Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Taxa pentru prima inmatriculare. Cine castiga, cine pierde.
Masini.ro Forum > Masini.ro > News/Noutati
Pages: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13
DORU
Incepand cu 1 ianuarie, noul Cod Fiscal aduce in premiera taxa pentru prima inmatriculare, aplicabila atat masinilor noi, cat si celor second-hand. Numai ca diferentele foarte mari intre aceste categorii au nascut vii dispute.

Aplicata de stat ca o masura antipoluare, taxa pentru prima inmatriculare este in realitate o masura care urmareste avantajarea producatorilor autohtoni de automobile, precum si a importatorilor de masini noi.

Mai mult, importatorii de masini second-hand acuza statul roman ca a introdus aceasta masura la presiunile importatorilor de automobile noi. Impreuna cu Eugen Cocea, editor coordonator la AutoNews.ro., am incercat sa vedem care sunt avantajele si inconvenientele acestei taxe.

Scutiri de la taxa

Taxa pentru prima inmatriculare nu se va aplica masinilor pentru care accizele au fost platite in cursul anului 2006, dar care nu au fost inca inmatriculate, si nici autovehiculelor achizitionate in sistem leasing pina la 1 ianuarie 2007 (chiar daca contractul se incheie dupa aceasta data).

De asemnea, scutite de la aceasta taxa vor fi si masinile care sunt echipate special pentru persoanele cu handicap, precum si autovehiculele inmatriculate temporar in Romania, pe o perioada de timp egala cu valabilitatea cartii verzi.

Taxa estimativa pentru prima inmatriculare la masinile cu motoare mici (second hand)


Autoturism mai nou de de 3 luni avand 1500cm3 si Euro 3, nivel taxa 573 euro

Autoturism mai nou de 3 luni avand 1500cm3 si Euro 4, nivel taxa 172 euro

Autoturism 5-6 ani avand 1500cm3 si Euro3, nivel taxa de 1070 euro
Taxele nu includ TVA sursa: Realitatea TV

O taxa nu tocmai europeana

Ministrul Mediului, Sulfina Barbu, declara anterior ca numai grija pentru mediul inconjurator a fost motivul introducerii acestei taxe si ca hotararea a fost luata dupa consultari cu ministrul Finantelor. Taxa ar fi - in opinia doamnei ministru - una conforma cu cerintele UE.

Numai ca lucrurile nu stau deloc asa. Atat Ungaria, Polonia si Cehia, care au introdus si ele imediat dupa integrare astfel de masuri protectioniste, sunt cercetate de UE tocmai pentru aceste legi si se pare chiar ca vor primi o sanctiune.

Mai mult, chiar comisarul european Ludovic Orban si-a declarat dezamagirea fata de aceasta taxa care nu corespunde normelor europene.

Cine castiga

Castigatorii principali ai acestei taxe sunt indiscutabil importatorii de automobile noi.

Si producatorii autohtoni de automobile (Renault Dacia) pot sta linistiti. Valul de masini second-hand ieftine si foarte ieftine a fost stopat.

Castigator va fi si statul roman, care nu a facut altceva decat sa inlocuiasca o taxa neeuropeana (accizele vamale) cu o alta care, chiar daca se ascunde sub masca responsabilitatii fata de mediu, tot nu este pe placul UE.

Vor castiga si bancile, deoarece leasingul va creste simtitor. Pentru masina luata in leasing, taxele pentru prima inmatriculare nu se vor simti asa mult.

Castiga Romania, care va scapa de o buna parte din harburile care circula in acest moment pe soselele tarii, adevarate surse de poluare si de insecuritate.

Taxa estimativa pentru prima inmatriculare pentru masinile cu motoare mari (second hand)


Autoturisme intre 5-6 ani avand 2800cm3, Euro3, nivel taxa 4389 euro+TVA

Autoturisme intre 5-6 ani avand 2800cm3, Euro 2, nivel taxa 6384 euro+TVA

Autoturisme fabricate in 1999 avand 2800cm3, Euro 2, nivel taxa 6410,88 euro+TVA
sursa: Realitatea TV

Romania este pe penultimul loc in Europa in ceea ce priveste numarul de masini noi pe cap de locuitor. Mai bine din 70% din masinile care alcatuiesc parcul auto al Romaniei sunt masini non-euro, a declarat pentru HotNews.ro Eugen Cocea.

"Din acest punct de vedere, taxele sunt binevenite deoarece vor determina cumpararea de masini noi in detrimentul celor vechi si poluante. Taxele percepute sunt totusi cam mari", a mai declarat Eugen Cocea.

