Help - Search - Members - Calendar
Full Version: curatire circuit franare
Masini.ro Forum > Marci de masini > Marci de masini > Lada
gabriel cretu
mai fratilor am fost la mosul de la care am cumparat-o si l-am intrebat despre lichidul de frana........nu l-a scimbat niciodata in 20 de ani mai are si la mine 6.......
Spuneti-mi si mie se poate inlocui cu altul nou asa treptat treptat,adica sa nu-l scot pe asta vechi tot ci sa incep sa completez cu lichid nou peste cel vechi,iar pe acela sa incep sa-l evacuez pe la etrieri ca ma gandesc se inlesneste munca........si daca merge asa ce lichid de frana credeti ca avea LADA atunci ca n-as vrea sa pun vreun dot 5 ceva care sa-l branzeasca pe asta instantaneu
Si altfel voi ce dot folositi?as vrea ceva apropiat sa nu-mi distruga garniturile ca asta ar mai lipsi.......cu multumiri B-41-KGB biggrin.gif
Horia49540
salut
nu e o treaba tocmai buna sa adaugi lichid de alt tip, dar de nevoie...
fa asa: scoate cu o seringa usurel niste lichid din vas, pune-l intr-un pahar si pune aceeasi cantitate din cel cu care vrei sa completezi
lasa-l cel putin de seara pana dimineata
daca isi pastreaza claritatea si nu se branzeste poti sa pui
dar daca vrei sa faci o treaba buna scoate tot lichidul vechi si pune lichid nou
inainte de cel nou spala (de preferat cu lichid din cel nou) adica pui si purjezi la fiecare roata pana iese lichid curat...dar costa ceva bani lichidul asta irosit
se poate spala si cu alcool,dar n-am facut niciodata, decat pe teava de frana demontata de pe masina....asa ca nu pot sa vorbesc despre un circuit montat
eu personal pun lichid fiat "eticheta albastra" gasesti la service la Bujoreni, e cam 230 000 juma de litru...)
cred ca e ok si cu unul romanesc dar de firma (Chimopar parca faceau inainte, or fi si altii)
pe de alta parte stiu 2 lazi care n-au schimbat lichidul de 25 ani si nu au nimic, dar...
succes :wave:
Horia49540
eu la ambreiaj inca n-am facut reparatie asa ca am adaugat lichid romanesc de acum vreo 15 ani ha ha tinut etans bineinteles
am facut proba in pahar vechi+nou si s-au amestecat bine si uite ca merge:) biggrin.gif :wave:
Felix60549
Necesita schimbare. In 20-25 de ani si-a pierdut calitatile.
Da drumul la toate aerisitoarele, cu cateva pedale il arunci pe cel vechi, dupa care cu ,conductele scoase de in pompa, cu aer comprimat sufli dinspre pompa spre aerisitor-spate si fata-. Adaugi lichidul nou pana curge din pompa sa fii sigur ca e amorsata, montezi conductele si faci aerisirea de la roata cea mai indepartata de pompa pana la cea mai apropiata.

Sa tot tragi cu siringa din vas si tot sa completezi cu unul nou, mare smecherie nu ai facut. Ideea nu era sa cureti circuitul? Sau doreai numai inlocuire de lichid?
dan54198
Salut ! Eu am complectat nivelul acum vreo 2 ani. Am ales tipul " neutru" (are un "N" pe eticheta de la bidonas) . Vezi ca problema cu amestecarea neuniforma mai poate fi insotita de si de o belea mai mare; dizolva gariturile si cam tot ce-i de cauciuc prin instalatie. La fel am auzit si eu de la fostul proprietar ca n-a umblat la frine de cind o are. Deci daca are vreo importanta eu am pus peste cel vechi lichid de frina neutru de la "set-car". Au si ei DOT 3 sau DOT4. Ai grija ce cumperi. bafta!
andrei27237
Salut.

Un subiect tare "bun".

Eu am masina de 2 ani, in care nu pot spune ca am fost multumit de frane niciodata.

