IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Stabilitatea in curbe.

This topic is about Stabilitatea in curbe., the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Stabilitatea in curbe.
Lucas
post Apr 6 2005, 10:56 PM
Post #1


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 498
Joined: 12-March 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 42.185



Salut. Am fost cu un sofer profesionist. Si cand zic profesioniast ma refer ca la viata lui are catre 1 mil km condusi. In fine. NU asta e important. important e ca la o curba mai stransa am intrat in ea cu ambreajul apasat la care el m-a intrebat daca vreau sa ma rastorn. Si mi-a explicat ca daca motorul e decuplat(adica ambrreajul e apasat) masina nu are aceeasi stabilitate ca si cum ar avea daca ar fi cuplat(intr-o viteza, cu ambreajul neapasat). Nu l-am crezut. Am mers in poligon si am atacat aceeasi curba cu ambreajul apasat si cu ambreajul neapasat. Uimire pentru mine. Avea dreptate. Masina parca fuge de sub control pe la mijlocul curbei si nici stabilitate nu are. Ruliul este evident mai mare. Si inca ceva mi-a explicat. Ca daca mai merg asa, daca prind ulei pe drum sau polei in curbe, la iesire din curbe, atunci cand accelerezi, la lasarea ambreajului s-ar putea sa scap masina de sub control fiindca poate ma scap cu acceleratia sau las mai brusc ambreajul iar atunci forta distribuita este mai mare si s-ar putea sa patineze putin in conditii de aderenta scazuta. Fiindca sunt incepator vreau sa va intreb cum sa iau curbele? Mi-a explicat el ca inainte de curba sa bag intr-o viteza mai mica, dar este foarte neplacut efectul franei de motor. Cum pot sa reduc sau sa elimin efectul acesta neplacut? Mai ales daca este un drum in munti si trebuie sa merg 2 ore. 2 ore daca la tot la 1 minut ma zgaltaie in masina frana de motor cred ca atunci cand ajung la destinatie sunt cu nervii la pamant. Exista o modalitate prin care sa pot anihila sau reduce discomfortul franei de motor? Sau altcumva se iau curbele? Va rog sa ma ajutati. Va reamintesc ca sunt incepator. Poate sunt stupide intrebarile acestea dar aceasta e nelamurirea mea. Va rog ajutati-ma. Merci anticipat de raspunsuri


--------------------
Golf 4 , 1.6 105 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
Lucas
post Apr 7 2005, 09:01 PM
Post #2


pilot
*****

Group: Membri
Posts: 498
Joined: 12-March 05
From: Baia Mare (Maramures)
Member No.: 42.185



Frana de motor inrta in actiune cand ai peste 80 (acum depinde si de masina) si bagi in viteza a patra. Proceduara asta e buna pe carosabil, umed sau zapada.

Asa ai spus Mircea. Sunt de acord cu tine ca la unele masini numai atunci intra. Eu am un Tico. La mine si daca bag din a 3-a in a 2-a am frana de motor. Acuma dupa toate opiniile vazute, si care le respect(pe fiecare), am ajuns la o concluzie. Deci cel mai bine in abordarea unei curbe este sa schimbi inainte de curba intr-o viteza mai mica si asa sa iau curba. Aici ma refer la curbe gen ac de par. Deci ce concluzie am tras : inainte de curba sa franez pana nu este turat motorul, sa schimb intr-o treapta inferioara si asa sa intru in curba. Si alta concluzie. Aceasta e legata de diminuarea "discomfortului" franei de motor. Sa retrogradez doar atunci cand e subturat motorul si atunci nu va fii asa puternica frana de motor. Am dedus bine? Asa trebuie sa abordez curbele si sa diminuez efectul franei de motor? Va rog sa va spuneti opiniile. Asa trebuie sa fac sau altcumva? M-am invatat prost la scoala de soferi. Instructorul m-a invatat ca trebuie sa apas ambreajul inainte de curbe mai stranse. Si asa am crezut ca e bine pana am mers cu persoana respectiva si mi-a spus ca este total gresit. Acuma trebuie sa ma invat din nou. Dar mai bine invat acuma decat mai incolo cand deja mi-a intrat in reflex. Si acuma mi-a intrat in reflex sa fac asa dar ma gandesc ca mai bine invat cum e corect acuma, cand inca se poate repara greseala mai usor decat mai incolo cand e mult mai greu. Merci mult de pareri si mai astept cu nerabdare parerile voastre in continuare despre concluziile mele de mai sus.


