ce este cuplul motor? |
This topic is about ce este cuplul motor?, the author, liviu69189, wrote about: cine este mai documentat, ce este cuplul motor si cuplul maxim? la diesel, am auzit ca este o caracteristica importanta. Sau puterea maxima la o anumi ... To read more just scroll down
ce este cuplul motor? |
Mar 27 2006, 10:41 AM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 40 Joined: 25-February 06 From: Bucuresti Member No.: 69.182 |
la diesel, am auzit ca este o caracteristica importanta. Sau puterea maxima la o anumita turatie? peste aceea turatie ce se intampla? multam |
|
|
Mar 27 2006, 10:53 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Ambele sunt marimi fizice. Cuplul si momentul motor sunt de fapt marimi diferite, chiar daca foarte multi le confunda pentru ca numeric sunt egale. Momentul este forta*bratul fortei si se masoara in Nm, iar cuplul lucrul mecanic (sau energia) dezvoltata pe o rotiatie de un radian si se masoara in J/radian sau N*m/rad. Artistii care scriu brosurile le incurca de multe ori, dand cuplul in Nm. Momentul e vector, iar cuplul scalar.
Puterea unui motor e cuplul*viteza unghiulara si deci cuplu*turatie*constanta. De obicei puterea maxima se obtine la o turatie ridicata, iar cuplul maxim la una ceva mai joasa. La turatii peste cea de cuplu maxim, puterea continua sa creasca, chiar daca cuplul scade, pentru ca turatia creste mai repede decat scade cuplul. Dupa turatia de putere maxima nu mai castigi nimic accelerand, si cuplul si puterea scad. Arunca o privire pe topicul cu "reprizele dinamice", acolo s-a purtat o discutie destul de lunga cu cupluri, puteri, diagrame si ecuatii, trepte de viteza, demaraje si asa mai departe. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 27 2006, 05:13 PM
Post
#3
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Cuplul invinge cursele. Cai putere insa suna spectaculos pe hirtie.
-------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Mar 27 2006, 09:58 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Mar 27 2006, 10:54 PM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
si, mai pe scurt si la obiect , dar in engleza: http://www.off-road.com/hummer/tech/power.html -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Mar 28 2006, 10:30 AM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 476 Joined: 12-December 05 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 63.342 |
Cuplul motor te ajuta sa folosesti puterea motorului pentru a obtine cuplul la roata si astfel sa poti inainta.
Daca te uiti pe o curba de cuplu, tragi o linie pe la 80-85% din cuplul maxim si obtii o plaja de turatii, unde motorul tau se "simte " cel mai bine. E cam ca si cum un ciclist isi alege treptele de viteza in asa fel incat sa obtina o inaintare optima, cu efort minim. -------------------- Subaru Outback black sportshift 165 CP
_______________________________________ "Prostul - daca nu-i fudul, parca nu e prost destul" |
|
|
Mar 28 2006, 02:20 PM
Post
#7
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 235 Joined: 6-June 05 From: Bucuresti Member No.: 48.545 |
De fapt ce conteaza sunt curbele de putere (si cuplu), adica cum se comporta motorul la diferite turatii (mai ales la cele pe care le vei folosi tu, evident).
Cu ce te incalzeste ca la 6000RPM ai o anumita putere daca tu nu ajungi acolo decat foarte rar? Pana la urma conteaza feeling-ul tau care depinde de puterea (si cuplul) la roata la turatiile uzuale si asta o poti simti doar testand masina! P.S. Se spune ca QUOTE Cuplul invinge cursele. Cai putere insa suna spectaculos pe hirtie. pentru ca in mod normal daca un motor are cuplu mare inseamna ca la turatii (mai) reduse are si putere mare (puterea=cuplul*turatiile)
-------------------- Subaru Impreza WRX Wagon
|
|
|
Mar 28 2006, 03:18 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.583 Joined: 30-May 04 From: Honda World Member No.: 26.577 |
motoarele care au banda de putere ( banda de putere este intre turatia de cuplu maxim si turatia de putere maxima) la turatii mari sunt proiectate sa functioneze la acele turatii.
asta inseamna ca soferul trebuie sa se educe sa nu-i fie frica de turatii mari si sa exploateze motorul la acele turatii pentru performanta. nu e vorba de comfortul soferului ci de adaptarea soferului la caracteristicile motorului/masinii. motoarele respective furnizeaza si mai multa flexibilitate fiind mai economice la turatii mici decat cele de putere similara care au banda de putere la turatii mai mici. -------------------- Civic Si 2007 2.0l DOHC iVTEC
Acura TL 2006 3.2l SOHC VTEC |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 08:08 AM |