IPB

Welcome Guest ( Log In | Register )

Consum oficial vs Concum real

This topic is about Consum oficial vs Concum real, the author, , wrote about: ... To read more just scroll down

> Consum oficial vs Concum real, Cum suntem pacaliti
mircanu
post Dec 9 2014, 02:59 PM
Post #1


specialist
******

Group: Membri
Posts: 785
Joined: 24-September 11
From: Macondo
Member No.: 135.609



Articol de citit. Cine minte cel mai mult?

http://www.gandul.info/auto/producatorii-d...ina-ta-13709256


--------------------
festina lente.....
Go to the top of the page
 
+Quote Post
 
Start new topic
Replies
f1anatic
post Dec 12 2014, 02:10 PM
Post #2


Subaru Anti-Hero
******

Group: Moderator
Posts: 5.323
Joined: 13-May 04
From: F 1 World
Member No.: 25.368



Incep sa cred ca eu sint singurul care obtine un consum mai mic decit cel raportat de producator :-)

Din articolul citat mai sus

Trucuri. Cum trișează producătorii la testele din fabrică

La testele din fabrică menite să stabilească cifrele oficiale de consum de combustibil și de emisii de noxe, producătorii folosesc o serie de trucuri pentru a scoate scoruri cât mai bune, însă care nu pot fi replicate de șoferi, în condiții normale de condus, pe șosea.

QUOTE
- deconectarea alternatorului nu lasă bateria să se încarce, reducând astfel consumul de energie.

- setările motorului sunt manipulate pentru a emite cât mai puține noxe.

- sunt folosiți lubrifianți speciali

- sunt folosite rapoarte ale cutiei de viteză mai înalte, care permit motorului să opereze mai eficient decât în mod normal.

- este manipulată alinierea roților, pentru a reduce frecarea cu asfaltul.

- mașinile sunt echipate cu anvelope speciale, care au rezistență scăzută la rulare, deci scad frecarea.

- anvelopele sunt umflate mai mult decât e cazul, pentru a reduce rezistența la rulare.

- pe caroserie sunt create modificări care ajută aerodinamica.

- frânele sunt modificate de pentru a reduce rezistența la rulare – plăcuțele de frână sunt introduse la maximum în etriere.

- la teste simulatorul de șosea este setat la inerție și masă minime, instrumentele de laborator sunt manipulate, condițiile ambientale sunt optimizate, se profită de marjele de toleranță ale testelor.


Unele din aceste sugestii sint cam trase de par, altele nu sint o crima. Alternatorul unei masini moderne nu incarca mereu, fiind decuplat automat mai ales in perioadele de acceleratie. Folosirea rapoartelor mai inalte ale masinii nu este o "crima" - si consumatorul de rind poate face acest lucru. Vorbim de altfel despre lipsa de educatie a consumatorului (e.g. anevlopele mai speciale sau mai umflate, folosirea de lubrifianti mai subtiri mai ales iarna e.g. 0 W 20 vs. 10 W 30 sau mai potriviti ciclului de condus). Cred ca cea mai tare sugestie este cea cu placutele de frina bagate la maxim in etriere. Este atit de hazlie incit imi vine sa pun o frina si sa le imping inapoi si sa le las sa se regleze singure, impinse de forta hidrostatica din sistemul de frina care compenseaza automat uzura. Sure, se pot pune placute si discuri uzate la maxim si frecarea intre ele va fi foarte redusa dar cum a explicat-o autorul articolului suna amator tare.

Desigur, per ansamblu, asemenea strategii si altele nescrise sint utilizate de producatori. Dar sint si "prinsi" si penalizati.
http://www.wsj.com/articles/u-s-fines-hyun...nomy-1415028646

QUOTE
South Korean auto makers Hyundai Motor Co. and Kia Motors Corp. agreed to pay a combined penalty of $300 million for overstating fuel-economy claims, the largest such punishment ever, in a settlement that could create a pricey precedent for other car companies.




