IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Test filtre de aer

This topic is about Test filtre de aer, the author, HalbaSus, wrote about: Ok, inainte sa-mi sariti in cap si sa ziceti cat de nestintific e testul vreau sa va spun ca STIU DEJA ASTA... dar consider ca totusi rezultatele obti ... To read more just scroll down

 
Reply to this topicStart new topic
> Test filtre de aer
HalbaSus
post Aug 26 2005, 07:10 PM
Post #1


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Ok, inainte sa-mi sariti in cap si sa ziceti cat de nestintific e testul vreau sa va spun ca STIU DEJA ASTA... dar consider ca totusi rezultatele obtinute (mai ales ca au fost repetate) sunt reprezentative.

Cum am facut testul: Am montat apartul foto digital (care si filmeaza) de consola volanului astfel incat sa fie indreptat spre vitezometru perpendicular (pt a nu exista erori din cauza unghiului de filmare), apoi am incercat sa fac o accelerare de la 0 la 120 pe un drum drept... spun am incercat pt ca in majoritatea cazurilor nu am reusit sa ajung decat pana la 110 (din cauza traficului)... apoi am venit acasa am vizionat filmele "frame-by-frame" si am calculat timpii (la fiecare filtru am facut cate 2 incercari pt a indeparta "eroarea umana" - se pare ca sunt un sofer constant pt ca diferentele erau sub 0.10 secunde). Vitezele le-am schimbat in felul urmator: 1-2 -3500 rpm iar restul 4000... nu stiu de ce tocmai asa... probabil fiindca asa am facut la primul test si apoi am vrut sa fiu constant.

Filtrele testate au fost:
1. Filtrul stock - piesa originala opel... s-a mers cam 5000 km cu el
2. Filtru K&N in box (deci inlocuieste filtrul stock) s-a mers cam 7000 km cu el...
3. FIltru metalic direct (no-name dar cred ca e o copie dupa ceva de marca pt ca are foarte multa documentatie care am impresia ca e copiata)

Divulg de la inceput o concluzie: diferentele dintre filtrul stock si cel K&N in box sunt nesemnificative... diferentele variind intre 0.11 secunde in favoarea K&N pana la 0.04 in favoarea filtrului stock... de aceea o sa prezint doar 2 rezultate (timpii cei mai buni) in cazul K&N in-box si filtru metalic direct.

K&N in box:
0-20: 1.27
20-40: 2.19
40-60: 2.15
60-80: 3.55
100-80: 4.08
100-110: 2.81
0-100: 13.24
80-110: 6.89

Filtru metalic:
0-20: 1.30
20-40: 1.64
40-60: 2.37
60-80: 2.80
80-100: 4.06
100-110: 2.32
0-100: 12.14
80-110: 6.38

Diferente:
0-100: -1.1 secunde in favoarea filtrului metalic
80-110: -0.51 secunde in favoarea filtrului metalic (stiu ca se face 80-120 dar daca tot timpul se baga cate un destept in fata mea eu ce sa fac ?
bicycle.gif )
Dupa cum am mai zis exista o oarecare inconsistenta (anumiti timpi partiali ies mai buni la filtrul K&N) dar mai constant de atat nu am putut conduce... de asemenea eroarea poate interveni si din cauza kilometrajului sau a aparatului foto. Dar aceste erori sunt de sub 0.10... diferenta 0-100 e de 1.1 secunde... Nu am publicat diferentele dintre filtrul K&N si filtrul stock pt ca sunt prea mici... eroarea umana, a kilometrajului si a aparatului foto puteau genera acele diferente. De asemenea merita precizat ca poate (sigur) nu fac 100 nu am facut 100 in cate secunde scrie acolo deoarece kilometrajul are o eroare programata (s-a mai discutat pe forum) dar avand in vedere ca masina era aceasi rezultatul poate fi foarte bine 0 - 95.8 km/h... ca diferenta tot exista.

