IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ce antigel sa folosim?

This topic is about Ce antigel sa folosim?, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Ce antigel sa folosim?
Eugen OmegaFan
post Nov 20 2005, 05:01 PM
Post #1


sofer
***

Group: Membri
Posts: 78
Joined: 14-December 04
From: Oradea
Member No.: 37.174



A folosit cineva antigel Berkebile? Este bun, nu distruge racoardele de cauciuc sau partile de aluminiu?
Am gasit asemena antigel la canistra de 4 litri, si nu sunt foarte convins sa o cumpar.
Sfaturi ??? Recomandari de antigel pt Opel Omega?
Multumesc :wave:


--------------------
ex Opel Omega 2000 cm3, 121 caluti zapaciti!!!
ex Opel Omega B, 136 CP seriosi!!!
Opel Omega B Facelift, 145 CP puternici!!!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
R
post Nov 25 2005, 07:08 PM
Post #2


novice
**

Group: Membri
Posts: 29
Joined: 6-February 04
From: departe
Member No.: 20.759



QUOTE(Valentin50014)
Culorile nu reprezinta un indiciu in alegerea antigelului. Echo are dreptate, puneti numai ce scrie in cartea tehnica.

De exemplu, toate masinile VAG trebuie sa aiba antigel care sa fie conform cu o norma interna VAG (la fel ca la ulei). Cea mai noua norma existenta la VAG este
G12+ culoare violet
au mai fost:
G12 rosu
G11 verde

Desi sunt compatibile intre ele, aceste tipuri se pot amesteca, dar sunt incompatibile cu orice antigel care nu respecta aceste norme...
Antigelul ales conform recomandarilor producatorului nu are cum sa corodeze tevile sau garniturile. Din contra, le protejeaza...


P.S. G12 nu reprezinta marca ci norma interna VW. Pe etichetele multor bidoane de entigel scrie asa ceva...


Culoarea antigelului reprezinta un indiciu.
Diferenta, cum a mai fost scris, o reprezinta tipul de inhibator de coroziune care il are antigelul in compozitie.
Daca in cele verzi se folosesc silicati (care isi pierd calitatile in aprox 2 ani), in celelalte (rosii, portocalii, etc) se foloseste OAT - Organic Acid Technology care face ca protectia anticoroziune sa dureze mai mult (5 ani sau aprox 160 000 km).
Culoarea insa a fost (cel putin la inceputuri) o decizie a producatorului (ma indoiesc insa ca va fi acum un producator de antigel pt 5 ani care sa il faca verde...).
In general pe produse se specifica sa NU FIE AMESTECATE (poate cele mai noi la care face referire VAG sa fie amestecabile...).
In anumite documentatii am citit ca daca amestecul este de max 15 % din volum nu este o problema, daca insa se amesteca mai mult se pierd din calitatile anticorozive.
In plus, daca le amestecati este foarte probabil sa se diminueze claritatea (transparenta) solutiei ceea ce face mai dificil sesizabila o eventuala contaminare a antigelului (deci o eventuala defectiune a sistemului de racire).
Normal ca daca esti pe marginea drumului si tb sa completezi antigelul poti pune orice ai, cu conditia sa rezolvi ulterior problema.
Asa cum a mai fost scris manualul masinii e de baza.
Dar se prea poate si ca producatorul masini sa incerce sa te tina de client fidel fara motive intemeiate.
Ex: manualul de Volvo specifica : Volvo Geen/Blue Coolant Only, in realitate orice antigel verde fiind ok (nu stiu daca la ultimele modele e scris la fel).


--------------------
ex-Volvo 360 - 101 CP
Volvo S90 - 3.0 6L-24v 181 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 5th May 2024 - 08:13 PM