Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Ce antigel sa folosim?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Masini.ro
Eugen OmegaFan
A folosit cineva antigel Berkebile? Este bun, nu distruge racoardele de cauciuc sau partile de aluminiu?
Am gasit asemena antigel la canistra de 4 litri, si nu sunt foarte convins sa o cumpar.
Sfaturi ??? Recomandari de antigel pt Opel Omega?
Multumesc :wave:
mike.omega
Eu am pus ieri antigel Budget diluat deja de fabricat in sistemele de racire si in 24 de ore n-am avut probleme biggrin.gif

Cumparat de la metro, 200.000 lei vechi pt 5 litri(bidon din ala mare ca la apa) :wave:
Eugen OmegaFan
Salut,
La Metro Oradea in afara de antigel unguresc care este 9 Ron litru nediluat, nu am gasit nimic convenabil.
Am gasit la Selgros antigel Berkebile, dar nu stiu nimic despre el si mi-e cam frica sa pun! :bash:
Echo
Un mic sfat: inainte de a turna tot felul de substante in motoare, cititi manualul masinii. Acolo sunt date toate specificatiile lichidelor de lucru. Urmatorul pas e gasirea respectivelor lichide in RO. De exemplu, mie nu mi-e indiferent ce antigel pun in motor, intrucat doar o singura specificatie se potriveste iar lichidul respectiv are o culoare roscata (ca sa nu fie confundat cu altul). La fel cu lichidul de frana, servo sau transmisie. Daca ai dubii te adresezi unui atelier service sau la un dealer (dupa caz).
malin34426
Aditivul de culoare rosie este pus si pentru localizarea mai usoara a pierderilor. Berkebile este marca serioasa.
tommy59961
ala rosu sau portocaliu e fara silicati - utilizati la motoare fabricare din 2000 incoace.
ala inchis la culoare e cu silicati - folosit la motoare fabricate pana in 2000.
CRG
Exista si antigel produse de marci de renume, gen Elf sau Valvoline, ce-i drept bat pe la 16-20 RON litrul..
f1anatic
Nu stiu cum e la voi...dar la noi trebuie sa folosesti ce zice producatorul. Iar masinile...(doar daca nu e OZN nemtzesc sau mai stiu eu ce - dar cred ca si alea) folosesc lichid de racire...ori VERDE ori PORTOCALIU. Pe care il cumperi la galon (la bidon) de obicei concentrat si il amesteci cu apa distilata 50%-50%. Ar fi bun in halul asta pina la - 30 deg Celsius. Mai concentrat daca e mai frig...insa fiind mai concentrat intr-o buna zi va coroda tzevile.

Toate Subaru se pare ca pierd ceva lichid pe la turbo. Subaru da un "conditioner" de 2 bani (nu ...chiar dai $ 2) dar care e "good stuff". Oricum in general se pierde cam stiu eu...o ceasca de cafea pe luna...ceea ce o fi mult...o fi putzin...atita vreme cit il tzii intre limitele min si max esti OK. Eu nu am mai completat din Septembrie.
Eugen OmegaFan
Salut f1anatic,
Avand in vedere locatia ta, ce poti sa imi spui despre Berkebile 2+2 antigel produs in USA ???
Am incercat sa contactez firma producatoare pe e-mail dar casuta postala nu exista, ma poti "lumina"?, il pot folosi la Opel (GM) ?
Cu bine . :wave:
R
QUOTE(tommy59961)
ala rosu sau portocaliu e fara silicati - utilizati la motoare fabricare din 2000 incoace.
ala inchis la culoare e cu silicati - folosit la motoare fabricate pana in 2000.


Ala rosu/portocaliu in plus poate tine pana la 5 ani.
Ala inchis la culoare (care ar trebui sa fie verde) tine pana la 2 ani.
Altfel spus, dupa 5 respectiv 2 ani tb schimbate (sau conform manualului masinii).
In general ambele sunt OK pt noile motoare (care au blocurile din aluminiu sau alte aliaje) si evident pt tot ce e furtun/conducte de racire.
Parerea mea: schimbati regulat antigelul ca e foarte sanatos (sau verificati daca mai este OK cel pe care il aveti - exista testere de pH, etc)
R
QUOTE(f1anatic)
Nu stiu cum e la voi...dar la noi trebuie sa folosesti ce zice producatorul. Iar masinile...(doar daca nu e OZN nemtzesc sau mai stiu eu ce - dar cred ca si alea) folosesc lichid de racire...ori VERDE ori PORTOCALIU. Pe care il cumperi la galon (la bidon) de obicei concentrat si il amesteci cu apa distilata 50%-50%. Ar fi bun in halul asta pina la - 30 deg Celsius. Mai concentrat daca e mai frig...insa fiind mai concentrat intr-o buna zi va coroda tzevile.


