Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Pornirea de pe loc, cu motorul rece
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
M i h a i
Iarna, la frig, e indicat sa plecam imediat de pe loc cu masina sau sa asteptam putin sa se incalzeasca motorul. In cartea mea tehnica zice ca nu e nevoie sa astept dar sa nu turez motorul prea mult in primii km. Cu toate astea eu astept vreo 20 de secunde pana cand socul automat scade un pic turatia. Ma gandesc ca intre timp are si uleiul timp sa inceapa sa-si faca treaba. Voi cum procedati?
Rai
Motoarele moderne numai au nevoie de incalzire dar eu zic ca e bine sa astepti putin pana la 1 min si sa nu accelerezi din prima tare te va tine mai mult motorul depinde cat de frig e afara si unde tii masina.Si evident depinde si ce ulei ai la o masina nu asa noua.
Cum procedezi tu e foarte bine motorul o sa-ti multumeasca.
Ion
Chestia asta, tine de generatia motorului, de ulei si de indicatiile constructorului (in functie de constructia motorului).
La motoarele mai vechi chiar se recomanda sa le lasi cu socul tras - cam la 1500 - 2000 rpm, cand temperatura era scazuta (- 10 grade sau mai frig) si pornirea de pe loc sa se faca dupa ce acul de temperatura a ajuns in zona +40 +60 grade. De exemplu VW recomanda incalzirea motorului in mers, adica dupa pornire se lasa motorul circa 1 -2 minute dupa care se poate demara si rula moderat in a 2-a sau a 3-a motorul incalzindu-se mai repede. Explicatia data in acest caz, este ca lasand motorul sa se incalzeasca "in gol" temperatura de regim normal se va atinge intr-un timp mai lung, ducand la o cantitate mai mare de apa - rezultata din condens si care prin oxidarea uleiului, va da acestuia un caracter acid, ducand in final la o uzura prematura a motorului. Acuma, sigur ca daca sunt -25 sau - 30 grade, in cazul in care mai porneste, ar trebui lasat motorul macar 5 minute in gol. Sa nu uitam ca nici uleiul din cutie nu mai este fluid la astfel de temperaturi si daca tinem la baterie, trebuie sa pornim motorul cu ambreiajul "la fund". Si uleiul din cutie trebuie incalzit si asta se face ruland in a 2-a cu 30 km/h 100 -200 m
M i h a i
hmmm inseamna ca, referitor la apa si oxidarea uleiului, este de evitat si lasarea motorului pornit la relanti pe perioade lungi???
in cazul meu vorbim de fiat punto din 2003. Apropos si fiat recomanda tot ca VW, insa nu stiam si explicatia.
vivian
dragilor, eu am o dacie pe injectie din 2002 si iata ca este a II-a iarna pentru ea si motorul este super. Nu mananca picatura de ulei !!!! Unii spun ca este anormal dar asta e. In schimb, motorul nu a vazut alt ulei in afara de SELENIA VS . Eu pornesc motorul, pornesc casetofonul, ma asez confortabil si am plecat ... este adevarat insa ca nu am plecat niciodata in FORTA, dar nici treptele nu le-am schimbat lent, cca 2500 de ture. MOTORUL FUNCTIONEAZA BETON. Mai mult, deja tabla da semne de imbatranire asa ca nu cer nici de la motor cine stie ce....
Ion
Referitor la condens si mersul motorului la ralanti, fenomenul apare atunci cand motorul este rece. Dupa ce s-a atins temperatura de regim, nu mai putem vorbi de asa ceva. In plus, motoarele pe benzina aspira iarna aerul din zona galeriei de evacuare si asta inseamna ca dupa ce galeria s-a incalzit, aerul aspirat in cilindrii este mai cald, mai uscat, arderea se face mai bine si se evita si formarea condensului in exces. Se stie ca in urma arderii rezulta gaze arse si apa. Cand pornim motorul rece sau in general daca atmosfera este umeda, condensul din cilindrii va fi mai mare. La pornirea motoarelor pe vreme rece si/sau umeda se vede condensul ce iese pe esapament. La un motor bine reglat, condensul trebuie sa dispara dupa atingerea temperaturii de regim. La foarte multe Dacia, se poate observa condensul de la esapament si dupa incalzirea motorului si asta tine si de carburatie, sistemul de aprindere si starea motorului. Se stie insa ca in tara noastra, benzina mai contine si apa, asa ca nu trebuie sa ne miram foarte tare.
Ar fi de recomdat, ca la fiecare 1-2 ani sa demontam rezervorul de carburant si sa il golim complet. Recomand clatirea tot cu carburant si remontarea. Veti vedea cata mizerie se strange si cata apa (in general 1 - 3 litri)
Referitor la demontarea si remontarea rezervoarelor de carburant, ATENTIE! In cazul rezervoarelor din material plastic, evitati lasarea la soare sau langa surse de caldura. E de preferat ca dupa demontare sa se faca imediat golirea completa, clatirea si REMONTAREA. S-ar putea ca dupa cateva zile sa constatati ca, fiind din plastic, rezervorul s-a deformat un pic, si urechile de prindere sa nu mai corespunda exact cu punctele de fixare. Dupa aia vine chinul sa-l montezi la loc si nici nu poti da cu ciocanul, ca daca se sparge...

