Help - Search - Members - Calendar
Full Version: Cel mai bun motor de 1.6l benzina?
Masini.ro Forum > Masini.ro > Versus
Pages: 1, 2
T u d o r
Scuze pentru intrebare daca a mai fost pusa, nu am gasit ceva asemanator. Ma intereseaza sa-mi cumpar o masina de clasa mica-compacta cu motor de 1,6 l pe benzina. Dupa parerea voastra care ar fi cel mai bun motor? (CP, cuplu, consum, fiabilitate, costuri de intretinere). Si cum nu pui motorul pe caruta, ar fi interesanta si masina pe care ar fi pus acest motor... biggrin.gif
ncristi
Renault 1.6 16v (adica al meu) smile.gif:

QUOTE
Cilindree (cc) 1.598
Numar cilindri 4
Numar supape 16
Raport compresie 10:1
Putere maxima (CP DIN) tr/mn 115/6000
Cuplu maxim (Nm) tr/mn 152/4200
Tip injectie multipunct
Carburant benzina

PERFORMANTE

Viteza maxima (km/h) 193
0 - 100 km/h (sec) 11,1

CONSUM (l/100 km)

Urban 8,8
Extraurban 5,7
Mixt 6,8


Caracteristicile sunt valabile pt MII sedan.
T u d o r
Marturisesc ca Megane II e una dintre variantele la care ma gandesc si eu, din punctul de vedere al pretului masina e OK. Motorul nu pare putin fara vlaga? Scuze de intrebare, mi-a spus asta cineva :angel: care a condus un M II 1.6 16v...Eu personal nu am mers decat cu 1.4 16v, si e destul de lenesa.
florin55503
intrebarea a mai fost pusa si un raspuns concret nu s-a evidentiat. nu trebuie sa te astepti la raspunsuri subiective pt fiecare isi va lauda motorul pe care il are pe masina.

tot subiectivnu imi place FSI-ul pt ca e genul de motor care trebuie turat puternic pt a avea performante. plusul sau este faptul ca la turatii mari ai un consum decent, dar la turatii mici constati ca nu mai chiar asa de mic.

motorul de1.6 de pe pegeout (si citroen) desi pe hartie are 115 cai si vei fi impresionat la inceput pe hartie, in realitate e lenes. probabil nici cutia care e infecta nu pune in valoare performantele motorului

cel de pe ford stiu ca e cam pretenyios, dar am vazut la liniute ca a cam batut totul din categoria 1.6 (o corola, o alfa, un meganeII)

cel de pe astra e un motor ok cu consum ok, performante acceptabile. se poate si mai bine

am mers cu un meganne cu motor de 1.6 16 v dar doar in oras si nu am vazut exact ce poate

toate au cam acelasi consum adica intre8-10% in oras in functie de stilul de condus si de aglomeratie.
T u d o r
Cu 1,6 de la Peugeot/Citroen am mers eu, cu un C3 full option. Pe C3 trage foarte bine, dar e mai usor ca C4 sau 307...

Si consumul era rezonabil...
Cipicanu`
Am condus Megane II de 1.6, 115 cai vreo cateva sute de km. Dupa parerea mea motorul trage bine, chiar m-am mirat cad l-a luat (masina e a mamei prietenei mele) ca are 115 cai.

Cat despre motorul meu de pe Ford...merge...imi fac treaba cu el. Nici nu sunt incantat ca are doar 90 de cp...dar nici nu ma plang.
James Kilowatt
Mie mi se pare mai rafinat tehnic 1.6 VVT de la toyota... sau 1.7 (tot pe acolo) vtec de la honda.
T u d o r
QUOTE("MR28673")
Mie mi se pare mai rafinat tehnic 1.6 VVT de la toyota... sau 1.7 (tot pe acolo) vtec de la honda.


Recunosc ca nu stiu mai nimic despre motoarele jappo, doar despre fiabilitatea lor din ce se spune... Personal nu am mers cu nici una.
La consum cum stau fata de cele europene?

