Help - Search - Members - Calendar
Full Version: ce este cuplul motor?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
liviu69189
cine este mai documentat, ce este cuplul motor si cuplul maxim?
la diesel, am auzit ca este o caracteristica importanta. Sau puterea maxima la o anumita turatie? peste aceea turatie ce se intampla?
multam
James Kilowatt
Ambele sunt marimi fizice. Cuplul si momentul motor sunt de fapt marimi diferite, chiar daca foarte multi le confunda pentru ca numeric sunt egale. Momentul este forta*bratul fortei si se masoara in Nm, iar cuplul lucrul mecanic (sau energia) dezvoltata pe o rotiatie de un radian si se masoara in J/radian sau N*m/rad. Artistii care scriu brosurile le incurca de multe ori, dand cuplul in Nm. Momentul e vector, iar cuplul scalar.

Puterea unui motor e cuplul*viteza unghiulara si deci cuplu*turatie*constanta. De obicei puterea maxima se obtine la o turatie ridicata, iar cuplul maxim la una ceva mai joasa. La turatii peste cea de cuplu maxim, puterea continua sa creasca, chiar daca cuplul scade, pentru ca turatia creste mai repede decat scade cuplul. Dupa turatia de putere maxima nu mai castigi nimic accelerand, si cuplul si puterea scad.


Arunca o privire pe topicul cu "reprizele dinamice", acolo s-a purtat o discutie destul de lunga cu cupluri, puteri, diagrame si ecuatii, trepte de viteza, demaraje si asa mai departe.
f1anatic
Cuplul invinge cursele. Cai putere insa suna spectaculos pe hirtie.
James Kilowatt
Ambele sunt importante. Sunt legate intre ele.
Iulian HondaFan
http://www.masini.ro/forum/viewtopic.php?t...asc&start=0

si, mai pe scurt si la obiect biggrin.gif , dar in engleza:

http://www.off-road.com/hummer/tech/power.html
Mihai63349
Cuplul motor te ajuta sa folosesti puterea motorului pentru a obtine cuplul la roata si astfel sa poti inainta. biggrin.gif

Daca te uiti pe o curba de cuplu, tragi o linie pe la 80-85% din cuplul maxim si obtii o plaja de turatii, unde motorul tau se "simte " cel mai bine. E cam ca si cum un ciclist isi alege treptele de viteza in asa fel incat sa obtina o inaintare optima, cu efort minim.
Mikidutzaa
De fapt ce conteaza sunt curbele de putere (si cuplu), adica cum se comporta motorul la diferite turatii (mai ales la cele pe care le vei folosi tu, evident).

Cu ce te incalzeste ca la 6000RPM ai o anumita putere daca tu nu ajungi acolo decat foarte rar?

Pana la urma conteaza feeling-ul tau care depinde de puterea (si cuplul) la roata la turatiile uzuale si asta o poti simti doar testand masina!

P.S. Se spune ca
QUOTE
Cuplul invinge cursele. Cai putere insa suna spectaculos pe hirtie.
pentru ca in mod normal daca un motor are cuplu mare inseamna ca la turatii (mai) reduse are si putere mare (puterea=cuplul*turatiile)
Iulian HondaFan
motoarele care au banda de putere ( banda de putere este intre turatia de cuplu maxim si turatia de putere maxima) la turatii mari sunt proiectate sa functioneze la acele turatii.

asta inseamna ca soferul trebuie sa se educe sa nu-i fie frica de turatii mari biggrin.gif si sa exploateze motorul la acele turatii pentru performanta. nu e vorba de comfortul soferului ci de adaptarea soferului la caracteristicile motorului/masinii. motoarele respective furnizeaza si mai multa flexibilitate fiind mai economice la turatii mici decat cele de putere similara care au banda de putere la turatii mai mici.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.