Latter edit: In sfarsit am dat de datele oficiale care spun ca modelul meu de opel vectra (diesel 83 bhp) accelereaza de la 0 la 100 in 12.90 secunde biggrin.gif deci 12.14-le meu e valabil biggrin.gif[/b]


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
costel48606
post Aug 27 2005, 06:52 PM
Post #2


sofer incepator
*

Group: Membri
Posts: 15
Joined: 6-June 05
From: Galati (Galati)
Member No.: 48.599



ceva sfaturi ne poti da cu privire la filtre , vizavi de tunning? Se obtin caluti in plus sau nu?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Andrei Suzuki
post Aug 28 2005, 02:45 PM
Post #3


specialist
******

Group: Membri
Posts: 4.291
Joined: 17-June 04
From: Bucuresti
Member No.: 28.023



Vezi ca e tuning,nu tunning. Si un filtru singur nu face mare chestie.Ajutat de altele(alte piese),poate.


--------------------
2004 Suzuki Ignis 1.3 VVT
2007 Suzuki Swift Sport 1.6 VVT
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Dumitru53158
post Aug 28 2005, 03:03 PM
Post #4


sofer
***

Group: Membri
Posts: 54
Joined: 12-August 05
From: Iasi (Iasi)
Member No.: 53.151



Puteti sa folositi un spray NITRO ROCKET BOOST se introduce in sistemul de luft.Imbunatateste puterea motorului si are grija de o ardere mai buna .Pentru bentina si diese 4 tank motoren.Spray 300 ml.preis 11,95. Am avisat citeva optiuni de scoatere a puteri din motor pe pagina mea,nu stiu daca este asa de bine tradus in romaneste ca sa inteleaga toti.
QUOTE(costel48606)
ceva sfaturi ne poti da cu privire la filtre , vizavi de tunning? Se obtin caluti in plus sau nu?
[list]
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Aug 29 2005, 05:38 PM
Post #5


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Am gasit niste informatii destul de utile care confirma oarecum rezultatele testate de mine:

http://www.tuninglinx.com/html/airfilters.html

Dupa cum reiese de acolo nu exista nici o diferenta intre filtru stock, filtru K&N in-box... ba mai mult nici macar fara filtru cutia filtrului de aer tot blocheaza aerul. O alta informatie interesanta este:
QUOTE
Cone filters like K&N and similars only raise the Hp's by 0-2 Hp's on a normally aspirated engine, however, on turbocharged or supercharged engines, the increase is somewhat higher like 8-10 HP, according to the power and vol. of the engine.

Si chiar daca pare ciudat si cei 83 de caluti ai mei sunt "turbocharged"... deci cresterea de putere este mai mare in cazul meu decat la o masina normal-aspirata.... 8-10 cp nu prea cred dar oricum... ajuta...


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
voinea
post Sep 2 2005, 09:05 AM
Post #6


sofer
***

Group: Membri
Posts: 52
Joined: 18-March 03
From: Bucuresti
Member No.: 10.460



filtrele conice dau ceva putere pe masinile cu motor pe benzina. Tot aici aduc si o schimbare in soundul motorului cand trage.

La diesel nu aduc nici un avantaj filtrele conice ! mai rau duc la debitmetre arse de cele mai multe ori. Un diesel se multumeste pe deplin cu filtru sport in carcasa originala.

ca fapt divers.. pe motorul VR6 care este marisor si are performante se foloseste acelasi filtru original ca si pe TDIul de 90CP... DA la VR6 il mai ajuti cu un filtru conic dar la TDIul de 90 care e un diesel si merge cu amestec saracit credeti ca are nevoie de mai mult aer decat are VR6le standard ?
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Sep 2 2005, 10:58 AM
Post #7


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Sa inteleg ca testul meu e gresit ? (nu exclud aceasta posibilitate dar mi se pare greu de crezut sa repet o greseala in acelasi fel si rezultatele sa fie apropiate de fiecare data)...

QUOTE
filtrele conice dau ceva putere pe masinile cu motor pe benzina. Tot aici aduc si o schimbare in soundul motorului cand trage.

La diesel nu aduc nici un avantaj filtrele conice ! mai rau duc la debitmetre arse de cele mai multe ori. Un diesel se multumeste pe deplin cu filtru sport in carcasa originala.