--------------------
Golf 4 , 1.6 105 CP
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- Lucas   Stabilitatea in curbe.   Apr 6 2005, 10:56 PM
- - Lucas   Aduc o completare. Cand am intrebat daca exista o ...   Apr 6 2005, 11:05 PM
- - Nazareno Gabrielli   Cand am vazut titulul topicului cerdeam ca te refe...   Apr 7 2005, 07:24 AM
- - Gica-6   Da, e clar ca masina e bine sa stea in viteza la a...   Apr 7 2005, 07:37 AM
- - Watcher   Mircea, eu ii propun o mica variatie la ce ai spus...   Apr 7 2005, 09:02 AM
- - stefan_ieu   Ce nu inteleg eu este de ce sa nu schimbe viteza M...   Apr 7 2005, 09:29 AM
- - Watcher   QUOTE(stefan_ieu)BTW, super topicul. Poate ar treb...   Apr 7 2005, 09:47 AM
- - Alecs   si inca un tip de la mine: jucati need for speed.....   Apr 7 2005, 09:52 AM
- - HalbaSus   Efectul "neplacut" al franei de motor e "neplacut"...   Apr 7 2005, 12:40 PM
- - Laura   nu prea inteleg treaba cu schimbatul vitezei intr-...   Apr 7 2005, 01:22 PM
- - Watcher   Ca sa poti accelera in general retrogradezi, pentr...   Apr 7 2005, 01:32 PM
- - Laura   asta pentru cei cu turometru, noi, muritorii de ra...   Apr 7 2005, 02:18 PM
- - Alecs   si mai e ceva.. pe calea ferata sa nu schimbi vite...   Apr 7 2005, 02:22 PM
- - Laura   de ce sa se blocheze, asa, pur si simplu? nu m-am...   Apr 7 2005, 02:26 PM
- - Alecs   nu stiu de ce sa se blocheze, dar asa mi-a spus in...   Apr 7 2005, 02:28 PM
- - Laura   cu instructorii .... mai bine nu.... cand am termi...   Apr 7 2005, 02:31 PM
- - Alecs   nu are rost sa generalizezi.. eu prima data facuse...   Apr 7 2005, 02:35 PM
- - HalbaSus   QUOTEnu prea inteleg treaba cu schimbatul vitezei ...   Apr 7 2005, 02:36 PM
- - Laura   crede-ma, l-am citit, de aceea imi pare inutila di...   Apr 7 2005, 02:43 PM
- - Watcher   Discutia asta incepuse bine dar s-a cam dus de ra...   Apr 7 2005, 03:04 PM
- - HalbaSus   Pai si vara poate ploua, si nu prea stiu cum poti ...   Apr 7 2005, 03:07 PM
- - Laura   k! am inteles, cert este ca e prima data cand aud ...   Apr 7 2005, 03:21 PM
- - Gica-6   QUOTE(Halba-2)Daca ai o masina cu ABS nu e ob...   Apr 7 2005, 04:12 PM
- - Watcher   Cred totusi ca s-a strecurat o idee gresita: pai d...   Apr 7 2005, 07:29 PM
- - HalbaSus   scuze daca s-a inteles ca nu uzezi placutele. idee...   Apr 7 2005, 08:19 PM
- - Lucas   Frana de motor inrta in actiune cand ai peste 80 (...   Apr 7 2005, 09:01 PM
- - Alex-F1   QUOTE(Alecs)si inca un tip de la mine: jucati need...   Apr 7 2005, 09:44 PM
- - Alecs   n-am zis ca devii schumacher jucand jocuri pe calc...   Apr 8 2005, 08:24 AM
- - Nazareno Gabrielli   QUOTE(Lucian42192)Asa ai spus Mircea. Sunt de acor...   Apr 8 2005, 07:21 PM
- - Virgil28674   Stilul tau de condus este cam de WCTC.Daca te pric...   Apr 15 2005, 06:25 PM
- - Virgil28674   Si inca ceva.Daca vrei sa vezi cum se comporta o m...   Apr 15 2005, 06:30 PM
- - Nazareno Gabrielli   QUOTE(Virgil28674)Stilul tau de condus este cam de...   Apr 16 2005, 09:36 AM
- - sorin37756   Referitor la sfatul solicitat, in calitate de sofe...   Apr 19 2005, 11:59 AM
- - Watcher   Sfatul cu condusul sportiv e bun, mai ales pentru ...   Apr 19 2005, 12:49 PM
- - ciprian7   Sfatul meu este urmatorul : condu pur si simplu. C...   Apr 26 2005, 02:02 PM
- - chencc0909   cc0202 ray ban sunglasses ugg outlet moncler uk lo...   Feb 2 2018, 04:07 AM
- - kakakaoo   danner boots cheap mlb jerseys louis vuitton handb...   Jun 2 2018, 03:42 AM
- - clibin009   2018.10.19zhouyanhua pandora charms adidas outlet ...   Oct 19 2018, 05:36 AM
- - shenyuhang   chenlina20181030 red bottom shoes camisetas de fút...   Oct 30 2018, 05:30 AM
- - xanaxer   верÑ243.3CHAPBettбаÑ-LuchJohnDulcCirqХан...   Today, 11:35 AM


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 14th May 2024 - 08:23 PM