Polisare. |
This topic is about Polisare., the author, HalbaSus, wrote about: Am vazut recent la emisiunea "Wheelers dealers" de pe discovery (o emisiune in care se restaureaza masini vechi) un tip care cu ajutorul unui polizor ... To read more just scroll down
Polisare. |
Oct 26 2005, 05:09 PM
Post
#1
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
La spalatoriile de la noi nu am vazut asa ceva... am vazut ca OMV au un program care include "polisare" dar acela nu are rezultate macar asemanatoare cu ce am vazut acolo (poate lipsea pasta abraziva)... Chestia care m-a ingrijorat un pic pe mine e ca dupa ce aplica "polizorul" pe masina peria cu care se polisa a devenit rosie (la fel ca masina)... din cate explica tipul acela daca nu se foloseste apa atunci operatiunea ar rezulta prin luarea intregului strat de vopsea... Intrebari: 1. A facut cineva asa ceva ? rezultatul e la fel de vizibil ? 2. Cat costa asa ceva ? 3. A facut cineva chestia asta acasa ? cat de riscant e sa ramai fara vopsea pe masina ? nu prea m-as baga sa fac singur treaba asta dar nici in "meseriasii" care fac asta nu prea am incredere... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Oct 26 2005, 05:24 PM
Post
#2
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 28-August 03 From: Bucuresti Member No.: 15.552 |
poti face treaba asta si tu acasa cu hartie abraziiva de 4000 si pe urma polishata,sau cu masina cu pasta abraziva si polish
sunt multi care polisheaza super bine cam la 50 euro -------------------- megane II- 2.0 136 cp
|
|
|
Oct 26 2005, 05:27 PM
Post
#3
|
|
specialist Group: Membri Posts: 3.222 Joined: 30-January 04 From: Bucuresti Member No.: 20.522 |
Cu sigutanta,peria era pasla si polish-ul era de culoarea rosie.
-------------------- Opel Insignia Edition 2011 2.0 CDTI -130 C.P.
Suzuki SX4 Navi 2012 1,6 VVTI -120 C.P. ,,Realitatea e ruina unui basm.'' Lucian Blaga |
|
|
Oct 26 2005, 05:39 PM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
QUOTE poti face treaba asta si tu acasa cu hartie abraziiva de 4000 si pe urma polishata,sau cu masina cu pasta abraziva si polish
Sa dau cu hartie abraziva pe masina ??? Intreb si eu ca in reclama de la pepsi "Are you sure about it ?" QUOTE Cu sigutanta,peria era pasla si polish-ul era de culoarea rosie.
NU, pasta era alba... rosul era de la masina (de altfel a si accentuat chestia asta tipul ala... ca a luat un strat superficial de vopsea)... -------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Oct 26 2005, 06:47 PM
Post
#5
|
|
sofer Group: Membri Posts: 96 Joined: 27-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.930 |
|
|
|
Oct 26 2005, 06:55 PM
Post
#6
|
|
novice Group: Membri Posts: 30 Joined: 28-August 03 From: Bucuresti Member No.: 15.552 |
QUOTE(HalbaSus) QUOTE poti face treaba asta si tu acasa cu hartie abraziiva de 4000 si pe urma polishata,sau cu masina cu pasta abraziva si polish
Sa dau cu hartie abraziva pe masina ??? Intreb si eu ca in reclama de la pepsi "Are you sure about it ?" QUOTE Cu sigutanta,peria era pasla si polish-ul era de culoarea rosie.
