141
Si mie imi place GV-ul, cel putin la interior dupa mine este peste RAV, la exterior se mai discuta dar si acolo sta f bine, am vazut si un GV in 3 usi si arata chiar super frumos, tehnic dpdv offroad cred ca este mult peste RAV, pe sosea RAV-ul sigur este mai bun dar nu stiu cat de mult se vede asta la condus si cred ca un sofer "obisnuit" nu simte diferentele.

Pe de alta parte parca mi-ar surade si mie un RAV D-CAT blush.gif ca tot vad in bucuresti o multime, astazi iarasi am vazut unul negru condus de o duduie smile.gif ... si am mai vazut tot astazi si un LS460 ... doamne ce masina blush.gif
Penca
Referitor la masini conduse de dudui. Nu ca-am fi misogini....

Initial, asa cum va spuneam, cautam o masina mica de oras (nu Matiz) cu care sa pot sa ies si afara, fara sa ma spulbere camioanele. Imi placea MB C220 sau BMW 118. Am renuntat din doua prejudecati: MB si BMW au toti "baietii" de cartier si toate duduile de "beieti" de cartier, fie ei senatori sau schimbatori de valuta si, nu am vazut MB sau BMW cu oglinzi.

M-am uitat apoi, ca un iubitor de Toyota, la RAV4 la specificatii: 4395 mm lungime. Am zis, nu-i rau de loc pentru parcarile din Bucuresti. Cind sa zic hai, va vad pe voi zicind de "dudui". De data asta nu ma mai las influentat.

Pai hai sa va zic: ce sa conduca saracele femei ? Locomotive ? Hai sa fim sinceri. Daca te intilnesti intr-o zi, pe la ora 5-6 seara, in intersectia aia de la Lizeanu cu Stefan cel Mare cu o "duduie" care conduce un Matiz, care din intimplare are si prioritate, ce faci ? Claxonezi, ii zici ceva de dulce si ii tai calea.

Dar ia spune-mi, daca tu esti in Aygo si ea in RAV4, cum te comporti ? Stringi putin din dinti si pui piciorul pe frina... . Vedeti de ce-si cumpara femeile RAV4 ?

Este o masina mica in parcare si mare in intersectie, adica ideala pentru o tara de tarani (si eu sunt tot roman).

Parerea mea, vorba fostului interimar

_Constantin_
Nu e vorba ca RAV-ul e masina de femei dar eu din ce am vazut femeile o prefera. Mie imi place si referitor la stereotipuri... nu te lua dupa ele. Astea sunt mici glume, pana la urma tu conduci masina, nu ea pe tine. Soferul alege sa dea drumul la manele la maxim din MB sau Bmw sau Audi.... nu?
Xalanx
Da' mai terminati mai cu masini de femei si masini de barbati. Nu exista asa ceva. Am vazut luna asta trei femei conducand Avensis. Asta e, asta si-au luat-o, asta le-a placut. Ca sunt o gramada de pitzipoance care conduc suv-uri ca "sponsorul" nu vrea sa li se strice silicoanele in vreun accident ca sa-si protejeze investitia, e clar. Intre barbati si femei singura chestiune realmente adevarata e ca femeile in general conduc mult mai prost decat barbatii. Am zis in general, nu vorbesc de exceptii. Care confirma regula.
Dan52141
eu cred ca exista masini de femei smile.gif dar RAV-ul nou categoric nu face parte din ele, eu mi-as cumpara cu drag un RAV daca nu ar fi asa de scumpa blush.gif in schimb va intreb cati dintre voi ati conduce un Mini si sa mai fie si rosu smile.gif parca nu se potriveste de loc cu un barbat, in schimb pentru o femeie vine manusa ...
vio
nu as conduce un mini asta nou nici sa ma batzi , cel vechi da eeee super cool . ca nu imi place , in schimb culoarea roshie este cool . eu chiar am vrut sa mi iau corolla roshie dar asteptam prea mult.
M A R I U S
Vad din ce in ce mai multe Rav-uri D-CAT pe soselele patriei......asta inseamna oare ca se importa oficial?A cazut faza cu motorina proasta?(o aberatie dupa mine).Mai ales ca motorul d-cat e euro4 iar la noi majoritatea statiilor au euro5.......
Xalanx
Nu a cazut faza cu motorina. Eu stiu cel putin un rav4 care a avut probleme babane la motorul asta d-cat. Eu nu mi-as lua, chiar daca as avea banii. Nu e basm, daca-ti iei asa ceva ai mari sanse sa o patesti.
M A R I U S
QUOTE(Xalanx)
Nu a cazut faza cu motorina. Eu stiu cel putin un rav4 care a avut probleme babane la motorul asta d-cat. Eu nu mi-as lua, chiar daca as avea banii. Nu e basm, daca-ti iei asa ceva ai mari sanse sa o patesti.
Adica toate BMW-urile,Mertz-urile etc merg fara greata cu motorina romaneasca chiar euro 4,iar d-cat-ul tuseste si la euro5....mie mi se pare ori o scuza penibila a celor de la TOYOTA ori pur si simplu d-cat-ul asta e un motor nereusit,nefiabil,prost etc( ceea ce nu prea cred).Inca o data 2,2 d-cat e un motor euro 4 iar in RO se comercializeaza de mult euro 5!!!
Xalanx
Motorina de la noi, indiferent ce euro are, este de o calitate foarte slaba. Iar d-cat este intr-adevar foarte pretentios. N-are nici o legatura cu bmw sau mertz, ca sa zic asa. Astora nu le pasa chiar asa mult de incalzirea globala. Nu pot sa-i blamez.
vio
motorul D-Cat este unic momentan pe piatza mondiala , nimeni nu mai face asa ceva.si cum a zis si Xalan este xtrem xtrem de pretentios nu sunt povesti .
Xalanx
citez:

"Clean" diesels? Toyota's D-Cat and DPNR

Old-school diesel engines used to sound like tractors when you started them on a cold morning, and they used to spew particulates out of the exhaust to the point where the back of the car went black. Newer generation diesels start much less noisily but for the most part still have some issues with particulates in the exhaust. Toyota claim to have solved this with their D-Cat and DPNR system. D-Cat stands for Diesel Clean Advanced Technology and DPNR stands for Diesel Particulate NOx Reduction. The operating principle is fairly sound. D-Cat is an advanced computer-controlled system for cleaning diesel exhaust gasses which relies on the DPNR catalyser. This is a combination of particle filters and normal gas-reduction catalysing metals that remove particulates, sulphur dioxide (SO2) and nitrogen dioxide (NO2) from the exhaust gasses. A sensor measures can tell when these filters are nearly full at which point a fifth diesel-injector sprays a little fuel directly into the exhaust system. Combined with the exhaust gas recirculation system, this results in all the collected pollutants being burned off, cleaning the filter in the process. DPNR requires ultra-low sulfur diesel (ULSD) to work properly.
This all sounds very good but this system was launched on the D-4D engined 2.0litre Toyota Avensis, and very soon afterwards, the complaints started to come in. Notably, Dutch car magazine AutoWeek (issue 42 / 2006) exposed the problem when their DPNR-equipped Avensis started driving around with a huge cloud of white smoke pouring out of the exhaust. They weren't the only ones to have this problem. Hundreds of complaints have been filed in Germany and other European countries for the same thing. The problem is that the D-Cat/DPNR system needs to 'regenerate' as described above. The particulate and gas filters are cleaned via a combustion mechanism in the exhaust, but this only happens at speeds below 160km/h (99mph), and takes about 20 minutes each time. In Germany especially, where they still have sections of unlimited-speed autobahns, people have been driving well over that speed for miles on end, then stopping and turning the car off, only to repeat the cycle twice a day during their commute. When this happens, the DPNR system never gets time to regenerate normally and the particle filters become clogged. When this happens, the DPNR system forces a clean cycle to happen and the combustion results in white smoke as there are too many pollutants trying to be burned off at the same time. And not just a little white smoke. In the AutoWeek test, they thought their Avensis was on fire it was trailing so much smoke. Toyota has promised to sort this problem out with an improved version of D-Cat, and will only be fitting it to the higher-spec 2.2litre engine.
Dan52141
cine a scris articolul asta, este o sursa de incredere, ai vre-un link ?
Daca e sa ne luam dupa ce scrie aici reiese ca este o problema majora cu D-CAT-urile, o chestiune functionala si ar trebui sa recheme toate masinile de tipul asta vandute pentru a le remediea, daca este ceva de remediat si in plus sa opreasca vanzarile la modelul actual.
Eu in schimb observ ca este o "explozie" a D-CAT-urilor cel putin pe piata romaneasca.
Iarasi pe siteul oficial toyota nu vad nici o referire la defectiuni de genul asta.
Poate a mai rasfoit cineva siteul oficial toyota pentru defecte ... exista referiri la astfel de probleme ?
Xalanx
da, e o sursa de incredere.

http://www.carbibles.com/fuel_engine_bible.html

se cumpara pentru ca sunt multi oameni cu bani care nu se documenteaza suficient inainte de a-si lua o masina. Respectivul rav cu probleme de care stiu eu a bagat cam 50 de milioane in motor datorita defectiunilor si apoi s-a hotarat sa vanda masina. Banii i-a scos din buzunar pentru ca nimeni nu asigura garantie la d-cat.
M A R I U S
Orice model Toyota cumparat din UE beneficiaza de garantie internationala de 3 ani sau 100mii km peste tot,deci si in RO.Problema e alta,nu stiu cum se descurca service-urile romanesti in eventualitatea unor probleme cu un d cat.... blush.gif
Xalanx
QUOTE(M A R I U S)
Orice model Toyota cumparat din UE beneficiaza de garantie internationala de 3 ani sau 100mii km peste tot,deci si in RO.

