Help - Search - Members - Calendar
Full Version: La cate turatii circulam cu masina
Masini.ro Forum > Masini.ro > Circulatie
dordeduca
As dori sa stiu opinia voastra , despre cum e indicat sa circuli cu masina (sa zicem 1.2- 2.0 benzina) referitor la numarul de rotatii inafara orasului. Spun asta pentru ca m-am contrazis cu uni soferi. Mie imi place sa circul la 2000 rotatii , dar unii zic ca e ok la 3000 rotatii. Care ste parerea voastra ? avantaje si dezavantaje?
f1anatic
QUOTE (dordeduca @ Aug 29 2015, 09:09 AM) *
As dori sa stiu opinia voastra , despre cum e indicat sa circuli cu masina (sa zicem 1.2- 2.0 benzina) referitor la numarul de rotatii inafara orasului. Spun asta pentru ca m-am contrazis cu uni soferi. Mie imi place sa circul la 2000 rotatii , dar unii zic ca e ok la 3000 rotatii. Care ste parerea voastra ? avantaje si dezavantaje?


Pai nu este asa de simplu. Depinde de viteza la care mergi si depinde de masina, de capacitatea cilindrica, daca este turbo sau normal aspirata, si cite trepte de viteza au. Cred ca mai de graba intrebi la ce turatie schimba lumea intr-o treapta superioara de viteza? Normal ca turatii mai mari inseamna consum mai mare dar pe de alta parte la viteze mici, folosind treptele superioare de viteza chinuie motorul si nu poti accelera fara sa retrogradezi.

Ca regula, eu schimb treptele de viteza intre 2000 si 2500 la Subaru. Si adevarul este ca pot fi in a 5-a cu Subaru, lejer, pe intreaga plaja de la 2000 pina la 7000 rpm. Am 2500 rpm la 100 kph si 3000 rpm la 110 kph in treapta a 5-a. Compaat cu o masina N/A, una turbo o conduci cu treapta de viteza mai mica decit modelul normal aspirat, mai ales in mediu urban. Spre exemplu, cu Foresterul poti face la dreapta in mediul urban in a 2-a, cu Legacy trebuie sa fiu in 1-a.

La Jeep, daca stau in modul ECO, schimba automat pina in treapta a 8-a la viteza constanta peste 65 kph, si tine turatiile in jur de 1500. La 110 kph am sub 2000 rpm; la 130 kph am peste 2000 rpm. Modul SPORT adauga 1000 rpm la fiecare treapta de viteza si schimba treptele la linia rosie.

adrian_r5
QUOTE (f1anatic @ Aug 31 2015, 01:30 PM) *
100 kph
110 kph
65 kph,
130 kph

Ce inseamna "kph" ?
RUE
probabil s-a referit la km/h pt ca in America se scrie mph (mile pe ora) si ...

cu privire la turatii, daca mergi cu:
- motor benzina aspirat, ai consumuri mici la turatii mici in drum drept dar in sarcina si viteze mari e bine sa fie mentinuta in jurul turatiei de cuplu maxim sau putin sub pentru a avea o rezerva de putere atunci cand ai nevoie de depasiri. In panta e bine sa pastrezi masina peste turatia de cuplu maxim astfel incat sa nu scada cu usurinta (depinde motor mic sau unul mare care e capabil de efort si la turatii mici.
- motorul turbo, in principiu din experuienta proprioe trebuie folosit in turatia unde functioneaza turbina.
Eu la motorul de 2.0 tdi (did) de la vw pe mitsubishi foloseam la drum in localitati e drept a 4 a la 60 pe tempomat si 1900 de ture dar in afara mergeam regulat peste 2500 ture chiar daca trebuia sa nu dau treapta a 6a din cauza ca sub 120 aveam sub 2500 de ture si nu aveam forta suficienta si era chiar economica.
in Localitate (oras) la plimbare foloseam a 3 a pana la 50 si stateam acolo pentru a se mentine economic si sanatos fiind peste 2200 ture.
Pe autostrada intre 115 si 120 in treapta 5a (sunt tari cu limita la 120 punct) sau peste 130 in treapta a 6 a.

