IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Pornirea de pe loc, cu motorul rece

This topic is about Pornirea de pe loc, cu motorul rece, the author, M i h a i, wrote about: Iarna, la frig, e indicat sa plecam imediat de pe loc cu masina sau sa asteptam putin sa se incalzeasca motorul. In cartea mea tehnica zice ca nu e ne ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Pornirea de pe loc, cu motorul rece
M i h a i
post Jan 21 2004, 09:21 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



Iarna, la frig, e indicat sa plecam imediat de pe loc cu masina sau sa asteptam putin sa se incalzeasca motorul. In cartea mea tehnica zice ca nu e nevoie sa astept dar sa nu turez motorul prea mult in primii km. Cu toate astea eu astept vreo 20 de secunde pana cand socul automat scade un pic turatia. Ma gandesc ca intre timp are si uleiul timp sa inceapa sa-si faca treaba. Voi cum procedati?


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Rai
post Jan 21 2004, 10:42 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 973
Joined: 7-January 04
From: Bayern,Germany
Member No.: 19.672



Motoarele moderne numai au nevoie de incalzire dar eu zic ca e bine sa astepti putin pana la 1 min si sa nu accelerezi din prima tare te va tine mai mult motorul depinde cat de frig e afara si unde tii masina.Si evident depinde si ce ulei ai la o masina nu asa noua.
Cum procedezi tu e foarte bine motorul o sa-ti multumeasca.


--------------------
Golf GTI
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Jan 21 2004, 11:09 PM
Post #3


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



Chestia asta, tine de generatia motorului, de ulei si de indicatiile constructorului (in functie de constructia motorului).
La motoarele mai vechi chiar se recomanda sa le lasi cu socul tras - cam la 1500 - 2000 rpm, cand temperatura era scazuta (- 10 grade sau mai frig) si pornirea de pe loc sa se faca dupa ce acul de temperatura a ajuns in zona +40 +60 grade. De exemplu VW recomanda incalzirea motorului in mers, adica dupa pornire se lasa motorul circa 1 -2 minute dupa care se poate demara si rula moderat in a 2-a sau a 3-a motorul incalzindu-se mai repede. Explicatia data in acest caz, este ca lasand motorul sa se incalzeasca "in gol" temperatura de regim normal se va atinge intr-un timp mai lung, ducand la o cantitate mai mare de apa - rezultata din condens si care prin oxidarea uleiului, va da acestuia un caracter acid, ducand in final la o uzura prematura a motorului. Acuma, sigur ca daca sunt -25 sau - 30 grade, in cazul in care mai porneste, ar trebui lasat motorul macar 5 minute in gol. Sa nu uitam ca nici uleiul din cutie nu mai este fluid la astfel de temperaturi si daca tinem la baterie, trebuie sa pornim motorul cu ambreiajul "la fund". Si uleiul din cutie trebuie incalzit si asta se face ruland in a 2-a cu 30 km/h 100 -200 m
Go to the top of the page
 
+Quote Post
M i h a i
post Jan 22 2004, 04:50 PM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 795
Joined: 24-November 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.486



hmmm inseamna ca, referitor la apa si oxidarea uleiului, este de evitat si lasarea motorului pornit la relanti pe perioade lungi???
in cazul meu vorbim de fiat punto din 2003. Apropos si fiat recomanda tot ca VW, insa nu stiam si explicatia.