Sa crezi tu asta...

La Pitesti si la Bucuresti n-o sa pupi garantie la d-cat. Adica la motor.
DAN
QUOTE(Xalanx)
QUOTE(M A R I U S)
Orice model Toyota cumparat din UE beneficiaza de garantie internationala de 3 ani sau 100mii km peste tot,deci si in RO.

Sa crezi tu asta...

La Pitesti si la Bucuresti n-o sa pupi garantie la d-cat. Adica la motor.

Nu au de ce.sunt obligati sa acorde.
Xalanx
Deci ii putem da in judecata? biggrin.gif
vio
fireste si pe certif de garantie scrie ca orice produs Toyota luat din UE are garantie in UE.


am mai expus prb asta o data parca pe forum ,,,, ce s-ar intampla daca vine unul din germania sau frantza sau o alta tzara in care se vinde D-Cat si i se strica la noi , se duce la service si o sa ii zica ca aici nu are garantie ? ca nu este verde la vanzari e alta treaba e politica Toyota Co.
Xalanx
Ca sa concluzionez, punctul meu de vedere consta in:

1. D-CAT este un motor FOARTE pretentios la combustibil.
2. In Pitesti si in Bucuresti nu se asigura garantie la motorul asta.

Nu stiu ce s-ar intampla daca ai baga numai motorina EU 5, care e cea mai buna de la noi, cu cel mai scazut procentaj de sulf.

Oricum, e prea sensibil d-cat asta. Si eu sunt receptiv la modelele 4x4, pentru ca ma intereseaza sa schimb avensisul cu prima oportunitate care apare. Dar d-cat desi ca performante este foarte atragator, nu-l voi avea in vedere.
Cel mai probabil un Qashqai tongue.gif
Dan52141
QUOTE(Xalanx)
Ca sa concluzionez, punctul meu de vedere consta in:

1. D-CAT este un motor FOARTE pretentios la combustibil.
2. In Pitesti si in Bucuresti nu se asigura garantie la motorul asta.

Nu stiu ce s-ar intampla daca ai baga numai motorina EU 5, care e cea mai buna de la noi, cu cel mai scazut procentaj de sulf.

Oricum, e prea sensibil d-cat asta. Si eu sunt receptiv la modelele 4x4, pentru ca ma intereseaza sa schimb avensisul cu prima oportunitate care apare. Dar d-cat desi ca performante este foarte atragator, nu-l voi avea in vedere.
Cel mai probabil un Qashqai tongue.gif

Qashqai blush.gif cu toate gageturile pe el te duce pe la 38.000 si mai mult ... cam mult totusi blush.gif
Xalanx
27.700 euro, mai exact. DDP. Motor 2.0, dCi, 150 bhp. 4x4, cu o gramada de optiuni.
DAN
QUOTE(Xalanx)
27.700 euro, mai exact. DDP. Motor 2.0, dCi, 150 bhp. 4x4, cu o gramada de optiuni.


blush.gif Please NO!
vio
deci iti iei Renault cu sigla Nissan sad.gif , ca parca decat Patrolu mai este japonez atat .
DAN
QUOTE(vio70407)
deci iti iei Renault cu sigla Nissan sad.gif , ca parca decat Patrolu mai este japonez atat .

si Murano..si 350Z
vio
asa, nu stiam sigur de aia nu am scris .
Dan52141
QUOTE(Xalanx)
27.700 euro, mai exact. DDP. Motor 2.0, dCi, 150 bhp. 4x4, cu o gramada de optiuni.