NU, pasta era alba... rosul era de la masina (de altfel a si accentuat chestia asta tipul ala... ca a luat un strat superficial de vopsea)... nu am zis ca trebuie sa te apuci tu sa dai cu hartie abraziva pe masina ,asta trebuie sa o faca un specialist ca altfel risti sa o strici,aia de 4000 e foarte fina si scoate toate depunerile ce sunt pe masina,pe urma se ia la polish,si este normal sa iasa culoarea daca masina nu a mai fost polishata -------------------- megane II- 2.0 136 cp
|
|
|
Oct 26 2005, 07:54 PM
Post
#7
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Halba, eu cand mai "acumulez" vreo zgarietura ce iese la polish, am niste baieti la o spalatorie cu polizor exact cum ziceai tu, iar pastele folosite (in numar de trei) sunt de la 3M. Vreau sa spun ca a iesit super treaba, am incredere in ei.
de ce in numar de trei: prima abraziva (se foloseste doar pentru zgarieturi adanci), a doua sa "refaca" lacul si culoarea parca, iar a treia de luciu. toate sunt albe asta nu inseamna ca mi-as face un polish complet la un interval mai mic de 2 ani... pana la urma lacul ala se duce in timp.. -------------------- |
|
|
Oct 26 2005, 08:05 PM
Post
#8
|
|
specialist Group: Membri Posts: 4.291 Joined: 17-June 04 From: Bucuresti Member No.: 28.023 |
Imi spui si mie unde e spalatoria aia asa meseriasa?
Intrebare:are rost sa ii fac un polish acum,sau sa astept sa treaca iarna? -------------------- 2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT |
|
|
Oct 26 2005, 08:22 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Andrei, spalatoria e in Vitan, cum te duci spre targ (dinspre Mall) pe stanga, inainte (vreo 200 metri) de podul cu Dambovita. este de fapt la intersectia dinainte de pod.
baietii sunt mai tuciurii, da' mie mi-au spalat-o si polishat-o super bine (nu i-am facut polish decat pe locurile unde erau zgarieturi, 5 RON de zgarietura). bine, mai pune la socoteala si bacsisul. parca este un banner cu "spalatorie ecologica". vezi ca vizavi este alta spalatorie, sa nu le confunzi, pentru cealalta nu garantez. stiu ca e mai bine sa-i faci polish inainte de intrarea in iarna, pentru ca atacurile corozive sunt mai puternice in perioada de dupa.. voi ce ziceti: are ceva daca-i fac un polish doar de luciu? se subtiaza lacul? -------------------- |
|
|
Oct 26 2005, 10:37 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 10.684 Joined: 29-March 04 From: Oradea (Bihor) Member No.: 23.122 |
Merci de informatii, din pacate la noi nu se face asa ceva... sau cel putin eu nu stiu sa faca cineva asa ceva... se folosesc si aici acele paste (abrazive) pentru scoaterea zgaraieturilor si petelor de vopsea.. dar in rest nimic.. oricum din cate am inteles dureaza ceva o polisare totala a caroseriei...
-------------------- Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI "Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson |
|
|
Oct 27 2005, 07:25 AM
Post
#11
|
|
sofer Group: Membri Posts: 96 Joined: 27-June 05 From: Bucuresti Member No.: 49.930 |
cam o zi. Mi-am amintit ca locuri si o spalatorie pe langa Ghencea langa biserica.
|
|
|
Oct 28 2005, 08:21 AM
Post
#12
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
Da, Forbes acolo (la biserica) am eu acum abonament, da' nu cred ca au scule ca lumea, i-am intrebat de polishare si mi-au zis ca merge si cu mana si ca tre sa vin pe la amiaza cand se incalzeste . Bull shit! Polishul se face numai cu aparatul, altfel n-ai cum sa intinzi lacul ca lumea.
-------------------- |
|
|
Oct 28 2005, 08:22 AM
Post
#13
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
se face polisare cum ai vazut la tv la o spalatorie langa hotelul petrom pe bdul barbu vacarescu
-------------------- |
|
|
Jan 26 2006, 12:55 AM
Post
#14
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 16 Joined: 25-January 06 From: Arad Member No.: 66.443 |
Primul polish se da cu lackreiniger( un fel de curatator de vopsea) cu care ies si zgirieturile mici din vopsea. Dupa aceea se da cu polish normal( si asta e de mai multe feluri) si dupa aia cu un fel de wachs (un fel de polish cu ceara pe el) preturile in Germania sint cam pe la 5-7 Euro pt. fiecare dintre ele. Dar o cutie din fiecare te tine cel putin un an de zile, in functie de cite ori iti polizezi masina)
|
|
|
Jan 26 2006, 09:30 AM
Post
#15
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 188 Joined: 9-July 05 From: Alba Iulia Member No.: 50.831 |
Daca aveti drum prin Alba, se face asa ceva f bine (multa lume isi trateaza masina la ei, si toti ii lauda), la un "salon cosmetica auto" cum zice pe reclama - de pe str Traian, arata nasol de afara, dar inauntru este dragut, au conditii de lucru. Pretul e 195 Ron, si daca mai dai 200 Ron, iti scoate afara toate scaunele, si iti curata interiorul f bine - ce mai... o faci ca si noua masina.