Filtrele conice ajuta intradevar si motoarele normal aspirate pe benzina, dar beneficiile sunt mai mari la motoare TURBO. Principiul de functionare al motoarelor turbo pe benzina si turbo diesel este extrem de asemanator deci nu vad de ce rezultatele testului efectuat de mine nu ar fi corecte. Daca ne gandim teoretic:
Care motor trage mai mult aer ? normal aspirat sau turbo ? R: Turbo
Daca motorul turbo trage mai mult aer, efectele negative ale unui filtru stock nepermisiv, sau ale unei cutii nepermisive se rasfrang mai tare asupra unui motor turbo, nu ? (exemplu pur teoretic: daca intr-o unitate de timp x un motor normal aspirat "suge" 1 litru de aer si unul turbo 2 litri de aer si filtrul stock+cutia impiedica trecerea a 10% din cantitatea de aer "trasa" atunci motorul normal aspirat va primi cu 100 ml mai putin aer iar motorul turbo cu 200 ml mai putin aer. Nu e atunci logic ca si cresterea de putere datorata schimbarii filtrului sa fie mai mare ?

Ok dar ajunge cu teoria... revenim la practica:

QUOTE
Un diesel se multumeste pe deplin cu filtru sport in carcasa originala.


Myth BUSTED... dupa cum se vede si din testul efectuat de mine si din testul efectuat de tuninglinx.com reiese clar ca filtrul "sport" K&N care se pune in cutia originala nu ajuta cu ABSOLUT NIMIC... defapt daca o sa citesti link-ul de mai sus o sa vezi ca nici macar cu cutia filtrului de aer goala motorul nu trage mai mult aer... doar daca e modificata cutia atunci pot aparea beneficii dar si acelea minore... si eu am auzit chestii de genul "pt diesel e mai bun asta" motiv pt care am si cumparat unul dar dupa cum s-a vazut clar... it's not helping !!!

QUOTE
DA la VR6 il mai ajuti cu un filtru conic dar la TDIul de 90 care e un diesel si merge cu amestec saracit credeti ca are nevoie de mai mult aer decat are VR6le standard ?


In primul rand eu nu am TDI de 90 de cp si DTL de 83 de cp... nu ca ar fi diferente mari dar "just for the record" sunt motoare diferite.

In al doilea rand, mi se pare mie sau tu crezi ca daca un motor trage mai mult aer atunci se va schimba raportul aer/combustibil... pt asta avem debitmetrele. Amestecul va fi identic, doar ca va baga mai multa motorina... sau poate vrei sa zici ca injectoarele nu ar putea baga atat combustibil cat aer trage motorul ??? E o posibilitate... defapt daca am schimba turbina cu una mult mai mare atunci asta ar fi o certitudine... dar nu cred ca printr-un filtru de aer intra cu atat mai mult aer incat injectoarele sa nu mai faca fata...

In domeniul tuningului exista foarte multe mituri si credinte populare... ce-ar fi sa ne bazam mai mult pe teste (fie ele mai mult sau mai putin profesionale sau empirice) decat pe "folclor".


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
vio
post Oct 2 2006, 02:05 PM
Post #8


ZEUS
******

Group: Membri
Posts: 5.581
Joined: 9-March 06
From: Bucuresti
Member No.: 70.400



un kit K&N de aer iti baga de la 4 - max 15 cai . am asa ceva si are ~ 8 cai in plus, de mentionat ca scrie exclusive for racing pe kiturile astea , sunt super . cand faci schimbarea de filtru e bine sa ii pui si o admisie de AL polishat tare sau sa ii iei din start kitul asa dar e mai scump . altfel merge motorul si sunetul este grozav ...RACING . de aseamenea in kitul original pe instructiuni scrie ca e bine odata cu motarea unu filtru racing sa schimbi macar toba finala pt o mai buna evacuare ( deoarece crezte volumul de gaze de esapament )


--------------------
daca as fi cel mai sarac om mi-as lua Skoda sau VW . asa imi permit cel putin un Logan.
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Oct 2 2006, 03:00 PM
Post #9


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(vio70407)
un kit K&N de aer iti baga de la 4 - max 15 cai . am asa ceva si are ~ 8 cai in plus,

de aseamenea in kitul original pe instructiuni scrie ca e bine odata cu motarea unu filtru racing sa schimbi macar toba finala pt o mai buna evacuare ( deoarece crezte volumul de gaze de esapament )


E o misconceptie ca un filtru de aer iti da de la 4 la 15 cp. Iti da ceva procentual care se poate traduce in 4 cp la un motor mic si poate chiar 50 cp pe un Corvette Z06. Dar e acelasi procent. La motoarele turbo, e ceva mai mare.