Am intrat si eu pe siteul nissan (renault) si unul configurat asa cum l-as vrea eu este 31.930 cu TVA, asigurarea casco 1807 Euro/an plus alte taxe de inmatriculare ....
Si daca aici iese "ieftin" o sa te rupa astia de la servicul renault ... am auzit multe povesti horror smile.gif gen renault megane schimbat intalatia stergatoarelor de parbriz ~ 12 mil blush.gif
Clauss92942
din ce am citit eu acolo despre D-CAT este vorba de filtrul de particule cu autocuratare si din acest motiv peste viteza de 160 respectivul filtru se incarca mai repede si de aceea la un moment dat se autocurata si scoate un fum alb, deci nu e defectiune.
Va dati seama ce se intampla la masinile cu aceeasi tehnologie, dar care nu au autocuratire si trebuie schimbat filtrul.
Pe voi nu stiu ce v-ar deranja atata timp cat nu mergeti cu gura la teava de esapament.
Daca ai lasa-o 20 min. se curata singur fara a mai scoate fum alb.
Concluzia: NU E DEFECT!
vio
pai da Clauss , dar cauza este tot motorina de proasta calitate ...
Clauss92942
Sa ii vad eu ca se duc la service ca s-a distrus filtrul de particule sa ceara garantie.
Nu o sa aiba succes la judecata pt. ca in cartea masinii se specifica si combustibilul care trebuie utilizat...asa ca...teapa!!!!!! :bash:
DAN
QUOTE(Clauss92942)
Sa ii vad eu ca se duc la service ca s-a distrus filtrul de particule sa ceara garantie.
Nu o sa aiba succes la judecata pt. ca in cartea masinii se specifica si combustibilul care trebuie utilizat...asa ca...teapa!!!!!! :bash:


Noi la Iasi oferim garantie...Pentru ca asa e normal.
_Constantin_
Qashqai ? Voi l-ati vazut? V-ati urcat in el? E putin mai mic decat o Corolla Verso. Sracii astia de la Nissan nu cred ca au masurat bine cand s-au gandit sa-l includa in clasa SUV, pentru ca nu E.
vio
da asta clar, tre sa dai in judecata benzinaria wink.gif si tre sa demonstrezi ca motorina aia este de vina , bla bla ... si asta nu intzeleg cei care cumpara mashini cu motorul D-Cat ,el asa a fost proiectat , sa mearga cu minim Euro 5 .


decat daca se dovedeste ca deshi ai folosit motorina E5 tot sa parlit , atunci e garantie
Clauss92942
GREU
M A R I U S
QUOTE(vio70407)
da asta clar, tre sa dai in judecata benzinaria wink.gif si tre sa demonstrezi ca motorina aia este de vina , bla bla ... si asta nu intzeleg cei care cumpara mashini cu motorul D-Cat ,el asa a fost proiectat , sa mearga cu minim Euro 5 .


decat daca se dovedeste ca deshi ai folosit motorina E5 tot sa parlit , atunci e garantie
E proiectat sa mearga cu minim euro 4 tocmai aia-i vrajeala ca tuseste si la euro 5(dupa TOYOTA RO)!Faza cu garantia refuzata la Bucuresti si Ploiesti, sincer nu o cred!!!
Xalanx
QUOTE(DAN)
QUOTE(Xalanx)
27.700 euro, mai exact. DDP. Motor 2.0, dCi, 150 bhp. 4x4, cu o gramada de optiuni.


blush.gif Please NO!

QUOTE(vio70407)
deci iti iei Renault cu sigla Nissan , ca parca decat Patrolu mai este japonez atat .


Dudes, cut it out! biggrin.gif:D:D

Imi place Nissan la nebunie. Evident, nu toate modelele. Si am ramas amic cu cei din Pitesti. Ba chiar le-am promis ca le fac si site-ul, din pacate nu prea am timp.
Pentru cei care nu cunosc, ii invit sa faca un drive-test cu qashqai, cum am facut eu, si sa-l studieze in amanuntime. Nu e un SUV, e un crossover, e dedicat unui segment in care nu sunt prea multe masini, intre hatchback si SUV.
Dar destul despre asta, ca devine offtopic de concurentza biggrin.gif

Oricum mai sunt cel putin 2 ani pana reusesc sa schimb Avensisul pe ceva. Dar nu-mi iau decat SUV sau asemanator, pentru ca:
- avensisul e lung, garda la sol in fata e minuscula, ceea ce face parcarea greoaie. Am mai zis asta. Problema cu bordurile.
- am de-a face destul de des cu light si mild offroad.

Referitor la D-CAT: ma bucur enorm ca la Iasi se ofera garantie la motorul asta. Din pacate, exact asa cum am spus, la Pitesti si la Bucuresti nu se ofera. Exact asta e ce mi-a spus dealerul de-aici.
Clauss92942
normal ca tuseste si la euro 5 pt. ca peste 160 km/h, unde se incarca rapid este proiectat sa tuseasca pt. ca se curata singur
HORIA100213
QUOTE(Alexandru99778)
M-am obisnuit cu suspensii tari (am avut un 307).
Cat despre pasageri nu s-au plans de suspensii si crede-ma ar fi avut timp si motiv. Saptamanal fac drumul Bucuresti - Pitesti - Dragasani - si tara mea smile.gif, iar drumul de la Pitesti pana la capat nu e chiar foarte lin.

