Cel mai bun motor de 1.6l benzina? |
This topic is about Cel mai bun motor de 1.6l benzina?, the author, > T u d o r <, wrote about: Scuze pentru intrebare daca a mai fost pusa, nu am gasit ceva asemanator. Ma intereseaza sa-mi cumpar o masina de clasa mica-compacta cu motor de 1,6 ... To read more just scroll down
Cel mai bun motor de 1.6l benzina? |
Oct 11 2005, 09:43 AM
Post
#1
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
|
|
|
Oct 11 2005, 09:50 AM
Post
#2
|
|
specialist Group: Membri Posts: 1.880 Joined: 21-November 04 From: Ploiesti (Prahova) Member No.: 36.169 |
Renault 1.6 16v (adica al meu) :
QUOTE Cilindree (cc) 1.598
Numar cilindri 4 Numar supape 16 Raport compresie 10:1 Putere maxima (CP DIN) tr/mn 115/6000 Cuplu maxim (Nm) tr/mn 152/4200 Tip injectie multipunct Carburant benzina PERFORMANTE Viteza maxima (km/h) 193 0 - 100 km/h (sec) 11,1 CONSUM (l/100 km) Urban 8,8 Extraurban 5,7 Mixt 6,8 Caracteristicile sunt valabile pt MII sedan. |
|
|
Oct 11 2005, 09:54 AM
Post
#3
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Marturisesc ca Megane II e una dintre variantele la care ma gandesc si eu, din punctul de vedere al pretului masina e OK. Motorul nu pare putin fara vlaga? Scuze de intrebare, mi-a spus asta cineva :angel: care a condus un M II 1.6 16v...Eu personal nu am mers decat cu 1.4 16v, si e destul de lenesa.
|
|
|
Oct 11 2005, 10:01 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Membri Posts: 2.462 Joined: 11-September 05 From: Bucuresti Member No.: 55.496 |
tot subiectivnu imi place FSI-ul pt ca e genul de motor care trebuie turat puternic pt a avea performante. plusul sau este faptul ca la turatii mari ai un consum decent, dar la turatii mici constati ca nu mai chiar asa de mic. motorul de1.6 de pe pegeout (si citroen) desi pe hartie are 115 cai si vei fi impresionat la inceput pe hartie, in realitate e lenes. probabil nici cutia care e infecta nu pune in valoare performantele motorului cel de pe ford stiu ca e cam pretenyios, dar am vazut la liniute ca a cam batut totul din categoria 1.6 (o corola, o alfa, un meganeII) cel de pe astra e un motor ok cu consum ok, performante acceptabile. se poate si mai bine am mers cu un meganne cu motor de 1.6 16 v dar doar in oras si nu am vazut exact ce poate toate au cam acelasi consum adica intre8-10% in oras in functie de stilul de condus si de aglomeratie. -------------------- ford focus sedan alb 1.6 16v masina de serv
opel astra 1.7 cdti-101CP 2006 opelul si pejeul vandute |
|
|
Oct 11 2005, 10:11 AM
Post
#5
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Si consumul era rezonabil... |
|
|
Oct 11 2005, 10:29 AM
Post
#6
|
|
pilot Group: Membri Posts: 271 Joined: 21-September 05 Member No.: 56.389 |
Am condus Megane II de 1.6, 115 cai vreo cateva sute de km. Dupa parerea mea motorul trage bine, chiar m-am mirat cad l-a luat (masina e a mamei prietenei mele) ca are 115 cai.
Cat despre motorul meu de pe Ford...merge...imi fac treaba cu el. Nici nu sunt incantat ca are doar 90 de cp...dar nici nu ma plang. -------------------- |
|
|
Oct 11 2005, 11:01 AM
Post
#7
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Mie mi se pare mai rafinat tehnic 1.6 VVT de la toyota... sau 1.7 (tot pe acolo) vtec de la honda.
-------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 11 2005, 12:01 PM
Post
#8
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
QUOTE("MR28673") Mie mi se pare mai rafinat tehnic 1.6 VVT de la toyota... sau 1.7 (tot pe acolo) vtec de la honda.
Recunosc ca nu stiu mai nimic despre motoarele jappo, doar despre fiabilitatea lor din ce se spune... Personal nu am mers cu nici una. La consum cum stau fata de cele europene? Aaa, si de fapt ce intelegem prin 'rafinat'? Cum se cuantifica notiunea in viata de zi cu zi? Mi se pare un termen cam..abstract... |
|
|
Oct 11 2005, 01:21 PM
Post
#9
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Nu rupe din context..... am spus "rafinat tehnic" M-am referit la distributia variabila care e inca oferita la motoare entry level doar de japonezi.