Ai grija de unde bagi aer in motor. Sint pareri si pareri aici pe site. Halba iti va spune ca mai bine bagi mai mult aer cald decit putin aer rece. Eu iti voi spune ca datele nu mint. Fereste-te de aerul cald si orice suge aer din compartimentul motor.

Si nu pt. ca scrie tech support in dreptul numelui meu iar la Halba scrie moderator...ci simplu pt. ca eu obtin numerele si datele in mod stiintific.

E un mit cu toba finala. E numai zgomot. Poate vrei sa zici evacuare completa - si renuntat la tobele catalitice. Atunci DA.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
DORU
post Oct 2 2006, 03:23 PM
Post #10


Super Moderator
******

Group: Moderator
Posts: 8.261
Joined: 11-November 02
From: ORADEA
Member No.: 7.754



Teoria zice ca filtrele in carcasa aduc un aport de 4-5% iar cele cu traseu complet, priza in spoiler si deci admisie directa unul de 8-10%.

La un motor 1.8T de ~200CP inseamna o crestere de minim 16CP in cazul celei directe, practic f multi si nu reali. As zice ca un maxim de 10CP este mult mai apropae de adevar.

Aaa, ca un filtru aer sport aduce acel surplus de aer necesar "echilibrarii" amestecului final de dupa chiptuning, cand s-a comandat mai multa benzina de la o anumita turatie...da, bine, acceleratia va fi progresiva si nu in trepte, insa aportul de putere este mic raportat la investitia initiala. Merita, dar nu e chiar ceva bun pt RO. De ce? Pt ca porii permisivi lasa sa treaca tot praful care in final ajunge in debitmetru si turbina, afectandu-le iremediabil. In SUA filtrul admisie directa sau cel simplu din carcasa merita, dar la noi omoara motorul. arigato.gif


--------------------


OCTAVIA 1.8T 4X4 - Powered by Dimsport, Milotec, Forge, EBC and Ferodo Racing !

Detalii despre masina mea si Skoda in general pe FORUMUL SKODA-CLUB !

Uneori Dumnezeu ne taie craca de sub picioare ca sa ne aducem aminte ca putem zbura.

"What makes you wise in life is not the success, it's when you go down and come back"
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad6
post Oct 4 2006, 02:19 PM
Post #11


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 472
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.369



Mai trebuie luat in calcul si traseul pana la admisie deoarece daca beneficiezi de un traseu lung si intortochiat, eventual printr-o teava incinsa, pana aerul ajunge la motor sigur nu optii tot ce se poate.
Aici cel mai bine este sa te legi si de o mica modificare de exterior si anume o priza de aer pe capota. ( sa nu mai punem si efectul de racire asupra motorului pe care aceasta o are)


--------------------

Poate mai multi acum....tre' sa o urc pe dino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 4 2006, 02:30 PM
Post #12


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



Da, o priza de aer pe capota ar fi super... dar eu unul nu sunt fanul decuparii capotei si "uratirea" ei cu o priza de aer. Poate daca as avea o alta masina da... la un impreza spre exemplu ar merge de minune...

QUOTE
Ai grija de unde bagi aer in motor. Sint pareri si pareri aici pe site. Halba iti va spune ca mai bine bagi mai mult aer cald decit putin aer rece. Eu iti voi spune ca datele nu mint. Fereste-te de aerul cald si orice suge aer din compartimentul motor.


Depinde "cat de cald" e aerul respectiv "cat de putin" e aerul. Practic singura problema cu aerul cald e ca e mai putin dens, deci are mai putin oxigen deci "boom" mai putin... cineva destept si priceput la stiintele care contin litere (asta ma exclude pe mine) ar putea (probabil) calcula in ce limite e avantajos filtrul conic, si in ce limite e mai avantajos filtrul stock.
(ar trebui masurata temperatura aerului tras prin filtrul conic, temperatura aerului tras prin filtrul stock respectiv cantitatile de aer trase prin ambele filtre.)


