QUOTE(Lucian42192)
Asa ai spus Mircea. Sunt de acord cu tine ca la unele masini numai atunci intra. Eu am un Tico. La mine si daca bag din a 3-a in a 2-a am frana de motor.
Deci cel mai bine in abordarea unei curbe este sa schimbi inainte de curba intr-o viteza mai mica si asa sa iau curba. Aici ma refer la curbe gen ac de par. Deci ce concluzie am tras : inainte de curba sa franez pana nu este turat motorul, sa schimb intr-o treapta inferioara si asa sa intru in curba. Si alta concluzie
Bai nene. Frana de motor faci si din a cincea in a patra si din a 2 in a 3. Efectul este acelasi.
Lasa acele de par, ca acolo e diferit. Profesionistii ciupesc frana de mana in cazul asta. Soferii normali reduc foarte mult si le iau cu viteza ff mica ca sa nu existe nici un risc. Asa iti recomand si tie. Reduci mult, bagi a doua si iei acul de par.
Acum referitor la frana de motor in curbe. Tot respectul pentru toti care si-au spus pararea. Fiecare are stilul lui de condus, care depinde de multe...masina, firea fiecaruia, aptitidini...etc
Cu o masina puternica, daca vrei sa iei curbele cu viteza poti sa o controlezi numai din cutie, cu frana de motor. Acum nu vreau sa fiu inteles gresit. Nu dau lectii nimanui si
nici nu recomand asta nimanui, si in nici un caz incepatorilor.....
De obicei nu fac asa, pentru ca iti trebuie masina puternica, stabila si cu cutie manuala pentru asa ceva. Sau daca o fac, o fac la viteze mai mici. adica intru cu o suta in curba si faca frana de motor.
Repet, asta nu este o proceduta strandard si depinde de masina si de complexitatea curbei. Acolo unde trebuie pui sanatos piciorul frana din timp, ca e mai sigur.