Noul Grand Vitara |
This topic is about Noul Grand Vitara, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down
Noul Grand Vitara |
Nov 29 2005, 01:05 AM
Post
#1
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 137 Joined: 28-October 05 From: Bucuresti Member No.: 59.633 |
|
|
|
Nov 29 2005, 09:24 PM
Post
#2
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 137 Joined: 28-October 05 From: Bucuresti Member No.: 59.633 |
Versiunea in trei usi va fi destinata unei clientele alcatuite din celibatari si tinere cupluri, persoane active, fara copii, oraseni care parcurg ocazional distante mai mari. Pentru aceasta clientela, Suzuki propune Noul Grand Vitara cu trei usi echipat cu un motor pe benzina de 1,6 litri VVT (sistemul de deschidere variabila a supapelor) care a suferit cateva imbunatatiri: galeria de admisie a fost redesenata si in componenta ei au fost folosite materiale noi; adopta noi injectoare care vaporizeaza mai fin carburantul, iar sistemul de recirculare a gazelor de esapament a fost optimizat. Gratie acestor imbunatatiri, castiga un plus de 10 cai putere si 7 Nm. Mai mult decat atat, in ciuda cresterii acestor valori ca si a greutatii masinii, consumul si emisiile de gaze raman la aceleasi valori (8,7 l/100km consum mediu si 201 gr CO2/km). Acest motor corespunde astfel normelor EURO IV. Atinge 106 cp la 5.900 rot/min (fata de 94 cp la modelul precedent) si 145 Nm la 4.100 rot/min, viteza maxima constructiva fiind de 160 km/h (+10 km/h), iar de la 0 la 100 km/h ajunge in 14,4 secunde. Nu e chiar un sprinter, dar asteptati sa-l duceti acolo unde asfaltul nu mai exista…
Acest motor este cuplat la o cutie manuala cu 5 rapoarte si la o transmisie integrala permanenta simplificata (descrisa mai jos). Noul Grand Vitara in 5 usi va fi pe placul familiilor si soferilor mai in varsta. Ei parcurg distante mai lungi, cu mai multe bagaje si sunt in special, in cautare de statut. De aceea ei opteaza pentru o versiune mai lunga, deci si mai grea, insa motorizata mai generos pentru a nu sacrifica performantele. Aceasta clientela va gasi ceea ce cauta cu noul motor de [b]2,0 litri pe benzina. [/b]Acesta a beneficiat de aceleasi imbunatatiri ca si motorul de 1,6 litri, si profita din plin de valorile sale. Castiga 12 cp pentru a atinge 140 cp la 6000 rot/min si un plus de 10 Nm, in total avand un cuplu de 183 Nm la 4000 rot/min. Noul Grand Vitara culmineaza la 175 km/h (+15 km/h) si trece de la 0 la 100 km/h in 12.5 secunde. Consumul a scazut si el : 9,1 l/100 km consum mediu in loc de 9,3. Cu o emisie de CO2 de 220 gr/km, motorul satisface exigentele normelor EURO IV. Acest motor poate fi cuplat la o cutie manuala cu 5 rapoarte sau la una automatica cu 4 rapoarte. Totul este disponibil impreuna cu noua tractiune integrala permanenta cu 3 moduri descris mai jos. Cum piata auto o cere, Noul Grand Vitara va primi in mod evident si un propulsor turbo diesel cu rampa comuna, incepand de la sfarsitul anului 2005. Motorul de 2,0 litri al grupului PSA Peugeot-Citroen va fi inlocuit cu un motor Renault, mai economic si mai puternic : cel de 1,9 litri de 129 cp si 300 Nm. Acesta este comun ambelor variante (in 3 si 5 usi). Transmisii : Oferta raspunde cererii. Cum era de asteptat, versiunile in 3 si 5 usi al Noului Grand Vitara nu se adreseaza aceluiasi tip de soferi. Ambele folosesc noua transmisie integrala permanenta, o premiera la Suzuki. Aceasta transmisie dispune de un diferential central tip ‘slip differential’. In conditii normale, repartitia cuplului fata-spate este de 47-53. Daca aceste conditii se schimba, un captor de cuplu, integrat in diferential, echilibreaza aceasta repartitie. Avantajul acestui sistem este urmatorul : pastreaza avantajele celor 4 roti motrice si elimina inconvenientele unui 4x4 cu punct central rigid atunci cand acesta este selectat : subvirajul, vibratiile puternice in curbe si cresterea considerabila a consumului. Obtinem deci fluiditatea si eficacitatea in viraje a unui 4x2 clasic. Aceasta este configuratia simplificata care echipeaza Noul Grand Vitara in 3 usi. Putem spune ca acesta nu dispune decat de un mod de functionare 4H, fara rapoarte scurte si fara blocarea diferentialului central. Celelalte versiuni ale Noului Grand Vitara primesc versiunea mai evoluata a acestei transmisii, cea care permite blocarea diferentialului central si repartizeaza cuplul fata-spate in proportie 50-50. In concluzie, aceasta transmisie este comandata prin intermediul unui comutator situat deasupra consolei centrale, al doilea levier de pe podea dispare. |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 13th May 2024 - 05:20 PM |