Aaa, si de fapt ce intelegem prin 'rafinat'? Cum se cuantifica notiunea in viata de zi cu zi? Mi se pare un termen cam..abstract... blink.gif
James Kilowatt
Nu rupe din context..... am spus "rafinat tehnic" smile.gif M-am referit la distributia variabila care e inca oferita la motoare entry level doar de japonezi.
In materie de putere, cred ca cel mai puternic este twin sparkul de la Alfa.
T u d o r
QUOTE(MR28673)
Nu rupe din context..... am spus "rafinat tehnic" smile.gif


Nu ma intelege gresit, nu te supara... beer.gif
Desigur ca la rafinamentul tehnic ma refeream. Intrebarea mea e ce inseamna in practica rafinamentul asta tehnic. Cum se traduce, in consum, performanta, silentiozitate in functionare?
Ca tot a venit vorba, cine a mers cu Focus 1.6 TI-VCT ? Ar putea fi un candidat la "cel mai bun motor de 1.6"?
DragosV
QUOTE(MR28673)
M-am referit la distributia variabila care e inca oferita la motoare entry level doar de japonezi.


1.6 Twinport (recircularea gazelor) de la Opel are VVT (Variable Valve Timing) si din punct de vedere tehnologic sta foarte bine. Cred ca mai sunt 1.6 care au VVT dar doar de Opel sunt sigur.
James Kilowatt
Asa e, toata masina e destul de evoluata.
Din cate stiu si unul din motoarele de pe ford are vvt
T u d o r
Pai da, TI-VCT de 1.6 de la Ford are distributie variabila si la admisie si la evacuare.
Intrebarea mea este si o repet.:
In ce se materializeaza aceste noutati tehnologice? Ca unii zic ca tot TDI-ul e cel mai bun motor diesel, desi nu dispune de tehnologie de mileniul 3... :angel:
G e o r g e
aia zic ca e cel mai bun pentru ca un turbo diesel are consujm mic. d'aia.
Paul46623
Vrei sa spui are consum mic la o putere decenta biggrin.gif wink.gif
Insa nu TDI-ul e cel mai bun diesel ci MJT/CDTI-ul.
Cornel001
QUOTE(florin55503)
cel de pe ford stiu ca e cam pretenyios, dar am vazut la liniute ca a cam batut totul din categoria 1.6 (o corola, o alfa, un meganeII)

Banuiesc ca era un Focus. Focus1 sau Focus2 ? Daca Focus2 , era de cel de 100 sau cel de 115 cp ? Focus1 are unul singur de 1.6 , de 100 cp, desi am vazut ca nu e chiar exact identic cu cel de pe F2, la F1 erau dati vreo 145-147Nm, la F2 vreo 150 Nm ?
Aaaa... sigur alea la liniute nu erau tunate ? Ca asa...
T u d o r
Eu nu ma gandesc neaparat la liniute, ci la un raport liniute/fiabilitate, si ce am mai zis eu mai sus... biggrin.gif
Daca e bun si la liniute, cu atat mai bine, dar m-ar ingrijora mult mai mult sa nu fie fiabil.
Focusul 2 este o masina care imi place, chiar nu a mers nimeni cu varianta cu VCT de 115 cai?
Cornel001
Stiu pe cineva care pe alte 2 forumuri a spus ca a mers cu un Ghia cu 115 CP. El spunea ca trage ca un bivol (expresia lui) la toate turatiile, datorita VVT-ului. Acu, insa fiecare poate fi subiectiv. Daca te intereseaza Focusul, de ce nu ceri un test-drive cu ala de 115CP ? Fa si cu ala de 100, si vezi daca merita diferenta cca 550 DDP (pt Trend, acu depinde de ce dotare ai lua).
T u d o r
Nu-l au la dealer...sad.gif( Deocamdata.... smile.gif

