Ce antigel sa folosim? |
This topic is about Ce antigel sa folosim?, the author, Eugen OmegaFan, wrote about: A folosit cineva antigel Berkebile? Este bun, nu distruge racoardele de cauciuc sau partile de aluminiu? Am gasit asemena antigel la canistra de 4 lit ... To read more just scroll down
Ce antigel sa folosim? |
Nov 20 2005, 05:01 PM
Post
#1
|
|
sofer Group: Membri Posts: 78 Joined: 14-December 04 From: Oradea Member No.: 37.174 |
Am gasit asemena antigel la canistra de 4 litri, si nu sunt foarte convins sa o cumpar. Sfaturi ??? Recomandari de antigel pt Opel Omega? Multumesc :wave: -------------------- ex Opel Omega 2000 cm3, 121 caluti zapaciti!!!
ex Opel Omega B, 136 CP seriosi!!! Opel Omega B Facelift, 145 CP puternici!!! |
|
|
Nov 20 2005, 05:05 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Eu am pus ieri antigel Budget diluat deja de fabricat in sistemele de racire si in 24 de ore n-am avut probleme
Cumparat de la metro, 200.000 lei vechi pt 5 litri(bidon din ala mare ca la apa) :wave: -------------------- |
|
|
Nov 20 2005, 05:41 PM
Post
#3
|
|
sofer Group: Membri Posts: 78 Joined: 14-December 04 From: Oradea Member No.: 37.174 |
Salut,
La Metro Oradea in afara de antigel unguresc care este 9 Ron litru nediluat, nu am gasit nimic convenabil. Am gasit la Selgros antigel Berkebile, dar nu stiu nimic despre el si mi-e cam frica sa pun! :bash: -------------------- ex Opel Omega 2000 cm3, 121 caluti zapaciti!!!
ex Opel Omega B, 136 CP seriosi!!! Opel Omega B Facelift, 145 CP puternici!!! |
|
|
Nov 20 2005, 07:17 PM
Post
#4
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 223 Joined: 2-June 04 Member No.: 26.859 |
-------------------- DIESEL POWER
VW Golf Variant TDI 110 CP VW Passat TDI 130 CP |
|
|
Nov 22 2005, 12:23 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Membri Posts: 521 Joined: 16-October 04 From: Bucuresti Member No.: 34.419 |
-------------------- Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
|
|
|
Nov 22 2005, 10:56 AM
Post
#6
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 133 Joined: 3-November 05 From: Bucuresti Member No.: 59.954 |
ala rosu sau portocaliu e fara silicati - utilizati la motoare fabricare din 2000 incoace.
ala inchis la culoare e cu silicati - folosit la motoare fabricate pana in 2000. |
|
|
Nov 22 2005, 11:06 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Exista si antigel produse de marci de renume, gen Elf sau Valvoline, ce-i drept bat pe la 16-20 RON litrul..
-------------------- |
|
|
Nov 24 2005, 02:43 PM
Post
#8
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
Nu stiu cum e la voi...dar la noi trebuie sa folosesti ce zice producatorul. Iar masinile...(doar daca nu e OZN nemtzesc sau mai stiu eu ce - dar cred ca si alea) folosesc lichid de racire...ori VERDE ori PORTOCALIU. Pe care il cumperi la galon (la bidon) de obicei concentrat si il amesteci cu apa distilata 50%-50%. Ar fi bun in halul asta pina la - 30 deg Celsius. Mai concentrat daca e mai frig...insa fiind mai concentrat intr-o buna zi va coroda tzevile.
Toate Subaru se pare ca pierd ceva lichid pe la turbo. Subaru da un "conditioner" de 2 bani (nu ...chiar dai $ 2) dar care e "good stuff". Oricum in general se pierde cam stiu eu...o ceasca de cafea pe luna...ceea ce o fi mult...o fi putzin...atita vreme cit il tzii intre limitele min si max esti OK. Eu nu am mai completat din Septembrie. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Nov 24 2005, 05:46 PM
Post
#9
|
|
sofer Group: Membri Posts: 78 Joined: 14-December 04 From: Oradea Member No.: 37.174 |
Salut f1anatic,
Avand in vedere locatia ta, ce poti sa imi spui despre Berkebile 2+2 antigel produs in USA ??? Am incercat sa contactez firma producatoare pe e-mail dar casuta postala nu exista, ma poti "lumina"?, il pot folosi la Opel (GM) ? Cu bine . :wave: -------------------- ex Opel Omega 2000 cm3, 121 caluti zapaciti!!!