In materie de putere, cred ca cel mai puternic este twin sparkul de la Alfa. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 11 2005, 03:52 PM
Post
#10
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
QUOTE(MR28673) Nu rupe din context..... am spus "rafinat tehnic"
Nu ma intelege gresit, nu te supara... Desigur ca la rafinamentul tehnic ma refeream. Intrebarea mea e ce inseamna in practica rafinamentul asta tehnic. Cum se traduce, in consum, performanta, silentiozitate in functionare? Ca tot a venit vorba, cine a mers cu Focus 1.6 TI-VCT ? Ar putea fi un candidat la "cel mai bun motor de 1.6"? |
|
|
Oct 11 2005, 04:13 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Membri Posts: 720 Joined: 5-February 05 From: Bucuresti Member No.: 39.904 |
QUOTE(MR28673) M-am referit la distributia variabila care e inca oferita la motoare entry level doar de japonezi.
1.6 Twinport (recircularea gazelor) de la Opel are VVT (Variable Valve Timing) si din punct de vedere tehnologic sta foarte bine. Cred ca mai sunt 1.6 care au VVT dar doar de Opel sunt sigur. -------------------- |
|
|
Oct 11 2005, 04:37 PM
Post
#12
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Asa e, toata masina e destul de evoluata.
Din cate stiu si unul din motoarele de pe ford are vvt -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Oct 11 2005, 05:18 PM
Post
#13
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Pai da, TI-VCT de 1.6 de la Ford are distributie variabila si la admisie si la evacuare.
Intrebarea mea este si o repet.: In ce se materializeaza aceste noutati tehnologice? Ca unii zic ca tot TDI-ul e cel mai bun motor diesel, desi nu dispune de tehnologie de mileniul 3... :angel: |
|
|
Oct 11 2005, 05:30 PM
Post
#14
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
aia zic ca e cel mai bun pentru ca un turbo diesel are consujm mic. d'aia.
-------------------- |
|
|
Oct 11 2005, 06:30 PM
Post
#15
|
|
specialist Group: Membri Posts: 585 Joined: 11-May 05 From: Bucuresti Member No.: 46.616 |
Vrei sa spui are consum mic la o putere decenta
Insa nu TDI-ul e cel mai bun diesel ci MJT/CDTI-ul. -------------------- Conducator de Pejos momentan
|
|
|
Oct 11 2005, 06:56 PM
Post
#16
|
|
pilot Group: Membri Posts: 320 Joined: 15-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.297 |
QUOTE(florin55503) cel de pe ford stiu ca e cam pretenyios, dar am vazut la liniute ca a cam batut totul din categoria 1.6 (o corola, o alfa, un meganeII)
Banuiesc ca era un Focus. Focus1 sau Focus2 ? Daca Focus2 , era de cel de 100 sau cel de 115 cp ? Focus1 are unul singur de 1.6 , de 100 cp, desi am vazut ca nu e chiar exact identic cu cel de pe F2, la F1 erau dati vreo 145-147Nm, la F2 vreo 150 Nm ? Aaaa... sigur alea la liniute nu erau tunate ? Ca asa... -------------------- service ford suckz.
|
|
|
Oct 11 2005, 08:39 PM
Post
#17
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Eu nu ma gandesc neaparat la liniute, ci la un raport liniute/fiabilitate, si ce am mai zis eu mai sus...
Daca e bun si la liniute, cu atat mai bine, dar m-ar ingrijora mult mai mult sa nu fie fiabil. Focusul 2 este o masina care imi place, chiar nu a mers nimeni cu varianta cu VCT de 115 cai? |
|
|
Oct 11 2005, 08:43 PM
Post
#18
|
|
pilot Group: Membri Posts: 320 Joined: 15-August 05 From: Bucuresti Member No.: 53.297 |
Stiu pe cineva care pe alte 2 forumuri a spus ca a mers cu un Ghia cu 115 CP. El spunea ca trage ca un bivol (expresia lui) la toate turatiile, datorita VVT-ului. Acu, insa fiecare poate fi subiectiv. Daca te intereseaza Focusul, de ce nu ceri un test-drive cu ala de 115CP ? Fa si cu ala de 100, si vezi daca merita diferenta cca 550 DDP (pt Trend, acu depinde de ce dotare ai lua).
-------------------- service ford suckz.
|
|
|
Oct 11 2005, 08:58 PM
Post
#19
|
|
Membru destul de avansat Group: Moderator Posts: 8.813 Joined: 10-October 05 From: Ramnicu Valcea (Valcea) Member No.: 57.984 |
Nu-l au la dealer...( Deocamdata....
Si eu inca nu sunt decis asupra fiabilitatii motoarelor si a consumurilor lor reale, nu cele spuse de dealeri... |
|
|
Oct 12 2005, 09:21 AM
Post
#20
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
In ceea ce priveste fiabilitatea si consumul celor japoneze, in schimb, lumea s-a lamurit de cativa ani buni.... pentru ei vvt-ul e o tehnologie clasica si curenta, disponibila si pe masinute entry-level (vezi yaris, ignis, etc), fata de cei de prin europa care abia acum o "descopera".
Cu exceptia modelelor de ultim racnet, in Europa singurii de care stiu sa aiba vvt de mai multi ani (vreo 8) sunt cei de la Fiat/Alfa/lancia pe motorul de 1.8 si 130 CP. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 11th May 2024 - 05:45 PM |