Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Pornirea motoarelor diesel actuale in conditii de ger
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Serban63301
Am un diesel commonrail deci generatie actuala. Masina are 20000 km iar bateria este de 1 an.
La -15 grade a fost un cosmar pornirea. Am asteptat sa se stinga becul ce semnalizeaza bujia de preincalzire si am dat la cheie. A pornit cam la a zecea cheie! Mentionez ca alimentez de la OMV cu motorina aditivata.
V-as ruga sa-mi spuneti care este procedura de pornire? Apas sau nu pe ambreiaj? Apas acceleratia? Cheie lunga pana pleaca sau doua trei chei scurte? Las mai mult contactul pus pana dau prima cheie? Poate exista mici "trucuri" pentru a face mai usoara pornirea intr-o astfel de situatie
In concluzie v-as ruga sa-mi spuneti din experienta voastra, cum trebuie procedat la pornirea unui diesel pe timp de ger.
Multumesc!
CRG
la mine a pornit la sfert (dar a "croncanit" vreo 3 minute pana s-a mai incalzit) astfel:

pus bujia de doua ori (cred ca mergea si o singura data, dar sa astept mai mult), apasat neaparat ambreiajul (altfel mai invarte si juma de cutie), fara nici o treaba cu acceleratia, si-apoi dat cheia. cam asta-i tot.

bafta!

ps: pun Mol euro 4 cu aditiv 2+2.

pps: vezi ca-ti moare bateria mult mai repede in timp daca o sa te chinui asa in fiecare dimineata. Bashca electromotorul (de fapt, mai mult carbunele).
florin55503
la mine la opel a luat-o din prima si nu a fost pornit de 3 zile. in schimb la pejo la a doua. dar problema a fost alta a inghetat uleiul in cutie si intra numai a treia si a patra. si desi am stat 20 de min nu s-a dezghetat. pana la urma am plecat cu a treia si in 2 km iesea fum din ambreiaj. s-a dezghetat pana la urma dar de abia cand apa a crescut aproape de normal
CRG
mi-am adus aminte ceva: nu incerca sa o pornesti la un interval mai des de (sa zicem) 15-20 secunde. Trebuie sa lasi bateria un pic sa-si revina dupa pornire. In plus ai sanse mai mari sa invarta bine demarorul.
Adin.C
la mine ( in conditiile celor -15 grade de azi dimineata in Buc.), doar cu ambreiajul calcat ( regula mai ales pe timp de iarna), a pornit perfect...masina are 2 ani si un pic, motorina e cea de la Petrom ( conventie pe firma)...si de croncanit, nu mai mult de 5 sec...
by the way, intre 2 chei asteapta vreo 10 sec., good luck
cosmin45741
azi e prima oara cand mi-a facut figuri: a pornit la a 3 a cheie...
motorina am de la petrom aditivata pt. ger (arctic sau cam asa ceva)...
dar erau -18 grade!!! iar azi noapte au fost - 25...
maine dimineata, Dzeu cu mila! blush.gif
HalbaSus
Cu audi-ul nu am avut probleme la pornire (desi am pornit si la -15 grade) pornste din prima, fara probleme, doar turometrul sta la 1100 in loc de 800... in rest totul era normal...

La opel in schimb... mhm... porneste la prima cheie... dar o "cheie prelungita"... dupa care tuseste ca un astmatic care a fumat un pachet de carpati fara filtru iar turometrul "joaca" pe la 1000 rpm, si dureaza ceva pana motorul incepe sa sune "normal"... ah, asta pe langa condensul+fumul care iese din esapament... pt cateva secunde am "smoke screen" in spatele meu... deh, e o masina de 9 ani...
silviu39723
QUOTE(HalbaSus)
Cu audi-ul nu am avut probleme la pornire (desi am pornit si la -15 grade) pornste din prima, fara probleme, doar turometrul sta la 1100 in loc de 800... in rest totul era normal...