Si eu inca nu sunt decis asupra fiabilitatii motoarelor si a consumurilor lor reale, nu cele spuse de dealeri...
James Kilowatt
In ceea ce priveste fiabilitatea si consumul celor japoneze, in schimb, lumea s-a lamurit de cativa ani buni.... pentru ei vvt-ul e o tehnologie clasica si curenta, disponibila si pe masinute entry-level (vezi yaris, ignis, etc), fata de cei de prin europa care abia acum o "descopera".
Cu exceptia modelelor de ultim racnet, in Europa singurii de care stiu sa aiba vvt de mai multi ani (vreo 8) sunt cei de la Fiat/Alfa/lancia pe motorul de 1.8 si 130 CP.
CRG
am condus un 1.6 pe corolla. nu m-a dat pe spate. de fapt, a fost destul de nestrunit si galagios pentru asteptarile mele. o fi fiabil, da' daca-l aud in fiecare zi... nush' ce sa zic

si-am mai condus un 1.6 de pe megane. din cauza distributiei variabile la admisie, motorul asta nu se "enerva" din prima, ci doar dupa ce sesiza ca de fapt tu vrei sa o calci si sa faci pe nebunul... biggrin.gif
Toni51677
Pot sa-mi dau cu parerea de 3 masini 1.6 pe care le-am condus mai mult:
Octavia I - 1.6 102 CP
Megane II - 1.6 16 V 115CP parca
Astra Classic - 1.6 Twinport 103 CP (a mea)

Cel de pe Octavia este OK, se infige destul de bine dar la viteze de peste 130 e destul de zgomotos iar urban consuma cam 11 - 12.

1.6 pe Megane mi s-a parut ca nu are caii pe care ii spun ei. E destul de lenes si consum cam 13 in oras. La viteze de peste 130 e mai zgomotos decat cel de pe Octavia.

La Astra mi s-a parut cel mai bun. Poate par subiectiv dar nu sunt. Consum in oras cam 8.5 - 8.6 iar la viteze mari este mult mai silentios decat cele doua. Plus ca se infige cel mai bine. Se infige bine si in viteza a cincea.
ncristi
QUOTE
1.6 pe Megane mi s-a parut ca nu are caii pe care ii spun ei. E destul de lenes si consum cam 13 in oras.


Cum ai reusit sa scoti 13% blink.gif ?

Mie in B in cea ma cumplita aglomeratie imi ia 10%.
De acord ca-i zgomotos la viteza mare iar referitor la HP eu am depasit 200kM/h cu el blush.gif...asa ca...

Motorul pare lenes din cauza dstributiei variabile ( cum spunea CRG mai sus)...dupa ce te obisnuiesti cu el motorul este f vioi.

Conteaza si cum esti obisnuit cu masina...probabil ca daca m-as sui acum in astra as scoate 15% in oras...odata ce intelegi masina cresc si performantele si mai scade si consumul...
cosmin45741
asteapta golful gt cu motor de 1.4 TSI de 170 de cai... o sa fie "rupere de nori" motorul ala si nu mai sunt decat cateva luni (daca te intereseaza un motor micut si performant) biggrin.gif
G e o r g e
cristi , schimba mai sus de 2000 rpm smile.gif si o sa consume cat trebuie .

mersul subturat are numai efecte negative asupra motorului !!!
T u d o r
13% in oras? Asa de mult? E normal asa? Sincer sa fiu, atunci motorul antic, vechi si de demult al Loganului este mama consumului... blink.gif

Poate depinde destul de mult de stilul de condus/pilotat al fiecaruia.

Astra twinport de 1.6, o optiune interesanta, nu? Oare trece de 15000 ddp? Fara cine stie ce optionale, desigur...
ncristi
QUOTE
cristi , schimba mai sus de 2000 rpm si o sa consume cat trebuie .

mersul subturat are numai efecte negative asupra motorului !!!