--------------------
BMW Rulez
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vivian
post Jan 23 2004, 04:51 PM
Post #5


sofer
***

Group: Membri
Posts: 59
Joined: 3-December 03
From: Bucuresti
Member No.: 18.794



dragilor, eu am o dacie pe injectie din 2002 si iata ca este a II-a iarna pentru ea si motorul este super. Nu mananca picatura de ulei !!!! Unii spun ca este anormal dar asta e. In schimb, motorul nu a vazut alt ulei in afara de SELENIA VS . Eu pornesc motorul, pornesc casetofonul, ma asez confortabil si am plecat ... este adevarat insa ca nu am plecat niciodata in FORTA, dar nici treptele nu le-am schimbat lent, cca 2500 de ture. MOTORUL FUNCTIONEAZA BETON. Mai mult, deja tabla da semne de imbatranire asa ca nu cer nici de la motor cine stie ce....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Ion
post Jan 23 2004, 06:25 PM
Post #6


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 142
Joined: 6-November 02
From: Ploiesti (Prahova)
Member No.: 7.653



Referitor la condens si mersul motorului la ralanti, fenomenul apare atunci cand motorul este rece. Dupa ce s-a atins temperatura de regim, nu mai putem vorbi de asa ceva. In plus, motoarele pe benzina aspira iarna aerul din zona galeriei de evacuare si asta inseamna ca dupa ce galeria s-a incalzit, aerul aspirat in cilindrii este mai cald, mai uscat, arderea se face mai bine si se evita si formarea condensului in exces. Se stie ca in urma arderii rezulta gaze arse si apa. Cand pornim motorul rece sau in general daca atmosfera este umeda, condensul din cilindrii va fi mai mare. La pornirea motoarelor pe vreme rece si/sau umeda se vede condensul ce iese pe esapament. La un motor bine reglat, condensul trebuie sa dispara dupa atingerea temperaturii de regim. La foarte multe Dacia, se poate observa condensul de la esapament si dupa incalzirea motorului si asta tine si de carburatie, sistemul de aprindere si starea motorului. Se stie insa ca in tara noastra, benzina mai contine si apa, asa ca nu trebuie sa ne miram foarte tare.
Ar fi de recomdat, ca la fiecare 1-2 ani sa demontam rezervorul de carburant si sa il golim complet. Recomand clatirea tot cu carburant si remontarea. Veti vedea cata mizerie se strange si cata apa (in general 1 - 3 litri)
Referitor la demontarea si remontarea rezervoarelor de carburant, ATENTIE! In cazul rezervoarelor din material plastic, evitati lasarea la soare sau langa surse de caldura. E de preferat ca dupa demontare sa se faca imediat golirea completa, clatirea si REMONTAREA. S-ar putea ca dupa cateva zile sa constatati ca, fiind din plastic, rezervorul s-a deformat un pic, si urechile de prindere sa nu mai corespunda exact cu punctele de fixare. Dupa aia vine chinul sa-l montezi la loc si nici nu poti da cu ciocanul, ca daca se sparge...

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-01-23 11:33 ]

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-01-23 11:34 ]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
petre43065
post Mar 28 2005, 10:06 PM
Post #7


sofer
***

Group: Membri
Posts: 56
Joined: 24-March 05
From: Bucuresti
Member No.: 43.058



Salut,am sa incerc sa iti raspund foarte scurt (ca nu am timp) da este recomandabil mai ales la motoarele diesel sa se faca o incalzire a motorului dar atentie cat se face NU SE TUREAZA ci pur si simplu se lasa sa mearga la relanti eu de exemplu iarna plecam la munca la 3 dimineata si primul lucru porneam motorul dupa care curatam geamurile etc etc .NU POTI pe timp rece sa pornesti si sa pleci in 30 sec.,uleiul trebuie sa asigure ungerea sas aiba timp sa ajunga in lagare ,la cuzineti ,etc ,deci pentru cei care tin la masinile lor lasa-ti motorul la relanti macar 3 min inainte de a pleca si oricum nu fortati prea mult pana ajunge la temp.de lucru
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Mar 28 2005, 10:14 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Poate poti porni cu un diesel in 30 de sec. iarna,nu da in nas ca un motor pe benzina,dar nu poti vedea prin parbrizul inghetat la temperaturi extreme....Dar 30 de sec.la relanti e bine la un diesel,desi unii ar vrea sa porneasca inainte sa bage cheia in contact...

[color=red][/color]NU se citeaza mesajul anteror!