...

si la mine pe benzina azi a stat in relanti la 1000 in loc de 800.
De ce? blink.gif
aveti idee....pls
Florin Ristei
normal ... e logic ... fiind frig afara .. .se actioneaza ca un soc ... pentru a tine motorul pornit ... la vechile masini (dacia :bash: ) ... aveai socul manual ... aici ti-o tine el turata la 1000 ture ... pana se incalzeste calumea ... apoi scade la turatia "default" ... sa te uiti dupa 2-3 minute ... ca ajunge din nou la 800
florin55503
socul electroniccare mai ia sau mai da rpm in functie de cat de rece e motorul mie mi-a stat pe la 1200-1300 de rpm azi de dimineata
Lucian55
la fordul Fiesta asta nou care se zicea ca are echipament de pornire pana la -25 grade ... porneste la a3a cheie si la la 2000 rpm la relanti , si abia peste vreo 10 minute revine la 800 . parca e tico :evil: ( asta e nu te supara mike)
la fordu ala din 94 tre sa fac focul sub motor ca sa porneasca , iar la cel diesel mai nou a pornit din prima . smecheria e ca chiar dupa ce se stinge becul ala de la incalzirea anumitor parti , nu dati imediat la cheie pentru ca si in urmatoarele 5-7 secunde ele sunt inca in proces de incalzire . ambreajul calcat si nu te atingi de acceleratie . sa nu potnesti cu muzica tare sau cu dezaburire sau A/C
C Z R
am benzinar si trebuie sa recunosc ca a pornit fara probleme la prima cheie, insa turatia a fost la 1400 si apoi a revenit la 800, insa se simte ca e frig, caci parca masina trage altfel + consumul in plus de 0,5-1 litru benzina in plus, in rest sunt multumit! smile.gif
CRG
si mai e ceva: vascozitatea, calitatea si vechimea uleiului, fratilor..

al meu are doar 700 km de rulaj, si e 5W. Eu incerc in general sa ajung sa schimb uleiul inainte de intrarea in iarna.
Flaviu48913
Si eu am ulei 5W schimbat acum 1000 km, si astazi dimineata, la vreo -20 sau cate grade erau (termometrul masinii arata -17) a pornit din prima fara nici o problema. Motorina este Euro 3 de iarna, de la Rompetrol. Dar probabil ca si uleiul recent m-a ajutat!

Cand aveam Matiz, la temperaturi similare, de obicei pornea doar din a doua incercare. Iata insa ca un diesel, la 100.000 km, pornit cum scrie in carte (ambreiajul calcat si asteptat sa se stinga becul de la preincalzire) nu face nici o problema iarna.

Singurul aspect negativ este consumul care a ajuns la aproximativ 30% mai mult decat vara (+10%, fata de +7% vara, conform computer, 8,2% in oras scrie in carte), banuiesc ca, in principal datorita faptului ca nu merg distante mai mari de 10-15 km, iar motorul nu ajunge la temperatura optima. (cartea tehnica defineste "conditii grele de exploatare" drumuri mai scurte de 17 km*)
Mikidutzaa
Da, uleiul conteaza enorm. Nu uitati ca se schimba de cel putin 2 ori pe an indiferent de numarul de kilometri (toamna si primavara)!
DORU
blink.gif
Uleiul se schimba dupa un anumit nr km parcursi sau la un an, daca km indicati nu au foat depasiti in acest interval. arigato.gif
CRG
QUOTE(CRG)
Eu incerc in general sa ajung sa schimb uleiul inainte de intrarea in iarna.


deci se poate si doar o data pe an.. :angel: la intrarea in iarna..