Pai eu asa fac si imi ia ,de obicei, max 9% smile.gif in B...in ploiesti ia mult mai putin... am scos si 7%...

Poae te refereai la Toni...smile.gif
G e o r g e
la tine ma refeream , stiu cat consuma M2 1.6 16v ! in bucuresti in nici un caz 10% in aglomeratie .

vedeti ca e un topic intreg despre unde se schimba vitezele si de ce !
T u d o r
Toni, tu ai Astra Clasic? Cei de pe site-ul Opel zic de motor ca are 100 cp.. De aia am facut confuzie de preturi, ma gandeam la The New Astra... biggrin.gif Normal ca Astra II intra usor in banii astia...scuze de greseala.
Doar ca e model cam...cam... vechi, si la revanzare nu prea mai scoti mult de la ea, e plin de sh-uri ieftine din Germany.
ncristi
QUOTE
vedeti ca e un topic intreg despre unde se schimba vitezele si de ce !


Multam!

O sa ma uit :angel:
Iulian HondaFan
parerea mea ( si adaptata la ce este disponibil pe piata romaneasca):

1) 1.6VVT de pe Corolla

2) 1.6VVT Ford/mazda

3) 1.6VVT renault

4) 1.6FSI VW

5) 1.6 twinport Opel

si mama benzinarelor de 1.6 (toti ceilalti producatori ar trebui sa ia notitze):

1.6VTEC, raport de compresie 10.2/1, non-turbo:
160CP@7600rpm, 150Nm@7000rpm, 0-100km/h in 7.3 sec pe Honda Civic 1992... consum mixt (oficial pe piata europeana) 7.4l%. motorul acesta a debutat insa in 1989...
T u d o r
Deci? Dupa doua pagini de discutii, concluzia se amana pentru pagina a3-a? biggrin.gif

Oricum, va multumesc tuturor pentru opinii, sunt convins pe de o parte de subiectivismul lor, cat si pe de cealalta parte de sinceritatea lor... blush.gif
T u d o r
QUOTE(Iulian HondaFan)
si mama benzinarelor de 1.6 (toti ceilalti producatori ar trebui sa ia notitze):

1.6VTEC, raport de compresie 10.2/1, non-turbo:
160CP@7600rpm, 150Nm@7000rpm, 0-100km/h in 7.3 sec pe Honda Civic 1992... consum mixt (oficial pe piata europeana) 7.4l%. motorul acesta a debutat insa in 1989...


Pai si de ce a disparut? blink.gif Mi se pare fabulos...
Iulian HondaFan
avea si el o buba. cuplul venea la turatii mari, deci era un motor pentru masini sport sau cu tenta sportiva. emisiile erau probabil mai mari.a fost f. popular dar a fost inlocuit de 1.8VTEC cu 180CP si cuplu mai mare. urmasul lor in prezent este 2.0iVTEC cu 210CP@8000rpm...

varianta mai calma avea 125CP@6500rpm si 142Nm@5600rpm cu sprint de 8.7sec pana la 100km/h. in prezent urmasul acelui motor are 1.7l, 129CP@6400rpm si 154Nm@4500rpm.
T u d o r
Pe care il ai tu, nu? biggrin.gif Sunt convins ca e super, asa cum se spune de toate motoarele Honda.

Merci pentru informatii...din pacate Honda Civic e cam scumpa si se schimba la anul, daca retin eu bine...
James Kilowatt
Eu sunt de acord cu clasamentul lui Iulian cu o singura mica modificare.

As baga twin sparkul de la alfa inaintea motoarelor VW si Opel, desi probabil e la sfarsit de cariera si va fi inlocuit de JTS. De acord, cele VW si opel sunt mai moderne, dar twin sparkul are mai mult de 15 cai in plus! Tehnologia e tehnologie, insa sa se vada putin si la dynotest smile.gif

103-105 CP dintr-un motor modern de 1.6CP si cu 16V e totusi putin. Seat Ibiza (sora celei din semnatura) avea motorul de 1.5L si 8V care scotea 103CP in 1989...