This post has been edited by f1anatic: Dec 12 2014, 02:34 PM


--------------------
Go to the top of the page
 
+Quote Post

Posts in this topic
- mircanu   Consum oficial vs Concum real   Dec 9 2014, 02:59 PM
- - DORU   In general mint cei care au un interes direct. In ...   Dec 9 2014, 04:05 PM
- - James Kilowatt   Ei nu mint în mod direct, ci doar fac cycle beati...   Dec 9 2014, 09:01 PM
|- - daddy86   Dețin un grand cherokee din 2000 cu motorizar...   Dec 11 2014, 05:17 PM
|- - daddy86   QUOTE (daddy86 @ Dec 11 2014, 03:17 PM) D...   Dec 12 2014, 02:25 AM
- - DORU   Cat declara producatorul ? Daca nu sunt probleme t...   Dec 12 2014, 12:01 AM
- - DORU   Da, distantele scurte si la rece cresc bine consum...   Dec 12 2014, 11:37 AM
- - f1anatic   Incep sa cred ca eu sint singurul care obtine un c...   Dec 12 2014, 02:10 PM
- - James Kilowatt   In Europa testul oficial de consum nici macar nu s...   Dec 12 2014, 08:48 PM
- - DORU   Sorin, daca iei in calcul rescrierea de soft...nu ...   Dec 13 2014, 12:04 PM
- - James Kilowatt   In cazul meu n-au fost diferente masurabile de con...   Dec 13 2014, 04:02 PM
|- - iHondafan   mda, si eu sunt un pic dezamagit de consum la Volv...   Dec 13 2014, 05:08 PM
|- - mircanu   QUOTE (iHondafan @ Dec 13 2014, 07:08 PM)...   Dec 15 2014, 11:20 AM
|- - iHondafan   QUOTE (mircanu @ Dec 15 2014, 10:20 AM) P...   Dec 15 2014, 12:20 PM
|- - mircanu   QUOTE (iHondafan @ Dec 15 2014, 02:20 PM)...   Dec 15 2014, 04:08 PM
- - DORU   Europa e o mare hoata ref la preturile carburantil...   Dec 14 2014, 06:17 PM
- - James Kilowatt   Dorule, aici situatia e mai amestecata. Intr-adev...   Dec 14 2014, 10:09 PM
- - iHondafan   Europa nici nu vrea sa foreze. pana la urma in ult...   Dec 15 2014, 11:01 AM
- - James Kilowatt   @Iulian Pai eu ce spun, voi sunteti vecinii aia ca...   Dec 15 2014, 11:43 AM
|- - iHondafan   QUOTE (James Kilowatt @ Dec 15 2014, 10:4...   Dec 15 2014, 12:29 PM
- - James Kilowatt   Absolut, lucrurile evolueaza intr-un ritm accelera...   Dec 15 2014, 12:50 PM
|- - iHondafan   QUOTE (James Kilowatt @ Dec 15 2014, 11:5...   Dec 15 2014, 04:00 PM
- - f1anatic   Voi iar vorbiti de salvat planeta in loc sa ramine...   Dec 15 2014, 02:13 PM
- - James Kilowatt   C-Klasse C300 Hybrid noi e 45k€. Probabil la...   Dec 15 2014, 02:35 PM
|- - f1anatic   QUOTE (James Kilowatt @ Dec 15 2014, 06:3...   Dec 17 2014, 12:28 PM
- - iHondafan   interesant, nu stiam ca se egzista diesel hibrid. ...   Dec 15 2014, 02:42 PM
- - James Kilowatt   Noi avem, Citroen au scos primii o din asta, insa ...   Dec 15 2014, 02:47 PM
- - James Kilowatt   QUOTE (iHondafan @ Dec 15 2014, 03:00 PM)...   Dec 15 2014, 10:22 PM
- - former_ozz   QUOTE Europa nici nu vrea sa foreze. pana la urma ...   Dec 17 2014, 09:31 PM
- - former_ozz   QUOTE Absolut, lucrurile evolueaza intr-un ritm ac...   Dec 17 2014, 09:47 PM
- - former_ozz   QUOTE concluzia: nu se poate inca sa ne descurcam ...   Dec 17 2014, 10:06 PM
- - James Kilowatt   QUOTE (former_ozz @ Dec 17 2014, 08:47 PM...   Dec 18 2014, 12:24 AM
- - DORU   DE CE energiile captate eolian / solar / ale valur...   Dec 18 2014, 03:44 AM
- - James Kilowatt   Hai sa dau exemplul eolianului: pentru fiecare kw ...   Dec 18 2014, 10:24 AM
- - DORU   Da, ma gandeam ca asta o sa spui si e firesc, mult...   Dec 18 2014, 03:14 PM
- - iHondafan   cu fracking - costul variaza cu tipul de exploatar...   Dec 18 2014, 07:22 PM
- - former_ozz   QUOTE Care e costul real al problemelor produse de...   Dec 19 2014, 03:21 AM
|- - iHondafan   QUOTE (former_ozz @ Dec 19 2014, 01:21 AM...   Dec 19 2014, 08:48 PM
- - James Kilowatt   Nici nuclearul nu e super-predictibil dpdv al cost...   Dec 19 2014, 10:18 AM


Reply to this topicStart new topic
Tags
No Tag inserted yet

1 User(s) are reading this topic (1 Guests and 0 Anonymous Users)
0 Members:

 



RSS Lo-Fi Version Time is now: 27th April 2024 - 08:49 PM