IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

curatire circuit franare

This topic is about curatire circuit franare, the author, gabriel cretu, wrote about: mai fratilor am fost la mosul de la care am cumparat-o si l-am intrebat despre lichidul de frana........nu l-a scimbat niciodata in 20 de ani mai are ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> curatire circuit franare
gabriel cretu
post Feb 17 2006, 04:54 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 404
Joined: 23-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.200



mai fratilor am fost la mosul de la care am cumparat-o si l-am intrebat despre lichidul de frana........nu l-a scimbat niciodata in 20 de ani mai are si la mine 6.......
Spuneti-mi si mie se poate inlocui cu altul nou asa treptat treptat,adica sa nu-l scot pe asta vechi tot ci sa incep sa completez cu lichid nou peste cel vechi,iar pe acela sa incep sa-l evacuez pe la etrieri ca ma gandesc se inlesneste munca........si daca merge asa ce lichid de frana credeti ca avea LADA atunci ca n-as vrea sa pun vreun dot 5 ceva care sa-l branzeasca pe asta instantaneu
Si altfel voi ce dot folositi?as vrea ceva apropiat sa nu-mi distruga garniturile ca asta ar mai lipsi.......cu multumiri B-41-KGB biggrin.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Feb 17 2006, 05:31 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



salut
nu e o treaba tocmai buna sa adaugi lichid de alt tip, dar de nevoie...
fa asa: scoate cu o seringa usurel niste lichid din vas, pune-l intr-un pahar si pune aceeasi cantitate din cel cu care vrei sa completezi
lasa-l cel putin de seara pana dimineata
daca isi pastreaza claritatea si nu se branzeste poti sa pui
dar daca vrei sa faci o treaba buna scoate tot lichidul vechi si pune lichid nou
inainte de cel nou spala (de preferat cu lichid din cel nou) adica pui si purjezi la fiecare roata pana iese lichid curat...dar costa ceva bani lichidul asta irosit
se poate spala si cu alcool,dar n-am facut niciodata, decat pe teava de frana demontata de pe masina....asa ca nu pot sa vorbesc despre un circuit montat
eu personal pun lichid fiat "eticheta albastra" gasesti la service la Bujoreni, e cam 230 000 juma de litru...)
cred ca e ok si cu unul romanesc dar de firma (Chimopar parca faceau inainte, or fi si altii)
pe de alta parte stiu 2 lazi care n-au schimbat lichidul de 25 ani si nu au nimic, dar...
succes :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Feb 17 2006, 05:32 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



eu la ambreiaj inca n-am facut reparatie asa ca am adaugat lichid romanesc de acum vreo 15 ani ha ha tinut etans bineinteles
am facut proba in pahar vechi+nou si s-au amestecat bine si uite ca merge:) biggrin.gif :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Felix60549
post Feb 17 2006, 05:58 PM
Post #4


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 358
Joined: 10-November 05
From: Piatra Neamt (Neamt)
Member No.: 60.542



Necesita schimbare. In 20-25 de ani si-a pierdut calitatile.
Da drumul la toate aerisitoarele, cu cateva pedale il arunci pe cel vechi, dupa care cu ,conductele scoase de in pompa, cu aer comprimat sufli dinspre pompa spre aerisitor-spate si fata-. Adaugi lichidul nou pana curge din pompa sa fii sigur ca e amorsata, montezi conductele si faci aerisirea de la roata cea mai indepartata de pompa pana la cea mai apropiata.

Sa tot tragi cu siringa din vas si tot sa completezi cu unul nou, mare smecherie nu ai facut. Ideea nu era sa cureti circuitul? Sau doreai numai inlocuire de lichid?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan54198
post Feb 17 2006, 06:44 PM
Post #5


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 25-August 05
From: Braila (Braila)
Member No.: 54.191



Salut ! Eu am complectat nivelul acum vreo 2 ani. Am ales tipul " neutru" (are un "N" pe eticheta de la bidonas) . Vezi ca problema cu amestecarea neuniforma mai poate fi insotita de si de o belea mai mare; dizolva gariturile si cam tot ce-i de cauciuc prin instalatie. La fel am auzit si eu de la fostul proprietar ca n-a umblat la frine de cind o are. Deci daca are vreo importanta eu am pus peste cel vechi lichid de frina neutru de la "set-car". Au si ei DOT 3 sau DOT4. Ai grija ce cumperi. bafta!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei27237
post Feb 18 2006, 10:47 AM
Post #6


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 348
Joined: 5-June 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 27.230



Salut.