ex Opel Omega B, 136 CP seriosi!!! Opel Omega B Facelift, 145 CP puternici!!! |
|
|
Nov 24 2005, 08:01 PM
Post
#10
|
|
novice Group: Membri Posts: 29 Joined: 6-February 04 From: departe Member No.: 20.759 |
QUOTE(tommy59961) ala rosu sau portocaliu e fara silicati - utilizati la motoare fabricare din 2000 incoace.
ala inchis la culoare e cu silicati - folosit la motoare fabricate pana in 2000. Ala rosu/portocaliu in plus poate tine pana la 5 ani. Ala inchis la culoare (care ar trebui sa fie verde) tine pana la 2 ani. Altfel spus, dupa 5 respectiv 2 ani tb schimbate (sau conform manualului masinii). In general ambele sunt OK pt noile motoare (care au blocurile din aluminiu sau alte aliaje) si evident pt tot ce e furtun/conducte de racire. Parerea mea: schimbati regulat antigelul ca e foarte sanatos (sau verificati daca mai este OK cel pe care il aveti - exista testere de pH, etc) -------------------- ex-Volvo 360 - 101 CP
Volvo S90 - 3.0 6L-24v 181 CP |
|
|
Nov 24 2005, 08:05 PM
Post
#11
|
|
novice Group: Membri Posts: 29 Joined: 6-February 04 From: departe Member No.: 20.759 |
QUOTE(f1anatic) Nu stiu cum e la voi...dar la noi trebuie sa folosesti ce zice producatorul. Iar masinile...(doar daca nu e OZN nemtzesc sau mai stiu eu ce - dar cred ca si alea) folosesc lichid de racire...ori VERDE ori PORTOCALIU. Pe care il cumperi la galon (la bidon) de obicei concentrat si il amesteci cu apa distilata 50%-50%. Ar fi bun in halul asta pina la - 30 deg Celsius. Mai concentrat daca e mai frig...insa fiind mai concentrat intr-o buna zi va coroda tzevile.
Nu vad in ce masura ar coroda tevile intrucat rolul lui (pe langa antigel si lubrifiant) este si anticoroziv. Este adevarat insa ca nu se recomanda o proportie mai mare de 70% solutie cu 30% apa - ceea ce da o protectie pana la -64 deg Celsius daca nu ma insel. Cred ca e suficient pt Rom -------------------- ex-Volvo 360 - 101 CP
Volvo S90 - 3.0 6L-24v 181 CP |
|
|
Nov 25 2005, 04:22 PM
Post
#12
|
|
Subaru Anti-Hero Group: Moderator Posts: 5.323 Joined: 13-May 04 From: F 1 World Member No.: 25.368 |
QUOTE(Eugen OmegaFan) Salut f1anatic,
Avand in vedere locatia ta, ce poti sa imi spui despre Berkebile 2+2 antigel produs in USA ??? Am incercat sa contactez firma producatoare pe e-mail dar casuta postala nu exista, ma poti "lumina"?, il pot folosi la Opel (GM) ? Cu bine . :wave: Trebuie sa ajung la un magazin auto...ca nu stiu. http://www.berkebileoil.com/radiator.htm Am dat un search...nU stiu care e produsul tau antigel. Uitindu-ma la poza asta http://www.berkebileoil.com/specialty_products__page.htm pot spune insa cu mare certitudine ca sprayul cauciucat si anti-corosiv cu care mi-a dat mecanicul pe burta la Legacy era facut de astia. GM are nevoie de antigel portocaliu. Dar cum am mai spus...cind ajung la magazin, voi intreba. -------------------- Schumi drive it like you stole it !
2005 Subaru Legacy GT ; 2009 Subaru Forester XP ; 2014 Jeep Grand Cherokee |
|
|
Nov 25 2005, 04:34 PM
Post
#13
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
Culorile nu reprezinta un indiciu in alegerea antigelului. Echo are dreptate, puneti numai ce scrie in cartea tehnica.
