IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Ford Escort 1.6/16V '98 turatie mare la pornire

This topic is about Ford Escort 1.6/16V '98 turatie mare la pornire, the author, claudiu58432, wrote about: Sunt posesorul unui Ford Escort 1.6/16V cu motor Zetec din '98, si am o problema de motor/electric cred, care se prezinta cam asa: la pornirea din sta ... To read more just scroll down

2 Pages V   1 2 >  
Reply to this topicStart new topic
> Ford Escort 1.6/16V '98 turatie mare la pornire
claudiu58432
post Oct 15 2005, 10:44 PM
Post #1


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 14-October 05
From: Alesd (Bihor)
Member No.: 58.425



Sunt posesorul unui Ford Escort 1.6/16V cu motor Zetec din '98, si am
o problema de motor/electric cred, care se prezinta cam asa: la pornirea
din stare rece motorul se tureaza la cca 2000, uneori si 2500 rpm timp
de cca 1 min, dupa care relanti-ul se stabilizeaza la cca 1200 rpm (tot
rece fiind), dupa care, cu motorul cald, relanti-ul ajunge la cca 900 rpm
si totul merge "ca uns". Sunt nedumerit in legatura cu turatiile mari
in primul minut de functionare la rece. O fi bine ? Stie cineva ?

Multumesc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Oct 15 2005, 11:51 PM
Post #2


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



S-a decalibrat supapa electrica de control de minim. are un surub de reglaj acoperit de silicon . Sau inlocuire.


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
claudiu58432
post Oct 16 2005, 10:03 AM
Post #3


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 14-October 05
From: Alesd (Bihor)
Member No.: 58.425



OK, sa povestesc mai departe: supapa de minimim de care vorbesti este probabil supapa de relanti (de fapt un soi de electroventil), pe care la sfatul celor de la reprezentanta Ford si Skoda (candva lucrau si pentru Ford) am inlocuit-o cu una noua si de origine. Din pacate inlocuirea nu s-a facut la reprezenta Ford ci la un privat (piesa a fost 200€, manopera nesemnificativa). Oricum, reglaje nu erau necesare, piesa fiind calibrata din fabrica, cel putin asa sustineau cei de la reprezentanta (deci stiu si de surubelul cu silicon). Deci am inlocuit-o si problema a ramas aceeasi. La sfatul unora am mai resetat si "computerul" prin deconectarea bateriei. Acelasi lucru, nu s-a schimbat nimic.
Ceva totusi s-a schimbat: de cand a venit frigul, parca dureaza mai mult pana scade turatia ...
Stie cineva cam cat ar trebui sa fie turatia imediat dupa pornirea motorului? (am si cartea lui H.R. Etzold dar degeaba)

Multumesc.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Oct 16 2005, 11:43 AM
Post #4


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



La ford din 98 este chiar turatia de ralanti. Dupa ce schimbi supapa de ralanti se face obligatoriu testarea si autoreglajul de care ti-am povestit.
Nu te ajuta cu nimic scoaterea bornelor de pe baterie, iar daca o faci macar un minut trebuie tinute bornele impreuna pentru descarcarea condensatoarelor. erorile sunt stocate intr-un eepreom asa ca nu vor fi sterse decat de tester.


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
claudiu58432
post Oct 16 2005, 12:40 PM
Post #5


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 14-October 05
From: Alesd (Bihor)
Member No.: 58.425



Pentru malin :wave: : scuza-mi insistenta dar problema "ma frige", iar cei de la reprezentanta m-au tratat cam "rece". Asa ca mi-am cumparat carti, dupa cum vezi am abordat si varianta www si in sfarsit e cineva pe langa problema. Zici ca temperatura aerului nu are nimic a face?
Deci la surubel sa ma bag eu sau sa accept alte "sfaturi" platite de la reprezentanta?
Care zici ca e "chiar turatia de relanti"?
Apropo' de tester, cu exceptia reprezentantei, mai are cineva tester pt. Ford ?

