curatire circuit franare |
This topic is about curatire circuit franare, the author, gabriel cretu, wrote about: mai fratilor am fost la mosul de la care am cumparat-o si l-am intrebat despre lichidul de frana........nu l-a scimbat niciodata in 20 de ani mai are ... To read more just scroll down
curatire circuit franare |
Feb 17 2006, 04:54 PM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 404 Joined: 23-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.200 |
Spuneti-mi si mie se poate inlocui cu altul nou asa treptat treptat,adica sa nu-l scot pe asta vechi tot ci sa incep sa completez cu lichid nou peste cel vechi,iar pe acela sa incep sa-l evacuez pe la etrieri ca ma gandesc se inlesneste munca........si daca merge asa ce lichid de frana credeti ca avea LADA atunci ca n-as vrea sa pun vreun dot 5 ceva care sa-l branzeasca pe asta instantaneu Si altfel voi ce dot folositi?as vrea ceva apropiat sa nu-mi distruga garniturile ca asta ar mai lipsi.......cu multumiri B-41-KGB |
|
|
Feb 17 2006, 05:31 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
salut
nu e o treaba tocmai buna sa adaugi lichid de alt tip, dar de nevoie... fa asa: scoate cu o seringa usurel niste lichid din vas, pune-l intr-un pahar si pune aceeasi cantitate din cel cu care vrei sa completezi lasa-l cel putin de seara pana dimineata daca isi pastreaza claritatea si nu se branzeste poti sa pui dar daca vrei sa faci o treaba buna scoate tot lichidul vechi si pune lichid nou inainte de cel nou spala (de preferat cu lichid din cel nou) adica pui si purjezi la fiecare roata pana iese lichid curat...dar costa ceva bani lichidul asta irosit se poate spala si cu alcool,dar n-am facut niciodata, decat pe teava de frana demontata de pe masina....asa ca nu pot sa vorbesc despre un circuit montat eu personal pun lichid fiat "eticheta albastra" gasesti la service la Bujoreni, e cam 230 000 juma de litru...) cred ca e ok si cu unul romanesc dar de firma (Chimopar parca faceau inainte, or fi si altii) pe de alta parte stiu 2 lazi care n-au schimbat lichidul de 25 ani si nu au nimic, dar... succes :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Feb 17 2006, 05:32 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
eu la ambreiaj inca n-am facut reparatie asa ca am adaugat lichid romanesc de acum vreo 15 ani ha ha tinut etans bineinteles
am facut proba in pahar vechi+nou si s-au amestecat bine si uite ca merge:) :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Feb 17 2006, 05:58 PM
Post
#4
|
|
pilot Group: Membri Posts: 358 Joined: 10-November 05 From: Piatra Neamt (Neamt) Member No.: 60.542 |
Da drumul la toate aerisitoarele, cu cateva pedale il arunci pe cel vechi, dupa care cu ,conductele scoase de in pompa, cu aer comprimat sufli dinspre pompa spre aerisitor-spate si fata-. Adaugi lichidul nou pana curge din pompa sa fii sigur ca e amorsata, montezi conductele si faci aerisirea de la roata cea mai indepartata de pompa pana la cea mai apropiata. Sa tot tragi cu siringa din vas si tot sa completezi cu unul nou, mare smecherie nu ai facut. Ideea nu era sa cureti circuitul? Sau doreai numai inlocuire de lichid? |
|
|
Feb 17 2006, 06:44 PM
Post
#5
|
|
novice Group: Membri Posts: 44 Joined: 25-August 05 From: Braila (Braila) Member No.: 54.191 |
|
|
|
Feb 18 2006, 10:47 AM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 348 Joined: 5-June 04 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 27.230 |
Salut.
