am tot vazut pe aici pe forum discutii despre consumuri si m-am gandit sa va impartasesc si din experientele mele. parca si eu am mai dat anteriror ceva consumuri dar erau total "nestiintifice", acum le detaliez.
i-am facut consumul mai mereu de cand am luat-o pentru ca s-au succedat tot felul de situatii (cu anvelope de iarna/vara, cu schiuri/fara cu AC/fara, softata/resoftata). acum m-am plictisit am tras linie si am facut o sinteza
exista variatii desigur intre consumurile pe acelasi drum dar nu am reusit sa stabilesc vreo legatura cu situatiile de care ziceam mai sus sau cu tipul de benzina. sunt atatia factori - traficul, vantul, gradul de adormire a soferului, seful de la statia peco, vorba lui George - incat e imposibil dupa parerea mea sa spui ca a consumat mai mult sau mai putin din cauza benzinei de ex.
ce se poate observa intr-adevar cu ochiul liber este ca uneori, cu anumita benzina, merge mai bine, deci se presupune si ca s-ar reduce si consumul atunci. dar nu am reusit sa imi dau seama cu care anume benzina
(as inclina, totusi, spre evo5 parca ii zice de la mol).
deci singurele categorii intre care am putut stabili diferente sunt tot cele clasice: oras, autostrada, afara (si aici depinde de curbe) si, pe de alta parte, stilul de condus.
oras: am reusit sa scot odata 15%, dar media mea e de 16% orice as face. am scos pe de alta parte si un 17,5%
autostrada: la noi nu prea ai unde sa masori. la 100 km bucata de autostrada daca bagi 2 l in plus, ca la pitesti e mai inclinat terenul in benzinarie, de ex, iti da toate calculele peste cap. maximul pe A1 a fost de 18% dar am prins liber mi-amintesc si am mers numai cu 200 pe ceas. in rest, 15% (mergand cat se poate de tare dar pe un trafic mai intens).
perla coroanei in materie de consum pe autostrada este totusi un 16% pe traseul Sannicolaul Mare - Gyor (deci si vreo 30 km pe drum national) la o medie de vreo 180. pentru cine a mai fost pe traseul respectiv, asta se traduce in felul urmator: nu am reusit sa trec ungaria cu un plin. :bandit: (ideea e nu m-am invatat minte si la intoarcere pe la 12 noaptea am iesit de la autostrada cu becul galben aprins sa caut benzinarie :angel: )
dupa Gyor in austria a mai scazut viteza (nu mai stiu exact cu cat am mers, dar cred ca putin peste media cu care se merge la ei pentru ca nu mai aveam 180 dar tot depaseam pe toata lumea, sa spunem vreun 150) asa ca si consumul s-a situat la 13,5 - 14% pana la innsbruck. nu mai stiu daca am mai spus asta, dar am facut atunci bucuresti - innsbruck intr-o singura zi, deci sa spunem ca stilul de condus a fost omogen si calculele ar fi relevante.
in afara: aici sunt diferente destul de mari in functie de "configuratia traseului": logic, la drum intins (ex Bucuresti - Constanta - Tandarei) consumul e ca pe autostrada, 15%. daca scadem o treapta de viteza ajungem pe la 12-13%.
cu cat traseul e mai virajat cu atat scade consumul: de ex. pe Pitesti Cluj ia vreo 12,5-13% in timp ce Cluj-Bucuresti pe Brasov, 11,5-12,5%.
in final, indiferent de categoria de drum (mai putin in oras unde merg mai mult singur in masina si nu am putu sa evaluez) daca merg normal (in cazul meu cu nevasta insarcinata) consumul scade dramatic, as spune, sub 10%. minimul absolut, care m-a socat chiar a fost de 8,75% care a insemnat o autonomie de 600 km.