eu schimb la 7-8 mii (parerea mea si recomandarea mecanicului, ca e turbo), deci cam de doua ori pe an.
Alex-F1
Mmmmda....-13...-14 grade si in Timisoara zilele astea, iar masinuta mea veche de 11 ani si cu 174.000 km la bord a pornit dimineata la prima cheie, tzuc-o tata pe ea wub.gif E adevarat ca n-a fost o pornire ca vara, ci o cheie puuutin mai lunga (max. 2 secunde)! Uleiul meu (Mobil 1) 10W-40 are deja 13.000 km, deci ar cam trebui sa-l schimb... :angel: Bateria intr-adevar e aproape noua (de 2 luni), motorina super-euro-diesel (euro 4) de la MOL, filtru de motorina schimbat tot acum 2 luni! Io nu pun bujiile de 2 ori, doar o data, dar dupa ce se stinge becul de bujii, o mai las putin, pana se aude releul care decupleaza bujiile, dupa care imediat ii dau cheie....cu ambreiajul apasat si fara acceleratie! Deci, una peste alta, sunt mai mult decat multumit de pornirea masinii mele pe timp de ger, desi e adevarat ca o pornesc zilnic....nu stiu cum s-ar comporta daca n-as porni-o vreo 3-4 zile, dar nici nu pot sa fac experimentul asta, fiindca trebuie si vreau sa circul zilnic cu ea! beer.gif

Vorbeamos
ALEX
cosmin45741
QUOTE(CRG)
eu schimb la 7-8 mii (parerea mea si recomandarea mecanicului, ca e turbo), deci cam de doua ori pe an.


nu ti se pare ca exagerezi? sau in fine, ce ulei ii bagi? stii spre exemplu ca in Germania se merge cam 30000? 15000 pt. RO mi se pare rezonabil...
CRG
nu cred, avand in vedere praful din Ro, harjoneala pe care o papa, mersul pe distante relativ mici (15 km, stop, 15 km, stop).

Intra pe mazda6club.com si ai sa vezi ca baietii il schimba si la 3000 de mile cand fac racing cu ele. mergi pe chrislonghurst's engine bible si ai sa vezi ca el il schimba la 5,000 de mile.

pe deasupra, am si destula incredere in mecanic. baiat de baiat.

chestia cu 15,000 e una de marketing, daca ma intrebi. vezi avensis-ul. dintr-o data au ajuns la concluzia ca nu mai e necesara revizia la 7,500, ci la 15,000. clar au schimbat ceva la masina si au facut-o mai buna.. blink.gif . Oricum producatorii se sustrag, spunand ca daca mergi in anumite conditii bla bla tre sa schimbi la 10, nu 15..

Bag Valvoline synpower 5W 40 (mergea mai bine un 30, da' asa am agreat in foaia de revizii moka), SL (a aparut si SM, da' pana se reintregeste stocul..)
AZAZEL
BAIETII lui tata sa va spun ce-am patit.

luni dimineata la -16 grade a pornit aproape ca vara.

am plecat spre calarasi din fata la cora pantelimon. mi-a trecut apa de 70 grade celsus abia dupa 15 km, timp in care am mers pe centura si apoi autostrada . nu am trecut de 2000 ture deci nici de 85km/h. dupa alti 7 km a ajuns apa la temperatura optima 88 grade. in acesti 7 km am mers cu 2500 ture, 105 km/h. pe autostrada la ora 8 dimineata temperatura indicata luni era de -19 grade.

luni seara am stat peste noapte la amara langa slobozia, hotelul era la intrare in localitatea amara, aproape in camp. am parcat masina cu spatele la hotel si cu fata la camp. peste noapte temperatura a scazut la -20 grade si vantul a batut naprasnic. masina mea era parcata de asa natura, ca si cum ar fi fost in mijlocul baraganului.

marti dimineata nu a vrut sa porneasca am incercat de 2 ori . bateria abia avea puterea sa imi invarta motorul.

noroc de un tip care avea un fel de minibaterie bosch pe care o incarci in casa si apoi pleci la masina , o cuplezi cu bateria masinei si mai da si ea un pic de curent si porneste harbul. am reusit sa pornesc.