Polisarea dureaza o zi, se face cu programare, si am vazut ca si pe vremea asta au de lucru (oricum lucra inauntru la caldura). -------------------- Ford Mondeo Ghia Duratorq DI 115cp 2001
|
|
|
Jan 26 2006, 07:08 PM
Post
#16
|
|
specialist Group: Membri Posts: 587 Joined: 18-January 06 Member No.: 65.706 |
Eu mi-am facut personal la masinile din trecut si am trecut prin toate stadiile posibile.
Smirghelul de 4000 se foloseste numai cu apa insa trebuie sa retineti ca de fiecare data luati din stratul de lac existent. Asta pentru ca la vopselele metalizate lacul este dat dupa vopsire. La cele nemetalizate luati un strat din totul pentru ca vopseaua si lacul constituie un produs omogen si sunt aplicate impreuna. Daca ai zgarieturi normale, simple, procedeul de polisare se reduce doar la polisarea cu un polish neabraziv denumit polish de lustru. Daca ai zgarieturi medii (lacul zgariat dar nu au atins vopseaua) este indicat un polish abraziv si apoi cel de luciu si finisare. Daca ai zgarieturi adanci (vopseaua este afectata dar nu s-a ajuns la tabla) atunci ai nevoie de o smirgheluire fina a lacului existent pe portiera sau aripa respectiva si relacuire completa. Asta daca vrei sa fie profesional; se poate si polisa dar trebuie sa fii constient ca acolo nu mai exista lac peste vopsea. Daca ai zgarieturi pana la tabla facute de un "amic" cu cheia atunci ai nevoie de o operatie mai delicata care implica si vopsirea si relacuirea intregii suprafete. Exista si polishuri la culoarea vopselei care se lauda ca ar umple suprafata zgariata insa nu s-au dovedit a fi adevarate. O polisare de intretinere a unei masini ingrijite se poate face si cu mana. O polisare profesionala insa presupune masina de polisat care are un disc de pasla sau cel mai bine blana de oaie pentru ca cele profesionale asa ceva folosesc. Masinile de polishat au viteza mare deci evitati sa atingeti marginile de plastic, farurile sau stopurile pentru ca polish-ul si viteza pot deveni din prieteni dusmani. Nu uitati ca masina de polisat trebuie miscata IN PERMANENTA! Nu sta niciodata pe loc cu discul in viteza. Se cere precautie mare la oglinzi si spoilere. Sunt multi care si-au ars farurile si stopurile cu masina de polisat. Farurile si stopurile -mai ales in ziua de astazi cand marea majoritate sunt din plastic- se poliseaza cu mana. Veti avea surpriza sa constatati ca farul care era odata chior si fad are acum stralucire si nu mai are zgarieturi; desigur trebuie sa fie curat si inauntru. Mai spunea cineva mai sus "este normal sa iasa culoarea daca masina nu a mai fost polishata". Culoarea va iesi oricum indiferent daca masina a mai fost polisata sau nu. Nu conteaza numarul de polisari. Iar asta este valabil si la metalizate si la nemetalizate. Polish-ul nu afecteaza culoarea ci reduce zgarieturile sau le elimina (in functie de adancimea lor) si da lustru suprafetei de protectie, respectiv vopselei (nemetalizata) sau lacului (metalizata). Avantajul metalizatei este ca datorita procedeului (vopsea si dupa aceea lac) culoarea poate fi pastrata pentru totdeauna la nuanta. Doar smirgheluirea intregii caroserii si apoi relacuirea ei o va aduce in stare aproape noua. Desigur si la revopsire tot metalizata are avantaj insa asta am explicat in alt topic. De retinut ar fi totusi faptul ca la fiecare