Un subiect tare "bun".

Eu am masina de 2 ani, in care nu pot spune ca am fost multumit de frane niciodata.

Am schimbat cred 3 sau mai multe pome de frana.... dar hai sa incep cu inceputul.

Cand am luat masina am schimbat etriere,placute,pompa frana,furtune fata/spate si pistonase spate la soboti..... lichid dot 3 de la "2+2"

Bun.... de cate ori am schimbat pompa tot degeaba, eu daca merg pe asfalt si pun pedala de frana jos.... abia se blocheaza rotile.....

Acum 6 luni am increcat sa pun lichid dot 4 + pompa noua..(pompa de la rusi din piata) Lichidul a fost nemtesc "FTE".
Bun, dupa ce a montat mecanicul tot,a aerisit totul ok,,,, merg in proba....

Franele pe fata "0" nimic... abia prindea spatele... pedala mergea apropele libera pana jos.... blink.gif

ok, am zis... e f*tuta pompa, am schimbat-o cu una noua, si am pus in nou dot 3 de la "2+2" .

Asa e si in acest moment,masina are frane... multumitoare... dara daca merg mai sportiv si am de franta de la viteze mari in mod repetat,sau pe serpentine.... franele pe fata merg inegal, si ma trage intr-o parte....


Asta e,deja sunt obisnuit, nupot avea lada cu frane beton.


--------------------
Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
dan54198
post Feb 18 2006, 11:18 AM
Post #7


novice
**

Group: Membri
Posts: 44
Joined: 25-August 05
From: Braila (Braila)
Member No.: 54.191



Incearca lichid neutru asta dupa ce vei schimba cam tot ce-i cauciuc in instalatie vei vedea ca se schimba datele problemei. Daca ai sa si speli instalatia( cu apa cit mai calda, si cu presiune) vei vedea ca o sa ai niste frine foarte promte si mai durabile decit la multe alte tipuri de masini. Sunt multe Lazi care nu schimba niciodata pompa de frina. Schimbatul intregii pompe este tipic pt o masina proasta si cu piese ieftine si de slaba calitate(dacia) . Bafta si sa ma crezi ca stiu ce vorbesc fiindca am avut si Dacie noua.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Feb 18 2006, 12:49 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



inseamna ca eu pot spune ca sunt super norocos...
franele mele sunt facute cap coada cu piese de la rusi din piata si merg super, iau revizia la frane pe bune...
si uite ce am facut: schimbat garnituri la pompa centrala, la pistonasele din spate, inelele de cauciuc la etrieri, furtune de frana fata si spate si atat
am lasat pompa veche si n-are nimic...ciudat
andrei, tu ai poate servo-frana? poate o fi de la servo?
da' poate e si chestie de noroc
stiu p cineva care a cumparat pompa de la rusi, a montat-o fara a demonta-o si a unge-o cu luchid macar si merge beton...
si a propos - tu de unde ai luat pompa din piata de la rusi? vin astia si la Baia Mare?
succes :wave:


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Horia49540
post Feb 18 2006, 12:50 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.411
Joined: 21-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 49.533



am uitat: folosesc lichid fiat tutela "eticheta albastra"
dar cel de care va spuneam cu pompa buna a luat lichid romanesc si n-are nimic...
oricum, dupa cum am mai spus-o, pe mine ma enerveaza rau calitatea proasta a pieselor


--------------------
Fiat Albea Dynamic
am avut Lada 1200 S - o masina fantastica !
Go to the top of the page
 
+Quote Post
k.68177
post Feb 18 2006, 02:34 PM
Post #10


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 208
Joined: 13-February 06
From: Cluj-Napoca (Cluj)
Member No.: 68.170



QUOTE
andrei, tu ai poate servo-frana? poate o fi de la servo?