Nu vad in ce masura ar coroda tevile intrucat rolul lui (pe langa antigel si lubrifiant) este si anticoroziv.
Este adevarat insa ca nu se recomanda o proportie mai mare de 70% solutie cu 30% apa - ceea ce da o protectie pana la -64 deg Celsius daca nu ma insel. Cred ca e suficient pt Rom beer.gif
f1anatic
QUOTE(Eugen OmegaFan)
Salut f1anatic,
Avand in vedere locatia ta, ce poti sa imi spui despre Berkebile 2+2 antigel produs in USA ???
Am incercat sa contactez firma producatoare pe e-mail dar casuta postala nu exista, ma poti "lumina"?, il pot folosi la Opel (GM) ?
Cu bine . :wave:


Trebuie sa ajung la un magazin auto...ca nu stiu.
http://www.berkebileoil.com/radiator.htm

Am dat un search...nU stiu care e produsul tau antigel.

Uitindu-ma la poza asta
http://www.berkebileoil.com/specialty_products__page.htm
pot spune insa cu mare certitudine ca sprayul cauciucat si anti-corosiv cu care mi-a dat mecanicul pe burta la Legacy era facut de astia.

GM are nevoie de antigel portocaliu. Dar cum am mai spus...cind ajung la magazin, voi intreba.
Valentin50014
Culorile nu reprezinta un indiciu in alegerea antigelului. Echo are dreptate, puneti numai ce scrie in cartea tehnica.

De exemplu, toate masinile VAG trebuie sa aiba antigel care sa fie conform cu o norma interna VAG (la fel ca la ulei). Cea mai noua norma existenta la VAG este
G12+ culoare violet
au mai fost:
G12 rosu
G11 verde

Desi sunt compatibile intre ele, aceste tipuri se pot amesteca, dar sunt incompatibile cu orice antigel care nu respecta aceste norme...
Antigelul ales conform recomandarilor producatorului nu are cum sa corodeze tevile sau garniturile. Din contra, le protejeaza...


P.S. G12 nu reprezinta marca ci norma interna VW. Pe etichetele multor bidoane de entigel scrie asa ceva...
R
QUOTE(Valentin50014)
Culorile nu reprezinta un indiciu in alegerea antigelului. Echo are dreptate, puneti numai ce scrie in cartea tehnica.

De exemplu, toate masinile VAG trebuie sa aiba antigel care sa fie conform cu o norma interna VAG (la fel ca la ulei). Cea mai noua norma existenta la VAG este
G12+ culoare violet
au mai fost:
G12 rosu
G11 verde

Desi sunt compatibile intre ele, aceste tipuri se pot amesteca, dar sunt incompatibile cu orice antigel care nu respecta aceste norme...
Antigelul ales conform recomandarilor producatorului nu are cum sa corodeze tevile sau garniturile. Din contra, le protejeaza...


P.S. G12 nu reprezinta marca ci norma interna VW. Pe etichetele multor bidoane de entigel scrie asa ceva...


Culoarea antigelului reprezinta un indiciu.
Diferenta, cum a mai fost scris, o reprezinta tipul de inhibator de coroziune care il are antigelul in compozitie.
Daca in cele verzi se folosesc silicati (care isi pierd calitatile in aprox 2 ani), in celelalte (rosii, portocalii, etc) se foloseste OAT - Organic Acid Technology care face ca protectia anticoroziune sa dureze mai mult (5 ani sau aprox 160 000 km).
Culoarea insa a fost (cel putin la inceputuri) o decizie a producatorului (ma indoiesc insa ca va fi acum un producator de antigel pt 5 ani care sa il faca verde...).
In general pe produse se specifica sa NU FIE AMESTECATE (poate cele mai noi la care face referire VAG sa fie amestecabile...).
In anumite documentatii am citit ca daca amestecul este de max 15 % din volum nu este o problema, daca insa se amesteca mai mult se pierd din calitatile anticorozive.
In plus, daca le amestecati este foarte probabil sa se diminueze claritatea (transparenta) solutiei ceea ce face mai dificil sesizabila o eventuala contaminare a antigelului (deci o eventuala defectiune a sistemului de racire).
Normal ca daca esti pe marginea drumului si tb sa completezi antigelul poti pune orice ai, cu conditia sa rezolvi ulterior problema.
Asa cum a mai fost scris manualul masinii e de baza.
Dar se prea poate si ca producatorul masini sa incerce sa te tina de client fidel fara motive intemeiate.
Ex: manualul de Volvo specifica : Volvo Geen/Blue Coolant Only, in realitate orice antigel verde fiind ok (nu stiu daca la ultimele modele e scris la fel).
Valentin50014
Nu cred ca ai dreptate si daca vrei iti pot dovedi foarte usor atasand un fragment din manualul de reparatii. De fapt, nu ma intereseaza deca ai sdau dreptate, pentru ca oricum G12 o sa iau blush.gif
Cum iti explici ca la VAG exista antigel: verde, roz, rosu si violet? Toti sunt amestecabili, dar ultimii sunt cei mai performanti. Garniturile nu pot fi diferite? Uleiul, pentru unele motoare, nu este diferit? Acelasi lucru si cu antigelul. VAG spune numai G12 asa, am sa fac
R
Non-dreptate cu ce anume?
Bineinteles ca poti sa iei orice antigel norma G-nustiucat vrei de la VAG si bineinteles ca poti sa amesteci verde cu rosu cu violet si cu portocaliu (daca sunt de la VAG bineinteles blink.gif ) dar sa ne spui si noua ce culoare ai obtinut in final (doar de curiozitate).
:angel:

Salutari maxime

PS: Don't try this at home or in your car!
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.