claudiu58432
Oct 15 2005, 10:44 PM
Sunt posesorul unui Ford Escort 1.6/16V cu motor Zetec din '98, si am
o problema de motor/electric cred, care se prezinta cam asa: la pornirea
din stare rece motorul se tureaza la cca 2000, uneori si 2500 rpm timp
de cca 1 min, dupa care relanti-ul se stabilizeaza la cca 1200 rpm (tot
rece fiind), dupa care, cu motorul cald, relanti-ul ajunge la cca 900 rpm
si totul merge "ca uns". Sunt nedumerit in legatura cu turatiile mari
in primul minut de functionare la rece. O fi bine ? Stie cineva ?
Multumesc.
malin34426
Oct 15 2005, 11:51 PM
S-a decalibrat supapa electrica de control de minim. are un surub de reglaj acoperit de silicon . Sau inlocuire.
claudiu58432
Oct 16 2005, 10:03 AM
OK, sa povestesc mai departe: supapa de minimim de care vorbesti este probabil supapa de relanti (de fapt un soi de electroventil), pe care la sfatul celor de la reprezentanta Ford si Skoda (candva lucrau si pentru Ford) am inlocuit-o cu una noua si de origine. Din pacate inlocuirea nu s-a facut la reprezenta Ford ci la un privat (piesa a fost 200€, manopera nesemnificativa). Oricum, reglaje nu erau necesare, piesa fiind calibrata din fabrica, cel putin asa sustineau cei de la reprezentanta (deci stiu si de surubelul cu silicon). Deci am inlocuit-o si problema a ramas aceeasi. La sfatul unora am mai resetat si "computerul" prin deconectarea bateriei. Acelasi lucru, nu s-a schimbat nimic.
Ceva totusi s-a schimbat: de cand a venit frigul, parca dureaza mai mult pana scade turatia ...
Stie cineva cam cat ar trebui sa fie turatia imediat dupa pornirea motorului? (am si cartea lui H.R. Etzold dar degeaba)
Multumesc.
malin34426
Oct 16 2005, 11:43 AM
La ford din 98 este chiar turatia de ralanti. Dupa ce schimbi supapa de ralanti se face obligatoriu testarea si autoreglajul de care ti-am povestit.
Nu te ajuta cu nimic scoaterea bornelor de pe baterie, iar daca o faci macar un minut trebuie tinute bornele impreuna pentru descarcarea condensatoarelor. erorile sunt stocate intr-un eepreom asa ca nu vor fi sterse decat de tester.
claudiu58432
Oct 16 2005, 12:40 PM
Pentru malin :wave: : scuza-mi insistenta dar problema "ma frige", iar cei de la reprezentanta m-au tratat cam "rece". Asa ca mi-am cumparat carti, dupa cum vezi am abordat si varianta www si in sfarsit e cineva pe langa problema. Zici ca temperatura aerului nu are nimic a face?
Deci la surubel sa ma bag eu sau sa accept alte "sfaturi" platite de la reprezentanta?
Care zici ca e "chiar turatia de relanti"?
Apropo' de tester, cu exceptia reprezentantei, mai are cineva tester pt. Ford ?
PS: mai are cineva probleme cu banner-ul de la ALFA-GT (care nu se lasa inchis) ?
malin34426
Oct 16 2005, 07:25 PM
Si pe mine ma agaseaza magaria aia de reclama. Revin la ford. la modelul tau calculatorul de tip EEC5 stiesa regleze amestecul incat sa mentina la pornire turatia de ralanti (850-950). Da are efecte si senzorul temp aer dar asupra amestecului, turatia fiind reglata ( sau cautata tot catre cea de ralanti. Testere care sa duca algoritmul pana la capat sunt:
cel orig., SPX si Motorscan. Cauta surubul de CO care e acoperit de un dop ce plastic, dar inainte curata si regleaza clapeta de accel astfel incat sa iasa semnal de 0,4V.
claudiu58432
Oct 16 2005, 08:18 PM
OK, multam de rabdare, dar daca am citit bine, raspunsul tau ridica alte semne de intrebare:
- surubul de CO? (este oare cel de care ai pomenit anterior, adica cel cu silicon de pe electroventilul de relanti proaspat schimbat ? )
- semnalul de 0,4V trebuie masurat mai exact ... unde?
- curatarea clapetei se face cum ? Eu am mai incercat cu clasicul spray de curatat carburatoare, cu motorul turat, etc. ... Si tot nimic. Poate n-am facut bine ...
:wave:
malin34426
Oct 17 2005, 09:10 PM
Bine, asteapta o zi si iti trimit documentatie.
malin34426
Oct 17 2005, 09:14 PM
Dar vad ca astai in alesd . eu in Satu Mare. fa-ti drum pe aici si o rezolvam.
claudiu58432
Oct 18 2005, 06:49 PM
Documentatie - OK si multam tare frumos, nu stiu cum platesc, dar ne descurcam.
Despre drumul la Satu Mare, mi-ar place dar ... momentan (cel putin pana la primavara ...) nu intra in planuri ... asa ca berea ramane pe altadata.
malin34426
Oct 18 2005, 10:15 PM
Vezi pe mp !
claudiu58432
Oct 19 2005, 07:30 PM
:wave: Am pus email-ul pe mp ...