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-01-23 11:33 ]

[ Acest mesaj a fost modificat de : de 2004-01-23 11:34 ]
petre43065
Salut,am sa incerc sa iti raspund foarte scurt (ca nu am timp) da este recomandabil mai ales la motoarele diesel sa se faca o incalzire a motorului dar atentie cat se face NU SE TUREAZA ci pur si simplu se lasa sa mearga la relanti eu de exemplu iarna plecam la munca la 3 dimineata si primul lucru porneam motorul dupa care curatam geamurile etc etc .NU POTI pe timp rece sa pornesti si sa pleci in 30 sec.,uleiul trebuie sa asigure ungerea sas aiba timp sa ajunga in lagare ,la cuzineti ,etc ,deci pentru cei care tin la masinile lor lasa-ti motorul la relanti macar 3 min inainte de a pleca si oricum nu fortati prea mult pana ajunge la temp.de lucru
eddie
Poate poti porni cu un diesel in 30 de sec. iarna,nu da in nas ca un motor pe benzina,dar nu poti vedea prin parbrizul inghetat la temperaturi extreme....Dar 30 de sec.la relanti e bine la un diesel,desi unii ar vrea sa porneasca inainte sa bage cheia in contact...

[color=red][/color]NU se citeaza mesajul anteror!
Echo
La temperaturi extreme (-30) un diesel bun poate porni dar trebuie lasat sa-si incalzeasca motorina. Asta se face prin circuitul de tur-retur pe care e montat un incalzitor. In plus, in zonele cu clima rece se mai monteaza si incalzitor de bloc-motor. In RO n-am vazut pe nimeni sa aiba astfel de optiune la masina.
Andrei Suzuki
Am vazut ca a intrebat si Mihai mai sus (acum un an biggrin.gif ) daca are ceva daca stai cu motoru pornit,pe loc,la relanti.Ceva de genu...15 min-30... si nu a raspuns nimeni.DEci,are ceva sau nu?
eddie
Pai in manualul meu de Zafira diesel scrie sa nu stai cu motorul pornit la relanti in rodaj,chiar ar fi indicat pana pe la 5.000-6.000 de km sa nu stai pe loc cu motorul pornit.
Andrei Suzuki
Lasa ca (la mine cel putin) nu mai e vorba de rodaj.Masina are peste 11k km.Intrebam asa...in general.
eddie
Pai in general,nu cred ca-ti poate da cineva un raspuns ferm.Fiecare masina are alt motor,mai mare,mai mic,ce se alimenteaza intr-un fel sau altul,alte conditii de folosire,depinde de la o masina la alta.
CRG
QUOTE(Andrei Suzuki)
Am vazut ca a intrebat si Mihai mai sus (acum un an biggrin.gif ) daca are ceva daca stai cu motoru pornit,pe loc,la relanti.Ceva de genu...15 min-30... si nu a raspuns nimeni.DEci,are ceva sau nu?


Bineinteles ca are. Toti furnizorii de auto recunosc ca 85% din uzura motorului are loc la pornire. Sau ca sa-ti fac o comparatie mai relevanta, primele cinci minute de pornire la rece echivaleaza ca uzura cu 300 km de mers in regim normal.

Din ce am mai citit si prin alte site-uri, pornirea standard ideala ar fi asa: lasi motorul macar 30 secunde pe loc (fara sa pornesti), dupa care o iei usurel, fara sa accelerezi puternic, pana ajungi la regimul normal. De ce? Pentru ca nu merge nici sa aduci metalul la 200 grade Celsius in cateva secunde, dar totodata trebuie sa reduci la minim uzura, care are loc la temperaturi scazute.
Si inca ceva: poate nu mai e valabil in vremurile noastre, dar un mecanic cu experienta mi-a spus ca ralanti-ul este moartea injectoarelor la Diesel-uri. Inca un argument in plus.
Andrei Suzuki
Nu,nu m-ai inteles.Eu am intrebat daca are ceva daca stai cu masina mai mult PE LOC,cu motorul pornit.Ceva de genu..esti in oras..te suna prietena sa te duci sa o iei de acasa,te duci..si cat astepti sa coboare,tii motorul pornit ca e frig afara.Si stii cum sunt fetele;daca nu arata ele bine...nu ies din baie.Deci stai mult sa astepti.Eu de un asemenea caz vorbeam.
CRG
QUOTE(Andrei Suzuki)
Eu am intrebat daca are ceva daca stai cu masina mai mult PE LOC,cu motorul pornit.