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Echo
post Mar 29 2005, 07:34 AM
Post #9


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 223
Joined: 2-June 04
Member No.: 26.859



La temperaturi extreme (-30) un diesel bun poate porni dar trebuie lasat sa-si incalzeasca motorina. Asta se face prin circuitul de tur-retur pe care e montat un incalzitor. In plus, in zonele cu clima rece se mai monteaza si incalzitor de bloc-motor. In RO n-am vazut pe nimeni sa aiba astfel de optiune la masina.


--------------------
DIESEL POWER
VW Golf Variant TDI 110 CP
VW Passat TDI 130 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Mar 29 2005, 09:48 AM
Post #10


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Am vazut ca a intrebat si Mihai mai sus (acum un an biggrin.gif ) daca are ceva daca stai cu motoru pornit,pe loc,la relanti.Ceva de genu...15 min-30... si nu a raspuns nimeni.DEci,are ceva sau nu?


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Mar 29 2005, 09:54 AM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Pai in manualul meu de Zafira diesel scrie sa nu stai cu motorul pornit la relanti in rodaj,chiar ar fi indicat pana pe la 5.000-6.000 de km sa nu stai pe loc cu motorul pornit.


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Mar 29 2005, 09:58 AM
Post #12


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Lasa ca (la mine cel putin) nu mai e vorba de rodaj.Masina are peste 11k km.Intrebam asa...in general.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
eddie
post Mar 29 2005, 10:05 AM
Post #13


specialist
******

Group: Membri
Posts: 3.222
Joined: 30-January 04
From: Bucuresti
Member No.: 20.522



Pai in general,nu cred ca-ti poate da cineva un raspuns ferm.Fiecare masina are alt motor,mai mare,mai mic,ce se alimenteaza intr-un fel sau altul,alte conditii de folosire,depinde de la o masina la alta.


--------------------
Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P.

,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post Mar 29 2005, 04:54 PM
Post #14


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



QUOTE(Andrei Suzuki)
Am vazut ca a intrebat si Mihai mai sus (acum un an biggrin.gif ) daca are ceva daca stai cu motoru pornit,pe loc,la relanti.Ceva de genu...15 min-30... si nu a raspuns nimeni.DEci,are ceva sau nu?


Bineinteles ca are. Toti furnizorii de auto recunosc ca 85% din uzura motorului are loc la pornire. Sau ca sa-ti fac o comparatie mai relevanta, primele cinci minute de pornire la rece echivaleaza ca uzura cu 300 km de mers in regim normal.

Din ce am mai citit si prin alte site-uri, pornirea standard ideala ar fi asa: lasi motorul macar 30 secunde pe loc (fara sa pornesti), dupa care o iei usurel, fara sa accelerezi puternic, pana ajungi la regimul normal. De ce? Pentru ca nu merge nici sa aduci metalul la 200 grade Celsius in cateva secunde, dar totodata trebuie sa reduci la minim uzura, care are loc la temperaturi scazute.
Si inca ceva: poate nu mai e valabil in vremurile noastre, dar un mecanic cu experienta mi-a spus ca ralanti-ul este moartea injectoarelor la Diesel-uri. Inca un argument in plus.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Mar 29 2005, 05:03 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Nu,nu m-ai inteles.Eu am intrebat daca are ceva daca stai cu masina mai mult PE LOC,cu motorul pornit.Ceva de genu..esti in oras..te suna prietena sa te duci sa o iei de acasa,te duci..si cat astepti sa coboare,tii motorul pornit ca e frig afara.Si stii cum sunt fetele;daca nu arata ele bine...nu ies din baie.Deci stai mult sa astepti.Eu de un asemenea caz vorbeam.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
CRG
post Mar 29 2005, 06:30 PM
Post #16


specialist
******

Group: Membri
Posts: 985
Joined: 11-February 05
From: Rumeinia
Member No.: 40.270



QUOTE(Andrei Suzuki)
Eu am intrebat daca are ceva daca stai cu masina mai mult PE LOC,cu motorul pornit.


