Salut. Am fost cu un sofer profesionist. Si cand zic profesioniast ma refer ca la viata lui are catre 1 mil km condusi. In fine. NU asta e important. important e ca la o curba mai stransa am intrat in ea cu ambreajul apasat la care el m-a intrebat daca vreau sa ma rastorn. Si mi-a explicat ca daca motorul e decuplat(adica ambrreajul e apasat) masina nu are aceeasi stabilitate ca si cum ar avea daca ar fi cuplat(intr-o viteza, cu ambreajul neapasat). Nu l-am crezut. Am mers in poligon si am atacat aceeasi curba cu ambreajul apasat si cu ambreajul neapasat. Uimire pentru mine. Avea dreptate. Masina parca fuge de sub control pe la mijlocul curbei si nici stabilitate nu are. Ruliul este evident mai mare. Si inca ceva mi-a explicat. Ca daca mai merg asa, daca prind ulei pe drum sau polei in curbe, la iesire din curbe, atunci cand accelerezi, la lasarea ambreajului s-ar putea sa scap masina de sub control fiindca poate ma scap cu acceleratia sau las mai brusc ambreajul iar atunci forta distribuita este mai mare si s-ar putea sa patineze putin in conditii de aderenta scazuta. Fiindca sunt incepator vreau sa va intreb cum sa iau curbele? Mi-a explicat el ca inainte de curba sa bag intr-o viteza mai mica, dar este foarte neplacut efectul franei de motor. Cum pot sa reduc sau sa elimin efectul acesta neplacut? Mai ales daca este un drum in munti si trebuie sa merg 2 ore. 2 ore daca la tot la 1 minut ma zgaltaie in masina frana de motor cred ca atunci cand ajung la destinatie sunt cu nervii la pamant. Exista o modalitate prin care sa pot anihila sau reduce discomfortul franei de motor? Sau altcumva se iau curbele? Va rog sa ma ajutati. Va reamintesc ca sunt incepator. Poate sunt stupide intrebarile acestea dar aceasta e nelamurirea mea. Va rog ajutati-ma. Merci anticipat de raspunsuri