Cred ca la aspectul asta se referea mecanicul de care ti-am scris: e vorba de calitatea combustibilului (in special motorina) de pe meleagurile noastre. Cand esti la ralanti, cred ca impuritatile se depun mai usor pe metale si infunda mai repede injectoarele.
Cristian51367
eu unul am mai auzit ca pe langa faptul de a lasa motorul sa se incalzeasca inainte sa pleci (mai ales iarna), atunci cand vii de la un drum mai lung (>200km) e bine sa il lasi sa mai mearga cateva minute inainte sa il opresti. A mai auzit cineva de asa ceva??
Care ar putea fi motivul?
daniel47253
dupa o forja e bine sa o lasi pornitaun minut doua ( la astea diesel ma refer - la benzina nu stiu) pt a-si raci turbina.
G e o r g e
la turbo benzina la fel:) si cand pleci si cand opresti o lasi sa mearga 1 minut - 2 smile.gif
Valentin50014
Motoarele NU trebuiesc lasate la ralanti pentru a se incalzi.
Un motor cu benzina, iarna, se lasa la ralanti maxim 10-15 s, dupa care se porneste, evitandu-se punerea in sarcina excesiva pana ce acesta ajunge la temperatura optima. La diesel, datorita ulueiului ceva mai vascos, se poate astepta pana la 30s, nu mai mult. Iarna, un motor diesel se incalzeste foarte greu la ralanti, pentru a ajunge la 80-90 grade este nevoie de 30'. Aceste minute induc o uzura foarte mare motorului. In cele 10-30" de asteptare pentru ungere este bine ca motorul sa fie pus in sarcina partiala (ex: faruri aprinse, dezghetare geamuri, AC pornit etc).
Ganditi-va la un lucru: cu cat se lasa mai mult motorul la ralanti, incalzirea uleiului se face mai greu, acesta ramane vascos pentru mai mult timp coraborat cu presiunea scazuta a pompei de ulei duce la uzura excesiva a uleiului...

Un motor turbo, dupa o sarcina sustinuta, se lasa la ralanti pentru racirea turbinei pana la 3 minute dupa incetarea sarcinii. De regula, daca locuiti in oras, nu mai este nevoie de acest interval. In drumul spre casa turbina are timp sa se raceasca suficient. Pe autstrada, la o pauza de 10' NU OPRITI motorul imediat. Nu are nici o legatura cu lungimea traseului pe care l-ai urmat, ci numai cu sarcina la care a fost supus motorul. De ex. chiar daca ai mers numai cativa km dar in acesti km ai facut liniute la greu, lasati turbina sa se raceasca cateva minute. Acesta este cea mai comuna cauza de deces a turbinei.

Lasarea unui motor la ralanti mai mult de 30' poate afecta ireversibil catalizatorul. Sunt cnstructori care interzic service-urilor lasarea motoarelor pornite mai mult de 30' la ralanti, chiar daca acest lucru este necesar pentru remedierea defectiunilor. In plus, in tarile cu apa calda te alegi cu o ameda substantiala pentru acest lucru..
CRG
Legat de timpul de ralanti, subscriu la mesajul anterior: in cartea tehnica a masinii mele zice chiar sa n-o lasi mai mult de 5 minute la ralanti din acelasi motiv: moartea catalizatorului.

Si inca o chestie: inainte de a opri motorul, e bine sa nu fie ambalat ci sa fie oprit de la turatii cat mai reduse (i.e. ralanti) pentru a nu curata peretii motorului de uleiul aruncat de pompa pana atunci.. asta am citi eu in niste carti, e drept, destul de vechi, dar care se refereau la motoare Otto.
pretorian
pai daca ar trebui sa nu stai mai mult de 5 min. la relanti inseamna ca in Bucuresti la ore de varf cand stai si 15 min. la un semafor si prinzi 5-6 de astea pana la destinatie masinile astea ar trebui sa nu mai aiba catalizatore nu blink.gif sau ar trebui sa opresti motorul la fiecare semafor ca sa nu se defecteze catalizatorul blush.gif
sunt unii care fac asa dar o fac pentru economie de carburant :bash:
Valentin50014
Pretoian, nu a spus nimeni ca fix dupa 5 sau 30 de minute vei schimba catalizatorul. Cu cat stai mai mult la ralanti, fara sa alternezi cu momentele de sarcina, cu atat cresc sansele sa ai probleme cu catalizatorul
f1anatic
QUOTE(Valentin50014)
Un motor turbo, dupa o sarcina sustinuta, se lasa la ralanti pentru racirea turbinei pana la 3 minute dupa incetarea sarcinii. De regula, daca locuiti in oras, nu mai este nevoie de acest interval. In drumul spre casa turbina are timp sa se raceasca suficient. Pe autstrada, la o pauza de 10' NU OPRITI motorul imediat. Nu are nici o legatura cu lungimea traseului pe care l-ai urmat, ci numai cu sarcina la care a fost supus motorul. De ex. chiar daca ai mers numai cativa km dar in acesti km ai facut liniute la greu, lasati turbina sa se raceasca cateva minute. Acesta este cea mai comuna cauza de deces a turbinei.


