IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

La cate turatii circulam cu masina

This topic is about La cate turatii circulam cu masina, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> La cate turatii circulam cu masina
dordeduca
post Aug 29 2015, 05:09 PM
Post #1


novice
**

Group: Membri
Posts: 31
Joined: 1-June 11
Member No.: 132.513



As dori sa stiu opinia voastra , despre cum e indicat sa circuli cu masina (sa zicem 1.2- 2.0 benzina) referitor la numarul de rotatii inafara orasului. Spun asta pentru ca m-am contrazis cu uni soferi. Mie imi place sa circul la 2000 rotatii , dar unii zic ca e ok la 3000 rotatii. Care ste parerea voastra ? avantaje si dezavantaje?


--------------------
Blogul meu scriu si de auto/moto/velo
Dacia Sentry
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
RUE
post Aug 31 2015, 09:49 PM
Post #2


mashinutza
******

Group: Membri
Posts: 2.410
Joined: 30-April 05
From: Internet
Member No.: 45.702



probabil s-a referit la km/h pt ca in America se scrie mph (mile pe ora) si ...

cu privire la turatii, daca mergi cu:
- motor benzina aspirat, ai consumuri mici la turatii mici in drum drept dar in sarcina si viteze mari e bine sa fie mentinuta in jurul turatiei de cuplu maxim sau putin sub pentru a avea o rezerva de putere atunci cand ai nevoie de depasiri. In panta e bine sa pastrezi masina peste turatia de cuplu maxim astfel incat sa nu scada cu usurinta (depinde motor mic sau unul mare care e capabil de efort si la turatii mici.
- motorul turbo, in principiu din experuienta proprioe trebuie folosit in turatia unde functioneaza turbina.
Eu la motorul de 2.0 tdi (did) de la vw pe mitsubishi foloseam la drum in localitati e drept a 4 a la 60 pe tempomat si 1900 de ture dar in afara mergeam regulat peste 2500 ture chiar daca trebuia sa nu dau treapta a 6a din cauza ca sub 120 aveam sub 2500 de ture si nu aveam forta suficienta si era chiar economica.
in Localitate (oras) la plimbare foloseam a 3 a pana la 50 si stateam acolo pentru a se mentine economic si sanatos fiind peste 2200 ture.
Pe autostrada intre 115 si 120 in treapta 5a (sunt tari cu limita la 120 punct) sau peste 130 in treapta a 6 a.

Uneori cu 1.4 mpi (benzina) pe pante unde stiu ca nu urca in treapta a 5 a pana sus prefer sa dau 4 inainte de panta sau destul de repede pentru a ma mentine in apropierea cuplului si sa mai fie suficienta turatie pentru a mentine vigoarea motorului.
Se zice ca pt a fi economic e bine sa schimbi cat mai des/ potrivit treptele de viteza.
Pentru a putea bneneficia de un demaraj bun util in unele situatii urci peste 3500-4000 de ture cu motoarele mentionate iar masina va accelera bine si in treapta superioara.


--------------------
Laureate 1.4 aproape PLUS
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 5th May 2024 - 09:39 PM