Cine pierde

In primul rand, pierde cetateanul obisnuit, care nu-si va mai putea lua o masina ieftina si buna dintr-o tara membra UE

Importatorii de masini second-hand vor pierde multi bani din cauza ca nu vor mai putea vinde masini mai vechi de cativa ani, dar vor putea sa-si refaca veniturile cu vanzarea masinilor mai noi de un an.

Si statul roman s-ar putea dovedi perdant in situatia in care aceasta taxa se va dovedi a fi neconforma cu legislatia Uniunii Europene.

Romanul s-a si gandit cum sa evite taxa

Romanul s-a si gandit deja la cateva posibilitati de a evita taxa pentru prima inmatriculare. Cum masinile echipate special pentru persoanele cu handicap sunt scutite de la aceasta taxa, multi s-au gandit ca s-ar putea repeta povestea de acum cativa ani, cand anumite ONG-uri sau biserici aveau inscrise zeci de masini.

O alta modalitatea de a evita taxa este infintarea unui Off-Shore in Belize. Realitatea TV a facut chiar un calcul privind costurile unei astfel de actiuni. Operatiunea se deruleaza rapid si costurile nu depasesc 1400 de euro. Desigur, un off-shore poate fi folosit si pentru evitarea altor taxe.

Sursa: http://www.hotnews.ro/articol_62849-Taxa-p...ine-pierde..htm

Si un comentariu ajutator...

"Si o sentinta a CEJ impotriva taxei aplicate in Ungaria.
Pt. cei interesati, la sfarsitul sentintei se regaseste si pagina de internet unde se poate alege si o alta limba.

"http://curia.europa.eu/jurisp/cgi-bin/form.pl?lang=FR&Submit=rechercher&numaff=C-
290/05" et
"http://curia.europa.eu/jurisp/cgi-bin/form.pl?lang=FR&Submit=rechercher&numaff=C-
333/05"

CJE/06/85

5 octobre 2006

Presse et Information

COMMUNIQU? DE PRESSE 85/06

5 octobre 2006

Arrêt de la Cour dans les affaires jointes C-290/05 et C-333/05"
RUE
pe moment reginele cred ca vor fi motoarele euro 3 de 1,4 de pe la fabia, polo etc, hdi ul de la pejo unde taxa bate la 1000 euro si daca le gasesti la un pret bun ...buna treaba.
alcris01
Am si eu o intrebare pentru cunoscatorii legislatiei, daca am cumparat o masina noua la sfarsitul anului trecut si nu am reusit sa o inmatriculez, mai achit taxa de prima inmatriculare sau nu? blush.gif
AlexTM
QUOTE(DORU)
Incepand cu 1 ianuarie, noul Cod Fiscal aduce in premiera taxa pentru prima inmatriculare, aplicabila atat masinilor noi, cat si celor second-hand. Numai ca diferentele foarte mari intre aceste categorii au nascut vii dispute.

Aplicata de stat ca o masura antipoluare, taxa pentru prima inmatriculare este in realitate o masura care urmareste avantajarea producatorilor autohtoni de automobile, precum si a importatorilor de masini noi.

Mai mult, importatorii de masini second-hand acuza statul roman ca a introdus aceasta masura la presiunile importatorilor de automobile noi. Impreuna cu Eugen Cocea, editor coordonator la AutoNews.ro., am incercat sa vedem care sunt avantajele si inconvenientele acestei taxe.

Scutiri de la taxa

Taxa pentru prima inmatriculare nu se va aplica masinilor pentru care accizele au fost platite in cursul anului 2006, dar care nu au fost inca inmatriculate, si nici autovehiculelor achizitionate in sistem leasing pina la 1 ianuarie 2007 (chiar daca contractul se incheie dupa aceasta data).

De asemnea, scutite de la aceasta taxa vor fi si masinile care sunt .....
adi.mitrea
Și iată ceva care să ne bucure!

O altă taxă creează probleme autorităților române. Comisia Europeană vrea să dea în judecată statul român pentru că a încălcat legislația europeană referitoare la taxa de înmatriculare auto. Guvernul a introdus în noul Cod Fiscal acest impozit în ciuda faptului că Uniunea și-a manifestat dezacordul, scrie cotidianul Ziua în ediția sa electronică de marți.

La opt zile de la integrare, oficialii europeni acuză deja Bucureștiul că își încalcă obligațiile de membru al comunității europene. Potrivit noului Cod Fiscal, românii vor plăti o nouă taxă pentru autovehicule, de primă înmatriculare, care va compensa eliminarea accizelor și a taxelor vamale. Aceasta se calculează în funcție de vechime, capacitatea cilindrică și gradul de poluare.