Depinde ce inseamna GREU ?
costin48132
din toate mesajele pe care le-am citit am aici (despre incalzirea sau nu a motorului,etc) am invatat mai multe lucruri pe care am sa le pun in practica la urmatorul motor diesel, deci VA MULTUMESC TUTUROR :wave:
Mircea53641
Si eu tin sa multumesc pt. informatii.

Pana acum am dat doar peste recomadari de genul pornesti imediat sau il lasi nu stiu cate minute. In cazul asta se pare ca adevarul a fost tot undeva pe la mijloc wink.gif

Recent am reusit sa fac praf segmentii unui Golf II in doar 4 luni de utilizare (o luam din loc imediat dupa pornire si m-a pus gaia sa vad daca e suficient de "nervos" ca sa urce o panta de 70' prin pietris). A reusit dar dupa aceea manca 1l ulei la 500km.
Thanks again!
Teodor53113
Super, acum stiu de ce am ajuns sa duc masina la service pentru reparat motor ... e vorba de golf, dar cu Kalosu' ce sa fac? pornesc motorul si dupa 10 secunde am plecat, dar nu ca la formula 1, sau 30 de secunde dupa care ... plec si de fapt ... neah ... oricum nu l-am luat pentru o viata, daca vrea sa ma tina, ma tine, daca nu, il insor biggrin.gif (asta ca pentru diesel m-am lamurit, dar pentru motoarele pe benzina am ramas in chiciura de pe parbriz).
AZAZEL
Sie eu pe timp de iarna las masina sa se incalzeasca dupa cum urmeaza:

-daca este zapada afara pornesc motorul si pana curat zapasa di gheata de pe masina o las sa se incalzeasca. dureaza aproximativ 5-10 min.
-daca este frig si nu e zapada, pornesc motorul si apoi purced la scosul din buzunare a telefoanelor, portmoneului, imi pun partea frontala la CD player,ma dezbrac de haina, imi aprind o tigara. trag de timp cat mai multpt a avea timp motorul sa se incalzeasca.


De exemplu la masina mea(avand motor diese) atunci cand sunt -20 grade afara la ora 7, ajung la munca si abia atunci mi se incalzeste motorul. locuiesc vis a vis de CORA si lucrez in sectorul 6 langa Coca Cola. am 17 km pana la serviciu. Ii fac in aprox 35 min.
temperatura optima de functionare este de 88 grade si merg 17 km prin bucuresti intre 7 si 10 min - - - pana la 7 si 50 min.
CRG
la a mea tocmai asta e chestia fantastica pe care n-am mai vazut-o la alte masini: se incalzeste repede si se raceste greu. cool, nu? si mai e si diesel
f1anatic
Subaru il las sa mearga cel putzin 3 min sau pina cind scade turatzia sub 1500. In general in cartea tehnica trebuie sa scrie cite minute ii ia uleiului sa completeze un circuit complet prin filtrul de ulei. Este indicat un minim de 2-3 ture complete ale uleiului penntru a il aduce la fluiditatea optima pentru a fi uns tot ce trebuie uns.
BandiT
pe timp de vara o las sa mearga cam 30 sec. max 1 minut la relanti, si apoi plec usor , in vit. 1 si apoi 2( am de iesit din cartier, si merg vreo 200 metri printre blocuri cu viteza 2 , incet)
iarna o las 2...3 minute mergand la relanti , si apoi plec usor. motorul are 152 mii km , nu papa ulei si merge superb. deci e verificata metoda mea..
sper ca in iarna care vine sa reusesc sa am pornire de la telecomanda si atunci va sta la relanti circa 7..10 minute.
Valentin50014
Nu este recomandata pornirea din telecomanda a masinilor, tocmai din acelasi motiv. Uzeaza mtorul este mult mai mare decat daca ai pleca imediat. De asemenea, metoda ta nu este verificata, poate daca ai fi respectat sfaturilor constructorilor de masini, uzura pe care o ai in acest moment la motor ar fi aparut la 300.000 Km si nu la 152.000.
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.