IepurasulRaz
Jun 2 2008, 10:11 PM
QUOTE (malin34426 @ Oct 16 2005, 08:25 PM)
Si pe mine ma agaseaza magaria aia de reclama. Revin la ford. la modelul tau calculatorul de tip EEC5 stiesa regleze amestecul incat sa mentina la pornire turatia de ralanti (850-950). Da are efecte si senzorul temp aer dar asupra amestecului, turatia fiind reglata ( sau cautata tot catre cea de ralanti. Testere care sa duca algoritmul pana la capat sunt:
cel orig., SPX si Motorscan. Cauta surubul de CO care e acoperit de un dop ce plastic, dar inainte curata si regleaza clapeta de accel astfel incat sa iasa semnal de 0,4V.
Salutare!
Observ ca postul este destul de vechi.
Am si eu acceasi problema..
M-ati putea ajuta si pe mine?
Banuiesc ca supapa de ralantiu este IACV-ul(idle speed control valve), si da, am schimbat-o acum 1 an la reprezentanta(ma costat vreo 7.5 mil + manopera).
De atunci face problema si n-am reusit s-o remediez, aia au zis ca e normal.
Treaba asta o face doar cand motorul e rece(nepornit de catvea ore), indiferent de anotimp. Senzorul de temp a apei de racire l-am curatat si e ok.
Nu stiu exact unde este cel de temp a aerului?
Orice sugestie e binevenita.
Multumesc!
polixxxn
May 29 2009, 05:46 PM
buna ma puteti ajuta si pe mine cu turatia la ford escort 97.cand pornesc am 1500 si cand se incalzeste scade la 900. dupa 15 min. ce poate sa fie..ms..
malin34426
May 29 2009, 05:55 PM
functie de temp ext si deschiderea clapetei de accel ECU stabileste o turatie de pornire si modalitatea de reducere a acesteia odata cu cresterea temp motor. parametrul este autoadaptativ si se decalibreaza din mai multe motive. Eu m-am mutat in bucuresti si daca e vreunul din voi pe aici ,il ajut direct, daca nu atunci cautati un service bun si va spun ce e de facut.
Modalitatea de reglaj , corectie si cea de adaptare difera de la un tip de motor la altul (zetec, zetec SE, S, sau simplu) Euro2 sau3,...
polixxxn
May 29 2009, 06:36 PM
poti fi mai clar ... eu pot sa fac acel reglaj..?
malin34426
May 29 2009, 07:05 PM
QUOTE (polixxxn @ May 29 2009, 01:36 PM)
poti fi mai clar ... eu pot sa fac acel reglaj..?
Nu. Exista un algoritm de diagnosticare , stergere erori , verificare cablaj, trecerea la setarea ralanti, facut de tester.
Si asta numai dupa ce toate reglajele (de fabrica) sunt ok si s-au curatat cele care trebuie. La ford e mai ciudat.
gyovanny87
Jun 15 2009, 06:43 PM
salut,am si yo un ford escort 1.6 16v din 1996,si de cand l-am luat a trecut prin mai multe service-uri in speranta de al face sa functioneze macar k o masina d varsta ei,de mentionat k are segmenti ,pistoane...si km tot c poate avea un motor schimbate acum sase luni.
,si totusi masina sta turata undeva la 1300turati indiferent dak e rece sau cald motoru,are momente knd ramane turata si la 3000.Pls spuneti-mi si mie d la c ar putea fi k de service-uri m-am km saturat
gyovanny87
Jun 15 2009, 06:56 PM
am citit mai sus si se pare k am aproape aceeasi prb,insa nu prea ma pricep asa bn la motoare
,dak ati putea sa-mi dati si mie mai multe detali v-asi fi recunoscator.MULTUMESC
IepurasulRaz
Sep 3 2009, 01:46 PM
QUOTE (malin34426 @ May 29 2009, 08:05 PM)
QUOTE (polixxxn @ May 29 2009, 01:36 PM)
poti fi mai clar ... eu pot sa fac acel reglaj..?
Nu. Exista un algoritm de diagnosticare , stergere erori , verificare cablaj, trecerea la setarea ralanti, facut de tester.
Si asta numai dupa ce toate reglajele (de fabrica) sunt ok si s-au curatat cele care trebuie. La ford e mai ciudat.
Salut! Din pacate sunt din Timisioara.
Motorul meu este Zetec-E , L1H de 1.6 din 1998.
Am curatat corp clapeta acceleratie. Porneste acum undeva la 1700, inainte mergea la 2500.
Ca observatie personala, vara, cand sta mult in soare puternic, porneste frumos la aporx 1000
Cred ca o sa schimb senzorul temperatura apa.. sau algoritmul de reglare al turatie e busit, atunci banuiesc ca trebuie resoftat ECU-ul
furnica1
Apr 18 2012, 12:31 PM
unde se afla calculatorul uni ford escort brek?astept raspuns
furnica1
Apr 18 2012, 12:45 PM
am o problema cand pun contactu trebuie sa se auda un bizait de la pompa de benzina si cand ii dau sa porneasca nu merge de asta am intrebat unde e calculatorul
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please
click here.