ideea este ca in 3 ani si jumate si 125 000 km, marti dimineata la slobozia -20 grade celsius, masina parcata aproape in camp, cu vantul care batea naprascnic a fost pt prima data cand masina mea a refuzat sa porneasca prin resurse proprii.
gabi63320
Luni si marti noaptea au fost la Iasi -24 si -26 grade. Benzinarele au pornit, mai putin majoritatea Daciilor, care trase s-au descurcat pana la urma. Problema reala la dacii e bateria, care de obicei e din cele mai ieftine, aprinderea prost reglata si apa din carburator. Daca aceste probleme sunt rezolvate, atunci pornesc sigur. Uleiul din motor se rupe pana la urma, daca insisti. Cielo-ul meu a pornit la prima cheie, ceva mai lunga 3-4 secunde, urmata de un zgomot de curele si ulei inghetat timp de 10-15 secunde.
Cat despre diesel-uri, va dau exemplul masinilor de la o firma care are vreo 10 peugeot-uri - 206, Boxter, Partner - problema nu a aparut la pornire, ci la mentinerea motorului pornit. La reprezentanta Peugeot din Iasi era o coada imensa. Toate indicatoarele de avarie ale motorului se aprindeau si proprietarii au navalit la service. Cei de acolo nu le-au facut nimic, numai ca le-au bagat in hala peste noapte. Totusi una dintre masini nu a facut probleme si atunci intrebarea a fost de ce? Raspuns - calitatea motorinei. Toate alimentasera de la Rompetrol si una de la OMV (singura care mergea). Prin filtrele de motorina curgea acum marmelada. Mergeau 1-2 km si apoi se opreau. Mai stateau cateva minute, apoi se miscau iar si tot asa pana la service. Asa incat, evident, diesel-urile pornesc la ger daca motorina face fata, bateria buna, injectia la fel.
robert
Am patit-o si eu la Passat, dar mi-a cam fost rusine sa vorbesc si cu altii despre asta, cum ca tocmai masina mea face figuri la pornire dimineata!!! Adica la -15 a pornit la a 3-a cheie si a dat si cu fum serios, pret de 10 secunde, timp in care motorul a mers total neregulat.Acuma porneste sfert, ca s-a terminat cu gradele multe in minus. Dar vad pe aici ca folositi motorina de la Mol. Au merg cu Alpin Diesel de la OMV.Ce ziceti, e mai buna de la Mol?
sergiutruta
Cred ca sunt cam la fel, de la OMV sau de la Mol.
Cand am alimentat de la Mol mi s-a parut masina putin mai sprintena, si parca scotea un pic mai mult fum, dar se prea poate sa fi fost doar o impresie.
AZAZEL
QUOTE(robert36564)
Am patit-o si eu la Passat, dar mi-a cam fost rusine sa vorbesc si cu altii despre asta, Au merg cu Alpin Diesel de la OMV.Ce ziceti, e mai buna de la Mol?


mi-e greu sa cred ca este de la motorina. poate este bateria vinovata.
pt ca pana acum 1 an am pus motorina de peste tot dar in special lukoil. au mai fost temperaturi scazute sia a pornit.

