Tehnici de pilotaj |
This topic is about Tehnici de pilotaj, the author, Catalin52405, wrote about: Stie cineva unde gasesc manuale referitoare la tehnici de pilotaj ? ... To read more just scroll down
Tehnici de pilotaj |
Aug 2 2005, 03:20 PM
Post
#1
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 1-August 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 52.398 |
|
|
|
Aug 2 2005, 04:17 PM
Post
#2
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Pilotajul nu-l inveti din carti
Mai bine faci o scoala de pilotaj(vezi topic mai jos) decat sa citesti cum se fac anumite lucruri -------------------- |
|
|
Aug 3 2005, 09:37 AM
Post
#3
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 1-August 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 52.398 |
Un curs de pilotaj dureaza 3-4 zile, si la inceput nu faci decat teorie.
Asa ca nu inveti mare lucru dintr-un asemenea curs. Dar, fiecare cu parerea lui. Cred ca asemenea discutii off-topic nu-si au sensul, asa ca propun sa revenim la topic. |
|
|
Aug 3 2005, 09:58 AM
Post
#4
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
E clar ca nu ajunge doar cursul, insa pentru pilotaj propriu-zis nu ajunge nici doar experienta. De exemplu in materie de trasa ideala, 99% dintre cei care nu au facut un curs pe bune ataca virajul prea devreme, indiferent de cati km au la activ. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Aug 3 2005, 10:23 AM
Post
#5
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Si schimbul de mase il simti cel mai bine tot in masina... ca asa am tot citit si eu cum se face un derapaj controlat si cand a fost vorba sa-l fac m-am abtinut Parerea mea ramane aceeasi: lasa teroia si mergi cu un instructor in dreapta sa-ti explice omul unde gresesti si unde nu -------------------- |
|
|
Aug 3 2005, 10:37 AM
Post
#6
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Pai mai exista si cei 1% talentati de la natura
Eu la karting regulat am fost acum 15 ani, inainte sa am buletin, pe vremea impuscatului, cand benzina era la cartela. Ca sa invatam trasa ideala ne impingea instructorul pe circuit si zbiera la noi cand si unde ne viram . Gaz aveam doar cand era cate o competitie sau cand aduceam de acasa Si e ceva mai greu sa ai instructorul in dreapta in kart Si eu raman la parerea mea, tre' sa si inveti principiile de undeva ( din carti sau de la un pilot adevarat) si trebuie sa le si aplici, altfel n-ai facut nici o sfaraiala.... Multi isi inchipuie ca daca stiu sa conduca cu scartait de pneuri sunt mari piloti si dau si sfaturi, insa pilotaj inseamna si tehnica de a profita la maxim de drum si de legile fizicii, nu doar nervi tari si mana sigura. E clar ca n-ai cum sa le simti citindu-le doar din carti, insa e bine sa stii macar la ce folosesc -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Aug 3 2005, 10:42 AM
Post
#7
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
trasa e aia de se pune pe umeri la ofiteri nu ?
offtopic imi cer scuze nu m-am putut abtine cel mai bine capeti experienta la volan. inca ceva, o masina poate sa aibe sute de cai dar degeaba . cel mai elocvent exemplu este testul pe circuitul de viteza unde un masserati scoate timp mai prost ca un evo VIII, dar pe linie dreapta e cotat mult mai sus cam cu 2 secunde mai sus asa ca power is nothing without control . merge mottoul asta si pentru masini si pentru soferi zic eu. -------------------- |
|
|
Aug 3 2005, 11:23 AM
Post
#8
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Hai sa nu exageram, depinde de tipul de cursa. Evo e tare la raliu, iar maseratti a castigat primele doua locuri la ultima cursa de 24 ore de saptamana trecuta, de la Spa-Francorchamps... Fiecare are punctele ei tari:)
Daca le pui sa alerge la paris-dakkar sau raliul tunisiei probabil ca le face si un aro asta presupunand ca termina cursa vreuna dintre cele 3 -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Aug 3 2005, 11:24 AM
Post
#9
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
era vorba de circuitul de la nurburing , test prezentat in ams luna trecuta parca
