Ok, inainte sa-mi sariti in cap si sa ziceti cat de nestintific e testul vreau sa va spun ca STIU DEJA ASTA... dar consider ca totusi rezultatele obtinute (mai ales ca au fost repetate) sunt reprezentative.
Cum am facut testul: Am montat apartul foto digital (care si filmeaza) de consola volanului astfel incat sa fie indreptat spre vitezometru perpendicular (pt a nu exista erori din cauza unghiului de filmare), apoi am incercat sa fac o accelerare de la 0 la 120 pe un drum drept... spun am incercat pt ca in majoritatea cazurilor nu am reusit sa ajung decat pana la 110 (din cauza traficului)... apoi am venit acasa am vizionat filmele "frame-by-frame" si am calculat timpii (la fiecare filtru am facut cate 2 incercari pt a indeparta "eroarea umana" - se pare ca sunt un sofer constant pt ca diferentele erau sub 0.10 secunde). Vitezele le-am schimbat in felul urmator: 1-2 -3500 rpm iar restul 4000... nu stiu de ce tocmai asa... probabil fiindca asa am facut la primul test si apoi am vrut sa fiu constant.
Filtrele testate au fost:
1. Filtrul stock - piesa originala opel... s-a mers cam 5000 km cu el
2. Filtru K&N in box (deci inlocuieste filtrul stock) s-a mers cam 7000 km cu el...
3. FIltru metalic direct (no-name dar cred ca e o copie dupa ceva de marca pt ca are foarte multa documentatie care am impresia ca e copiata)
Divulg de la inceput o concluzie: diferentele dintre filtrul stock si cel K&N in box sunt nesemnificative... diferentele variind intre 0.11 secunde in favoarea K&N pana la 0.04 in favoarea filtrului stock... de aceea o sa prezint doar 2 rezultate (timpii cei mai buni) in cazul K&N in-box si filtru metalic direct.
K&N in box:
0-20: 1.27
20-40: 2.19
40-60: 2.15
60-80: 3.55
100-80: 4.08
100-110: 2.81
0-100: 13.24
80-110: 6.89
Filtru metalic:
0-20: 1.30
20-40: 1.64
40-60: 2.37
60-80: 2.80
80-100: 4.06
100-110: 2.32
0-100: 12.14
80-110: 6.38
Diferente:
0-100: -1.1 secunde in favoarea filtrului metalic
80-110: -0.51 secunde in favoarea filtrului metalic (stiu ca se face 80-120 dar daca tot timpul se baga cate un destept in fata mea eu ce sa fac ?
)
Dupa cum am mai zis exista o oarecare inconsistenta (anumiti timpi partiali ies mai buni la filtrul K&N) dar mai constant de atat nu am putut conduce... de asemenea eroarea poate interveni si din cauza kilometrajului sau a aparatului foto. Dar aceste erori sunt de sub 0.10... diferenta 0-100 e de 1.1 secunde... Nu am publicat diferentele dintre filtrul K&N si filtrul stock pt ca sunt prea mici... eroarea umana, a kilometrajului si a aparatului foto puteau genera acele diferente. De asemenea merita precizat ca poate (sigur) nu fac 100 nu am facut 100 in cate secunde scrie acolo deoarece kilometrajul are o eroare programata (s-a mai discutat pe forum) dar avand in vedere ca masina era aceasi rezultatul poate fi foarte bine 0 - 95.8 km/h... ca diferenta tot exista.
Latter edit: In sfarsit am dat de datele oficiale care spun ca modelul meu de opel vectra (diesel 83 bhp) accelereaza de la 0 la 100 in 12.90 secunde deci 12.14-le meu e valabil [/b]