Un subiect tare "bun". Eu am masina de 2 ani, in care nu pot spune ca am fost multumit de frane niciodata. Am schimbat cred 3 sau mai multe pome de frana.... dar hai sa incep cu inceputul. Cand am luat masina am schimbat etriere,placute,pompa frana,furtune fata/spate si pistonase spate la soboti..... lichid dot 3 de la "2+2" Bun.... de cate ori am schimbat pompa tot degeaba, eu daca merg pe asfalt si pun pedala de frana jos.... abia se blocheaza rotile..... Acum 6 luni am increcat sa pun lichid dot 4 + pompa noua..(pompa de la rusi din piata) Lichidul a fost nemtesc "FTE". Bun, dupa ce a montat mecanicul tot,a aerisit totul ok,,,, merg in proba.... Franele pe fata "0" nimic... abia prindea spatele... pedala mergea apropele libera pana jos.... ok, am zis... e f*tuta pompa, am schimbat-o cu una noua, si am pus in nou dot 3 de la "2+2" . Asa e si in acest moment,masina are frane... multumitoare... dara daca merg mai sportiv si am de franta de la viteze mari in mod repetat,sau pe serpentine.... franele pe fata merg inegal, si ma trage intr-o parte.... Asta e,deja sunt obisnuit, nupot avea lada cu frane beton. -------------------- Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
|
|
|
Feb 18 2006, 11:18 AM
Post
#7
|
|
novice Group: Membri Posts: 44 Joined: 25-August 05 From: Braila (Braila) Member No.: 54.191 |
Incearca lichid neutru asta dupa ce vei schimba cam tot ce-i cauciuc in instalatie vei vedea ca se schimba datele problemei. Daca ai sa si speli instalatia( cu apa cit mai calda, si cu presiune) vei vedea ca o sa ai niste frine foarte promte si mai durabile decit la multe alte tipuri de masini. Sunt multe Lazi care nu schimba niciodata pompa de frina. Schimbatul intregii pompe este tipic pt o masina proasta si cu piese ieftine si de slaba calitate(dacia) . Bafta si sa ma crezi ca stiu ce vorbesc fiindca am avut si Dacie noua.
|
|
|
Feb 18 2006, 12:49 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
inseamna ca eu pot spune ca sunt super norocos...
franele mele sunt facute cap coada cu piese de la rusi din piata si merg super, iau revizia la frane pe bune... si uite ce am facut: schimbat garnituri la pompa centrala, la pistonasele din spate, inelele de cauciuc la etrieri, furtune de frana fata si spate si atat am lasat pompa veche si n-are nimic...ciudat andrei, tu ai poate servo-frana? poate o fi de la servo? da' poate e si chestie de noroc stiu p cineva care a cumparat pompa de la rusi, a montat-o fara a demonta-o si a unge-o cu luchid macar si merge beton... si a propos - tu de unde ai luat pompa din piata de la rusi? vin astia si la Baia Mare? succes :wave: -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Feb 18 2006, 12:50 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.411 Joined: 21-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.533 |
am uitat: folosesc lichid fiat tutela "eticheta albastra"
dar cel de care va spuneam cu pompa buna a luat lichid romanesc si n-are nimic... oricum, dupa cum am mai spus-o, pe mine ma enerveaza rau calitatea proasta a pieselor -------------------- Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica ! |
|
|
Feb 18 2006, 02:34 PM
Post
#10
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 208 Joined: 13-February 06 From: Cluj-Napoca (Cluj) Member No.: 68.170 |
QUOTE andrei, tu ai poate servo-frana? poate o fi de la servo?
Hmm, nu pote fi de la servo. Rolul servoului ii cand merge motorul , franele sa aiba eficienta mai mare, si se observa ca "exista servo" prin faptul ca at. cand merge motorul (si pe loc) pedala e mai moale. sau daca ti piciorul pe frana si apesi f. putin cand pornesti motorul pedala se duce un pic spre podea. Eu folosesc lichid 2+2 Dot 3 si sunt multumit de el. Singura problema cu franele am avut-o la franele din spate, mai precis partea stanga, din cauza uzurii a piesei acelea care e bagata intre saboti, si ii distanteaza ( nu stiu exact cum ii spune ). |
|
|
Feb 18 2006, 05:03 PM
Post
#11
|
|
pilot Group: Membri Posts: 348 Joined: 5-June 04 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 27.230 |
Dar oare de ce prind diferit st fata de dr cand se incalzesc franele?!