Am schimbat cred 3 sau mai multe pome de frana.... dar hai sa incep cu inceputul.

Cand am luat masina am schimbat etriere,placute,pompa frana,furtune fata/spate si pistonase spate la soboti..... lichid dot 3 de la "2+2"

Bun.... de cate ori am schimbat pompa tot degeaba, eu daca merg pe asfalt si pun pedala de frana jos.... abia se blocheaza rotile.....

Acum 6 luni am increcat sa pun lichid dot 4 + pompa noua..(pompa de la rusi din piata) Lichidul a fost nemtesc "FTE".
Bun, dupa ce a montat mecanicul tot,a aerisit totul ok,,,, merg in proba....

Franele pe fata "0" nimic... abia prindea spatele... pedala mergea apropele libera pana jos.... blink.gif

ok, am zis... e f*tuta pompa, am schimbat-o cu una noua, si am pus in nou dot 3 de la "2+2" .

Asa e si in acest moment,masina are frane... multumitoare... dara daca merg mai sportiv si am de franta de la viteze mari in mod repetat,sau pe serpentine.... franele pe fata merg inegal, si ma trage intr-o parte....


Asta e,deja sunt obisnuit, nupot avea lada cu frane beton.
dan54198
Incearca lichid neutru asta dupa ce vei schimba cam tot ce-i cauciuc in instalatie vei vedea ca se schimba datele problemei. Daca ai sa si speli instalatia( cu apa cit mai calda, si cu presiune) vei vedea ca o sa ai niste frine foarte promte si mai durabile decit la multe alte tipuri de masini. Sunt multe Lazi care nu schimba niciodata pompa de frina. Schimbatul intregii pompe este tipic pt o masina proasta si cu piese ieftine si de slaba calitate(dacia) . Bafta si sa ma crezi ca stiu ce vorbesc fiindca am avut si Dacie noua.
Horia49540
inseamna ca eu pot spune ca sunt super norocos...
franele mele sunt facute cap coada cu piese de la rusi din piata si merg super, iau revizia la frane pe bune...
si uite ce am facut: schimbat garnituri la pompa centrala, la pistonasele din spate, inelele de cauciuc la etrieri, furtune de frana fata si spate si atat
am lasat pompa veche si n-are nimic...ciudat
andrei, tu ai poate servo-frana? poate o fi de la servo?
da' poate e si chestie de noroc
stiu p cineva care a cumparat pompa de la rusi, a montat-o fara a demonta-o si a unge-o cu luchid macar si merge beton...
si a propos - tu de unde ai luat pompa din piata de la rusi? vin astia si la Baia Mare?
succes :wave:
Horia49540
am uitat: folosesc lichid fiat tutela "eticheta albastra"
dar cel de care va spuneam cu pompa buna a luat lichid romanesc si n-are nimic...
oricum, dupa cum am mai spus-o, pe mine ma enerveaza rau calitatea proasta a pieselor
k.68177
QUOTE
andrei, tu ai poate servo-frana? poate o fi de la servo?

Hmm, nu pote fi de la servo. Rolul servoului ii cand merge motorul , franele sa aiba eficienta mai mare, si se observa ca "exista servo" prin faptul ca at. cand merge motorul (si pe loc) pedala e mai moale. sau daca ti piciorul pe frana si apesi f. putin cand pornesti motorul pedala se duce un pic spre podea. Eu folosesc lichid 2+2 Dot 3 si sunt multumit de el. Singura problema cu franele am avut-o la franele din spate, mai precis partea stanga, din cauza uzurii a piesei acelea care e bagata intre saboti, si ii distanteaza ( nu stiu exact cum ii spune smile.gif ).
andrei27237
Dar oare de ce prind diferit st fata de dr cand se incalzesc franele?! blink.gif
andrei27237
Cand sunt reci fanele merge dreapta pe franare... daca sunt calde, trage intr-o parte
TLS-09
S-a mentionat spalarea cu alcool a circuitului Este Ok dar neaparat alcool tehnic si de concentratie cat mai mare. Se impune de regula si schimbarea garniturilor dupa spalarea cu alcool(pompa, etrieri, cilindri-tot).
Vezi daca are repartitor pe spate(chstia care intareste frana pe spate daca masina este mai incarcata). Daca are incearca sa-l blochezi in pozitia in care este la sarcina astfel vei avea o frana mai ferma.
gabriel cretu
dar cu furtunasele de la etrieri ati avut probleme? ma cam bate gandul sa le schimb ca sunt cam batrane si parca nu-s intr-o stare prea buna........
Ionut45405
Furtunele sunt "boala" la Lada, tre' schimbate de indata ce dau semne de imbatranire (crapaturi).
TLS-09
Daca schimbi schimbi tot de la cap la coada. Eu zic ca asa merita, altfel umbli cu jumatati de masura si rezultatele sint la fel.
Mai bine schimba-le si pe alea.
gabriel cretu
care si pe alea?
Mariustom
Salutare :wave:
QUOTE(Cristian-Ioan61365)
Mai bine schimba-le si pe alea