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Oct 4 2006, 02:58 PM
Post #13


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Halba dude...asa-i aerul nu trebuie sa fie putin...dar pot spune cu mina pe inima...din experiente personale...ca un motor trage mai mult aer prin vacuumul creat de cilindri respectiv un turbo suge enorm mai mult aer DECIT poti baga tu "fortat" cu priza de aer.

In timp ce mult vs putin conteaza rece vs cald e probabil mult mai important - atita vreme cit nu obstructionezi filtrul. E chiar greu sa obstructionezi filtrul de aer sau galeria care duce la el...incit sa bagi prea putin aer in motor. Eu vad problema mai mult ca rece vs cald si apoi ca mult vs putin


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post
HalbaSus
post Oct 4 2006, 05:25 PM
Post #14


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 10.684
Joined: 29-March 04
From: Oradea (Bihor)
Member No.: 23.122



QUOTE(f1anatic)
Halba dude...asa-i aerul nu trebuie sa fie putin...dar pot spune cu mina pe inima...din experiente personale...ca un motor trage mai mult aer prin vacuumul creat de cilindri respectiv un turbo suge enorm mai mult aer DECIT poti baga tu "fortat" cu priza de aer.

Corect ! Rolul prizei de aer ar fi tocmai sa aduca aer rece... desigur nu strica daca aerul intra putin "fortat", dar oricum motorul "suge" mai mult decat poti tu "impinge"
QUOTE(f1anatic)
In timp ce mult vs putin conteaza rece vs cald e probabil mult mai important - atita vreme cit nu obstructionezi filtrul. E chiar greu sa obstructionezi filtrul de aer sau galeria care duce la el...incit sa bagi prea putin aer in motor. Eu vad problema mai mult ca rece vs cald si apoi ca mult vs putin


Nu e chiar atat de greu sa obstructionezi filtrul... nu am scanner la mine sa iti pun o schema cu galeria de admisie de la opelul vectra pe care l-am avut... oricum, te cam ia ameteala... aerul era tras din spatele spoilerului , deci era rece (ma rog, la temperatura exteriorului), dar "gura" prin care era tras aerul avea cam 4x2 cm... iar dupa ce intra prin aceasta gaura trebuia sa parcurga un labirint destul de intortocheat pana ajungea in cutia filtrului. Prima modificare pe care am facut-o a fost sa decuplez cutia filtrului de aer din acest labirint ("gura" filtrului de aer era un cerc cu diametrul de aproximativ 4-5 cm) si am observat o imbunatatire substantiala (desi aerul era tras direct de sub capota), apoi filtrul de aer conic a adus imbunatiri si mai mari. La audi nu am examinat in detaliu sistemul de admisie dar oricum mi se pare destul de asemanator cu cel de pe opel, asa ca s-ar putea sa fac ceva modificari si la acesta... nu ii pun filtru conic fiindca nu vreau sa "brutalizez" sunetul masinii (una din rezultatele neplacute ale montarii filtrului conic a fost lipsa "silencer"-ului, la care de data asta nu mai vreau sa renunt)... ma gandesc la modificarea cutiei, asa cum am descris-o intr-un alt topic... dar asta oricum numai la anul.

Oricum, depinde del la motor la motor... respectiv de dispunerea cutiei filtrului de aer si galeria de admisie... uneori e mai bine sa-l lasi stock, alteori e mai bine sa-l modifici usor, alteori e mai bine sa-l schimbi cu un filtru conic.


--------------------
Mercedes C320 CDI 4-matic
Audi A3 Sportback 1.9 TDI
"Speed has never killed anyone. Suddenly becoming stationary... that's what gets you." -Jeremy Clarkson
Go to the top of the page
 
+Quote Post
James Kilowatt
post Oct 4 2006, 09:28 PM
Post #15


specialist
******

Group: Moderator
Posts: 13.667
Joined: 30-June 04
From: Europa
Member No.: 28.666