PS: mai are cineva probleme cu banner-ul de la ALFA-GT (care nu se lasa inchis) ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Oct 16 2005, 07:25 PM
Post #6


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



Si pe mine ma agaseaza magaria aia de reclama. Revin la ford. la modelul tau calculatorul de tip EEC5 stiesa regleze amestecul incat sa mentina la pornire turatia de ralanti (850-950). Da are efecte si senzorul temp aer dar asupra amestecului, turatia fiind reglata ( sau cautata tot catre cea de ralanti. Testere care sa duca algoritmul pana la capat sunt:
cel orig., SPX si Motorscan. Cauta surubul de CO care e acoperit de un dop ce plastic, dar inainte curata si regleaza clapeta de accel astfel incat sa iasa semnal de 0,4V.


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
claudiu58432
post Oct 16 2005, 08:18 PM
Post #7


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 14-October 05
From: Alesd (Bihor)
Member No.: 58.425



OK, multam de rabdare, dar daca am citit bine, raspunsul tau ridica alte semne de intrebare:
- surubul de CO? (este oare cel de care ai pomenit anterior, adica cel cu silicon de pe electroventilul de relanti proaspat schimbat ? )
- semnalul de 0,4V trebuie masurat mai exact ... unde?
- curatarea clapetei se face cum ? Eu am mai incercat cu clasicul spray de curatat carburatoare, cu motorul turat, etc. ... Si tot nimic. Poate n-am facut bine ...

:wave:
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Oct 17 2005, 09:10 PM
Post #8


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



Bine, asteapta o zi si iti trimit documentatie.


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Oct 17 2005, 09:14 PM
Post #9


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



Dar vad ca astai in alesd . eu in Satu Mare. fa-ti drum pe aici si o rezolvam.


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
claudiu58432
post Oct 18 2005, 06:49 PM
Post #10


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 14-October 05
From: Alesd (Bihor)
Member No.: 58.425



Documentatie - OK si multam tare frumos, nu stiu cum platesc, dar ne descurcam.
Despre drumul la Satu Mare, mi-ar place dar ... momentan (cel putin pana la primavara ...) nu intra in planuri ... asa ca berea ramane pe altadata.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post Oct 18 2005, 10:15 PM
Post #11


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



Vezi pe mp !


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
claudiu58432
post Oct 19 2005, 07:30 PM
Post #12


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 7
Joined: 14-October 05
From: Alesd (Bihor)
Member No.: 58.425



:wave: Am pus email-ul pe mp ...
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IepurasulRaz
post Jun 2 2008, 10:11 PM
Post #13


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 2-June 08
Member No.: 117.228



QUOTE (malin34426 @ Oct 16 2005, 08:25 PM) *
Si pe mine ma agaseaza magaria aia de reclama. Revin la ford. la modelul tau calculatorul de tip EEC5 stiesa regleze amestecul incat sa mentina la pornire turatia de ralanti (850-950). Da are efecte si senzorul temp aer dar asupra amestecului, turatia fiind reglata ( sau cautata tot catre cea de ralanti. Testere care sa duca algoritmul pana la capat sunt:
cel orig., SPX si Motorscan. Cauta surubul de CO care e acoperit de un dop ce plastic, dar inainte curata si regleaza clapeta de accel astfel incat sa iasa semnal de 0,4V.


Salutare!

Observ ca postul este destul de vechi.
Am si eu acceasi problema..
M-ati putea ajuta si pe mine?

Banuiesc ca supapa de ralantiu este IACV-ul(idle speed control valve), si da, am schimbat-o acum 1 an la reprezentanta(ma costat vreo 7.5 mil + manopera).
De atunci face problema si n-am reusit s-o remediez, aia au zis ca e normal.
Treaba asta o face doar cand motorul e rece(nepornit de catvea ore), indiferent de anotimp. Senzorul de temp a apei de racire l-am curatat si e ok.
Nu stiu exact unde este cel de temp a aerului?
Orice sugestie e binevenita.