Twin Spark
120 ch à 6200 tr/mn
146 Nm à 4200 tr/mn.
L-as pune pe locul 4 sau 5 dupa Honda, Toyota, Ford si poate Reno.
Valentin50014
Later edit: Scarpinandu-ma in cap si citind mesajul intiatorului topicului observ ca mesajul meu nu are nici o legatura cu acest topic. Motorul de mai jos nu exista pe nici o compacta VW, ci numai la clasa super mini. Sorry :bash:

He He He
Pai VW nu face numai FSI. FSI-ul este la inceput de cariera si din aceasta cauza nu da pe nimeni pe spate. Dar vine tare din urma TSI-ul...

Alt motor VW
1,6 VVT din 2000-2005 (cica e EURO 4 din 2000) blink.gif


Manufactured 06.00 ▸
Emissions fulfil EU4 standard
Capacity ltr. 1598
Output kW at rpm 92/6500 (125 CP DIN)
Torque Nm at rpm 152/3000
Bore ø mm 76.5
Stroke mm 86.9
Compression ratio 11.5
RON min. 98 unleaded1)
Injection, ignition SIMOS 3
Variable valve timing yes
Zetics40545
QUOTE(MR28673)
...
103-105 CP dintr-un motor modern de 1.6CP si cu 16V e totusi putin. Seat Ibiza (sora celei din semnatura) avea motorul de 1.5L si 8V care scotea 103CP in 1989...
...


Da, dar lumea nu ia in calcul un aspect: in '89 nici nu stiu daca aparuse vreo norma de poluare! Pe masura ce au fost impuse conditii tot mai drastice, am observat ca s-a mai "taiat" din elanul motoarelor, ca sa le faca mai ecologice (lucru pe care nu il obtii numai din catalizatoare).

Eu pot sa vad exemplu in familie: motoarele 1.6/16v de pe Elantra de dinainte de 2000 aveau 110CP, acum au 105(la mine)-107CP(la Elantra, dat pe site)! Ca doar nu au uitat cum se fac! Numai ca acum al Elantrei este Euro3, iar al meu este Euro4!
James Kilowatt
Corect. Totusi constructorii seriosi au reusit sa tina sus stacheta. BMW, Alfa, Honda...
florin55503
QUOTE(Cornel001)
QUOTE(florin55503)
cel de pe ford stiu ca e cam pretenyios, dar am vazut la liniute ca a cam batut totul din categoria 1.6 (o corola, o alfa, un meganeII)

Banuiesc ca era un Focus. Focus1 sau Focus2 ? Daca Focus2 , era de cel de 100 sau cel de 115 cp ? Focus1 are unul singur de 1.6 , de 100 cp, desi am vazut ca nu e chiar exact identic cu cel de pe F2, la F1 erau dati vreo 145-147Nm, la F2 vreo 150 Nm ?
Aaaa... sigur alea la liniute nu erau tunate ? Ca asa...


era focus 1, masina era stock. garantat, doar muzica avea pe ea. avea viteza I extrem de lunga
florin55503
QUOTE(MR28673)
Corect. Totusi constructorii seriosi au reusit sa tina sus stacheta. BMW, Alfa, Honda...


corect dar cu consumul pe masura.
florin55503
si pretul pe masura de asemeni.
Iulian HondaFan
QUOTE(Valentin50014)
Alt motor VW
1,6 VVT din 2000-2005 (cica e EURO 4 din 2000) blink.gif


Manufactured 06.00 ▸
Emissions fulfil EU4 standard
Capacity ltr. 1598
Output kW at rpm 92/6500 (125 CP DIN)
Torque Nm at rpm 152/3000
Bore ø mm 76.5
Stroke mm 86.9
Compression ratio 11.5
RON min. 98 unleaded1)
Injection, ignition SIMOS 3
Variable valve timing yes


ce modele au avut motorul asta? din cate stiu Golful 4 sau 5 (care e modelul cel mai adecvat acestei motorizari) avea un 16V cu aprox. 105CP.