Exista multe masini care au tot felul de restrictoare si rezonatoare pe traseul admisiei. Din motivul asta chiar si fara filtru, insa cu cutia prezenta nu se obtine mare lucru. Filtrul direct scurteaza traseul si elimina restrictorul de aer care e uneori localizat in cutia filtrului, si din motivul asta se pot obtine performante mai bune, chiar si daca probabil e un aer mai cald decat cel tras din la mama naibii cu traseul original, insa trecut print-o teava intortocheata si cu 1-2 gatuiri intentionate...
In plus, degeaba te chinui sa bagi un aer cu cateva grade mai rece in timp ce EGR-ul iti baga gaze de esapament.... blush.gif

Cu esapamentul ca sa fie o sfaraiala trebuie schimbata toata linia, inclusiv galeriile, nu doar finala altfel e frectie la picior de lemn. Se schimba sunetul si de aici un efect placebo intens smile.gif


--------------------
Scuter 108cc... benzina, automat
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Vlad6
post Oct 5 2006, 11:06 AM
Post #16


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 472
Joined: 22-September 03
From: Bucuresti
Member No.: 16.369



Si eu il am direct pe "gura" prin care trage motorul, e conic in cutie de carbon. Cutia fiind destul de inalta trage aerul de sub capota ( nici eu nu am priza de aer ca la masina mea nu cred ca ar da bine) insa e destul de departe de motor spatiul prin care intra aerul fiind lipit de capota.
Cu surprindere am observat ca ramane destul de rece carcasa de carbon si nu am observat scaderi semnificative ale perofrmantelor atunci cand se incalzeste motorul, deci dupa parerea mea aceasta este o solutie destul de buna, insa clar se poate si mai bine.
Asa cum probabil observati in semnatura masina mea are motor aspirat si asa ca filtrul este destul de important.


--------------------

Poate mai multi acum....tre' sa o urc pe dino
Go to the top of the page
 
+Quote Post
Jeff
post Oct 5 2006, 03:27 PM
Post #17


sofer profesionist
****

Group: Membri
Posts: 169
Joined: 10-July 06
From: Timisoara
Member No.: 82.075



Sa aduc o completare, referitor la motoarele turbo. Conteaza daca aerul se ia dintr-o pozitie "racoroasa" dar mult mai mult conteaza un FMIC (Front Mounted Intercooler) de dimensiuni generoase. Asta pentru ca aerul este foarte mult incalzit de turbina, dilatandu-l cu nesimtire.
La fel, cum preciza si MR28673, EGR-ul reintroduce gaze fierbinti in admisie, lucru la fel de nefavorabil. La unele masini se poate blinda fizic EGR cu o flansa metalica de dimensiuni potrivite (o bucata de tabla ce obtureaza gaura respectiva). Desigur, nu e ecologic...


--------------------
Mitsubishi EVO IX
Go to the top of the page
 
+Quote Post
f1anatic
post Oct 5 2006, 03:48 PM
Post #18


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



QUOTE(Jeff)
Sa aduc o completare, referitor la motoarele turbo. Conteaza daca aerul se ia dintr-o pozitie "racoroasa" dar mult mai mult conteaza un FMIC (Front Mounted Intercooler) de dimensiuni generoase. Asta pentru ca aerul este foarte mult incalzit de turbina, dilatandu-l cu nesimtire.


Problema se pune si in felul asta. Esti in oras. Doamne fereste ai un mic accident...intri in careva sau cind parcheaza vreunul te buseste usurel. In loc sa schumi numai bara (sau sa o vopsesti, etc) incepi ssa te gindesti la FMIC (si ala vreo 1000) niste tevi, etc. Este intr-adevar o solutie mai buna ca TMIC...dar nu e pentru toata lumea.

O nesimtire dubla aproape ca volum interior de TMIC pentru Legacy costa 850. Da-o in durerea mea...ca am chelit "money tree" de frunze. Intercooler Sprayer for t3h win cu timer si temperature probe. Lasa bre ca mai bine pierd apa si ruginesc aluminiu...si 150 de dolari decit sa pierd 850. Ca nu mi-am propus sa obtin toti caii putere.

Cind o sa am bani de EVO sau STI pe care sa il modific exclusiv in numele performantei si a week-end-urilor pe pista...atunci da. Pina atunci...operez cu un buget decent.


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

2 User(s) are reading this topic (2 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 29th April 2024 - 05:55 PM