Dezavantajați sunt cei care vor să cumpere o mașină second-hand, pentru că aceste autovehicule poluează mai mult. Din acest motiv, pentru înmatricularea lor, deținătorul ajunge să achite o sumă dublă sau triplă față de prețul inițial de achiziție. Această prevedere nu respectă legislația europeană. În consecință, Comisia Europeană a anunțat că va declanșa, în cel mai scurt timp, procedurile de constatare a încălcării obligațiilor de stat membru împotriva României.

În cazul în care Curtea Europeană de Justiție va decide că legislația română este în contradicție cu Tratatul Uniunii Europene, atunci țara noastră va fi obligată să își revizuiască poziția.

Sursa: Antena 3
radu96247
Nu pot decat sa citez un personaj kre mie imi este oarecum antipatic:''Traim in Romania si asta ne ocupa tot timpul"!!!!
A K U
Nu cred ca va disparea aceasta taxa absolut ilegala din 2 motive: romanii accepta orice (punem pariu ca daca s-ar face litrul de benzina 10 RON, s-ar cumpara in continuare in prostie?) si presiunea APIA e mai tare decat orice UE si orice sanctiuni. Sunt interese foarte mari la mijloc si bani garla, cum sa se intample asa ceva? Ca sa nu mai vorbim ca Tariceanu e actionar majoritar stim noi unde...Nu spun ca situatia nu trebuia reglementata astfel incat sa ne trezim cu cateva sute de mii de rable in cateva luni, dar puteau fi gasite alte solutii. Stim toti ca exista afara masini ieftine care ar putea circula in deplina siguranta pe sosele, in timp ce exista pe sosele masini (inmatriculate, cu reviziile la zi!!) care nu prezinta nicio siguranta. M-as bucura sa ne traga UE o sapuneala s-o tinem minte pe subiectul asta.
air_wolf
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif sa simta si UE ca a intrat in romaia...
A K U
Eu am zis mereu ca o sa-i stricam p-astia din Europa cand o sa intram si noi (daca i-a durut capu'!) in marea lor casa, cu bocancii plini de noroi, duhnind a tutun, ascultand manele la "casu" distrus de pe umar, sugand dintr-un pet de scandic si cerand o cafea ca sa ne treaca mahmureala.
FiaGT
in leg cu prima taxa de inmatriculare....un articol interesat http://www.ziua.ro/display.php?data=2007-01-09&id=213855
DORU
QUOTE(Dies Irae)
Eu am zis mereu ca o sa-i stricam p-astia din Europa cand o sa intram si noi (daca i-a durut capu'!) in marea lor casa, cu bocancii plini de noroi, duhnind a tutun, ascultand manele la "casu" distrus de pe umar, sugand dintr-un pet de scandic si cerand o cafea ca sa ne treaca mahmureala.


Impartim din nou aceeasi parere !

Romania este ceva ce nu poate fi inregimentat niciunde. Nu ca e doar razvratita, dar oamenii sunt nihilisti si Gica-contra, doar din motivatia ca "ei e ai dreacu' ".