Cred ca la aspectul asta se referea mecanicul de care ti-am scris: e vorba de calitatea combustibilului (in special motorina) de pe meleagurile noastre. Cand esti la ralanti, cred ca impuritatile se depun mai usor pe metale si infunda mai repede injectoarele.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Cristian51367
post Jul 18 2005, 11:46 PM
Post #17


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 11
Joined: 16-July 05
From: Bacau (Bacau)
Member No.: 51.360



eu unul am mai auzit ca pe langa faptul de a lasa motorul sa se incalzeasca inainte sa pleci (mai ales iarna), atunci cand vii de la un drum mai lung (>200km) e bine sa il lasi sa mai mearga cateva minute inainte sa il opresti. A mai auzit cineva de asa ceva??
Care ar putea fi motivul?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
daniel47253
post Jul 19 2005, 07:38 AM
Post #18


sofer
***

Group: Membri
Posts: 59
Joined: 19-May 05
From: Bucuresti
Member No.: 47.246



dupa o forja e bine sa o lasi pornitaun minut doua ( la astea diesel ma refer - la benzina nu stiu) pt a-si raci turbina.


--------------------
Astra G - Y20DTH
Go to the top of the page
 
+Quote Post
G e o r g e
post Jul 19 2005, 07:48 AM
Post #19


workaholic * * * * * *
******

Group: Moderator
Posts: 11.052
Joined: 4-August 03
From: Bucuresti
Member No.: 14.854



la turbo benzina la fel:) si cand pleci si cand opresti o lasi sa mearga 1 minut - 2 smile.gif


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Valentin50014
post Jul 19 2005, 09:02 AM
Post #20


specialist
******

Group: Membri
Posts: 584
Joined: 28-June 05
From: Bucuresti
Member No.: 50.007



Motoarele NU trebuiesc lasate la ralanti pentru a se incalzi.
Un motor cu benzina, iarna, se lasa la ralanti maxim 10-15 s, dupa care se porneste, evitandu-se punerea in sarcina excesiva pana ce acesta ajunge la temperatura optima. La diesel, datorita ulueiului ceva mai vascos, se poate astepta pana la 30s, nu mai mult. Iarna, un motor diesel se incalzeste foarte greu la ralanti, pentru a ajunge la 80-90 grade este nevoie de 30'. Aceste minute induc o uzura foarte mare motorului. In cele 10-30" de asteptare pentru ungere este bine ca motorul sa fie pus in sarcina partiala (ex: faruri aprinse, dezghetare geamuri, AC pornit etc).
Ganditi-va la un lucru: cu cat se lasa mai mult motorul la ralanti, incalzirea uleiului se face mai greu, acesta ramane vascos pentru mai mult timp coraborat cu presiunea scazuta a pompei de ulei duce la uzura excesiva a uleiului...

Un motor turbo, dupa o sarcina sustinuta, se lasa la ralanti pentru racirea turbinei pana la 3 minute dupa incetarea sarcinii. De regula, daca locuiti in oras, nu mai este nevoie de acest interval. In drumul spre casa turbina are timp sa se raceasca suficient. Pe autstrada, la o pauza de 10' NU OPRITI motorul imediat. Nu are nici o legatura cu lungimea traseului pe care l-ai urmat, ci numai cu sarcina la care a fost supus motorul. De ex. chiar daca ai mers numai cativa km dar in acesti km ai facut liniute la greu, lasati turbina sa se raceasca cateva minute. Acesta este cea mai comuna cauza de deces a turbinei.

Lasarea unui motor la ralanti mai mult de 30' poate afecta ireversibil catalizatorul. Sunt cnstructori care interzic service-urilor lasarea motoarelor pornite mai mult de 30' la ralanti, chiar daca acest lucru este necesar pentru remedierea defectiunilor. In plus, in tarile cu apa calda te alegi cu o ameda substantiala pentru acest lucru..
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 15th May 2024 - 12:24 AM