Eu mi-am facut personal la masinile din trecut si am trecut prin toate stadiile posibile.
Smirghelul de 4000 se foloseste numai cu apa insa trebuie sa retineti ca de fiecare data luati din stratul de lac existent. Asta pentru ca la vopselele metalizate lacul este dat dupa vopsire. La cele nemetalizate luati un strat din totul pentru ca vopseaua si lacul constituie un produs omogen si sunt aplicate impreuna.
Daca ai zgarieturi normale, simple, procedeul de polisare se reduce doar la polisarea cu un polish neabraziv denumit polish de lustru.
Daca ai zgarieturi medii (lacul zgariat dar nu au atins vopseaua) este indicat un polish abraziv si apoi cel de luciu si finisare.
Daca ai zgarieturi adanci (vopseaua este afectata dar nu s-a ajuns la tabla) atunci ai nevoie de o smirgheluire fina a lacului existent pe portiera sau aripa respectiva si relacuire completa. Asta daca vrei sa fie profesional; se poate si polisa dar trebuie sa fii constient ca acolo nu mai exista lac peste vopsea.
Daca ai zgarieturi pana la tabla facute de un "amic" cu cheia atunci ai nevoie de o operatie mai delicata care implica si vopsirea si relacuirea intregii suprafete.
Exista si polishuri la culoarea vopselei care se lauda ca ar umple suprafata zgariata insa nu s-au dovedit a fi adevarate.
O polisare de intretinere a unei masini ingrijite se poate face si cu mana.
O polisare profesionala insa presupune masina de polisat care are un disc de pasla sau cel mai bine blana de oaie pentru ca cele profesionale asa ceva folosesc. Masinile de polishat au viteza mare deci evitati sa atingeti marginile de plastic, farurile sau stopurile pentru ca polish-ul si viteza pot deveni din prieteni dusmani. Nu uitati ca masina de polisat trebuie miscata IN PERMANENTA! Nu sta niciodata pe loc cu discul in viteza. Se cere precautie mare la oglinzi si spoilere.
Sunt multi care si-au ars farurile si stopurile cu masina de polisat. Farurile si stopurile -mai ales in ziua de astazi cand marea majoritate sunt din plastic- se poliseaza cu mana. Veti avea surpriza sa constatati ca farul care era odata chior si fad are acum stralucire si nu mai are zgarieturi; desigur trebuie sa fie curat si inauntru.
Mai spunea cineva mai sus "este normal sa iasa culoarea daca masina nu a mai fost polishata". Culoarea va iesi oricum indiferent daca masina a mai fost polisata sau nu. Nu conteaza numarul de polisari. Iar asta este valabil si la metalizate si la nemetalizate. Polish-ul nu afecteaza culoarea ci reduce zgarieturile sau le elimina (in functie de adancimea lor) si da lustru suprafetei de protectie, respectiv vopselei (nemetalizata) sau lacului (metalizata).
Avantajul metalizatei este ca datorita procedeului (vopsea si dupa aceea lac) culoarea poate fi pastrata pentru totdeauna la nuanta. Doar smirgheluirea intregii caroserii si apoi relacuirea ei o va aduce in stare aproape noua. Desigur si la revopsire tot metalizata are avantaj insa asta am explicat in alt topic.
De retinut ar fi totusi faptul ca la fiecare polisare cu pasta abraziva reduceti din grosimea lacului prezent pe caroserie.
Daca masina este cu zgarieturi mici obisnuite si vreti sa o polisati o puteti face doar cu polish normal de lustruire nu cu cel abraziv de ajustare a suprafetelor. Iar acest lucru se poate face si cu mana insa este foarte obositor, dar daca vrei poti
. Polisarea pentru luciu nu dauneaza si nu subtiaza stratul de lac. Desigur ca lustrul presupune o oarecare reducere a stratului dar este total neglijabila.
Indicat este la intrarea in iarna si la iesirea din iarna. Nu se poliseaza masina cand caroseria este calda sau sub soarele fierbinte.
Spalati masina inainte de polisare iar daca aveti urme de bitum pe caroserie indepartati-le cu o carpa inmuiata in motorina. Spalati caroseria cu un sampon auto si polisati dupa dorinta.