De exemplu, toate masinile VAG trebuie sa aiba antigel care sa fie conform cu o norma interna VAG (la fel ca la ulei). Cea mai noua norma existenta la VAG este G12+ culoare violet au mai fost: G12 rosu G11 verde Desi sunt compatibile intre ele, aceste tipuri se pot amesteca, dar sunt incompatibile cu orice antigel care nu respecta aceste norme... Antigelul ales conform recomandarilor producatorului nu are cum sa corodeze tevile sau garniturile. Din contra, le protejeaza... P.S. G12 nu reprezinta marca ci norma interna VW. Pe etichetele multor bidoane de entigel scrie asa ceva... -------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Nov 25 2005, 07:08 PM
Post
#14
|
|
novice Group: Membri Posts: 29 Joined: 6-February 04 From: departe Member No.: 20.759 |
QUOTE(Valentin50014) Culorile nu reprezinta un indiciu in alegerea antigelului. Echo are dreptate, puneti numai ce scrie in cartea tehnica.
De exemplu, toate masinile VAG trebuie sa aiba antigel care sa fie conform cu o norma interna VAG (la fel ca la ulei). Cea mai noua norma existenta la VAG este G12+ culoare violet au mai fost: G12 rosu G11 verde Desi sunt compatibile intre ele, aceste tipuri se pot amesteca, dar sunt incompatibile cu orice antigel care nu respecta aceste norme... Antigelul ales conform recomandarilor producatorului nu are cum sa corodeze tevile sau garniturile. Din contra, le protejeaza... P.S. G12 nu reprezinta marca ci norma interna VW. Pe etichetele multor bidoane de entigel scrie asa ceva... Culoarea antigelului reprezinta un indiciu. Diferenta, cum a mai fost scris, o reprezinta tipul de inhibator de coroziune care il are antigelul in compozitie. Daca in cele verzi se folosesc silicati (care isi pierd calitatile in aprox 2 ani), in celelalte (rosii, portocalii, etc) se foloseste OAT - Organic Acid Technology care face ca protectia anticoroziune sa dureze mai mult (5 ani sau aprox 160 000 km). Culoarea insa a fost (cel putin la inceputuri) o decizie a producatorului (ma indoiesc insa ca va fi acum un producator de antigel pt 5 ani care sa il faca verde...). In general pe produse se specifica sa NU FIE AMESTECATE (poate cele mai noi la care face referire VAG sa fie amestecabile...). In anumite documentatii am citit ca daca amestecul este de max 15 % din volum nu este o problema, daca insa se amesteca mai mult se pierd din calitatile anticorozive. In plus, daca le amestecati este foarte probabil sa se diminueze claritatea (transparenta) solutiei ceea ce face mai dificil sesizabila o eventuala contaminare a antigelului (deci o eventuala defectiune a sistemului de racire). Normal ca daca esti pe marginea drumului si tb sa completezi antigelul poti pune orice ai, cu conditia sa rezolvi ulterior problema. Asa cum a mai fost scris manualul masinii e de baza. Dar se prea poate si ca producatorul masini sa incerce sa te tina de client fidel fara motive intemeiate. Ex: manualul de Volvo specifica : Volvo Geen/Blue Coolant Only, in realitate orice antigel verde fiind ok (nu stiu daca la ultimele modele e scris la fel). -------------------- ex-Volvo 360 - 101 CP
Volvo S90 - 3.0 6L-24v 181 CP |
|
|
Nov 25 2005, 07:14 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 584 Joined: 28-June 05 From: Bucuresti Member No.: 50.007 |
Nu cred ca ai dreptate si daca vrei iti pot dovedi foarte usor atasand un fragment din manualul de reparatii. De fapt, nu ma intereseaza deca ai sdau dreptate, pentru ca oricum G12 o sa iau
Cum iti explici ca la VAG exista antigel: verde, roz, rosu si violet? Toti sunt amestecabili, dar ultimii sunt cei mai performanti. Garniturile nu pot fi diferite? Uleiul, pentru unele motoare, nu este diferit? Acelasi lucru si cu antigelul. VAG spune numai G12 asa, am sa fac -------------------- Audi A4 130CP - 2002
Panda MultiJet 1,3 |
|
|
Nov 25 2005, 11:04 PM
Post
#16
|
|
novice Group: Membri Posts: 29 Joined: 6-February 04 From: departe Member No.: 20.759 |
Non-dreptate cu ce anume?
Bineinteles ca poti sa iei orice antigel norma G-nustiucat vrei de la VAG si bineinteles ca poti sa amesteci verde cu rosu cu violet si cu portocaliu (daca sunt de la VAG bineinteles ) dar sa ne spui si noua ce culoare ai obtinut in final (doar de curiozitate). :angel: Salutari maxime PS: Don't try this at home or in your car! -------------------- ex-Volvo 360 - 101 CP
Volvo S90 - 3.0 6L-24v 181 CP |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 8th May 2024 - 05:27 AM |