iarna aceasta mi-a cam facut figuri masina. si pun numai omw euro 5 si rompetrol euro 4. sunt cei mai scumpi combustibili de pe piata. omv euro 5 este aproape incolor. arata fff bine. de cat timp ai bateria???
BandiT
hop si eu cu un diesel de 20 ani!!!!!
am un fiat regata diesel din 86.
a pornit la - 25..-30 grade...dar cum: in motorina de la lukoil bag cam 1 litru de benzina la 10 de motorina. mai adaug diferiti aditivi de motorina pe care -i fac rost de la servici....bateria ( de 88 ah) dusa noaptea in casa...si porneste la a2a cheie, prima fiind scurta ptr. ruperea uleiului.
fiatul meu are o chestie desteapta si anume conductele de motorina sunt prin masina , nu pe dedesupt...deci sunt un pic protejate de frig si viscol.
eu fac asa la pornire( si nu ratez) : pun 1 data bujia si dau scurt la cheie..2..4 secunde ptr. rupere ulei. ambreiajul e apasat si e scoasa si pe liber....
apoi pun inca o data bujia si dau la chei lung...de obicei porneste.
daca nu , atunci mai astept 15..20 secunde si dau iar la cheie si porneste sigur
tot acest timp masina e pe liber si ambreiajul apasat.
mentionez ca aceasta metoda e rodul experientei a 4 ierni in care am fost nevoit sa merg cu fiatul acesta diesel....
bafta si voua
marius60959
eu i-am pus numai motorina de la MOL. si daca asa am invatat-o si ii place...asta ii dau. blush.gif
robert
Nu e sigur de la baterie,ca de invartit nu era problema.Pornirea era greoaie,adica dadea sa porneasca,dar "murea" imediat motorul, ca sa ma exprim mai pe inteles.Si dupa pornire, scotea fum(la temperaturi f scazute ma refer) si mergea motorul neregulat, cu vibratii, de parca functionau doar 3 cilindrii, pret de 10-15 secunde.M-am gandit ca este o bujie arsa,si ca porneste chiar in 3.
radu66490
fiatul l am pornit cam greu prima zi cand a fost frig tare -20 sau cam asa bateria abia a invartit.am luat curent si a pornit la a doua cheie cam lungi ce i drept(5-7sec) a pornit
in schimb opelul nu l am pornit vreo sapt si intr o dupamiaza zic ia sa vad....eram convins ca bateria nu mai duce dar surpriza sfert de cheie,am tinut bujiile de 3 ori si.....a mers la ralanti vreo 40 sec si a inceput sa intrerupa l am lasat sa mearga mi a aprins becul galben in bord.eram sigur ca e un dop de gheatza.am fugit in casa am adus testerul l am pus pe masina era o malfunction specifica lipsei de carburant.dupa aproximativ 5 minute a inceput sa mearga rotund asa cum stiam eu
mult noroc
Adrian Iulian67278
Dupa cum s-a mentionat mai sus,depinde intradevar calitatea uleiului dar nu in mod expres,chiar daca este prea vascos exista supapa de retur in pompa de ulei.Parerea mea,verifica bujiile incandescente(dar nu la"ochi"!!!) si compresia pe fiecare cilindru.NU trebuie sa fie diferenta mai mare de 0,18 intre cilindri.Nu vreau sa-ti subestimez masina dar chiar si un comonrail poate avea compresia inegala!!! arigato.gif [/b]
gabi67272
DIESELUL MEU 1,9 TDI MI-A PORNIT LA -18 GR.SUPER BINE PRIMA CHEIE FARA BALBAIELI,DAR CAND MOTORUL E CALD PA, NU MAI PORNESTE,SAU F.F. GREU
CRG
am avut si eu la un lancer o pb similara..a fost capul hidraulic al pompei de injectie.
eddie
Gabi67272 incearca te rog sa dezactivezi Caps Lock-ul,nu este singurul tau mesaj scris in felul acesta !
Serban63301
Referitor la atentionarea facuta mai sus, as avea si eu o intrebare daca imi este permis! Cu ce deranjaza daca cineva vrea sa scrie cu litere de tipar? Eu unul dupa cum se vede nu scriu de tipar, dar as dori sa stiu care este logica pentru care nu se permite scrisul cu litere de tipar? De ce sa nu aiba fiecare libertatea sa scrie cu ce litere vrea?
Multumesc!
Ghita A.
E vorba de NETIQUETTE, adica felul in care te comporti pe net. Ai aici un citat iar mai jos un link in limba romana cu regulile de baza:
"Nu scrieti texte in intregime cu majuscule. Acest mod de scriere, pe langa ca este dificil de urmarit, este echivalent cu strigatul, tipatul etc"

http://www.badorgood.com/netiquette.php
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.