Multumesc!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
polixxxn
post May 29 2009, 05:46 PM
Post #14


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 29-May 09
Member No.: 120.086



buna ma puteti ajuta si pe mine cu turatia la ford escort 97.cand pornesc am 1500 si cand se incalzeste scade la 900. dupa 15 min. ce poate sa fie..ms..
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post May 29 2009, 05:55 PM
Post #15


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



functie de temp ext si deschiderea clapetei de accel ECU stabileste o turatie de pornire si modalitatea de reducere a acesteia odata cu cresterea temp motor. parametrul este autoadaptativ si se decalibreaza din mai multe motive. Eu m-am mutat in bucuresti si daca e vreunul din voi pe aici ,il ajut direct, daca nu atunci cautati un service bun si va spun ce e de facut.
Modalitatea de reglaj , corectie si cea de adaptare difera de la un tip de motor la altul (zetec, zetec SE, S, sau simplu) Euro2 sau3,...


This post has been edited by malin34426: May 29 2009, 05:58 PM


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
polixxxn
post May 29 2009, 06:36 PM
Post #16


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 2
Joined: 29-May 09
Member No.: 120.086



poti fi mai clar ... eu pot sa fac acel reglaj..?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
malin34426
post May 29 2009, 07:05 PM
Post #17


specialist
******

Group: Membri
Posts: 521
Joined: 16-October 04
From: Bucuresti
Member No.: 34.419



QUOTE (polixxxn @ May 29 2009, 01:36 PM) *
poti fi mai clar ... eu pot sa fac acel reglaj..?

Nu. Exista un algoritm de diagnosticare , stergere erori , verificare cablaj, trecerea la setarea ralanti, facut de tester.
Si asta numai dupa ce toate reglajele (de fabrica) sunt ok si s-au curatat cele care trebuie. La ford e mai ciudat.


--------------------
Fericit cel sarac cu banul, caci n-are masina!
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gyovanny87
post Jun 15 2009, 06:43 PM
Post #18


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 15-June 09
Member No.: 120.216



salut,am si yo un ford escort 1.6 16v din 1996,si de cand l-am luat a trecut prin mai multe service-uri in speranta de al face sa functioneze macar k o masina d varsta ei,de mentionat k are segmenti ,pistoane...si km tot c poate avea un motor schimbate acum sase luni. banned.gif ,si totusi masina sta turata undeva la 1300turati indiferent dak e rece sau cald motoru,are momente knd ramane turata si la 3000.Pls spuneti-mi si mie d la c ar putea fi k de service-uri m-am km saturat confused.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post
gyovanny87
post Jun 15 2009, 06:56 PM
Post #19


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 15-June 09
Member No.: 120.216



thumbsup.gif am citit mai sus si se pare k am aproape aceeasi prb,insa nu prea ma pricep asa bn la motoare confused.gif ,dak ati putea sa-mi dati si mie mai multe detali v-asi fi recunoscator.MULTUMESC
Go to the top of the page
 
+Quote Post
IepurasulRaz
post Sep 3 2009, 01:46 PM
Post #20


perioada de proba


Group: Membri
Posts: 5
Joined: 2-June 08
Member No.: 117.228



QUOTE (malin34426 @ May 29 2009, 08:05 PM) *
QUOTE (polixxxn @ May 29 2009, 01:36 PM) *
poti fi mai clar ... eu pot sa fac acel reglaj..?

Nu. Exista un algoritm de diagnosticare , stergere erori , verificare cablaj, trecerea la setarea ralanti, facut de tester.
Si asta numai dupa ce toate reglajele (de fabrica) sunt ok si s-au curatat cele care trebuie. La ford e mai ciudat.


Salut! Din pacate sunt din Timisioara.
Motorul meu este Zetec-E , L1H de 1.6 din 1998.
Am curatat corp clapeta acceleratie. Porneste acum undeva la 1700, inainte mergea la 2500.
Ca observatie personala, vara, cand sta mult in soare puternic, porneste frumos la aporx 1000 smile.gif
Cred ca o sa schimb senzorul temperatura apa.. sau algoritmul de reglare al turatie e busit, atunci banuiesc ca trebuie resoftat ECU-ul sad.gif
Go to the top of the page
 
+Quote Post

2 Pages V   1 2 >
Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 9th May 2024 - 04:12 AM