Help - Search - Members - Calendar
Full Version: saddam hussein a fost condamnat la moarte...
Masini.ro Forum > Discutii generale > Off Topic > Politica
Pages: 1, 2, 3
James Kilowatt
Exista o teorie care spune ca nici o inventie in istorie nu vine pe teren virgin si nu face revolutii... ci trebuie ca intreaga societate sa fie pregatita. De exemplu, daca un grec sau un roman genial inventa motorul cu aburi (tentative au fost facute) nu s-ar fi facut nici o revolutie industriala cu 2000 ani mai devreme. Sclavii ar fi fost in continuare mai ieftini si mai eficienti si noua inventie nu ar fi interesat pe nimeni...
La fel, ideea democratiei a aparut destul de devreme, insa a fost adoptata destul de tarziu. Ca o noua idee sa prinda trebuie sa fie respectate mai multe conditii de ordin economic, social, educational, cultural, poate chiar religios..insa deja cred ca sunt prea amator ca sa-mi dau cu parerea blush.gif
Democratia a fost exportata cu tunurile lui Peary in Japonia si a prins... apoi in Afganistan a esuat lamentabil.

Nu intotdeauna majoritatea are dreptate, chiar si atunci cand e relativ educata si cu traditie in "autodeterminare"... altfel nu ajungea reno cea mai bine vanduta masina in europa biggrin.gif
Insa cand pui sa aleaga pe unul saracul care abia stie sa scrie si habar n-are ce se intampla peste deal poti fi aproape sigur ca va fi manipulat de un guru sau altul.
Eu cred ca pentru a putea vorbi de o democratie reala alegatorul trebuie sa isi permita un televizor si o antena cu care sa prinda rusii sau bulgarii, si sa aiba timp si chef sa se gandeasca la probleme abstracte. Cand dai cu sapa 16h ca sa cultivi maci si te gandesti non-stop la ce-o sa mananci maine nu cred ca ai dispozitia sa alegi pe unul care are cel mai bun si mai realist program de guvernare, ci pe cel care da vina pe americani pentru saracia ta si-ti promite mici si bere gratis. Nici daca te gandesti non-stop la ce-o sa bei maine nu cred ca ajuta biggrin.gif
Baby Blues