QUOTE (dordeduca @ Aug 29 2015, 09:09 AM)
As dori sa stiu opinia voastra , despre cum e indicat sa circuli cu masina (sa zicem 1.2- 2.0 benzina) referitor la numarul de rotatii inafara orasului. Spun asta pentru ca m-am contrazis cu uni soferi. Mie imi place sa circul la 2000 rotatii , dar unii zic ca e ok la 3000 rotatii. Care ste parerea voastra ? avantaje si dezavantaje?
Pai nu este asa de simplu. Depinde de viteza la care mergi si depinde de masina, de capacitatea cilindrica, daca este turbo sau normal aspirata, si cite trepte de viteza au. Cred ca mai de graba intrebi la ce turatie schimba lumea intr-o treapta superioara de viteza? Normal ca turatii mai mari inseamna consum mai mare dar pe de alta parte la viteze mici, folosind treptele superioare de viteza chinuie motorul si nu poti accelera fara sa retrogradezi.
Ca regula, eu schimb treptele de viteza intre 2000 si 2500 la Subaru. Si adevarul este ca pot fi in a 5-a cu Subaru, lejer, pe intreaga plaja de la 2000 pina la 7000 rpm. Am 2500 rpm la 100 kph si 3000 rpm la 110 kph in treapta a 5-a. Compaat cu o masina N/A, una turbo o conduci cu treapta de viteza mai mica decit modelul normal aspirat, mai ales in mediu urban. Spre exemplu, cu Foresterul poti face la dreapta in mediul urban in a 2-a, cu Legacy trebuie sa fiu in 1-a.
La Jeep, daca stau in modul ECO, schimba automat pina in treapta a 8-a la viteza constanta peste 65 kph, si tine turatiile in jur de 1500. La 110 kph am sub 2000 rpm; la 130 kph am peste 2000 rpm. Modul SPORT adauga 1000 rpm la fiecare treapta de viteza si schimba treptele la linia rosie.