Hmm, nu pote fi de la servo. Rolul servoului ii cand merge motorul , franele sa aiba eficienta mai mare, si se observa ca "exista servo" prin faptul ca at. cand merge motorul (si pe loc) pedala e mai moale. sau daca ti piciorul pe frana si apesi f. putin cand pornesti motorul pedala se duce un pic spre podea. Eu folosesc lichid 2+2 Dot 3 si sunt multumit de el. Singura problema cu franele am avut-o la franele din spate, mai precis partea stanga, din cauza uzurii a piesei acelea care e bagata intre saboti, si ii distanteaza ( nu stiu exact cum ii spune smile.gif ).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei27237
post Feb 18 2006, 05:03 PM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 348
Joined: 5-June 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 27.230



Dar oare de ce prind diferit st fata de dr cand se incalzesc franele?! blink.gif


--------------------
Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
andrei27237
post Feb 18 2006, 05:06 PM
Post #12


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 348
Joined: 5-June 04
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 27.230



Cand sunt reci fanele merge dreapta pe franare... daca sunt calde, trage intr-o parte


--------------------
Filtre sport K&N - Accesorii Tuning - Discuri Frina Brembo
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Feb 18 2006, 09:53 PM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



S-a mentionat spalarea cu alcool a circuitului Este Ok dar neaparat alcool tehnic si de concentratie cat mai mare. Se impune de regula si schimbarea garniturilor dupa spalarea cu alcool(pompa, etrieri, cilindri-tot).
Vezi daca are repartitor pe spate(chstia care intareste frana pe spate daca masina este mai incarcata). Daca are incearca sa-l blochezi in pozitia in care este la sarcina astfel vei avea o frana mai ferma.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabriel cretu
post Feb 21 2006, 02:04 PM
Post #14


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 404
Joined: 23-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.200



dar cu furtunasele de la etrieri ati avut probleme? ma cam bate gandul sa le schimb ca sunt cam batrane si parca nu-s intr-o stare prea buna........
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ionut45405
post Feb 21 2006, 02:59 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 510
Joined: 25-April 05
From: Bucuresti
Member No.: 45.398



Furtunele sunt "boala" la Lada, tre' schimbate de indata ce dau semne de imbatranire (crapaturi).
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Feb 21 2006, 03:00 PM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



Daca schimbi schimbi tot de la cap la coada. Eu zic ca asa merita, altfel umbli cu jumatati de masura si rezultatele sint la fel.
Mai bine schimba-le si pe alea.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gabriel cretu
post Feb 21 2006, 05:27 PM
Post #17


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 404
Joined: 23-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 66.200



care si pe alea?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Mariustom
post Feb 21 2006, 09:10 PM
Post #18


Păcat de acest forum ...
******

Group: Moderator
Posts: 4.288
Joined: 26-March 05
From: D
Member No.: 43.171



Salutare :wave:
QUOTE(Cristian-Ioan61365)
Mai bine schimba-le si pe alea

iar
QUOTE(gabriel66207)
care si pe alea?

Cred că Cristian-Ioan61365 se referea la ce a scris Gabriel mai sus, "dar cu furtunasele de la etrieri ati avut probleme? ma cam bate gandul sa le schimb ca sunt cam batrane si parca nu-s intr-o stare prea buna........".
Și eu sunt de acord cu ce a scris Cristian-Ioan61365. Iar furtunele nu sunt "boala" la Lada, sunt boală la orice mașină, ca oricare furtun.
Referitor la ce a scris Andrei mai sus, problemele care le are cu frânele, cred că, după aerisirea circuitului, dacă pedala e moale până jos, fără a avea frâne, se datorează garniturilor din cauciuc din pompă. Oricum, sunt curios dacă Andrei, când a schimbat pompele de frână, le-a schimbat cu totul, sau doar corpul pompei. Deoarece, atunci când nu funcționează pompa de frână, se datorează, în general, garniturilor, la corpul pompei putând fi doar ovalizarea ei pe interior.
În încheiere, baftă la reparații tuturor, și ...
Drum bun !!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
TLS-09
post Feb 22 2006, 10:34 PM
Post #19


specialist
******

Group: Membri
Posts: 1.471
Joined: 18-November 05
From: Timisoara (Timis)
Member No.: 61.358



Era usor sesizabil. M-am referit la furtunele de la etrieri.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cosmin65397
post Feb 23 2006, 03:20 AM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 619
Joined: 14-January 06
From: Bucuresti
Member No.: 65.390



QUOTE(Cristian-Ioan61365)
Era usor sesizabil. M-am referit la furtunele de la etrieri.


Sall! Se numesc mai exact "Racorduri" ! biggrin.gif


--------------------
Lada 1200s
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 19th May 2024 - 06:14 PM