uite niste timpi: Hockenheimring, short track = 2.6 km: 1:17.5 --- 120.774 km/h - Väth Mercedes SLK V58, 410 PS/1556 kg (sport auto 08/2005) 1:17.6 --- 120.619 km/h - Mercedes SL600 1:17.8 --- 120.308 km/h - Mercedes CLS 55 AMG, 476hp/1958kg (sport auto 01/2005) 1:17.882 120.182 km/H - MKB Mercedes C 32 AMG T masini care costa muuuult mai mult decat saracul STI:) 1:15.245 124.394 km/h - Digit Power Subaru Impreza STI 1:17.9 --- 120.154 km/h - Subaru Impreza WRX Sti, 265hp/1487kg (sport auto 03/2005) -------------------- |
|
|
Aug 3 2005, 02:42 PM
Post
#10
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Era un topic fara Subaru si a aparut George :brave: :doh:
Logic.... in kart am mers singur insa pilotajul se invata pe etape si intr-o perioada relativ lunga de timp. Va rog eu fara comparatii sti vs restu lumii ca inchid topicul :bash: -------------------- |
|
|
Aug 3 2005, 02:59 PM
Post
#11
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 13.667 Joined: 30-June 04 From: Europa Member No.: 28.666 |
Hai nu sari asa in sus, ca faceam doar o comparatie comparatie abstracta intre diverse stiluri de pilotaj. Raliu, circuit, etc
La capitolul asta al pilotajului cred ca mai e un aspect ce ar putea fi discutat: Setarea masinii, presupunand ca avem posibilitatea sa o facem. Si asta trebuie invatata si din teorie si din experienta. Arcuri/amortizoare, pneuri, elemente de aerodinamica, gestiune a motorului, rapoarte ale cutiei, etc. La nivel profesionist asta inseamna chiar mai multa munca decat cursa in sine si face de mai multe ori diferenta decat pilotajul propriu-zis. -------------------- Scuter 108cc... benzina, automat
|
|
|
Aug 3 2005, 06:38 PM
Post
#12
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
eu faceam o comparatie strict la puterea dezvoltata pusa pe circuit. subaru / evo VIII alege matale ca tot aia e
-------------------- |
|
|
Aug 4 2005, 08:17 AM
Post
#13
|
|
specialist Group: Moderator Posts: 6.522 Joined: 12-May 04 From: Constanta Member No.: 25.186 |
Lasa postul cu EVO VIII, eu ma refeream la postul anterior interventiei mele :bash:
-------------------- |
|
|
Aug 4 2005, 08:20 AM
Post
#14
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
laule ... ca am pus mercedesul primul
o sa pun timpii si pentru alte masini . -------------------- |
|
|
Aug 4 2005, 08:33 PM
Post
#15
|
|
sofer Group: Membri Posts: 70 Joined: 14-July 05 From: Baia Mare (Maramures) Member No.: 51.238 |
Cel mai bine se invata practic nu teorie. (parerea mea)
-------------------- Pieton momentan.
|
|
|
Aug 10 2005, 01:11 PM
Post
#16
|
|
perioada de proba Group: Membri Posts: 3 Joined: 1-August 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 52.398 |
Sunt perfect de acord ca cel mai bine inveti practic, dar iti trebuie si un minim de teorie. Este adev. ca schimbarea de mase sau trasa ideala trebuie sa le simti, dar alte chestii precum alegerea pneurilor, etc se invata din carti.
Un curs de cateva zile nu este suficient pentru deprinderea tehnicilor, trebuie sa exersezi singur si sa te antrenezi constant. Totodata depinde si de masina cu care te antrenezi: AWD, FWD, RWD. |
|
|
Aug 23 2005, 11:35 AM
Post
#17
|
|
sofer incepator Group: Membri Posts: 14 Joined: 16-April 05 From: Timisoara (Timis) Member No.: 44.796 |
QUOTE(G e o r g e) trasa e aia de se pune pe umeri la ofiteri nu ?
offtopic imi cer scuze nu m-am putut abtine Parca ii spune "tresa", nu trasa. |
|
|
Aug 23 2005, 04:38 PM
Post
#18
|
|
workaholic * * * * * * Group: Moderator Posts: 11.052 Joined: 4-August 03 From: Bucuresti Member No.: 14.854 |
parca faceam un spirit acolo
-------------------- |
|
|
Sep 20 2005, 11:04 AM
Post
#19
|
|
specialist Group: Membri Posts: 510 Joined: 25-April 05 From: Bucuresti Member No.: 45.398 |
QUOTE(Atmosfer) Cel mai bine se invata practic nu teorie. (parerea mea)
Mai era unu', filozof practicant... Daca nu ai nik la baza poti practica pana te lipesti de toate gardurile si tot n-ai sa "prinzi" trasa. Si ce, scoala de soferi te invata sa conduci? Cum sa te invete aia de pilotaj mai mult decat notiuni de baza?! Dar unii s-au nascut piloti si nu le tre' scoala... |
|
|
Jun 24 2006, 06:54 PM
Post
#20
|
|
sofer profesionist Group: Membri Posts: 104 Joined: 15-August 05 From: Buc/Cta Member No.: 53.294 |
Ok deci pana la urma daca vreau sa urmez un curs de pilotaj in Constanta spre exemplu, poate cineva sa-mi recomande vreun instructor?!
-------------------- |
|
|
Lo-Fi Version | Time is now: 26th April 2024 - 09:31 PM |