Pornirea motoarelor diesel actuale in conditii de ger |
This topic is about Pornirea motoarelor diesel actuale in conditii de ger, the author, Serban63301, wrote about: Am un diesel commonrail deci generatie actuala. Masina are 20000 km iar bateria este de 1 an. La -15 grade a fost un cosmar pornirea. Am asteptat sa s ... To read more just scroll down
Pornirea motoarelor diesel actuale in conditii de ger |
Jan 23 2006, 03:37 PM
Post
#1
|
|
novice Group: Membri Posts: 45 Joined: 12-December 05 From: Bucuresti Member No.: 63.294 |
La -15 grade a fost un cosmar pornirea. Am asteptat sa se stinga becul ce semnalizeaza bujia de preincalzire si am dat la cheie. A pornit cam la a zecea cheie! Mentionez ca alimentez de la OMV cu motorina aditivata. V-as ruga sa-mi spuneti care este procedura de pornire? Apas sau nu pe ambreiaj? Apas acceleratia? Cheie lunga pana pleaca sau doua trei chei scurte? Las mai mult contactul pus pana dau prima cheie? Poate exista mici "trucuri" pentru a face mai usoara pornirea intr-o astfel de situatie In concluzie v-as ruga sa-mi spuneti din experienta voastra, cum trebuie procedat la pornirea unui diesel pe timp de ger. Multumesc! |
|
|
Jan 23 2006, 04:14 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
la mine a pornit la sfert (dar a "croncanit" vreo 3 minute pana s-a mai incalzit) astfel:
pus bujia de doua ori (cred ca mergea si o singura data, dar sa astept mai mult), apasat neaparat ambreiajul (altfel mai invarte si juma de cutie), fara nici o treaba cu acceleratia, si-apoi dat cheia. cam asta-i tot. bafta! ps: pun Mol euro 4 cu aditiv 2+2. pps: vezi ca-ti moare bateria mult mai repede in timp daca o sa te chinui asa in fiecare dimineata. Bashca electromotorul (de fapt, mai mult carbunele). -------------------- |
|
|
Jan 23 2006, 05:51 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
la mine la opel a luat-o din prima si nu a fost pornit de 3 zile. in schimb la pejo la a doua. dar problema a fost alta a inghetat uleiul in cutie si intra numai a treia si a patra. si desi am stat 20 de min nu s-a dezghetat. pana la urma am plecat cu a treia si in 2 km iesea fum din ambreiaj. s-a dezghetat pana la urma dar de abia cand apa a crescut aproape de normal
-------------------- ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv
opel astra 1.7 cdti-101CP 2006 opelul si pejeul vandute |
|
|
Jan 23 2006, 06:22 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
-------------------- |
|
|
Jan 23 2006, 06:27 PM
Post
#5
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 105 Joined: 16-September 05 From: Tg. Mures Member No.: 55.826 |
by the way, intre 2 chei asteapta vreo 10 sec., good luck -------------------- |
|
|
Jan 23 2006, 06:40 PM
Post
#6
|
|
specialist Group: Membri Posts: 992 Joined: 1-May 05 From: Bacau (Bacau) Member No.: 45.734 |
azi e prima oara cand mi-a facut figuri: a pornit la a 3 a cheie...
motorina am de la petrom aditivata pt. ger (arctic sau cam asa ceva)... dar erau -18 grade!!! iar azi noapte au fost - 25... maine dimineata, Dzeu cu mila! -------------------- MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
|
|
|
Jan 23 2006, 07:12 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Cu audi-ul nu am avut probleme la pornire (desi am pornit si la -15 grade) pornste din prima, fara probleme, doar turometrul sta la 1100 in loc de 800... in rest totul era normal...
La opel in schimb... mhm... porneste la prima cheie... dar o "cheie prelungita"... dupa care tuseste ca un astmatic care a fumat un pachet de carpati fara filtru iar turometrul "joaca" pe la 1000 rpm, si dureaza ceva pana motorul incepe sa sune "normal"... ah, asta pe langa condensul+fumul care iese din esapament... pt cateva secunde am "smoke screen" in spatele meu... deh, e o masina de 9 ani... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Jan 23 2006, 07:18 PM
Post
#8
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 135 Joined: 2-February 05 From: Bucuresti Member No.: 39.716 |
QUOTE(HalbaSus) Cu audi-ul nu am avut probleme la pornire (desi am pornit si la -15 grade) pornste din prima, fara probleme, doar turometrul sta la 1100 in loc de 800... in rest totul era normal...