Recomandarea mea e sa iti cumperi tot modelul acesta care il am eu, adica D-CAT. Motorul trage, iar cei 180CP isi fac mereu simtita prezenta, intre 1500 - 4000 rpm. Dupa cum am vazut pe aici se vehiculeaza ideea ca acest model nu beneficiaza de garantie Toyota si tin sa ii anunt pe toti MODELE TOYOTA FACUTE PENTRU EUROPA BENEFICIAZA DE ACEEASI GARANTIE 3 ANI SAU 100.000KM ORIUNDE PE TERITORIUL EUROPEI.


Si R. Moldova, si Ucraina, si Belarusul, ba chiar si jumatate din Rusia sunt toate in Europa. Cel putin geografic. Ma indoiesc sincer ca beneficiezi de garantie prin zonele in cauza. Sau, si mai rau, se va scrie ceva pe un carnet de garantie, dar problema este ca nu are cine sa ti-o acorde... garantia, bineinteles.
vasile108558
Le recomand celor care nu poseda o astfel de masina sa nu-si mai dea cu parerea atat de "convingator" pe forum.
RAV4 D-CAT 177 CP are garantie in Romania. Desi nu am cumparat-o de la un dealer din reteaua Toyota Romania (am luat-o de la Auto Vision) am verificat chiar acum doua zile problema garantiei la prima inspectie tehnica de la 1000 km. Am facut-o la Inchcape Pipera si m-au asigurat 100% ca prin actele pe care le-am primit de la furnizor beneficiez de garantia normala Toyota (3 ani sau 100.000 km).

Salutari tuturor care tin "aprins" acest forum!
HORIA100213
QUOTE(vasile108558)
Le recomand celor care nu poseda o astfel de masina sa nu-si mai dea cu parerea atat de "convingator" pe forum.
RAV4 D-CAT 177 CP are garantie in Romania. Desi nu am cumparat-o de la un dealer din reteaua Toyota Romania (am luat-o de la Auto Vision) am verificat chiar acum doua zile problema garantiei la prima inspectie tehnica de la 1000 km. Am facut-o la Inchcape Pipera si m-au asigurat 100% ca prin actele pe care le-am primit de la furnizor beneficiez de garantia normala Toyota (3 ani sau 100.000 km).

Salutari tuturor care tin "aprins" acest forum!


Cred ca o sa ne dam in continuare cu parerea. Nu de alta, dar unii dintre noi nu suntem chiar la prima masina noua si avem o oarecare experienta cu garantiile acordate de producatori.

Mai exact, desi garantia este acordata (teoretic) de producator, constatarea este facuta de un service autorizat. Care service, de cele mai multe ori, nu se misca chiar cum vrem noi. Hai sa fim sinceri: suntem in Romania, unde gasim orice, mai putin constiinciozitate si corectitudine. Ar fi minunat daca lucrurile s-ar desfasura dupa urmatorul scenariu: Fratilor, am o problema. S-a stricat urmatoarea chestie. / Vai, ce rau ne pare. Acum va comandam piesele, par avion. In maximum trei zile aveti masina inapoi. Pana atunci, poftiti cheile de la masina pe care o veti folosi gratuit pana va rezolvam problema.

Doar mie mi se pare de domeniul SF-ului un astfel de scenariu, chiar daca ne referim la un constructor ca Toyota? Ca doar traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul...

P.S. Noroc ca Toyotele sunt fiabile. Uite asa ramane marca cu imaginea nesifonata.
vasile108558
horia,

ai dreptate la chestia cu romania.....dar totusi....nu cred ca si-ar permite Toyota Romania sa refuze de la garantie o masina care are acest drept in toata Europa. Am vazut ca sunt totusi cazuri in care unora le este refuzat acest drept. Acest lucru nu inseamna ca masina nu are garantie....ci doar ca acei oameni de la Toyota habar nu au unde lucreaza. Ar face bine sa citeasca, sa se documenteze si apoi sa aiba "curaj" sa refuze garantia. Pe de alta parte nici noi, clientii, nu ne stim foarte bine drepturile, ci doar bajbaim pe ici colo....Incet incet, vom realiza cu totii ca avem si drepturi, nu numai obligatii. Trebuie doar sa le stim. E o chestiune de timp dupa parerea mea.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.