QUOTE(Valentin50014)
Culorile nu reprezinta un indiciu in alegerea antigelului. Echo are dreptate, puneti numai ce scrie in cartea tehnica.
De exemplu, toate masinile VAG trebuie sa aiba antigel care sa fie conform cu o norma interna VAG (la fel ca la ulei). Cea mai noua norma existenta la VAG este
G12+ culoare violet
au mai fost:
G12 rosu
G11 verde
Desi sunt compatibile intre ele, aceste tipuri se pot amesteca, dar sunt incompatibile cu orice antigel care nu respecta aceste norme...
Antigelul ales conform recomandarilor producatorului nu are cum sa corodeze tevile sau garniturile. Din contra, le protejeaza...
P.S. G12 nu reprezinta marca ci norma interna VW. Pe etichetele multor bidoane de entigel scrie asa ceva...
Culoarea antigelului
reprezinta un indiciu.
Diferenta, cum a mai fost scris, o reprezinta tipul de inhibator de coroziune care il are antigelul in compozitie.
Daca in cele verzi se folosesc silicati (care isi pierd calitatile in aprox 2 ani), in celelalte (rosii, portocalii, etc) se foloseste OAT - Organic Acid Technology care face ca protectia anticoroziune sa dureze mai mult (5 ani sau aprox 160 000 km).
Culoarea insa a fost (cel putin la inceputuri) o decizie a producatorului (ma indoiesc insa ca va fi acum un producator de antigel pt 5 ani care sa il faca verde...).
In general pe produse se specifica sa NU FIE AMESTECATE (poate cele mai noi la care face referire VAG sa fie amestecabile...).
In anumite documentatii am citit ca daca amestecul este de max 15 % din volum nu este o problema, daca insa se amesteca mai mult se pierd din calitatile anticorozive.
In plus, daca le amestecati este foarte probabil sa se diminueze claritatea (transparenta) solutiei ceea ce face mai dificil sesizabila o eventuala contaminare a antigelului (deci o eventuala defectiune a sistemului de racire).
Normal ca daca esti pe marginea drumului si tb sa completezi antigelul poti pune orice ai, cu conditia sa rezolvi ulterior problema.
Asa cum a mai fost scris manualul masinii e de baza.
Dar se prea poate si ca producatorul masini sa incerce sa te tina de client fidel fara motive intemeiate.
Ex: manualul de Volvo specifica :
Volvo Geen/Blue Coolant Only, in realitate orice antigel verde fiind ok (nu stiu daca la ultimele modele e scris la fel).