... si la mine pe benzina azi a stat in relanti la 1000 in loc de 800. De ce? aveti idee....pls -------------------- Opel Astra Classic II 1,6l 100CP magma red
|
|
|
Jan 23 2006, 08:04 PM
Post
#9
|
|
pilot Group: Membri Posts: 250 Joined: 25-August 03 From: Galati Member No.: 15.438 |
normal ... e logic ... fiind frig afara .. .se actioneaza ca un soc ... pentru a tine motorul pornit ... la vechile masini (dacia :bash: ) ... aveai socul manual ... aici ti-o tine el turata la 1000 ture ... pana se incalzeste calumea ... apoi scade la turatia "default" ... sa te uiti dupa 2-3 minute ... ca ajunge din nou la 800
-------------------- |
|
|
Jan 23 2006, 08:16 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
socul electroniccare mai ia sau mai da rpm in functie de cat de rece e motorul mie mi-a stat pe la 1200-1300 de rpm azi de dimineata
-------------------- ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv
opel astra 1.7 cdti-101CP 2006 opelul si pejeul vandute |
|
|
Jan 23 2006, 10:12 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 545 Joined: 14-May 05 From: Constanta (Constanta) Member No.: 46.840 |
la fordul Fiesta asta nou care se zicea ca are echipament de pornire pana la -25 grade ... porneste la a3a cheie si la la 2000 rpm la relanti , si abia peste vreo 10 minute revine la 800 . parca e tico :evil: ( asta e nu te supara mike)
la fordu ala din 94 tre sa fac focul sub motor ca sa porneasca , iar la cel diesel mai nou a pornit din prima . smecheria e ca chiar dupa ce se stinge becul ala de la incalzirea anumitor parti , nu dati imediat la cheie pentru ca si in urmatoarele 5-7 secunde ele sunt inca in proces de incalzire . ambreajul calcat si nu te atingi de acceleratie . sa nu potnesti cu muzica tare sau cu dezaburire sau A/C -------------------- Multe masini cu multe turbine
|
|
|
Jan 24 2006, 02:23 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 697 Joined: 1-August 05 Member No.: 52.386 |
am benzinar si trebuie sa recunosc ca a pornit fara probleme la prima cheie, insa turatia a fost la 1400 si apoi a revenit la 800, insa se simte ca e frig, caci parca masina trage altfel + consumul in plus de 0,5-1 litru benzina in plus, in rest sunt multumit!
|
|
|
Jan 24 2006, 11:05 AM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
si mai e ceva: vascozitatea, calitatea si vechimea uleiului, fratilor..
al meu are doar 700 km de rulaj, si e 5W. Eu incerc in general sa ajung sa schimb uleiul inainte de intrarea in iarna. -------------------- |
|
|
Jan 24 2006, 01:23 PM
Post
#14
|
|
sofer Group: Membri Posts: 66 Joined: 11-June 05 From: Sibiu (Sibiu) Member No.: 48.906 |
Si eu am ulei 5W schimbat acum 1000 km, si astazi dimineata, la vreo -20 sau cate grade erau (termometrul masinii arata -17) a pornit din prima fara nici o problema. Motorina este Euro 3 de iarna, de la Rompetrol. Dar probabil ca si uleiul recent m-a ajutat!
Cand aveam Matiz, la temperaturi similare, de obicei pornea doar din a doua incercare. Iata insa ca un diesel, la 100.000 km, pornit cum scrie in carte (ambreiajul calcat si asteptat sa se stinga becul de la preincalzire) nu face nici o problema iarna. Singurul aspect negativ este consumul care a ajuns la aproximativ 30% mai mult decat vara (+10%, fata de +7% vara, conform computer, 8,2% in oras scrie in carte), banuiesc ca, in principal datorita faptului ca nu merg distante mai mari de 10-15 km, iar motorul nu ajunge la temperatura optima. (cartea tehnica defineste "conditii grele de exploatare" drumuri mai scurte de 17 km*) -------------------- Ford Mondeo Ghia, rosu colorado, 2002, 2.0 l TDDI, 115 CP
|
|
|
Jan 24 2006, 02:11 PM
Post
#15
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 235 Joined: 6-June 05 From: Bucuresti Member No.: 48.545 |
Da, uleiul conteaza enorm. Nu uitati ca se schimba de cel putin 2 ori pe an indiferent de numarul de kilometri (toamna si primavara)!