iar
QUOTE(gabriel66207)
care si pe alea?

Cred că Cristian-Ioan61365 se referea la ce a scris Gabriel mai sus, "dar cu furtunasele de la etrieri ati avut probleme? ma cam bate gandul sa le schimb ca sunt cam batrane si parca nu-s intr-o stare prea buna........".
Și eu sunt de acord cu ce a scris Cristian-Ioan61365. Iar furtunele nu sunt "boala" la Lada, sunt boală la orice mașină, ca oricare furtun.
Referitor la ce a scris Andrei mai sus, problemele care le are cu frânele, cred că, după aerisirea circuitului, dacă pedala e moale până jos, fără a avea frâne, se datorează garniturilor din cauciuc din pompă. Oricum, sunt curios dacă Andrei, când a schimbat pompele de frână, le-a schimbat cu totul, sau doar corpul pompei. Deoarece, atunci când nu funcționează pompa de frână, se datorează, în general, garniturilor, la corpul pompei putând fi doar ovalizarea ei pe interior.
În încheiere, baftă la reparații tuturor, și ...
Drum bun !!!
TLS-09
Era usor sesizabil. M-am referit la furtunele de la etrieri.
Cosmin65397
QUOTE(Cristian-Ioan61365)
Era usor sesizabil. M-am referit la furtunele de la etrieri.


Sall! Se numesc mai exact "Racorduri" ! biggrin.gif
Ionut45405
Tot aia. Cele de Lada se "coc" mai repede decat la alte masini!
Icsulescu68672
Sa te contrazic.... in general, si aici cred ca majoritatea sunteti de acord cu mine, piesele originale de lada sunt mult mai rezistente decat rahaturile pe care le cumparam noi acum ca piese de schimb. Exemplu: mi-a schimbat mecanicul furtunul care conecteaza radiatorul de termostat, ca"era vechi". cel nou a tinut cam 500 de kilometri, pana cand s-a rupt complet si m-a lasat in mijlocul campului. Era putrezit tot. Masina a mers fara pic de apa in ea cativa kilometri pana la o benzinarie, unde am reusit sa pun un furtun oarecare. Acum masina merge in continuare cu furtunul ei original, vechi de 23 de ani...
Horia49540
asa e
CORECT dar din pacate trebuie sa schimbam timpul : piesele "erau" mult mai bune :puke: :evil: :bash: :brilsmurf: band.gif
TLS-09
Cosmin65397 esti malitios. Oricum in mod inutil. In primul rand am folosit expresia folosita si de altii pe forum , chiar in cadrul topicului. Pe urma s-or fi numind racorduri dar nici formula furtune nu este gresita si nici macar apta sa creeze confuzii. Daca ai dubii ca nu a priceput cineva ce este din cauza ca am spus furtunuri in loc de racorduri, fara a ma arunca"precum broasca in ciment' intr-o contradictie inutila am sa spun "ai dreptate se spune racorduri in loc de furtune, mea culpa...etc.".
Hai ceau!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.