Uneori cu 1.4 mpi (benzina) pe pante unde stiu ca nu urca in treapta a 5 a pana sus prefer sa dau 4 inainte de panta sau destul de repede pentru a ma mentine in apropierea cuplului si sa mai fie suficienta turatie pentru a mentine vigoarea motorului.
Se zice ca pt a fi economic e bine sa schimbi cat mai des/ potrivit treptele de viteza.
Pentru a putea bneneficia de un demaraj bun util in unele situatii urci peste 3500-4000 de ture cu motoarele mentionate iar masina va accelera bine si in treapta superioara.
James Kilowatt
Prea complicat. Trebuie mai simplu. Eu as zice asa:

Daca n-ai nevoie de putere (accelerezi lent sau deloc, mentii viteza), schimbi cat de repede poti in asa fel incat motorul sa mearga rotund si dupa schimbare.
Daca AI nevoie de putere (depasire, panta), atunci cu cat vrei putere mai multa cu atat schimbi mai sus.
OCTAN_95
Foarte corect ce spune JK

E cat se pare de aiurea ca in tr 4, sa zicem, turatia sa fie sub 2000.
former_ozz
De ce s afie aiurea? Sint o multime de masini cu cutii automata care merg nprmal sub sau in jur de 2000rpm la viteze oarecum legale pe autostrada.
f1anatic
QUOTE (OCTAN_95 @ Sep 1 2015, 01:13 PM) *
Foarte corect ce spune JK

E cat se pare de aiurea ca in tr 4, sa zicem, turatia sa fie sub 2000.



QUOTE (former_ozz @ Sep 28 2015, 12:10 PM) *
De ce s afie aiurea? Sint o multime de masini cu cutii automata care merg nprmal sub sau in jur de 2000rpm la viteze oarecum legale pe autostrada.


Nu aveam de gind sa raspund...de aia nici nu am mai contribuit la aceasta rubrica. Desi se pare ca numai in America lumea a auzit de turatii asa de mici la viteze de autostrada.

60 mph --> 1500 rpm (T8, ECO, AERO)
65 mph --> 1750 rpm (T8, ECO, AERO)
70 mph --> 1900 rpm (T8, ECO, AERO)
etc...


AlexTM
Si eu o tin cam pe la 2000 sau sub.
La fel face si DSG-ul de la VW, am facut odata un drivetest cu un Golf si abia ce plecasem de pe loc, el era deja in a 4-a.
DORU
La motorizari benzinare poti merge mai subturat la o adica, chiar si la cele cu turbosuflanta cu geometrie fixa, dar NU ca o regula.
La motorizari dieselare risti o proasta functionare a masinii in scurt timp in acelasi regim.
f1anatic
QUOTE (DORU @ Nov 2 2015, 03:57 PM) *
La motorizari benzinare poti merge mai subturat la o adica, chiar si la cele cu turbosuflanta cu geometrie fixa, dar NU ca o regula.
La motorizari dieselare risti o proasta functionare a masinii in scurt timp in acelasi regim.


La motoare diesel nu ma bag ca nu ma pricep.

Dar la motorizari pe benzina, ce te face sa crezi ca e sub-turata la 2000 rpm ? Mai ales la masinile moderne?

Valorile puse de mine mai sus si exemplificate prin poze reprezinta regula. Poate ar fi trebuit sa precizez ca acelea sint valorile de la Jeep, care in mod automat (D=Drive, si ECO = ambele sint "default settings" cind pornesc motorul) trecere repede prin toate treptele de viteza si o tine sub 2000 rpm in majoritaatea cazurilor. In mers normal, inclusiv cu depasiri (nu din acelea gen F1), turatia repede se stabilizeaza ceva intre 1500 si 2000. Banueiesc ca un factor important este cutia de viteza ZF in 8 trepte care are o treapta de viteza potrivita pt cam orice situatie normala de trafic in plaja 1500 - 2000 rpm. Dar sa nu se inteleaga gresit in mod sport, cu control manual, tine treapta de viteza la 6500 rpm daca e nevoie.
icefrog
Depinde de masinia, indicat ar fi sa schimbi viteza, la diesel in jur de 2000 de turatii.
dordeduca
eu circul cu 2000 rotatii dar cunosc persoane care circula cu ele turate . Totusi consider ca sanatatea motorului e la 2000 rotatii
This is a "lo-fi" version of our main content. To view the full version with more information, formatting and images, please click here.
Invision Power Board © 2001-2024 Invision Power Services, Inc.