polisare cu pasta abraziva reduceti din grosimea lacului prezent pe caroserie. Daca masina este cu zgarieturi mici obisnuite si vreti sa o polisati o puteti face doar cu polish normal de lustruire nu cu cel abraziv de ajustare a suprafetelor. Iar acest lucru se poate face si cu mana insa este foarte obositor, dar daca vrei poti . Polisarea pentru luciu nu dauneaza si nu subtiaza stratul de lac. Desigur ca lustrul presupune o oarecare reducere a stratului dar este total neglijabila. Indicat este la intrarea in iarna si la iesirea din iarna. Nu se poliseaza masina cand caroseria este calda sau sub soarele fierbinte. Spalati masina inainte de polisare iar daca aveti urme de bitum pe caroserie indepartati-le cu o carpa inmuiata in motorina. Spalati caroseria cu un sampon auto si polisati dupa dorinta. |
|
|
Jun 24 2006, 09:41 PM
Post
#17
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 104 Joined: 15-August 05 From: Buc/Cta Member No.: 53.294 |
Cred ca o sa recurg si eu la o astfel de polisare insa in Constanta in afara de spalatorii nu mai cunosc alte locuri unde sa faca asta. Stie cineva un loc cu adevarat bun si mi-l poate recomanda ?!
-------------------- |
|
|
Jun 25 2006, 11:53 PM
Post
#18
|
|
pilot Group: Membri Posts: 261 Joined: 19-September 05 From: Bucuresti Member No.: 56.162 |
CRG in intersectia de care ziceai sunt 2 spalatorii stiu, tu te referi la una colorata gri sau la cealalta galbena care e pe partea cu fabrica aia de paine sau ce e? Mi-am spalat masina odata la cea gri (asa imi amintesc ca e) si acolo erau "tuciuri" dar tot posibilul sa mai fie si in alta parte
-------------------- |
|
|
Jun 26 2006, 12:21 PM
Post
#19
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 15 Joined: 20-June 06 From: Bucuresti Member No.: 80.398 |
Salutare .... In legatura cu polishul ... intr-adevar ... conteaza f mult sa fie facut de specialisti nu de orice spalatorie... Eu mi-am facut masina ... la baietii de la EXPERT AUTO din Dr Taberei ... si tin sa va spun ca au lucrat-o ca cei de pe Discovery. Lucreza numai cu produse 3M ... si calitatea se vede de la mare distanta ... www.expertauto.ro
|
|
|
Jun 26 2006, 01:20 PM
Post
#20
|
|
specialist Group: Membri Posts: 985 Joined: 11-February 05 From: Rumeinia Member No.: 40.270 |
QUOTE(Davidinho) CRG in intersectia de care ziceai sunt 2 spalatorii stiu, tu te referi la una colorata gri sau la cealalta galbena care e pe partea cu fabrica aia de paine sau ce e? Mi-am spalat masina odata la cea gri (asa imi amintesc ca e) si acolo erau "tuciuri" dar tot posibilul sa mai fie si in alta parte
Salutare, N-am mai fost de anul trecut pe acolo, caci plecase tipul care spala mishto masina (Adi Beni era porecla lui.. ). In fine, spalatoria asta este pe partea dreapta cum te uiti spre centrul orasului, sau mai bine zis, pe partea cu CET Sud, considerand sos. Vitan ca si ax despartitor. Atentie totusi ca baietii de acolo nu lucreaza cu broscute (acele flexuri cu suprafata mare de frecare si la care se folosesc ambele maini pentru presare pe vopsea), ci un flex normal, cel cu partea mobila intr-un capat al aparatului. De curiozitate pentru cei care au trecut pe la auto expert: ei folosesc aceste broscute? Sau nici ei?.. -------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 15th May 2024 - 05:15 AM |