Despre socul automat ... |
This topic is about Despre socul automat ..., the author, Ala75146, wrote about: Salut, Pana acum am condus un Oltcit timp de 12 ani si sincer nu ma pricep la motoare - dar invat repede. /biggrin.gif" style="vertical-align:middle" ... To read more just scroll down
Despre socul automat ... |
May 2 2006, 11:19 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 2-May 06 From: Bucuresti Member No.: 75.139 |
Pana acum am condus un Oltcit timp de 12 ani si sincer nu ma pricep la motoare - dar invat repede. Am zis sa scap de el si sa iau un Matiz la mana a doua. Toate bune si frumoase pana la socul automat. Eu is lemn daca ma intelegeti la capitolul acesta si vreau si eu sa va rog sa imi explicati ce face acel soc automat si mai ales de ce dupa pornire ramane turat motorul veo 5-10 secunde dupa care scade la normal. Haideti ca sincer ma intereseaza. |
|
|
May 2 2006, 11:41 PM
Post
#2
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(Ala75146) va rog sa imi explicati ce face acel soc automat si mai ales de ce dupa pornire ramane turat motorul veo 5-10 secunde dupa care scade la normal.
Haideti ca sincer ma intereseaza. CREDE SI NU CERCETA ! -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
May 3 2006, 02:04 AM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 2-May 06 From: Bucuresti Member No.: 75.139 |
Stai ca nu am inteles. Pe cuvant, ce ai vrut sa spui ?.
|
|
|
May 3 2006, 03:48 AM
Post
#4
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(Ala75146) Stai ca nu am inteles. Pe cuvant, ce ai vrut sa spui ?.
Scuza-ma. Am fost rautacios prima data si rau inspirat. Pai pe bune...tu ce faceai cu socul inainte ? Daca e automat...ce rost are sa intrebi ? Toate masinile noi, moderne au soc automat. Primele minute dupa ce pornesti vor sta turate iar turatzia poate sa si varieze in functzie de cum este de cald afara, de ce benzina ai pus etc. Rolul este ca sa nu se opreasca motorul, sa se ajunga mai repede la parametrii optimi de functzionare. In aceasta perioada, computerul masinii reverifica totzi senzorii sa vada daca totul e OK. Nu itzi recomand sa te misti din loc pina cind nu scade turatzia (daca la tine este 10 de secunde...atunci ...10 de secunde recomand sa stai pe loc cu motorul pornit). Eu personal stau pe loc chiar si 3 minute dupa ce am pornit motorul (dupa un timp indelungat de repaus) - dar sa stii ca sint anormal. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
May 3 2006, 08:11 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In plus, relentiul e reglat de un ventil actionat de un motoras pas cu pas (IAC -Idle Air Control) care e controlat tot de calculator, si tot functie de niste parametri. Din motivul asta se poate tura putin de capul lui si fara sa fi apasat pe acceleratie, si nu ai control direct asupra lui. Masinile si mai moderne (inclusiv nubira Euro3) nu au IAC ci MTIA, adica un mecanism electric prin care calculatorul actioneaza direct asupra clapetei de acceleratie. Matiz nu are soc ca la masinile cu carburator, care sa obtureze admisia de aer si sa forteze masina sa traga benzina mai multa prin depresiune din carburator si imbogateasca astfel amestecul. Ai vazut probabil la Oltcit, cand tragi socul se inchide o clapeta in carburator, sus, imediat dupa filtrul de aer. Matiz nu are asa ceva. Unele masini CU CARBURATOR au ceea ce se cheama soc automat, adica un dispozitiv care inchide si deschide clapeta aia automat insa nu stiu exact cum functioneaza si ce parametri conteaza. Cred (desi nu sunt sigur) ca Tico are soc automat. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 3 2006, 12:16 PM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 284 Joined: 11-October 05 From: Bucuresti Member No.: 58.019 |
socul automat pe autoturismele italienesti mai vechi functiona pe baza unui senozr bimetal.. avea o legatura sub forma unui furtunas [un circuit cu apa.. atat timp cat apa statea sub o anumita temperatura, socul ramanea actionat. in momentul in care apa trecea de o anumita temperatura<parca 18' C, dar nu bag mana in foc> senzorul respectiv, pe principiul termostatului inchidea circuitul apei..
asa in mare [daca sunt greseli, retineti ca nu sunt mecanic] se gasea pe alfa 75 si pe lancia prisma sistemul, deci oamenii mai priceputi in asemenea masini pot explica mai multe -------------------- i chose not to choose life
i chose something else... |
|
|
May 3 2006, 01:35 PM
Post
#7
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 163 Joined: 13-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.181 |
la fel este si la ford sierra!
-------------------- Logan Laureate 1.4 - 75 CP
Ford Scorpio 2.0i cutie automata - 123 CP |
|
|
May 3 2006, 04:24 PM
Post
#8
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 2-May 06 From: Bucuresti Member No.: 75.139 |
Multumesc frummos pentru raspunsuri.
Am mai observat la un vecin cu un Tico la care statea si mai turat turat si un timp mai mult. Oricum, am inteles. Si deci toate masinile raman mai turate dupa pornire ?. Ca la Logan de exemplu nu am observat si am condus cateva. Sa nu fi fost eu atent ?. |
|
|
May 3 2006, 04:28 PM
Post
#9
|
|
novice Group: Membri Posts: 48 Joined: 27-June 03 From: Bucuresti Member No.: 13.816 |
depinde ce inseamna la tine turat.
pejoul meu sta cateva secunde pe la 1100, apoi scade la 800. se aude un pic altfel, intradevar, dar nu e de speriat. -------------------- |
|
|
May 3 2006, 04:36 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Incercati un experiment. O data bagati cheia in contact si porniti imediat, si alta data faceti pornirea ca la carte. Adica, bagat cheia, pus contact, asteptapt pana se sting becurile si pornit dupa. La mine, in al doilea caz ramane putin turat cateva secunde. Probabil in timpul in care astept cu contactul pus, ECM-ul deschide IAC-ul ca sa fie sigur ca motorul porneste. Daca il iau repede si pornesc din prima nu ramane turat, probabil nu apuca sa deschida IAC-ul. Insa e doar o teorie, nu am dovezi care sa o sprijine.