Si continuarea... "Romania, o tara superba...pacat ca e locuita ! "
Razvan89309
Ce nu trebuie sa uitam e faptul ca si daca ne amendeaza - ca pana la urma acolo se ajunge, taxa chiar daca se modifica, tot o sa ramana - pe ei nu-i doare deloc...si de ce ?? Pentru ca tot din banii nostri se plateste amenda..Fac ei cumva sa iasa tot banii nostri la suprafata, cum a fost si cu impozitul.
Credeti ca are de suferit vreunul din cei care se bucura de efectele taxei ?!? beer.gif Nooooo ..
ivghenie74744
eu ma gandeam asa:
ma duc in ...Italia de exemplu, si acolo cumpar de la un roman care are acte o masina dar o las pe numele lui. din cate stiu in italia nu este un impozit anual ptr detinrea unei masini ca la noi ,ei platesc toate taxele in asigurare ,deci nu o radiaza acolo si eu cumpar cartea verde aici plus tot ce i mai trebuie si merg cu ea aici cu procura. nu mai exisat treaba cu 90de zile in tara maxim.
voi ce ziceti?
HalbaSus
Eu cred ca aceasta taxa nu va rezista mai mult de 1 an. Daca UE ar permite o asemenea taxa ar crea un precedent extrem de periculos, libera circulatie a marfurilor fiind de un principiu esential al TCE.
De asemenea daca intr-un final (poate chiar peste 1 an) taxa este declarata ilegala, statul e obligat sa inapoieze taxele incasate pana la acea data.
Alex-F1
Exact, Halba e cel care are dreptate pana acum....taxa va rezista pana se va sfarsi procesul pe care UE il va inainta inevitabil Curtii Europene de Justitie importiva Romaniei (asa cum s-a intamplat si cu alte tari), adica maxim 1,5 ani (bun si-atat ar zice "ai nostri ca brazii")! Se stie sigur inca de pe-acum ca Romania va pierde procesul, dar fiindca dureaza ceva timp, ai nostri conducatori se bucura si de atat (au macar timp sa-si faca alte strategii din care sa le pice in continuare cate ceva in plus), iar posibilii cumparatori de masini SH din UE vor trebui sa astepte, daca vor sa nu le mai bage bani negri in buzunare dragilor nostri conducatori!!!
gabi4
pai o magareala tipic romaneasca :puke:
auzi, sa nu poluezi atmosfera cu euro 3. sa se preocupe de betonierele care se simt ca la ele acasa in bucuresti si de tot zgomotul si praful in general
Alex-F1
Pai chestia cu poluarea e doar un motiv...o scuza ieftina....ce conteaza daca masina respectiva polueaza aerul in Romania sau in Germania sau in alta parte? Nu e acelasi aer si la noi si la ei si in orice parte a globului? Sau ce, aerul are mai nou granite....adica aerul romanesc se opreste la granitele tarii sau cum? Ar trebui sa privim aerul planetei la modul general? Daca vrem ca o masina sa nu mai polueze, o distrugem, o dam la fier vechi....cu mutarea ei dintr-o tara in alta nu se rezolva problema....asa ca....ai nostri conducatori continua sa ne abureasca cu fel de fel de legi, una mai tampita ca alta....bravo domnilor, tineti-o tot asa, ca numa asa ne putem face de ras....nu ca pana acuma nu ne-am fi facut, dar acuma ne facem la nivel mai inalt.....in UE!!!
bogdan96391
trimiteti scrisori (in engl, franceza sau germana) catre Comisia Europeana sa urgenteze procedurile de anulare a taxei de mediu pentru inmatricularea auto. Ei, spre deosebire de mafiotii ce conduc Romania, iau aminte la sesizarile cetatenilor. http://ec.europa.eu/taxation_customs/commo...ct/index_en.htm
air_wolf
exista un club ce va da statul roman in judecata si penru taxele pe inmatriculare si pentru impozitele aberante, facute special pentru a incuraja vinzarea de masini mici (ale cui doamne, ale cui?).
mai multe detalii si un link daca primesc acceptul.
A K U
Problema, in opinia mea, nu e faptul ca isi trag unii malaiul, asta se intampla peste tot in lume, cine are painea si cutitul face jocurile; problema consta in faptul ca deja lucrurile se fac pe fata, fara cea mai mica intentie de a acoperi, totusi, pe ici, pe colo, prin partile esentiale. De ce? Pentru ca stiu ca romanii ii vor injura ca la usa cortului si apoi se vor intoarce la probleme mai importante: din dragoste, surprize, iarta-ma, schimb valutar de mame etc., etc. offtopic.gif A propos, ati vazut ca se face reclama la noi emisiuni de aceeasi factura, noi "aparitii": viceversa si mai era o dracie, un test de fidelitate sau alcoolemie, n-am retinut, ca eram dupa o lada de bere biggrin.gif
Deci, lasati-i sa trancaneasca pe romani, sa faca spume la gura, sa faca petitii, sa se dea cu capul de pereti. Dupa ceva vreme, vor uita si noi oricum ne vedem de treaba noastra. Poate UE sa faca ceva, ca politicienii nostri, vai de noi!
air_wolf
pai nu ei sint problema, ci indiferenta si lasitatea romanilor. daca noi n-am mai sta sa plingem ce prosti sint si chiar am protesta, asa cum au facut trasportatorii si au reusit sa anuleze taxa pe camioane...
nu doar cei cu motoare mari, ci toti sa ne mobilizam, dar deh... ce n-a facut securitatea au facut astia in 15 ani: au reusit sa inchida gura toturor!!!

linkul
Seri
Populatia nu castiga nimic de pe urma taxei, din contra, ia o mare tzeapa! :bash:
O masina ca a mea gasesti la gramada in Germnaia cu aproximativ 1.000 Euro, la care se adauga taxa speciala de 5.000 Euro, pentru ca e veche de 12 ani, dar are ABS si o stabilitate foarte buna, desi am mers cu ea doar pe drumurile noastre.
Am apucat sa conduc 5 minute o Dacia Berlina veche de 3 ani, a fost o experienta horror! Proprietarul avea mare grija de ea si era bine intretinuta, dar aveam senzatia ca se dezmembreaza in orice clipa. O asemenea Dacie se vinde la noi cu 3-4.000 euro. Credeti ca merita atata?
Eu prefer sa se elimine aceasta taxa, chiar daca m-ar afecta foarte rau la vanzarea actualei masini!
A K U
Ditto, air_wolf
DORU
QUOTE(gabi4)
pai o magareala tipic romaneasca :puke:
auzi, sa nu poluezi atmosfera cu euro 3. sa se preocupe de betonierele care se simt ca la ele acasa in bucuresti si de tot zgomotul si praful in general


EXACT, camioane care te invaluie intr-un fum negru dens circula la liber si pe handicapatii de la guvernare ii framanta Euro3 si 4 !

