Rapoarte de transmisie |
This topic is about Rapoarte de transmisie, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Rapoarte de transmisie |
Jan 31 2006, 12:58 PM
Post
#1
|
|
pilot Group: Membri Posts: 253 Joined: 19-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.618 |
Transmission ratio I:1 3.250 II:1 1.895 III:1 1.222 IV:1 0.8480.848 V:1 0.649 VI:1 3.000 R:1 3.938 Final drive ratio 3.938 Imi explica si mie cineva ce inseamna rapoarte de transmisie? Nu stiu ce reprezinta si sunt tare curios :angel: Merci. -------------------- |
|
|
Jan 31 2006, 02:01 PM
Post
#2
|
|
pilot Group: Membri Posts: 298 Joined: 16-February 05 From: Bucuresti Member No.: 40.538 |
De asemenea mai exista prin fizica o formula foarte sugestiva:
P=F*V Pentru o anumita turatie, puterea motorului este constanta. Practic rapoartele alea de transmisie iti distributie tie ponderea intr-unul din cei doi membri: forta sau viteza. La treapta I ai forta mare (atentie, este vorba la roata!) si viteza mica. Este treapta in care "te lipeste de scaun", "pleci cu scartz", "urci muntii" etc. In treapta a V-a, ai viteza mare, dar forta la roata e mica, de unde si "abia fac o depasire", "imi moare la deal" etc. Eh, acum iei forta aia, pe care ai reglat-o din rapoartele de transmisie, si o bagi in Newton: F=m*a Masa masini este constanta, forta e reglezi din rapoarte, rezulta acceleratiile: treapta mica, ai forta mare, ai acceleratie buna (chestie cu lipitul de scaun). Ai treapta mare, ai forta mica, ai acceleratie slaba. Mai departe evident intervine si faptul ca puterea motorului creste odata cu turatia, si ca masini diferite au motoare de puteri diferite (adica un BMW muschiulos are in treapta a 5-a o acceleratie mai buna decit un Logan intr-a treia....) dar astea sint din alt film! -------------------- Daewoo Matiz E A/C 0.8 6v (!) :) 48CP '06;
Hyundai Accent 1.6 16v 105CP '05; |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 4th May 2024 - 03:25 PM |