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 3 2006, 09:55 PM
Post
#11
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 2-May 06 From: Bucuresti Member No.: 75.139 |
QUOTE(Alnaibii) depinde ce inseamna la tine turat.
pejoul meu sta cateva secunde pe la 1100, apoi scade la 800. se aude un pic altfel, intradevar, dar nu e de speriat. Pai sa spun asa (estimativ) vreo 4-5 mii rpm sa tot fi avut. |
|
|
May 4 2006, 09:44 AM
Post
#12
|
|
pilot Group: Membri Posts: 284 Joined: 11-October 05 From: Bucuresti Member No.: 58.019 |
4-5000 rpm?!?!?!
daca a avut 1800-2000, mare lucru la 4-5000 de rpm nu mai e problema de IAC sau alte sisteme care sa ajute pornirea.. mai degraba problema de talpadepiciordeplumb sau de cablu blocat parerea mea... -------------------- i chose not to choose life
i chose something else... |
|
|
May 4 2006, 10:12 AM
Post
#13
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Mihai are dreptate.
Rezolva repede problema, ca un motor care se tureaza la rece imediat dupa pornire la 5000rpm poate sa crape a naibii de repede. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
May 4 2006, 06:25 PM
Post
#14
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 9 Joined: 2-May 06 From: Bucuresti Member No.: 75.139 |
Stati baietzi ca este vorba despre masina unui vecin, ma doare-n spate.
Si sa revenim la "subect", oare de ce nu am sesizat la un Logan nou (condus de mine) turatia mai ridicata la pornire ?, adica pornea dimineata direct de pe la 900-1000. |
|
|
May 5 2006, 01:31 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
Asta depinde de caracteristicile motorului, diagrama de distributie, avans etc
Dacia porneste chiar si fara soc vara si merge rotund pana se incalzeste bine (si asta mai ales pt ca are avans zero) Lada, chiar daca sunt 40 grade afara, nu porneste la rece (motor oprit cel putin 8 ore) fara soc tras… -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
May 5 2006, 02:06 PM
Post
#16
|
|
pilot Group: Membri Posts: 284 Joined: 11-October 05 From: Bucuresti Member No.: 58.019 |
vorbim de motoare din generatiii diferite...
oricum, ideea este ca socul automat face exact ceea ce ar trebui sa faca soferul cu socul manual -------------------- i chose not to choose life
i chose something else... |
|
|
May 5 2006, 05:08 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
sigur, sunt constient de acest lucru, dar cum si tu ai zis, un motor cu 4 in linie de 1769cmc (sa zicem ) cu x cai putere va avea nevoie de un anumit dozaj aer-benzina pentru a functiona bine la x grade decat un motor tot de 1769 cmc , tot cu x cai, dar produs de o alta firma, cu alta diagrama de distributie, alta forma a camerei de ardere etc. :wave:
-------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
May 5 2006, 09:14 PM
Post
#18
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
QUOTE(Ala75146) Stati baietzi ca este vorba despre masina unui vecin, ma doare-n spate.
Si sa revenim la "subect", oare de ce nu am sesizat la un Logan nou (condus de mine) turatia mai ridicata la pornire ?, adica pornea dimineata direct de pe la 900-1000. Pai e masina ta sau nu?! Daca ridici capota la matiz o sa observi ca deasupra motorului e o chestie, o cheam injectie si din cate stiu eu tine loc si de soc. Daca ridici capota la tico(acelasi motor ca si la matiz) o sa gasesti filtrul de aer deasupra motorului si sub el un carburator, mai destept decat muuuulti mecanici de la noi din tara. Ala are soclu automat care functioneaza dupa nu stiu ce valva si functioneaza chiar si in 2 trepte, in functie de temperatura de afara. In momentul in care soclul este in functiune, sa zic asa, turatia este undeva la 1500rpm, aprox ca n-am turometru PS: carburatoarele cum e cel de pe tico se regleaza pe banc si atat, eu am incercat la o reprezentanta Daewoo si mi-au zis ca n-au scule pt asa ceva :bash: -------------------- |
|
|
May 8 2006, 12:58 PM
Post
#19
|
|
pilot Group: Membri Posts: 363 Joined: 20-July 05 From: Bucuresti Member No.: 51.711 |
QUOTE(Ala75146) Pai sa spun asa (estimativ) vreo 4-5 mii rpm sa tot fi avut.
iti zic eu ca Tico ( in stare buna de functionare ) are maxim 1.400 rpm iarna la pornire si dureaza cam 2 minute . Asa .. estimativ ... pt ca am avut mama mea tico 7 ani Si deh .. orice motor se aude umpic altfel la aceeasi turatie atunci cand e rece ( 2000 ture abia pornit - 2000 ture cand e la parametri optimi ) si cum la tico izolatia sux, e normal sa il auzi mai tare :minigun: ps: tico are soc automat , dar nu are turometru -------------------- ex stilo 1.8
actual punto sporting 2003 |
|
|
May 8 2006, 01:03 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
E vorba de matiz, nu de tico
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 3rd May 2024 - 12:05 AM |