TFSI-ul e un "sweetie"... diseara ma duc sa-l iau... sper sa nu-mi para rau ca l--am preferat in dauna 2.4iVTEC al Honda care pentru piata americana tocmai a fost upgraded la 205CP...

1.4TFSI ar merge si pe Golf/Octavia/Leon... cat are cuplul?
Iulian HondaFan
QUOTE(florin55503)
si pretul pe masura de asemeni.


consumul la 1.6-1.7VTEC este inca printre cele mai bune din clasa ( il bate numai noul 1.8VTEC tocmai aparut). 1.6VVT al Toyota este tot pe acolo.

pretul unui Civic 1.6 este f. bun in USA, Canada, UK, Turcia (unde se asambleaza Civic-uri) si posibil alte tari ale UE. Ro face exceptie deoarece motoarele sunt de provenienta japoneza pentru Europa.
ncristi
QUOTE
Turcia (unde se asambleaza Civic-uri) si posibil alte tari ale UE


Tot la bursa se asambleaza?
Iulian HondaFan
da, pe acolo (Gebze parca se cheama localitatea si in zona aceea a Anatoliei la Marea Marmara).
Valentin50014
QUOTE(Iulian HondaFan)
TFSI-ul e un "sweetie"... diseara ma duc sa-l iau... sper sa nu-mi para rau ca l--am preferat in dauna 2.4iVTEC al Honda care pentru piata americana tocmai a fost upgraded la 205CP...
1.4TFSI ar merge si pe Golf/Octavia/Leon... cat are cuplul?

Mi-ai devenit foarte antipatic... blush.gif Te invidiez! De motorul ala sunt indragostit... blush.gif Sa-l stapanesti fericit, fara sa ai probleme cu el! beer.gif

Eu nu ma refeream la TFSI ci la fratele mai mic si mai tanar: TSI. Motorul de 1,4 l cu compresor si turbina care va echipa Golf GT (170 CP - 240 Nm@1750-4500


QUOTE(Iulian HondaFan)
ce modele au avut motorul asta? din cate stiu Golful 4 sau 5 (care e modelul cel mai adecvat acestei motorizari) avea un 16V cu aprox. 105CP.

Polo GTI si ultimul benefeciar, Lupo GTI.
T u d o r
De acord ca sunt exceptionale motoarele, dar care dintre ele era de 1.6? :angel:
Vor avea preturi piperate cu siguranta, iar un Lupo chiar cu TSI nu m-ar incanta deloc, pentru ca nu cred ca incap in el... blush.gif Eu sunt interesat de o masina de familie (2 adulti + 1copil) care sa faca 15000-20000 km pe an si sa consume cat de cat acceptabil, sa aiba ceva performante si sa nu te usuce la bani. Oarecum logic, alegerea mea se opreste la clasa mica sau compacta si la motoarele pe benzina de 1,6...
Valentin50014
Ai inteles gresit, de fapt eu am fost putin confuz. Eu i-am raspuns lui Iulian, nu prea avea legatura cu subiectul si imi cer scuze pt. asta. Lupo/Polo au avut un motor de 1,6, am postat despre el mai devreme. TSI-ul nu va fi niciodata pe Lupo deoarece, acesta din urma, nu se mai fabrica...
T u d o r
Corect, nu trebuie sa-ti ceri scuze fata de mine... beer.gif Si ai dreptate cu Lupo, nu prea imi plac VW-urile si nu prea ma pricep la ele... blush.gif Parerea ta a fost binevenita, incercam doar sa explic rationamentul meu in ceea ce priveste notiunea de masina in acceptiunea mea... biggrin.gif
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.