Noutati aici: http://www.cotidianul.ro/index.php?id=8718...Hash=11bdbe7f4o

Si inca ceva: ati observat PERFIDIA ROMANEASCA cand ati platit Rovigneta? Indiferent ca masina are Euro 2, 3 , 4 sau 5, platesti aceeasi taxa !!!!!!!!!!!!! :bash: :bandit: :minigun:
HOTIE LEGALIZATA !!!!!!!!!
DORU
Dies Irae, ti-am trimis ieri MP ! :angel:
A K U
Scuze, nu mi-a aparut semnalul de mesaj nou pe ecran si n-am vazut ca am un mesaj nou. Citit si raspuns! arigato.gif
DORU
Uite cum offtopicarim biggrin.gif : ti-am raspuns la randul meu! arigato.gif
A K U
Gata, ca ne-o luam! biggrin.gif
DORU
Romania e o nuca prea tare pt UE biggrin.gif :

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=8738...Hash=f1432fa6bo

Cine doreste sa calculeze taxele, aici:

http://www.mfinante.ro/taxa_auto.html
Lucas
Dupa ce am citit si ultimul articol de mai sus , am tras concluzia ca nici ei nu stiu ce vor...adica stiu ei, bani cati mai multi luati doar ca stau in birou. Se contrazic enorm domnii care dau declaratii. Adica , ori sunt visatori , ori sunt prosti. Poate ambele. Pai cum declara cineva de acolo , ca nu vor ca noi , Romania sa devenim groapa de gunoi a Europei. Pai cum sa devenim daca deja suntem ? 70% din parcul auto al Ro este non-euro. Dacii coapte si vechi de 20 de ani cu garla. Un Opel Astra F, Golf 3 , eu zic ca e mult , mult mai stabil , mai nepoluant si mai sigur pe sosele fara a periclita siguranta circulatiei , decat o Dacia 1310. Deci la capitolul asta s-au contrazis deoarece , daca ar baga o taxa sa zic de 1400 E max. pt. un golf 3 , pun pariu ca foarte multi si-ar cumpara asa ceva si ar da , batrana Dacie care nici nu e masina ( nici o dotare , practic iti pui viata in pericol in fiecare secunda , o pui si pe a celor din jur etc) la casat. Deci oricum s-ar innoi parcul auto oricum am privi situatia. In al doilea rand se contrazic , sa sunt prea visatori , sau e o vrajeala ieftina pe care nu stiu cine o inghite. Si anume ei se bat tare in piept ca de fapt taxa asta este pt. a combate importul masinilor vechi , si pt. a incuraja importul de masini noi sau putin mai vechi. Pai domnilor , Romanul de rand , ar putea sa dea sa zicem un 4000 E pt. o masina buna daca s-ar reduce drastic taxa...dar cum sa dea in jurde 10.000 E in momentul de fata pentru un Golf 4 ,sau mai stiu eu ce masina ? Nu privesc realitatea romaneasca , adica omul mai ca moare de foame , dar ei vor sa ne putem permite 10000 E pt. o masina. Nu s-au gandit la nivelul de trai din Ro inainte sa conceapa taxa asta ? Sau....poate s-au gandit ca doar cei cu salar de cel putin 20 mil lei vechi si-ar putea permite o masina noua...restul care sunt cu salar lunar in jur de 8 mil lei vechi pe luna , pt. aia exista doar autobuzele si troleibuzele imputite si imbaxite. O mare problema in Ro este ca , clasa de mijloc aproape ca lipseste in comparatie cu Occidentul unde clasa de mijloc aproape ca domina. Deci pretentii de Occident , taxe mai mari decat in Occident , dar salariu de Ro.
Inca o chestie. Daca ne va da amenda aia U.E.-ul , care va fi de cateva milioane de Euro , oare cine o va plati ? Noi , clar. Dar de ce sa nu plateasca taxa aia Einsteinii care au conceput taxa asta ? Pt. 50 de persoane sau cate or fi , care mai mult dorm si debiteaza tot felu de tampenii din creierul lor fara neuroni , toata populatia trebuie sa plateasca ? Sunt curios ce taxa o sa mai bage. Poate o sa bage o taxa de inmatriculare pentru biciclisti. Asta ar fi culmea. Asigurare , impozit anual etc pt. bicicleta. Sau cine stie ce tampenie mai debiteaza hotii astia.
A K U
Lucian, comentariul tau e de bun simt, insa trebuie sa intelegi ca pe ei ii doare fix undeva de omul de rand, de mediu, de parcul auto invechit, si de grija ca vom deveni cimitirul auto al Europei. Asa cum bine ai zis, suntem deja un cimitir din acest punct de vedere. Aici nu e vorba decat de INTERESUL LOR pentru care vor muri de gat cu noi toti cei revoltati de starea de fapt si cu UE in acelasi timp. APIA trebuie sa-si vada de intreresele ei, Tariceanu tre' sa-si vanda Citroen-urile, Valmar VAG-urile s.a.m.d. Asa ca...putem sa ne dam si-n fund si-n cap, eventual sa luam masuri drastice de genul nu mai cumpara nimeni nicio masina noua timp de o luna, sau combustibil etc. Dar asa ceva nu vom putea face niciodata.
air_wolf
nu, pentru ca romanul e las si mass-media e a lor. pentru ca nu ne putem stringe mai mult de 10 insi chiar daca e o problema nationala. pentru ca indiferenta asta se perpetueeaza si la onor guvernantii nostri, care provin din rindurile noastre si care n-au cum sa gindeasca altfel.
e aceeasi atitutine pe care o aveti multi la mecanic, cind va spune ala ca el stie mai bine, si asta tot pe banii vostri - iar voi nu spuneti nimic.
alegerea va apartine in totalitate, chiar daca sintem unii care nu vrem sa emigram ci sa traim aici asa cum ar fi normal.
DORU
Romanii, ca intotdeauna, cu fundul in 2 luntrii; nici ca noi, da' nici ca voi:

http://www.cotidianul.ro/index.php?id=8754...Hash=71ffcc14ao
Alex-F1
Haha...cica, daca UE castiga procesul si se retrage taxa, se vor restitui banii (taxa) celor care au platit-o pana atunci....io nu m-as baza prea tare pe asta....sau poate ca in final pagubitii isi vor recupera banii, dar nu vreau sa ma gandesc in cat timp, cati nervi, cate drumuri vor trebui sa faca pt. asta....asta asa ca sa nu ne dezmintim, ca romanu, cand are nevoie de un serviciu de la stat, e trimis sa umble ca un bezmetic in toate partile pana ameteste si il apuca toti dracii....dar bine ca traim bine....
Lucas
Asa cum ati zis si voi mai sus. Dar nu sa nu cumpere masini sau combustibil o luna nimeni...cativa tot se gasesc. Ar trebui sa facem o revolta , sa ne adunam cu miile si sa protestam cu pancarde si scandal. Eu si inca niste prieteni de-ai mei chiar am fi dispusi sa venim cu trenul din Baia Mare pana in Bucuresti sa facem actiunea asta. Dar bine ar fi ca macar 60% din totalul soferilor din romania sa facem asa ceva. Eu chiar ma gandesc serios la asta . Asta ar fi singura si ultima modalitate sa ii desteptam putin pe domnii de mai sus si sa-i facem sa realizeze ca romanii nu sunt chair prosti chiar daca sunt mai saraci. Dar din pacate , cum a zis cineva intr-un reply de mai sus , ce nu a facut securitatea din noi , au reusit astia in 15 ani. Pacat ca romanul se resemneaza si se consuma in interior in loc sa faca scandal , sa se dea cu capu-n stanga si in dreapta. Chiar daca nu reuseste ceea ce si-a propus..dar macar e inpacat cu gandul ca macar a incercat. Degeaba mergem 10 sau 100 in fata parlamentului ca nu ne baga in seama. Daca am merge cate 500 in fiecare oras , in fata primariei si sa stam vreo 5 ore acolo sa tot urlam , si in bucuresti macar vreo 1500-2000 de oameni , ar fi ceva. Ar trebui pus la cale un plan din asta , dar bine gandit de cineva. o strategie , ceva. Altfel nu avem sanse....adica avem sanse s se scoata......prin U.E....dar ne dau amenda aia , si cine pierde ? tot noi.
DORU
Lucian, acesti 17 ani au impartit oamenii in nepasatori si sufletisti... in bogati (sunt poate 1 mil oameni cu bani doldora), cei care se descurca decent (clasa de mijloc - nu f numeroasa) si saraci (cei mai multi).