-------------------- Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
|
|
|
Feb 18 2006, 05:06 PM
Post
#12
|
|
pilot Group: Membri Posts: 348 Joined: 5-June 04 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 27.230 |
Cand sunt reci fanele merge dreapta pe franare... daca sunt calde, trage intr-o parte
-------------------- Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
|
|
|
Feb 18 2006, 09:53 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.471 Joined: 18-November 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 61.358 |
S-a mentionat spalarea cu alcool a circuitului Este Ok dar neaparat alcool tehnic si de concentratie cat mai mare. Se impune de regula si schimbarea garniturilor dupa spalarea cu alcool(pompa, etrieri, cilindri-tot).
Vezi daca are repartitor pe spate(chstia care intareste frana pe spate daca masina este mai incarcata). Daca are incearca sa-l blochezi in pozitia in care este la sarcina astfel vei avea o frana mai ferma. |
|
|
Feb 21 2006, 02:04 PM
Post
#14
|
|
pilot Group: Membri Posts: 404 Joined: 23-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.200 |
dar cu furtunasele de la etrieri ati avut probleme? ma cam bate gandul sa le schimb ca sunt cam batrane si parca nu-s intr-o stare prea buna........
|
|
|
Feb 21 2006, 02:59 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 510 Joined: 25-April 05 From: Bucuresti Member No.: 45.398 |
Furtunele sunt "boala" la Lada, tre' schimbate de indata ce dau semne de imbatranire (crapaturi).
|
|
|
Feb 21 2006, 03:00 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.471 Joined: 18-November 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 61.358 |
Daca schimbi schimbi tot de la cap la coada. Eu zic ca asa merita, altfel umbli cu jumatati de masura si rezultatele sint la fel.
Mai bine schimba-le si pe alea. |
|
|
Feb 21 2006, 05:27 PM
Post
#17
|
|
pilot Group: Membri Posts: 404 Joined: 23-January 06 From: Bucuresti Member No.: 66.200 |
care si pe alea?
|
|
|
Feb 21 2006, 09:10 PM
Post
#18
|
|
Păcat de acest forum ... Group: Moderator Posts: 4.288 Joined: 26-March 05 From: D Member No.: 43.171 |
Salutare :wave:
QUOTE(Cristian-Ioan61365) Mai bine schimba-le si pe alea
iar QUOTE(gabriel66207) care si pe alea?
Cred că Cristian-Ioan61365 se referea la ce a scris Gabriel mai sus, "dar cu furtunasele de la etrieri ati avut probleme? ma cam bate gandul sa le schimb ca sunt cam batrane si parca nu-s intr-o stare prea buna........". Și eu sunt de acord cu ce a scris Cristian-Ioan61365. Iar furtunele nu sunt "boala" la Lada, sunt boală la orice mașină, ca oricare furtun. Referitor la ce a scris Andrei mai sus, problemele care le are cu frânele, cred că, după aerisirea circuitului, dacă pedala e moale până jos, fără a avea frâne, se datorează garniturilor din cauciuc din pompă. Oricum, sunt curios dacă Andrei, când a schimbat pompele de frână, le-a schimbat cu totul, sau doar corpul pompei. Deoarece, atunci când nu funcționează pompa de frână, se datorează, în general, garniturilor, la corpul pompei putând fi doar ovalizarea ei pe interior. În încheiere, baftă la reparații tuturor, și ... Drum bun !!! |
|
|
Feb 22 2006, 10:34 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.471 Joined: 18-November 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 61.358 |
Era usor sesizabil. M-am referit la furtunele de la etrieri.
|
|
|
Feb 23 2006, 03:20 AM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 619 Joined: 14-January 06 From: Bucuresti Member No.: 65.390 |
QUOTE(Cristian-Ioan61365) Era usor sesizabil. M-am referit la furtunele de la etrieri.
Sall! Se numesc mai exact "Racorduri" ! -------------------- Lada 1200s
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 19th May 2024 - 06:14 PM |