-------------------- Subaru Impreza WRX Wagon
|
|
|
Jan 24 2006, 02:30 PM
Post
#16
|
|
Super Moderator Group: Moderator Posts: 8.261 Joined: 11-November 02 From: ORADEA Member No.: 7.754 |
Uleiul se schimba dupa un anumit nr km parcursi sau la un an, daca km indicati nu au foat depasiti in acest interval. -------------------- OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing ! Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB ! Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura. "What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back" |
|
|
Jan 24 2006, 03:35 PM
Post
#17
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
QUOTE(CRG) Eu incerc in general sa ajung sa schimb uleiul inainte de intrarea in iarna.
deci se poate si doar o data pe an.. :angel: la intrarea in iarna.. eu schimb la 7-8 mii (parerea mea si recomandarea mecanicului, ca e turbo), deci cam de doua ori pe an. -------------------- |
|
|
Jan 26 2006, 10:02 AM
Post
#18
|
|
THE GODFATHER Group: Membri Posts: 3.845 Joined: 8-August 04 From: Timisoara Member No.: 30.528 |
Mmmmda....-13...-14 grade si in Timisoara zilele astea, iar masinuta mea veche de 11 ani si cu 174.000 km la bord a pornit dimineata la prima cheie, tzuc-o tata pe ea E adevarat ca n-a fost o pornire ca vara, ci o cheie puuutin mai lunga (max. 2 secunde)! Uleiul meu (Mobil 1) 10W-40 are deja 13.000 km, deci ar cam trebui sa-l schimb... :angel: Bateria intr-adevar e aproape noua (de 2 luni), motorina super-euro-diesel (euro 4) de la MOL, filtru de motorina schimbat tot acum 2 luni! Io nu pun bujiile de 2 ori, doar o data, dar dupa ce se stinge becul de bujii, o mai las putin, pana se aude releul care decupleaza bujiile, dupa care imediat ii dau cheie....cu ambreiajul apasat si fara acceleratie! Deci, una peste alta, sunt mai mult decat multumit de pornirea masinii mele pe timp de ger, desi e adevarat ca o pornesc zilnic....nu stiu cum s-ar comporta daca n-as porni-o vreo 3-4 zile, dar nici nu pot sa fac experimentul asta, fiindca trebuie si vreau sa circul zilnic cu ea!
Vorbeamos ALEX -------------------- VW Passat 1.9 TDI sedan 155 CP / 378 Nm pe dyno
>>> RACING IS IN MY BLOOD <<< (dar nu cu Passat-ul) "Cei cu adevarat cunoscatori, nu vor putea uita faptul ca, masinile bune, fiabile si mai ales corecte fata de client, la banii platiti pt. ele, nu se mai fac din 2004 la 95% din brandurile lumii" (by DORU, 2009) |
|
|
Jan 26 2006, 12:39 PM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 992 Joined: 1-May 05 From: Bacau (Bacau) Member No.: 45.734 |
QUOTE(CRG) eu schimb la 7-8 mii (parerea mea si recomandarea mecanicului, ca e turbo), deci cam de doua ori pe an.
nu ti se pare ca exagerezi? sau in fine, ce ulei ii bagi? stii spre exemplu ca in Germania se merge cam 30000? 15000 pt. RO mi se pare rezonabil... -------------------- MAZDA 6 SPORT TOPLINE, 2.0d, 136 cp
|
|
|
Jan 26 2006, 01:15 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
nu cred, avand in vedere praful din Ro, harjoneala pe care o papa, mersul pe distante relativ mici (15 km, stop, 15 km, stop).
Intra pe mazda6club.com si ai sa vezi ca baietii il schimba si la 3000 de mile cand fac racing cu ele. mergi pe chrislonghurst's engine bible si ai sa vezi ca el il schimba la 5,000 de mile. pe deasupra, am si destula incredere in mecanic. baiat de baiat. chestia cu 15,000 e una de marketing, daca ma intrebi. vezi avensis-ul. dintr-o data au ajuns la concluzia ca nu mai e necesara revizia la 7,500, ci la 15,000. clar au schimbat ceva la masina si au facut-o mai buna.. . Oricum producatorii se sustrag, spunand ca daca mergi in anumite conditii bla bla tre sa schimbi la 10, nu 15.. Bag Valvoline synpower 5W 40 (mergea mai bine un 30, da' asa am agreat in foaia de revizii moka), SL (a aparut si SM, da' pana se reintregeste stocul..) -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 5th May 2024 - 09:53 AM |