Vezi tu, celor bogati nu le pasa de ceilalti. Cei din clasa mijloc sunt putini si obositi. Iar cei saraci sunt resemnati. De aceea nu se mai fac mitinguri de protest ad-hoc, spontane. Fiecare isi vede de ale lui sau "se descurca" (Doamne, cat urasc specia asta ! :puke: ). Suntem o natie in care nu se poate avea incredere. Din pacate. Te ridici, ti se aude vocea, esti privit ca paria. Intelectul colectiv e in scadere drastica... toti alearga numai dupa parvenire, bani, situatie - sa moara vecinii de oftica. Umplem buzunarele, contul, casa, masina, burtile, dar creierul - nu. Un sfarsit tragic ne asteapta ca natie. Si o spun cu parere de rau ! arigato.gif
RUE
ehe, in studentie prin 94-96 am bagat niste mitinguri de ... toata bursa care era atunci.
demonstratiile sa fie initiate de ACR sau alte organizatii si sa ne afiliem cumva.
poate sa facem si o organizatie anume de pe masini.ro complet legala.
florin55503
sursa gsp":

România va încerca să convingă autoritățile de la Bruxelles de necesitatea menținerii taxei de primă înmatriculare pentru evitarea creșterii poluării în România, a declarat vineri ministrul Finanțelor, Sebastian Vlădescu.

"Ne vom bate de pe poziția României de stat membru al Uniunii Europene cu drepturi depline, pentru evitarea creșterii poluării prin aducerea în România a unor autoturisme cu o stare tehnică mai poluantă", a spus Vlădescu, într-o conferință de presă la care a participat și ministrul Mediului, Sulfina Barbu.

România va purta discuții cu experții Comisiei Europene doar pe marginea nivelului taxei de înmatriculare, pentru a corespunde cerințelor europene, iar pînă la modificarea taxelor vor fi plătite actualele cote de impozit, a declarat Vlădescu. "Singurul loc în care urmează să avem discuții cu cei de la Comisia Europeană va fi pe nivelul taxei, întrucît se reclamă în unele cazuri că taxa de înmatriculare este mai mare decît valoarea reziduală. Probabil noile nivele de taxare vor fi stabilite în cîteva săptămîni", a explicat Vlădescu

El a adăugat că oficialii României nu vor porni în discuții cu reprezentanții Comisiei Europene "nici de pe o poziție ofensivă, nici de pe o poziție defensivă". "Nu suntem într-un război, ci într-o organizație în care trebuie găsite soluții. Discuțiile au început. Există o corespondență continuă cu CE. În funcție de rezultatele discuțiilor vom veni cu un document în fața Guvernului și Parlamentului", a explicat Vlădescu.

Ministrul Finanțelor a precizat că documentul care va fi prezentat Legislativului și Executivului ar putea fi mai mult sau mai puțin modificat, în funcție de discuțiile cu UE.
A K U
@Doru
Hmm, si eu care credeam ca sunt cel mai pesimist roman in ceea ce priveste sansele noastre de supravietuire ca natie...Se pare ca m-am inselat biggrin.gif Ai facut o radiografie foarte exacta a societatii romanesti in cateva randuri. Bravos!

@RUE
Cred ca ne-am strange cativa de pe forumul masini.ro si nu numai (air-wolf a dat link-ul catre un forum de baieti suparati rau, noi suntem fetite de pension pe langa ei blush.gif), adica am fi suficient de multi incat parerea noastra sa conteze...cumva...cred. La cata nesimtire si durere-n c_r fata de noi au astia, nu sunt sigur :disgust:
DORU
Dies Irae, nu sunt din fire pesimist, dimpotriva, dar realitatea da tonul...
Bine ca mai exista o speranta: suntem inca destui care putem sa "reinitializam" procesul de renastere a natiei...bine ca o parte s-au adunat pe acest forum. Minoritatea celor care mai cred si care isi mai aduc aminte va avea rolul promordial si nu peste mult timp. Si acum nu sunt patetic! biggrin.gif
ivghenie74744
nici nu ti vine sa crezi ca au existat oameni in romania care l au dat jos pe ceausescu. oare atat de rau am decazut incat celor de sus nu le mai pasa de cei care i au ridicat? nu le e frica de un decembrie 89?chiar atat de prosti suntem?vox populi vox dei(asa era?)!!!mai e un pic pana la alegeri.comportamentul clasei politice ne indeamna sa trecem la extreme ,extremisti precum CVT capata capital politic. maine daca am iesi in strada s ar purta cu noi la fel ca ceausescu ar spune ca e o manifestatie ilegala si ar pune tunul cu apa pe noi.si totusi nu vad alta solutie nu vad:pana la Haga ne mananca ai nostri.sa mergem cu masinile in fata parlamentului,guvernului si sa le lasam acolo doua zile sau mai mult ,sa nu mai cumparam benzina ...nu mai am idei veniti voi cu o idee mai buna si haideti sa facem ceva.mai are cineva curaj sa indrepte lucrurile in romania?sa i dam afara pe cei care i am ales , sa si dea demisia , au uitat ca ar trebui sa reprezinte interesele poporului nu pe ale lor, haideti sa le aducem aminte de promisiunile din campanie. SA TRAIM BINE???? :bandit:
gabi4
pai un meeting nu putem organiza? macar sa stie ca nu pot face ce vor ei in tara asta, ca in primul rand noi i-am pus acolo sa ne reprezinte interesele, nu sa se preocupe de spagi, afaceri si alte "nimicuri". cred nici nu ne putem imagina cati bani invart omuletzii aia si ce afaceri se fac :boxing:

apropo, gandire a la sulfina barbu...ma intreb ce studii are, cred ca de specialitate: citez din memorie: daca iti iei o masina din afara de 3500E mai bine mai pui 1500E cat ar fi cuantumul taxei si iti iei de 5000E care nu ar chiar asa de "rabla"...pai tanti uita ca la aia 5000E tre sa mai pui si alti vreo mie si ceva cat e iar taxa si te invarti asa in cerc pana ajungi la un logan nou :evil: :minigun:
sandman
eu sunt de acord cu un meeting
daniel88712
sincer, mi-e greu sa cred ca se va face un miting. noi nu prea gandim asa. eu am trimis deja un mail pe situl europa... de mai sus. am spus ca nu e corect cu taxele astea. bla bla.chiar sunt curios ce-or sa zica. acum problema ramane (si deschid acum un topic)"eu ce fac acum? astept sau nu? imi pot cumpara masina cu euro 2, sa zicem un golf 3 din 95 pe care il iei cu pana in 1000 eur din germania (www.mobile.de) sau imi iau golf 2 din 88 cu 2000 eur?
dar cat poate dura pana se scoate taxa? ungurii dau banii inapoi cetatenilor...
Skywalker
La taxa asta va pierde tot statul care din cauza ca parcul auto se ve invechi si mai mult, ganditiva sunt 1.000.000 de rable care efectiv nu mai au ce cauta pe drumuri. Nu poti compara o Dacie sa o masina din 1970 - 1990 cu una din 1995 euro2.
ivghenie74744
pana la urma ce ma impiedica sa merg in romania cu o masina cu nr de ..germania (nu provizorii) de exemplu atat timp cat are taxele la zi?
florin55503
de okii lumii PD_ul propune renuntarea la taxa in timp ce Tariceanu propune doar diminuarea ei, desii UE preseaza pt renuntarea la taxa
DORU
Iaca vesti de la capetenii:

http://www.revistapresei.ro/articol_63504-...second-hand.htm
Alex-F1
Hmmm....pai e cam cu 2 taisuri treaba asta: pe de o parte pt. omul de rand (a se citi "sarac") ar fi convenabila renuntarea la aceasta taxa, dar pe de alta parte, daca s-ar scoate taxa si s-ar da verde, nici nu vreau sa ma gandesc cate rable vom avea pe sosele....si-asa sunt destule si acum, chiar nu mai avem nevoie de altele....va creste spectaculos numarul de masini si sa vedeti atunci inghesuiala si aglomeratie pe sosele....ca atunci {aproape} orice parinte cat de cat grijuliu pt. binele si confortul odraslei, are un 500 de Euro la ciorap ca sa-i cumpere tanarului/tinerei de 18 ani o ciosvarta de masina si sa vezi atunci pustimea in actiune, cu permise de conducere luate stim noi cum....totusi io sper insistent ca macar atunci se vor innaspri conditiile de luare a permisului, ca altfel o fi nasol de tot.... Io ma intreb doar atat: daca se va da verde, cum vor mai reusi sa stopeze sau macar sa reduca afluxul urias de masini vechi care inevitabil va urma? Orice vor face dupa aia se va chema mai mult sau mai putin ingradirea libertatii individului! Astia nu ar trebui sa incurajeze cresterea numarului de masini, ca stie toata lumea cum stam la capitolul drumuri, parcari, infrastructura, autostrazi etc si la pariu ca nu vor putea sa le rezolve pe astea in ritmul in care va creste numarul masinilor....nici pe departe...
Leone
Parerea mea este ca taxa e utila in ceea ce priveste masinile sh non-euro: dc nu ar fi, am avea deja un val de rable din vest numai bune de facut accidente pe drumurile romanesti; tampenia mare mi se pare sa introduci aceasta taxa si la masinile sh euro 3... blink.gif pai alea sunt mai putin poluante decat 90% din masinile care circula acum pe strazile din ro, care e logica in treaba asta? inclusiv rabla mea polueaza mai mult.... blush.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.